Jaką wartość mają długie treści i co możesz dzięki nim osiągnąć?

Jaką wartość mają długie treści i co możesz dzięki nim osiągnąć?

Mikhail Nilov/pexels.com

Powszechnie wiadomo, że celem Google jest dostarczenie użytkownikowi jak najlepszych informacji, które zawierają odpowiedzi na wszystkie jego pytania. Nic więc dziwnego, że wyszukiwarki doceniają długie treści i wysoko pozycjonują je w SERP.

Sama publikacja zawartości nie zagwarantuje Ci sukcesu. Treść musi być odpowiednio zoptymalizowana, aby mogła być widoczna na liście wyników wyszukiwania.

W tym miejscu pojawia się długa forma treści, która jest niezwykle cenna w oczach Google, zajmuje wysokie pozycjie w SERP i przyciąga nowych odbiorców.

Należy jednak wspomnieć, że stworzenie rozbudowanej zawartości rządzi się pewnymi prawami. Jeśli się do nich nie dostosujesz, osiągniesz efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego i niekorzystnie wpłyniesz na wizerunek swojej marki w sieci.

W tym arttykule dowiesz się, jaką wartość ma dłuższa treść, jak wpływa na SEO i co możesz dzięki niej osiągnąć. Zaczynajmy!

Czym jest zawartość long form?

Trudno jest jednoznacznie stwierdzić, jak długa jest treść long form. Standardowy post na blogu powinien zawierać około 1000 słów, co oznacza, że długa treść przewyższa 1500 wyrazów. Coraz częściej natrafić jednak można na zawartość posiadającą nawet 5000 słów, dlatego określenie pewnych standardów nie jest proste.

Warto jednak zwrócić uwagę, że czas, jaki ludzie są w stanie maksymalnie skupić swoją uwagę na danej treści, nieustannie się kurczy. Czy to jednak oznacza, że krótsze artykuły są lepsze?

W tym przypadku należy wziąć pod uwagę wielkość marki i jej popularność w sieci. Duże firmy mogą sobie pozwolić na krótkie treści, które nie przekraczają 500 słów, gdyż nie muszą się martwić o swoją widoczność w wyszukiwarce. Użytkownicy i tak ich odnajdą. Problem pojawia się w sytuacji, gdy dana marka dopiero rozpoczyna swoją działalność. Właśnie wtedy skuteczność dłuższych form treści jest nieoceniona, gdyż taka zawartość ma większą szansę na wysoką pozycję w SERP.

Musisz zwrócić uwagę na to, że ludzie są zajęci i chcą uzyskać jak najszybsze i zwięzłe rozwiązania swoich problemów. Istnieją jednak sposoby na osiągnięcie tego, przy jednoczesnym wpasowaniu się w algorytmy Google. Aby jednak stosować jakiekolwiek techniki optymalizacyjne, musisz wiedzieć, po co to robisz i co możesz dzięki temu osiągnąć.

Sprawdź: Co zrobić, kiedy brakuje pomysłów na artykuł blogowy?

Stań się widoczny w SERP

Jeśli piszesz długie artykuły, nie możesz oczekiwać, że użytkownicy zapoznają się z ich całą treścią. Wyobraź sobie, że stworzyłeś kompleksowy przewodnik dotyczący siania trawy. Nie powinno Cię zdziwić, że przeciętny odbiorca nie dotrwa do jego końca.

Źródło: SHVETS production/pexels.com

Z drugiej strony, duża liczba słów i trafność, jaką generuje rozbudowana zawartość sprawia, że Twój artykuł będzie widoczny na liście wyników wyszukiwania i uzyska wyższą konwersję.

Wynika z tego, że dłuższe treści są bardziej konkurencyjne i przynoszą wiele korzyści. Musisz jednak zadbać o ich wysoką jakość, która okaże się lepsza niż wartość artykułów branżowych rywali.

Jakie znaczenie mają dłuższe treści?

  1. Wysoka pozycja w SERP
  2. Zostało to już omówione wcześniej. Google chce zapewnić użytkownikom jak najlepsze informacje. Jego algorytmy zostały zaprojektowane tak, aby wyróżniały wysokiej jakości treści, które spełniają oczekiwania odbiorców. Musisz więc pokazać wyszukiwarce, że Twoja zawartość jest bogata w wartościowe dane. Możesz to osiągnąć dzięki długim i szczegółowym artykułom, które z pewnością zapewnią Ci wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.

  3. Budowanie sieci linków zwrotnych
  4. Po przeprowadzeniu wielu badań okazało się, że im dłuższy jest artykuł, tym więcej osób jest skłonnych go udostępnić.

    Wykorzystaj to! Napisz długi artykuł, który kompleksowo wyjaśnia pewien aspekt produktu, który sprzedajesz w swoim sklepie i udostępnij go osobom, które go zakupiły. Odpowiedz w treści na wszelkie możliwe pytania i wyjaśnij ewentualne wątpliwości, a będziesz mieć pewność, że konsumenci chętnie podzielą się postem z innymi użytkownikami. Wskutek tego rozbudujesz swoją sieć linków zwrotnych i pokażesz Google, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

  5. Promowanie marki
  6. Każdy z nas zna potęgę mediów społecznościowych. Warto więc wykorzystać najpopularniejsze platformy w celach marketingowych, aby marka zyskała popularność i przyciągnęła swoją ofertą nowych klientów.

    Posty na blogu to świetny materiał, który warto udostępnić w mediach społecznościowych. Dzięki temu dotrzesz do szerszego grona odbiorców i zachęcisz ich do nawiązania relacji ze swoją marką.

    Długa treść jest w tym przypadku kluczowa, gdyż częściej osiąga satysfakcjonujące wyniki. Rozbudowane artykuły dokładniej wyjaśniają pewne aspekty i wyczerpująco odpowiadają na pytania użytkowników, dzięki czemu są oni skłonni je udostępnić. Tym prostym sposobem popularność Twojej marki rośnie, a liczba klientów się powiększa.

  7. Lepszy efekty optymalizacji
  8. W dłuższej treści jesteś w stanie uwzględnić więcej odmian słów kluczowych i fraz long tail. Dzięki temu zyskujesz widoczność w SERP bez konieczności upychania słów kluczowych w krótkiej zawartości.

    Dłuższe formy dają Ci większą przestrzeń i rozbudowany obszar działania. Możesz więc umieszczać w treści nie tylko więcej słów kluczowych, ale też więcej linków czy obrazów. Elementy te bardzo pozytywnie wpływają na osiągane wyniki, dlatego też wartość rozbudowanych artykułów wzrasta.

Sprawdź: SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu

Podsumowanie

Widzisz już pewnie, że wartość dłuższych treści jest nieoceniona. Pozwalają Ci one bowiem nie tylko wyczerpać dany temat i odpowiedzieć na wszystkie pytania użytkowników, ale też są doceniane przez wyszukiwarki, dzięki czemu zyskujesz popularność w sieci i przyciągasz nowych klientów. Biorąc pod uwagę wyżej wymienione korzyści, nie można się nie zgodzić, że tworzenie rozbudowanych artykułów przynosi same korzyści, dlatego też warto wdrożyć tę metodę do swojej strategii marketingowej.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak poprawić pozycjonowanie małej firmy?

    Jak poprawić pozycjonowanie małej firmy?

    Zawsze zastanawiałeś się nad tym, w jaki sposób Twoja firma może znaleźć się na samej górze wyników wyszukiwania? Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się jak to zrobić!
    Jak ustrzec się przed filtrem od Google?

    Jak ustrzec się przed filtrem od Google?

    Filtry nałożone przez Google mogą przysporzyć wiele problemów. Dowiedz się, jak ich uniknąć.
    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap III: link building i inne elementy wpływające na widoczność strony

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap III: link building i inne elementy wpływające na widoczność strony

    Nie wiesz, skąd pozyskać wartościowe linki dla swojej strony? A może myślisz o kupieniu linków „z ogłoszenia”? Zanim cokolwiek zrobisz, koniecznie przeczytaj ostatnią część naszego poradnika.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę