Mała firma w świecie SEO – przewodnik

Mała firma w świecie SEO – przewodnik

Christina Morillo/pexels.com

Sektor małych przedsiębiorstw rozwija się obecnie w niebywałym tempie. Wchodząc dopiero na rynek bądź planując dalszą strategię działań, warto sięgnąć po rozwiązania, które oferuje świat wirtualny oraz narzędzia SEO. Niezależnie od tego czy działasz lokalnie, czy na szeroką skalę, potrzebujesz wizytówki dla swojego biznesu. O czym więc pamiętać, uciekając się do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek dla mniejszych firm?

Dlaczego Twoja firma musi znaleźć się w sieci?

W XXI wieku obecność w Internecie to absolutne minimum dla osób rozwijających swój biznes. Jednak samo założenie strony nie jest wystarczające – trzeba włożyć w cały proces nieco pracy. Widoczność strony internetowej pozwoli Ci na pozyskanie nowych klientów, dbanie o obecnych, a ponadto będzie szansą na zwiększenie zysków. Mała firma ma wielkie możliwości.

Powód 1: Ułatwiasz dostęp do informacji

Strona-wizytówka jest szansą na komunikację z klientami. Dodatkowo stanowi wartość dodaną w postaci autorytetu oraz zaufania, zwłaszcza w dobie szerzących się oszustw.

Powód 2: Wyprzedzasz konkurencję

Z pewnością dobrze wiesz, jak wiele nowych treści jest codziennie publikowanych w przestrzeni wirtualnej. Strona może dać Ci szansę na wyprzedzenie konkurencji, wyróżnienie się na jej tle. Pozwoli to na wyrównaną walkę o klienta.

Powód 3: Zwiększasz grono odbiorców

Strona internetowa może zostać znaleziona przez każdego, niezależnie od miejsca. Ciekawie prowadzona pozwoli zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania właśnie z Twoich usług. Warto więc stosunkowo często aktualizować stronę, aby podtrzymywać zainteresowanie odbiorców.

Powód 4: Stajesz się ekspertem

Wizerunek eksperta w danej dziedzinie to fundament zatrzymania odbiorców ze sobą na dłużej. Jeśli będziesz tworzyć autorskie materiały, dzieląc się fachową wiedzą, masz szansę na zbudowanie zaufania.

Sprawdź: Czy pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne?

W czym pomoże Ci SEO?

Techniki SEO (Search Engine Optimization) pozwolą Ci na opracowanie strategii widoczności strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Celem jest każdy z czterech wyżej wymienionych powodów, a jeśli uda Ci się je spełnić, wówczas będziesz pojawiać się na pierwszej liście w rankingu. Tworząc ofertę firmy, zależy Ci, aby była jak najbardziej atrakcyjna? Pamiętaj, że małe firmy mają takie same szanse na sukces.

Zacznij więc od działań on-page, czyli wszystkich tych, które wiążą się z samą strukturą strony. Chodzi tutaj o jej prędkość ładowania, kodowanie, linkowanie wewnętrzne, wykorzystanie meta tagów, słów kluczowych, a przede wszystkim o content. Wszystkie te działania będą dodatkowymi punktami w oczach robotów oraz algorytmów indeksujących.

Źródło: Brett Stone/pexels.com

Dalszym krokiem są działania off-page, czyli wszystko to, co dzieje się poza naszą stroną. W zasadzie chodzi tutaj o budowanie link buildingu, stworzenie wizytówki Google My Business oraz zintegrowanie strony firmy z działaniami w mediach społecznościowych.

Cel jest jeden: zdobycie pozycji w SERP.

SEO dla małych firm krok po kroku

Krok 1: Analiza konkurencji

Pierwszym zadaniem, które przed Tobą stoi, jest przeanalizowanie stron, które plasują się w obrębie tej samej dziedziny. Sprawdź ich tematykę, ofertę usług bądź produktów, a także, jakie słowa kluczowe wykorzystują. Zobacz, które rozwiązania na stronie są przydatne i intuicyjne, a które omijać szerokim łukiem. Bądź o dwa kroki do przodu!

Krok 2: Grupa docelowa

Następnym, równie ważnym zadaniem jest określenie potencjalnych odbiorców. To ich charakterystyka narzuca nam dalsze działania, czyli dobór słów kluczowych oraz język treści. Nigdy nie możemy zapomnieć, że kierujemy swoją ofertę do ludzi – musi być więc jak najbardziej przyjazna, a zarazem czytelna.

Krok 3: Badanie słów kluczowych

Jak już wspomnieliśmy, słowa kluczowe to podstawa SEO i pozycjonowania. Na ich bazie roboty indeksujące oraz algorytmy wyszukiwarek dopasowują zawartość strony do intencji użytkowników. Zadaj sobie więc pytania: Jakich słów kluczowych używa konkurencja? Na jakie frazy ma się pozycjonować moja strona? Musisz więc wziąć pod uwagę popularność słów, frazy w postaci zapytania, hasła brandowe, a także, bardzo często, lokalne hasła.

Krok 4: Hierarchia informacji i przyjazny interfejs

Pamiętaj, że prowadząc firmę, musisz zawrzeć na swojej stronie wszelkie niezbędne informacje o profilu oraz ofercie. Dodatkowo postaraj się dawkować je od ogółu, do szczegółu – duży blok tekstu odstrasza odbiorców. Jeśli masz szeroko rozbudowaną ofertę, wykorzystaj możliwości menu okruszkowego oraz kategorii (podkategorii). Dzięki temu nawigacja po jej strukturze będzie intuicyjna.

Krok 5: Treść

W SEO często usłyszysz hasło „Content is King” (tł. Treść jest królem). Zawartość strony – to ona przyciąga odbiorców. Twórz zatem oryginalne, autorskie treści – nigdy ich nie dubluj i nie kopiuj, bo możesz zostać ukarany przez Google. Pamiętaj, że treść ma być dostosowana do odbiorców oraz ich potrzeb. Tworzą ją nie tylko słowa, ale również wszelkie multimedia. Za ich pomocą możesz w przystępny sposób przedstawić swoją ofertę.

Krok 6: Wizytówka (Google Moja Firma)

Prowadząc swoją firmę, nie możesz zapomnieć o możliwościach, jakie stwarza Google Moja Firma. Wizytówka wyświetla się w SERP, a jej integracja z Mapami Google dodatkowo zwiększa Twoją widoczność w sieci – zwłaszcza jeśli prowadzisz mały, lokalny biznes. Z panelu administratora będziesz również w stanie monitorować ruch na stronie, wszelkie wskaźniki, a także widzieć, jaką drogę przebywają klienci.

Krok 7: Media społecznościowe

Prowadząc biznes w 2022 roku, musisz działać na wielu polach. Strona to fundament, jednak warto wykorzystać potężne możliwości mediów społecznościowych. Po pierwsze, usprawnisz swoją komunikację z klientami, po drugie, ugruntujesz swój wizerunek, a po trzecie, będziesz mógł na bieżąco informować o swoich działaniach. Pamiętaj też, że jest to element działań off-site.

Sprawdź: Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

Wnioski

Coraz więcej osób bierze los we własne ręce. Mała firma jest ku temu idealnym początkiem. Należy jednak świadomie podejść do budowania jej autorytetu w sieci. Oznacza to nieustanną potrzebę promowania marki, aby być w ciągłej łączności z klientami. Jeśli poważnie podejdziesz do możliwości SEO, będziesz mieć szansę na wielki sukces. Pamiętaj, że wymaga on pracy i wysiłku z Twojej strony.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Optymalizacja SEO. Jak poprawić prędkość swojej witryny internetowej?

    Optymalizacja SEO. Jak poprawić prędkość swojej witryny internetowej?

    Czym jest szybkość ładowania strony i jakie ma znaczenie dla Google? Wskaźniki Core Web Vitals i Mobile Speed Score jako podstawy optymalizacji SEO.
    Atrybuty linków – sprawdź, co oznacza: UGC, SPONSORED i NOFOLLOW

    Atrybuty linków – sprawdź, co oznacza: UGC, SPONSORED i NOFOLLOW

    Wprowadzenie atrybutów zmieniło oblicze postrzegania spamerskich treści i pozwoliło na lepsze wydawanie werdyktów związanych z pozycją stron w rankingu.
    Do czego służy plik robots.txt? Gdzie go znajdziemy?

    Do czego służy plik robots.txt? Gdzie go znajdziemy?

    Plik robots.txt pozwala kontrolować dostęp wyszukiwarek do informacji o stronie. Dowiedz się więcej m.in. o tym, jak sprawdzić, czy dana strona zawiera plik robots.txt.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę