Rodzaje Farm Linków
Farmy linków można podzielić na kilka kategorii na podstawie stosowanych technik:
- Farmy linków oparte na treści: Strony internetowe, które wzajemnie linkują, używając ukrytych linków lub słów kluczowych.
- Farmy linków oparte na katalogach: Strony internetowe wymieniające się linkami w katalogach.
- Farmy linków oparte na widgetach: System oparty na dodawaniu linków do strony za pomocą wtyczek lub narzędzi w zamian za ich wykorzystanie.
Techniki stosowane przez twórców farm linków
Twórcy farm linków stosują różne techniki, aby osiągnąć pożądane efekty i ukryć swoje działania przed wyszukiwarką. Do najpopularniejszych technik należą:
- Ukrywanie linków: Umieszczanie linków na tle o tym samym kolorze co tekst.
- Automatyczne generowanie treści: Wykorzystywanie narzędzi do tworzenia treści, które wypełniają je słowami kluczowymi i linkami.
- Umieszczanie linków w obrazkach: Stosowanie linków w alt tagach lub tytułach obrazków, przez co są one trudne do wykrycia dla użytkowników.
- Tworzenie doorway pages: Strony stworzone w celu przekierowania użytkowników do innych witryn, często zawierające wiele linków.
Wpływ farm linków na SEO
Mimo że wykorzystywanie farm linków na początku może przynieść pozytywny efekt, długofalowo prowadzi do zmniejszenia wartości strony i spadku w rankingu Google. Zaawansowane algorytmy Google z łatwością identyfikują próby manipulacji linkami i zmniejszają widoczność witryn, które się ich dopuszczają. W skrajnych przypadkach, takie strony mogą nawet zostać usunięte z indeksu Google.
Zamiast podejmować próby oszustwa algorytmu wyszukiwarki, warto poświęcić czas na uczciwe działania SEO, które z pewnością przyniosą lepsze efekty. Farmy linków to niejedyna sprzeczna z zasadami Google praktyka budowania profilu linkowego. Jest nią także system wymiany linków czy spam niskiej jakości łączami. Zrezygnowanie z tego typu rozwiązań i postawienie na skuteczne linkowanie, szczególnie w zakresie współpracy z agencją SEO, z pewnością przyniesie satysfakcjonujące efekty.