Jakie są rodzaje audytów witryn i dlaczego warto je przeprowadzać?

Jakie są rodzaje audytów witryn i dlaczego warto je przeprowadzać?

olia danilevich/pexels.com

Trudno dokładnie określić, dlaczego Twoja witryna działa wolno lub zajmuje niską pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Podczas poprawy wydajności i skuteczności witryny agencja SEO musi poznać wszelkie szczegóły dotyczące jej zawartości. Pierwszym krokiem jest audyt strony internetowej, którego wyniki są następnie wykorzystywane w procesie optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Poniżej zostały opisane trzy kluczowe audyty, które zespół specjalistów zwykle przeprowadza, aby dokładnie poznać szczegóły witryny, zidentyfikować wszelkie problemy i określić najskuteczniejszą strategię optymalizacyjną.

Trzy kluczowe audyty

Audyt SEO

Widoczność na liście wyników wyszukiwania jest celem większości stron internetowych, gdyż zapewnia wzrost ruchu w witrynie, a tym samym zwiększoną sprzedaż. W całym procesie SEO chodzi o to, aby strona internetowa znalazła się na jak najwyższych pozycjach SERP dla wyszukiwań konkretnych słów kluczowych

Na pozycję strony w wyszukiwarce wpływa jednak kilka istotnych czynników. Audyt SEO pozwala poznać wiele z nich i dokładnie określić ich skuteczność. Analiza ta bada sposób używania słów kluczowych w całej witrynie, współczynniki odrzuceń i klikalności, jakość metadanych, stopień optymalizacji obrazów i wideo, a także wartość linków.

Audyt treści

Treść jest bardzo często uwzględniana w przeprowadzaniu audytów SEO, ale warto być w swoich działaniach jak najbardziej dokładnym i przeprowadzać audyt treści. Pozwala bowiem poznać wszelkie błędy w zawartości i wskazać elementy wymagające poprawy.

Audyty treści są szczególnie przydatne podczas aktualizowania stron internetowych. Mogą pomóc Twojej marce określić jej charakter i wykorzystać go do nawiązania kontaktu z grupą docelowych odbiorców. Często bowiem to, jak piszesz, ma większe znaczenie niż to, o czym informujesz.

Audyt techniczny

Doskonała treść to nie wszystko. Jeśli problemy techniczne wpływają na skuteczność Twojej witryny, możesz zapomnieć o satysfakcjonujących wynikach. Warto więc dokładnie zbadać funkcjonalność strony internetowej, gdyż ten element ma znaczący wpływ na jej pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, a jej zawartość nie uwzględnia wytycznych algorytmów Google, traci szansę na pojawienie się w SERP. Warto więc przeanalizować wszelkie techniczne obszary strony internetowej, takie jak: szybkość ładowania, jakość mapy XML, poprawność linków zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, zduplikowane treści, protokoły bezpieczeństwa, łatwość nawigacji czy metadane.

Sprawdź: Dlaczego należy wykonać audyt SEO na stronie internetowej?

Dlaczego audyty witryny są tak ważne?

Wszystkie rodzaje audytów mogą wydawać się niepotrzebne, szczególnie dla kogoś, kto dopiero zaczyna przygodę z optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek. Zdaniem ekspertów są one jednak niezbędne, aby skutecznie udoskonalać stronę internetową i zapewnić jej wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Oto kilka istotnych zalet korzystania z audytów witryn.

Poprawa pozycji w wyszukiwarce

Przeprowadzanie szczegółowych audytów witryny pozwala rozwiązać wiele problemów uniemożliwiających jej dotąd osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Dzięki kompleksowej analizie jesteś w stanie poznać wszystkie elementy, które niekorzystnie wpływają na widoczność w wyszukiwarce oraz te, które są skuteczne i warto je rozwijać.

W zależności od stanu witryny, czas, który należy przeznaczyć na poprawę pozycji w rankingu SERP, jest różny. Trzeba jednak zauważyć, że bez informacji pozyskanych dzięki dokładnym audytom Twoja witryna nie osiągnie zamierzonych celów.

Usprawnione pozyskiwanie słów kluczowych

Audyty treści często obejmują analizę strategii konkurencyjnych marek i stosowanych przez nie słów kluczowych pozwalających osiągnąć świetne wyniki. Mimo że jesteś nastawiony na kierowanie swoich treści wokół pewnych fraz, istnieje wiele innych, powiązanych terminów, które są możliwe do odkrycia właśnie dzięki szczegółowym audytom.

Możliwość zidentyfikowania technicznych problemów witryny

Techniczne problemy z witryną mogą bardzo negatywnie wpłynąć na Twoją pozycję na liście wyników wyszukiwania. Warto też zauważyć, że podobny skutek będzie miało posiadanie błędnych lub niskiej jakości linków.

Źródło: Christina Morillo/pexels.com

Tego typu problemy mogą pozbawić Cię nowych klientów, przez co nigdy nie osiągniesz zamierzonych celów. Na szczęście kompleksowy audyt witryny pozwala zidentyfikować wszelkie błędy, dzięki czemu szybko je naprawisz i ponownie staniesz do wyścigu o najwyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Wzmacnianie zaangażowania klientów

Zaangażowanie klienta w prezentowaną treść zwykle prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Audyt treści wskaże Ci wszelkie wymagające poprawy elementy, dzięki którym zbudujesz stabilną relację z konsumentami i zachęcisz ich do skorzystania z Twojej oferty. Dokładna analiza zawartości witryny pozwala naprawić wiele błędów, wskutek czego masz szansę na pokonanie branżowych rywali i zajęcie wysokiej pozycji w SERP.

Podsumowanie

Widzisz już zapewne, że audyt witryny to doskonały sposób na zidentyfikowanie wszelkich technicznych problemów oraz na ich szybką naprawę. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych metod, aby dokładnie przeanalizować zawartość swoich stron internetowych i wdrożyć strategię, dzięki której przyciągniesz nowych klientów i osiągniesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Nie czekaj – zacznij działać już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak sprawdzić, czy strona ma filtr Google?

    Jak sprawdzić, czy strona ma filtr Google?

    Twoja strona przestała być widoczna w organicznych wynikach wyszukiwarki? Możliwe, że został na nią nałożony filtr Google. Sprawdź, jakie mogą być tego konsekwencje oraz jak się przed nimi uchronić.
    Niezbędne informacje SEO dla małych, lokalnych firm

    Niezbędne informacje SEO dla małych, lokalnych firm

    Prowadzisz lokalną firmę i chciałbyś zaistnieć w świecie online? SEO to rozwiązanie dla Ciebie! Przeczytaj nasz artykuł.
    Dlaczego w Google Analytics pojawia nam się „not provided”?

    Dlaczego w Google Analytics pojawia nam się „not provided”?

    Rosnąca rola prywatności sprawia, że w Google Analytics część haseł jest szyfrowana i oznaczana jako „not provided”. Jak zdobyć informacje na ich temat? Przeczytaj nasz artykuł.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę