Zapytaj o ofertę
Reklama na stronie internetowej – jak ją dodać?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Reklama na stronie internetowej – jak ją dodać?

Reklama na stronie internetowej – jak ją dodać?

5 min. czytania

Reklama na stronie internetowej to skuteczny sposób na zmonetyzowanie pozyskanego ruchu. Jeśli Twoja witryna odnotowuje sporo odwiedzin, warto stworzyć dodatkowe źródło pasywnego dochodu, na przykład za pomocą programu Google AdSense. Jak to zrobić? Jakie warunki trzeba spełnić? Jak umieścić reklamę na swojej stronie? Na te pytania odpowiadamy w artykule.

Tworzenie nowej jednostki reklamowej

Aby zacząć zarabiać na reklamach na swojej stronie internetowej, musisz mieć konto w usłudze AdSense. Jeśli korzystasz z innej usługi Google np. Gmail lub Google Ads, wystarczy się zalogować.

Po konfiguracji, dodaniu adresu URL witryny i podpięciu karty możesz zacząć tworzyć reklamy. Pamiętaj jednak, że będą wyświetlały się one dopiero po zatwierdzeniu Twojej strony przez system Google AdSense.

    1. Wejdź w zakładkę Reklamy w menu po lewej stronie w swoim panelu zarządzania, a następnie w zakładkę Według jednostki reklamowej.

 Reklamy Google AdSense

    1. Wybierz reklamę, jaką chcesz wyświetlać na swojej stronie internetowej.
    2. Zoptymalizuj kreację reklamową, wybierając rozmiar i kolor czcionki oraz tła, wielkość boxu reklamy, styl, obramowanie, dopełnienie lub inne kwestie – w zależności od rodzaju reklamy.

widok na zoptymalizowaną kreację reklamowąreklama In-Article


panel Google AdSense

    1. Dodaj nazwę jednostki reklamowej i kliknij Utwórz.
    2. System Google AdSense wygeneruje specjalny kod html dla danej jednostki reklamowej. Skopiuj go i wklej w kodzie swojej strony internetowej. Możesz to zrobić ręcznie lub skorzystać ze wtyczek w swoim systemie zarządzania treścią.

panel Google AdSense

Reklamy zaczną wyświetlać się po weryfikacji przez Google. Pamiętaj, że kod należy umieścić na każdej podstronie, na której chcesz wyświetlać reklamy.

Zasady programu Google AdSense

Niestety nie każda strona może stać się częścią programu AdSense. Google zastrzega sobie prawo do selekcjonowania zgłaszanych witryn. Ważne są przede wszystkim jakość treści oraz poruszane w nich tematy. Strony zawierające treści promujące przemoc, nielegalne działania czy nienawiść nie będą akceptowane przez program AdSense.

Wymagania stawiane są też co do samych reklam. Właściciele stron zarabiają na kliknięciach, jednak niedozwolone jest klikanie własnych reklam lub generowanie sztucznych kliknięć czy wyświetleń.

Zabronione jest też oszukiwanie oraz mylenie użytkowników. Powinni oni wiedzieć, że reklama jest reklamą, a nie zwykłą treścią. Tworzenie mylącej struktury strony to duży błąd, który może zostać zauważony przez Google i odpowiednio ukarany.

Jak zarobić więcej na reklamie na stronie internetowej?

Strony z niewielkim zasięgiem wprawdzie mają szansę dostać się do programu AdSense, jednak trudno będzie im cokolwiek zarobić. Google płaci za kliknięcia lub wyświetlenia – w zależności od rodzaju reklamy. Jeśli więc Twoją stronę odwiedza jedna osoba dziennie, nie możesz liczyć na wysokie zarobki.

Co zrobić, aby zwiększyć szansę na przyzwoity dochód? Oczywiście kluczem do sukcesu są popularność i duży zasięg. Trzeba zwiększyć ruch oraz liczbę odwiedzin. Im więcej wizyt, tym większa szansa na to, że ktoś kliknie reklamę. Popularne strony z dużymi zasięgami mogą też liczyć na większe stawki za kliknięcie, ponieważ o taki obszar reklamowy będzie walczyć wielu przedsiębiorców.

Jak wybrać najskuteczniejszą kreację reklamową na swoją stronę?

To, jaką kreację lub rodzaj reklamy należy wybrać, zależy od preferencji użytkowników. Skąd powinieneś wziąć takie informacje? Testuj! W przypadku każdej grupy docelowej może sprawdzić się zupełnie coś innego. Google rekomenduje, aby stosować różne rodzaje reklam i wyciągać wnioski na temat tego, które z nich są najskuteczniejsze.

Statystyki reklam możesz oczywiście sprawdzić w swoim panelu administracyjnym Google AdSense. Wystarczy wejść w zakładkę Raporty w menu po lewej stronie ekranu. Znajdziesz tam informacje na temat szacunkowych zarobków, liczby wyświetleń, liczby kliknięć oraz wiele innych wskaźników, które pomogą Ci ocenić skuteczność reklam na swojej stronie.

Wskazówka: UX powinno być priorytetem. Reklamy nie mogą negatywnie wpływać na doświadczenia użytkowników, ponieważ może odbić się to na ruchu i współczynniku odrzuceń.

Czym są reklamy automatyczne w Google AdSense?

Google AdSense umożliwia automatyczne dodawanie reklam na stronę internetową. System korzysta z inteligentnej technologii, aby poznać strukturę strony, a następnie dopasować do niej najskuteczniejsze reklamy. Dzięki temu nie musisz dostosowywać każdej jednostki samodzielnie.

Jak dodać automatyczną reklamę na stronę internetową? Wejdź w zakładkę Reklamy, następnie Według witryny i kliknij Pobierz kod.

panel Google AdSense

Wygenerowany fragment należy skopiować i umieścić na każdej podstronie, na której mają wyświetlać się reklamy.

panel Google AdSense

System Google AdSense automatycznie wybierze miejsce, rodzaj i styl reklamy, aby zwiększyć szansę na kliknięcia i tym samym – na większy zarobek.

Jeśli zamierzasz korzystać z tej opcji, pamiętaj, aby regularnie przeglądać statystyki oraz sprawdzać, jak reklamy wyświetlają się na stronie. Nie zawsze automatyzacja jest dobra, a system to jednak tylko system. Sam wiesz najlepiej, jakie rozwiązania na Twojej stronie najbardziej przypadają użytkownikom do gustu.

Podsumowanie

AdSense to jeden z najłatwiejszych sposobów na zarobek w Internecie, jednak nie sprawdzi się u każdego. Warunkiem jest popularna witryna, generująca spory ruch. Jeśli planujesz zacząć zarabiać z Google AdSense, zapoznaj się dokładnie z polityką firmy i dbaj o to, aby nie złamać zasad.

Samo dodawanie reklamy na stronę internetową wydaje się banalnie proste. Trzeba jednak uważać, aby nie zmodyfikować fragmentu kodu niezgodnie z wytycznymi Google, bo może skończyć się to banem. Oprócz tego pamiętaj, aby na pierwszym miejscu stawiać zadowolenie użytkownika.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym są internetowe kampanie reklamowe?
    Czym są internetowe kampanie reklamowe?
    Internetowe kampanie reklamowe to jeden z niewielu kanałów cyfrowego marketingu przynoszących natychmiastowe rezultaty. Czym są i jakie dają możliwości?
    Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
    Jak zaprojektować baner reklamowy, żeby w niego klikano?
    Dopracowanie grafik, optymalizacja to kroki kluczowe podczas tworzenia banerów reklamowych. Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać, by zwrócić uwagę odbiorców.
    Jak tworzyć i do czego służy feed produktowy?
    Jak tworzyć i do czego służy feed produktowy?
    Feed produktowy jest niezbędny, jeśli zależy Ci na prowadzeniu skutecznych działań promocyjnych w e-commerce. Co to takiego? Podpowiadamy!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.