Jak korzystanie z Google Moja Firma może wpłynąć na strony wielu lokalizacji?

Jak korzystanie z Google Moja Firma może wpłynąć na strony wielu lokalizacji?

Firmbee.com / pexels.com

Jednym z najlepszych, i co warto podkreślić – bezpłatnych, narzędzi ułatwiających prowadzenie witryny, która posiada strony wielu lokalizacji, jest profil Google Moja Firma. Pomaga on bowiem zwiększyć zaangażowanie klientów, gdyż wpływa na wyświetlanie firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Jeśli więc chcesz zwiększyć swoje przychody, zaoszczędzić czas i pieniądze oraz przyciągnąć nowych klientów z najbliższego otoczenia, skorzystaj z niżej wymienionych wskazówek, a zagwarantujesz sobie niesamowite efekty.

Czym jest profil Google Moja Firma?

Google Moja Firma to jeden z najlepszych sposobów, przy użyciu którego firmy z wieloma lokalizacjami mogą poprawić swoją widoczność w wyszukiwarce i przyciągnąć nowych klientów.

Dzięki zastosowaniu tego narzędzia, strony internetowe mogą zostać wyróżnione w lokalnych listach SERP dla typowych dla tego obszaru zapytań. Wyniki lokalne wyświetlają się w wyszukiwarce po płatnych reklamach, ale nad organicznymi pozycjami, dzięki czemu są niezwykle często klikane przez użytkowników.

Dzięki zastosowaniu Google Moja Firma, Twoja marka pojawia się również w Mapach Google, co dodatkowo wpływa na jej popularność i liczbę klientów.

Optymalizacja pod kątem lokalnych wyszukiwań to proces zwiększania widoczności firmy w wyszukiwarce poprzez poprawę najważniejszych aspektów strony internetowej.

Lokalne SEO to najlepszy sposób na zwiększenie przychodów nawet najmniejszych firm, który nie wymaga ogromnych wydatków związanych z marketingiem. Jedyne czego potrzebujesz, to odpowiednio skonfigurowany profil Google Moja Firma.

Jak w pełni wykorzystać możliwości Google Moja Firma?

Przed powstaniem tego doskonałego narzędzia, firmy z wieloma lokalizacjami musiały tworzyć i zarządzać oddzielnymi stronami dla każdej z nich. Wymagało to nie tylko ogromnych wydatków, ale też czasu, który można było z powodzeniem przeznaczyć na inne kampanie. Na szczęście Google ułatwił ten proces i zaprezentował Google Moja Firma, dzięki czemu posiadanie wielu lokalizacji firmy nie stanowi już żadnego problemu.

Aby więc skutecznie działać w ramach lokalnego SEO, stwórz profil Google Moja Firma i dodaj wszystkie lokalizacje swojej działalności. Następnie skorzystaj z niżej wymienionych wskazówek, które pozwolą Ci zająć wysoką pozycję na liście wyników lokalnych wyszukiwań.

Źródło: Yan Krukov / pexels.com

  1. Uzupełnij dane o każdej lokalizacji

Prowadzenie profilu Google Moja Firma dla wielu lokalizacji powinieneś zacząć od wprowadzenia istotnych danych, które dotyczą każdego miejsca, w którym działasz. Wprowadź dane takie jak adres, numer kontaktowy, godziny otwarcia czy interesujący opis, który zachęci klientów do zakupu.

  1. Skorzystaj z postów Google

Systematyczne korzystanie z postów Google pozwoli zbudować widoczność Twojej firmy w wyszukiwarce i przyciągnąć nowych klientów. Pamiętaj jednak, że nadal musisz tworzyć treści dla każdej ze swoich lokalizacji.

Czym jednak są posty Google?

Poniżej wymienione zostały cztery typy postów Google, a każdy z nich ma inny, jasno określony cel.

  • Co nowego
  • Wydarzenia
  • Oferty
  • Produkty

Niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz i co oferujesz w swoim sklepie, posty Google Moja Firma to świetny sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi, jak i obecnymi klientami.

  1. Wykorzystaj narzędzia do planowania postów GMB

Zarządzanie stronami wielu lokalizacji może być prawdziwym wyzwaniem dla wielu właścicieli firm. Niestety, Google nie posiada jeszcze funkcji, która umożliwia publikowanie postów na wielu stronach poszczególnych lokalizacji jednocześnie. Musisz więc posłużyć się innymi metodami.

Skorzystaj więc z narzędzi do planowania postów Google moja firma, które mogą umożliwić Ci zbiorcze przesyłanie treści czy też tworzenie kalendarzy, bez ciągłego przechodzenia z jednego profilu na drugi.

  1. Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia

Kluczowym krokiem w optymalizacji profili Google Moja Firma dla wielu lokalizacji jest publikowanie wysokiej jakości zdjęć o odpowiednim formacie, rozmiarze i rozdzielczości. Należy bowiem zauważyć, że Google kategoryzuje grafiki podobnie jak posty. Warto więc zadbać o udostępnianie zdjęć z niżej wymienionych kategorii:

  • Wnętrze
  • Otoczenie
  • Pracownicy
  • Zdjęcia produktów
  • Logo i zdjęcie w tle

Warto też podkreślić, że Google umożliwia publikowanie krótkich filmików reklamowych, co warto wykorzystać w swojej strategii marketingowej. Pamiętaj jednak, aby sprawdzić standardy dotyczące udostępniania tego typu plików, aby zostały zaakceptowane przez Google i mogły działać na korzyść Twojej firmy.

  1. Odpowiadaj na wszystkie recenzje

Opinie wystawiane przez klientów mają ogromne znaczenie. Wielu użytkowników ufa recenzjom innych klientom równie bardzo, jak poleceniom rodziny czy przyjaciół.

Bądź więc aktywny i odpowiadaj na wszystkie opinie pozostawione przez konsumentów – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Dzięki temu nie tylko staniesz się wiarygodnym sprzedawcą i zyskasz zaufanie klientów, ale też będziesz dobrze pozycjonować się w wyszukiwarce, gdyż Google docenia profile, które są aktywne i mają dużo recenzji.

  1. Śledź swoje wyniki

Dzięki monitorowaniu statystyk Google Moja Firma będziesz w stanie dokładnie określić, czy Twoje działania dotyczące strony każdej lokalizacji są skuteczne, czy wymagają poprawy. Wiedza ta pozwoli Ci zoptymalizować zastosowane metody i zwiększyć ruch w witrynie, co zdecydowanie polepszy osiągane wyniki.

W ramach analizy statystyk Google Moja Firma poznasz również najczęściej podejmowane przez klientów działania i będziesz w stanie dostosować do nich swoją strategię marketingową. Pamiętaj więc, aby być aktywnym i tworzyć treści dopasowane do oczekiwań odbiorców, a staniesz się popularny w sieci i przyciągniesz nowych klientów.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Anchor text – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Czym jest anchor text? Jakie typy tekstu zakotwiczenia generują najlepsze wyniki? Odpowiedzi znajdziesz w naszym najnowszym artykule!
    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap III: link building i inne elementy wpływające na widoczność strony

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap III: link building i inne elementy wpływające na widoczność strony

    Nie wiesz, skąd pozyskać wartościowe linki dla swojej strony? A może myślisz o kupieniu linków „z ogłoszenia”? Zanim cokolwiek zrobisz, koniecznie przeczytaj ostatnią część naszego poradnika.
    Jak linkowanie zewnętrzne wpływa na stronę internetową

    Jak linkowanie zewnętrzne wpływa na stronę internetową

    Linkowanie zewnętrzne jest ważnym czynnikiem rankingowym wyszukiwarek, dlatego należy wiedzieć, jak poprawnie stosować linki w treściach na stronie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.