Co zrobić, kiedy brakuje pomysłów na artykuł blogowy?

Co zrobić, kiedy brakuje pomysłów na artykuł blogowy?

Kaboompics .com/pexels.com

Z pewnością jednym z najważniejszych elementów każdej strategii SEO jest kreatywna i nowa treść na stronie internetowej. Każdy twórca tekstów miał kiedyś chwilę zwątpienia i brak pomysłów w głowie. Zdarza się to nawet najlepszym! Wystarczy czasami trochę pomóc swojej kreatywności i rozbudzić ją, aby zdobyć większą liczbę odbiorców witryny.

Blokada podczas pisania treści na bloga może wydawać się trudna do pokonania, jednak istnieje wiele zasobów, które mogą pomóc rozbudzić twórczą kreatywność. Poniżej przedstawimy Ci wskazówki, jak tego dokonać!

1. Dowiedz się, co chcieliby przeczytać Twoi odbiorcy

Sprawdź, o czym aktualnie mówią użytkownicy w mediach społecznościowych. Może akurat do ich slangu weszło konkretne hasło, które warto wykorzystać w swoich treściach? Albo właśnie próbują rozwiązać jakiś problem i mają pytania, na które nie ma odpowiedzi w Internecie? Dzięki mediom społecznościowym można wykorzystać kontakt z odbiorcami do tworzenia oryginalnych i kreatywnych treści na swojego firmowego bloga.

Pamiętaj, że wyszukiwarki cenią treści, które odpowiadają na konkretne pytania użytkowników. Nie tylko media społecznościowe, ale i forum dyskusyjne jest kopalnią kreatywnych tematów branżowych. Mogą one pomóc w generowaniu ogólnych pomysłów dotyczących określonego tematu lub słowa kluczowego. Jeśli potrzebujesz specjalistycznych tematów, to różne fora branżowe są właśnie dla Ciebie!

2. Sprawdź, o czym pisze Twoja konkurencja

Pamiętaj, że kiedy brakuje Ci kreatywnych pomysłów na treść blogową, to zawsze warto odwiedzić strony internetowe konkurencji, które zajmują wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Z pewnością dowiesz się wtedy, o czym warto pisać i zainspirujesz się do stworzenia własnego tematu, być może w podobnej tematyce. Dzięki temu stworzysz odpowiednio długą treść i zupełnie wyczerpiesz temat, czego może akurat nie zrobiła Twoja konkurencja, przez co to Ty staniesz się numerem jeden!


Źródło: Mikael Blomkvist/pexels.com

Jeśli przystępujesz do analizowania swojej konkurencji, to zastanów się nad wykorzystanymi przez nich słowami kluczowymi, dlaczego to właśnie one przyciągają największą liczbę odbiorców, a także sprawdź linki na ich stronie oraz dowiedz się, co jest obecnie modne w branży.

3. Bądź na bieżąco z wiadomościami w branży, jak i ze świata

Jeśli nie jesteś na bieżąco z konkretnymi informacjami branżowymi, to z pewnością nie zaangażujesz swoich odbiorców. Świeże treści na stronie to podstawa każdej witryny. Musisz potrafić zareagować na każde wydarzenie, które aktualnie dzieje się w Twojej profesji albo na świecie. Można było zauważyć to na przykład podczas pandemii, ponieważ wszystkie sklepy internetowe zareagowały w podobny sposób, czyli udostępniały posty na temat tego, jak dbają o bezpieczeństwo klientów.

Czasami takie podejście do treści może wydawać się naciągane, ale nadal może stworzyć coś wyjątkowego, co zbuduje zaufanie marki wśród potencjalnych klientów.

4. Skorzystaj z dostępnych narzędzi do wyszukiwania tematów

Okazuje się, że istnieje na rynku wiele bezpłatnych narzędzi, dzięki którym możesz zainspirować się podczas tworzenia treści na swoją stronę internetową. Takim narzędziem jest Google Analytics, który pozwala na przeprowadzanie badań nad słowami kluczowymi. To właśnie dzięki nim dowiesz się, czego oczekują Twoi odbiorcy i będziesz mógł im to zaoferować.

5. Sprawdź pasek wyszukiwania Google

Czy wiesz, że za pomocą zwykłego paska wyszukiwania Google możesz przeprowadzić ogólną analizę słów kluczowych? To właśnie tam pojawiają się propozycje wyszukiwań ludzi, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Wystarczy, że wpiszesz swój ogólny pomysł w pasku wyszukiwania, a zaczną pojawiać się konkretne propozycje. Dzięki tej strategii można w szybki sposób dowiedzieć się czegoś więcej na temat użytkowników, ich potrzeb, a przede wszystkim zainspirować się tematycznie.

6. Obserwuj inne blogi w Twojej branży

Wiesz, że nie musisz stale sam wyszukiwać odpowiednich inspiracji tematycznych? Wystarczy, że zaobserwujesz konkretne blogi czy profile w mediach społecznościowych, a pomysły będą pojawiały się same. Jeśli znasz niektóre z najlepszych firm w swojej branży, to zajrzyj na ich stronę i zaobserwuj ją. Jest to jeden z najłatwiejszych sposobów pobudzania swojej kreatywności bez marnowania cennego czasu na szukanie.

7. Obserwuj inne blogi w Twojej branży

Wiesz, że nie musisz stale sam wyszukiwać odpowiednich inspiracji tematycznych? Wystarczy, że zaobserwujesz konkretne blogi czy profile w mediach społecznościowych, a pomysły będą pojawiały się same. Jeśli znasz niektóre z najlepszych firm w swojej branży, to zajrzyj na ich stronę i zaobserwuj ją. Jest to jeden z najłatwiejszych sposobów pobudzania swojej kreatywności bez marnowania cennego czasu na szukanie.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że już teraz wiesz, jak możesz zainspirować się w sieci i znajdziesz coś dla siebie i swojej firmy. Tworzenie dobrej i wartościowej treści to nie lada wyzwanie, dlatego warto rozbudzać swoją kreatywność.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami i umów się na bezpłatną konsultację, na której ustalimy szczegóły naszej współpracy. Dzięki nam poznasz skuteczną strategię SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO dla lokalnych firm – co można dzięki temu osiągnąć?

    SEO dla lokalnych firm – co można dzięki temu osiągnąć?

    Prowadzisz stronę internetową małej firmy? Zależy Ci na zyskaniu popularności? Lokalne SEO to coś dla Ciebie! Czytaj dalej.
    Top 7 wskazówek dotyczących migracji witryny

    Top 7 wskazówek dotyczących migracji witryny

    Chcesz przeprowadzić migrację witryny? Nie wiesz, od czego zacząć, aby cały ten proces przebiegł bezproblemowo? Koniecznie przeczytaj!
    Jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania w Google?

    Jak znaleźć się na szczycie lokalnych wyników wyszukiwania w Google?

    Stosuj się do tych zaleceń, a z pewnością osiągniesz swój zamierzony cel.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.