Sukces Twojej firmy zależy tylko i wyłącznie od tego, jak będziesz się w nią angażował. Podczas projektowania strony internetowej musisz pamiętać, że najważniejsza jest jej naturalność w odbiorze użytkownika. Jeżeli będziesz trzymał się tej zasady przy tworzeniu swojej strony internetowej, to zwiększą się szanse na poprawę konwersji na stronie, ponieważ odbiorcy częściej i dłużej będą przebywać w Twojej witrynie. Strategia UX zapewnia stronie internetowej wiele korzyści. Oprócz oczywistego wzrostu przychodów można liczyć także na wzrost autorytetu i reputacji Twojej firmy/marki na tle innych konkurencji. Twoja firma wyprzedzi inne (lokalne, jak i krajowe) konkurencje w wynikach wyszukiwania, a także lojalność Twoich klientów wzrośnie, co z pewnością zaczniesz zauważać!
Wszystkie te korzyści to czynniki, do których Twoja firma powinna dążyć! Jeśli zauważyłeś, że sprzedaż w Twoim sklepie internetowym spada lub konkurencja depcze Ci po piętach, albo co gorsza wyprzedza w wynikach wyszukiwania. Być może nadszedł czas, aby pomyśleć o wdrożeniu strategii UX w Twojej firmie? W tym artykule postaramy się wyjaśnić Ci, na czym ona polega i w jaki sposób do niej podejść!
UX, a inaczej User Experience, oznacza doświadczenia użytkowników. Proces ten ma na celu usprawnienie komunikacji pomiędzy stroną internetową a użytkownikiem. Już na etapie projektowania Twojej strony internetowej musisz zadbać o dobrą strategię UX. Strona internetowa, która korzysta z User Experience, wyróżnia się atrakcyjnością, użytecznością oraz buduje pozytywne wrażenia odbiorcy. Strona internetowa, która obejmuje te cechy, sprawi, że klient chętnie zajrzy do niej z powrotem lub poleci ją innym odbiorcom. Celem strategii UX jest przede wszystkim ułatwienie użytkownikowi poruszanie się po stronie internetowej. Obejmuje to takie rozwiązania, aby usprawnić, uprościć i dodać więcej intuicji w działaniach witryny. Strategia UX pozwala przekształcić zwykłego użytkownika Internetu w klienta Twojego sklepu internetowego.
Działania SEO mogą pomóc usprawnić działania w strategii UX. Przygotowaliśmy dla Ciebie poniżej te wskazówki SEO, które z pewnością musisz uwzględnić w trakcie korzystania z działań UX!
Optymalizacja wyglądu Twojej strony może zdziałać cuda dla UX. Twoim celem jest, aby witryna była prosta w użyciu oraz łatwa w pozycjonowaniu dla Google! Oto kilka przykładów zabiegów na stronie, które są oparte o strategię UX:
Największym elementem strategii UX jest szybkość witryny. Przeciętny internauta jest w stanie zaczekać około 2 sekundy na załadowanie strony, zanim ją opuści, w innym razie okaże się ona dla niego zbyt wolna! Podczas tworzenia działań UX Twojej strony, czas jej ładowania musi być dla Ciebie najwyższym priorytetem. Szybkość nie wpływa tylko na UX, ale również na wyniki wyszukiwania Google. Witryna, która bardzo wolno się ładuje, spowoduje zwiększenie współczynnika odrzuceń, zmniejszenie konwersji, utratę przychodów z witryny oraz słabą pozycję w wynikach wyszukiwania. Na szczęście Google oferuje darmowy sposób na przetestowanie szybkości strony, może warto sprawdzić, czy Twoja strona internetowa szybko działa?
Strategia UX obejmuje także projektowanie stron internetowych z myślą o urządzeniach mobilnych. Zapewnia to prawidłowe wczytywanie stron na mniejszych ekranach różnych urządzeń mobilnych. Są to niezbędne działania, ponieważ duży odsetek odbiorców będzie przeglądał Twoje strony na smartfonach, czy tabletach. Priorytetem w tym momencie jest treść na stronie, ponieważ dzięki zoptymalizowaniu strony internetowej pod kątem zgodności z urządzeniami mobilnymi, użytkownicy będą w stanie zobaczyć zawartość witryny. Powoduje to wzrost zaufania odbiorcy do Twojej strony internetowej/marki oraz zapewnia im dokładnie to, czego chcą. Działania te stawiają klientów na pierwszym miejscu oraz powodują sprzedaż produktów na stronie!
Musisz pamiętać, że wiarygodna, interesująca i przydatna treść jest integralną częścią udanej strony. Chcąc napisać oryginalną treść na stronie internetowej, upewnij się, że ma to na celu jak najszybsze zadowolenie docelowych klientów. Czytelność Twoich treści jest niezbędna, niezależnie od tego, jaką rozwiniętą marką jesteś, zawsze musisz o to dbać. Klienci nie mogą czytać treści, które nie prowadzą ich do natychmiastowych odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Podczas tworzenia treści na stronie internetowej upewnij się, że Twoja treść szybko trafia do odbiorców i nastaw się na minimalizm! Pamiętaj o stosowaniu nagłówków, akapitów, czy wypunktowań, to z pewnością ułatwi czytanie odbiorcom. Korzystaj również z wielu materiałów wizualnych, które przyciągną wzrok. Treść stanie się wtedy atrakcyjna dla użytkownika i z chęcią pozostanie aby przeczytać artykuł!
Pamiętaj, że działania SEO i UX idą ze sobą w parze. Po prawidłowym wykonaniu zaplanowanych działań wszystkie elementy łączą się i zapewniają użytkownikowi najlepszą możliwą obsługę strony. Można wyróżnić optymalizację bezpośrednio na stronie internetowej oraz poza nią. Ta pierwsza skupia się na kilku czynnikach rankingowych Twojej strony internetowej, które obejmują między innymi: tagi tytułów, opisy, nagłówki, optymalizację obrazu, linki wewnętrzne, treści multimedialne. Zadbaj o optymalizację tych funkcje na Twojej stronie, a zapewni Ci to płynne i odpowiednie wrażenia odbiorcy. Drugi typ optymalizacji dotyczy promocji Twojej strony poza nią, celem tego jest budowanie świadomości marki i zaufania do niej. Upewnij się, że informacje o Twojej marce poza stroną internetową firmy są poprawne, ponieważ to one wpływają pozytywnie na UX. Dlatego pamiętaj o recenzjach, mediach społecznościowych, czy po prostu aktualizowaniu na bieżąco strony Google Moja Firma!
Pamiętaj, że stronę internetową trzeba zawsze pielęgnować, nie można pozostawić jej bezczynnie po wykonaniu pewnych działań optymalizacyjnych! Google stale aktualizuje swoje algorytmy, a przestanie aktualizowania na bieżąco Twojej strony będzie miało negatywne skutki. W ostatnim czasie Google dołożyło ogromnych starań, aby witryny były przyjazne dla odbiorcy na wszystkich urządzeniach. Być może nie wiedziałeś o tym i oznacza to, że masz do nadrobienia dużo zaległości w swojej witrynie. Jeśli czujesz, że nie panujesz nad tym wszystkim, to nie bój się poprosić innych o pomoc! Profesjonalny kontakt z doświadczonymi osobami w tej dziedzinie może pomóc w utrzymaniu UX Twojej strony internetowej. Nasi eksperci pomogą Ci w podjęciu właściwych decyzji dotyczących Twojej witryny! Już dziś skontaktuj się z nami w celu umówienia się na bezpłatną konsultację!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.