Trudno dokładnie określić, dlaczego Twoja witryna działa wolno lub zajmuje niską pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Podczas poprawy wydajności i skuteczności witryny agencja SEO musi poznać wszelkie szczegóły dotyczące jej zawartości. Pierwszym krokiem jest audyt strony internetowej, którego wyniki są następnie wykorzystywane w procesie optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Poniżej zostały opisane trzy kluczowe audyty, które zespół specjalistów zwykle przeprowadza, aby dokładnie poznać szczegóły witryny, zidentyfikować wszelkie problemy i określić najskuteczniejszą strategię optymalizacyjną.
Widoczność na liście wyników wyszukiwania jest celem większości stron internetowych, gdyż zapewnia wzrost ruchu w witrynie, a tym samym zwiększoną sprzedaż. W całym procesie SEO chodzi o to, aby strona internetowa znalazła się na jak najwyższych pozycjach SERP dla wyszukiwań konkretnych słów kluczowych
Na pozycję strony w wyszukiwarce wpływa jednak kilka istotnych czynników. Audyt SEO pozwala poznać wiele z nich i dokładnie określić ich skuteczność. Analiza ta bada sposób używania słów kluczowych w całej witrynie, współczynniki odrzuceń i klikalności, jakość metadanych, stopień optymalizacji obrazów i wideo, a także wartość linków.
Treść jest bardzo często uwzględniana w przeprowadzaniu audytów SEO, ale warto być w swoich działaniach jak najbardziej dokładnym i przeprowadzać audyt treści. Pozwala bowiem poznać wszelkie błędy w zawartości i wskazać elementy wymagające poprawy.
Audyty treści są szczególnie przydatne podczas aktualizowania stron internetowych. Mogą pomóc Twojej marce określić jej charakter i wykorzystać go do nawiązania kontaktu z grupą docelowych odbiorców. Często bowiem to, jak piszesz, ma większe znaczenie niż to, o czym informujesz.
Doskonała treść to nie wszystko. Jeśli problemy techniczne wpływają na skuteczność Twojej witryny, możesz zapomnieć o satysfakcjonujących wynikach. Warto więc dokładnie zbadać funkcjonalność strony internetowej, gdyż ten element ma znaczący wpływ na jej pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, a jej zawartość nie uwzględnia wytycznych algorytmów Google, traci szansę na pojawienie się w SERP. Warto więc przeanalizować wszelkie techniczne obszary strony internetowej, takie jak: szybkość ładowania, jakość mapy XML, poprawność linków zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych, zduplikowane treści, protokoły bezpieczeństwa, łatwość nawigacji czy metadane.
Wszystkie rodzaje audytów mogą wydawać się niepotrzebne, szczególnie dla kogoś, kto dopiero zaczyna przygodę z optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek. Zdaniem ekspertów są one jednak niezbędne, aby skutecznie udoskonalać stronę internetową i zapewnić jej wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Oto kilka istotnych zalet korzystania z audytów witryn.
Przeprowadzanie szczegółowych audytów witryny pozwala rozwiązać wiele problemów uniemożliwiających jej dotąd osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania. Dzięki kompleksowej analizie jesteś w stanie poznać wszystkie elementy, które niekorzystnie wpływają na widoczność w wyszukiwarce oraz te, które są skuteczne i warto je rozwijać.
W zależności od stanu witryny, czas, który należy przeznaczyć na poprawę pozycji w rankingu SERP, jest różny. Trzeba jednak zauważyć, że bez informacji pozyskanych dzięki dokładnym audytom Twoja witryna nie osiągnie zamierzonych celów.
Audyty treści często obejmują analizę strategii konkurencyjnych marek i stosowanych przez nie słów kluczowych pozwalających osiągnąć świetne wyniki. Mimo że jesteś nastawiony na kierowanie swoich treści wokół pewnych fraz, istnieje wiele innych, powiązanych terminów, które są możliwe do odkrycia właśnie dzięki szczegółowym audytom.
Techniczne problemy z witryną mogą bardzo negatywnie wpłynąć na Twoją pozycję na liście wyników wyszukiwania. Warto też zauważyć, że podobny skutek będzie miało posiadanie błędnych lub niskiej jakości linków.
Tego typu problemy mogą pozbawić Cię nowych klientów, przez co nigdy nie osiągniesz zamierzonych celów. Na szczęście kompleksowy audyt witryny pozwala zidentyfikować wszelkie błędy, dzięki czemu szybko je naprawisz i ponownie staniesz do wyścigu o najwyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Zaangażowanie klienta w prezentowaną treść zwykle prowadzi do zwiększenia sprzedaży. Audyt treści wskaże Ci wszelkie wymagające poprawy elementy, dzięki którym zbudujesz stabilną relację z konsumentami i zachęcisz ich do skorzystania z Twojej oferty. Dokładna analiza zawartości witryny pozwala naprawić wiele błędów, wskutek czego masz szansę na pokonanie branżowych rywali i zajęcie wysokiej pozycji w SERP.
Widzisz już zapewne, że audyt witryny to doskonały sposób na zidentyfikowanie wszelkich technicznych problemów oraz na ich szybką naprawę. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych metod, aby dokładnie przeanalizować zawartość swoich stron internetowych i wdrożyć strategię, dzięki której przyciągniesz nowych klientów i osiągniesz wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania. Nie czekaj – zacznij działać już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.