Nie ma jednej, uniwersalnej strategii marketingowej, która zapewni sukces każdej marce. Plan promocji powinien być bowiem dostosowany do indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa oraz jego grupy docelowej. Niemniej jednak warto znać poszczególne strategie marki i wiedzieć, w jakich warunkach powinny być stosowane. W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób rozwijać firmę i skutecznie budować jej świadomość w sieci.
Czym jest strategia marki?
Strategia marki to ogół procesów i rozwiązań stosowanych przez dane przedsiębiorstwo w celu generowania zysków oraz pozyskiwania nowych klientów. Każda strategia ma inny cel. Może nim być nie tylko zwiększenie sprzedaży czy rozszerzenie świadomości marki, ale też wprowadzenie nowego produktu na rynek, otwarcie nowej filii czy rozpoczęcie działalności za granicą. Niemniej jednak każdy cel związany jest z poprawą wyników przedsiębiorstwa.
Musisz jednak pamiętać, że skuteczna strategia marki powinna być opatrzona szczegółowo określoną misją. Cel musi być zatem:
- skonkretyzowany,
- możliwy do osiągnięcia,
- oryginalny,
- skupiony na potrzebach odbiorców,
- dostosowany do charakterystyki firmy.
Mówiąc o strategii marki, nie można zapominać o marketingu mix. Jest to zespół elementów, za pośrednictwem których przedsiębiorstwo może oddziaływać na rynek. W skład podstawowej wersji tej koncepcji (4P) wchodzą następujące czynniki: cena, produkt, promocja i dystrybucja. Strategia marki opierająca się na tych filarach stanowi kompleksowe podejście do promocji oferty i rozszerzania jej świadomości wśród docelowych odbiorców.
Trzeba jednak pamiętać, że w ramach marketingu można stworzyć wiele strategii. Warto więc znać najpopularniejsze z nich i wiedzieć, kiedy powinny zostać wykorzystane.
Jaką strategię marki wybrać?
Strategie marki można podzielić według licznych kategorii, takich jak cel, grupa docelowa, czas trwania, obszar działań czy stopień zaangażowania. Niemniej jednak każda z nich ukierunkowana jest na wzrost firmy i poprawę jej wyników. Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym strategiom marketingowym.
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie to zestaw działań związanych z prezentowaniem oferty przedsiębiorstwa w taki sposób, aby zajmowała ona wysoko oceniane miejsce w świadomości klientów tworzących rynek docelowy. Dzięki temu usługi firmy zyskują uznanie wśród docelowych odbiorców, a szanse na osiągnięcie zamierzonych celów znacznie wzrastają.
Nadrzędnym celem pozycjonowania jest zwiększenie popularności marki oraz stworzenie warunków dynamicznego wzrostu liczby jej odbiorców.
Content marketing
Content marketing to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii marketingowej. Dotyczy przede wszystkim działań internetowych, gdyż obejmuje tworzenie wysokiej jakości treści, które podkreślają profesjonalizm marki i zachęcają konsumentów do skorzystania z jej oferty.
Pamiętaj jednak, że strategia marki oparta na content marketingu to nie tylko działania cyfrowe. Proces ten obejmuje budowanie wizerunku poprzez treść. Teksty mogą być więc publikowane w sieci, ale też w gazetach, książkach, filmach czy radiu.
Digital marketing
Marketing cyfrowy to potęga współczesnych działań reklamowych. Niemal nieograniczony dostęp do narzędzi optymalizacyjnych i technik promocyjnych sprawia, że promowanie marki w Internecie staje się coraz częstszym wyborem współczesnych przedsiębiorców.
Wśród najważniejszych technik marketingu cyfrowego wyróżniamy następujące metody:
- e-mail marketing,
- social media marketing,
- pozycjonowanie stron internetowych,
- płatne kampanie reklamowe.
Social media marketing
Social media marketing to jeden z filarów digital marketingu. Jako że z popularnych serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Pinterest czy TikTok, korzysta coraz więcej osób, przedsiębiorcy chętnie wdrażają działalność na tych platformach do swoich strategii marketingowych.
Za pomocą umiejętnie opracowanego planu możesz sukcesywnie zwiększać grono odbiorców oraz skutecznie zachęcać ich do określonych działań. Użytkownicy mediów społecznościowych wyróżniają się bowiem dużym zaangażowaniem, które łatwo przekształcić w chęć do zakupu.
Jednym z najdynamiczniej rozwijających się aspektów social media marketingu jest promowanie marki za pośrednictwem influencerów. Ich recenzje i opinie bezpośrednio wpływają na postrzeganie marki przez docelowych odbiorców, co z kolei przekłada się na wyniki.
Segmentacja
Strategia marki oparta na segmentacji to jeden z najczęściej wykorzystywanych sposobów zwiększania wydajności działań sprzedażowych. Segmentacja polega bowiem na dzieleniu odbiorców na mniejsze grupy o skonkretyzowanych cechach, takich jak zainteresowania, wiek, płeć, potrzeby, problemy czy dochody.
Dzięki segmentacji znacznie łatwiej dostosować przekaz do preferencji odbiorców oraz zaprezentować im ofertę, którą będą szczególnie zainteresowani.
Strategia oparta na konkurencji
W przypadku tej strategii najważniejszym aspektem kierującym działaniami marki jest konkurencyjność. Przedsiębiorstwa przeprowadzają wówczas szereg badań, analizują działania innych marek w branży oraz dostosowują do nich swoje projekty. Nadrzędnym celem jest wówczas zaprezentowanie odbiorcom produktu lepszego niż u konkurencji.
Strategia ta odnosi się nie tylko do jakości oferowanych usług, ale też ceny, promocji czy dystrybucji, czyli elementów marketingu 4P.
Marketing lojalnościowy
Dbałość o klienta to nieodłączny element każdej strategii marketingowej. Coraz ważniejsze staje się budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami, którzy są wówczas bardziej skłonni do regularnych zakupów.
W ramach tej strategii możesz zastosować takie działania promocyjne, jak rabaty, karty lojalnościowe, zniżki, upusty cenowe czy wielosztuki.
Obecnie znacznie trudniej pozyskać nowego klienta, niż utrzymać aktualnego. Aby kompleksowo zadbać o wyniki firmy, musisz więc budować pozytywne relacje z odbiorcami, zachęcając ich poprzez wszelkiego rodzaju promocje.
Świadomość marki – czym właściwie jest?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego wszystkie buty sportowe nazywamy adidasami, pieluchy dla dzieci pampersami, a napoje z owoców koli Coca- Colą? Przecież to nazwy marek, a nie konkretnych produktów, prawda?
Prawda. Te brandy cieszą się jednak tak dużą popularnością i rozpoznawalnością, że wdzierają się do umysłów konsumentów automatycznie. Na tym właśnie polega świadomość marki. Co się na nią składa?
- Rozpoznawalność logo, kolorów lub innych elementów wizualnych,
- znajomość produktów lub usług,
- świadomość różnic pomiędzy daną marką a konkurencją,
- znajomość wartości wyznawanych przez markę,
- świadomość reputacji,
- znajomość sposobu komunikacji z odbiorcami.
Wiele osób błędnie myśli, że świadomość odnosi się wyłącznie do popularności. Tymczasem chodzi o coś więcej. Marce powinno zależeć na tym, aby docelowi odbiorcy nie tylko znali jej nazwę, logo czy nawet produkty, ale też wiedzieli, jakimi wartościami się kieruje i co wyróżnia ją na tle konkurencji.
Co daje świadomość marki?
Duża świadomość marki znacznie ułatwia prowadzenie działań marketingowych. Konsumenci przy każdej potrzebie zakupowej pomyślą właśnie o Twojej firmie. Będą znali jej mocne strony, przez co nawet niższe ceny u konkurencji nie wpłyną na ich decyzje.
Rozpoznawalna marka ma również wyższą wartość rynkową oraz większy wpływ społeczny. Z tego względu popularne i silne brandy często angażowane są w akcje charytatywne czy inne inicjatywy związane z ważnymi problemami społecznymi.
Jak zwiększać świadomość marki?
Aby odbiorcy mogli poznać markę i odkryć jej wartości, najpierw muszą się o niej dowiedzieć. Budowanie zasięgu i docieranie do coraz większego grona osób powinno być nieodłącznym elementem Twojej strategii! Sposobów na to jest mnóstwo.
Reklamy
Płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarce Google czy mediach społecznościowych to sposób na niemal błyskawiczne wygenerowanie dużego zasięgu. Czasami efekty pojawiają się od razu po opublikowaniu reklamy, do tego możesz skierować przekaz do wybranych osób (np. ze względu na dane demograficzne, zawód, zainteresowanie lub aktywność w Internecie).
Szczególnie warto rozważyć działalność w social mediach, ponieważ ponad 50% przypadków odkrywania nowych marek odbywa się właśnie na platformach społecznościowych (Neal Schaffer).
Viralowe memy
Memy od dawna nie są już tylko rozrywką dla młodzieży, ale też potężnym narzędziem do generowania zasięgu. Marki coraz częściej wykorzystują w swoich strategiach marketingowych popularne w popkulturze tematy. Użytkownicy Internetu to uwielbiają, zwłaszcza jeśli mem w nieoczywisty sposób nawiązuje do zabawnej sytuacji.
Kreatywne i błyskotliwe treści mają szansę stać się viralem bez żadnych dodatkowych promocji, ponieważ będą rozsyłane przez użytkowników. Ważne jest to, aby nawiązywały do tematów, które aktualnie są na topie w grupie docelowej.
Influencer marketing
Współpraca z influencerami może znacznie wpłynąć na zasięg i rozpoznawalność Twojej marki. Twórcy internetowi oraz celebryci mają obecnie ogromny wpływ na decyzje zakupowe konsumentów, zwłaszcza wśród przedstawicieli pokolenia Z.
Widoczność w wyszukiwarce
Wiele osób posługuje się wyszukiwarką, aby znaleźć produkt, usługę czy odpowiedź na nurtujące pytanie. Spore znaczenie w budowaniu świadomości marki ma zatem pozycja w rankingu Google. Zadbaj o optymalizację SEO strony oraz wartościowy content.
Budowanie wizerunku marki – od czego zacząć?
Budowanie wizerunku marki polega na zapoznaniu odbiorców z jej cechami, wartościami, misjami oraz sposobem komunikacji. Dzięki temu potencjalni klienci nie tylko wiedzą, że Twoja marka istnieje, ale znają ją, czują się do niej przywiązani i jej ufają.
Warto wiedzieć, że ponad 80% konsumentów musi mieć duże zaufanie do marki, żeby w ogóle rozważyć zakup (Exploding Topics). Jak zatem kreować wizerunek?
Nadaj marce osobowość
Jeśli chcesz na stałe zapisać się w umysłach odbiorców, nie możesz być kolejną nijaką marką na rynku. Twój brand musi mieć charakter i wyraźne cechy. Pokaż, że za logo stoją prawdziwi ludzie!
Zachowaj spójność
Budowanie świadomości marki to proces długofalowy. Odbiorcy będą musieli spotkać się z Tobą wiele razy, zanim Cię zapamiętają. Trzeba więc zadbać o to, aby przy każdym komunikacie kierowanym do odbiorców zachować spójność.
Mowa tu nie tylko o aspektach wizualnych (logo, kolory, czcionka), ale też o sposobie komunikacji (np. zabawna, oficjalna).
Podkreślaj swoje wartości
Jeśli konsumenci utożsamią się z wartościami Twojej marki, chętniej jej zaufają, co z kolei pozytywnie wpłynie na decyzje zakupowe. Podkreślaj swoje wartości, zajmuj stanowisko w ważnych kwestiach społecznych, a przede wszystkim pokaż w praktyce, jaka jest Twoja marka. Firma, która promuje ochronę środowiska, a jednocześnie wysyła swoje produkty w plastikowych, nieekologicznych opakowaniach nie jest wiarygodna.
Jakie kanały warto wykorzystać do budowania wizerunku marki? Możliwości są nieograniczone. Tutaj sprawdzi się zarówno działalność w social mediach, jak i content marketing czy newsletter.
Pozycjonowanie marki – na czym polega?
Pozycjonowanie marki skorelowane jest bezpośrednio z obietnicami, wartościami czy sposobem formułowania przekazu do grona potencjalnych klientów. To szereg działań mających za zadanie nadać produktom pod konkretnym brandem wyjątkowych cech. Co więcej, pozycjonując, poznajesz potrzeby i preferencje konsumentów, a także formułujesz ceny adekwatne do jakości świadczonych usług czy proponowanego asortymentu.
Jak pozycjonować markę?
Aby mówić o efektywnym pozycjonowaniu, cały proces należy rozpocząć od przeprowadzenia skrupulatnej analizy rynkowej oraz zdefiniowania celów. Na samym początku zastanów się nad tym, co może zadecydować o nadaniu marce przymiotów oryginalności. Sprawdź, czym może poszczycić się konkurencja oraz zastanów się nad korzyściami, których dostarcza klientowi.
Jeżeli jesteś już po wstępnym rozeznaniu, pora na najciekawszą część realizowanego procesu, czyli opracowanie filarów marki.
Czym są filary marki? To elementy wchodzące w skład procesu pozycjonowania, które pozwalają na umiejętne zdefiniowanie profilu odbiorców oraz przygotowanie sposobu komunikacji z audytorium. Ponadto mają swój udział w budowie wiarygodności brandu. O jakich filarach mowa?
Głos marki
Za anglojęzycznym określeniem “brand voice” kryje się określenie charakteru marki oraz sposobu komunikacji. Jest kilka wariantów kierowania przekazu do grona odbiorców. Wszystko zależy od specyfiki prowadzonej działalności oraz targetu. W niektórych przypadkach strzałem w dziesiątkę będzie posługiwanie się luźnym, humorystycznym językiem, a w innych sprawdzać będą się sformalizowane formy prowadzonych interakcji.
Wartości
Wartości marki, “brand values”, to poniekąd fundament nawiązywania stabilnych więzi z konsumentem. Za ich sprawą kształtowane są relacje z odbiorcami oraz rozwijana kultura organizacyjna firmy. Klienci wykazują większe przywiązanie do marek, z których przekonaniami jednogłośnie się zgadzają. Przedsiębiorstwo nie może pod żadnym pozorem bagatelizować zdefiniowanych wcześniej przekonań, ponieważ dalsze działania organizacji będą ich konsekwencją.
Potrzeby konsumenta
Pozycjonując markę, powinieneś przemyśleć, co stanowi insight konsumencki, czyli główną potrzebę klienta. Konieczne jest wówczas przeprowadzenie badań, a właściwie wywiadów konsumenckich czy sporządzenie ankiet. Im więcej wiesz o docelowej grupie klientów, tym lepiej.
Obietnice
“Brand promise” to kolejny element uwzględniany w ramach pozycjonowania marki. Z czym wiąże się ten termin? Przede wszystkim z obietnicami skierowanymi do grona klientów oraz metodami ich realizacji.
Pamiętaj, aby obietnica marki dotyczyła prowadzonej działalności. Konsument, który będzie miał styczność z Twoim brandem, powinien mieć pewność uzyskania konkretnej wartości.
RtB (Reason to Believe) i USP (Unique Selling Proposition)
Potrzebujesz odpowiedniej argumentacji w kwestii, dlaczego warto skorzystać z Twoich produktów bądź usług. W tym celu zastanów się, jak przekonać konsumenta – kierując się racjonalnością wyboru (np. wielofunkcyjnością produktu bądź niezawodną obsługą), czy raczej postawić na emocjonalność wypowiedzi (“poprawi Twoje samopoczucie”/”sprawi, że poczujesz się bardziej męsko/kobieco”)?
SERM – czym jest pozycjonowanie wizerunkowe
Jak nazwa wskazuje, jest to połączenie SEO (Search Engine Optimization), czyli działań prowadzących do poprawienia widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, oraz PR (Public Relations) – strategii budowania publicznych relacji.
Search Engine Reputation Management to, najprościej rzecz ujmując, działania mające na celu zbudowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci, tak aby zacieśnić relacje między nią a klientem. SEO PR, pozwala na zdobycie pochlebnych opinii na temat działalności firmy, co jest dziś szczególnie ważne ze względu na rosnącą konkurencję online i offline. Dlaczego warto wdrożyć tę koncepcję do swojej strategii? Jej zalety, to:
- zwiększenie ruchu na stronie,
- podkreślenie wartości marki,
- stworzenie grupy lojalnych klientów,
- umocnienie pozycji rynkowej,
- zwiększenie zaufania,
- poprawienie zysków,
- możliwość szybszego wyjścia z ewentualnego kryzysu wizerunkowego.
Optymalizacja pod kątem SERM
Jak zoptymalizować swoją działalność pod kątem SERM? Sprawa nie jest tak trudna, jak mogłoby się wydawać. WYstarczy, że uwzględnisz w strategii następujące kroki:
- Przeprowadź szczegółowy audyt strony internetowej oraz obecnego PR-u. Audyt wprawdzie nie rozwiązuje problemów – jego celem jest ich wykrycie oraz przeanalizowanie, a także stworzenie planu działania. Dzięki niemu wiesz jednak, na czym stoisz, jakie są Twoje zalety i wady oraz co należy poprawić, aby wieść prym w SERP.
- Kolejnym etapem jest zestawienie pozycji z konkurencją, która działa na tym samym polu. Wykonaj dogłębny research na temat innych strony, a także opinii użytkowników. Pamiętaj, że kierujecie swoje treści do tej samej grupy odbiorców.
- SERM stawia sobie za cel stworzenie stałej grupy odbiorców, którzy będą powracać na Twoją stronę. Jednak aby tak się stało, musisz najpierw ustalić, kto będzie Twoim odbiorcą. Postaraj się stworzyć profil internautów, wykorzystując zasoby Google Search Console i Google Analytics (zdobędziesz tam informacje na temat płci, wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań użytkowników).
- Podstawa pozycjonowania to keywords. Jeśli znasz intencje wyszukiwania internautów, jesteś w stanie stworzyć bank haseł i fraz kluczowych, które są wpisywane do wyszukiwarki. Im lepsze dopasowanie, tym większa widoczność. Pamiętaj, że słowa kluczowe wpływają na optymalizację meta tagów, adresu URL, nagłówków, tytułów, śródtytułów oraz treści.
- Dochodzimy tym samym do jednego z kluczowych elementów, czyli treści. To ona ma największy wpływ na autorytet. Przede wszystkim musisz tworzyć autorskie materiały, które będą odpowiedzią na zainteresowania i problemy odbiorców. Jeśli wybrałeś już określone słowa kluczowe, zajmij się ustaleniem harmonogramu, a także tematyki swoich wpisów. Szczególnie ważne jest zachowanie spójności. Jak powiedział Bill Gates: „Content is King”. Jeśli stawiasz na merytoryczny content, postaraj się umieścić cytaty, przypisy oraz bio autorów. Będziesz dzięki temu bardziej wiarygodny.
- Strategia pozyskiwania backlinków to kluczowy element off-site SEO. Im więcej wartościowych linków przychodzących, tym lepsza pozycja w SERP i większy autorytet w branży. Jak je pozyskiwać? Wykorzystaj:
- media społecznościowe,
- bloga,
- wizytówkę Google,
- techniki link buildingu, takie jak blogowanie gościnne.
Employer Branding, czyli jak poprawić reputację marki?
Employer Branding to zarządzanie reputacją marki wśród obecnych i potencjalnych pracowników. Strategia obejmuje wszystkie działania pozwalające kreować wizerunek na rynku pracy i wpływające na postrzeganie firmy jako rzetelnego pracodawcy.
Działania w zakresie kreowania marki pracodawcy można podzielić na:
- Employer Branding zewnętrzny – polega na kierowaniu przekazu do potencjalnych pracowników, czyli do osób zainteresowanych pracą w firmie oraz do osób, które marka chciałaby mieć w swoim zespole.
- Employer Branding wewnętrzny – polega na kreowaniu przyjaznego środowiska pracy i poprawianiu doświadczeń obecnych pracowników.
Employee Value Proposition
Jest to jeden z najważniejszych elementów wpływających na decyzję zawodową potencjalnego pracownika. Mówiąc wprost, są to wszelkie korzyści, jakie oferuje pracodawca. Można je rozpatrywać w kontekście:
- rodzaju umowy,
- stabilności zatrudnienia,
- premii i dodatków,
- benefitów (np. pakietów sportowych czy zdrowotnych),
- korzyści emocjonalnych w postaci satysfakcji z pracy,
- atmosfery w firmie oraz relacji międzyludzkich.
EVP odpowiada również na pytania, które zadaje sobie wielu kandydatów przed podjęciem pracy:
- Co przynosi mi motywację w pracy?
- Dlaczego chciałbym/chciałabym zatrudnić się w danym miejscu w dłuższej perspektywie?
- Czy poleciłbym/poleciłabym pracę w firmie innym zainteresowanym?
Odpowiednio przygotowana propozycja jest nie tylko sposobem na przyciągnięcie najlepszych kandydatów, ale także zatrzymanie w firmie tych, którzy najbardziej wspierają jej rozwój.
Najważniejsze filary Employee Value Proposition
Filary Employee Value Proposition to zestaw wartości, które podkreślają atrakcyjność pracodawcy na rynku, a co za tym idzie, wpływają na wizerunek marki. Dbając o ogólny obraz marki, warto więc zwrócić uwagę na takie aspekty, jak:
- wynagrodzenie,
- kultura organizacyjna,
- możliwości rozwoju kariery,
- benefity.
Zalety Employer Brandingu
Przemyślane zarządzanie wizerunkiem pozwala przyciągnąć do siebie specjalistów, którzy mogą pozytywnie wpłynąć na sukces marki, jej wyniki i rozwój. Czy wiesz, że 69% kandydatów chętniej składa aplikacje, jeśli firma aktywnie zarządza swoim wizerunkiem pracodawcy (HR Outlook)? To nie wszystko. Oto inne korzyści wdrożenia Employer Brandingu:
- mniejsza rotacja pracowników – dobra reputacja marki i przyjazne środowisko pracy pozwalają zatrzymać specjalistów na długi czas. Według statystyk serwisu LinkedIn silna marka obniża rotację pracowników o 28%;
- szybsza i sprawniejsza rekrutacja – rozpoznawalność i profesjonalny wizerunek na rynku pracy to przepis na przyspieszenie oraz usprawnienie procesu rekrutacji. Jeśli firma dobrze zarządza swoją reputacją, kandydaci sami będą się do niej zgłaszać;
- niższe koszty rekrutacji i zatrudnienia – silna marka pracodawcy pozwala zredukować koszty rekrutacji i zatrudnienia aż o 50% (DevSkiller);
- większe zaangażowanie obecnych pracowników– Employer Branding wewnętrzny również przynosi sporo korzyści. Firma, która dba o swój wizerunek wśród obecnych pracowników, może liczyć na większe zaangażowanie i wyższą produktywność, co w pośredni sposób przekłada się na zyski i rozwój firmy.
Jak budować wizerunek marki na rynku pracy?
Na markę pracodawcy składają się: tożsamość oraz wizerunek. Z pewnością wiesz już, czym się charakteryzują. Przejdźmy zatem do konkretów.
- Budowanie autentycznej osobowości marki – silna marka pracodawcy musi mieć misję i cele, a także wyznawać pewne wartości. To pozwala wyróżnić się na tle innych firm i zbudować zaufanie na rynku pracy.
- Audyt marki pracodawcy – czasami firmy nie są świadome tego, jaką reputację mają wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. Przed planowaniem strategii warto więc przeprowadzić audyt. Jak to zrobić? Na przykład za pomocą ankiet, researchu na grupach, w social mediach czy na stronach internetowych.
- Działalność w social mediach – media społecznościowe to doskonałe miejsce do prowadzenia działań z zakresu Employer Brandingu, a niekwestionowanym liderem w tym obszarze jest LinkedIn.
- Angażowanie obecnych pracowników – zadowoleni i zaangażowani pracownicy to najlepsza promocja marki na rynku pracy. Warto zachęcić zespół do dzielenia się historiami i wrażeniami oraz do tworzenia contentu związanego z firmą.
- Dbałość o satysfakcję pracowników – zadbaj o doświadczenia swoich obecnych pracowników. Skoro to oni są najcenniejszą bronią w walce o dobrą reputację, to ich satysfakcja związana ze środowiskiem pracy ma ogromne znaczenie.
LinkedIn w Employer Brandingu – co warto wiedzieć?
Mając wykwalifikowanych, chętnych do pracy specjalistów w swoich szeregach, znacznie łatwiej będzie Ci rozwijać markę i optymalizować jej wizerunek. Jak już wspomniałam, najlepszym narzędziem do Employer Brandingu jest LinkedIn i to właśnie tam powinieneś budować swój autorytet i szukać ekspertów chętnych do współpracy. Od czego zacząć? Oto kilka cennych wskazówek:
- stwórz profesjonalny i atrakcyjny profil,
- nawiązuj interakcje z odbiorcami,
- angażuj obecnych pracowników,
- pokaż, jak funkcjonuje firma,
- wykorzystaj LinkedIn Ads,
- postaw na kampanie rekrutacyjne.
Podsumowanie
Rozwijanie marki w Internecie to nie tylko udostępnianie treści i tworzenie płatnych kampanii reklamowych. Na Twój wizerunek, a więc i wyniki, wpływają też takie aspekty, jak obrana strategia, pozycjonowanie, działania dostosowane do potrzeb odbiorcy, Employer Branding, wartość marki na rynku pracy, postrzeganie jej przez potencjalnych pracowników czy spójność przekazu. Niełatwo jest zoptymalizować działania we wszystkich tych obszarach. Jeśli jednak dołożysz wszelkich starań, aby być w wielu miejscach w sieci, podkreślać swoje wartości i utrwalać się w świadomości klientów, z pewnością osiągniesz satysfakcjonujące wyniki.
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!