Zapytaj o ofertę

Reklama na stronie internetowej – jak ją dodać?

5 min czytania
Reklama na stronie internetowej – jak ją dodać?
Kategoria Marketing

Reklama na stronie internetowej to skuteczny sposób na zmonetyzowanie pozyskanego ruchu. Jeśli Twoja witryna odnotowuje sporo odwiedzin, warto stworzyć dodatkowe źródło pasywnego dochodu, na przykład za pomocą programu Google AdSense. Jak to zrobić? Jakie warunki trzeba spełnić? Jak umieścić reklamę na swojej stronie? Na te pytania odpowiadamy w artykule.

Spis treści:

Tworzenie nowej jednostki reklamowej

Aby zacząć zarabiać na reklamach na swojej stronie internetowej, musisz mieć konto w usłudze AdSense. Jeśli korzystasz z innej usługi Google np. Gmail lub Google Ads, wystarczy się zalogować.

Po konfiguracji, dodaniu adresu URL witryny i podpięciu karty możesz zacząć tworzyć reklamy. Pamiętaj jednak, że będą wyświetlały się one dopiero po zatwierdzeniu Twojej strony przez system Google AdSense.

  1. Wejdź w zakładkę Reklamy w menu po lewej stronie w swoim panelu zarządzania, a następnie w zakładkę Według jednostki reklamowej.
  2.  Reklamy Google AdSense

  3. Wybierz reklamę, jaką chcesz wyświetlać na swojej stronie internetowej.
  4. Zoptymalizuj kreację reklamową, wybierając rozmiar i kolor czcionki oraz tła, wielkość boxu reklamy, styl, obramowanie, dopełnienie lub inne kwestie – w zależności od rodzaju reklamy.
  5. widok na zoptymalizowaną kreację reklamowąreklama In-Article


    panel Google AdSense

  6. Dodaj nazwę jednostki reklamowej i kliknij Utwórz.
  7. System Google AdSense wygeneruje specjalny kod html dla danej jednostki reklamowej. Skopiuj go i wklej w kodzie swojej strony internetowej. Możesz to zrobić ręcznie lub skorzystać ze wtyczek w swoim systemie zarządzania treścią.
  8. panel Google AdSense

Reklamy zaczną wyświetlać się po weryfikacji przez Google. Pamiętaj, że kod należy umieścić na każdej podstronie, na której chcesz wyświetlać reklamy.

Zasady programu Google AdSense

Niestety nie każda strona może stać się częścią programu AdSense. Google zastrzega sobie prawo do selekcjonowania zgłaszanych witryn. Ważne są przede wszystkim jakość treści oraz poruszane w nich tematy. Strony zawierające treści promujące przemoc, nielegalne działania czy nienawiść nie będą akceptowane przez program AdSense.

Wymagania stawiane są też co do samych reklam. Właściciele stron zarabiają na kliknięciach, jednak niedozwolone jest klikanie własnych reklam lub generowanie sztucznych kliknięć czy wyświetleń.

Zabronione jest też oszukiwanie oraz mylenie użytkowników. Powinni oni wiedzieć, że reklama jest reklamą, a nie zwykłą treścią. Tworzenie mylącej struktury strony to duży błąd, który może zostać zauważony przez Google i odpowiednio ukarany.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak zarobić więcej na reklamie na stronie internetowej?

Strony z niewielkim zasięgiem wprawdzie mają szansę dostać się do programu AdSense, jednak trudno będzie im cokolwiek zarobić. Google płaci za kliknięcia lub wyświetlenia – w zależności od rodzaju reklamy. Jeśli więc Twoją stronę odwiedza jedna osoba dziennie, nie możesz liczyć na wysokie zarobki.

Co zrobić, aby zwiększyć szansę na przyzwoity dochód? Oczywiście kluczem do sukcesu są popularność i duży zasięg. Trzeba zwiększyć ruch oraz liczbę odwiedzin. Im więcej wizyt, tym większa szansa na to, że ktoś kliknie reklamę. Popularne strony z dużymi zasięgami mogą też liczyć na większe stawki za kliknięcie, ponieważ o taki obszar reklamowy będzie walczyć wielu przedsiębiorców.

Jak wybrać najskuteczniejszą kreację reklamową na swoją stronę?

To, jaką kreację lub rodzaj reklamy należy wybrać, zależy od preferencji użytkowników. Skąd powinieneś wziąć takie informacje? Testuj! W przypadku każdej grupy docelowej może sprawdzić się zupełnie coś innego. Google rekomenduje, aby stosować różne rodzaje reklam i wyciągać wnioski na temat tego, które z nich są najskuteczniejsze.

Statystyki reklam możesz oczywiście sprawdzić w swoim panelu administracyjnym Google AdSense. Wystarczy wejść w zakładkę Raporty w menu po lewej stronie ekranu. Znajdziesz tam informacje na temat szacunkowych zarobków, liczby wyświetleń, liczby kliknięć oraz wiele innych wskaźników, które pomogą Ci ocenić skuteczność reklam na swojej stronie.

Wskazówka: UX powinno być priorytetem. Reklamy nie mogą negatywnie wpływać na doświadczenia użytkowników, ponieważ może odbić się to na ruchu i współczynniku odrzuceń.

Czym są reklamy automatyczne w Google AdSense?

Google AdSense umożliwia automatyczne dodawanie reklam na stronę internetową. System korzysta z inteligentnej technologii, aby poznać strukturę strony, a następnie dopasować do niej najskuteczniejsze reklamy. Dzięki temu nie musisz dostosowywać każdej jednostki samodzielnie.

Jak dodać automatyczną reklamę na stronę internetową? Wejdź w zakładkę Reklamy, następnie Według witryny i kliknij Pobierz kod.

panel Google AdSense

Wygenerowany fragment należy skopiować i umieścić na każdej podstronie, na której mają wyświetlać się reklamy.

panel Google AdSense

System Google AdSense automatycznie wybierze miejsce, rodzaj i styl reklamy, aby zwiększyć szansę na kliknięcia i tym samym – na większy zarobek.

Jeśli zamierzasz korzystać z tej opcji, pamiętaj, aby regularnie przeglądać statystyki oraz sprawdzać, jak reklamy wyświetlają się na stronie. Nie zawsze automatyzacja jest dobra, a system to jednak tylko system. Sam wiesz najlepiej, jakie rozwiązania na Twojej stronie najbardziej przypadają użytkownikom do gustu.

Podsumowanie

AdSense to jeden z najłatwiejszych sposobów na zarobek w Internecie, jednak nie sprawdzi się u każdego. Warunkiem jest popularna witryna, generująca spory ruch. Jeśli planujesz zacząć zarabiać z Google AdSense, zapoznaj się dokładnie z polityką firmy i dbaj o to, aby nie złamać zasad.

Samo dodawanie reklamy na stronę internetową wydaje się banalnie proste. Trzeba jednak uważać, aby nie zmodyfikować fragmentu kodu niezgodnie z wytycznymi Google, bo może skończyć się to banem. Oprócz tego pamiętaj, aby na pierwszym miejscu stawiać zadowolenie użytkownika.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest marketing wielopoziomowy?
Czym jest marketing wielopoziomowy?
Rozwój biznesu to nie tylko ślepe podążanie za poszukiwaniem efektywnych metod promocji. Jakie marketingowe opcje znajdują się w zasięgu Twojej ręki?
Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?
Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?
Na czym polega marketing mobilny? Czy warto wdrożyć go do swojej strategii? Nasz artykuł rozwieje Twoje wątpliwości!
Czym jest i czy warto stosować marketing szeptany podczas działań marketingowych?
Czym jest i czy warto stosować marketing szeptany podczas działań marketingowych?
Marketing szeptany to jedna z najstarszych metod promowania produktów i marek. Podpowiadamy, w jaki sposób ją stosować i dlaczego warto to robić.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę