Globalizacja a SEO – pozycjonowanie zagraniczne

Globalizacja a SEO – pozycjonowanie zagraniczne

Kaique Rocha / pexels.com

W 1962 roku Herbert Marshall McLuhan, teoretyk komunikacji, wprowadził termin globalnej wioski, czyli sytuacji, w której masowe media nie zależą już od czasu i przestrzeni. Internet doprowadził do globalizacji komunikacji, w efekcie czego mówi się o społeczeństwie światowym. Współcześnie większość stron internetowych umożliwia użytkownikom korzystanie z ich zasobów w wielu językach, docierając do większych grup odbiorców z innych szerokości geograficznych.

Rozwijające się strony internetowe starają się więc rozszerzyć swoją działalność oraz rozbudować platformy komunikacji poza granice własnego kraju, w tym celu zaczęto opracowywać strategie międzynarodowego, globalnego SEO.

Czym jest globalne SEO?

Inaczej pozycjonowanie zagraniczne, to szereg metod stosowanych przez właścicieli stron internetowych w celu zoptymalizowania funkcjonowania witryny pod kątem innych krajów z szerokim wachlarzem językowym. Międzynarodowa strategia SEO pozwala stronie na odpowiednie pojawianie się w rankingach wyszukiwania w wybranych językach i lokalizacjach.

W jaki sposób umieścić witrynę w międzynarodowych wyszukiwaniach?

1. Prześledź swoją pozycję w rankingu

Pierwszym krokiem jest określenie swojego miejsca w rankingach wyszukiwania w ujęciu międzynarodowym. Pomoże Ci w tym narzędzie Google Analytics– za jego pomocą zawęzisz wyniki pod kątem kraju oraz języka. W tym celu wejdź w swój panel użytkownika w zakładkę „Odbiorcy” i zastosuj filtr „Geo”. Dowiesz się wówczas, w jakim miejscu widoczne są Twoje treści i czy zostały przetłumaczone na inne języki.

Niezwykle trudnym zadaniem byłoby dopasowanie strony do każdego istniejącego języka i regionu geograficznego. Aby więc ułatwić ustalanie strategii, należy sprawdzić, w jakich miejscach nasze materiały są pożądane. Google Analytics ponownie pomoże Ci ustalić miejsca największej konwersji.

2. Sięgnij do narzędzi

Kolejnym krokiem jest przeanalizowanie działań konkurencji, zbadanie obszarów, na jakich funkcjonuje. Pomoże Ci w tym takie narzędzie jak Site Explorer Ahrefs, które pozwala na:

  • badanie ruchu organicznego (analizę słów kluczy konkurentów),
  • wykorzystanie blacklink checker (analizę linków do stron konkurencji),
  • zbadanie płatnego ruchu (sprawdzenie jakich reklam używa konkurencja i na co kieruje ruch).

3. Przeanalizuj słowa klucze

Kiedy już przeprowadzisz podstawowe analizy, możesz zacząć tworzyć własną bazę słów i fraz kluczowych. Pamiętaj, że to na ich podstawie wyszukiwarki internetowe pozycjonują Twoją stronę pod kątem zapytań potencjalnych użytkowników.

4. Dopasuj treść

Pamiętaj, że tym, czego szukają Twoi odbiorcy, jest wysokiej jakości, oryginalna treść. Dopasowanie języka do użytkowników, zwłaszcza do tych z innych krajów, to niezwykle trudne zadanie. Zaleca się więc poznanie podstaw odmiennej kultury i konstrukcji językowych, aby tworzona przez Ciebie treść odpowiadała w przystępny sposób osobom innych narodowości. Staraj się unikać tłumaczenia maszynowego, gdyż może one zakłócać jakość oraz integralność treści.

5. Nie zapomnij o zapleczu technicznym

Wykorzystaj atrybut hreflang. Służy on do poinformowania potencjalnego użytkownika o tym, że strona posiada rożne wersje językowe. Najczęściej umieszcza się go w postaci tagu w sekcji <head>. Korzystając z niego, należy pamiętać, aby wprowadzić poprawnie kod języka bądź regionu, a także adres URL strony w określonej wersji językowej. Jak to wygląda?

< link rel=”alternate” hreflang=”językregion” href=”adres” / >

Samo użycie tagu nie przyniesie większych korzyści rankingowych, jednak pozwoli na utrzymanie bardziej ukierunkowanego ruchu na stronie.

Źródło: Christina Morillo / pexels.com

6. Zmień strukturę URL i wybierz domenę

Starając się wdrożyć strategię globalnego SEO, zaleca się zmieniać strukturę adresów URL dla każdego kraju. Ma to na celu poinformowanie wyszukiwarki, że strona wyświetla się poprawnie niezależnie od lokalizacji.

Tworząc swoją stronę internetową, musisz pamiętać o odpowiedniej domenie. Jeśli zależy Ci na kontaktach międzynarodowych, powinieneś mieć witrynę „.com”, a następnie duplikować ją na inne. Jest to dość kosztowne i skomplikowane zadanie, ponieważ wymaga utrzymania wielu domen jednocześnie. Inną opcją jest posiadanie jednej strony, mającej opcję wyboru wielu języków. Jest to rozwiązanie lepsze dla małych i średnich firm, które pozwala na uniknięcie zarządzania wieloma domenami.

7. Wykorzystaj urządzenia mobilne

Nie zapomnij o tym, że ponad 5 miliardów użytkowników internetu to osoby korzystające z mobilnych urządzeń. Pamiętaj więc o dopasowaniu witryny do małego ekranu, aby poprawić swoją widoczność, zwiększyć user experience, a tym samym wpływać na pozycję w rankingach SERP.

Wnioski

Zaczynając planowanie działania SEO, powinieneś zastanowić się nad wybraniem odpowiednich dla siebie rozwiązań. Zastanów się więc:

  • czy zależy Ci bardziej na stargetowaniu na kraj, czy język?
  • czy chcesz wykorzystać możliwości katalogu, domeny bądź subdomeny?
  • jaki system CMS będzie najwygodniejszy dla Twojego klienta?

Globalne strategie SEO nie kończą się jedynie na aktualizacji witryny. Najważniejszy jest klient – dopasuj się do jego oczekiwań, przyzwyczajeń oraz lokalizacji. Podstawowym błędem jest zapominanie o istnieniu innych wyszukiwarek poza Google. Jej rodzaj zależy od kraju, np. w Chinach użytkownicy korzystają z Baidu, w Japonii jest to Yahoo, a Koreańczycy korzystają z Naver. Należy więc zadbać o to, aby twoje strategie międzynarodowej optymalizacji były zróżnicowane.

Nie zajmuj się wieloma rynkami w tym samym czasie – lepiej jest działać etapami. Jeśli zobaczysz, że pewne rozwiązania się sprawdzają, postaraj się je urozmaicić i przenieść dalej. Utrzymasz w ten sposób wysoką jakość tworzonej treści, a także usystematyzujesz swoją pracę. Pamiętaj jednak, że są to działania długoterminowe.

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap I: dobór fraz kluczowych i planowanie treści

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap I: dobór fraz kluczowych i planowanie treści

    Podstawy SEO są niezbędne, jeśli chcesz być widoczny w sieci. Dziś podpowiadamy, jak tworzyć dobre treści i w jaki sposób zdefiniować słowa kluczowe, by klienci trafili właśnie do Ciebie.
    Jak zablokować indeksowanie witryny?

    Jak zablokować indeksowanie witryny?

    Przedstawiamy zbiór metod pozwalających na zablokowanie indeksowania wybranej podstrony. Prezentowane metody to między innymi: tag noindex, zmiany w pliku robots.txt, x-robots-tag oraz wykluczenie indeksacji za pomocą GSC.
    Linki dofollow a nofollow. Czym się różnią?

    Linki dofollow a nofollow. Czym się różnią?

    Linki prowadzące do Twojej witryny mogą mieć różne atrybuty. Czym różnią się linki dofollow i nofollow? Kiedy z nich korzystać? Sprawdź to z nami.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.