Zapytaj o ofertę
Czym jest evergreen content i jakie ma znaczenie dla SEO?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Czym jest evergreen content i jakie ma znaczenie dla SEO?

Czym jest evergreen content i jakie ma znaczenie dla SEO?

6 min. czytania

Skuteczne treści to takie, które przynoszą długoterminowe korzyści i spełniają oczekiwania grupy docelowych odbiorców. Wysoka jakość i aktualność nawet po 5 latach od publikacji? Tak, jest to możliwe! Ten typ treści określany jest jako evergreen content. W tym artykule dowiesz się, czego dotyczy to pojęcie i poznasz korzyści wynikające z tworzenia ponadczasowych treści.

Co to jest evergreen content?

Aby lepiej zrozumieć, czym jest evergreen content, musisz zapoznać się z jego definicją w obrębie kilku obszarów. Istnieją dwie kwestie związane z tym tematem:

Tematy evergreen

Jak można wywnioskować z nazwy, są to tematy, które cieszą się zainteresowaniem odbiorców jeszcze długo po ich opublikowaniu.
Jeśli na przykład piszesz o aktualnym wydarzeniu sportowym, odbiorcy nie będą skłonni czytać tego przez wiele tygodni – prawdopodobnie najwięcej kliknięć artykuł zbierze do 3 dni po udostępnieniu. Niesezonowe tematy, które są aktualne przez cały rok i cieszą się długoterminowym zainteresowaniem użytkowników, określić można właśnie mianem ponadczasowych treści.
Oto kilka przykładów tematów evergreen contentu:

  • Przepis na pizzę;
  • Kto był pierwszym człowiekiem na księżycu?
  • Najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha;
  • Jak opiekować się kotem?
  • Jak naprawić przerzutki w rowerze?

Wyżej wymienione tematy nie opierają się na jednorazowym wydarzeniu, ale dotyczą problemów, z którymi ludzi mają do czynienia każdego dnia. Jak znaleźć takie tematy? Skorzystaj z narzędzia Google Trends. Poniższy przykład obrazuje popularność poszczególnych zagadnień w okresie 2004-2023 w kategorii Podróże.

Google TrendsGoogle Trends

Ponadczasowa zawartość

Treść tzw. wiecznie żywa to połączenie interesującego tematu i wysokiej jakości treści, które będzie osiągać długoterminowe wyniki. Ten typ zawartości nieustannie zachowuje swoją wartość, a wahania wskaźniku ruchu w witrynie są zwykle niewielkie. Odpowiednio dobrana strategia content marketingu i umiejętne dobranie słów kluczowych mogą zapewnić zainteresowanie użytkowników niezależnie od upływającego czasu.
Łatwiej będzie to zobrazować na konkretnym przykładzie. Dla firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych ponadczasowa, tzw. wiecznie żywa treść byłaby czymś w rodzaju „Jak opracować strategię SEO?”. Mimo że algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, treść może być stale aktualizowana, dzięki czemu będzie chętnie czytana przez odbiorców.

Evergreen content i jego wpływ na SEO

Nawet najtrafniejsze treści, które dotyczą pewnego wydarzenia, w końcu stracą swoją popularność. Wyobraź sobie wygraną polskich siatkarzy na Mistrzostwach Świata w 2018. Internet oszalał na punkcie tego zwycięstwa, a informacje o naszej drużynie były wyszukiwane nawet przez zupełnych laików siatkówki. Jednak udział tych wyszukiwań znacznie spadł po kilku miesiącach od sukcesu sportowców. Idealnie obrazuje to przykład treści, które nie zaliczają się do tzw. wiecznie żywych.
Popularne w danej chwili tematy zwykle cieszą się ogromnym zainteresowaniem publiczności. Niestety, w miarę upływu czasu ich poczytność spada, przez co przestają przynosić twórcy realne zyski.
Obok tego typu tematów warto więc publikować ponadczasowe treści, do których użytkownicy chętnie wrócą niezależnie od pory roku, aktualnych wydarzeń czy obecnie odbywających się imprez sportowych. Dzięki temu możliwe jest bowiem systematyczne budowanie ruchu w witrynie, co ma realny wpływ na jej pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Warto więc wykorzystać potencjał tzw. wiecznie żywych treści, gdyż pomagają one osiągnąć wiele korzyści. Należy jednak zwrócić uwagę na dwie z nich, które są szczególnie ważne z punktu widzenia SEO.

  • Mniej pracy – ciągłe tworzenie treści i aktualizowanie starej zawartości nie jest konieczne, gdyż użytkownicy i tak są zainteresowanie danym tematem, przez co ruch w witrynie utrzymuje się na stałym poziomie.
  • Stabilny ruch w witrynie – takie treści pomagają ustabilizować ruch w witrynie, co nie jest możliwe przy strategii publikowania standardowych wpisów. Warto też podkreślić, że Google buduje ranking SERP na podstawie trafności i aktualności treści, a ponadczasowa zawartość posiada obie te cechy.

Popularne formy ponadczasowych treści

Istnieje wiele rodzajów treści, które pozwalają ustabilizować ruch w witrynie i cieszą się ciągłym zainteresowaniem użytkowników. Warto jednak zwrócić uwagę na te najpopularniejsze formy, które mogą okazać się najbardziej skuteczne. Należą do nich przede wszystkim poradniki, tutoriale DIY, listy, recenzje popularnych produktów czy filmy informacyjne. Wykorzystanie tych struktur nie zagwarantuje nagłego napływu nowych odbiorców, ale ich potencjał do przekształcenia się w formy ponadczasowe może okazać się kluczem do sukcesu.

Istną kopalnią tematów evergreen jest YouTube. Na platformie każdego dnia udostępniane są tysiące tutoriali i poradników dotyczących niemal wszystkich dziedzin życia. Oto przykład kilku najpopularniejszych tematów. Zwróć uwagę na liczbę wyświetleń przedstawionych filmów.

YouTubeYouTube

Dlaczego warto wykorzystać evergreen content?

Wiesz już, że obok tematu evergreen content nie można przejść obojętnie. Przejdźmy jednak do konkretów. Dlaczego tworzenie ponadczasowych treści jest tak wartościowe?

  • Budowanie ruchu i przyciąganie klientów
    To świetny sposób na zwiększenie ruchu w witrynie i generowanie nowych klientów. Ten typ treści jest bowiem nieustannie wyszukiwany w Google, co zapewnia stały napływ odbiorców i skutkuje lepszymi wynikami witryny.
  • Treści evergreen są łatwiejsze w utrzymaniu
    Ponadczasowe treści nie wymagają ciągłych aktualizacji. Stanowią więc łatwy sposób promowania marki w sieci, gdyż nie tylko przynoszą doskonałe wyniki, ale również nie wymagają szczególnej uwagi. Twoim jedynym zadaniem jest dbałość o optymalizację witryny, aby umożliwić odbiorcom łatwy dostęp do jej zawartości.
  • Evergreen content jest bardziej wydajny
    Istotną zaletą ponadczasowych treści jest ich samowystarczalność i regularność w przyciąganiu ruchu, czego nie można przypisać standardowej formie artykułów.

Podsumowanie

Jak już pewnie wiesz, evergreen content to doskonała forma strategii treści, która owocować może satysfakcjonującymi wynikami. Struktura ponadczasowej zawartości pozwala utrzymywać ruch w witrynie i cieszy się dużym zainteresowaniem odbiorców z różnych środowisk, co ma bezpośredni wpływ na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania. Jeśli więc chcesz osiągnąć świetne wyniki, skorzystaj z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz artykuły, które zachwycą użytkowników i zapewnią Ci długotrwałą popularność w sieci!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    • VD
      VD
      24.04.2022

      Bardzo fajnie przedstawiony temat. Rzeczowo, konkretnie, do celu. Część podobnych artykułów przygniata odbiorcę np. ilością tekstu. U Ciebie tego nie odczułem, za to mam wrażenie, że zdobyłem istotne informacje. Dzięki!

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Content marketing a SEO
    Content marketing a SEO
    Czym jest content marketing? Jak wpływa na SEO? Jak tworzyć wartościowe treści? W tym artykule dowiesz się wszystkiego o skutecznym contencie!
    Czym dokładnie jest duplicate content? Dlaczego należy go unikać?
    Czym dokładnie jest duplicate content? Dlaczego należy go unikać?
    Duplicate content to powielona treść na stronach internetowych. Jak poradzić sobie ze zduplikowanymi treściami? Czytaj dalej.
    SEO copywriting vs. użyteczność
    SEO copywriting vs. użyteczność
    Tworzenie wartościowego treści to proces oparty na zrozumieniu odbiorcy i klarownym przekazie. Jak zatem powinien wyglądać skuteczny copywriting?
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.