Pozycjonowanie IdoSell

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Niezależnie od tego, na jakiej platformie i w jakim systemie zarządzania działa sklep internetowy, pozycjonowanie to jeden z najważniejszych elementów marketingu. Bez niego pozyskiwanie nowych klientów byłoby niemal niemożliwe. Zwłaszcza dziś, gdy działania w sieci to podstawa do tego, aby dać o sobie znać i zaprezentować swoje usługi czy produkty szerokiej grupie odbiorców.

    Nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania IdoSell. Praktyki SEO oraz wszystkie działania poza witryną, które przyczyniają się do zwiększenia pozycji sklepu w wynikach organicznych to tematy, z którymi powinien zaprzyjaźnić się każdy przedsiębiorca działający na rynku e-commerce. Sprawdź, czym właściwie jest ta platforma oraz jak powinno wyglądać pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell.

    Czym jest IdoSell?

    Czym jest IdoSell?

    IdoSell – gotowa platforma sprzedażowa

    IdoSell to platforma przeznaczona dla rynku e-commerce. Umożliwia utworzenie sklepu internetowego, sprzedaż oraz wiele innych czynności, które są konieczne do tego, aby e-sklep prawidłowo funkcjonował, zarówno z punktu widzenia właściciela, jak i klientów. Oprócz tego platforma ułatwia właścicielom sklepów przeprowadzenie podstawowych działań związanych z optymalizacją sklepu IdoSell.

    Rozwiń

    IdoSell jest systemem zarządzania treścią (CMS) dostępnym w modelu SaaS (z j.ang. Software as a Service). Model SaaS polega na tym, że oprogramowanie udostępniane jest jako usługa. Twórcy IdoSell oferują platformę przystosowaną do prowadzenia sklepu internetowego, a przedsiębiorca, który z danej platformy chce korzystać, musi opłacać comiesięczny abonament. Dzięki temu może on liczyć na stałą opiekę techniczną, czego niestety nie ma przy darmowych oprogramowaniach takich jak np. wtyczka WooCommerce do WordPressa.

    Twórcy platformy, która obecnie obsługuje ponad 6500 sklepów, dbają o pojawiające się wraz z upływem czasu nowe potrzeby konsumentów, dlatego stale ulepszają oprogramowanie i oferują coraz to więcej funkcji, integracji oraz dodatków. Niektóre z nich mają wpływ na wygodę klienta, który robi zakupy w danym sklepie, a inne usprawniają zarządzanie witryną lub wspierają pozycjonowanie stron IdoSell.

    Warto również dodać, że oprogramowanie pozwala na zarządzanie kilkoma sklepami internetowymi jednocześnie.

    W jakich sklepach sprawdzi się IdoSell?

    Twórcy oprogramowania podkreślają, że jest to rozwiązanie dla profesjonalistów, a nie sprzedawców-hobbystów. Oznacza to, że platforma IdoSell doskonale poradzi sobie w przypadku rozbudowanych sklepów, które przyjmują dziennie nawet kilka tysięcy zamówień. Oczywiście nie dotyczy to wyłącznie ilości zakupów. Na to, komu dedykowana jest platforma, ma wpływ również obecność wielu zaawansowanych funkcji, które pozwalają na rozszerzenie sklepu oraz duże wsparcie dla działań związanych z pozycjonowaniem IdoSell, czyli doprowadzeniem sklepu na najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Co jest szczególnie istotne w przypadku dużych, profesjonalnych sklepów, które chcą docierać do szerokiej grupy odbiorców.

    IdoSell to oprogramowanie, które pozwala prowadzić sprzedaż hurtową w modelu B2B. Dzięki możliwości integracji z magazynami, hurtowniami czy producentami przedsiębiorca działający na rynku e-commerce w sektorze B2B z łatwością może nawiązywać współprace biznesowe i obsługiwać klientów oferując im profesjonalne usługi, sprawny system realizacji zamówień oraz wygodny kontakt.

    Oczywiście nie oznacza to, że platforma nie sprawdzi się w przypadku sklepów internetowych B2C. IdoSell doskonale radzi sobie również z obsługiwanie klientów detalicznych. Jeśli planujesz wkroczyć do świata e-commerce i zależy Ci na profesjonalnym sklepie, który pozwala na integracje z wieloma serwisami zewnętrznymi, oferuje wiele funkcji usprawniających działanie witryny oraz wspiera pozycjonowanie, to sklep IdoSell może być dla Ciebie dobrym rozwiązaniem.

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell jest trudne?

    IdoSell jest oprogramowaniem, typu SaaS, czyli dedykowanym i udostępnianym jako usługa. Z reguły takie platformy znacznie trudniej jest pozycjonować, dlatego, że mają one zamknięty kod źródłowy, dostępny jedynie dla ich twórców. Stwarza to pewne ograniczenia i utrudnia optymalizację sklepu pod kątem technicznym.

    Jednak w przypadku IdoSell wygląda to nieco inaczej. Twórcy zdecydowali się na innowacyjne rozwiązanie, jakim jest Open System as a Service, czyli dedykowane oprogramowanie z możliwością edycji kodu. Dlatego pozycjonowanie IdoSell jest nieco łatwiejsze niż w przypadku tradycyjnych platform SaaS z niedostępnym dla osób trzecich skryptem.

    Oprócz tego platforma już na początku automatycznie tworzy sklep przyjazny dla wyszukiwarki pod pewnymi względami. Oczywiście nie oznacza to, że pozycjonowanie stron IdoSell jest banalnie proste i każdy może to zrobić. Pomimo tego, że twórcy oprogramowania oferują wiele funkcji i integracji, które wspierają optymalizację sklepu IdoSell, cały proces pozycjonowania wymaga wiedzy i doświadczenia.

    Czy warto pozycjonować sklep na IdoSell?

    Czy warto pozycjonować sklep na IdoSell?

