Wartość długich treści jest nieoceniona. Nie tylko zapewniają przestrzeń do umieszczenia docelowych słów kluczowych i wysokiej jakości linków, ale też są doceniane przez Google, dzięki czemu zajmują wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Warto więc zdecydować się na stworzenie jednego dłuższego artykułu, niż kilku krótszych, które okazać się mogą o wiele mniej skuteczne.
Pojawia się jednak pytanie: jak stworzyć wysokiej jakości długi artykuł?
Jest to element, od którego powinieneś zacząć swoje działania związane z tworzeniem jakichkolwiek treści. Nie każdy temat jest rozbudowany i wymaga napisania wielu słów. Wybierz więc taki, który umożliwi Ci poruszenie wielu kwestii i opracowanie długiego artykułu.
Możesz na przykład poruszyć dwa powiązane tematy w jednym wpisie, dzięki czemu Twoja treść automatycznie się wydłuży. Zastanów się też, czy istnieje inny punkt spojrzenia na daną kwestię, który umożliwi Ci dokładniejsze opisanie określonego problemu.
Gdzie szukać inspiracji? Warto w tym celu przejrzeć blogi konkurencyjnych marek lub ich posty w mediach społecznościowych. Dzięki temu nie tylko pozyskasz pomysły na nowe artykułu, ale też zidentyfikujesz tematy, które cieszą się największą popularnością.
Możesz również skorzystać z wielu narzędzi do wyszukiwania tematów, takich jak Ahrefs lub Planer Słów Kluczowych Google, aby określić popularność danych problemów i stwierdzić, czy warto poruszyć konkretne kwestie w swoim artykule. Dzięki temu stworzysz treści, które będą chętnie czytane przez odbiorców.
Po wybraniu tematu, musisz określić jego popularność w sieci i zajmowane miejsce w SERP. Sprawdź, jak długie są podobne artykuły, jak są skonstruowane, jaką formę przyjmują i jakie elementy zawierają. Jeśli przeanalizujesz działania branżowych rywali, którzy osiągają sukcesy w danej dziedzinie, będziesz w stanie stworzyć podobne treści i dodać do nich coś, dzięki czemu okażesz się lepszy niż konkurencyjne marki i pokonasz ich w SERP.
Stwórz artykuł, który rozwinie dany temat, uwzględni spojrzenia, na które nie zwrócili uwagi Twoi rywale i przedstawi daną kwestię w bardziej interesujący sposób. Być może wiązać się to będzie z wydłużeniem treści, co dodatkowo wzmocni jej wartość, dzięki czemu zajmie ona wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Jest to najważniejszy element długich treści. Nie możesz lać wody! Skorzystaj z sekcji w Google “podobne wyszukiwania”, aby uwzględnić w artykule każdy punkt widzenia na dany temat.
Ustal, na jakie inne pytania warto odpowiedzieć, jak podzielić treść na mniejsze fragmenty i co jeszcze warto uwzględnić. Upewnij się, że nie pominąłeś żadnego szczegółu, aby długa treść była jak najwyższej jakości.
Pamiętaj, że im dokładniejszy będzie Twój artykuł, tym skuteczniej unikniesz wrażenia lania wody i zyskasz uznanie zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek. Nie zapominaj, że jakość jest ważniejsza niż ilość, więc twórz informacje, które są rzeczywiście przydatne dla użytkowników.
Odpowiedni podział długiej treści na mniejsze fragmenty jest szczególnie ważny. Rozległe blogi tekstu nie budzą zainteresowania użytkowników i w większości przypadków zniechęcają ich do lektury. Twoim zadaniem jest bowiem sprostanie oczekiwaniom odbiorców, którzy z pewnością nie będą usatysfakcjonowani długą, niepodzieloną treścią.
Zwróć więc uwagę na nagłówki, które podzielą artykuł na krótsze fragmenty i korzystnie wpłyną na wizualny wygląd treści. Dzięki temu utrzymasz uwagę odbiorcy i zachęcisz go do lektury interesującymi podtytułami.
Pamiętaj, liczy się jakość, nie ilość. Długie treści nie przyniosą zamierzonych efektów, jeśli piszesz je tylko pod względem dużej liczby słów. Użytkownicy szybko zniechęcą się w ten sposób do Twojej marki, a ty nie osiągniesz swoich celów.
Jeśli decydujesz się na stworzenie rozległego artykułu, upewnij się, że masz wystarczająco dużo informacji, które będziesz mógł w nim uwzględnić. Pisanie kilkunastu podobnych zdać w celu zapełnienia przestrzeni, może się naprawdę źle skończyć.
Długi artykuł z dużą ilością informacji to doskonały obszar do umieszczenia linków zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Oba rodzaje bardzo korzystnie wpływają na autorytet Twojej marki i pokazują, że treść jest naprawdę wysokiej jakości.
Pamiętaj jednak, aby linkować do wartościowych stron i używać zoptymalizowanego anchor text. Dzięki temu nie tylko poprawisz wrażenie użytkownika, ale też korzystnie wpłyniesz na swój wizerunek w oczach wyszukiwarek, które zapewnią Ci wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Umieszczenie zdjęć w długiej treści jest niemal konieczne, gdyż skupia uwagę użytkownika i pozwala mu skoncentrować się na prezentowanej zawartości. Bez obrazów Twoje artykuły mogą okazać się niemożliwe do odczytania. Pomagają one bowiem podzielić tekst, dzięki czemu staje się on przystępniejszy w odbiorze i nie sprawia wrażenia zbyt długiego.
Pamiętaj jednak, aby dodać odpowiednie alt tagi do wszystkich swoich zdjęć. Dzięki temu wyszukiwarki zrozumieją ich temat i będą mogły przedstawić je na liście wyników wyszukiwania.
Tworzenie długich treści może przynieść Ci wiele korzyści, ale tylko pod warunkiem, że zostaną one odpowiednio zoptymalizowane. Pamiętaj, najważniejsza jest dbałość o zadowolenie użytkownika. Zastosuj się więc do wyżej wymienionych wskazówek, dzięki czemu Twoje artykuły zainteresują odbiorców i zyskają uznanie wyszukiwarek. W ten sposób nie tylko staniesz się popularny w sieci, ale też zdobędziesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania, co bezpośrednio wpłynie na osiągane wyniki. Nie czekaj i zacznij optymalizować już dziś! W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.