DARMOWY AUDYT SEO

Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?

4 min czytania
Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?
Kategoria Pozycjonowanie

Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek to szereg pozytywnych działań, które można wykonać, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chcesz stać się lepiej widoczny w wyszukiwarce, to czas pomyśleć o formacie AMP.

Słyszałeś coś na temat szybkości mobilnych stron internetowych? Okazuje się, że za to odpowiada właśnie format AMP. W tym artykule sprawdzimy, czy faktycznie wpływa on na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Spis treści:

Czym jest AMP?

Accelerated Mobile Pages, czyli w skrócie AMP, oznacza standard kodowania open- source i jest przeznaczony do ulepszania stron mobilnych. Format ten tworzy strony internetowe, które ładują się znacznie szybciej niż inne. Można powiedzieć, że są to okrojone wersje strony HTML.

Szybkość ładowania strony internetowej jest niezwykle ważna w rankingu Google, ponieważ responsywność mobilna jest głównym czynnikiem, który wpływa na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Jednak nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o algorytmy. Szybkość strony internetowej ma przede wszystkim znaczenie dla pozytywnego wrażenia użytkownika. Dlatego, jeśli Twoja witryna ładuje się wolno i odbiorcy zaczynają z niej uciekać, to być może warto zainwestować w format AMP.

Czym różnią się strony z zastosowaniem AMP od innych?

Pamiętaj, że format AMP jest uproszczeniem tradycyjnej wersji strony HTML. Sprawia to, że ​​używasz uproszczonej wersji CSS i nie możesz zastosować JavaScript w swojej witrynie. Podczas tworzenia strony z zastosowaniem formatu AMP masz do dyspozycji tylko ogólną bibliotekę JavaScript. Oznacza to, że ​​szybkość ładowania strony WWW i jej czytelność przedkłada się nad wszystko inne.

 

Jeśli korzystasz z narzędzia WordPress w swojej witrynie, to możesz tam z łatwością przekonwertować swoje strony na AMP, korzystając z wtyczki AMP do WordPressa i postępując zgodnie z instrukcjami instalacji wyświetlanymi na ekranie. Jeśli nie używasz tego narzędzia, możesz przejść do oryginalnej strony z formatem AMP, aby uzyskać więcej informacji o tym, jak samodzielnie zintegrować ją za pomocą twardego kodu. Niestety, może to zająć nieco więcej czasu niż w przypadku WordPressa, ale zobaczysz, że warto to zrobić.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Zalety i wady formatu AMP

Jeśli nadal nie jesteś przekonany do fenomenu AMP, przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie wad i zalet korzystania z funkcji przyspieszonych stron mobilnych.

Zalety:

  • lepsze wrażenia użytkownika;
  • wyróżnione zostają najważniejsze treści na stronie;
  • szybsze ładowanie strony www, co polepsza wyniki w rankingu wyszukiwarek;
  • zastosowanie formatu AMP na stronie gwarantuje czytelność witryny na urządzeniach mobilnych;
  • format AMP możesz dostosować względem swoich oczekiwań.

Wady:

  • strony z zastosowaniem AMP różnią się od pozostałych witryn i nie posiadają tak wielu rozbudowanych funkcji;
  • witryna AMP będzie miała inną pamięć podręczną;
  • wyświetlane strony na komputerach i urządzeniach mobilnych będą się od siebie różnić;
  • strony z zastosowaniem formatu AMP nie można analizować;
  • AMP działa tylko wtedy, kiedy użytkownik sam na nią kliknie.

Jak AMP wpływa na pozycjonowanie witryny?

Na samym początku musisz wiedzieć, że AMP działa tylko w przypadku stron na urządzeniach mobilnych. Będzie zatem wpływać wyłącznie na mobilny ranking wyników wyszukiwania. Aktualnie sam format AMP nie ma wpływu na pozycjonowanie witryny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić to w niedalekiej przyszłości.

Korzystając z AMP, możesz zauważyć wzrost ruchu organicznego i konwersji, poprawę wydajności stron, zmniejszenie współczynników odrzuceń oraz wzrost wskaźników zaangażowania użytkowników.

Dlaczego warto korzystać z AMP?

Mimo że format AMP obecnie nie wpływa na ranking stron internetowych, istnieje wiele powodów, aby z niego skorzystać:

  • dzięki AMP zwiększysz szybkość ładowania swojej witryny, co wpłynie na ranking wyników wyszukiwania;
  • strony zawierające uporządkowane dane będą mogły pojawiać się w rozszerzonych wynikach wyszukiwania;
  • format AMP nie jest zbyt wymagający i nie potrzebuje wielu narzędzi do funkcjonowania;
  • AMP skutecznie radzi sobie z błędami JavaScript;
  • strony AMP można dostosować za pomocą Google Search Console czy WordPress.

Podsumowanie

Przez długi czas wielu właścicieli stron internetowych nie wiedziało nic na temat funkcjonowania formatu AMP witryny. Początkowo nikt nie chciał z niego korzystać, jednak powoli zaczyna się to zmieniać. AMP staje się coraz bardziej popularne i można nawet zaobserwować wzrost pozycji takiej strony w wynikach wyszukiwania.

Jeśli chcesz zacząć korzystać z funkcji AMP na swojej stronie internetowej, warto poprosić o pomoc doświadczony zespół ekspertów SEO. Oni z pewnością będą wiedzieli, jak Ci pomóc i doradzą w najdrobniejszych kwestiach związanych z AMP.

Jeśli zainteresował Cię świat marketingu internetowego lub pozycjonowania, możesz przejrzeć nasze inne artykuły i dowiedzieć się więcej.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 12

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak dodać swoją stronę do Google?
Jak dodać swoją stronę do Google?
Chcesz dodać stronę do indeksu Google? Jest kilka sposobów, aby to przyśpieszyć. Sprawdź, co możesz zrobić i dlaczego Twojej witryny może nie być w Google.
Dlaczego w Google Analytics pojawia nam się „not provided”?
Dlaczego w Google Analytics pojawia nam się „not provided”?
Rosnąca rola prywatności sprawia, że w Google Analytics część haseł jest szyfrowana i oznaczana jako „not provided”. Jak zdobyć informacje na ich temat? Przeczytaj nasz artykuł.
Pozycjonowanie stron stworzonych w kreatorach
Pozycjonowanie stron stworzonych w kreatorach
Budowanie stron internetowych od podstaw to duże wyzwanie, z którym muszą zmierzyć się mniejsi przedsiębiorcy rozpoczynający swoją działalność w sieci.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę