Moc słów – jak ją wykorzystać w SEO?

Moc słów – jak ją wykorzystać w SEO?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Język to podstawa komunikacji. Tworząc treści, staramy się korzystać z całego zasobu możliwości, jakie nam oferuje. Dobór odpowiednich słów sprawia, iż jesteśmy zrozumiali dla odbiorcy. Jest to podstawa praktyk SEO, które w obrębie swoich strategii stawiają słowa oraz frazy kluczowe. Dowiedz się czym są, jaki mają wpływ na optymalizację Twojej strony, a także w jaki sposób ich szukać, aby zwiększyć swoją efektywność.

Czym są słowa klucze (head keywords)?

Przypomnij sobie sytuację, w której zadajesz pytanie Wujkowi Google. Szukając odpowiedzi, która będzie jak najbliżej dopasowana do naszego pytania, używamy skrótów myślowych, haseł i fraz. Wyszukiwarki internetowe działają na podobnej zasadzie – indeksują użyte przez Ciebie słowa, przeszukując tysiące stron internetowych, na których pojawiają się wybrane słowa lub te z nimi powiązane.

Słowa klucze (keywords) to ogólne określenie słów lub fraz (long tail), które są wpisywane i wyszukiwane przez użytkowników w SERP. To jedna z podstaw dla twórców stron, ich właścicieli, marketerów zajmujących się optymalizowaniem pozycjonowania. Znalezienie najczęściej wyszukiwanych fraz jest trudnym zadaniem, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysoką konkurencję w sieci.

Sprawdź: Alfabet tworzenia treści na stronach internetowych – SEO i Content Marketing kluczami do sukcesu

Jaki mają wpływ na SEO?

SEO (Search Engine Optimization) – dla tych, którzy jeszcze nie wiedzą – to szereg działań mających na celu poprawienie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Jest to część pozycjonowania, wykorzystującego między innymi moc słów i wartość treści; strategia, z której mogą korzystać prywatni właściciele stron, małe oraz duże firmy, a nawet wielkie przedsiębiorstwa.

Algorytmy wyszukiwarek internetowych wykorzystują słowa kluczowe oraz frazy do ustalenia rankingu stron, aby zapewnić użytkownikom najlepszy wynik. Rodzaj wpisywanej frazy determinuje profil potencjalnego klienta – za pomocą słów kluczowych określasz brand purpose i intencje odbiorcy. Mają one również wkład w wysokość współczynnika konwersji.

W jaki sposób wybrać odpowiednie słowa klucze?

Przede wszystkim odbiorca. Im dokładniej sprofilowany użytkownik, tym lepiej będziesz znać jego potrzeby, intencje, problemy, zainteresowania.

Krok 1: e-Commerce

Słowa kluczowe mają największe zastosowanie w marketingu internetowym. Współcześnie dokonujemy coraz więcej zakupów online, czego przykładem okazał się moment lockdownu, wynikający z pandemii. Dowiedz się, czego szukają Twoi klienci, co przyciąga publiczność. Jednak nie tylko sklepy internetowe – reklamę z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi można wykorzystać do promocji usług, blogów, treści pozamaterialnych.

Krok 2: analiza konkurencji

Jeśli wiesz już, kim są Twoi odbiorcy, sprawdź, jak funkcjonuje konkurencja. Poświęć czas na przeanalizowanie tematycznie zbliżonych witryn. Wszystko jest dostępne w sieci. Będziesz wówczas w stanie określić bazę najpopularniejszych słów, a także układ treści na innych witrynach.

Źródło: Dani Hart / pexels.com

Krok 3: wykorzystaj dodatkowe narzędzia

SEO stworzyło narzędzia mające na celu pomoc w poszukiwaniu i dobieraniu słów kluczowych. Niektóre z nich są darmowe, na przykład: Keywords Everywhere, automatyczna sugestia Googel, Google Trends; inne płatne: Keywords Explorer Ahrefs czy Semstorm. Analizują one przeglądarki za pomocą prognoz ruchu, gęstości słów, tworzą statystyki.

Krok 4: utwórz bank słów

Oczywiście warto wspomagać się dodatkowymi narzędziami, jednak tym, co cię wyróżni, jest Twoja innowacyjność i oryginalność. Żadna maszyna nie jest w stanie zastąpić człowieka, obudź więc swoją wyobraźnię. Stwórz listę słów priorytetowych, którą będziesz uzupełniać wraz z rozwojem swoich usług. Pomoże Ci to usystematyzować pracę oraz zaoszczędzić czas.

