Zapytaj o ofertę
Co to jest cross-linking?

Co to jest cross-linking?

5 min. czytania

Termin cross-linking (linkowanie krzyżowe) ma kilka odpowiedników, takich jak reciprocal link czy wzajemne linkowanie. W zasadzie jego zadaniem jest wymiana odnośników pomiędzy minimum dwiema domenami, co z kolei ma skutkować wyższymi pozycjami rankingowymi zoptymalizowanej strony internetowej.

Jakich rezultatów możesz spodziewać się, sięgając po wskazaną praktykę? Czy warto korzystać z potencjału drzemiącego w linkowaniu krzyżowym? Na te pytania znajdziesz odpowiedzi podczas lektury naszego wpisu! Poznaj szczegóły na temat zagadnienia cross-linkingu!

Cross-linking – technika, która budzi wątpliwości

Wyjaśniliśmy już, cross-linking co to jest dla zarządzającego witryną internetową. Technika SEO, opierająca się na wzajemnym linkowaniu, odnosi się zarówno do stron zarządzanych przez różne osoby, jak i witryn przynależących do jednego właściciela.

Cross-linking ma jeden, główny cel, a jest nim zwiększenie autorytetu domeny i ekspozycji wśród pozostałych platform w wyszukiwarce internetowej. Bezsprzecznie, linkowanie odgrywa ważną rolę w procesie pozycjonowania stron WWW. To wystarczający powód na poszukiwanie coraz to ciekawszych sposobów pozyskiwania linków z zewnętrznych witryn internetowych. Reciprocal link sprawdza się doskonale jako źródło dodatkowego ruchu, pochodzącego z innych platform.

Linkowanie krzyżowe a polityka Google

Linkowanie krzyżowe jest dozwolone, jeżeli odnośniki wyglądają naturalnie i przekierowują do stron zbliżonych do siebie tematycznie. Nie pozostaje obojętne wrażenie internautów, którzy odwiedzają linkowane witryny. Zaleca się, aby zadbać o spójność i wartość merytoryczną treści publikowanych na stronach internetowych.

Użytkownik chce uzyskać odpowiedzi na trapiące go pytania bądź poszerzyć wiedzę na dany temat. Pamiętaj o tym, zamieszczając wewnątrz swojej witryny link przekierowujący do zewnętrznej platformy.

Cross-linking w obliczu SEO

Zdobywając linki zewnętrzne, wpływasz na realizowaną strategię pozycjonowania. Lider wyszukiwarek, Google, bacznie obserwuje praktyki pozycjonerów, a za główny punkt odniesienia przy zajmowaniu wysokich miejsc rankingowych przyjmuje content. Jak algorytm postrzega backlinki? To pewnego rodzaju wskazówki dotyczące stopnia wiarygodności domeny, które przekładają się na pozytywne rezultaty strategii SEO.

Co daje Cross-linkingŹródło: b2bdigitalmarketers.com

Czy istnieje bezpośredni związek pomiędzy linkowaniem krzyżowym a skutecznością procesu pozycjonowania? Co do zasady, cross-linking przynosi negatywny skutek. Jeżeli linkujesz z dużą częstotliwością, w niebywałych ilościach, możesz spodziewać się odwrotnych rezultatów, niż miałeś w założeniu.

Wzajemne linkowanie przebiega pomyślnie wtedy, gdy zachowujesz w tym umiar. Dobrą okazją na skorzystanie z tego rodzaju praktyk jest rekomendacja eventu organizowanego przez daną firmę bądź szeroko rozumiana promocja wydarzenia. Często przedsiębiorstwa podejmują się współpracy, w ramach której umieszczają linki wzajemnie przekierowujące do stron partnera.

Kiedy warto linkować krzyżowo?

Odpowiedź jest banalnie prosta. Cross-linking spisuje się na medal tylko wtedy, gdy masz określony plan działania. Niedbała implementacja linków prowadzi nie tylko do chaosu, ale też poważniejszych konsekwencji. Jedną z bardziej restrykcyjnych kar będzie filtr nałożony przez Google jako odpowiedź na łamanie regulaminu.

Kolejnym skutkiem niepożądanych działań może okazać się spadek autorytetu pozycjonowanej witryny. To wielki cios dla jej właściciela, który dokładał wszelkich starań i poświęcił czas, aby uplasować się w pierwszej dziesiątce rankingu wyszukiwarki.

Najważniejsza jest równowaga, dlatego, jeśli uzyskujesz odnośniki od znacznie słabszych stron internetowych, powinieneś liczyć się z tym, że Twój profil linkowy na tym ucierpi. W jaki sposób? Prawdopodobnym scenariuszem będzie obniżenie rangi witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.

Gdzie sprawdzić stan profilu linkowego?

W zasięgu ręki masz skuteczne narzędzia, które pozwolą Ci na skrupulatną analizę profilu linkowego. Jednym z nich jest Ahrefs. Czego możesz się po nim spodziewać?

  • Analizy całkowitej liczby odnośników;
  • weryfikacji URL Rating i Domain Rating odnośników zewnętrznych;
  • sprawdzenia linków oznaczonych atrybutami “nofollow” oraz “dofollow”;
  • wygenerowania listy najpowszechniejszych odnośników;
  • przeprowadzenia kompleksowego audytu strony WWW.

Instrument SEO również przeznaczony do analityki linków przychodzących to MajesticSEO. Gwarantuje wgląd w bazę linków oraz weryfikuje jakość i liczbę odnośników zewnętrznych, nowych oraz utraconych, a także sprawdza efektywność działań wdrożonych na stronach konkurencji.

Cross-linking versus content

Mimo że link building jest jednym z czynników wpływających na rangę pozycjonowanej strony, nie jest gwarantem sukcesu. Linkowanie krzyżowe to często ryzykowne działanie, które w rękach laika może przynieść więcej strat niż pożytku. W pierwszej kolejności skoncentruj się na budowie interesującej i użytecznej dla odbiorcy treści, dzięki czemu zaobserwujesz większą liczbę odwiedzin zarządzanej przez Ciebie platformy. W końcu nie bez przyczyny mówi się: “Content is The King”!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    • westom
      westom
      31.12.2022

      dobry artykuł, ja się jednak zawsze boję spamu w linkach i że przesadzę,

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
    Tworzenie zaplecza SEO wspiera stronę, która ma być widoczna w Google. Czy jest to proste i czy każdy może prowadzić takie zaplecze – sprawdź!
    User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?
    User-agent – co to i jakie ma zastosowanie?
    Dzięki user-agent możesz dowiedzieć się, z jakich systemów korzystają Twoi odbiorcy. Sprawdź zatem, czym jest ten kod i jak go wykorzystać!
    Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?
    Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?
    Rozpocząłeś pozycjonowanie strony? Widoczność witryny będzie rosnąć, a wraz z czasem inwestycja będzie coraz bardziej rentowna. Sprawdź, po jakim czasie możesz się spodziewać efektów i jakie one będą.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.