Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?

Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?

AlphaTradeZone/pexels.com

Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek to szereg pozytywnych działań, które można wykonać, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chcesz stać się lepiej widoczny w wyszukiwarce, to czas pomyśleć o formacie AMP.

Słyszałeś coś na temat szybkości mobilnych stron internetowych? Okazuje się, że za to odpowiada właśnie format AMP. W tym artykule sprawdzimy, czy faktycznie wpływa on na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Czym jest AMP?

Accelerated Mobile Pages, czyli w skrócie AMP, oznacza standard kodowania open- source i jest przeznaczony do ulepszania stron mobilnych. Format ten tworzy strony internetowe, które ładują się znacznie szybciej niż inne. Można powiedzieć, że są to okrojone wersje strony HTML.

Szybkość ładowania strony internetowej jest niezwykle ważna w rankingu Google, ponieważ responsywność mobilna jest głównym czynnikiem, który wpływa na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Jednak nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o algorytmy. Szybkość strony internetowej ma przede wszystkim znaczenie dla pozytywnego wrażenia użytkownika. Dlatego, jeśli Twoja witryna ładuje się wolno i odbiorcy zaczynają z niej uciekać, to być może warto zainwestować w format AMP.

Czym różnią się strony z zastosowaniem AMP od innych?

Pamiętaj, że format AMP jest uproszczeniem tradycyjnej wersji strony HTML. Sprawia to, że ​​używasz uproszczonej wersji CSS i nie możesz zastosować JavaScript w swojej witrynie. Podczas tworzenia strony z zastosowaniem formatu AMP masz do dyspozycji tylko ogólną bibliotekę JavaScript. Oznacza to, że ​​szybkość ładowania strony WWW i jej czytelność przedkłada się nad wszystko inne.

Źródło: AlphaTradeZone/pexels.com

Jeśli korzystasz z narzędzia WordPress w swojej witrynie, to możesz tam z łatwością przekonwertować swoje strony na AMP, korzystając z wtyczki AMP do WordPressa i postępując zgodnie z instrukcjami instalacji wyświetlanymi na ekranie. Jeśli nie używasz tego narzędzia, możesz przejść do oryginalnej strony z formatem AMP, aby uzyskać więcej informacji o tym, jak samodzielnie zintegrować ją za pomocą twardego kodu. Niestety, może to zająć nieco więcej czasu niż w przypadku WordPressa, ale zobaczysz, że warto to zrobić.

Zalety i wady formatu AMP

Jeśli nadal nie jesteś przekonany do fenomenu AMP, przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie wad i zalet korzystania z funkcji przyspieszonych stron mobilnych.

Zalety:

  • lepsze wrażenia użytkownika;
  • wyróżnione zostają najważniejsze treści na stronie;
  • szybsze ładowanie strony www, co polepsza wyniki w rankingu wyszukiwarek;
  • zastosowanie formatu AMP na stronie gwarantuje czytelność witryny na urządzeniach mobilnych;
  • format AMP możesz dostosować względem swoich oczekiwań.

Wady:

  • strony z zastosowaniem AMP różnią się od pozostałych witryn i nie posiadają tak wielu rozbudowanych funkcji;
  • witryna AMP będzie miała inną pamięć podręczną;
  • wyświetlane strony na komputerach i urządzeniach mobilnych będą się od siebie różnić;
  • strony z zastosowaniem formatu AMP nie można analizować;
  • AMP działa tylko wtedy, kiedy użytkownik sam na nią kliknie.

Jak AMP wpływa na pozycjonowanie witryny?

Na samym początku musisz wiedzieć, że AMP działa tylko w przypadku stron na urządzeniach mobilnych. Będzie zatem wpływać wyłącznie na mobilny ranking wyników wyszukiwania. Aktualnie sam format AMP nie ma wpływu na pozycjonowanie witryny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić to w niedalekiej przyszłości.

Korzystając z AMP, możesz zauważyć wzrost ruchu organicznego i konwersji, poprawę wydajności stron, zmniejszenie współczynników odrzuceń oraz wzrost wskaźników zaangażowania użytkowników.

Dlaczego warto korzystać z AMP?

Mimo że format AMP obecnie nie wpływa na ranking stron internetowych, istnieje wiele powodów, aby z niego skorzystać:

  • dzięki AMP zwiększysz szybkość ładowania swojej witryny, co wpłynie na ranking wyników wyszukiwania;
  • strony zawierające uporządkowane dane będą mogły pojawiać się w rozszerzonych wynikach wyszukiwania;
  • format AMP nie jest zbyt wymagający i nie potrzebuje wielu narzędzi do funkcjonowania;
  • AMP skutecznie radzi sobie z błędami JavaScript;
  • strony AMP można dostosować za pomocą Google Search Console czy WordPress.

Podsumowanie

Przez długi czas wielu właścicieli stron internetowych nie wiedziało nic na temat funkcjonowania formatu AMP witryny. Początkowo nikt nie chciał z niego korzystać, jednak powoli zaczyna się to zmieniać. AMP staje się coraz bardziej popularne i można nawet zaobserwować wzrost pozycji takiej strony w wynikach wyszukiwania.

Jeśli chcesz zacząć korzystać z funkcji AMP na swojej stronie internetowej, warto poprosić o pomoc doświadczony zespół ekspertów SEO. Oni z pewnością będą wiedzieli, jak Ci pomóc i doradzą w najdrobniejszych kwestiach związanych z AMP.

Jeśli zainteresował Cię świat marketingu internetowego lub pozycjonowania, możesz przejrzeć nasze inne artykuły i dowiedzieć się więcej.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

    Google jest nieugięte, przez co pozycjonowanie strony na topowych pozycjach w SERP, wiąże się z nieustanną elastycznością. Dlatego obecność na platformie Google Moja Firma, jest obowiązkowa!
    Migracja Magento

    Migracja Magento

    Migracja sklepu internetowego na Magento to dość skomplikowany proces. Warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby przebiegł w pełni poprawnie.
    Czy content marketing jest opłacalny?

    Czy content marketing jest opłacalny?

    Dlaczego content marketing jest potrzebny i jak go używać, aby generować ruch na swojej stronie? Tego dowiesz się po przeczytaniu tego artykułu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę