Jopwell / pexels.com
Techniczne SEO polega na optymalizacji stron internetowych i serwerów, które ułatwiają wyszukiwarkom indeksowanie ich zawartości. Dzięki temu umożliwiasz im bowiem dostęp do swojej witryny i pozwalasz użytkownikom poznawać swoje treści.
Zakres tych działań obejmuje zarządzanie elementami takimi jak indeksowanie, kodowanie, szybkość strony, zawartość, struktura witryny, dostosowanie do urządzeń mobilnych, migracje danych czy renderowanie.
Jeśli więc upewnisz się, że Twoja witryna jest dobrze zoptymalizowana pod kątem technicznego SEO, masz szansę na zwiększenie ruchu i osiągniecie najwyższych pozycji na liście wyników wyszukiwania.
Problemy techniczne wynikają z wielu przyczyn. Czasami mogą one utrudnić użytkownikom poznawanie prezentowanych przez Ciebie treści, jednak w najgorszym przypadku sprawią, że Twoja witryna stanie się całkowicie niedostępna dla wyszukiwarek i niewidoczna dla klientów, co może zrujnować Twój biznes.
Jak działa techniczne SEO?
Nikt nie lubi niedopracowanych stron internetowych. Techniczne SEO dba więc o to, aby zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki uznawały Twoją witrynę za wartościową i wartą zaprezentowania szerszej publiczności.
Twoja droga w kierunku optymalizacji witryny pod kątem technicznego SEO powinna rozpoczynać się od dokładnego audytu treści. Każda strona internetowa jest wyjątkowa, więc aby ją poprawić, musisz zidentyfikować jej problemy i wdrożyć odpowiednie strategie.
Audyt treści sprawdzi się w tym bezkonkurencyjnie, gdyż obejmuje analizę wydajności witryny, struktury tagów HTML, jakości treści, warunków indeksowania i wielu innych elementów, takich jak linki, renderowanie czy dane strukturalne.
Proces audytu powinien rozpocząć się od indeksowania witryny przez Google. Po jego zakończeniu otrzymasz raport, czyli dokładny wynik jakości witryny i wgląd w kluczowe kwestie oraz związane z nią problemy.
Rozpoznane w tym czasie błędy to coś, co powinieneś jak najszybciej poprawić. Otrzymasz również ostrzeżenia, które są warte uwagi oraz powiadomienia, stanowiące ważny element, choć nie zajmuje on pierwszego miejsca na liście rzeczy do zrobienia.
Działania w ramach technicznego SEO powinieneś zatem rozpocząć od naprawienia najbardziej rażących błędów, które w krótkim czasie mogą spowodować wiele innych problemów.
Dzięki audytowi treści będziesz w stanie opracować idealny plan działania, który pozwoli Ci naprawić strukturę witryny i sprawić, że ponownie stanie się atrakcyjna z punktu widzenia użytkowników i zyska uznanie wyszukiwarek.
Nikt nie lubi czekać. Właśnie dlatego dostępność i szybkość ładowania witryny jest ważnym aspektem technicznego SEO, który ma bezpośredni wpływ na wrażenia użytkownika i pozycję strony na liście wyników wyszukiwania.
Warto też zwrócić uwagę, że klienci korzystają z witryn na urządzeniach mobilnych, komputerach stacjonarnych i tabletach. Zadbaj więc o to, aby Twoje strony były responsywne, czyli dostosowywały swój wygląd i funkcje do rozmiaru wyświetlacza. Jest to kluczowy aspekt, który przyciąga nowych odbiorców i sprawia, że są skłonni zostać z Tobą na dłużej.
Nie ulega wątpliwościom, że proces ten może okazać się czasochłonny i wymagający. Jest on jednak punktem, którego nie możesz pominąć. Powolna strona jest bowiem czynnikiem, przez który możesz stracić swój autorytet i spaść na sam dół listy wyników wyszukiwania.
Aby zmierzyć wydajność swojej witryny, możesz skorzystać z narzędzi typu Google PageSpeed Insights, GTMetrix czy Ahrefs. Oferują one bowiem wgląd w wiele obszarów funkcjonowania Twojej strony, takich jak kompresja multimediów, buforowanie, optymalizacja serwera, CDN, równoległe pobieranie czy minimalizacja.
Jeśli okaże się, że Twoje meta dane nie są odpowiednio zoptymalizowane lub, co gorsze, w ogóle nie uwzględniasz ich w swojej strategii, możesz stracić szansę na sukces swojej firmy. Może to bowiem skutkować pominięciem Twojej witryny podczas budowania rankingu wyników wyszukiwania przez Google.
Przeanalizuj więc następujące tagi:
Z pewnością nie trzeba wspominać, że jakość treści ma ogromne znaczenie w procesie pozycjonowania stron internetowych. Analizowane zawartości witryny pozwoli Ci poznać wszelkie problemy, które negatywnie wpływają na jej wartość. Mowa tu na przykład o zduplikowanych czy nudnych treściach i niskiej jakości linkach.
Widzisz już zapewne, jak ważna jest optymalizacja treści pod kątem technicznego SEO. Jeśli więc zależy Ci na dobrym wizerunku w sieci i zbudowaniu bazy lojalnych klientów, zadbaj o idealną prezencję swojej witryny, napraw wszelkie problemy i regularnie przeprowadzaj audyt treści. Dzięki temu nie tylko korzystnie wpłyniesz na wrażenia konsumentów, ale też zyskasz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, co z pewnością zalicza się do Twoich największych celów. Nie zwlekaj więc i zacznij już dziś!
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.