    Dobry marketing podstawą każdego przedsiębiorstwa

    Jeśli zastanawiasz się, czy warto pozycjonować IdoSell, przede wszystkim zastanów się, co chcesz osiągnąć i jakie są Twoje założenia. W większości przypadków celem przedsiębiorców jest rozwój firmy i generowanie coraz większych zysków. Niestety osiągnięcie tych celów byłoby niemożliwe, gdyby firma nie pozyskiwała nowych klientów, ponieważ bez klientów przedsiębiorstwo nie istnieje. A sposobem na ich pozyskiwanie wbrew pozorom nie jest najlepszy produkt na rynku, tylko dobra reklama.

    Rozwiń

    Firmy, które kładą duży nacisk na szukanie i wprowadzanie skutecznych strategii marketingowych, mają znacznie większe szanse na sukces. A pozycjonowanie stron IdoSell można nazwać jednym z najważniejszych elementów marketingu. Sklep internetowy, który nie jest widoczny w sieci, czyli nie dociera do wielu potencjalnych klientów, jest niemalże bezużyteczny. Samo umieszczenie witryny w internecie to tylko początek, a najważniejszym krokiem jest zwiększenie jego widoczności, czyli uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

    Tylko dzięki temu będzie mógł on stale pozyskiwać nowych klientów, a tym samym generować większe zyski i przyczyniać się do rozwoju przedsiębiorca. Dlatego pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell jest wręcz niezbędne, jeśli chcesz osiągać założone cele finansowe.

    Dlaczego warto być na pierwszej stronie wyników wyszukiwania?

    Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu IdoSell to działania, które mają zaprowadzić witrynę na pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Wszystkie czynności i elementy całego procesu sprowadzają się właśnie do tego. Ale dlaczego jest to tak ważne? Czy nie wystarczy, że sklep będzie widoczny na czwartej, trzeciej czy nawet drugiej stronie wyników wyszukiwania? Niestety nie.

    Jednym z powodów, dla którego firmy wciąż walczą o pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania, jest to, że daje ona największe szanse na sukces. Większość internautów korzysta wyłącznie z pierwszej strony, czyli kilku czy kilkunastu adresów, które się tam pojawią. Wszystko, co znajduje się dalej, uznawane jest przez wielu użytkowników internetu za bezwartościowe i niewarte uwagi.

    Oznacza to, że tak naprawdę tylko witryny z pierwszych miejsc na liście są w stanie skutecznie pozyskiwać klientów i mają realny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa oraz pomagają osiągać zamierzone cele.

    Dlatego zdecydowanie warto pozycjonować IdoSell i walczyć o najwyższą pozycję w wynikach organicznych. To pozwoli zwiększyć widoczność w sieci, a tym samym świadomość marki wśród konsumentów, oraz zbudować profesjonalny wizerunek firmy.

    Czy koszty za usługę pozycjonowania IdoSell się zwracają?

    Wielu przedsiębiorców działających na rynku e-commerce zastanawia się, czy wynajęcie pozycjonera lub agencji się opłaca. Niektórych z nich z pewnością odstraszają ceny za tę usługę. Warto zatem wiedzieć, czy zlecenie pozycjonowania stron IdoSell to inwestycja, której koszty się zwrócą.

    Przede wszystkim każda osoba, która jest zainteresowana pozycjonowaniem i optymalizacją, musi wiedzieć, że jest to czasochłonny, długotrwały i skomplikowany proces, który często wymaga modyfikacji i wprowadzania zmian. Nie wystarczy wykonać kilku prostych czynności, a następnie zapomnieć o temacie. Pozycjonowanie IdoSell wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Dlatego cena za usługę jest adekwatna do wysiłku, jaki musi włożyć specjalista w przeprowadzenie procesu.

    Jeśli jednak działania związane z pozycjonowaniem stron IdoSell zostaną wykonane prawidłowo, to koszty inwestycji z pewnością po pewnym czasie się zwrócą, a sklep będzie na tym korzystał przez długi czas. Tutaj jednak wiele zależy od specjalisty i jego umiejętności, dlatego wybór pozycjonera czy agencji SEO powinien być dogłębnie przemyślany. Więcej o tym dowiesz się poniżej.

    Jak rozpocząć pozycjonowanie IdoSell?

    Jak rozpocząć pozycjonowanie IdoSell?

    Zdecyduj, czy chcesz samodzielnie pozycjonować sklep, czy powierzyć to zadanie komuś innemu

    Na początku zastanów się, czy jesteś w stanie samodzielnie przeprowadzić pozycjonowanie IdoSell, czy potrzebujesz pomocy wykwalifikowanego specjalisty w dziedzinie SEO. W większości przypadków zdecydowanie lepiej sprawdza się druga opcja, czyli wynajęcie pozycjonera lub agencji. Niestety niewiele osób, które zawodowo nie zajmują się pozycjonowaniem, jest w stanie poradzić sobie z tym zadaniem samodzielnie. Bardzo często wprowadzanie działań związanych z pozycjonowaniem stron IdoSell bez znajomości tematu nie przynosi rezultatu w postaci lepszej pozycji, a do tego zmniejsza szansę na zaistnienie w sieci w przyszłości.

    Rozwiń

    Dzieje się tak dlatego, że niedoświadczona osoba może nieświadomie zrobić coś, co jest niedozwolone przez Google. Gdy tylko wyszukiwarka zorientuje się, że coś jest nie tak, może błyskawicznie obniżyć pozycję strony, a do tego nałożyć na nią karę, przez którą sklep przez długi czas nie będzie mógł zyskać wysokiej pozycji i będzie praktycznie niewidoczny dla internautów.

    Dlatego nie warto ryzykować; lepiej powierzyć pozycjonowanie IdoSell komuś doświadczonemu, kto wie, czego nie należy robić. Pamiętaj jednak, że wybór pozycjonera to także niełatwe zadanie. Niestety w każdej branży można spotkać osoby, które nazywają siebie specjalistami, jednak w rzeczywistości nimi nie są. Aby uniknąć współpracy z nieodpowiednią osobą, warto przy wyborze wziąć pod uwagę kilka ważnych aspektów.

    Jeśli masz możliwość, sprawdź poprzednie projekty pozycjonera oraz zapoznaj się z opiniami na jego temat. Nigdy nie podejmuj współpracy z kimś, kto obiecuje Ci, że Twój sklep zyska pierwszą pozycję już po tygodniu, dwóch czy nawet trzech. Pozycjonowanie stron IdoSell to proces, na którego efekty trzeba cierpliwie czekać. To, jak szybko się pojawią, zależy od wielu różnych czynników, jednak z pewnością nie da się uzyskać pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania w tydzień.

    Określ swoje wymagania oraz zastanów się, co chcesz osiągnąć

    Pozycjonowanie sklepu IdoSell to proces, który składa się z wielu elementów. Niektóre z nich są bardziej czasochłonne i wymagają włożenia większego wysiłku, a inne wykonuje się nieco łatwiej. Aby uzyskać najlepsze efekty w możliwie najkrótszym czasie, trzeba połączyć wszystkie te elementy w całość. Jeśli jednak określisz wymagania oraz przedstawisz cele, na których najbardziej Ci zależy, pozycjoner będzie mógł dopasować strategie do Twoich oczekiwań.

    Nie zawsze proces pozycjonowania IdoSell wygląda tak samo. Niektóre sklepy potrzebują wyłącznie działań, które pomogą im dotrzeć na sam szczyt wyników wyszukiwania, a inne – czegoś, co zwiększy współczynnik konwersji. Dlatego dobrze zastanów się, czego potrzebuje Twój sklep internetowy, aby mógł skutecznie pozyskiwać klientów. Jeśli przedstawisz swoje oczekiwania pozycjonerowi, będzie on wiedział, na których elementach ma się skupić najbardziej.

    Ile pieniędzy możesz przeznaczyć na pozycjonowanie? Określ budżet

    Cena za usługę pozycjonowania sklepu internetowego IdoSell zależy od tego, jakie działania będzie musiał wykonać pozycjoner. Jeśli będą to czynności skomplikowane i czasochłonne, cena całej usługi będzie oczywiście większa. Więcej też będzie kosztowało wprowadzanie dodatkowych strategii, które nie należą do podstaw pozycjonowania i optymalizacji.

    Dlatego warto określić budżet, jaki firma może przeznaczyć na tę usługę. Znając przybliżoną kwotę, jaką właściciel sklepu jest w stanie zaoferować, pozycjoner lub agencja SEO może dobrać działania adekwatne do środków.

    Samodzielne pozycjonowanie sklepu? Naucz się podstaw

    Jeśli mimo wszystko zależy Ci na tym, aby samodzielnie pozycjonować IdoSell, pamiętaj, aby przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian zapoznać się przynajmniej z podstawami pozycjonowania i optymalizacji. To pozwoli Ci uniknąć stosowania technik, które znajdują się na czarnej liście wyszukiwarki.

    Informacje na ten temat znaleźć możesz oczywiście w internecie oraz w książkach. Pamiętaj jednak, aby weryfikować, czy dane źródło wiedzy jest wiarygodne. Obecnie w sieci znaleźć można sporo informacji, które zupełnie mijają się z prawdą i nie warto się nimi kierować. Oprócz tego musisz znać też czynniki, które bierze pod uwagę wyszukiwarka, gdy wartościuje strony. Bez tej wiedzy nie uda Ci dopasować witryny do algorytmów Google i cały proces pozycjonowania stron IdoSell będzie nieskuteczny.

    Pozycjonowanie IdoSell krok po kroku

    Pozycjonowanie IdoSell krok po kroku

    Krok 1: Audyt SEO

    Audyt SEO to pierwszy i podstawowy krok pozycjonowania sklepu internetowego IdoSell. Bez niego wprowadzanie kolejnych działań byłoby niemożliwe. Jest to szereg czynności, które za pomocą specjalnych narzędzi wykonują specjaliści od SEO. Audyt pozwala przeanalizować aktualną sytuację witryny, czyli występujące na niej błędy, a także jej mocne strony.

    Audyt SEO kończy się sporządzeniem raportu, na podstawie którego możliwe jest zaplanowanie działań, jakie wprowadzi specjalista. Oczywiście w pierwszej kolejności trzeba pozbyć się wszystkich błędów, a dopiero później zacząć wprowadzać nowe działania związane z pozycjonowaniem i optymalizacją sklepu IdoSell.

    Rozwiń

    Krok 2: Audyt UX

    Pozycjonowanie to czynności, które mają doprowadzić witrynę na pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Wiele osób wie, że chodzi tutaj głównie o dopasowanie witryny do algorytmów wyszukiwarki, jednak niektórzy nie wiedzą, że oprócz tego liczy się również atrakcyjność oraz wartościowość witryny dla internautów.

    Dlatego kolejnym krokiem pozycjonowania IdoSell jest przeprowadzenie audytu UX, który sprawdza wrażenia użytkowników internetu odwiedzających daną witrynę. Tutaj również sporządzany jest raport, który mówi, co trzeba zmienić, aby zwiększyć wartość strony i sprawić, by odbiorcy chętniej na niej pozostawali oraz wykonywali określone akcje.

    Krok 3: Słowa kluczowe

    Następny krok to dobór odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym potencjalni klienci będą mogli trafić do Twojego sklepu internetowego. Jest to jeden z najważniejszych etapów pozycjonowania stron IdoSell, a tym samym najtrudniejszy. Wybierając słowa kluczowe, trzeba wziąć pod uwagę to, jak często internauci z grupy docelowej wpisują je w wyszukiwarce. Nie warto pozycjonować sklepu na frazy, których nikt nie szuka.

    Oprócz tego ważna jest konkurencyjność. Sklep, który wyświetla się na wysokiej pozycji po wpisaniu popularnych słów kluczowych, dociera do większej liczby osób, jednak pozycjonowanie IdoSell na takie frazy jest znacznie trudniejsze i bardziej czasochłonne.

    Krok 4: Optymalizacja

    Kolejnym krokiem jest optymalizacja sklepu IdoSell, czyli działania przeprowadzane w obrębie witryny. Optymalizacja SEO jest ważnym elementem pozycjonowania; pozwala dopasować sklep internetowy do algorytmów wyszukiwarki, a także sprawić, że będzie on atrakcyjniejszy i bardziej przyjazny dla odbiorców.

    Na optymalizację strony składa się wiele różnych czynników. Przykładowe z nich to: sprawdzenie poprawności pliku robots.txt, uproszczenie kodu HTML, ustawienie odpowiednich meta danych, umieszczenie fraz kluczowych w nagłówkach czy zadbanie o szybkość wczytywania strony.

    Krok 5: Content

    Ważnym elementem pozycjonowania IdoSell jest tworzenie unikalnej treści. Treść w sklepie internetowym może przybierać postać opisów produktów i kategorii, artykułów blogowych, sekcji najczęściej zadawanych pytań czy tekstu na stronie głównej. W treści umieszcza się wybrane wcześniej słowa kluczowe, dlatego im więcej tekstu, tym większe możliwości pod względem SEO.

    Nie można zapominać o tym, że treść musi być unikalna oraz przedstawiać wartość merytoryczną dla potencjalnego klienta. Przykładowo w opisie kategorii „okulary słoneczne” można umieścić poradnik dotyczący doboru odpowiednich oprawek oraz szkieł.

    Krok 6: Linkbuilding

    Działaniem, które pomaga uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, jest tzw. linkbuilding, czyli linkowanie zewnętrze. Jest to pozyskiwanie linków do sklepu internetowego z innych (wartościowych dla wyszukiwarki) witryn. Jednym z najpopularniejszych sposobów na linkbuilding są artykuły sponsorowane. W takich tekstach umieszcza się link do danej witryny, a następnie publikuje na niezależnym portalu. Innym sposobem jest pozyskiwanie linków z portali społecznościowych.

    Dlaczego linkowanie zewnętrze ma wpływ na pozycjonowanie stron IdoSell? Dlatego, że wyszukiwarka umieszcza na wysokich pozycjach witryny wartościowe, a za takie uważa strony, do których prowadzi wiele linków z serwisów zewnętrznych.

    Krok 7: Analiza

    Ważnym elementem całego procesu pozycjonowania sklepu internetowego IdoSell jest analizowanie zmian. Dzięki temu można sprawdzić, czy wprowadzane strategie przynoszą efekty. Monitorowanie to nieodłączny aspekt każdego procesu i nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania oraz optymalizacji.

    Analizowanie można przeprowadzić za pomocą narzędzi takich jak Google Search Console lub Google Analytics. Takie działanie pozwala na bieżąco dostosowywać się do sytuacji strony i w razie potrzeby wprowadzać odpowiednie zmiany.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu IdoSell?

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu IdoSell?

    Czy można jednoznacznie stwierdzić, ile będzie trwało pozycjonowanie?

    Jeśli zlecasz pozycjonowanie sklepu IdoSell, z pewnością zależy Ci na tym, aby dowiedzieć się, po jakim czasie pojawią się pierwsze efekty i jak szybko inwestycja się zwróci. Niestety nikt nie może dokładnie tego przewidzieć, a co więcej, żaden pozycjoner czy agencja SEO nie może zagwarantować, że wprowadzane strategie pomogą osiągnąć pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Pozycja strony zależy od zbyt wielu czynników – które dodatkowo bardzo szybko mogą się zmienić – aby można było jednoznacznie określić, ile potrwa pozycjonowanie.

    Rozwiń

    Efekty pozycjonowania IdoSell mogą być widoczne po dwóch, sześciu, a nawet kilkunastu miesiącach. Pamiętaj jednak, że twórcy platformy zadbali o to, aby już na początku była ona pod pewnymi względami dopasowana do wymagań wyszukiwarki, dlatego dobrze przeprowadzone działania powinny przynieść efekty stosunkowo szybko (w porównaniu do innych platform w modelu SaaS).

    Czynniki, które mają wpływ na to, jak szybko pojawią się efekty pozycjonowania

    Na to, jak szybko zobaczysz efekty pozycjonowania stron IdoSell, ma wpływ przede wszystkim branża, w jakiej działa Twój sklep internetowy. Jeśli jest ona popularna, to trzeba wziąć pod uwagę, że o jedno miejsce na liście walczą tysiące innych firm. Dlatego w przypadku konkurencyjnej branży proces pozycjonowania i optymalizacji sklepu IdoSell z pewnością się wydłuży.

    Innym czynnikiem, który wpływa na to, jak długo trzeba będzie czekać na efekty działań pozycjonera, jest aktualny stan strony oraz historia, czyli to, co działo się z nią w przeszłości. Dużo można wywnioskować już na samym początku, podczas analizowania wyników audytu SEO oraz audytu UX. Im więcej błędów będzie zawierała strona – zarówno pod kątem technicznym, jak i pod kątem atrakcyjności dla użytkownika – tym więcej czasu będzie musiał poświecić pozycjoner, i tym dłużej trzeba będzie czekać na efekty pozycjonowania IdoSell.

    Jeśli chodzi o historię witryny, to mowa tutaj głównie o tym, czy w przeszłości zostały na nią nałożone kary od wyszukiwarki za stosowanie niedozwolonych praktyk. Jeśli taka sytuacja miała miejsce, to niestety trzeba będzie długo poczekać, aż Google ponownie nabierze zaufania do takiej strony.

    Inne czynniki, które wpływają na czas trwania pozycjonowania stron IdoSell to m.in.: słowa kluczowe; działania SEO, jakie przeprowadzają konkurencyjne firmy oraz zmiany w wymaganiach wyszukiwarki.

    Jak długo trzeba pozycjonować sklep internetowy IdoSell?

    Pozycjonowanie i optymalizacja sklepu IdeSell to proces, który trzeba przeprowadzać bez przerwy. Oznacza to, że nagłe przerwanie działań, jak tylko sklep internetowy zyska wysoką pozycję, jest bardzo złym pomysłem. Mogłoby to skutkować szybkim obniżeniem pozycji witryny.

    Niektóre czynności muszą być przeprowadzane regularnie, a także modyfikowane. Przykładem jest dobieranie nowych słów kluczowy, w zależności od zachowań internautów. Frazy, na które sklep przez pewien czas wyświetlał się na pierwszej pozycji, mogą stać się bezużyteczne. Dlatego trzeba stale analizować sytuacje i w razie potrzeby wprowadzić zmiany.

    Co można zrobić, aby efekty były widoczne szybciej?

    Właściciel sklepu nie ma wpływu na popularność danej branży, działania konkurencji czy nagłe zmiany wymagań wyszukiwarki. Jest jednak coś, na co ma wpływ, co może nieco przyspieszyć efekty pozycjonowania IdoSell. Jako właściciel sklepu dokonujesz wyboru specjalisty, który zajmie się pozycjonowaniem i optymalizacją Twojego sklepu.

    Dobór pozycjonera ma wpływ nie tylko na to, jakie efekty się pojawią, ale również na to, jak szybko będą one widoczne. Im większą wiedzę, doświadczenie oraz umiejętności ma pozycjoner, tym skuteczniejsze działania będzie on potrafił wprowadzić, i tym efekty pojawią się szybciej. Dlatego, jeśli zależy Ci na tym, aby nie czekać zbyt długo na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, dobrze zastanów się nad wyborem osoby, której powierzysz to zadanie.

    Optymalizacja SEO IdoSell

    Optymalizacja SEO IdoSell

    Optymalizacja sklepu IdoSell to działania, które wykonuje się w obrębie strony. Ich zadaniem jest dopasowanie witryny do algorytmów wyszukiwarki oraz do potrzeb użytkowników. Elementów tych jest sporo, a to, na jakich z nich pozycjoner skupi się najbardziej, zależy od charakterystyki danego sklepu internetowego. Jednak istnieją takie aspekty, którym trzeba się przyjrzeć niezależnie od rodzaju sklepu, branży czy grupy docelowej.

    Rozwiń

    Plik robots.txt

    Aby strona mogła walczyć o wysoką pozycję, musi zostać zindeksowana przez roboty Google. Plik robots.txt służy do tego, aby przekazywać botom informacje, do których adresów URL mogą one uzyskać dostęp. Dzięki temu można ukryć elementy, które nie są potrzebne do optymalizacji sklepu IdoSell. Mowa tutaj m.in. o polityce prywatności, regulaminach czy koszyku zamówień.

    Mapa strony

    Kolejny element optymalizacji, który ma wpływ na pozycjonowanie IdoSell to mapa strony, czyli plik tekstowy, który ułatwia indeksowanie sklepu internetowego. Zawiera on listę adresów URL każdej podstrony. Takie uporządkowanie wszystkich sekcji pomaga wyszukiwarkom przeszukiwać witrynę i wyświetlać zawartość dopasowaną do zapytań użytkowników internetu.

    Meta dane

    Meta tytuł i meta opis to treść, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Dane te nie tylko pomagają pozycjonować strony IdoSell, ale również mają wpływ na generowanie większego ruchu – mądrze zaprojektowany opis może wpłynąć na decyzję internauty dotyczącą tego, czy odwiedzi taką witrynę, czy nie. W przypadku sklepu internetowego na platformie IdoSell bardzo ważne jest, aby już na samym początku zadbać o zmianę opisów, ponieważ automatycznie wygenerowany meta tytuł wygląda w ten sposób: Tytuł sklepu zmienisz w dziale MODERACJA \ SEO.

    Nagłówek H1

    Odpowiednie rozmieszczenie nagłówków to aspekt, który również wpływa na pozycjonowanie IdoSell, a do tego informuje odbiorców o tym, co znajduje się na danej podstronie. Niższe nagłówki (H2, H3) dodatkowo dzielą tekst na sekcje i pomagają zachować porządek.

    Nagłówek H1 to najważniejszy nagłówek na każdej podstronie, dlatego powinien zawierać odpowiednie słowo kluczowe. Trzeba jednak pamiętać, że nie może on występować więcej niż jeden raz na każdej podstronie.

    Adresy URL

    Ustawienie przyjaznych adresów URL dla każdej podstrony to również bardzo ważny element optymalizacji sklepu IdoSell i nie należy go lekceważyć. Przyjazne adresy to takie, które nie zawierają przypadkowych znaków, czyli są utworzone na podstawie logiki. To znaczy, że powinny zawierać słowa, które informują, co znajduje się na stronie. W przypadku sklepu na platformie IdoSell przyjazne adresy URL generowane są automatycznie.

    Treści

    Działania w obrębie strony to także optymalizacja treści. Teksty w sklepie internetowym muszą być nasycone frazami kluczowymi, a także odpowiednio sformatowane i wartościowe dla czytelnika. Ważne jest dzielenie tekstu na segmenty i oznaczenie ich odpowiednimi nagłówkami. Dzięki czemu odbiorca szybko będzie mógł znaleźć interesujące go informacje.

    Teksty SEO to jeden z najważniejszych aspektów pozycjonowania IdoSell, jednak pozycjoner musi być ostrożny. Opisy produktów i kategorii oraz artykuły na blogu to doskonałe miejsce na umieszczanie słów kluczowych, ale nie może być ich tam zbyt dużo. Takie działanie nie wpłynie dobrze na pozycje strony. Oprócz tego trzeba również uważać na kanibalizację słów kluczowych, czyli pozycjonowanie więcej niż jednej podstrony na te same frazy.

    Linkowanie

    O linkowaniu była już mowa w kontekście działań poza stroną. Wtedy chodziło o linkowanie zewnętrzne, jednak w optymalizacji sklepu IdoSell ważne jest umieszczanie odnośników w obrębie strony. Jak to zrobić? Dobrym sposobem jest umieszczanie w opisach kategorii linków prowadzących do poszczególnych produktów. Oprócz tego odnośniki można też wplatać w artykuły publikowane na blogu. Link do przykładowego produktu czy kategorii będzie dobrym rozwiązaniem.

    Szybkość wczytywania

    Elementem optymalizacji sklepu IdoSell jest również usprawnienie działania strony pod kątem technicznym. Jeden z najważniejszych aspektów to szybkość wczytywania strony. Ta kwestia również wpływa bezpośrednio na SEO (ponieważ Google faworyzuje witryny wartościowe, a zbyt długo wczytująca się strona taką nie jest) oraz na wrażenia użytkownika. Jeśli internauta będzie musiał długo czekać na wyświetlenie zawartości sklepu, to prawdopodobnie szybko z niego zrezygnuje i przejdzie do kolejnych z listy.

    Jak pozycjonować IdoSell?

    Jak pozycjonować IdoSell?

    Dopasowanie strategii do grupy docelowej

    Wszystkie działania marketingowe powinny zaczynać się od określenia i scharakteryzowania grupy docelowej. Promowanie produktu czy usługi nigdy nie powinno być kierowane do wszystkich. Nie inaczej jest w przypadku pozycjonowania IdoSell. Na samym początku trzeba ustalić, do kogo sklep ma trafiać i czym charakteryzuje się potencjalny klient. Inaczej reklama powinna wyglądać, jeśli kierowana jest do nastoletnich dziewcząt, a inaczej, gdy odbiorcami są starsi mężczyźni.

    Rozwiń

    Dotyczy to zarówno stosowanego słownictwa, oprawy graficznej, jak i rodzaju strategii. W pozycjonowaniu stron IdoSell wiele elementów powatrza się w przypadku różnych sklepów, jednak niektóre rozwiązania powinny być dobierane indywidualnie na podstawie cech i potrzeb potencjalnego klienta, do którego kierowana jest oferta. Dlatego pierwszą odpowiedzią na pytanie „Jak pozycjonować sklep internetowy IdoSell”, jest: dopasować strategię do grupy docelowej.

    Stosowanie wyłącznie technik White Hat SEO

    Skuteczne pozycjonowanie sklepu IdoSell to takie, które nie tylko przyniesie efekty, ale też będzie zgodne z regulaminem wyszukiwarki. Techniki, które nie naruszają polityki Google to tzw. White Hat SEO. Zalicza się do nich wszystkie wymienione wyżej działania związane z pozycjonowaniem i optymalizacją sklepu IdoSell.

    Istnieją jednak pewne praktyki, na które nie zgadza się wyszukiwarka. Niektórzy stosują je, aby jak najszybciej uzyskać efekty, ale nie zważają na konsekwencje swoich działań. Stosowanie technik, na które nie pozwala Google może skończyć się nałożeniem kary na witrynę, o czym była mowa wcześniej. Sklep internetowy, który otrzymał karę od wyszukiwarki, później trudno będzie pozycjonować. Przykładem najczęściej stosowanego zakazanego działania jest Keyword Stuffing, czyli nienaturalne umieszczanie słów kluczowych w obrębie strony. Jeśli chcesz, aby pozycjonowanie IdoSell było skuteczne, a efekty utrzymywały się przez długi czas, stosuj tylko dozwolone techniki.

    Kompleksowe działanie

    Proces pozycjonowania stron IdoSell powinien opierać się na kompleksowym działaniu, czyli dbaniu o każdy aspekt zarówno optymalizacji SEO, jak i działań off-site. Oczywiście pojedyncze stosowanie niektórych technik może przynieść efekty i zmienić nieco pozycję strony lub zwiększyć współczynnik konwersji, jednak aby móc konkurować z innymi firmami i zyskać pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania konieczne jest stosowanie wszystkich działań jednocześnie.

    Oznacza to, że trzeba zadbać o optymalizację techniczną, wrażenia użytkownika, unikalne treści, dobór odpowiednich słów kluczowych oraz linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Dzięki kompleksowemu działaniu efekty pozycjonowania sklepu internetowego IdoSell z pewnością pojawią się szybciej, a także będą się dłużej utrzymywały.

    Konsekwentne wdrażanie działań

    Przy pozycjonowaniu IdoSell ważna jest też konsekwencja działań. Chodzi o to, aby nie rezygnować z obranej strategii, tylko dlatego, że nie widać szybkich efektów. Oczywiście, jeśli po kilku miesiącach żadne zmiany nie będą widoczne, to modyfikacja wdrażanych działań jest nie tylko wskazana, ale wręcz konieczna. Jednak ciągłe zmienianie i modyfikowanie procesu pozycjonowania i optymalizacji sklepu IdoSell nie przyniesie korzyści.

    Zmiany powinny zostać wprowadzone tylko wtedy, gdy konsekwentnie wdrażana strategia nie przynosi efektów po dłuższym czasie.

    Efekty pozycjonowania sklepu IdoSell

    Efekty pozycjonowania sklepu IdoSell

    Wysoka pozycja sklepu w wynikach wyszukiwania

    Wszystkie działania związane z pozycjonowaniem sklepu IdoSell mają na celu doprowadzenie sklepu na pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dlatego wysoka pozycja to podstawowy efekt wszystkich działań pozycjonera lub agencji SEO. Oczywiście nie jest ona celem sama w sobie, a ma prowadzić do osiągania konkretnych celów finansowych i rozwojowych.

    Rozwiń

    Co daje wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania? Jest to przede wszystkim skuteczne narzędzie do pozyskiwania nowych klientów. Witryna na pierwszych kilku miejscach w wynikach wyszukiwania ma zdecydowanie większe szanse na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Co więcej, pozycjonowanie sklepu IdoSell na frazy kluczowe z długiego ogona (long tail) pozwala docierać do osób, które znajdują się na samym końcu lejka sprzedażowego, czyli osób przekonanych do zakupu.

    Wyższy współczynnik konwersji

    W przypadku niektórych sklepów problemem nie jest słaba widoczność w sieci, lecz niski współczynnik konwersji. Oznacza to, że witryna wyświetla na się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale użytkownicy, którzy na nią wchodzą, nie wykonują żadnych akcji. W takiej sytuacji efektem pozycjonowania, a właściwie optymalizacji sklepu IdoSell będzie zwiększenie współczynnika konwersji.

    Odpowiednio wdrożone przez pozycjonera działania sprawią, że sklep będzie nie tylko generował wiele wyświetleń, ale również zachęcał odwiedzających do wykonania konkretnej akcji, pożądanej z punktu widzenia właściciela sklepu. Taką akcją może być zapisanie do newslettera, wypełnienie ankiety, pobranie e-booka czy dokonanie zakupu. Pierwsze trzy przykłady dotyczą głównie sytuacji, gdy firmie zależy na budowaniu bazy leadów sprzedażowych.

    Aby odwiedzający chętniej dokonywali różnego rodzaju akcji na stronie, konieczna jest skuteczna optymalizacja sklepu IdoSell.

    Większe zyski dla firmy

    Efektem pozycjonowania IdoSell jest również generowanie większych zysków przez firmę, czyli coś, do czego dąży każdy przedsiębiorca. Wszystkie działania marketingowe zawsze mają na celu pozyskiwanie klientów i skłonienie ich do dokonania zakupu. Tak samo jest w przypadku pozycjonowania i optymalizacji sklepu IdoSell. Działania pozycjonera zwiększają widoczność witryny w sieci, a także sprawiają, że staje się ona atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów. Dzięki temu sklep wygrywa z konkurencją i zaczyna generować coraz to większe zyski, co prowadzi również do rozwoju całego przedsiębiorstwa.

    Zwiększenie zysków to efekt pozycjonowania stron IdoSell, który widać gołym okiem. Aby zauważyć pozytywne zmiany, nie trzeba stosować żadnych zaawansowanych narzędzi. W przypadku mniejszej firmy wystarczy obserwacja, a w przypadku dużego przedsiębiorstwa pomocne mogą okazać się raporty sporządzane regularnie po pewnym okresie.

    Profesjonalny wizerunek marki

    Pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell wpływa również na wizerunek marki, co jest jednym z głównych elementów działań marketingowych. Firma, która cieszy się profesjonalnym wizerunkiem i zaufaniem wśród konsumentów, będzie częściej wybierana zamiast konkurencji. Dlatego wszelkie strategie marketingowe właśnie do tego (między innymi) dążą.

    Ale co ma to wspólnego z pozycjonowanie IdoSell? Otóż witryny, które wyświetlają się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, postrzegane są przez internautów jako bardziej wartościowe i godne zaufania.

    Pozycjonowanie IdoSell – wyzwania

    Pozycjonowanie IdoSell  – wyzwania

    Indeksowanie podstron w sklepie internetowym

    IdoSell to platforma przeznaczona dla profesjonalnych sklepów internetowych, które rozwijają się w szybkim tempie. Za jej pomocą można obsłużyć dziennie nawet kilka tysięcy transakcji. A jeśli sklep przyjmuje tak wiele zamówień, to znaczy, że znajduje się w nim sporo asortymentu i co za tym idzie – wiele podstron. Taka sytuacja może się okazać małym wyzwaniem w przypadku pozycjonowania IdoSell, ponieważ boty Google będą miały problem z indeksowaniem tak rozbudowanej witryny, jeśli optymalizacja nie będzie dobrze przeprowadzona.

    Dotyczy to głównie przejrzystej struktury strony, przyjaznych adresów URL oraz linkowania wewnętrznego. Wszystkie ty czynności ułatwiają wyszukiwarce poruszanie się po stronie, co korzystnie wpływa na pozycjonowanie sklepu IdoSell.

    Oprócz tego trzeba pamiętać, że wszystkie podstrony muszą być unikalne i dotyczyć czegoś innego. Jeśli na dwóch podstronach pojawi się podobny content, Google może uznać to za duplikat, przez co nie będzie chciał indeksować znalezionych zasobów. A bez indeksowania przez boty wyszukiwarki działania związane z pozycjonowaniem IdoSell będą nieskuteczne.

    Nieznane czynniki wartościujące strony

    Optymalizacja sklepu IdoSell to przede wszystkim dopasowanie witryny do wymagań wyszukiwarki. Im więcej wymagań Google będzie spełniała strona, tym bardziej wartościowa będzie dla przeglądarki. Problem polega jednak na tym, że tych wymagań jest obecnie ponad 200, a niestety większość z nich nie jest nikomu znana. Nawet najlepsi pozycjonerzy nie znają wszystkich czynników, które Google bierze pod uwagę, gdy wartościuje strony. Dlatego pozycjonowanie IdoSell może być sporym wyzwaniem.

    Z tego też względu tak ważne jest kompleksowe działanie i dopasowanie witryny do wszystkich wymagań, które nie są owiane tajemnicą. Im więcej czynników weźmie pod uwagę pozycjoner, tym większa szansa na sukces.

    Aktualizacje wprowadzane przez wyszukiwarkę

    Sporym wyzwaniem związanym z pozycjonowaniem stron IdoSell, z którym musi mierzyć się każdy właściciel sklepu internetowego, są aktualizacje algorytmów wprowadzane przez Google. Wyszukiwarka stara się dbać o wrażenia, komfort i bezpieczeństwo internautów, dlatego stale ulepsza swój algorytm i zmienia wymagania. Dzięki temu użytkownicy mogą w łatwy sposób docierać do bezpiecznych i wartościowych stron.

    Niestety takie aktualizacje mogą automatycznie zmienić pozycje strony, nawet jeśli prowadzone dotąd działania związane z pozycjonowaniem IdoSell przynosiły zadowalające efekty. Niektóre zmiany algorytmu sprawiają, że sklep internetowy z dnia na dzień traci swoją pozycję. Niestety wiedza i umiejętności pozycjonera nic na to nie poradzą. Można jedynie śledzić zmiany, jakie wprowadza wyszukiwarka i możliwie szybko reagować dostosowując witrynę do nowych wymagań.

    Sklep internetowy a strona www – czym się różni pozycjonowanie tych witryn?

    Przy pozycjonowaniu IdoSell warto wziąć pod uwagę to, że sklep internetowy to zupełnie inna witryna niż strona www. Różnią się przede wszystkim strukturą, celem, a także obszernością. Sklep internetowy, zwłaszcza taki przeznaczony dla dużych i profesjonalnych sklepów, składa się z wielu różnych podstron, a do tego wykonuje się na nim bardziej skomplikowane działania. Dlatego też pozycjonowanie stron IdoSell jest większym wyzwaniem niż pozycjonowanie zwykłej strony www, która zazwyczaj służy jedynie do przekazywania informacji.

    Dotyczy do wspomnianego wcześniej indeksowania, ale też responsywności witryny, szybkości wczytywania oraz unikalnej treści. Wszystkie ta aspekty mają wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego IdoSell, jednak w przypadku tak rozbudowanej witryny trudniej jest osiągnąć zamierzone efekty. Najprostszym przykładem są treści. Jeśli w sklepie znajdują się tysiące produktów, to sporym wyzwaniem jest stworzenie opisów i kategorii, które nie będą duplikatami.

    Wybór dodatków do IdoSell

    Wybór dodatków do IdoSell

    Wybór dodatków i integracji z serwisami zewnętrznymi powinien być uzależniony od potrzeb sklepu oraz branży, w jakiej działa. Ważne jest to, aby dodatkowe funkcje usprawniały działanie sklepu, zwiększały jego atrakcyjność dla klientów oraz oczywiście – wspierały działania związane z pozycjonowanie IdoSell. Poniżej przykłady integracji, jakie oferują twórcy oprogramowania.

    Rozwiń

    Integracje z firmami kurierskimi

    Współpraca z firmą kurierską jest niezbędna w przypadku sklepu internetowego, niezależnie od branży. Dlatego integracja z takimi podmiotami jest niezwykle cenna. Klienci mogą w łatwy i szybki sposób dokonać zakupu i wybrać formę dostawy. Komfort podczas zamawiania produktów również ma wpływ na pozycjonowanie stron IdoSell. Jeśli klienci chętnie korzystają ze sklepu i dokonują zakupu, wyszukiwarka traktuje witrynę jako wartościową.

    Twórcy oprogramowania oferują integracje z wieloma popularnymi i cieszącymi się renomą firmami kurierskimi (DHL, InPost, UPS, DPD itp.).

    Integracje z systemami płatności

    Bezpieczne płatności to również aspekt, który wpływa na wrażenia użytkownika, a tym samym – na pozycjonowanie sklepu IdoSell. Internauci nie będą zainteresowani witryną, która nie gwarantuje tego, że płatność za zakupy zostanie przeprowadzona w pełni bezpiecznie, tzn., że dane osobowe czy numery kart kredytowych nie zostaną udostępnione osobom do tego nieupoważnionym.

    Platforma IdoSell pozwala na integracje z zaufanymi systemami płatności takimi jak PayPal, PayU, Przelewy24 czy Tpay.com. Takie rozwiązanie daje klientom gwarancję bezpieczeństwa, a także pozwala sprawnie finalizować transakcje.

    Integracje z narzędziami Google

    Pozycjonowanie IdoSell to proces, którego efekty warto na bieżąco monitorować. Dzięki temu wiadomo, czy konieczne jest zmodyfikowanie obranej strategii. Do mierzenia efektów potrzebne są specjalistyczne narzędzia takie jak np. Google Search Console czy Google Analytics. Pozwalają one sprawdzić m.in. pozycję sklepu, współczynnik konwersji oraz współczynnik odrzuceń.

    Oprócz tego sklep internetowy na platformie IdoSell można zintegrować z narzędziami to tworzenia kampanii reklamowych.

    Integracje z portalem Facebook

    Portale społecznościowe również odgrywają swoją rolę w pozycjonowaniu stron IdoSell. Promowanie sklepu na Facebooku to strategia, która skutecznie wspiera działania pozycjonera. Twórcy platformy doskonale o tym wiedzą, dlatego umożliwiają integrację właśnie z tym popularnym portalem. Jednak wspieranie działań pozycjonowania sklepu IdoSell to nie wszystko, co oferuje integracja z Facebookiem.

    Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest tworzenie skutecznych kampanii reklamowych, a do tego klienci mogą dokonywać zakupu za pośrednictwem Facebooka bez zakładania konta w sklepie.

    Integracje z hurtowniami

    Ze względu na to, że oprogramowanie IdoSell przeznaczone jest również do prowadzenia sprzedaży B2B, możliwe są integracje z hurtowniami. Dzięki temu platforma pozwala na założenie sklep w modelu dropshipping, czyli sprzedawanie towarów bez konieczności ich magazynowania. Integracje z hurtowniami pozwalają zsynchronizować stany magazynowe, opisy oraz zdjęcia produktów.

    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie