Pozycjonowanie Kraków

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Kraków to drugie pod względem wielkości i liczby ludności miasto w Polsce. Aglomeracja cieszy się popularnością ze względu na dużą ilość zabytków, ciekawe położenie blisko gór, a także wielość uczelni wyższych – co sprawia, że do Krakowa migrują studenci, ale także chętnie odwiedzają go turyści z Polski i całego świata. Co za tym idzie, zapotrzebowanie na pozycjonowanie stron www lokalnie w tym mieście jest bardzo duże. Rywalizują między sobą restauracje, kluby, hostele, ale także fryzjerzy, mechanicy czy fotografowie. Jest o co się bić, ponieważ rynek jest tutaj naprawdę duży i niewiele mniejszy niż w Warszawie. W związku z tym konkurencja też jest spora, dlatego należy nieustannie walczyć o skuteczne promowanie własnego biznesu, aby nie pozostać w tyle.

    Posiadanie strony internetowej stało się już teraz koniecznością. Substytutem może być prowadzenie fanpage w mediach społecznościowych. W którymś z tych miejsc trzeba się pojawić, aby użytkownicy sieci w ogóle dowiedzieli się o prowadzonej działalności. Tradycyjne ulotki reklamowe, reklama w prasie czy mailing odchodzą do lamusa z każdym kolejnym rokiem. Niezbędne jest, aby szczególnie lokalnie pozycjonować stronę według najnowszych rozwiązań. A w jakich przypadkach sprawdzi się pozycjonowanie lokalne? Dotyczy ono przede wszystkim firm, które świadczą usługi stacjonarnie i działają głównie na terenie Krakowa i najbliższej okolicy. Do usług wykonywanych stacjonarnie lub z dojazdem można zaliczyć prywatne gabinety lekarskie, salony urody, sklepy spożywcze, restauracje, usługi rzemieślnicze, kwiaciarnie, weterynarzy, wulkanizację, komisy, lombardy itp. Wszystkie te biznesy, chociaż bardzo się od siebie różniące cechuje jedno – klient lub usługodawca muszą udać się w konkretne miejsce, aby móc zrealizować daną usługę. Nie da się obciąć włosów czy wymienić opony zdalnie – klient lub wykonawca zlecenia muszą przyjechać miejsce, by móc spełnić swoje zadanie. Czy to oznacza, że sklepy online nie mogą pozycjonować się lokalnie w Krakowie? Oczywiście, że mogą pozycjonować się lokalnie w Krakowie, a nawet powinny. Często jest tak, że w danym miejscu oprócz sklepu internetowego znajduje się sklep stacjonarny lub magazyn, z którego towar może być wydany osobiście do rąk kupującego. Dlatego warto zadbać o pozycjonowanie sklepu internetowego w Krakowie, aby móc dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

    W ostatnim czasie bardzo wrosła rola i waga pozycjonowania lokalnego. Widać to chociażby w proponowanych wynikach Google. Wyniki dostosowane do pozycjonowania lokalnego w Krakowie widoczne są nie tylko po wpisaniu konkretnej frazy z nazwą miasta, dzielnicy czy konkretnie określonego obszaru, ale także na podstawie obecnej lokalizacji. W telefonach komórkowych lokalizacja jest często włączona na stałe, aby aktualizować trasę podczas nawigacji GPS lub sprawdzać na bieżąco pogodę. Wyszukiwarka również sugeruje się aktualną lokalizacją użytkownika i dostosowuje wyniki po wpisaniu przez niego konkretnej frazy. Te usługi i miejsca, które będą dobrze pozycjonowane lokalnie, zyskają uwagę potencjalnego klienta w pierwszej kolejności. Zdecydowanie jest więc o co walczyć.

    Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową lokalnie?

    Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową lokalnie?

    Wyobraź sobie pewną sytuację. Żegnasz lato, nadchodzi jesień a dni i noce stają się coraz chłodniejsze. Powoli odkręcasz ogrzewanie w kaloryferach i marzysz o powrocie do ciepłego domu. Zauważasz jednak, że przez jedno nieszczelne okno w sypialni, pomieszczenie znacznie się ochładza, przez co czujesz się coraz mniej komfortowo. Czujesz, że okno nie domyka się szczelnie, a przez powstałe szpary do pomieszczenia wpada nieprzyjemne powietrze. Nie znasz się za bardzo na systemach okiennych, tradycyjne sposoby polegające na dociśnięciu i zamknięciu okna nie sprawdzają się, a na horyzoncie pojawiają się przymrozki. Nie pozostaje Ci nic innego jak skorzystanie z usług fachowca od naprawy okien. Szybko orientujesz się jednak, że w swoim telefonie nie masz kontaktu do żadnego tego typu usługodawców, a sąsiedzi również nie mogą pomóc, bo nigdy nie mieli takiego problemu. Naturalnym odruchem jest więc sięgnięcie po telefon czy komputer i wyszukanie odpowiedniego fachowca. Najbardziej zainteresują Cię usługi, które odpowiedzą na Twoje zapytanie wpisane do wyszukiwarki np. „naprawa okien Kraków”, „regulacja okna Kraków”, „uszczelnienie okna Kraków” itp. Wyszukiwarka podrzuci Ci z pewnością co najmniej kilka, jak nie kilkanaście wyników. A Ty którą firmę finalnie wybierzesz? Można się założyć, że Twoją uwagę zwrócą firmy pojawiające się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Oprócz tego chętnie poznasz inne parametry, takie jak oceny czy referencje, ale bez wątpienia wyszukiwarka w pierwszej kolejności podrzuci Ci wyniki znajdujące się najbliżej Ciebie, tak właśnie działa pozycjonowanie stron internetowych w Krakowie. Dlaczego tak się dzieje? Jest co najmniej kilka czynników, dlaczego klienci wybierają firmę, która jest najbliżej i nalezą do nich kwestie takie jak:

    Rozwiń
    • szybkość – pozycjonowanie lokalne w Krakowie umożliwia skojarzenie klientów i usług, którzy potrzebują szybko dotrzeć w dane miejsce i mieć do niego blisko. Nikt nie będzie jechał do warsztatu oddalonego o kilkanaście kilometrów, jeśli zaczyna mu dymić spod maski lub do fryzjera, jeśli nie porusza się samochodem a wyłącznie komunikacją miejską. Zaletą dotarcia do usługodawców w pobliżu jest bez wątpienia możliwość szybszej realizacji zlecenia.
    • oszczędność – kolejnym bardzo ważnym elementem jest oszczędność związana z pozycjonowaniem w Krakowie. Fachowiec, który ma bliżej na miejsce usługi nie doliczy wysokich dodatkowych kosztów za dotarcie na miejsce. Nie jest tajemnicą, że koszty dojazdu przerzucane są na klientów. Podświadomie wiemy więc, że warto wybierać usługi znajdujące się bliżej docelowego miejsca zlecenia, bo wówczas zwyczajnie zapłacimy za nie mniej. Podobnie jest z kwestiami takimi jak dotarcie klienta na miejsce czy niezbędny transport jak np. w przypadku mebli czy AGD. Mało kto dysponuje odpowiednim pojazdem aby przewieźć przedmioty o większych gabarytach. Wówczas mała odległość spowoduje, że usługa będzie nie tylko szybciej wykonana, ale też nieco taniej będzie można za nią zapłacić.
    • zaufanie – kwestie psychologiczne mają tutaj również ogromne znaczenie. Większość osób wybiera usługodawców po sąsiedzku, aby w razie czego móc ponownie się do nich zwrócić, a także z uwagi na to, że darzą ich większym zaufaniem. Klienci często uważają, że osoba z okolicy, która świadczy usługi wykonuje je dobrze, aby dbać o własną reputację i nie konfrontować się z niezadowolonymi klientami.
    • terminowość – żyjemy w czasach w których wiele firm zabiega o zainteresowanie klientów, ale też są tak niszowe usługi, że bliska odległość do klienta będzie również bardziej zachęcająca dla samego wykonawcy. Firma zajmująca się budową domu czy naprawianiem okien z pewnością chętniej wybierze klienta, do którego nie trzeba daleko jechać.
    • dostępność – fachowiec, który będzie miał wykonać usługę w domu oddalonym o dwie ulice czy w sąsiedniej dzielnicy chętnie zgodzi się na przyjazd nawet poza regularnymi godzinami swojej pracy. Niekiedy zdarzenie jest nagłe i musi być szybko zrealizowane np. gdy chcieliśmy zamknąć okno, a ono nie dość że ciągle jest otwarte, to jeszcze uległo uszkodzeniu a mieszkamy na parterze. W nagłych wypadkach fachowiec od okien z pewnością zgodzi się przyjechać, a to wszystko z uwagi że sprawa jest nagła, ale też podany adres znajduje się w jego okolicy.

    Jak widać pozycjonowanie lokalne w Krakowie niesie ze sobą korzyści zarówno dla klientów, jak i usługodawców. Istotnymi kwestiami działającymi na korzyść są w tym przypadku szybszy czas realizacji usługi, niższe koszty dojazdu dla obu stron, większe zaufanie względem siebie, większa dostępność oraz terminowość i zapewnianie o realizacji zlecenia. Pozycjonowanie stron www w Krakowie jest również tańsze niż pozycjonowanie ogólnopolskie. Tego typu pozycjonowanie wymaga więcej czasu, generuje większe koszty, a także zmusza do konkurowania z dużą liczbą podobnych firm, co w przypadku typowo stacjonarnych usług jest praktycznie bez sensu. Ponadto pozycjonowanie lokalne witryn jest promowane przez samą wyszukiwarkę Google, od kiedy pojawiła się aktualizacją Opos we wrześniu 2016 roku. Od tego czasu w oczach algorytmu Google zdecydowanie zyskały witryny promujące się lokalnie.

    Skuteczne pozycjonowanie www

    Skuteczne pozycjonowanie www

    Pozycjonowanie strony www w Krakowie nie należy do najłatwiejszych. Aby jednak móc je skutecznie rozpocząć warto zdać sobie sprawę jak działa wyszukiwarka Google. Wyszukiwarka jest bardzo skomplikowanym narzędziem, w zaledwie kilka sekund potrafi znaleźć praktycznie każdą wpisaną w okno frazę. Każdorazowo po wpisaniu wybranych słów w okno wyszukiwarki Google skanuje wszystkie witryny i wybiera te najlepsze. Ale warto się zastanowić, dlaczego jedne strony są wyżej w rankingu a drugie niżej. To wszystko ma związek z algorytmami, jakimi rządzi się wyszukiwarka Google. Algorytmów jest kilka, a robot Google jest stale aktualizowany. Często po kolejnej aktualizacji wiele stron spada w rankingu i znów muszą rozpocząć walkę o lepszą pozycję. Większość użytkowników klika w linki znajdujące się na 1., 2. lub 3. miejscu w wyszukiwarce lub w optymistycznym wariancie w linki znajdujące się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Na dalsze witryny zagląda niewiele osób, gdyż zwykle znajdują to co je interesuje zdecydowanie wyżej. Bój toczy się więc o znalezienie się w TOP3 i TOP10 wyników wyszukiwania.

    Rozwiń

    Dlaczego wyszukiwarka działa w ten sposób? Uzasadnia się to na 2 sposoby. Z jednej strony twórcy wyszukiwarki i algorytmów powołują się na dobro użytkowników. Można więc przyjąć, że wyszukiwarka mimo że jest mechanicznym tworem, to dba o dobro osób i podawanie na tacy szybkich i jak najbardziej trafnych wyników. Z drugiej zaś strony konieczne było uporządkowanie wyników, które wprowadza pewien ład. Z kolei zaś niektórzy pozycjonerzy twierdzą, że wprowadzanie kolejnych algorytmów i uaktualnień jest bardzo nieuczciwe i zmusza właścicieli stron do ciągłego konkurowania. Atmosfera rywalizacji sprzyja jednak ulepszaniu stron internetowych, szukaniu nowych sposobów na lepsze i skuteczniejsze dotarcie do użytkownika, ale także zaskarbienie sobie zaufania wyszukiwarki. Warto wiedzieć, że robot Google widzi strony internetowe zupełnie inaczej niż my – użytkownicy. Potencjalni klienci widzą warstwę zewnętrzną strony – szatę graficzną, strukturę strony, kolory i tekst, wyszukiwarka i robot zwracają zaś więcej uwagi na aspekty techniczne. Odwiedzając daną stronę robot Google przygląda się m. in. poprawności kodu danej strony, szybkości ładowania witryny, dobremu opisaniu grafik, tekstom zawierającym słowa kluczowe, metadanym, poprawnym zbudowaniu linków URL, odpowiednimi zabezpieczeniami wprowadzonymi na stronie, poprawnym funkcjonowaniem serwera itd.

    Od czego więc należy zacząć skuteczne pozycjonowanie strony www? Od przyjrzenia się samej witrynie i wykonania audytu, który pozwoli stwierdzić, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarki, ale także użytkowników. Oczywiście spełnienie wszystkich wymagań Google jest bardzo ważne, jednak nie można zapominać o tym, że strony internetowe i inne internetowe źródła tworzy się z myślą o ludziach. Dlatego ważne są zarówno aspekty techniczne, jak i wizualne.

    Kompleksowy audyt pozwoli wyłapać wszystkie błędy i zdiagnozować, jakie elementy witryny są do poprawy. Analityk jest w stanie sprawdzić szybkość ładowania strony na różnych nośnikach, jej wagę, liczbę przekierowań, czystość kodu, proporcje kodu do reszty tekstu, responsywność, poprawność hierarchii nagłówków, a także wiele innych. Często strony, które na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo dobrze i nowocześnie, w rzeczywistości nie spełniają podstawowych wymagań, aby móc się skutecznie pozycjonować. Należy więc rozpocząć cod audytu i wprowadzić zmiany zgodne z jego wytycznymi. Im więcej wytycznych Google uda się spełnić, tym większa szansa na poszybowanie dalej w rankingu. Na tym jednak prace się nie kończą. Zoptymalizowana strona nie jest w stanie sama zawalczyć o swoją pozycję. Oprócz poprawy SEO i optymalizacji konieczne jest dalsze pozycjonowanie, aby strona zaistniała w najwyższych wynikach. Ponadto robot Google lubi nowości, dlatego warto zadbać o jego uwagę i co jakiś czas dodawać nowe treści na stronie. Aby dobrze zoptymalizowana strona zaistniała w rankingu należy wprowadzić działania z zakresu pozycjonowania, a należą do nich m. in. link building, content marketing, szeptanka na forach itp.

    Aby skutecznie pozycjonować się lokalnie należy przede wszystkim pamiętać o umieszczeniu lokalizacji w odpowiednich miejscach. Dotyczy to wszystkich miejsc, w których pojawia się kontakt i adres placówki. Dane dojazdowe można umieścić także w stopce strony. Warto także pobrać mapkę z oznaczeniem i dodatkowo opisać dojazd. Praktycznie do każdego słowa kluczowego można dołączyć miejsce prowadzonej działalności, ale warto zachować przy tym umiar i naturalność. Frazy kluczowe można swobodnie odmieniać, aby dobrze wyglądały. Algorytm Google jest w stanie wychwycić SPAM i skutecznie go eliminować, więc strona ze zbyt dużym natężeniem słów kluczowych może paradoksalnie spaść dalej w ogólnych wynikach wyszukiwania.

    Skuteczne pozycjonowanie wizytówki Google

    Skuteczne pozycjonowanie wizytówki Google

    Z pewnością zauważyłeś, że wiele firm w sieci posiada swoją wizytówkę. Zwykle pojawiają się one po prawej stronie wyszukiwarki, a także pod wynikami opłacanymi, ale powyżej wyników organicznych. Wizytówka Google jest bardzo łatwa do założenia, a przy okazji jest kolejnym miejscem do reklamy i pozycjonowania się. Wizytówki Google przydają się szczególnie podczas pozycjonowania lokalnego. Warto więc zadbać o audyt i pracę nad stroną www, ale nie można przy tym zapominać o nie mniej ważnych wizytówkach. Strony internetowe nie mówią o sobie wiele na pierwszy rzut oka. W wyszukiwarce dostajemy meta title, następnie link url, pod nim meta description i zwykle niewiele więcej elementów. Za to podczas wyświetlania się wizytówki pokazuje się nazwa firmy, jej częściowy opis, oznaczenie siedziby firmy na mapie, ocena nadana przez klientów i liczba komentarzy, kontakt do usługodawcy, godziny i dni otwarcia, telefon kontaktowy, a nawet wycinek z opinii klientów. Niezbędne jest więc w pozycjonowaniu lokalnym firm z Krakowa zadbanie o nienaganny wygląd wizytówki Google.

    Rozwiń

    Warto zadbać, aby wszystkie elementy wizytówki były zapełnione. Każda kategoria powinna być uzupełniona, aby dodatkowo wspomóc pozycjonowanie lokalne w Krakowie. Warto przede wszystkim zamieścić zdjęcia – można umieścić fotografie siedziby, swoje realizacje, produkty, w zależności od charakteru prowadzonej działalności. Zdjęcia powinny być bardzo dobrej jakości i zachęcać do skorzystania z usługi. Jeśli na początku nie dysponujesz zdjęciami możesz nawet wrzucić logo swojej firmy. Następnie należy zadbać o poprawność nazwy firmy, oprócz niej można tam umieścić również słowa kluczowe. Oczywiście warto dołączyć do nich lokalizację, aby wizytówka dobrze się pozycjonowała. Obowiązkowym elementem jest wypełnienie wszelkich danych kontaktowych, w tym podpięcie pod wizytówkę strony www i numeru telefonu, aby za pośrednictwem przycisku można było od razu wybrać numer kontaktowy. To ważne szczególnie dlatego, że coraz więcej osób korzysta z telefonów komórkowych, a zamiast tego odstawia laptopa, więc dzięki przyciskowi użytkownik telefonu będzie mógł od razu połączyć się z numerem kontaktowym do danej osoby/firmy/sklepu. Ważne jest także podpięcie strony www, co wywinduje ją wyżej w wyszukiwarce. Jeśli nie posiadasz strony www, to w tym miejscu można także wstawić link do fanpage na Facebooku, czy Twojego profilu na LinkedIn czy Instagramie. Kolejnym ważnym elementem jest przypięcie pinezki we wskazanej lokalizacji. Aby móc pozycjonować się lokalnie musisz podać dokładny adres swojej siedziby. Jeśli nie chcesz podawać numeru mieszkania to zwykle wystarczy jedynie numer bloku, ulica i nazwa miasta, w którym działasz. Google zwykle weryfikuje podany adres, aby uniknąć nieuczciwej konkurencji i zakładania wizytówek w nieistniejących lokalizacjach lub w prywatnych mieszkaniach obcych osób, tylko aby zyskać reklamę w dobrym miejscu.

    Kolejnym bardzo ważnym zagadnieniem są opinie na wizytówkach. Pozytywna ocena ogólna, czyli ilość gwiazdek, a także sama liczba opinii i ich treść to element, który jest w stanie przekonać zastanawiającego się użytkownika do skorzystania z usługi czy oferty danej firmy. Warto prosić o pozostawienie opinii wszystkich zadowolonych klientów. W przypadku negatywnych zdań, również warto się odezwać jako właściciel wizytówki i wyjaśnić opisywaną sytuację. O wiele lepiej wyglądają opinie nawet negatywne, na które właściciel starał się odpowiedzieć i zainteresować skąd taki negatywny głos niż te pozostawione bez komentarza. Za każdą ocenę należy zaś podziękować, co również bardzo dobrze wygląda.

    Ważne jest, aby aktualizować wizytówkę. Można w niej również zamieścić działał FAQ z odpowiedziami na zadawane pytania. Należy również informować o skróconych godzinach otwarcia czy podawać godziny, w których klienci będą obsłużeni np. przed świętami, aby zdążyli zrobić zakupy.

    Pozycjonowanie SEO Kraków

    Pozycjonowanie SEO Kraków

    Często nawet osoby pracujące w branży marketingowej i reklamowej używają pojęć SEO i pozycjonowanie zamiennie, a to błąd. SEO i pozycjonowanie to dwa różne pojęcia i działania. Najpierw zajmijmy się SEO. Skrót ten to inaczej Search Engine Optimization, czyli proces zakładający optymalizację stron internetowych pod wyszukiwarkę Google. SEO zasadniczo składa się z 3 etapów:

    Rozwiń
    1. Audyt – na początku warto zlecić specjalistyczny audyt, który oceni czy strona jest gotowa do pozycjonowania lokalnego na Kraków i pozycjonowania ogólnopolskiego. Audyt kompleksowo bada stronę pod kątem użytkowników, ale także znanych wytycznych Google. Niestety gigant z doliny krzemowej nie zdradza wszystkich parametrów witryny, które są ważne przy tworzeniu rankingu, a ponadto nie wiadomo, które z wytycznych są ważniejsze od innych. Bez wątpienia jednak jak już wspominano robot Google zwraca uwagę na nieco inne aspekty strony internetowej niż użytkownik, dlatego warto zadbać o optymalizacje witryny pod kątem wyszukiwarki. Najważniejsze parametry można sprawdzić samemu np. poprzez korzystanie z darmowych narzędzi, jeśli jednak chcesz zacząć profesjonalne pozycjonowanie strony www, to warto skorzystać z audytu wykonanego przez specjalistę. W audycie SEO znajdzie się z pewnością co najmniej kilkanaście podpunktów, w których opisane zostaną wyniki analizy. Mogą dotyczyć one np. parametrów samej strony, wykorzystanego serwera, zapewnionego bezpieczeństwa, a także użyteczności od strony internauty. Audyt powinien być jak najbardziej szczegółowy i wnikliwy, aby można było zbadać jak najwięcej parametrów. Trafna diagnoza pozwoli na wprowadzenie skutecznych zmian.
    2. Optymalizacja – kolejnym etapem jest optymalizacja strony według wyników audytu. Niekiedy może okazać się, że najważniejsze elementy witryny będą wymagały gruntownej przebudowy. Najczęściej występują problemy z błędami i zbyt rozbudowanym kodem witryny, zbyt wolnym ładowaniem się witryny, brakiem responsywności, nieprawidłową strukturą linków URL, za małą ilością tekstu itp. Jak więc widać prace nad optymalizacją strony mogą wymagać zarówno udziału programisty, jak i copywritera czy grafika.
    3. Podtrzymywanie wyników – na tym jednak SEO się nie kończy. Podtrzymywanie wyników jest równie ważnym elementem. Warto pamiętać o tym, że pozycjonowanie witryn www praktycznie nigdy się nie kończy. Aby liczyć się w rankingu wyszukiwarki każdy na nowo wrzucany tekst czy grafika będą wymagały optymalizacji. Podtrzymywanie wyników i ciągła optymalizacja są jednym z elementów skutecznego pozycjonowania w Google w Krakowie.

    Po wdrożeniu działań z zakresu SEO, kolejnym krokiem jest pozycjonowanie strony www w Krakowie. Pozycjonowanie stron w Krakowie opiera się na kilku elementach:

    • działaniach WoMM na forach, portalach, blogach i w social media – często szeptanka na forach nie jest doceniana, a może być nieocenioną pomocą podczas pozycjonowania stron w Krakowie. Z jednej strony zapewnia wsparcie wizerunkowo-informacyjne dla lokalnych mieszkańców, a z drugiej strony będzie wspierać wspinanie się w górę podczas pozycjonowania, dzięki podpięciu pod frazę kluczową z lokalizacją linku do strony lub fanpage. Do pisania na forach można wynająć profesjonalistów lub zająć się tym na własną rękę. Można poprosić kilka osób z najbliższego otoczenia, aby dołączyły do lokalnych forów i tam wrzuciły kilka wpisów na temat firmy. Aby jednak działać na większą skalę niezbędne jest wynajęcie agencji lub freelancera, dzięki czemu zyska się możliwość publikacji kilkunastu, kilkudziesięciu lub nawet kilkuset wpisów. Wszystko zależy od potencjału danego tematu na forach i w pozostałych miejscach. Użytkownicy dowiedzą się o firmie działającej lokalnie, a strona będzie windowana wyżej w wyszukiwarce dzięki obecności frazy kluczowej z linkiem do witryny.
    • content marketing – kolejnym elementem działającym na korzyść pozycjonowania strony w Krakowie są działania z zakresu content marketingu. Bardzo dobrze sprawdzają się artykuły sponsorowane zamieszczane na lokalnych portalach. Warto wyszukać tego typu strony, a że obszar małopolski jest bardzo prężnym regionem, to z pewnością działa tam wiele lokalnych portali i stron internetowych. Wiele osób lubi wiedzieć co dzieje się w ich najbliższej okolicy i chętnie czyta artykuły zamieszczane na lokalnych stronach. Artykuł odpisany w odpowiedni sposób pod SEO będzie wysoko utrzymywał się w rankingu, dzięki czemu wspomoże pozycjonowanie lokalne w Krakowie. Artykuł powinien być odpowiednio zbudowany, posiadać słowa kluczowe z lokalizacją i linkiem do strony lub anchorem, a także posiadać lokalne odniesienia czy szczegóły, co jeszcze bardziej przekona czytające go osoby do skorzystania z usługi. Dzięki content marketingowi można więc zyskać wiele – zaistnieć w świadomości użytkowników, wspomóc pozycjonowanie w Krakowie, a także zdobyć klientów bezpośrednio za pomocą opublikowanego tekstu.Warto także przeprowadzić rewizję wszystkich zamieszczonych na stronie tekstów. Praktycznie do każdej frazy kluczowej dotyczącej usługi bez większego problemu można dopisać lokalizację. Warto także rozszerzyć treści, aby ich ilość była proporcjonalna do rozbudowanego kodu strony (wskaźnik ten powinien określić audyt). Warto pomyśleć o dodaniu zakładki blogowej na stronie i regularnej publikacji nowych treści. Algorytmy wyszukiwarki lubią aktualizacje na stronach i promują te witryny, na których wprowadzane są zmiany.
      • social media – jeśli nie masz strony internetowej i nie planujesz jej założyć, to warto podziałać w social media. Do pozycjonowania lokalnego przyda się fanpage, grupa dyskusyjna czy chociażby Twój osobisty profil. Portali społecznościowych jest na tyle dużo, że na pewno znajdziesz odpowiednią platformę pod własną działalność i w odniesieniu do grupy docelowej. Dobrze pozycjonowany fanpage może także wysoko pokazywać się w wynikach podczas wyszukiwania lokalnego. Warto uzupełnić na początku wszystkie informacje związane z działalnością, a także używać tych samych słów kluczowych, co w przypadku witryny www czy wizytówki Google. Warto także regularnie publikować posty i wywoływać interakcje użytkowników. Równie dobrze może sprawdzić się grupa dyskusyjna. Link do social media można podpiąć w wizytówce Google, co wywinduje ją w górę.
      • link building – skuteczny link building to działanie wielowymiarowe, prowadzone w różnych miejscach. Składają się na niego wszystkie wymienione wcześniej działania. Link building zakłada również korzystanie z katalogów, a także umieszczanie strony w wizytówkach firm. Znane są m. in. takie jak: Panorama Firm, Starter Firm, portale ogłoszeniowe typu OLX, Gumtree, Fixly itp. Ważne są zarówno linki zewnętrze, umieszczane poza stroną internetową, jak i te wewnętrzne, pozwalające zatrzymać na dłużej zainteresowanie użytkownika.

    Jak pozycjonować lokalny sklep internetowy?

    Jak pozycjonować lokalny sklep internetowy?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego w Krakowie praktycznie niczym się nie różni od działań prowadzonych na klasycznych stronach www. Sklepy internetowe z reguły są jednak bardziej rozbudowane, dlatego warto zadbać o ich audyt i poprawną optymalizację. Należy zająć się wszystkim podstronami, aby były spójne i przyjazne dla wyszukiwarki. Sklep powinien być także postawiony na bezpiecznym i stabilnym serwerze, co ułatwi jego pozycjonowanie. Sklep internetowy warto pozycjonować lokalnie, szczególnie jeśli nie zajmuje się wysyłką na terenie całej Polski, a także wtedy, gdy oprócz sprzedaży internetowej funkcjonuje sklep stacjonarny. Dobrze pozycjonowany sklep przyciągnie dodatkowych klientów, którzy będą chcieli skorzystać z oferty na miejscu.

    Rozwiń

    Niezbędne jest ponowne opisanie lub zmiana treści opisów produktów w taki sposób, aby odpowiadały na wymogi pozycjonowania i optymalizacji w Krakowie. Opisy powinny zawierać co najmniej 2000 zzs – 2500 zzs i być w odpowiedni sposób nasycone słowami kluczowymi. Prawidłowy i wyczerpujący opis jest bardzo ważny, że względu na to, że w internecie użytkownicy muszą polegać na zdjęciach i opisach produktów. Podobnie jest w przypadku wszystkich kategorii, które funkcjonują w sklepie – należy odpowiednio je opisać. W żadnym wypadku nie można kopiować treści, bo wyszukiwarka jest uczulona na duplikację treści i spycha w dół witryny, które powielają treści. Co więcej, jest to naganne ze względu na nadszarpnięcie wizerunku właściciela sklepu, który posługuje się skradzionymi treściami. Mogą być to krótsze opisy, ale tylko oryginalne.

    Czy warto pozycjonować się lokalnie w Google?

    Właściciele firm, specjaliści od pozycjonowania i sama wyszukiwarka Google potwierdzają, że warto pozycjonować się lokalnie w Google. Przemawia za tym nie tylko efektywność w postaci większego zainteresowania klientów, ale także promowanie przez Google stron internetowych pozycjonowanych lokalnie na Kraków. Pozycjonowanie lokalne na Kraków nie tylko sprawdza się lepiej niż ogólnopolskie, ale także niesie ze sobą niższe koszty. Wybicie się na najbardziej popularnych frazach obejmujących cały kraj może być praktycznie niemożliwe. Dlatego często lepiej jest się skupić na pozycjonowaniu lokalnym, które może dostarczyć bardziej efektywnych klientów, szczególnie w dużej aglomeracji jaką jest Kraków. Pozycjonowanie stron lokalnie jest polecane zwłaszcza w przypadku biznesów funkcjonujących lokalnie. Trudno wyobrazić sobie, aby klienci przyjechali do sklepu ze zdrową żywnością w Krakowie z drugiego końca Polski. To mało prawdopodobne, szczególnie aby mogli przekształcić się z czasem w stałych bywalców. Z klientami do których firma dotrze lokalnie jest zupełnie inaczej, po pewnym czasie można liczyć na to, że staną się wartościowymi, stałymi klientami.

    Jest tyle możliwości na pozycjonowanie lokalne, że warto skupić się na działaniu w lokalnej okolicy. Często jest tak, że przedsiębiorcy zapominają o najbliższym terenie, w którym często drzemie bardzo duży potencjał. Szczególnie nowe miejsca wymagają w pierwszej kolejności rozreklamowania w najbliższej okolicy. Warto cały czas starać się o pozyskanie nowych klientów, a pozycjonowanie strony internetowej lokalne pozwala szczególnie pozyskać stałych klientów, którzy z czasem mogą stać się samodzielnymi ambasadorami marki. W wielu osobach odzywa się lokalny patriotyzm i gdy mają do wyboru usługodawcę znajdującego się w okolicy, a tego w większej odległości, to wolą skorzystać z oferty znajdującej się po sąsiedzku niż jechać do sąsiedniego miasta. Warto pozyskać dzięki pozycjonowaniu lokalnemu, właśnie takich klientów,.

    Ile trwa pozycjonowanie lokalne i optymalizacja?

    Ile trwa pozycjonowanie lokalne i optymalizacja?

    Pytanie o czas trwania pozycjonowanie stron www i optymalizacji zadaje praktycznie każdy przedsiębiorca i właściciel strony internetowej. Trudno na nie odpowiedzieć. Przyjmuje się jednak, że pozycjonowanie, jak i optymalizacja nigdy się nie kończą. Wiąże się to z nieustannym ruchem w internecie. Strony internetowe, sklepy online, blogi nieustannie podnoszą się i spadają w rankingu, dlatego niezbędne jest stałe działanie. Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie witryny www warto nastawić się na długoterminowe działania i współpracę. Aby zobaczyć efekty pozycjonowania należy wykazać się cierpliwością. Często dzieje się tak, że pierwsze wyniki będą odczuwalne dopiero po kilku miesiącach. Wszystko tak naprawdę zależy od ponoszonych kosztów, charakterystyki strony, branży w której działasz, słów kluczowych na które chcesz się pozycjonować, jakości pozycjonowanej witryny a także starań agencji marketingowej lub freelancera. Warto dać sobie więcej czasu niż mniej, bo żadna renomowana agencja marketingowa nie zobowiąże się do przedstawienia oczekiwanych wyników pozycjonowania po kilku tygodniach lub miesiącu czy dwóch od rozpoczęcia kampanii.

    Rozwiń

    Aby pozycjonowanie było łatwiejsze i efektywniejsze należy w pierwszej kolejności popracować nad jakością prowadzonej witryny. Dotyczy to także jak najbardziej pozycjonowania lokalnego w Krakowie. Pierwsze efekty można będzie tak naprawdę zobaczyć po około pół roku od rozpoczęcia pozycjonowania. Warto określić sobie kamienie milowe np. ilość wejść na stronę, jaką chcesz uzyskać lub rzeczywistą liczbę klientów, którzy dokonają zakupu online (sklepy internetowe). Warto także wziąć poprawkę na tego typu działania, którym może nie sprzyjać sezonowość Twojego biznesu i stale działająca konkurencja. Agencja marketingowa lub freelancer, który zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony powinien jednak móc wykazać się wynikami po kilku miesiącach od rozpoczęcia działania. Miarodajnym wskaźnikiem będzie zbadanie na jakich pozycjach na chwilę obecną znajduje się Twoja witryna przeznaczona do pozycjonowania po wpisaniu wybranych słów kluczowych, a jakie uda się jej osiągnąć po określonym czasie od rozpoczęcia kampanii.

    Optymalizacja pod lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Krakowie

    Optymalizacja pod lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Krakowie

    Lokalne pozycjonowanie strony internetowej może przynieść wymierne korzyści. Dotyczy to zarówno przedsiębiorcy, jak i jego klientów. Optymalizacja pod lokalne pozycjonowanie powinna się składać z kilku elementów:

    Rozwiń
    • optymalizacji grafiki – grafika zamieszczana na stronie jest bardzo ważna. Powinna być nie tylko jak najlepszej jakości, autorska (nie pobierana z darmowych stocków), ale także odpowiednio podpisana, aby robot Googla mógł ją odczytać,
    • rewizji zamieszczonych tekstów – podczas optymalizacji warto bliżej przyjrzeć się wszystkim treściom zamieszczanym na stronie. Warto wykasować wszystkie nieaktualne i nieprzydatne dla klienta informacje. Zamiast tego warto regularnie wprowadzać nowy content, który zachęci robota Google do odwiedzin pozycjonowanego sklepu online lub witryny www,
    • zbadania parametrów serwera – wybór serwera, na którym ma być osadzona domena również ma wpływ na późniejsze pozycjonowanie strony www i optymalizację. Warto korzystać z bezpiecznych i stabilnych serwerów, które zapewnią nieprzerwane działanie strony i ochronę wszystkich haseł,
    • zbadania linków przychodzących – na stronę bardzo duży wpływ mają linki, które do niej kierują. Warto sprawdzić z jakich źródeł pochodzą i czy nie ma w nich stron ze SPAMEM czy niedozwolonymi treściami, które mogą ściągać w dół pozycjonowaną witrynę,
    • ograniczenia ilości przekierowań – im większa liczba przekierowań tym gorzej, bo wiąże się to często z dużym obciążeniem witryny i jej wolniejszym ładowaniem,
    • poprawnego skonstruowania linków URL – w linkach www prowadzących do strony głównej, poszczególnych podstron czy kategorii i konkretnych produktów mogą znajdować się niepotrzebne fragmenty, które powodują ich wydłużanie. Należy zadbać o to, aby linki były krótkie, zawierały słowa kluczowe z lokalizacją i były jak najbardziej dopasowane do treści i zawartości przedstawianej na konkretnej stronie,
    • zachowania hierarchii nagłówków – w SEO bardzo ważna jest hierarchia nagłówków, w których również powinny znajdować się słowa kluczowe z dodaną lokalizacją. Nagłówki porządkują treść na całej stronie www.

    Sklep internetowy Kraków - pełna optymalizacja

    Sklep internetowy Kraków - pełna optymalizacja

    Optymalizacja sklepu internetowego w Krakowie jest bardzo podobna do działań prowadzonych na klasycznych stronach www. Zwykle zajmuje jednak dużo więcej czasu, bo strony będące jednocześnie sklepami mają o wiele większą ilość podstron, zakładek, kategorii itd. We wszystkich opisach warto posługiwać się słowami kluczowymi i dodawać do nich pożądaną lokalizację. Warto popracować nad tworzeniem tzw. long tail, aby zaistnieć wśród konkurencji. Wyszukiwarka Google również lubi tzw. długie ogony, bo konkurencja na klasyczne krótkie frazy jest tak duża, że warto wyróżniać się czymś innym, a tego typu rozwiązania najczęściej docenia właśnie robot Google. Long taile to inaczej dłuższe i bardziej szczegółowe frazy, którymi posługują się bardziej świadomi użytkownicy. Pomaga to w doprowadzeniu ich do miejsca, którego dokładnie szukali i skraca cały proces przeprowadzenia klientów przed drogę zakupową. Klient, który wpisuje w okno wyszukiwarki długą i dokładna frazę w większości wie, czego chce i jest zdecydowany na zakup, co znacznie ułatwia zadanie.

    Rozwiń

    Wszyscy specjaliści od SEO i pozycjonowania stron www są świadomi, że nie znają wszystkich wytycznych jakimi rządzi się Google. Amerykański gigant co jakiś czas sam publikuje informacje na temat najnowszych algorytmów czy aktualizacji. Część z nich pozostaje jednak tajemnicą, aby według Google konkurencja była bardziej sprawiedliwa. Dlatego popularnością cieszą się także testy A/B, które są w stanie określić, które rozwiązania lepiej się sprawdzają. Faktem jest, że nie wiemy dokładnie, które zmiany są ważniejsze od innych, np. czy istotniejsza jest mniejsza waga strony czy jej responsywność, restrukturyzacja linków URL czy odcięcie niepożądanych linków przychodzących. Można więc śmiało stwierdzić, że warto wdrożyć jak najwięcej znanych rozwiązań, bo zawsze jest szansa, że spełnimy więcej wymagań na check liście robota Google, niż konkurencja.

    Efekty pozycjonowanie lokalnego w Krakowie

    Efekty pozycjonowanie lokalnego w Krakowie

    Efektem pozycjonowania lokalnego jest z pewnością szybsze docieranie do klientów znajdujących się w pobliżu. Jeżeli świadczysz usługi we własnym domu lub u klienta będzie to znaczne ułatwienie, które pozwoli na skrócenie czasu dojazdu i ponoszenie mniejszych kosztów. Z takiego rozwiązania powinny być zadowolone obie strony.

    Każdy przedsiębiorca wie, że nie można spoczywać na laurach, a zamiast tego należy myśleć o nieustannym rozwoju. Pozycjonowanie lokalne mimo, że pozornie ma mniejszy zakres, daje jednak wiele możliwości, a pracy dla pozycjonera z pewnością nie zabraknie, bo coraz więcej firm odkrywa zalety pozycjonowania w najbliższej okolicy.

    Rozwiń

    Dzięki pozycjonowaniu strony www w Krakowie staniesz się bardziej rozpoznawalny wśród najbliższej społeczności. Dzięki temu będziesz mógł liczyć na polecenia za pomocą poczty pantoflowej. Klienci, którzy są zadowoleni z usług chętnie polecają sprawdzoną osobę swoim sąsiadom, bliskim czy znajomym. Dzięki temu zyskasz klientów, którzy sami przyczynią się do większego zasięgu Twojej reklamy. Z czasem będziesz mógł ponosić nawet mniejsze koszty reklamy, bo będziesz miał wielu klientów z polecenia.

    Jeśli będziesz się skutecznie pozycjonować lokalnie, to z czasem będziesz mógł zdeklasować swoją konkurencję. Jeszcze lepiej jest, gdy okaże się, że dysponujesz oryginalnym towarem, terminowo wykonujesz usługi, wprowadzasz rabaty czy nowości dla swoich klientów. Wtedy możesz nawet zdobyć pierwsze miejsce w wyszukiwarce Google, w wynikach organicznych czy na wizytówce Google. Pozycjonowanie lokalne oferuje zdecydowanie większe możliwości, aby móc się przebić i stać się liderem w danej okolicy.

    Jakie usługi SEO oferowane są w Krakowie?

    Jakie usługi SEO oferowane są w Krakowie?

    Kraków jako jedno z największych miast Polski może pochwalić się rozbudowaną siecią usług. Wśród nich znajdują się także te z zakresu SEO dla przedsiębiorców. Bez różnicy w jakiej branży działasz, jeśli Twoja usługa wymaga realizacji w trybie stacjonarnym, to na pewno warto wdrożyć działania z zakresu SEO i pozycjonowania lokalnego. Kraków to rozbudowane miasto z wieloma dzielnicami i rejonami, dlatego warto dokładniej określić swoje położenie, aby klienci znajdujący się w pobliżu mogli łatwiej do Ciebie dotrzeć. Często zdarza się tak, że potencjalni klienci nawet nie wiedzą o tym, że w ich pobliżu znajduje się usługodawca wykonujący dane prace.

    Rozwiń

    W Krakowie oferowany jest pełny wachlarz usług SEO, w tym rzetelny audyt strony, a także optymalizacja na jego podstawie. Najlepiej jest szukać agencji SEO, która zajmie się obiema tymi rzeczami. Najpierw należy zdiagnozować, które elementy witryny są do poprawy, aby móc wprowadzić efektywne zmiany. Może się okazać, że strona będzie potrzebowała niewielkich zmian lub wręcz przeciwnie, trzeba będzie wprowadzić daleko idące poprawki. Nawet świeżo opracowana strona może wymagać zmian pod kątem SEO, dlatego tak ważne jest, aby audytem i zmianami zajęli się odpowiedni profesjonaliści. SEO jest częścią składową pozycjonowania, bo każda kolejna zmiana na stronie, w tym opracowany tekst czy produkt dodawany do sklepu może wymagać optymalizacji. Dlatego warto co jakiś czas poddawać stronę nawet przyspieszonemu audytowi, aby kolejne poprawki nie były już tak skomplikowane.

    Jaką firmę SEO w Krakowie wybrać?

    Jaką firmę SEO w Krakowie wybrać?

    Przede wszystkim warto zgłosić się do firmy oferującej pozycjonowanie stron www w Krakowie, która może wykazać się niezbędnym doświadczeniem oraz zatrudnianiem najlepszej klasy specjalistów. W tym celu warto poszukać w sieci więcej informacji na jej temat. Na forach internetowych czy social media można znaleźć wiele przydatnych opinii dotyczących działalności konkretnej firmy. Postaraj się dowiedzieć jak najwięcej na temat zespołu, który będzie pracował nad Twoim zleceniem. Każda z osób powinna wykazać się niezbędnym doświadczeniem w zakresie pozycjonowania. Podobnie z copywriterami czy grafikami – każda z osób powinna posiadać portfolio, które zostanie Ci udostępnione. Każda agencja, która prowadzi efektywne kampanie powinna móc przedstawić swoje referencje i case study potwierdzające osiągnięte wyniki.

    Rozwiń

    Możesz wybrać agencję zajmującą się pozycjonowaniem SEO z Krakowa jak i innych części Polski. Lokalizacja w tym przypadku nie jest najważniejsza, bo agencje marketingowe pracują zwykle na terenie całej Polski i nie skupiają się na konkretnym obszarze. Jeśli jednak wolisz skorzystać z usług agencji znajdującej się w najbliższej okolicy, to także nie powinno stanowić problemu. W Krakowie znajduje się wiele agencji marketingowych świadczących usługi z zakresu SEO i pozycjonowania.

    Oczywiście nie musisz od razu wiedzieć wszystkie o pozycjonowaniu stron www w Krakowie, bo od tego są specjaliści, ale warto abyś posiadał chociaż podstawową wiedzę na temat mechanizmów rządzących rankingiem wyszukiwarki Google. Wiedza sprawi, że będziesz mógł lepiej określić swoje oczekiwania, a także łatwiej będzie Ci zrozumieć działania wykonywane przez agencję.

    Wybieraj usługi agencji, która same potrafi się dobrze pozycjonować. W świecie marketingu konkurencja jest ogromna, dlatego przebicie się danej agencji z jej własną ofertą jest bardzo dobrym sygnałem. Zwróć uwagę także na to, jak wygląda strona internetowa agencji z którą zamierzasz nawiązać współpracę. Wybierz firmę, która prowadzi kompleksowe usługi z zakresu SEO i pozycjonowania. W ich zakres powinien wchodzić zarówno audyt, jak i wprowadzenie niezbędnych zmian na stronie. Kolejną częścią oferty powinno być przedstawienie strategii zakładającej wykorzystanie wszystkich efektywnych możliwości pozycjonowania, konkretnie w przypadku Twojej firmy.

    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie