Czym jest Gray Hat SEO?

Czym jest Gray Hat SEO?

fran innocenti/unsplash.com

Optymalizacja stron internetowych to temat nieustannie budzący zainteresowanie. Celem procesu jest wyróżnienie witryny w sieci, zdobycie przez nią jak największej widoczności oraz jak najwyższej pozycji rankingowej. Jak szybciej, lepiej i efektywniej wpływać na pozycjonowaniepozycjonowanie własnej witryny? Wydawać by się mogło, że wybór zamyka się wyłącznie w technikach White- i Black Hat SEO. To jednak nie wszystko.

Być pomiędzy White Hat SEO a Black Hat SEO

Gwoli wyjaśnienia, White Hat SEO to działania zgodne z wytycznymi wyszukiwarek. Jest to długotrwały proces, który zapewnia najwyższą jakość strony oraz jej bezpieczeństwo. Strategia ta opiera się na działaniach on-site oraz off-site, do których można zaliczyć między innymi: tworzenie wartościowych treści, dopasowanie słów kluczowych, optymalizację meta tagów czy tworzenie naturalnego profilu linków.

W opozycji stoi Black Hat SEO, czyli wykorzystywanie nieetycznych technik pozwalających uzyskać szybkie efekty niskim kosztem. Ściągają one na ich użytkowników bany i filtry, czyli kary Google – od kilku miesięcznych blokad, po całkowite usunięcie z rankingu. Chodzi bowiem o: ukrywanie i maskowanie treści, nadużywanie słów kluczowych, publikowanie niskiej jakości contentu, korzystanie z farm linków, a nawet hakowanie.

Wydawać by się mogło, że na tym koniec. Eksperci oraz właściciele stron WWW niekiedy korzystają z jeszcze jednej techniki. Gray Hat SEO co to takiego? Są to działania balansujące na granicy regulaminu oraz wytycznych. Nie są zalecane przez Google, ale jednocześnie nie są zakazane. Wymagają jednak ogromnej wiedzy, umiejętności oraz znajomości zasad, ponieważ jedno potknięcie może mieć poważne konsekwencje.

Jeśli jednak strategia zostanie odpowiednio dobrana, można zyskać wyższą pozycję rankingową w nieco krótszym czasie niż standardowo. Co ważne, rozwiązania te można wykorzystywać równolegle z technikami White Hat SEO.

QG, czyli Search Quality Evaluator Guidelines

Zadaniem algorytmów jest klasyfikacja, szeregowanie i ocenianie wartości strony w procesach indeksowania, crawlowania oraz ustalania rankingu Google. Każdy z nich działa na podstawie ustalonych przez Google wytycznych, które mają stanowić pomoc podczas oceny poziomu jakości strony. W tym kontekście najważniejsze elementy to:

  • przeznaczenie strony,
  • treść,
  • informacje,
  • reputacja,
  • responsywność,
  • wytyczne E-A-T.

Najważniejsza jest umiejętna komunikacja z wyszukiwarką. Stworzenie strony internetowej to zdecydowanie za mało, zwłaszcza w dobie rosnącej konkurencji. Ważne jest śledzenie aktualizacji i trendów, które wpływają na poziom User Experience, a w konsekwencji na ruch oraz konwersję na stronie.

Jakie techniki wpisują się w strategię Gray Hat SEO?

Wyjaśniliśmy już, Gray Hat SEO co to takiego, zatem czas poznać techniki optymalizacji balansujące na krawędzi.

Redagowanie istniejących treści

Źródło: fran innocenti/unsplash.com

Największą wartością każdej strony internetowej jest jej treść. To właśnie ona stanowi główne źródło oceny dla robotów sieciowych. Powinniśmy starać się, aby content był oryginalny, autorski, wartościowy, poprawny językowo. Kopiowanie już istniejącej treści jest naruszeniem praw autorskich, co stanowi element Black Hat SEO. Co jeśli jednak bazujemy na obecnym tekście i go redagujemy, nadając mu nową jakość? Jest to jeden z odcieni szarości, który nie narusza zasad wyszukiwarki, ale może być różnie oceniany podczas indeksowania.

Pozyskiwanie wartościowych linków w krótkim czasie

Każda strona stara się zdobyć jak największą liczbą linków dofollow, przekazujących ważną w oczach Google moc SEO. Jeśli jednak dzieje się to w zbyt szybkim czasie, algorytm Pingwin może doszukać się manipulacji z naszej strony, stąd tak ważny jest zdywersyfikowany profil backlinków. Pytanie brzmi, jaka liczba jest naturalna i ile linków dziennie można zdobyć? Google nie podaje tutaj konkretnych liczb, bowiem zależy to od historii weryfikowanej domeny. Można więc próbować przesuwać tę granicę na własne ryzyko.

Pozyskiwanie linków z Web 2.0

Web 2.0 to sieć drugiej generacji, umożliwiająca użytkownikom interakcję z witrynami internetowymi. Jest ona świetną okazją do pozyskiwania linków nofollow, które są szczególnie ważne w kontekście długofalowego link buildingu. Mowa tutaj przede wszystkim o forach, blogach oraz social mediach, na których content tworzony jest bezpośrednio przez użytkowników. Warto umieszczać na nich odnośniki do swojej strony, ale łatwo w tym przypadku o spam. Trzeba więc skupić się na odpowiednim anchorze oraz obudowaniu linku, aby wyglądał na naturalny.

Przechwytywanie domen

Przejęcie wygasłej już domeny bądź nowo powstałej to jedna z najczęstszych praktyk Gray Hat SEO. Chodzi bowiem o przejęcie linków zgromadzonych na innych stronach, aby powiększyć własny zasób. Trzeba jednak bardzo mocno uważać, bowiem może okazać się, że kupiona domena nie ma zbyt wysokiej jakości. Wówczas obniży zdobytą pozycję rankingową.

Automatyczne generowanie komentarzy i opinii

Komentarze, opinie, oceny użytkowników również są czynnikami rankingowymi w oczach wyszukiwarki. Jest to część user generated content, który sprawia, że nasza witryna jest naturalna i wiarygodna. Zdarza się jednak, że elementy te są kupowane bądź generowane przez specjalny program. Robot nie jest wówczas w stanie odróżnić prawdziwego komentarza od napisanego przez bota.

Google pracuje nad stworzeniem algorytmu sprawdzającego, które treści generowane są przez człowieka, a które za pomocą sztucznej inteligencji.

Słowo na koniec

Wykorzystywanie niedopowiedzeń w regulaminie wyszukiwarki, poszukiwanie luk czy braków jest podstawą Gray Hat SEO. Wymaga to dużych pokładów kreatywności, ale przede wszystkim wiedzy, aby nie przekroczyć granicy i zachować balans. Nie jest to strategia zalecana przez ekspertów. Wystarczy, że nastąpi aktualizacja algorytmu i poprzez stosowanie tego typu technik otrzymamy karę, od której ciężko będzie się uwolnić.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy XML sitemaps wpływa na Twój sklep internetowy pod kątem SEO?
    Czy XML sitemaps wpływa na Twój sklep internetowy pod kątem SEO?
    Zastanawiasz się jak zwiększyć swoją widoczność w wynikach wyszukiwania? Przedstawiamy Ci XML sitemaps, dzięki czemu osiągniesz sukces w swojej branży E-Commerce!
    Jak białe księgi wpływają na SEO?
    Jak białe księgi wpływają na SEO?
    Nie wiesz, co zrobić, aby zwiększyć swoją optymalizację strony internetowej? Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się co możesz zrobić!
    Kompendium wiedzy o ruchu organicznym
    Kompendium wiedzy o ruchu organicznym
    Witryny determinujące zintensyfikowany ruch na stronie plasują się w czołówce wyszukiwanych pozycji. Z lektury artykułu dowiesz się, czym jest ruch organiczny i jak go zwiększyć.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę