Jednym z najlepszych, i co warto podkreślić – bezpłatnych, narzędzi ułatwiających prowadzenie witryny, która posiada strony wielu lokalizacji, jest profil Google Moja Firma. Pomaga on bowiem zwiększyć zaangażowanie klientów, gdyż wpływa na wyświetlanie firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Jeśli więc chcesz zwiększyć swoje przychody, zaoszczędzić czas i pieniądze oraz przyciągnąć nowych klientów z najbliższego otoczenia, skorzystaj z niżej wymienionych wskazówek, a zagwarantujesz sobie niesamowite efekty.
Google Moja Firma to jeden z najlepszych sposobów, przy użyciu którego firmy z wieloma lokalizacjami mogą poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce i przyciągnąć nowych klientów.
Dzięki zastosowaniu tego narzędzia, strony internetowe mogą zostać wyróżnione w lokalnych listach SERP dla typowych dla tego obszaru zapytań. Wyniki lokalne wyświetlają się w wyszukiwarce po płatnych reklamach, ale nad organicznymi pozycjami, dzięki czemu są niezwykle często klikane przez użytkowników.
Dzięki zastosowaniu Google Moja Firma, Twoja marka pojawia się również w Mapach Google, co dodatkowo wpływa na jej popularność i liczbę klientów.
Optymalizacja pod kątem lokalnych wyszukiwań to proces zwiększania widoczności firmy w wyszukiwarce poprzez poprawę najważniejszych aspektów strony internetowej.
Lokalne SEO to najlepszy sposób na zwiększenie przychodów nawet najmniejszych firm, który nie wymaga ogromnych wydatków związanych z marketingiem. Jedyne czego potrzebujesz, to odpowiednio skonfigurowany profil Google Moja Firma.
Przed powstaniem tego doskonałego narzędzia, firmy z wieloma lokalizacjami musiały tworzyć i zarządzać oddzielnymi stronami dla każdej z nich. Wymagało to nie tylko ogromnych wydatków, ale też czasu, który można było z powodzeniem przeznaczyć na inne kampanie. Na szczęście Google ułatwił ten proces i zaprezentował Google Moja Firma, dzięki czemu posiadanie wielu lokalizacji firmy nie stanowi już żadnego problemu.
Aby więc skutecznie działać w ramach lokalnego SEO, stwórz profil Google Moja Firma i dodaj wszystkie lokalizacje swojej działalności. Następnie skorzystaj z niżej wymienionych wskazówek, które pozwolą Ci zająć wysoką pozycję na liście wyników lokalnych wyszukiwań.
Prowadzenie profilu Google Moja Firma dla wielu lokalizacji powinieneś zacząć od wprowadzenia istotnych danych, które dotyczą każdego miejsca, w którym działasz. Wprowadź dane takie jak adres, numer kontaktowy, godziny otwarcia czy interesujący opis, który zachęci klientów do zakupu.
Systematyczne korzystanie z postów Google pozwoli zbudować widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce i przyciągnąć nowych klientów. Pamiętaj jednak, że nadal musisz tworzyć treści dla każdej ze swoich lokalizacji.
Poniżej wymienione zostały cztery typy postów Google, a każdy z nich ma inny, jasno określony cel.
Niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz i co oferujesz w swoim sklepie, posty Google Moja Firma to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi, jak i obecnymi klientami.
Zarządzanie stronami wielu lokalizacji może być prawdziwym wyzwaniem dla wielu właścicieli firm. Niestety, Google nie posiada jeszcze funkcji, która umożliwia publikowanie postów na wielu stronach poszczególnych lokalizacji jednocześnie. Musisz więc posłużyć się innymi metodami.
Skorzystaj więc z narzędzi do planowania postów Google moja firma, które mogą umożliwić Ci zbiorcze przesyłanie treści czy też tworzenie kalendarzy, bez ciągłego przechodzenia z jednego profilu na drugi.
Kluczowym krokiem w optymalizacji profili Google Moja Firma dla wielu lokalizacji jest publikowanie wysokiej jakości zdjęć o odpowiednim formacie, rozmiarze i rozdzielczości. Należy bowiem zauważyć, że Google kategoryzuje grafiki podobnie jak posty. Warto więc zadbać o udostępnianie zdjęć z niżej wymienionych kategorii:
Warto też podkreślić, że Google umożliwia publikowanie krótkich filmików reklamowych, co warto wykorzystać w swojej strategii marketingowej. Pamiętaj jednak, aby sprawdzić standardy dotyczące udostępniania tego typu plików, aby zostały zaakceptowane przez Google i mogły działać na korzyść Twojej firmy.
Opinie wystawiane przez klientów mają ogromne znaczenie. Wielu użytkowników ufa recenzjom innych klientom równie bardzo, jak poleceniom rodziny czy przyjaciół.
Bądź więc aktywny i odpowiadaj na wszystkie opinie pozostawione przez konsumentów – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Dzięki temu nie tylko staniesz się wiarygodnym sprzedawcą i zyskasz zaufanie klientów, ale też będziesz dobrze pozycjonować się w wyszukiwarce, gdyż Google docenia profile, które są aktywne i mają dużo recenzji.
Dzięki monitorowaniu statystyk Google Moja Firma będziesz w stanie dokładnie określić, czy Twoje działania dotyczące strony każdej lokalizacji są skuteczne, czy wymagają poprawy. Wiedza ta pozwoli Ci zoptymalizować zastosowane metody i zwiększyć ruch w witrynie, co zdecydowanie polepszy osiągane wyniki.
W ramach analizy statystyk Google Moja Firma poznasz również najczęściej podejmowane przez klientów działania i będziesz w stanie dostosować do nich swoją strategię marketingową. Pamiętaj więc, aby być aktywnym i tworzyć treści dopasowane do oczekiwań odbiorców, a staniesz się popularny w sieci i przyciągniesz nowych klientów.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.