Sprawdź: Nie wszystko jest ponadczasowe – aktualizacja starszych treści

Gdzie powinny mieć swoje miejsce?

Kiedy już wiesz, jakie są Twoje słowa klucze, musisz zastanowić się, w jakich miejscach powinny się one znaleźć. Mowa tutaj nie tylko o samej stronie, ale także o tym, co dzieje się na zewnątrz.

Tytuł

Tytuł strony i tagi meta title to miejsca, które są jednymi z ważniejszych w pozycjonowaniu. Za ich pomocą Google przeszukuje naszą stronę, a następnie informuje użytkownika o jej zawartości. Jest to tekst oznaczony kolorem niebieskim na stronie wyników wyszukiwania – za jego pomocą użytkownicy decydują, czy skorzystać akurat z naszej strony.

Podtytuły

Kolejnym elementem są podtytuły i śródtytuły, czyli mniejsze nagłówki, porządkujące treść na naszej stronie. Podobnie jak w przypadku tytułów, boty wyszukiwarek indeksują strony, pomagając nam uzyskać kontekst.

Treść

Naturalnym elementem, w jakim umieszczamy słowa i frazy kluczowe w dalszej kolejności, jest sam tekst. Ich zastosowanie jest niezbędne do wsparcia pozycjonowania, jednak należy pamiętać, aby nie przesadzić. Nadmierna ilość słów kluczowych i niskiej jakości tekst sprawią, że Google szybko oceni wartość naszej strony jako niedostatecznie dobrą. Prowadzi to do spadku w rankingach.

Adres URL i Slugi

Slug (ślimak) to końcowy element adresu URL, który określa stronę, do której wiedzie link, np. grupa-icea.pl/dlaczego-pisanie-treści-na-stronie-internetowej-jest-wazne-dla-seo/, wówczas pogrubiony fragment jest uważany za sług.

Tekst zakotwiczony

Anchor to klikalny tekst z hiperłączem. Znajduje się pomiędzy znacznikami i wpływa w znaczący sposób na pozycjonowanie strony w rankingach. Można go używać do linków wewnętrznych i zewnętrznych, ponieważ kotwica wysyła sygnał wyszukiwarce, jak strony są ze sobą połączone.

Meta description

Opis meta to krótki fragment tekstu, mający między 150 a 160 znaków, pod tagiem tytułowym w SERP. Są one opisem zawartości strony. Zaleca się stosowanie w ich obrębie słów kluczowych, bo, jak w poprzednich przypadkach, zwiększa to szanse na wyższe miejsce w rankingach wyszukiwania.

Multimedia

Już wiemy, że tekst ma niebagatelne znaczenie, ale poza nim powinno się poddać optymalizacji każdy inny element strony. Zdjęcia, ilustracje, wideo. Google indeksuje również te elementy, więc im bardziej trafny opis do każdego z nich, tym większy content.

Konkluzja

Już teraz wiesz, jakie znaczenie dla pozycjonowania Twojej strony mają słowa kluczowe. Za pomocą tych kilku kroków i wskazówek, będziesz w stanie zbudować strategię publikowanych treści. Pamiętaj jednak, aby uważać. Łatwo jest wpaść w pułapkę Black Hat SEO, czyli taktyki mającej przynieść szybkie efekty bardzo niskim kosztem. Może to prowadzić do nałożenia kar przez wyszukiwarki, które traktują tę technikę jako chęć przechytrzenia algorytmów. Przeciwieństwem jest White Hat SEO, czyli techniki skierowane na zadbanie o użytkownika. Dziś konsumenci są niezwykle wyczuleni na agresywny marketing. Zatroszcz się więc o solidne podstawy swojej strategii i zyskaj na widoczności.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstrona, która sprzedaje – landing page

    Podstrona, która sprzedaje – landing page

    Landing Page to podstrona serwisu internetowego, która ma zachęcić użytkownika do konkretnego działania. Przeczytaj jak pozycjonować taką stronę.
    Zła strategia budowania linków, czyli jak zniszczyć sobie reputację

    Zła strategia budowania linków, czyli jak zniszczyć sobie reputację

    Istnieje wiele podstępnych taktyk budowania linków, których wykorzystanie może zrujnować wizerunek każdej marki. Podpowiemy Ci, jakich metod unikać!
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć o optymalizacji budżetu indeksowania

    Wszystko, co powinieneś wiedzieć o optymalizacji budżetu indeksowania

    Czy wiesz, czym jest budżet indeksowania? Znasz sposoby jego optymalizacji? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w naszym artykule.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę