DARMOWY AUDYT SEO

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? TOP 11 porad

Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń? TOP 11 porad

Anna Shvets/pexels.com

Podczas budowania rankingu Google bierze pod uwagę wiele różnorodnych czynników. Warto jednak zauważyć, że głównym celem wyszukiwarki jest zaprezentowanie użytkownikom najlepszych odpowiedzi na zadawane przez nich pytania. Wysoki współczynnik odrzuceń zmniejsza więc szansę na wysoką pozycję w SERP, przez co wyniki witryny spadają. W tym artykule omówimy zatem, w jaki sposób skutecznie zmniejszyć ten wskaźnik.

Czym jest współczynnik odrzuceń?

Wskaźnik ten określa liczbę odwiedzających, którzy opuszczają stronę internetową bez podejmowania jakichkolwiek działań, takich jak wypełnianie formularzy, przeprowadzenie transakcji zakupowych czy klikanie w linki. Współczynnik odrzuceń wzrasta, gdy odbiorcy wchodzą do witryny, po czym natychmiast ją opuszczają. Jego wysokość sprawdzić możesz w Google Analytics, dzięki czemu określisz skuteczność swojej kampanii.

Współczynnik odrzuceń prezentowany w Google Analytics to średnia liczba odrzuceń zanotowanych na wszystkich stronach witryny podzielona przez całkowitą liczbę odwiedzających w danym okresie.

Sprawdź: Co to jest bounce rate?

Wpływ współczynnika na SEO

Współczynnik odrzuceń pozwala zrozumieć, jak skuteczna jest prowadzona kampania, czy treści są wystarczająco zachęcające i w jakim stopniu spełniają oczekiwania i potrzeby grupy docelowych odbiorców. Jeśli zatem wskaźnik ten jest zbyt duży, Google uzna witrynę za mało wartościową i pominie ją podczas budowania rankingu listy wyników wyszukiwania. Ważna jest zatem umiejętna optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek, która pozwoli dotrzeć do konkretnych użytkowników i zaprezentować im wysokiej jakości zawartość.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Jak zminimalizować współczynnik odrzuceń?

  • Zwiększ szybkość ładowania strony
  • Element ten powinien być Twoim priorytetem, gdyż stanowi najczęstszą przyczynę opuszczania witryny przez użytkowników. Optymalizacja szybkości strony internetowej zapewni płynne przeglądanie jej zawartości, dzięki czemu odbiorca z chęcią zostanie na niej na dłużej.

  • Popraw czytelność treści
  • Treść jest najważniejsza. Zawsze. Element ten ma więc istotny wpływ również na współczynnik odrzuceń. Jeśli użytkownik będzie miał problem ze zrozumieniem tekstu lub zawartość okaże się nieczytelna, szybko opuści witrynę i prawdopodobnie nigdy do niej nie wróci. Zadbaj więc o strukturę swoich treści, dodaj interesujące infografiki, obrazy czy filmy, a z pewnością wydłużysz czas sesji.

  • Zadbaj o przyjazność dla urządzeń mobilnych
  • Optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych to bardzo ważny czynnik. Nie trzeba przecież wspominać, że większość użytkowników poszukuje informacji w sieci za pośrednictwem smartfonów, dlatego Twoja strona powinna być do nich dostosowana.

  • Popraw system nawigacji w witrynie
  • Odpowiednia struktura i prosta nawigacja zwiększają komfort użytkowania, co minimalizuje współczynnik odrzuceń. Upewnij się więc, że Twoja witryna umożliwia łatwy dostęp do wszystkich podstron i sekcji. Pozwoli Ci to pozytywnie wpłynąć na wrażenia użytkownika i poprawić swoją pozycję w SERP.

  • Pozbądź się wyskakujących okienek
  • Elementy te rozpraszają uwagę i mogą być niezwykle irytujące, przez co witryna jest bardziej narażona na wysoki współczynnik odrzuceń. Pozbądź się więc ich jak najszybciej, a znacznie poprawisz doświadczenia użytkownika.

  • Stwórz skuteczne wezwania do działania
  • Skuteczne wezwanie do działania (CTA) zachęci odbiorców do podjęcia określonych czynności, co zatrzyma ich w witrynie na dłużej i zminimalizuje współczynnik odrzuceń.

  • Zadbaj o sieć linków wewnętrznych
  • Budowanie sieci linków zwrotnych to strategia, która pozwoli Ci maksymalnie wykorzystać potencjał swojej witryny. Połącz więc kluczowe frazy z innymi wartościowymi stronami, dzięki którym wydłużysz drogę użytkownika i zachęcisz go do zagłębienia się w treść.

    Dzięki temu nie tylko poprawisz wrażenia użytkowników i zniwelujesz współczynnik odrzuceń, ale też pokażesz Google, że zasługujesz na wysoką pozycję w wyszukiwarce, gdyż linki wewnętrzne są ważnym czynnikiem rankingowym.

  • Zoptymalizuj zdjęcia i filmy
  • Obrazy i filmy pozytywnie wpływają na wartość treści, gdyż przyciągają uwagę użytkowników i skłaniają ich do wydłużenia czasu pobytu na stronie. Łatwo to zobrazować za pomocą przykładu. Jak myślisz, co wybierze użytkownik – artykuł na 2000 słów, dotyczący montażu radia samochodowego czy krótki, 2-minutowy filmik?

  • Zadbaj o interesujący wstęp
  • Wprowadzenie to jeden z pierwszych elementów, na który użytkownik zwróci uwagę po wejściu w witrynę. Musi być więc odpowiednio zoptymalizowane i na tyle interesujące, ale zachęcić odbiorcę do zagłębienia się w zawartość strony i wydłużenia pobytu.

  • Dodaj filmy z YouTube
  • Najlepszym sposobem na zmniejszenie współczynnika odrzuceń okazuje się publikacja filmów z YouTube na stronie. Z badań wynika bowiem, że materiały tego typu są w stanie znacznie zwiększyć zaangażowanie użytkowników, a co za tym idzie – wydłużyć czas pobytu na stronie. Forma ta jest łatwiej przyswajalna, przez co odbiorcy chętniej z niej korzystają.

  • Uwzględnij spis treści
  • Często zdarza się, że użytkownik odwiedza witrynę w celu znalezienie kilku istotnych informacji. Jeśli więc na samym początku stwierdzi, że zawartość strony nie zapewni mu odpowiedzi na najważniejsze pytania, szybko ją opuści. Stworzenie dokładnego spisu treści jest doskonałym rozwiązaniem tego problemu! Dzięki niemu zaprezentujesz odbiorcom najważniejsze elementy swojej witryny, wskutek czego współczynnik odrzuceń znacznie spadnie.

Sprawdź: Jak zmniejszyć współczynnik odrzuceń?

Podsumowanie

Współczynnik odrzuceń pomaga określić skuteczność prowadzonych działań i umożliwia wykrycie elementów, które niekoniecznie spełniają swoją funkcję. Jeśli zatem chcesz utrzymać go na minimalnym poziomie, stwórz treści dopasowane do potrzeb i preferencji grupy docelowych odbiorców i zoptymalizuj zawartość witryny, co skutkować będzie większym zaangażowaniem użytkowników, a więc również mniejszym współczynnikiem odrzuceń.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Pozycjonowanie biura podróży
    Pozycjonowanie biura podróży
    Promowanie biura podróży w sieci to najlepszy sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Podpowiemy, jaką rolę w tym procesie odgrywa pozycjonowanie!
    Czy linkowanie może naruszać prawa autorskie?
    Czy linkowanie może naruszać prawa autorskie?
    Linkowanie to bardzo ważny element każdej strategii marketingowej online. Warto więc wiedzieć, jak w tym zakresie nie naruszać praw autorskich.
    Linki dofollow a nofollow. Czym się różnią?
    Linki dofollow a nofollow. Czym się różnią?
    Linki prowadzące do Twojej witryny mogą mieć różne atrybuty. Czym różnią się linki dofollow i nofollow? Kiedy z nich korzystać? Sprawdź to z nami.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę