Pozycjonowanie sklepu IdoSell

Niezależnie od tego, na jakiej platformie i w jakim systemie zarządzania działa sklep internetowy, pozycjonowanie stron to jeden z najważniejszych elementów marketingu.

Nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania IdoSell.

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Czym jest IdoSell?

    IdoSell (dawniej IAI shop) to platforma przeznaczona dla rynku e-commerce. Umożliwia utworzenie sklepu, sprzedaż oraz wiele innych czynności ważnych z punktu widzenia właściciela i klienta.

    IdoSel jest systemem zarządzania treścią (CMS) dostępnym w modelu SaaS (Software as a Service). Twórcy oferują platformę przystosowaną do prowadzenia sklepów internetowych, a przedsiębiorca musi opłacać comiesięczny abonament. Może przez to liczyć na stałą opiekę techniczną.

    Twórcy platformy stale ulepszają oprogramowanie i oferują coraz więcej funkcji, integracji oraz dodatków.

    W jakich sklepach sprawdzi się IdoSell?

    Platforma IdoSell doskonale poradzi sobie w przypadku rozbudowanych sklepów.

    IdoSell pozwala prowadzić sprzedaż hurtową w modelu B2B. Dzięki możliwości integracji z magazynami, hurtowniami czy producentami przedsiębiorca może nawiązywać współprace biznesowe i obsługiwać klientów.

    IdoSell doskonale radzi sobie również z obsługiwaniem klientów detalicznych.

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell jest trudne?

    Twórcy oprogramowania zdecydowali się na innowacyjne rozwiązanie, jakim jest Open System as a Service, czyli z możliwością edycji kodu. Dlatego pozycjonowanie IdoSell jest nieco łatwiejsze niż w przypadku tradycyjnych platform SaaS z niedostępnym dla osób trzecich skryptem.

    pozycjonowanie stron IdoSell – przyjazne wyszukiwarce

    Czy warto pozycjonować sklep na IdoSell?

    Dobry marketing podstawą każdego przedsiębiorstwa

    W większości przypadków celem przedsiębiorców jest rozwój firmy, pozyskiwanie nowych klientów i generowanie coraz większych zysków. Sposobem na to jest dobra reklama – w tym dobre pozycjonowanie strony.

    Najważniejszym krokiem jest zwiększenie widoczności, czyli uzyskanie wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie IdoSell jest niezbędne, jeśli chcesz osiągać założone cele finansowe.

    Dlaczego warto być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania?

    Czy nie wystarczy, że sklep będzie widoczny na drugiej, trzeciej czy czwartej stronie w wyszukiwarce Google? Niestety nie.

    Większość internautów korzysta wyłącznie z pierwszej strony. Wszystko, co znajduje się dalej, uznawane jest przez nich za bezwartościowe i niewarte uwagi.

    Tylko pojawiając się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, masz realny wpływ na rozwój swojego przedsiębiorstwa.

    Czy koszty za usługę pozycjonowania IdoSell się zwracają?

    Pozycjonowanie to czasochłonny, długotrwały i skomplikowany proces, który wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Dlatego cena za usługę jest adekwatna do wysiłku, jaki musi włożyć specjalista w przeprowadzenie procesu.

    Jeśli działania związane z pozycjonowaniem stron IdoSell zostaną wykonane prawidłowo, to koszty inwestycji po pewnym czasie się zwrócą, a sklep będzie na tym korzystał przez długi czas.

    Jak rozpocząć pozycjonowanie IdoSell?

    Niedoświadczona osoba może nieświadomie zrobić coś, co jest niedozwolone przez Google. Gdy tylko wyszukiwarka zorientuje się, że coś jest nie tak, może błyskawicznie obniżyć pozycję strony, a do tego nałożyć na nią karę.

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell – błędy

    Dlatego lepiej powierzyć pozycjonowanie IdoSell komuś doświadczonemu.

    Jeśli masz możliwość, sprawdź poprzednie projekty pozycjonera oraz zapoznaj się z opiniami na jego temat.

    Określ swoje wymagania oraz zastanów się, co chcesz osiągnąć

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell to proces składający się z wielu elementów, które trzeba połączyć w całość.

    Zastanów się, czego potrzebuje Twój sklep internetowy, aby mógł skutecznie pozyskiwać klientów. Jeśli przedstawisz swoje oczekiwania pozycjonerowi, będzie on wiedział, na których elementach ma się skupić.

    Ile pieniędzy możesz przeznaczyć na pozycjonowanie? Określ budżet

    Cena za usługę pozycjonowania sklepu internetowego IdoSell zależy od tego, jakie działania trzeba będzie wykonać. Jeśli będą to czynności skomplikowane i czasochłonne, cena całej usługi będzie oczywiście większa.

    Pozycjoner lub agencja SEO, znając przybliżoną kwotę, może dobrać działania adekwatne do środków.

    Samodzielne pozycjonowanie sklepów IdoSell – naucz się podstaw

    Jeśli zależy Ci na tym, aby pozycjonowanie IdoSell przeprowadzić samodzielnie, pamiętaj, aby przed wprowadzeniem zmian zapoznać się z podstawami pozycjonowania i optymalizacji. Weryfikuj, czy dane źródło wiedzy jest wiarygodne. Oprócz tego musisz znać też czynniki, które biorą pod uwagę roboty internetowe, gdy wartościują strony.

    Pozycjonowanie IdoSell krok po kroku

    Krok 1: Audyt SEO

    Audyt SEO to pierwszy i podstawowy krok pozycjonowania sklepu internetowego IdoSell. Pozwala przeanalizować występujące na niej błędy, a także jej mocne strony.

    W pierwszej kolejności trzeba pozbyć się wszystkich błędów, a dopiero później zacząć wprowadzać nowe działania związane z pozycjonowaniem i optymalizacją sklepu IdoSell.

     pozycjonowania sklepu internetowego IdoSell – Audyt SEO

    Krok 2: Audyt UX

    Sprawdza wrażenia użytkowników Internetu odwiedzających daną witrynę. Sporządzony z niego raport mówi, co zmienić, aby zwiększyć wartość strony i sprawić, by odbiorcy chętniej na niej pozostawali oraz wykonywali określone akcje.

    Krok 3: Słowa kluczowe

    Wybierając słowa kluczowe, trzeba wziąć pod uwagę to, jak często internauci z grupy docelowej wpisują je w wyszukiwarce. Nie warto pozycjonować sklepu na frazy, których nikt nie szuka.

    Oprócz tego ważna jest konkurencyjność.

    Krok 4: Optymalizacja

    Kolejnym krokiem jest optymalizacja sklepu IdoSell, czyli działania przeprowadzane w obrębie witryny, np.: sprawdzenie poprawności pliku robots.txt, uproszczenie kodu HTML, ustawienie odpowiednich meta danych, umieszczenie fraz kluczowych w nagłówkach czy zadbanie o szybkość wczytywania strony.

    Krok 5: Content

    Treść w sklepie internetowym może przybierać postać opisów produktów i kategorii, artykułów blogowych, sekcji „najczęściej zadawane pytania” czy tekstu na stronie głównej.

    Musi być unikalna oraz przedstawiać wartość merytoryczną dla potencjalnego klienta.

    Krok 6: Link building

    To pozyskiwanie linków do naszej strony z innych (wartościowych dla wyszukiwarki) witryn. Dla przykładu, w artykułach sponsorowanych umieszcza się link do danej witryny, a następnie publikuje na niezależnym portalu. Innym sposobem jest pozyskiwanie linków w mediach społecznościowych.

    Krok 7: Analiza

    Dzięki analizie zmian można sprawdzić, czy wprowadzane strategie przynoszą efekty. Monitorowanie to nieodłączny aspekt każdego procesu.

    Analizowanie można przeprowadzić za pomocą narzędzi takich jak Google Search Console lub Google Analytics.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu IdoSell?

    Niestety nikt nie może dokładnie tego przewidzieć. Co więcej, żaden pozycjoner czy agencja SEO nie może zagwarantować, że wprowadzane strategie pomogą osiągnąć pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

    Efekty pozycjonowania IdoSell mogą być widoczne po dwóch, sześciu, a nawet kilkunastu miesiącach.

    Czynniki, które mają wpływ na to, jak szybko pojawią się efekty pozycjonowania

    • Branża, w jakiej działa Twój sklep internetowy.
    • Aktualny stan strony – im więcej błędów będzie zawierała strona, tym dłużej trzeba będzie czekać na efekty.
    • Historia – czy w przeszłości zostały nałożone na stronę kary od wyszukiwarki za stosowanie niedozwolonych praktyk.
    • Słowa kluczowe.
    • Działania SEO konkurencyjnych firm.
    • Zmiany w wymaganiach wyszukiwarki.

    Jak długo trzeba pozycjonować sklep internetowy IdoSell?

    Optymalizacja i pozycjonowanie IAI shop to proces, który trzeba przeprowadzać bez przerwy.

    Niektóre czynności muszą być przeprowadzane regularnie, a także modyfikowane. Stale należy analizować sytuację i w razie potrzeby wprowadzić zmiany.

    Co można zrobić, aby efekty były widoczne szybciej?

    Jako właściciel sklepu możesz dokonać wyboru specjalisty, który zajmie się pozycjonowaniem i optymalizacją Twojego sklepu.

    Pozycjonowanie IAI – szybkie efekty

    Optymalizacja SEO IdoSell

    Optymalizacja sklepu IdoSell to działania, które wykonuje się w obrębie strony. Ich zadaniem jest dopasowanie witryny do algorytmów wyszukiwarki oraz do potrzeb użytkowników.

    Plik robots.txt

    Służy do tego, aby przekazywać botom informacje, do których adresów URL mogą one uzyskać dostęp. Dzięki temu można ukryć elementy, które nie są potrzebne do optymalizacji sklepu IdoSell (polityka prywatności, regulaminy, koszyk zamówień)

    Mapa strony

    Plik tekstowy, który ułatwia indeksowanie sklepu internetowego. Zawiera on listę adresów URL każdej podstrony.

    Meta dane

    Meta tytuł i meta opis to treść, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Pomaga pozycjonować strony IdoSell, ma też wpływ na generowanie większego ruchu.

    Nagłówek H1

    Nagłówek H1 to najważniejszy nagłówek na każdej podstronie, dlatego powinien zawierać odpowiednie słowo kluczowe. Niższe nagłówki (H2, H3) dzielą tekst na sekcje i pomagają zachować porządek.

    Adresy URL

    Przyjazne adresy URL są utworzone na podstawie logiki. Powinny zawierać słowa informujące, co znajduje się na stronie. W przypadku sklepu na platformie IdoSell przyjazne adresy URL generowane są automatycznie.

    Treści

    Muszą być nasycone frazami kluczowymi, a także odpowiednio sformatowane i wartościowe dla czytelnika. Ważne jest dzielenie tekstu na segmenty oraz oznaczenie ich odpowiednimi nagłówkami.

    Trzeba uważać na kanibalizację fraz, czyli pozycjonowanie więcej niż jednej podstrony na te same frazy.

    Linkowanie

    Umieszczanie odnośników w obrębie strony – linków prowadzących do poszczególnych produktów. Można też wplatać je w artykuły publikowane na blogu.

    Szybkość wczytywania

    Jeśli internauta będzie musiał długo czekać na wyświetlenie zawartości sklepu, to prawdopodobnie szybko z niego zrezygnuje i przejdzie do kolejnych z listy.

    Jak pozycjonować IdoSell?

    Dopasowanie strategii do grupy docelowej

    Na samym początku trzeba ustalić, do kogo sklep ma trafiać i czym charakteryzuje się potencjalny klient.

     Pozycjonowanie IdoSell – określenie grupy docelowej

    Odpowiedzią na pytanie: „Jak pozycjonować sklep internetowy IdoSell”, jest: dopasować strategię do grupy docelowej. Dotyczy to zarówno stosowanego słownictwa, oprawy graficznej, jak i rodzaju strategii.

    Stosowanie wyłącznie technik White Hat SEO

    Techniki, które nie naruszają polityki Google, to tzw. White Hat SEO.

    Stosowanie tych, na które nie pozwala Google, może skończyć się nałożeniem kary na witrynę. Przykładem jest Keyword Stuffing, czyli nienaturalne umieszczanie słów kluczowych w obrębie strony.

    Kompleksowe działanie

    Proces pozycjonowania stron IdoSell powinien opierać się na kompleksowym działaniu, czyli dbaniu o każdy aspekt zarówno optymalizacji SEO, jak i działań off-site.

    Trzeba zadbać o optymalizację techniczną, wrażenia użytkownika, unikalne treści, dobór odpowiednich słów kluczowych oraz linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne.

    Konsekwentne wdrażanie działań

    Przy pozycjonowaniu sklepów IdoSell shop ważna jest też konsekwencja działań. Z kolei zmiany powinny zostać wprowadzone tylko wtedy, gdy regularnie wdrażana strategia nie przynosi efektów po dłuższym czasie.

    Efekty pozycjonowania sklepu IdoSell

    Wysoka pozycja sklepu w wynikach wyszukiwania

    Oczywiście nie jest ona celem sama w sobie, a ma prowadzić do osiągania konkretnych celów finansowych i rozwojowych.

    Stanowi skuteczne narzędzie do pozyskiwania nowych klientów i docierania do osób znajdujących się na samym końcu lejka sprzedażowego, czyli przekonanych do zakupu.

    Wyższy współczynnik konwersji

    W przypadku niektórych sklepów problemem jest niski współczynnik konwersji. Oznacza to, że witryna wyświetla na się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale użytkownicy, którzy na nią wchodzą, nie wykonują żadnych akcji. Może to być zapisanie do newslettera, wypełnienie ankiety, pobranie e-booka czy dokonanie zakupu.

    Aby odwiedzający chętniej dokonywali różnego rodzaju akcji na stronie, konieczna jest skuteczna optymalizacja sklepu IdoSell.

    Większe zyski dla firmy

    Efektem pozycjonowania IdoSell jest również generowanie większych zysków przez firmę, czyli coś, do czego dąży każdy przedsiębiorca.

    Działania pozycjonera zwiększają widoczność witryny w sieci, a także sprawiają, że staje się ona atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów.

     Pozycjonowanie IdoSell – większe zyski

    Profesjonalny wizerunek marki

    Pozycjonowanie sklepu internetowego na IdoSell wpływa również na wizerunek marki, co jest jednym z głównych elementów działań marketingowych.

    Witryny, które wyświetlają się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, postrzegane są przez internautów jako bardziej wartościowe i godne zaufania.

    Pozycjonowanie IdoSell – wyzwania

    Indeksowanie podstron w sklepie internetowym

    Jeśli sklep przyjmuje wiele zamówień, to znaczy, że znajduje się w nim sporo asortymentu i wiele podstron. Może się to okazać wyzwaniem w przypadku pozycjonowania IdoSell, ponieważ boty Google będą miały problem z indeksowaniem tak rozbudowanej witryny, jeśli optymalizacja nie będzie dobrze przeprowadzona.

    Oprócz tego trzeba pamiętać, że wszystkie podstrony muszą być unikalne i dotyczyć czegoś innego.

    Nieznane czynniki wartościujące strony

    Im więcej wymagań Google będzie spełniała strona, tym bardziej wartościowa będzie dla przeglądarki. Nawet najlepsi pozycjonerzy nie znają wszystkich czynników, które Google bierze pod uwagę, gdy wartościuje strony.

    Im więcej czynników weźmie pod uwagę pozycjoner, tym większa szansa na sukces.

    Aktualizacje wprowadzane przez wyszukiwarkę

    Wyszukiwarka stara się dbać o wrażenia, komfort i bezpieczeństwo internautów, dlatego stale ulepsza swój algorytm i zmienia wymagania.

    Niestety takie aktualizacje mogą automatycznie zmienić pozycje strony, nawet jeśli dotąd pozycjonowanie IdoSell i działania związane z nim przynosiły zadowalające efekty.

    Pozycjonowanie IdoSell – aktualizacje

    Sklep internetowy a strona WWW – czym się różni pozycjonowanie tych witryn?

    Sklep internetowy składa się z wielu podstron, a do tego wykonuje się na nim bardziej skomplikowane działania. Dlatego pozycjonowanie IAI shop jest większym wyzwaniem niż pozycjonowanie zwykłej strony WWW, która zazwyczaj służy do przekazywania informacji.

    Dotyczy to indeksowania, responsywności witryny, szybkości wczytywania oraz unikalnej treści.

    Wybór dodatków do IdoSell

    Dodatkowe funkcje powinny usprawniać działanie sklepu, zwiększać jego atrakcyjność dla klientów oraz wspierać efekty, jakie dało pozycjonowanie IdoSell.

    Integracje z firmami kurierskimi

    Klienci mogą w szybki sposób dokonać zakupu i wybrać formę dostawy. Komfort podczas zamawiania produktów ma wpływ na pozycjonowanie stron IdoSell.

    Twórcy oprogramowania oferują integrację z wieloma popularnymi firmami kurierskimi (DHL, InPost, UPS, DPD itp.).

    Integracje z systemami płatności

    Platforma IdoSell pozwala na integracje z zaufanymi systemami płatności: PayPal, PayU, Przelewy24 czy Tpay.com. Takie rozwiązanie daje klientom gwarancję bezpieczeństwa, a także pozwala sprawnie finalizować transakcje.

    Integracje z narzędziami Google

    Do mierzenia efektów potrzebne są specjalistyczne narzędzia, takie jak Google Search Console czy Google Analytics. Pozwalają sprawdzić m.in. pozycję sklepu, współczynnik konwersji oraz współczynnik odrzuceń.

    Integracje z portalem Facebook

    Promowanie sklepu na Facebooku to strategia, która skutecznie wspiera działania pozycjonera.

     integracja z mediami społecznościowymi

    Dzięki temu możliwe jest tworzenie skutecznych kampanii reklamowych, a do tego klienci mogą dokonywać zakupu za pośrednictwem Facebooka bez zakładania konta w sklepie.

    Integracje z hurtowniami

    Platforma pozwala na założenie sklepu w modelu dropshipping, czyli sprzedawanie towarów bez konieczności ich magazynowania. Integracje z hurtowniami pozwalają zsynchronizować stany magazynowe, opisy oraz zdjęcia produktów.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.6/5 - Liczba ocen: 21

    FAQ – pozycjonowanie IdoSell

    Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na IdoSell?

    Koszt pozycjonowania sklepu na IdoSell zależy od wielu czynników. Na cenę tego procesu wpływają aspekty, takie jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych, wykorzystane techniki optymalizacyjne czy aktualny stan strony. Aby uzyskać dokładną wycenę, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.

    Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania na IdoSell?

    Pozycjonowanie sklepu to dość czasochłonny i wymagający proces. Przeprowadzenie dokładnych badań, wybór właściwych technik, wdrożenie poszczególnych metod SEO oraz analiza wyników to zabiegi, na efekty których czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy.

    Od czego zacząć pozycjonowanie na IdoSell?

    Pozycjonowanie sklepu na IdoSell warto rozpocząć od dokładnej analizy rynku. Znając skuteczne techniki wykorzystywane przez konkurencję oraz wiedząc, czego oczekują potencjalni klienci, opracowanie skutecznej strategii optymalizacyjnej nie powinno stanowić większego problemu.

    Jakie są korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego?

    Skuteczna strategia SEO niesie za sobą wiele kluczowych dla rozwoju marki w sieci korzyści. Zaliczyć do nich można między innymi większy ruch w witrynie, lepsze wyniki sprzedażowe, satysfakcjonującą widoczność strony na liście wyników wyszukiwania oraz większą rozpoznawalność marki online.

    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę