Google stale aktualizuje swoją wyszukiwarkę, dlatego czasami trudno nadążyć za niektórymi jej działaniami, a co dopiero wprowadzić odpowiednią strategię SEO.
Do takich aktualizacji można zaliczyć fragmenty z odpowiedzią Google, czyli bezpośrednie odpowiedzi dostarczane do użytkowników na ich konkretne zapytania. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna wyświetlała się w takim polu, musisz podjąć kilka działań, które przybliżą Cię do tego celu.
Czytaj dalej, a dowiesz się, czym są fragmenty z odpowiedzią Google, do czego służą oraz jak się w nich znaleźć.
Fragmenty z odpowiedzią Google lub inaczej zerowa pozycja wyszukiwania, a także featured snippet to nazwy tego samego okna w wyszukiwarce. Chodzi o bezpośrednie wyróżnienie na górze strony odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Wyświetlają się one w specjalnym polu wyszukiwarki nad wynikami organicznymi. Fragmenty z odpowiedzią są “wyciągane” ze strony najlepiej odpowiadającej na pytania odbiorców.
Z pomocą tego pola Google stara się dostarczyć użytkownikowi najlepsze wrażenia z wyszukiwania. Pamiętaj, że treść, która pojawia się na zerowej pozycji w wyszukiwarce, nie zawsze bierze udział w rankingu wyników wyszukiwania. Chodzi tu bardziej o istotne informacje, które są w stanie zaspokoić ciekawość odbiorcy.
Dzięki znalezieniu się strony we fragmentach z odpowiedzią Google może ona zyskać na wartości oraz generować większy ruch. Wyświetla się w pierwszej kolejności w organicznych wynikach wyszukiwania, przez co zwiększa się świadomość Twojej marki wśród odbiorców.
Najważniejsze jest to, że omijasz całą swoją konkurencję i nie musisz walczyć z nimi o wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki, ponieważ Ty już wygrałeś!
Jest najczęściej używaną opcją przez wyszukiwarkę oraz najbardziej naturalną formą odpowiedzi. Wiąże się z ustrukturyzowanymi odpowiedziami dla zapytań wyszukiwanych przez użytkowników.
To pole odpowiedzi wyświetla się w celu pokazania konkretnych danych liczbowych, takich jak ceny, wynagrodzenie, kryteria kwalifikacyjne lub dane, które dostarczają odpowiedzi na zapytania informacyjne lub statystyczne.
Google wybiera tę formę odpowiedzi, aby opisać konkretne kroki, procedury lub listę pozycji dla konkretnych zapytań. Warto wiedzieć, że słowa kluczowe, które zaczynają się między innymi od: „jak to zrobić”, czy “typy…” tworzą punktory.
Zanim znajdziesz się na pozycji zerowej w Google, sprawdź najpierw, czy wszystkie Twoje tytuły, nagłówki i opisy są dobrze przygotowane oraz zaindeksowane przez wyszukiwarkę. Tylko wtedy, kiedy Google rozpozna Twoją stronę, jesteś w stanie pojawić się we fragmentach z odpowiedziami.
Znajdź i stosuj takie słowa kluczowe, które pasują do konkretnych zapytań użytkowników oraz jednocześnie reprezentują Twoją markę. Stale aktualizuj je i sprawdzaj, czy działają one prawidłowo, czy jednak powinny ulec zmianie.
Jeśli wybierzesz odpowiednie słowo kluczowe i umieścisz je w nagłówku lub tytule artykułu, Google będzie wiedziało, że odpowiedziałeś na pytanie odbiorców i warto pokazać Ciebie na pozycji zerowej w wynikach wyszukiwania.
Postaraj się przeprowadzić dokładne badania przed napisaniem odpowiedzi na zapytania użytkowników i upewnij się, że informacje, które chcesz zawrzeć w swojej treści, są prawidłowe. Jeśli dane są dokładne, trafne i oferują najlepszą odpowiedź, zwiększy się Twoja szansa na znalezienie się we fragmencie z odpowiedziami Google.
Pamiętaj, że wyniki wyświetlane we fragmentach z odpowiedziami Google zmieniają się bardzo szybko. Dlatego warto stale monitorować swój postęp oraz to, w jaki sposób działają słowa kluczowe. Jeśli dużym problemem jest znalezienie się na zerowej pozycji w wynikach wyszukiwania, to znak, że coś powinieneś zmienić.
Czasem warto zaktualizować swoją treść na stronie i wprowadzić drobne zmiany, które mogą wpłynąć pozytywnie na Twój cel.
Pamiętaj, że odpowiednie zaplanowanie treści jest najważniejszym krokiem podczas jej tworzenia. To właśnie dzięki temu będziesz mógł stworzyć angażującą treść, którą docenią wyszukiwarki i pokażą Cię na pozycji zerowej innym użytkownikom. Dlatego poświęć nieco czasu i zrozum intencje odbiorcy. Z pewnością pomoże Ci to opracować perfekcyjną odpowiedź na pytanie.
Musisz wiedzieć, że trafienie do fragmentów z odpowiedziami Google nie jest proste i szybkie. Musisz się nieco napracować, aby osiągnąć swój cel. Jeśli już znajdujesz się na wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, nic nie stoi na przeszkodzie, aby nadal walczyć o zerową pozycję! Warto się starać, aby osiągnąć sukces.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.