Zapytaj o ofertę
Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?

Lokalne cytaty – czym są i jaki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych?

5 min. czytania

Obecność firmy w Internecie może przynieść wiele korzyści. Działalność w sieci pozwala bowiem nie tylko generować nowych potencjalnych klientów, ale też realizować kampanie marketingowe, które prowadzą do zwiększenia przychodów. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek pozwala natomiast dotrzeć do nowych odbiorców i zyskać popularność w Google. Należy jednak zwrócić uwagę na rodzaj informacji, które są publikowane w Internecie. W tym miejscu pojawiają się lokalne cytaty, które korzystnie wpływają na działalność firmy w sieci i osiągane przez nią wyniki.

Czym są cytaty lokalne?

Lokalne cytaty to rekomendacje i informacje dotyczące danej firmy w sieci. Obejmują podstawowe szczegóły, takie jak forma działalności, branża, lokalizacji i najważniejsze dane kontaktowe. Ponadto ukazują najistotniejsze informacje o marce, takie jak imię i nazwisko, adres czy numer telefonu. Lokalne cytaty to także mapy, adresy stron internetowych i inne elementy, które prowadzą użytkowników do rzeczywistej lokalizacji firmy czy jej internetowej witryny. Cytaty mogą także uwzględnić kategorie biznesowe, warunki płatności, zdjęcia, a nawet filmy.

Znaczenie lokalnych cytatów

Lokalne cytaty są niezwykle istotne, gdyż pomagają użytkownikom znaleźć nowe firmy i mają wpływ na pozycję witryny na liście wyników wyszukiwania.

Lokalne SEO

Zweryfikowane dane o firmie często uzyskują wyższe pozycje w wyszukiwarce. Lokalne cytaty mogą więc poprawić popularność marki w sieci i pokazują Google, że jest ona wiarygodnym źródłem informacji.

Większy ruch w witrynie

Osiągnięcie wyższej pozycji w wyszukiwarce przekłada się na ruch w Twojej witrynie, co może pomóc w rozwijaniu biznesu i budowaniu marki. Uwzględniając odpowiednie cytaty przy pomocy lokalnych usług SEO, możesz dodać swoją firmę do różnych katalogów, co zapewni Ci napływ nowych klientów.

Budowanie bazy klientów

Umieszczenie firmy w kilku katalogach biznesowych może przyciągnąć nowych klientów. Dzięki temu klienci widzą, że marka jest autentyczna i wiarygodna, przez co są skłonni jej zaufać.

Rozszerzanie świadomości marki

Lokalne cytaty mogą również pomóc zwiększyć świadomość Twojej firmy. Umieszczanie dokładnych informacji sprawia, że użytkownicy są z nią bardziej związani i skłonni do interakcji.

Jak stworzyć cytaty lokalne?

Lokalne cytaty niosą za sobą wiele korzyści. Na szczęście tworzenie ich nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Podczas wdrażania tej strategii należy pamiętać jednak o kilku istotnych elementach:

  • przydatne narzędzia – istnieje wiele różnych narzędzi do cytowania, z których warto skorzystać, aby udostępnić informacje o swojej firmie na wielu obszarach internetowych i dotrzeć do nowych klientów;
  • lokalne katalogi – warto z nich korzystać, szczególnie gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z lokalnymi cytatami. Udostępnienie tam informacji o marce daje możliwość napędzania biznesu, gdyż klienci częściej reagują na oferty z najbliższej okolicy. Niektóre katalogi zbierają dane za pośrednictwem specjalistycznych agregatorów. Musisz więc sprawdzić, czy Twoja aukcja już istnieje w Internecie i regularnie kontrolować poprawność informacji;
  • strony z recenzjami – opinie klientów są uważane za istotny czynnik, który wpływa na strukturę rankingu Google. Strony z recenzjami są zatem doskonałą platformą do zamieszczania lokalnych cytowań. Regularnie sprawdzaj więc te witryny, aby upewnić się, że dane są prawidłowe, dzięki czemu przekierujesz ruch do swojej strony internetowej;
  • media społecznościowe – doskonałym sposobem promocji biznesu w sieci jest tworzenie kont w mediach społecznościowych z uwzględnieniem lokalnych cytowań. Dane z popularnych serwisów są bowiem zbierane przez Google i brane pod uwagę podczas budowania rankingu SERP. Jeśli masz więcej niż jedno konto w mediach społecznościowych, upewnij się, że informacje na każdym z nich są takie same.

Najlepsza strategia lokalnych cytatów

Istnieje kilka istotnych kwestii, o których należy pamiętać podczas tworzenia cytatu.

Spójność

Najważniejsze dane o firmie, czyli nazwa, adres i numer telefonu, powinny być takie same w każdym miejscu, w którym są umieszczane.

Opisy

Odpowiednie słowa kluczowe są jednym z najważniejszych elementów SEO. Opisz więc swoją firmę, wykorzystując skuteczne frazy, dzięki którym dotrzesz do grupy docelowych odbiorców. Postaraj się też krótko przedstawić swoją markę i skłonić klienta do interakcji.

Strona internetowa

Twoja strona internetowa powinna być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Domyślnym miejscem, do którego odesłany zostanie użytkownik, jest strona główna. Możesz zmienić ją na przykład na stronę kontaktową, dzięki czemu zaoszczędzisz czas klienta i pokażesz mu, że zależy Ci na jego doświadczeniach.

Zdjęcia

Wysokiej jakości zdjęcia to doskonały sposób na zwrócenie uwagi odbiorcy. Ponadto zoptymalizowane grafiki pomagają również osiągnąć wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Recenzje

Witryny z recenzjami to świetny sposób na budowanie lokalnych cytatów. Jeśli więc Twoja firma posiada wiele pozytywnych opinii, wykorzystaj to! Dzięki temu nie tylko poprawisz swoją pozycję w wyszukiwarce, ale też zachęcisz konsumentów do interakcji z marką.

Podsumowanie

Widzisz już pewnie, jak owocne może okazać się wykorzystanie strategii lokalnych cytatów. Jeśli zatem chcesz rozwijać swój biznes, zastosuj się do powyższych wskazówek, zoptymalizuj swoją stronę internetową i zadbaj o opinie klientów, a osiągnięcie doskonałych wyników stanie się możliwe. Jeśli jednak uznasz, że przyda Ci się pomoc – skontaktuj się z nami, a wspólnie opracujemy plan, który doprowadzi Cię do sukcesu.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Czym jest topical authority w SEO?
    Czym jest topical authority w SEO?
    Zastanawiasz się, jakie znaczenie dla SEO ma topical authority i czym w zasadzie jest ten parametr? W tym artykule znajdziesz odpowiedzi na te pytania.
    Do czego wykorzystywane jest presell pages?
    Do czego wykorzystywane jest presell pages?
    Presell pages to strony, na które często następuje przekierowywanie z reklam internetowych. Z tego artykułu dowiesz się, czym dokładnie są, do czego ten rodzaj stron jest wykorzystywany oraz jakie są jej rodzaje.
    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
    Tworzenie zaplecza SEO wspiera stronę, która ma być widoczna w Google. Czy jest to proste i czy każdy może prowadzić takie zaplecze – sprawdź!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.