Zapytaj o ofertę
Pozycjonowanie software house
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Pozycjonowanie software house

Pozycjonowanie software house

8 min. czytania

Firmy IT są bezpośrednio związane z działalnością w sieci. Nie ulega więc wątpliwości, że najlepszym sposobem na promowanie ich usług online jest pozycjonowanie stron internetowych. Proces ten gwarantuje szereg korzyści, takich jak wzrost sprzedaży czy szersze grono odbiorców. W tym artykule omówimy zatem, jak powinno wyglądać pozycjonowanie software house oraz podpowiemy, na co zwrócić uwagę, aby przyniosło oczekiwane rezultaty.

Na czym polega pozycjonowanie software house?

Pozycjonowanie software house to proces z zakresu marketingu internetowego polegający na zwiększaniu widoczności marki IT w wynikach wyszukiwania Google. Jest to bardzo ważny aspekt każdej strategii promocyjnej, gdyż za jego pośrednictwem możemy łatwo zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej właścicieli firm w tej branży decyduje się na pozycjonowanie swojej strony internetowej.

Pozycjonowanie software house opiera się na wykorzystywaniu różnorodnych technik optymalizacyjnych i narzędzi marketingowych. Mimo że strategia każdej firmy wygląda nieco inaczej, powinna obejmować metody z trzech następujących obszarów:

  • on-page SEO,
  • off-page SEO,
  • optymalizacji technicznej.

On-page SEO polega na tworzeniu treści i optymalizacji contentu pod kątem słów kluczowych popularnych wśród docelowych odbiorców. Dzięki takim frazom przekaz dociera do potencjalnych klientów, a pozycjonowanie software house przynosi spektakularne efekty.

Off-page SEO dotyczy z kolei działań promocyjnych przeprowadzanych poza obszarem strony internetowej. Najważniejszymi technikami są wówczas link building i social media marketing.

W zakres optymalizacji technicznej wchodzą natomiast działania mające na celu zwiększenie użyteczności strony internetowej oraz ułatwienie robotom wyszukiwarki indeksowania jej zawartości.

Dzięki zastosowaniu technik SEO ze wszystkich tych obszarów pozycjonowanie software house z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty, a marka zyska popularność w Internecie.

Pozycjonowanie software house – od czego zacząć?

Pozycjonowanie software house to dość skomplikowany proces. Aby uzyskać najlepsze efekty SEO, warto kompleksowo przygotować się do realizacji technik optymalizacyjnych.

W pierwszej kolejności należy przeprowadzić szczegółowe badania rynku docelowego. Warto wówczas przyjrzeć się takim aspektom, jak: preferencje, oczekiwania, potrzeby, zainteresowania, wiek, płeć czy zawód docelowych odbiorców. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie dostosować przekaz do ich wymagań, czyniąc tym samym pozycjonowanie bardziej skutecznym.

Następnie należy zwrócić uwagę na warunki panujące w danej branży. Doskonale sprawdzi się wówczas kompleksowa analiza konkurencji, mająca na celu zidentyfikowanie zarówno skutecznych, jak i tych mniej rentownych technik. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku innych firm IT, a co nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, znacznie łatwiej będzie opracować skuteczny plan działania i uniknąć błędów.

Przed wdrożeniem jakichkolwiek działań SEO warto też przeprowadzić szczegółowy audyt strony internetowej. Ma on na celu zidentyfikowanie nieprawidłowości w witrynie oraz wykrycie obszarów wymagających większej uwagi. Dzięki audytowi SEO pozycjonowanie software house przyniesie lepsze efekty, a na pierwsze rezultaty działań optymalizacyjnych będzie trzeba czekać znacznie krócej.

Po przeprowadzeniu tak szczegółowych badań można przejść do wdrażania poszczególnych praktyk SEO. Jakie techniki warto wówczas wykorzystać?

Jak skutecznie pozycjonować software house?

Pozycjonowanie software house nie jest łatwe. Mimo że firmy z branży IT zwykle są doświadczone w tego typu działaniach, osoby odpowiedzialne za marketing wciąż obowiązuje kilka ważnych zasad SEO.

Aby zwiększyć widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania Google, rozszerzyć świadomość marki w sieci i pozyskać nowych klientów, należy zastosować kilka sprawdzonych technik optymalizacyjnych.

Content marketing

Content marketing to jeden z najważniejszych elementów procesu pozycjonowania stron internetowych. Wysokiej jakości treści stanowią bowiem bezpośrednie narzędzie kontaktu z klientami, zachęcając ich jednocześnie do skorzystania z usług danej firmy.

Aby jednak przekaz dotarł do właściwych konsumentów, należy zoptymalizować treści pod kątem słów kluczowych popularnych w danej branży. Można je zidentyfikować na wiele sposobów, jednak specjaliści polecają wykorzystanie w tym celu profesjonalnych narzędzi, takich jak Google Search Console, Ahrefs czy Keyword Tool. Wskażą one nie tylko skuteczne frazy, ale też zaprezentują ważne statystyki związane z ich konkurencyjnością, dzięki czemu pozycjonowanie software house będzie jeszcze skuteczniejsze.

Po znalezieniu kluczowych terminów można przejść do tworzenia contentu. W przypadku promowania usług IT najlepiej sprawdzą się następujące formy:

  • eksperckie wpisy blogowe,
  • newsletter,
  • poradniki i recenzje,
  • kursy i szkolenia,
  • treści wideo,
  • infografiki.

Link building

Linki zwrotne to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, bezpośrednio wpływających na pozycjonowanie software house. Warto więc skupić się na skutecznych działaniach z zakresu link buildingu, dzięki którym widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google znacznie wzrośnie.

Pozyskując linki, trzeba pamiętać, że tylko najwyższej jakości łącza korzystnie wpłyną na pozycjonowanie. Warto więc zwrócić uwagę na autorytet domeny odsyłającej oraz na bieżąco weryfikować jej jakość.

Jakie techniki wykorzystać, aby zbudować sieć skutecznych linków zwrotnych?

  • Blogowanie gościnne,
  • udzielanie się na tematycznych forach internetowych,
  • aktywność w mediach społecznościowych,
  • udostępnianie linków w katalogach branżowych,
  • influencer marketing.

Optymalizacja techniczna

Podczas pozycjonowania stron internetowych nie można też zapominać o optymalizacji technicznej. W kontekście tego aspektu warto zadbać o najważniejsze czynniki związane z użytecznością strony. Trzeba bowiem pamiętać, że największy wpływ na konwersję i decyzje zakupowe online mają doświadczenia odbiorców korzystających z witryny.

Jednym z najważniejszych czynników technicznego SEO jest optymalizacja czasu ładowania strony. Im szybciej użytkownik uzyska dostęp do jej zasobów, tym większe szanse, że zdecyduje się na konwersję. Jak jednak przyspieszyć witrynę? Wystarczy pozbyć się zbędnych treści, skompresować obrazy lub zmienić usługi hostingu.

Pozycjonowanie software house to także dostosowanie strony internetowej do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Jako że coraz więcej użytkowników korzysta z Internetu z poziomu swoich telefonów komórkowych, każda witryna powinna być użyteczna zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i smartfonach czy tabletach.

Na co jeszcze zwrócić uwagę, aby zwiększyć użyteczność strony internetowej? Oto kilka najważniejszych elementów:

  • metadane,
  • czytelność treści,
  • linki wewnętrzne,
  • przekierowania,
  • intuicyjność nawigacji,
  • jakość plików multimedialnych.

Lokalne SEO

Lokalne pozycjonowanie software house to świetny sposób na promowanie marki wśród okolicznych konsumentów. Na SEO lokalne powinny zdecydować się przede wszystkim małe i początkujące przedsiębiorstwa, których budżet nie pozwala na szerokie działania marketingowe.

Jedną z najważniejszych technik pozycjonowania lokalnego jest wykorzystanie lokalnych słów kluczowych. Mowa tu o takich terminach, jak „software house miasto” czy „usługi informatyczne w miasto„.

Nie można też zapominać o optymalizacji wizytówki Google. Umieszczając w niej najważniejsze informacje o firmie, takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia, opis czy recenzje, znacznie ułatwimy odbiorcom kontakt z przedsiębiorstwem, zwiększając przy tym szanse na sprzedaż.

Pozycjonowanie software house – dlaczego warto?

Mimo że środowisko internetowe nieustannie się rozwija, a wszelkiego rodzaju działania marketingowe w sieci zyskują coraz większą popularność, wielu przedsiębiorców z branży IT wciąż zastanawia się, dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie software house?

Umiejętnie opracowany plan optymalizacyjny niesie za sobą korzyści w niemal każdym obszarze działalności firmy. Wśród najważniejszych zalet SEO koniecznie trzeba wymienić możliwość stałej kontroli efektywności podejmowanych działań oraz wysoki zwrot z inwestycji w procesy promocyjne.

Pozycjonowanie software house, jako że jest ściśle związane z działalnością tego typu przedsiębiorstw, przynosi znacznie lepsze efekty niż tradycyjne środki reklamy. Nic więc dziwnego, że właściciele firm z branży IT coraz częściej decydują się na pozycjonowanie, rezygnując tym samym z takich narzędzi, jak prasa, telewizja czy radio.

Wśród najważniejszych zalet pozycjonowania stron internetowych wyróżniamy:

  • większą świadomość marki,
  • lepsze wyniki sprzedażowe i wyższy współczynnik konwersji,
  • większy ruch na stronie internetowej,
  • większe zaufanie do marki i świadczonych przez nią usług,
  • nieustanny rozwój biznesu nie tylko w środowisku internetowym, ale też offline.

Jak widać, pozycjonowanie software house to świetny sposób na promowanie swoich usług w Internecie. Warto więc postawić na kompleksową optymalizację strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, pozyskując dzięki temu wielu nowych klientów.

Pozycjonowanie software house – samodzielnie czy z agencją?

Pozycjonowanie software house jest dość wymagające i czasochłonne. Często okazuje się więc, że samodzielne wdrożenie podstawowych metod optymalizacyjnych wykracza poza możliwości współczesnych przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że coraz częściej decydują się oni na skorzystanie z pomocy doświadczonych ekspertów.

Agencja SEO to zespół specjalistów, dzięki którym pozycjonowanie software house będzie skuteczne i zapewni marce długotrwały rozwój. Dzięki zastosowaniu takich technik, jak: analiza konkurencji, badanie słów kluczowych, pozycjonowanie lokalne czy płatne kampanie reklamowe typu Google Ads, eksperci zwiększą widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym rozszerzą świadomość marki w sieci i zdobędą wielu nowych klientów.

Warto więc skonsultować się z wybraną agencją SEO, dzięki której pozycjonowanie software house nie będzie żadnym problemem, a efekty tego procesu wzmocnią wizerunek firmy w sieci na długi czas.

FAQ dotyczące pozycjonowania software house

Jakie są zalety pozycjonowania software house?

Pozycjonowanie software house to świetny sposób na promowanie usług informatycznych w sieci. Do najważniejszych zalet tego procesu zaliczamy: wzrost świadomości marki online, lepsze wyniki sprzedażowe, wyższy współczynnik konwersji oraz nieustanny rozwój przedsiębiorstwa na wielu płaszczyznach.

Od czego zacząć pozycjonowanie software house?

Aby pozycjonowanie software house było sprawne i skuteczne, działania optymalizacyjne warto zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań rynku docelowego. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku innych marek w branży oraz znając oczekiwania klientów, opracowanie rentownego planu będzie bowiem o wiele łatwiejsze.

Ile trwa pozycjonowanie lokalne software house?

Pozycjonowanie lokalne software house to dość wymagający i czasochłonny proces. Na pierwsze efekty trzeba bowiem czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a jest to uwarunkowane takimi czynnikami, jak konkurencyjność branży czy trudność słów kluczowych.

 

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Pozycjonowanie branży medycznej (centrum medycznego, gabinetów medycznych)
    Pozycjonowanie branży medycznej (centrum medycznego, gabinetów medycznych)
    Pozycjonowanie branży medycznej to nie lada wyzwanie. Warto więc wiedzieć, jak skutecznie promować stronę internetową gabinetu medycznego w Google!
    Pozycjonowanie branży obuwniczej
    Pozycjonowanie branży obuwniczej
    Promowanie lokalnych firm w Internecie to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Podpowiemy więc, jak skutecznie pozycjonować branżę obuwniczą!
    Pozycjonowanie branży motoryzacyjnej
    Pozycjonowanie branży motoryzacyjnej
    Pozycjonowanie branży motoryzacyjnej to niemałe wyzwanie dla wielu przedsiębiorców. Warto więc wiedzieć, jakie techniki przynoszą najlepsze efekty!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.