Powszechnie wiadomo, że celem Google jest dostarczenie użytkownikowi jak najlepszych informacji, które zawierają odpowiedzi na wszystkie jego pytania. Nic więc dziwnego, że wyszukiwarki doceniają długie treści i wysoko pozycjonują je w SERP.
Sama publikacja zawartości nie zagwarantuje Ci sukcesu. Treść musi być odpowiednio zoptymalizowana, aby mogła być widoczna na liście wyników wyszukiwania.
W tym miejscu pojawia się długa forma treści, która jest niezwykle cenna w oczach Google, zajmuje wysokie pozycjie w SERP i przyciąga nowych odbiorców.
Należy jednak wspomnieć, że stworzenie rozbudowanej zawartości rządzi się pewnymi prawami. Jeśli się do nich nie dostosujesz, osiągniesz efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego i niekorzystnie wpłyniesz na wizerunek swojej marki w sieci.
W tym arttykule dowiesz się, jaką wartość ma dłuższa treść, jak wpływa na SEO i co możesz dzięki niej osiągnąć. Zaczynajmy!
Trudno jest jednoznacznie stwierdzić, jak długa jest treść long form. Standardowy post na blogu powinien zawierać około 1000 słów, co oznacza, że długa treść przewyższa 1500 wyrazów. Coraz częściej natrafić jednak można na zawartość posiadającą nawet 5000 słów, dlatego określenie pewnych standardów nie jest proste.
Warto jednak zwrócić uwagę, że czas, jaki ludzie są w stanie maksymalnie skupić swoją uwagę na danej treści, nieustannie się kurczy. Czy to jednak oznacza, że krótsze artykuły są lepsze?
W tym przypadku należy wziąć pod uwagę wielkość marki i jej popularność w sieci. Duże firmy mogą sobie pozwolić na krótkie treści, które nie przekraczają 500 słów, gdyż nie muszą się martwić o swoją widoczność w wyszukiwarce. Użytkownicy i tak ich odnajdą. Problem pojawia się w sytuacji, gdy dana marka dopiero rozpoczyna swoją działalność. Właśnie wtedy skuteczność dłuższych form treści jest nieoceniona, gdyż taka zawartość ma większą szansę na wysoką pozycję w SERP.
Musisz zwrócić uwagę na to, że ludzie są zajęci i chcą uzyskać jak najszybsze i zwięzłe rozwiązania swoich problemów. Istnieją jednak sposoby na osiągnięcie tego, przy jednoczesnym wpasowaniu się w algorytmy Google. Aby jednak stosować jakiekolwiek techniki optymalizacyjne, musisz wiedzieć, po co to robisz i co możesz dzięki temu osiągnąć.
Jeśli piszesz długie artykuły, nie możesz oczekiwać, że użytkownicy zapoznają się z ich całą treścią. Wyobraź sobie, że stworzyłeś kompleksowy przewodnik dotyczący siania trawy. Nie powinno Cię zdziwić, że przeciętny odbiorca nie dotrwa do jego końca.
Z drugiej strony, duża liczba słów i trafność, jaką generuje rozbudowana zawartość sprawia, że Twój artykuł będzie widoczny na liście wyników wyszukiwania i uzyska wyższą konwersję.
Wynika z tego, że dłuższe treści są bardziej konkurencyjne i przynoszą wiele korzyści. Musisz jednak zadbać o ich wysoką jakość, która okaże się lepsza niż wartość artykułów branżowych rywali.
Zostało to już omówione wcześniej. Google chce zapewnić użytkownikom jak najlepsze informacje. Jego algorytmy zostały zaprojektowane tak, aby wyróżniały wysokiej jakości treści, które spełniają oczekiwania odbiorców. Musisz więc pokazać wyszukiwarce, że Twoja zawartość jest bogata w wartościowe dane. Możesz to osiągnąć dzięki długim i szczegółowym artykułom, które z pewnością zapewnią Ci wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Po przeprowadzeniu wielu badań okazało się, że im dłuższy jest artykuł, tym więcej osób jest skłonnych go udostępnić.
Wykorzystaj to! Napisz długi artykuł, który kompleksowo wyjaśnia pewien aspekt produktu, który sprzedajesz w swoim sklepie i udostępnij go osobom, które go zakupiły. Odpowiedz w treści na wszelkie możliwe pytania i wyjaśnij ewentualne wątpliwości, a będziesz mieć pewność, że konsumenci chętnie podzielą się postem z innymi użytkownikami. Wskutek tego rozbudujesz swoją sieć linków zwrotnych i pokażesz Google, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Każdy z nas zna potęgę mediów społecznościowych. Warto więc wykorzystać najpopularniejsze platformy w celach marketingowych, aby marka zyskała popularność i przyciągnęła swoją ofertą nowych klientów.
Posty na blogu to świetny materiał, który warto udostępnić w mediach społecznościowych. Dzięki temu dotrzesz do szerszego grona odbiorców i zachęcisz ich do nawiązania relacji ze swoją marką.
Długa treść jest w tym przypadku kluczowa, gdyż częściej osiąga satysfakcjonujące wyniki. Rozbudowane artykuły dokładniej wyjaśniają pewne aspekty i wyczerpująco odpowiadają na pytania użytkowników, dzięki czemu są oni skłonni je udostępnić. Tym prostym sposobem popularność Twojej marki rośnie, a liczba klientów się powiększa.
W dłuższej treści jesteś w stanie uwzględnić więcej odmian słów kluczowych i fraz long tail. Dzięki temu zyskujesz widoczność w SERP bez konieczności upychania słów kluczowych w krótkiej zawartości.
Dłuższe formy dają Ci większą przestrzeń i rozbudowany obszar działania. Możesz więc umieszczać w treści nie tylko więcej słów kluczowych, ale też więcej linków czy obrazów. Elementy te bardzo pozytywnie wpływają na osiągane wyniki, dlatego też wartość rozbudowanych artykułów wzrasta.
Widzisz już pewnie, że wartość dłuższych treści jest nieoceniona. Pozwalają Ci one bowiem nie tylko wyczerpać dany temat i odpowiedzieć na wszystkie pytania użytkowników, ale też są doceniane przez wyszukiwarki, dzięki czemu zyskujesz popularność w sieci i przyciągasz nowych klientów. Biorąc pod uwagę wyżej wymienione korzyści, nie można się nie zgodzić, że tworzenie rozbudowanych artykułów przynosi same korzyści, dlatego też warto wdrożyć tę metodę do swojej strategii marketingowej.
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.