DARMOWY AUDYT SEO

Indeksowanie – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

Indeksowanie – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

Vojtech Okenka / pexels.com

Najważniejszym zadaniem wyszukiwarek jest spełnienie oczekiwań użytkowników i zaoferowanie im jak najlepszych odpowiedzi na zadawane podczas wyszukiwania pytania. Ponadto dbają o porządkowanie informacji w Internecie w oparciu o najnowsze algorytmy Google i sposoby wykorzystywane przez odbiorców w czasie poszukiwań.

Funkcja indeksowania stron internetowych Google przeszukuje dane w sieci, aby można je było indeksować i klasyfikować pod kątem trafności na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Oznacza to, że jeśli chcesz, aby Twoja witryna pojawiała się w wyszukiwarce Google, musisz zagwarantować wyszukiwarkom coś, co będą mogły indeksować.

Wszelkie niezbędne informacje dotyczące tego procesu zostały zawarte w tym artykule. Zostań z nami, aby dowiedzieć się, jaki wpływ na SEO ma indeksowanie strony i co możesz zrobić, aby poprawić swoje wyniki.

Jakie działania podejmuje Google?

Aby lepiej zrozumieć to, jak zachowują się indeksujące roboty Google, powinniśmy zrozumieć, w jaki sposób sama wyszukiwarka Google generuje wyniki stron internetowych. Trzy kroki, które wykonuje Google, to indeksowanie, indeksowanie i wyświetlanie.

  1. Crawling
  2. Crawling witryny to proces, w którym wyszukiwarka, posługując się idenksującymi robotami sieciowymi, odkrywa nowe i zaktualizowane treści w sieci (zawierające słowa kluczowe). Działania te nie ograniczają się wyłącznie do strony internetowej, ale obejmują też analizę filmów, obrazów, plików PDF itp. Crawling zostaje przeprowadzony na podstawie mapy witryny, która może znacznie przyspieszyć cały proces.

  3. Indexing
  4. Kiedy Google już znajdzie daną stronę, kolejnym jego zadaniem jest zrozumienie jej kontekstu i tematu zawartych na niej treści. Wyszukiwarka zbiera te informacje i przechowuje je w ogromnej bazie danych. Proces ten to nic innego, jak indeksowanie witryny.

  5. Ranking

Z chwilą wpisania danego hasła w wyszukiwarkę, Google rozpoczyna wyszukiwanie najtrafniejszych, wartościowych treści, które następnie wyświetla w odpowiedniej kolejności jako wyniki na stronie SERP. Witryny, które pojawiają się na tej liście, są uporządkowane na podstawie informacji, jakiej jakości odpowiedzi prezentują, w jakim języku są napisane, jakie funkcje posiadają i wielu innych istotnych czynników.

Sprawdź: Optymalizacja ruchu na stronie internetowej. Jak często publikować treści?

Co zrobić, aby Google zindeksował witrynę?

Gdy zdecydujesz się na dodawanie strony, robot Google prędzej czy później ją odkryje. Naśladuje on bowiem zachowanie użytkownika korzystającego z komputera lub urządzenia mobilnego i analizuje jego ruchy podczas przechodzenia z jednej strony do drugiej. Następnie bot bada tekst, obrazy, filmy, pliki PDF i inne dane, dlatego też musisz upewnić się, że wszystkie Twoje treści na stronie są odpowiednio zoptymalizowane, gdyż żaden, nawet najmniejszy błąd, nie umknie uwadze Googlebota.

Pamiętaj, że nie masz żadnego wpływu na to, czy Twoja strona została zaindeksowana przez Googlebota. Nie jesteś też w stanie wpłynąć na częstotliwość indeksowania. Możesz jednak pomóc mu szybciej odszukać i przeanalizować Twoją stronę, wykonując trzy bardzo ważne czynności:

  1. Utwórz mapę witryny.
  2. Mapa witryny to dokument przygotowywany specjalnie dla wyszukiwarek, który zawiera wskazówki dotyczące tego, jak przebiega proces indeksowania strony. Przesłanie mapy witryny do katalogu głównego i pomaga Googlebotom szybciej i dokładniej określić, co znajduje się na poszczególnych stronach Twojej witryny.

  3. Wyślij witrynę do rozpatrzenia przez boty za pomocą Narzędzi Google.
  4. Poproś Google o zindeksowanie witryny.

Wszystkie adresy URL, które dostrzegą wyszukiwarki, mogą zostać zaindeksowane. Jeśli więc Twój nie jest plikiem tekstowym, prawdopodobnie nie zostanie rozpatrzony, jeśli nie ma odpowiedniej nazwy pliku i metadanych. Ten aspekt jest bardzo ważny z punktu widzenia właściciela strony.

Jak można wpłynąć na indeksowanie witryny?

Czas, jaki Google potrzebuje na indeksowanie stron internetowych, zależy w głównej mierze od liczby jej stron i jakości linków. Szacuje się, że wyszukiwarka potrzebuje od 3 do 4 tygodni dla witryn z mniej niż 500 stronami, od 2 do 3 miesięcy dla tych, które mają mniej niż 25 000 stron, i nawet rok dla tych, które posiadają ich ponad 25 000. Na szybkość procesu, jakim jest indeksowanie strony, wpływa również jakość Twoich treści i linków, a także ilość zawartych w nich błędów, gdyż każdy z nich musi być indywidualnie przeanalizowany przez Google. Warto wspomóc się narzędziem tj. Google Search Console.

Sprawdź, czy witrynę można indeksować

Jeśli chcesz rozpocząć poprawę indeksu Google, musisz upewnić się, że wyszukiwarki mogą dotrzeć do stron Twojej witryny. W tym celu wpisz dany adres URL w narzędziu testowym Mobile-Friendly i określ, czy wszystkie elementy są dostępne dla wyszukiwarki.

Zadbaj o stronę główną

Zacznij od optymalizacji strony głównej, gdyż jest ona najważniejszą częścią Twojej witryny. Aby poprawić indeksowanie strony, upewnij się, że posiada ona stabilny i intuicyjny system nawigacji, który w oczywisty sposób prowadzi do innych miejsc w witrynie. Bezpośrednio wpływa to bowiem na wynik indeksowania.

Zwróć uwagę na linki

Kolejną wskazówką, dotyczącą tego, jak poprawić czy przyspieszyć indeksowanie strony w Google, jest odpowiednie linkowanie do znanej już wyszukiwarce strony (ważne jest także linkowanie wewnętrzne). Linki wyświetlane w komentarzach, reklamach i tego typu miejscach, które nie są zgodne ze Wskazówkami Google, nie będą brane pod uwagę przez Googlebota.

Sprawdź: Dlaczego nie warto bagatelizować roli content marketingu w działaniach SEO?

Sprawdź: Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu na Magento?

Indeksowanie a SEO

Głównym celem SEO jest zapewnienie witrynie widoczności w wyszukiwarce. Proces indeksowania polega natomiast na znalezieniu najwyższej jakości stron i odpowiednim umiejscowieniu ich w SERP. Wynika z tego, że bez robotów indeksujących, które analizują w sieci, oczekiwane efekty optymalizacyjne po prostu nie przyjdą.

Zadbaj więc o jakość swoich stron internetowych, a korzystnie wpłyniesz na ich indeks Google i zajmiesz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Działaj!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Vanity URL – czym jest i jak wykorzystać go w strategii SEO?
    Vanity URL – czym jest i jak wykorzystać go w strategii SEO?
    Czym charakteryzuje się niestandardowy adres URL? Jak go stworzyć? Jaki wpływ ma on na SEO? Odpowiedzi znajdziesz w naszym artykule!
    Wskazówki dotyczące mobile SEO. Co musisz wdrożyć do swojej strategii optymalizacji?
    Wskazówki dotyczące mobile SEO. Co musisz wdrożyć do swojej strategii optymalizacji?
    Nowoczesne strategie optymalizacji różnią się w zależności od urządzenia. Jak wykorzystać mobilne SEO, aby cieszyć się zainteresowaniem odbiorców?
    Podobne wyszukiwania w Google – co to jest i co warto o nich wiedzieć?
    Podobne wyszukiwania w Google – co to jest i co warto o nich wiedzieć?
    Podobne wyszukiwania to element, który niesie za sobą wiele korzyści. Warto więc wiedzieć, czym jest i jak go skutecznie wykorzystać!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę