Zapytaj o ofertę
Pozycjonowanie firm z branży IT
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Pozycjonowanie firm z branży IT

Pozycjonowanie firm z branży IT

8 min. czytania

Promowanie branży IT w Internecie to bardzo odpowiedzialne zadanie. Od wyboru technik promocyjnych zależy bowiem wizerunek marki w sieci oraz poziom zaufania do świadczonych przez nią usług. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm informatycznych stawia na pozycjonowanie swoich stron internetowych. Proces ten bardzo korzystnie wpływa na popularność marki oraz zwiększa jej wiarygodność. Co warto o nim wiedzieć?

Na czym polega pozycjonowanie stron z branży IT?

Pozycjonowanie stron z branży IT to proces z zakresu marketingu internetowego polegający na zwiększaniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Obejmuje on wykorzystanie różnorodnych narzędzi marketingowych i technik optymalizacyjnych, dzięki którym serwis budzi zaufanie docelowych odbiorców, a jego zawartość dociera do wielu potencjalnych klientów.

Trzeba zaznaczyć, że pozycjonowanie stron z branży IT jest dość złożone, a strategia optymalizacyjna w przypadku każdej marki wygląda nieco inaczej. Niemniej jednak każdy proces pozycjonowania powinien skupiać się na trzech kluczowych obszarach:

  • on-page SEO,
  • off-page SEO,
  • optymalizacji technicznej.

On-page SEO to zestaw działań związanych z tworzeniem treści i optymalizacją contentu pod kątem słów kluczowych popularnych wśród docelowych odbiorców.

Off-page SEO polega z kolei na promowaniu marki poza obszarem strony internetowej za pomocą takich technik, jak link building czy social media marketing.

W skład optymalizacji technicznej wchodzą natomiast działania mające na celu zwiększenie użyteczności serwisu, aby zarówno użytkownicy, jak i boty wyszukiwarki nie mieli problemów z eksplorowaniem jego zawartości.

Dzięki wykorzystaniu technik SEO ze wszystkich tych obszarów pozycjonowanie stron z branży IT z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty, a marka zyska wielu nowych klientów.

Pozycjonowanie stron z branży IT – od czego zacząć?

Pozycjonowanie stron z branży IT to nieco skomplikowany proces. Ważne jest zatem, aby kompleksowo przygotować się do jego realizacji. Doskonałym sposobem na uniknięcie wszelkich błędów w tym obszarze jest przeprowadzenie szczegółowych badań rynku docelowego.

Na wstępie należy przyjrzeć się potrzebom potencjalnych klientów. Warto też zwrócić uwagę na takie aspekty, jak: preferencje, zainteresowania, wiek, płeć, zawód, problemy czy miejsce zamieszkania poszczególnych grup docelowych. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie dostosować do nich przekaz reklamowy i zachęcić ich do zakupu.

W ramach przygotowań do procesu pozycjonowania stron internetowych warto też przeprowadzić kompleksową analizę konkurencji. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku innych marek z branży, a co nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, opracowanie skutecznej strategii nie będzie żadnym problemem, a ryzyko wystąpienia wszelkich błędów spadnie.

Warto wspomnieć, że skuteczne pozycjonowanie stron z branży IT to także stworzenie wydajnej witryny, która jest niejako wizytówką marki w Internecie. Doskonałym sposobem na optymalizację serwisu jest wówczas przeprowadzenie szczegółowego audytu SEO, który wskaże wszelkie błędy w witrynie i pomoże zlokalizować obszary wymagające szczególnej uwagi.

Dzięki takim badaniom pozycjonowanie stron z branży IT z pewnością będzie skuteczne, a efekty tego procesu pojawią się znacznie szybciej. Jakie techniki warto wykorzystać, aby uzyskać najlepsze rezultaty?

Jak skutecznie pozycjonować strony internetowe?

Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie stron z branży IT jest dość skomplikowane. Niemniej jednak budowanie widoczności strony w Internecie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania marki i zdobywania nowych klientów. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy z całego świata coraz częściej stawiają na realizację założeń SEO w swojej kampanii marketingowej online.

Jak jednak powinien wyglądać skuteczny proces pozycjonowania stron internetowych w branży IT? Oto kilka ważnych technik, na które warto wówczas zwrócić szczególną uwagę.

Content marketing

Content marketing to jeden z najważniejszych elementów procesu pozycjonowania stron internetowych. Treść jest bezpośrednim generatorem konwersji. Co więcej, atrakcyjne artykuły nie tylko zachęcają konsumentów do nawiązania relacji z marką, ale też skłaniają ich do zakupu, dzięki czemu firma osiąga zyski.

Podstawowym aspektem każdej strategii content marketingu są słowa kluczowe. Dzięki nim przekaz dociera do osób faktycznie nim zainteresowanych, a pozycjonowanie stron z branży IT przynosi spektakularne efekty.

Trafne słowa kluczowe można zidentyfikować na wiele sposobów. Jednym z najlepszych jest wykorzystanie profesjonalnych narzędzi, takich jak Google Search Console, Ahrefs czy Keyword Tool. Wskazują one bowiem nie tylko popularne w branży frazy, ale też prezentują wiele ważnych statystyk związanych z ich wyszukiwaniem, dzięki czemu opracowanie skutecznej strategii marketingowej jest o wiele łatwiejsze.

Po zidentyfikowaniu właściwych terminów można przejść do tworzenia treści. Oto kilka form cieszących się szczególną popularnością wśród konsumentów w branży IT:

  • newsletter,
  • eksperckie wpisy blogowe,
  • poradniki i recenzje,
  • treści wideo,
  • infografiki.

Link building

Linki zwrotne to bardzo ważny czynnik rankingowy, który bezpośrednio wpływa na pozycjonowanie stron z branży IT. Ważne jest zatem, aby stale rozszerzać profil linków, pozyskując je od witryn o wysokim autorytecie w branży.

Realizując strategię link buildingu, trzeba pamiętać, że Google zwraca uwagę na jakość poszczególnych łączy. Aby więc zwiększyć autorytet domeny, należy wykorzystywać wyłącznie sprawdzone, uczciwe metody pozyskiwania linków zwrotnych, tj.:

  • blogowanie gościnne,
  • udzielanie się na forach internetowych o tematyce IT,
  • aktywność w mediach społecznościowych,
  • influencer marketing,
  • udostępnianie linków w katalogach branżowych.

Optymalizacja techniczna

Użyteczność serwisu ma bezpośredni wpływ na konwersję i decyzje zakupowe klientów. Ważne jest zatem, aby kompleksowo zoptymalizować swój serwis pod kątem technicznym.

Kluczowa w tym temacie jest szybkość ładowania strony. Aby skutecznie zachęcić odbiorców do określonych działań, witryna powinna otworzyć się najszybciej, jak to tylko możliwe. Najlepszym sposobem na przyspieszenie serwisu jest pozbycie się zbędnych treści, skompresowanie obrazów lub zmiana usług hostingu.

W ramach optymalizacji technicznej warto też dostosować stronę do urządzeń mobilnych. Dzięki temu zarówno użytkownicy komputerów stacjonarnych, jak i telefonów czy tabletów będą mieli pełen dostęp do wszystkich jej zasobów.

Lokalne SEO

Lokalne pozycjonowanie stron z branży IT to świetny sposób na pozyskiwanie klientów z najbliższej okolicy. Aby wypromować markę w mieście, należy przede wszystkim zoptymalizować treści pod kątem słów kluczowych powiązanych z daną lokalizacją.

Lokalne SEO to także regularne uaktualnianie wizytówki Google. Umieszczając w niej najważniejsze informacje o firmie, takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia czy recenzje innych klientów, zwiększa się wiarygodność świadczonych usług. Tym samym wzrasta sprzedaż.

W ramach pozycjonowania lokalnego warto też udostępnić dokładny adres firmy w Mapach Google, umożliwiając klientom łatwy dojazd do lokalu stacjonarnego.

Pozycjonowanie stron z branży IT – dlaczego warto?

Pozycjonowanie stron z branży IT to jeden z najlepszych sposobów promowania marek specjalizujących się w tej dziedzinie. Marketing internetowy jest bowiem przede wszystkim niezwykle skuteczny, a jego efektywność można na bieżąco analizować. Oznacza to, że żadne błędy nie pozostają niezauważone, a nieskuteczne rozwiązania można niezwłocznie modyfikować.

Istnieje wiele innych korzyści, jakie niesie za sobą skuteczne pozycjonowanie stron z branży IT. Dla jakich efektów przedsiębiorcy stawiają na SEO, rezygnując tym samym z tradycyjnych środków reklamy? Oto najważniejsze z nich:

  • lepsza widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google,
  • lepsze wyniki sprzedażowe i wyższy współczynnik konwersji,
  • większe zaufanie do marki i świadczonych przez nią usług,
  • satysfakcjonujący zwrot z inwestycji,
  • większa świadomość marki w sieci,
  • nieustanny rozwój biznesu na wielu płaszczyznach.

Pozycjonowanie stron z branży IT, mimo że dość wymagające i czasochłonne, jest jednym z najczęściej wybieranych rozwiązań przez przedsiębiorców działających w tej dziedzinie. Marketing internetowy nie tylko jest niezwykle skuteczny, ale też nieustannie się rozwija, a mnogość technik do wyboru sprawia, że każda marka z pewnością znajdzie metody, dzięki którym osiągnie sukces w Internecie.

Czy pozycjonowanie stron internetowych jest trudne?

Pozycjonowanie stron z branży IT jest nie tylko trudne, ale też dość czasochłonne. Przeprowadzenie dokładnych badań, wybór odpowiednich technik optymalizacyjnych, opracowanie skutecznego planu działania oraz regularna analiza efektywności podejmowanych działań to tylko kilka wyzwań, z jakimi mierzą się współcześni właściciele firm.

Najlepszym sposobem na uniknięcie wszelkich problemów związanych z pozycjonowaniem stron internetowych jest skorzystanie z pomocy doświadczonych ekspertów. Ze wsparciem agencji SEO pozyskanie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży będzie bowiem o wiele łatwiejsze. Co więcej, efekty pozycjonowania z pewnością pojawią się znacznie szybciej, a uzyskane wyniki będą widoczne dłużej.

Decydując się na współpracę z agencją SEO, warto jednak znać podstawowe usługi wchodzące w zakres oferty niemal każdej firmy z tej branży. Oto najważniejsze z nich:

  • skuteczne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych,
  • pozycjonowanie lokalne,
  • analiza konkurencji i badanie rynku docelowego,
  • identyfikacja skutecznych słów kluczowych,
  • realizacja kampanii Google Ads i Facebook Ads,
  • bieżąca analiza efektywności podejmowanych działań.

Samodzielne pozycjonowanie stron z branży IT przynosi pewne korzyści, jednak to specjaliści mogą zagwarantować uzyskanie najlepszych efektów. Warto więc skonsultować się z agencją SEO i omówić szczegóły strategii, dzięki której popularność firmy informatycznej w sieci znacznie wzrośnie.

FAQ dotyczące pozycjonowania stron z branży IT

Jakie są zalety pozycjonowania stron z branży IT?

Pozycjonowanie stron internetowych w branży IT to świetny sposób na promowanie swojego biznesu w Internecie. Do najważniejszych zalet tego procesu zaliczamy: wzrost świadomości marki w sieci, lepsze wyniki sprzedażowe, wyższy współczynnik konwersji, większe zaufanie do marki oraz nieustanny rozwój przedsiębiorstwa.

Od czego zacząć pozycjonowanie stron z branży IT?

Pozycjonowanie stron w branży IT jest nieco skomplikowane. Ważne jest zatem, aby realizację tego procesu zacząć od przeprowadzenia szczegółowych badań rynku docelowego. Wiedząc, czego oczekują potencjalni klienci oraz co sprawdziło się w przypadku konkurencyjnych marek, opracowanie skutecznego planu SEO będzie o wiele łatwiejsze.

Ile trwa pozycjonowanie lokalne w branży IT?

Pozycjonowanie lokalne w branży IT to dość złożony proces. Jako że obejmuje przeprowadzenie szczegółowych badań, wybór właściwych technik, opracowanie skutecznego planu działania oraz regularne monitorowanie efektywności podejmowanych działań, na pierwsze efekty zwykle trzeba czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Pozycjonowanie branży medycznej (centrum medycznego, gabinetów medycznych)
    Pozycjonowanie branży medycznej (centrum medycznego, gabinetów medycznych)
    Pozycjonowanie branży medycznej to nie lada wyzwanie. Warto więc wiedzieć, jak skutecznie promować stronę internetową gabinetu medycznego w Google!
    Pozycjonowanie hoteli
    Pozycjonowanie hoteli
    Branża hotelarska to dość konkurencyjne środowisko. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie hoteli i dlaczego warto je wykorzystać.
    Marketing dla medycyny estetycznej – zmiany w prawie
    Marketing dla medycyny estetycznej – zmiany w prawie
    2023 rok przyniósł wiele zmian w zakresie marketingu medycyny estetycznej. Podpowiemy Ci, jak reklamować swój biznes zgodnie z nowymi regulacjami!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.