Zapytaj o ofertę
Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?

Czy AMP wpływa na SEO strony internetowej?

4 min. czytania

Optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek to szereg pozytywnych działań, które można wykonać, aby znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli chcesz stać się lepiej widoczny w wyszukiwarce, to czas pomyśleć o formacie AMP.

Słyszałeś coś na temat szybkości mobilnych stron internetowych? Okazuje się, że za to odpowiada właśnie format AMP. W tym artykule sprawdzimy, czy faktycznie wpływa on na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.

Czym jest AMP?

Accelerated Mobile Pages, czyli w skrócie AMP, oznacza standard kodowania open- source i jest przeznaczony do ulepszania stron mobilnych. Format ten tworzy strony internetowe, które ładują się znacznie szybciej niż inne. Można powiedzieć, że są to okrojone wersje strony HTML.

Szybkość ładowania strony internetowej jest niezwykle ważna w rankingu Google, ponieważ responsywność mobilna jest głównym czynnikiem, który wpływa na pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Jednak nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o algorytmy. Szybkość strony internetowej ma przede wszystkim znaczenie dla pozytywnego wrażenia użytkownika. Dlatego, jeśli Twoja witryna ładuje się wolno i odbiorcy zaczynają z niej uciekać, to być może warto zainwestować w format AMP.

Czym różnią się strony z zastosowaniem AMP od innych?

Pamiętaj, że format AMP jest uproszczeniem tradycyjnej wersji strony HTML. Sprawia to, że ​​używasz uproszczonej wersji CSS i nie możesz zastosować JavaScript w swojej witrynie. Podczas tworzenia strony z zastosowaniem formatu AMP masz do dyspozycji tylko ogólną bibliotekę JavaScript. Oznacza to, że ​​szybkość ładowania strony WWW i jej czytelność przedkłada się nad wszystko inne.

 

Jeśli korzystasz z narzędzia WordPress w swojej witrynie, to możesz tam z łatwością przekonwertować swoje strony na AMP, korzystając z wtyczki AMP do WordPressa i postępując zgodnie z instrukcjami instalacji wyświetlanymi na ekranie. Jeśli nie używasz tego narzędzia, możesz przejść do oryginalnej strony z formatem AMP, aby uzyskać więcej informacji o tym, jak samodzielnie zintegrować ją za pomocą twardego kodu. Niestety, może to zająć nieco więcej czasu niż w przypadku WordPressa, ale zobaczysz, że warto to zrobić.

Zalety i wady formatu AMP

Jeśli nadal nie jesteś przekonany do fenomenu AMP, przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie wad i zalet korzystania z funkcji przyspieszonych stron mobilnych.

Zalety:

  • lepsze wrażenia użytkownika;
  • wyróżnione zostają najważniejsze treści na stronie;
  • szybsze ładowanie strony www, co polepsza wyniki w rankingu wyszukiwarek;
  • zastosowanie formatu AMP na stronie gwarantuje czytelność witryny na urządzeniach mobilnych;
  • format AMP możesz dostosować względem swoich oczekiwań.

Wady:

  • strony z zastosowaniem AMP różnią się od pozostałych witryn i nie posiadają tak wielu rozbudowanych funkcji;
  • witryna AMP będzie miała inną pamięć podręczną;
  • wyświetlane strony na komputerach i urządzeniach mobilnych będą się od siebie różnić;
  • strony z zastosowaniem formatu AMP nie można analizować;
  • AMP działa tylko wtedy, kiedy użytkownik sam na nią kliknie.

Jak AMP wpływa na pozycjonowanie witryny?

Na samym początku musisz wiedzieć, że AMP działa tylko w przypadku stron na urządzeniach mobilnych. Będzie zatem wpływać wyłącznie na mobilny ranking wyników wyszukiwania. Aktualnie sam format AMP nie ma wpływu na pozycjonowanie witryny, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zmienić to w niedalekiej przyszłości.

Korzystając z AMP, możesz zauważyć wzrost ruchu organicznego i konwersji, poprawę wydajności stron, zmniejszenie współczynników odrzuceń oraz wzrost wskaźników zaangażowania użytkowników.

Dlaczego warto korzystać z AMP?

Mimo że format AMP obecnie nie wpływa na ranking stron internetowych, istnieje wiele powodów, aby z niego skorzystać:

  • dzięki AMP zwiększysz szybkość ładowania swojej witryny, co wpłynie na ranking wyników wyszukiwania;
  • strony zawierające uporządkowane dane będą mogły pojawiać się w rozszerzonych wynikach wyszukiwania;
  • format AMP nie jest zbyt wymagający i nie potrzebuje wielu narzędzi do funkcjonowania;
  • AMP skutecznie radzi sobie z błędami JavaScript;
  • strony AMP można dostosować za pomocą Google Search Console czy WordPress.

Podsumowanie

Przez długi czas wielu właścicieli stron internetowych nie wiedziało nic na temat funkcjonowania formatu AMP witryny. Początkowo nikt nie chciał z niego korzystać, jednak powoli zaczyna się to zmieniać. AMP staje się coraz bardziej popularne i można nawet zaobserwować wzrost pozycji takiej strony w wynikach wyszukiwania.

Jeśli chcesz zacząć korzystać z funkcji AMP na swojej stronie internetowej, warto poprosić o pomoc doświadczony zespół ekspertów SEO. Oni z pewnością będą wiedzieli, jak Ci pomóc i doradzą w najdrobniejszych kwestiach związanych z AMP.

Jeśli zainteresował Cię świat marketingu internetowego lub pozycjonowania, możesz przejrzeć nasze inne artykuły i dowiedzieć się więcej.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?
    Metatag noindex – czym jest i jak z niego korzystać?
    Masz silnie rozbudowaną strukturę własnej strony internetowej? Dowiedz się, jak kontrolować jej zawartość za pomocą meta tagu noindex w kontekście SEO.
    Co to jest cross-linking?
    Co to jest cross-linking?
    Budowanie profilu linkowego nie należy do najprostszych zadań wykonywanych przez pozycjonerów. Niektóre z technik wymagają wiedzy i doświadczenia.
    Sposoby na weryfikację historii domeny internetowej
    Sposoby na weryfikację historii domeny internetowej
    Planujesz zakupić używaną wcześniej domenę? Nie zapomnij sprawdzić jej historii, ponieważ ma ona wpływ na SEO i Twoją reputację. Jak to zrobić? Wyjaśniamy!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.