Enzo Muñoz / pexels.com
Blog jest jedną z form ekspresji, a także narzędziem autopromocji, miejscem zaspokajania potrzeb i przyjemności, zdobywania więzi. Powodów prowadzenia bloga jest tysiące. Jeśli zależy Ci na poprawie promocji swojej strony, a także jej zaznaczeniu w sieci w rankingu wyszukiwarek istnieje kilka porad od czego warto zacząć budowanie strategii. Dlaczego? Ponieważ wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują blogi.
Dla wielu twórców stron są one hobby, formą spędzania czasu w kreatywny sposób. Blog jednak coraz bardziej zyskuje na popularności wśród firm, sklepów, przedsiębiorstw. Prowadzenie tego typu strony internetowej wspiera działalność offline i może pozwolić na zwiększenie zysków. Nic więc dziwnego, że najważniejsze marki sięgają do strategii content marketingu, aby zdobyć popularność w sieci. W czym może pomóc blog?
Celem właścicieli stron jest pozyskanie jak największego ruchu organicznego na stronie. Są to wszystkie wejścia osób na stronę przez bezpłatne wyniki w wyszukiwarce. Niezoptymalizowana bądź słabo dostosowana strona do wymogów SERP będzie plasować się na dalekiej pozycji w rankingu, a tym samym nikt na nią nie trafi. W końcu prowadząc blog, zależy nam na czytelnikach, zwłaszcza jeśli stawiamy na wysokiej jakości treści, w które wkładamy wiele czasu i wysiłku.
Jest to pierwszy element strony, który przyciąga potencjalnego użytkownika. Treść w nim umieszczona stanowi zapowiedź całej Twojej strony. Jest to znacząca informacja dla robotów wyszukiwarek, która sygnalizuje o zawartości witryny, dopasowując ją do zapytań odbiorców. Tag ten znajduje się w znaczniku HTML w sekcji head. Powinien mieć między 60-70 znaków, dłuższy nie zostanie wyświetlony w całości. Z rozwagą umieszczaj w nim słowa kluczowe, ale przede wszystkim postaw na oryginalność.
Jest to tekst, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania pod adresem URL. Dostarcza on dodatkowych informacji o zawartości strony, z tego powodu powinien zawierać optymalnie 150-160 znaków. Opis ten powinien być zachęcający dla użytkownika, dlatego też warto w jego obrębie sięgnąć do call-to-action.
Kolejnym elementem jest adres. Większość użytkowników sieci kojarzy go głównie ze stroną WWW, ale dotyczy również takich elementów jak obrazy, dokumenty, prezentacje, etc. Jest to po prostu lokalizator zasobów. Warto postawić na przyjazny adres URL, czyli taki, który jest łatwy do zapamiętania dla użytkownika. Pamiętaj, że jest to jeden z czynników rankingowych, dlatego zaleca się zastosowanie w jego obrębie słów kluczowych.
Jak można się domyślić, najważniejszym elementem każdego bloga jest jego treść. Powinna być ona przede wszystkim dopasowana do pożądanej grupy docelowej. Najważniejsza jest oryginalność – nie kopiuj istniejących już tekstów. Podobnie jak w innych przypadkach powinno się używać w strukturze tekstu słów kluczowych. Pamiętaj jednak, aby było to naturalne.
W kontekście treści szalenie ważny jest jej układ oraz szata graficzna. Pisząc rozbudowane teksty, warto podzielić je na mniejsze fragmenty, aby czytanie całości było wygodniejsze i przyjemniejsze. Zadbaj więc o odpowiednie rozmieszczenie tekstu, rodzaj czcionki, a nawet dopasowanie do urządzeń mobilnych.
Wskazówka 1: Bądź konsekwentny. Aby usprawnić swoją pracę na blogu, warto sporządzić harmonogram publikacji. Pozwoli to na monitorowanie częstotliwości publikacji, ale także okaże się wsparciem dla utrzymania spójności tematycznej.
Wskazówka 2: W zarządzaniu treścią może przydać Ci się oprogramowanie CMS pozwalające na tworzenie oraz prowadzenie strony internetowej. Od lat jednym z najpopularniejszych systemów jest WordPress. Jego najważniejszymi zaletami jest to, że jest darmowy, prosty w obsłudze i ma wiele ciekawych aktualizacji.
Prowadząc bloga, z pewnością wiesz, jak ważne jest stosowanie kategorii i tagów. Mają one za zadanie przyporządkowywanie tekstów do haseł, co usprawnia nawigację po stronie. Stwórz własne kategorie tematyczne, a następnie dobierz do nich precyzyjne tagi. Stosuj je jednak z umiarem, łatwo tutaj przesadzić z ilością.
Źródło: Karolina Grabowska / pexels.com
Jeśli prowadzisz ciekawą stronę z interesującymi treściami, warto umożliwić użytkownikom komentowanie. Dzięki temu możesz odpowiadać na potrzeby odbiorców, a także wymieniać się poglądami, tworząc przestrzeń do komunikacji. Wielu odbiorców z tego powodu może chcieć do Ciebie wrócić, co wpływa na zwiększenie liczby odsłon strony. Dodatkowo budują one zaufanie, sprawiając, że treść staje się wiarygodniejsza.
Następnym krokiem jest praca z linkami. Możesz zastosować linkowanie wewnętrzne, które pomoże użytkownikom odnajdować treści w obrębie Twojej strony bądź zewnętrzne, które powiększą zasięgi. Zastosowanie obu taktyk wzmacnia pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym kontekście warto dowiedzieć się czym jest guest blogging (posting).
Jest to dosłownie publikowanie gościnne. Może ono polegać na zaproszeniu zewnętrznego autora do stworzenia contentu na naszym blogu lub to właśnie my stworzymy treść na inną stronę. Jest to przede wszystkim możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców, a także możliwość zastosowania linków przekierowujących na nasz blog.
Kolejnym krokiem w optymalizacji bloga jest korzystanie z wtyczek SEO. Wielu użytkowników korzysta z WordPress SEO by Yoast lub All in One SEO z uwagi na wiele oferowanych możliwości. Jest ich jednak znacznie więcej:
Warto zintegrować swojego bloga z social mediami, takimi jak Facebook, Instagram czy Twitter. Dzięki temu zwiększasz swoje możliwości na szybkie udostępnianie ciekawych treści. Dodatkowo w tym kontekście możesz wykorzystać swoją znajomość budowania linków. Jest to też prosty sposób na szybszą komunikację z odbiorcami.
Blogowanie to przyjemny sposób na budowanie długofalowej strategii. Wymaga ono jednak wiele czasu i pracy, aby tworzone treści były wysokiej jakości. Jest to również platforma, która wymaga rozsądnego aktualizowania. Warto więc w kolejnych etapach dowiedzieć się, czym jest menu okruszkowe, Core Web Vitals, a nawet kanibalizacja słów kluczowych. Postaw na świadome blogowanie i budowanie marki w świecie wirtualnym.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.