Jak blogować w sieci? Kilka porad jak pozycjonować swojego bloga

Jak blogować w sieci? Kilka porad jak pozycjonować swojego bloga

Enzo Muñoz / pexels.com

Blog jest jedną z form ekspresji, a także narzędziem autopromocji, miejscem zaspokajania potrzeb i przyjemności, zdobywania więzi. Powodów prowadzenia bloga jest tysiące. Jeśli zależy Ci na poprawie promocji swojej strony, a także jej zaznaczeniu w sieci w rankingu wyszukiwarek istnieje kilka porad od czego warto zacząć budowanie strategii. Dlaczego? Ponieważ wyszukiwarki bardzo dobrze indeksują blogi.

Dlaczego warto prowadzić bloga?

Dla wielu twórców stron są one hobby, formą spędzania czasu w kreatywny sposób. Blog jednak coraz bardziej zyskuje na popularności wśród firm, sklepów, przedsiębiorstw. Prowadzenie tego typu strony internetowej wspiera działalność offline i może pozwolić na zwiększenie zysków. Nic więc dziwnego, że najważniejsze marki sięgają do strategii content marketingu, aby zdobyć popularność w sieci. W czym może pomóc blog?

  • Poprawia widoczność i zwiększa ruch organiczny,
  • zwiększa współczynnik konwersji,
  • pozwala na rozpoznawalność marki,
  • buduje wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

O czym pamiętać, pozycjonując blog?

Celem właścicieli stron jest pozyskanie jak największego ruchu organicznego na stronie. Są to wszystkie wejścia osób na stronę przez bezpłatne wyniki w wyszukiwarce. Niezoptymalizowana bądź słabo dostosowana strona do wymogów SERP będzie plasować się na dalekiej pozycji w rankingu, a tym samym nikt na nią nie trafi. W końcu prowadząc blog, zależy nam na czytelnikach, zwłaszcza jeśli stawiamy na wysokiej jakości treści, w które wkładamy wiele czasu i wysiłku.

Od czego zacząć?

Tag title

Jest to pierwszy element strony, który przyciąga potencjalnego użytkownika. Treść w nim umieszczona stanowi zapowiedź całej Twojej strony. Jest to znacząca informacja dla robotów wyszukiwarek, która sygnalizuje o zawartości witryny, dopasowując ją do zapytań odbiorców. Tag ten znajduje się w znaczniku HTML w sekcji head. Powinien mieć między 60-70 znaków, dłuższy nie zostanie wyświetlony w całości. Z rozwagą umieszczaj w nim słowa kluczowe, ale przede wszystkim postaw na oryginalność.

Meta description

Jest to tekst, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania pod adresem URL. Dostarcza on dodatkowych informacji o zawartości strony, z tego powodu powinien zawierać optymalnie 150-160 znaków. Opis ten powinien być zachęcający dla użytkownika, dlatego też warto w jego obrębie sięgnąć do call-to-action.

Adres URL

Kolejnym elementem jest adres. Większość użytkowników sieci kojarzy go głównie ze stroną WWW, ale dotyczy również takich elementów jak obrazy, dokumenty, prezentacje, etc. Jest to po prostu lokalizator zasobów. Warto postawić na przyjazny adres URL, czyli taki, który jest łatwy do zapamiętania dla użytkownika. Pamiętaj, że jest to jeden z czynników rankingowych, dlatego zaleca się zastosowanie w jego obrębie słów kluczowych.

Treść

Jak można się domyślić, najważniejszym elementem każdego bloga jest jego treść. Powinna być ona przede wszystkim dopasowana do pożądanej grupy docelowej. Najważniejsza jest oryginalność – nie kopiuj istniejących już tekstów. Podobnie jak w innych przypadkach powinno się używać w strukturze tekstu słów kluczowych. Pamiętaj jednak, aby było to naturalne.

W kontekście treści szalenie ważny jest jej układ oraz szata graficzna. Pisząc rozbudowane teksty, warto podzielić je na mniejsze fragmenty, aby czytanie całości było wygodniejsze i przyjemniejsze. Zadbaj więc o odpowiednie rozmieszczenie tekstu, rodzaj czcionki, a nawet dopasowanie do urządzeń mobilnych.

Wskazówka 1: Bądź konsekwentny. Aby usprawnić swoją pracę na blogu, warto sporządzić harmonogram publikacji. Pozwoli to na monitorowanie częstotliwości publikacji, ale także okaże się wsparciem dla utrzymania spójności tematycznej.

Wskazówka 2: W zarządzaniu treścią może przydać Ci się oprogramowanie CMS pozwalające na tworzenie oraz prowadzenie strony internetowej. Od lat jednym z najpopularniejszych systemów jest WordPress. Jego najważniejszymi zaletami jest to, że jest darmowy, prosty w obsłudze i ma wiele ciekawych aktualizacji.

Tagi

Prowadząc bloga, z pewnością wiesz, jak ważne jest stosowanie kategorii i tagów. Mają one za zadanie przyporządkowywanie tekstów do haseł, co usprawnia nawigację po stronie. Stwórz własne kategorie tematyczne, a następnie dobierz do nich precyzyjne tagi. Stosuj je jednak z umiarem, łatwo tutaj przesadzić z ilością.

Źródło: Karolina Grabowska / pexels.com

Komentarze

Jeśli prowadzisz ciekawą stronę z interesującymi treściami, warto umożliwić użytkownikom komentowanie. Dzięki temu możesz odpowiadać na potrzeby odbiorców, a także wymieniać się poglądami, tworząc przestrzeń do komunikacji. Wielu odbiorców z tego powodu może chcieć do Ciebie wrócić, co wpływa na zwiększenie liczby odsłon strony. Dodatkowo budują one zaufanie, sprawiając, że treść staje się wiarygodniejsza.

Linki

Następnym krokiem jest praca z linkami. Możesz zastosować linkowanie wewnętrzne, które pomoże użytkownikom odnajdować treści w obrębie Twojej strony bądź zewnętrzne, które powiększą zasięgi. Zastosowanie obu taktyk wzmacnia pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym kontekście warto dowiedzieć się czym jest guest blogging (posting).

Jest to dosłownie publikowanie gościnne. Może ono polegać na zaproszeniu zewnętrznego autora do stworzenia contentu na naszym blogu lub to właśnie my stworzymy treść na inną stronę. Jest to przede wszystkim możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców, a także możliwość zastosowania linków przekierowujących na nasz blog.

Wtyczki

Kolejnym krokiem w optymalizacji bloga jest korzystanie z wtyczek SEO. Wielu użytkowników korzysta z WordPress SEO by Yoast lub All in One SEO z uwagi na wiele oferowanych możliwości. Jest ich jednak znacznie więcej:

  • Social Plug, czyli wtyczka dedykowana mediom społecznościowym,
  • Easy Forms for MailChimp, wtyczka do newslettera,
  • Akismet dla komentarzy bez spamu,
  • Broken Link Checker, pozwalający na pozbycie się niedziałających linków. ·

Media społecznościowe

Warto zintegrować swojego bloga z social mediami, takimi jak Facebook, Instagram czy Twitter. Dzięki temu zwiększasz swoje możliwości na szybkie udostępnianie ciekawych treści. Dodatkowo w tym kontekście możesz wykorzystać swoją znajomość budowania linków. Jest to też prosty sposób na szybszą komunikację z odbiorcami.

W takim razie do dzieła!

Blogowanie to przyjemny sposób na budowanie długofalowej strategii. Wymaga ono jednak wiele czasu i pracy, aby tworzone treści były wysokiej jakości. Jest to również platforma, która wymaga rozsądnego aktualizowania. Warto więc w kolejnych etapach dowiedzieć się, czym jest menu okruszkowe, Core Web Vitals, a nawet kanibalizacja słów kluczowych. Postaw na świadome blogowanie i budowanie marki w świecie wirtualnym.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Najważniejsze elementy optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek

    Najważniejsze elementy optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek

    Prowadzisz stronę internetową i chcesz, aby znalazła się na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania? Ten artykuł jest dla Ciebie!
    Podstawy technicznego SEO: Meta tagi

    Podstawy technicznego SEO: Meta tagi

    Optymalizacja i pozycjonowanie strony to działania oparte na współpracy pomiędzy wyszukiwarką a stroną. Czym są meta tagi oraz jaki wpływ mają na SEO?
    Kiedy Twoja firma powinna zainwestować w agencję SEO?

    Kiedy Twoja firma powinna zainwestować w agencję SEO?

    Czy agencja SEO jest potrzebna, aby utrzymać się na rynku? Zastanawiasz się, czy jest ona dla Ciebie odpowiednia? Podpowiemy Ci co musisz zrobić!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.