Indeksowanie – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

Indeksowanie – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

Vojtech Okenka / pexels.com

Najważniejszym zadaniem wyszukiwarek jest spełnienie oczekiwań użytkowników i zaoferowanie im jak najlepszych odpowiedzi na zadawane podczas wyszukiwania pytania. Ponadto dbają o porządkowanie informacji w Internecie w oparciu o najnowsze algorytmy i sposoby wykorzystywane przez odbiorców w czasie poszukiwań.

Funkcja indeksowania stron internetowych Google przeszukuje dane w sieci, aby można je było indeksować i klasyfikować pod kątem trafności na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Oznacza to, że jeśli chcesz, aby Twoja witryna pojawiała się w wyszukiwarce, musisz zagwarantować wyszukiwarkom coś, co będą mogły indeksować.

Wszelkie niezbędne informacje dotyczące tego procesu zostały zawarte w tym artykule. Zostań z nami, aby dowiedzieć się, jaki wpływ na SEO ma indeksowanie i co możesz zrobić, aby poprawić swoje wyniki.

Jakie działania podejmuje Google?

Aby lepiej zrozumieć zachowanie robotów indeksujących, powinniśmy zrozumieć, w jaki sposób sama wyszukiwarka Google generuje wyniki stron internetowych. Trzy kroki, które wykonuje Google, to indeksowanie, indeksowanie i wyświetlanie.

  1. Crawling

Crawling witryny to proces, w którym wyszukiwarka, przy wykorzystaniu botów indeksujących, odkrywa nowe i zaktualizowane treści w sieci. Działania te nie ograniczają się wyłącznie do strony internetowej, ale obejmują też analizę filmów, obrazów, plików PDF itp. Crawling zostaje przeprowadzony na podstawie witryny lub jej mapy, która może znacznie przyspieszyć cały proces

  1. Indexing

Kiedy Google już znajdzie daną stronę, kolejnym jego zadaniem jest zrozumienie jej kontekstu i tematu zawartych na niej treści. Wyszukiwarka zbiera te informacje i przechowuje je w ogromnej bazie danych. Proces ten to nic innego, jak indeksowanie.

  1. Ranking

Z chwilą wpisania danego hasła w polu wyszukiwarki, Google rozpoczyna wyszukiwanie najtrafniejszych, wartościowych treści, które następnie wyświetla w odpowiedniej kolejności jako wyniki na stronie SERP. Witryny, które pojawiają się na tej liście, są uporządkowane na podstawie tego, jakiej jakości odpowiedzi prezentują, w jakim języku są napisane, jakie funkcje posiadają i wielu innych istotnych czynników.

Sprawdź: VI edycja Brains Attack – dajemy szansę na rozwój studentom z WNPiD

Co zrobić, aby Google zindeksował witrynę?

W momencie, gdy utworzysz nową witrynę, Googlebot prędzej czy później ją odkryje. Naśladuje on bowiem zachowanie użytkownika korzystającego z komputera lub urządzenia mobilnego i analizuje jego ruchy podczas przechodzenia z jednej strony do drugiej. Następnie bot bada tekst, obrazy, filmy, pliki PDF i inne dane, dlatego też musisz upewnić się, że wszystkie Twoje treści na stronie są odpowiednio zoptymalizowane, gdyż żaden, nawet najmniejszy błąd, nie umknie uwadze Googlebota.

Pamiętaj, że nie masz żadnego wpływu na indeksowanie swojej witryny przez Googlebota. Nie jesteś też w stanie zmienić czasu tego procesu. Możesz jednak pomóc mu szybciej odszukać i przeanalizować Twoją stronę, wykonując trzy bardzo ważne czynności:

  1. Utwórz mapę witryny.

Mapa witryny to dokument przygotowywany specjalnie dla wyszukiwarek, który zawiera wskazówki dotyczące indeksowania. Plik ten jest przesyłany do katalogu głównego i pomaga Googlebotom szybciej i dokładniej określić, co znajduje się na poszczególnych stronach Twojej witryny. .

  1. Wyślij witrynę do rozpatrzenia przez boty za pomocą Narzędzi Google.
  2. Poproś Google o zindeksowanie witryny.

Wyszukiwarki będą próbowały zindeksować każdy adres URL, który dostrzegą, więc jeśli Twój nie jest plikiem tekstowym, prawdopodobnie nie zostanie rozpatrzony, jeśli nie ma odpowiedniej nazwy pliku i metadanych. Pamiętaj więc, aby zwrócić uwagę na te elementy.

Źródło: Pixabay / pexels.com

Jak można wpłynąć na indeksowanie witryny?

Czas, jaki Google potrzebuje na zindeksowanie witryny zależy w głównej mierze od liczby jej stron i jakości linków. Szacuje się, że wyszukiwarka potrzebuje od 3 do 4 tygodni dla witryn z mniej niż 500 stronami, od 2 do 3 miesięcy dla tych, które mają mniej niż 25 000 stron, i nawet rok dla tych, które posiadają ich ponad 25 000. Na szybkość indeksowania wpływa również jakość Twoich treści i linków, a także ilość zawartych w nich błędów, gdyż każdy z nich musi być indywidualnie przeanalizowany przez Google.

Sprawdź, czy witrynę można indeksować

Aby poprawić indeksowanie, musisz upewnić się, że wyszukiwarki mogą dotrzeć do stron Twojej witryny. W tym celu wpisz swój adres URL w narzędziu testowym Mobile-Friendly i określ, czy wszystkie elementy są dostępne dla wyszukiwarki.

Zadbaj o stronę główną

Zacznij od optymalizacji strony głównej, gdyż jest ona najważniejszą częścią Twojej witryny. Aby poprawić indeksowanie, upewnij się, że posiada ona stabilny i intuicyjny system nawigacji, który w oczywisty sposób prowadzi do innych miejsc w witrynie. Bezpośrednio wpływa to bowiem na wynik indeksowania.

Zwróć uwagę na linki

Kolejną wskazówką, dotyczącą poprawy indeksowania witryny, jest odpowiednie linkowanie do znanej już Google strony. Linki wyświetlane w komentarzach, reklamach i tego typu miejscach, które nie są zgodne ze Wskazówkami Google, nie będą brane pod uwagę przez Googlebota.

Sprawdź: Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?

Indeksowanie a SEO

Głównym celem SEO jest zapewnienie witrynie widoczności w wyszukiwarce. Indeksowanie polega natomiast na znalezieniu najwyższej jakości stron i odpowiednim umiejscowieniu ich w SERP. Wynika z tego, że bez robotów indeksujących, które analizują w sieci, żadne działania optymalizacyjne nie przyniosą pożądanych efektów.

Zadbaj więc o jakość swoich stron internetowych, a korzystnie wpłynie na ich indeksowanie i zajmiesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Działaj!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak zbudować ruch w witrynie? TOP 10 porad

    Jak zbudować ruch w witrynie? TOP 10 porad

    Szukasz idealnej strategii, która pozwoli zbudować ruch w witrynie i zwiększyć konwersję? Podpowiemy, na jakie techniki warto zwrócić uwagę! Czytaj dalej.
    Lokalni, czyli jak wdrożyć optymalizację SEO w swojej okolicy

    Lokalni, czyli jak wdrożyć optymalizację SEO w swojej okolicy

    Lokalne SEO – o co w nim chodzi? Jeśli jesteś właścicielem małego biznesu, postaw na lokalnych odbiorców. Dowiedz się, jak stworzyć strategię optymalizacji.
    Praktyki SEO: White Hat SEO

    Praktyki SEO: White Hat SEO

    Każdy medal ma dwie strony. Najważniejszą zasadą pozycjonowania jest jednak działanie zgodnie z zasadami. Czym dokładnie jest White Hat SEO?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę