Pozycjonowanie Magento

Bezp艂atny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zam贸w bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO z naszym doradc膮.

    Oprogramowanie Magento zajmuje obecnie drugie miejsce na podium, je艣li chodzi o najlepsze platformy dla sklep贸w internetowych. Wyprzedza je tylko 艣wiatowy lider, czyli WordPress. Bogata funkcjonalno艣膰 oraz mo偶liwo艣膰 rozszerzenia platformy o wiele dodatk贸w sprawiaj膮, 偶e firmy dzia艂aj膮ce na rynku e-commerce mog膮 profesjonalnie zarz膮dza膰 procesami sprzeda偶y i oferowa膰 klientom wsp贸艂prac臋 na najwy偶szym poziomie. Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e przygotowanie sprawnie dzia艂aj膮cego sklepu to nie wszystko. Istotnym elementem ca艂ej uk艂adanki jest pozycjonowanie Magento.

    Bez dostosowania witryny internetowej do algorytm贸w wyszukiwarki w艂a艣ciciel sklepu nie mo偶e liczy膰 na du偶膮 widoczno艣膰 w sieci. Niestety wielu przedsi臋biorc贸w o tym zapomina i pomija proces pozycjonowania oraz optymalizacji sklepu Magento, co jest ogromnym b艂臋dem. Je艣li chcesz dotrze膰 do du偶ej grupy odbiorc贸w, zwi臋kszy膰 艣wiadomo艣膰 marki oraz poprawi膰 wyniki sprzeda偶owe, nie mo偶esz pomija膰 tego kroku. Sprawd藕, czym dok艂adnie jest ta popularna platforma oraz co warto wiedzie膰 o pozycjonowaniu stron Magento.

    Czym jest Magento?

    Czym jest Magento?

    Magento 鈥 rozbudowana platforma sprzeda偶owa

    Magento to oprogramowanie, kt贸re pozwala na prowadzenie sprzeda偶y internetowej. Obecnie jest drugim najcz臋艣ciej wybieranym oprogramowaniem do dzia艂alno艣ci e-commerce na 艣wiecie. Wiele znanych i 艣wiatowych przedsi臋biorstw prowadzi sprzeda偶 internetow膮, korzystaj膮c w艂a艣nie z platformy Magento.

    Rozwi艅

    Oprogramowanie to pozwala na wszystko, co jest potrzebne do sprawnego funkcjonowania sklepu oraz nawi膮zywania dobrych relacji z klientami. Podstawowe funkcje oraz wiele dodatk贸w umo偶liwiaj膮 umieszczanie w sklepie internetowym wielu produkt贸w, opis贸w i zdj臋膰, a tak偶e pozwalaj膮 skonfigurowa膰 metody p艂atno艣ci oraz wspomagaj膮 pozycjonowanie Magento.

    Oczywi艣cie opisane wy偶ej przyk艂ady to tylko niewielka cz臋艣膰 tego, co mo偶e zaoferowa膰 w艂a艣cicielom sklep贸w internetowych platforma Magento. Wiele os贸b uwa偶a j膮 za najbardziej rozbudowan膮 platform臋 sprzeda偶ow膮, kt贸ra oferuje wiele zaawansowanych funkcji i pozwala 艣wiadczy膰 us艂ugi w sektorze e-commerce na najwy偶szym poziomie.

    Dost臋pne wersje platformy Magento

    Platforma Magento jest obecnie dost臋pna w trzech wersjach: bezp艂atna (open source), p艂atna oraz p艂atna i utrzymywana na serwerach Magento. Najpopularniejsza jest wersja bezp艂atna, dzia艂aj膮ca na podstawie otwartego oprogramowania, kt贸re pozwala na dowolne modyfikacje kodu strony, co ma du偶e znaczenie przy optymalizacji sklepu Magento.

    Wersja dzia艂aj膮ca na podstawie oprogramowania open source zawiera wszystkie podstawowe funkcje niezb臋dne do prowadzenia sprzeda偶y internetowej, jednak bez problemu mo偶na rozszerzy膰 platform臋 o dodatkowe, bardziej zaawansowane funkcje. W艂a艣ciciele sklep贸w mog膮 korzysta膰 zar贸wno z darmowych, jak i p艂atnych dodatk贸w, kt贸re pozwalaj膮 rozbudowa膰 platform臋, zwi臋kszy膰 jej atrakcyjno艣膰 z punktu widzenia klient贸w, a tak偶e skutecznie pozycjonowa膰 Magento.

    Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e pomimo tego, i偶 oprogramowanie jest darmowe, to koszty wdro偶enia tej wersji platformy i tak si臋 pojawi膮 (np. hosting, domena).

    Oprogramowanie dla 艣rednich i du偶ych firm

    Ze wzgl臋du na liczne rozszerzenia i ogromne mo偶liwo艣ci rozwoju oprogramowanie Magento doskonale sprawdzi si臋 w przypadku 艣rednich i du偶ych firm. W艂a艣nie tym r贸偶ni si臋 ono np. od wtyczki WooCommerce do WP, kt贸ra r贸wnie偶 jest darmowa, ale nie daje a偶 tylu mo偶liwo艣ci.

    Dzi臋ki integracjom z podmiotami wa偶nymi w 艣rodowisku e-commerce oprogramowanie Magento w p艂atnej wersji pozwala r贸wnie偶 na prowadzenie sprzeda偶y hurtowej w modelu B2B. W艂a艣nie dlatego wiele przedsi臋biorstw, kt贸re planuj膮 w przysz艂o艣ci si臋 rozwija膰 i dzia艂a膰 na du偶膮 skal臋 decyduje si臋 na to oprogramowanie.

    Platforma pozwala zarz膮dza膰 ogromn膮 ilo艣ci膮 produkt贸w, a do tego wspiera dzia艂ania SEO, dzi臋ki czemu pozycjonowanie Magento jest skuteczniejsze. A wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest kluczowym aspektem, zar贸wno w przypadku ma艂ych firm, jak i ogromnych, 艣wiatowych przedsi臋biorstw.

    Zalety i wady platformy Magento

    Najwi臋ksze zalety platformy Magento to ogromne mo偶liwo艣ci rozwoju dzia艂alno艣ci; wiele dodatk贸w, kt贸re sprawiaj膮, 偶e sklep staje si臋 jeszcze bardziej profesjonalny; mo偶liwo艣膰 integracji z wieloma oddzielnymi podmiotami oraz wsparcie dla dzia艂a艅 SEO, co ma ogromny wp艂yw na pozycjonowanie sklepu internetowego Magento.

    Niestety platforma ta 鈥 tak jak i ka偶da inna 鈥 ma te偶 kilka wad. Jedn膮 z nich s膮 du偶e wymagania wzgl臋dem serwera. Liczne rozszerzenia i zaawansowane funkcje platformy Magento wymagaj膮 wi臋cej ni偶 platformy o prostszej strukturze. Problem pojawia si臋, zw艂aszcza gdy sklep zawiera du偶膮 ilo艣膰 produkt贸w. Dlatego tak wa偶ne jest umieszczenie go na serwerze o dobrych parametrach.

    Opr贸cz tego wad膮 jest te偶 ma艂o intuicyjny panel zarz膮dzania. Osoba, kt贸ra nie ma odpowiedniej wiedzy, b臋dzie mia艂a trudno艣膰 z niekt贸rymi czynno艣ciami. Mowa tutaj zar贸wno o zarz膮dzaniu platform膮, jak i dzia艂aniach zwi膮zanych z pozycjonowaniem stron Magento.

    Czy warto pozycjonowa膰 sklep na Magento?

    Czy warto pozycjonowa膰 sklep na Magento?

    Co daje pozycjonowanie sklepu Magento?

    Ka偶dego roku liczba u偶ytkownik贸w internetu ro艣nie, dlatego jest to najlepsze miejsce na promowanie swoich us艂ug i pozyskiwanie klient贸w. Dzi艣 firma, kt贸ra nie posiada w艂asnej strony internetowej, b臋dzie mia艂a bardzo ma艂e szanse na to, aby wyr贸偶ni膰 si臋 w艣r贸d konkurencji. Dlatego tak wiele przedsi臋biorstw rozszerza swoj膮 dzia艂alno艣膰 o sektor e-commerce.

    Rozwi艅

    A co ma to wsp贸lnego z pozycjonowaniem sklepu Magento? Ot贸偶 samo za艂o偶enie strony, sklepu czy jakiejkolwiek innej witryny internetowej, kt贸r膮 kto艣 ma odwiedza膰, nie wystarczy. Trzeba da膰 odbiorcom zna膰 o swoim istnieniu 鈥 w艂a艣nie za pomoc膮 pozycjonowania i optymalizacji sklepu Magento.

    Warto wiedzie膰, 偶e wi臋kszo艣膰 internaut贸w korzysta wy艂膮cznie z pierwszej strony wynik贸w wyszukiwania. Je艣li Tw贸j sklep si臋 tam nie pojawi, musisz liczy膰 si臋 z ma艂膮 liczb膮 odwiedzin, a co za tym idzie 鈥 ma艂膮 liczb膮 konwersji.

    Dlatego zdecydowanie warto pozycjonowa膰 sklep Magento. Pomaga to zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 w sieci, a tym samym 鈥 艣wiadomo艣膰 marki w umys艂ach konsument贸w, a tak偶e generowa膰 wi臋ksze zyski.

    Kiedy warto zdecydowa膰 si臋 na pozycjonowanie sklepu Magento?

    Na pocz膮tku warto zastanowi膰 si臋, czy ka偶dy sklep internetowy musi by膰 pozycjonowany. Oczywi艣cie nie ka偶dy. Ale czy pozycjonowanie pomaga zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 w sieci i wspomaga dzia艂ania marketingowe? Jak najbardziej. Nie inaczej jest w przypadku platformy Magento. Pozycjonowanie sklepu sprawi, 偶e witryna zyska lepsz膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwanie, dzi臋ki czemu wi臋cej klient贸w b臋dzie mog艂o do niej dotrze膰.

    Kiedy warto zdecydowa膰 si臋 na pozycjonowanie? Je艣li sklep internetowy jest dopracowany pod k膮tem wygl膮du i u偶yteczno艣ci dla odwiedzaj膮cych, ale liczba wy艣wietle艅 witryny jest bardzo niska, to jest to dobry moment, aby zacz膮膰 dzia艂ania zwi膮zane z pozycjonowaniem Magento.

    Niestety ani oferowanie wysokiej jako艣ci produkt贸w, ani atrakcyjna strona internetowa nie przynios膮 korzy艣ci, je艣li internauci nie b臋d膮 wiedzie膰 o istnieniu firmy. Dlatego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to podstawa.

    Pozycjonowanie czy Google AdWords 鈥 co wybra膰?

    Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania mo偶e zapewni膰 pozycjonowanie sklepu internetowego Magento lub p艂atne reklamy Google, czyli tak zwane Google AdWords. Co b臋dzie lepszym wyborem?

    Przede wszystkim warto wiedzie膰, czym r贸偶ni膮 si臋 od siebie te rozwi膮zania. Dzia艂ania, kt贸re wykonuje pozycjoner lub agencja SEO w ramach pozycjonowania, dotycz膮c膮 wynik贸w organicznych w wyszukiwarce. Wyniki organiczne to wszystko to, co nie jest p艂atnym linkiem od Google. Natomiast reklamy Google oznaczone s膮 napisem 鈥濺eklama鈥 i pojawiaj膮 si臋 na samej g贸rze lub na samym dole strony. Aby to osi膮gn膮膰, trzeba uruchomi膰 kampani臋, kt贸ra jest p艂atna.

    P艂atne linki Google AdWords to rozwi膮zanie, kt贸re daje niemal b艂yskawiczne efekty. W przypadku pozycjonowania Magento na pierwsze efekty trzeba czeka膰 kilka miesi臋cy, ale s膮 one d艂ugofalowe. Warto te偶 wspomnie膰, 偶e wiele u偶ytkownik贸w internetu omija linki oznaczone napisem 鈥濺eklama鈥 i ch臋tniej korzysta z wynik贸w organicznych.

    Dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, kt贸re rozwi膮zanie b臋dzie lepsze. Dob贸r strategi zale偶y od cel贸w, jakie chce osi膮gn膮膰 w艂a艣ciciel witryny, a tak偶e od grupy docelowej.

    Pozycjonowanie 鈥 najta艅szy spos贸b na marketing?

    Wiele os贸b uwa偶a, 偶e pozycjonowanie sklepu Magento to najta艅szy spos贸b na promocje w sieci i pozyskiwanie klient贸w. To dlatego, 偶e dzia艂ania pozycjonera czy agencji SEO daj膮 efekt w postaci wy偶szej pozycji w wynikach wyszukiwania, dzi臋ki czemu wi臋cej os贸b mo偶e trafi膰 do sklepu. A to daje wi臋ksze szanse na du偶膮 liczb臋 konwersji i dokonanych transakcji.

    Nie mo偶na jednak zapomina膰, 偶e za prac臋 specjalisty w dziedzinie pozycjonowania i optymalizacji trzeba zap艂aci膰. Koszty b臋d膮 r贸偶ni艂y si臋 w zale偶no艣ci od aktualnego stanu witryny oraz cel贸w, jakie chce osi膮gn膮膰 firma.

    Jak rozpocz膮膰 pozycjonowanie Magento?

    Jak rozpocz膮膰 pozycjonowanie Magento?

    Okre艣lenie bud偶etu na pozycjonowanie Magento

    Przed rozpocz臋ciem pozycjonowanie sklepu internetowego Magento warto okre艣li膰 bud偶et, jaki mo偶esz przeznaczy膰 na te dzia艂ania. To pomo偶e zaw臋zi膰 poszukiwania odpowiedniego pozycjonera czy agencji SEO. Dodatkowo b臋dziesz wiedzia艂, na jakie us艂ugi mo偶esz sobie pozwoli膰 i jakie strategie wprowadzi膰.

    Rozwi艅

    Wdra偶anie niekt贸rych dzia艂a艅 jest bardziej pracoch艂onne, a tak偶e wymaga wi臋cej czasu, dlatego koszty wynaj臋cia specjalisty od pozycjonowania b臋d膮 wi臋ksze. Okre艣lenie bud偶etu mo偶e by膰 zatem pomocne w doborze konkretnych strategii.

    Warto te偶 pami臋ta膰, 偶e pozycjonowanie stron Magento to d艂ugofalowy proces, na kt贸ry sk艂ada si臋 wiele czynnik贸w. Wykonywanie jednorazowo jednej czy nawet kilku czynno艣ci mo偶e nie przynie艣膰 zadowalaj膮cych efekt贸w, dlatego konieczne b臋dzie modyfikowanie strategi i regularne dokonywanie zmian. A im wi臋cej pracy b臋dzie musia艂 wykona膰 pozycjoner czy agencja SEO, tym wi臋ksze b臋d膮 koszty wsp贸艂pracy.

    Wyb贸r pozycjonera lub agencji SEO

    Kluczowy jest r贸wnie偶 wyb贸r odpowiedniego pozycjonera lub agencji SEO. Pami臋taj, 偶e im bardziej do艣wiadczony specjalista, tym lepszych efekt贸w mo偶esz si臋 spodziewa膰. Je艣li pozycjonowania i optymalizacji sklepu Magento podejmie si臋 osoba, kt贸ra nie ma odpowiedniej wiedzy, efekt dzia艂a艅 mo偶e by膰 niezadowalaj膮cy.

    I nie chodzi tutaj wy艂膮cznie o to, 偶e sklep internetowy nie zyska lepszej pozycji. W najgorszym wypadku dzia艂ania niedo艣wiadczonego pozycjonera mog膮 przyczyni膰 si臋 do spadku pozycji, a nawet na艂o偶enia kary przez wyszukiwark臋.

    Dlatego przy wyborze nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na to, czy dany pozycjoner ma specjalistyczn膮 wiedz臋, umiej臋tno艣ci i do艣wiadczenie oraz czy nie stosuje dzia艂a艅 niedozwolonych przez wyszukiwark臋. Je艣li jest taka mo偶liwo艣膰, warto zapozna膰 si臋 z poprzednimi projektami pozycjonera.

    To pomo偶e w pewnym stopniu rozwia膰 w膮tpliwo艣ci i tym samym 鈥 powierzy膰 pozycjonowanie Magento w dobre r臋ce.

    Czy mo偶na samodzielnie pozycjonowa膰 sklep Magento?

    Tak naprawd臋 dzia艂a艅 wykonywanych w ramach pozycjonowania mo偶e podj膮膰 si臋 ka偶dy. Jednak nie ka偶dy zrobi to dobrze. Ze wzgl臋du na zaawansowan膮 struktur臋 i wiele funkcji platformy, pozycjonowanie sklepu Magento nie nale偶y do 艂atwych zada艅.

    Potrzebna jest odpowiednia wiedza, do艣wiadczenie, umiej臋tno艣ci, narz臋dzia oraz oczywi艣cie czas. Warto te偶 mie膰 na uwadze, 偶e bardzo 艂atwo pope艂ni膰 b艂膮d, kt贸rego konsekwencje b臋d膮 odczuwalne przez d艂ugi czas. Osoba niedo艣wiadczona mo偶e nie艣wiadomie zrobi膰 co艣, co jest zakazane przez Google. Dzia艂ania niezgodne z polityk膮 wyszukiwarki nazywane s膮 Black Hat SEO. Niekt贸re z zakazanych czynno艣ci przynosz膮 szybkie efekty w postaci wzrostu pozycji witryny, jednak kar膮 za ich stosowanie mo偶e by膰 np. filtr algorytmiczny.

    Dlatego zdecydowanie lepszym rozwi膮zaniem jest powierzenie pozycjonowania Magento ekspertom, kt贸rzy zajmuj膮 si臋 pozycjonowaniem na co dzie艅 i wiedz膮, jakich technik nale偶y unika膰.

    Okre艣lenie potrzeb oraz cel贸w, jakie ma osi膮gn膮膰 sklep

    Pozycjonowanie Magento warto te偶 rozpocz膮膰 od sprecyzowania cel贸w. Oczywi艣cie wszystkie dzia艂ania pozycjonera czy agencji SEO maj膮 przede wszystkim zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 sklepu internetowego w sieci, jednak mog膮 mi臋膰 one dodatkowo inne cele.

    Niekt贸re sklepy internetowe znajduj膮 si臋 na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i generuj膮 wy艣wietlenia, jednak wsp贸艂czynnik konwersji jest bardzo niski. To oznacza, 偶e u偶ytkownicy odwiedzaj膮 dan膮 witryn臋, ale nie wykonuj膮 na niej 偶adnych dzia艂a艅 i szybko j膮 opuszczaj膮.

    Mo偶e to 艣wiadczy膰 o tym, 偶e strona sklepu nie jest atrakcyjna dla internaut贸w, nie odpowiada na ich potrzeby lub nie zach臋ca odpowiednio do podejmowania dzia艂a艅. W takiej sytuacji warto skupi膰 si臋 na optymalizacji sklepu Magento, czyli dzia艂aniach na stronie.

    Oczywi艣cie jest to tylko przyk艂ad, a cele, jakie ma osi膮gn膮膰 sklep, mog膮 by膰 r贸偶ne, dlatego przed wprowadzeniem jakiejkolwiek strategi warto si臋 nad nimi zastanowi膰.

    Pozycjonowanie Magento krok po kroku

    Pozycjonowanie Magento krok po kroku

    Krok 1: Audyt SEO i UX oraz sprawdzenie konkurencji

    Zar贸wno pozycjonowanie Magento, jak i ka偶dej innej witryny nale偶y zacz膮膰 od przeprowadzenia audyt贸w SEO i UX oraz przeanalizowania strony konkurencji. Do tego potrzebne b臋d膮 specjalne narz臋dzia. Z audyt贸w powinien zosta膰 sporz膮dzony raport opisuj膮cy wszystkie b艂臋dy obecne na stronie, a tak偶e zawieraj膮cy porady i zalecenia.

    Rozwi艅

    Analiza konkurencji pozwala natomiast sprawdzi膰, jakie dzia艂ania przynios艂y efekty i czy obrana strategia w danej bran偶y si臋 sprawdza, czy te偶 nie. Dzi臋ki temu mo偶na sporz膮dzi膰 plan pozycjonowania sklepu Magento.

    Krok 2: Naprawienie istniej膮cych b艂臋d贸w

    Raporty z audyt贸w wyka偶膮 wszystkie b艂臋dy, kt贸re nie pozwalaj膮 witrynie sklepu internetowego zyska膰 wysokiej pozycji. Dlatego kolejnym krokiem jest wyeliminowanie ich. B艂臋dem, kt贸ry bardzo cz臋sto si臋 powtarza i skutecznie utrudnia pozycjonowanie stron Magento, jest tzw. kanibalizacji s艂贸w kluczowych, czyli pozycjonowanie kilku podstron na te samy frazy.

    W takiej sytuacji wyszukiwarka b臋dzie sama wybiera艂a, kt贸r膮 podstron臋 wy艣wietla膰 na dane zapytanie internauty, a cz臋sto mo偶e by膰 to niezgodne z za艂o偶eniami w艂a艣ciciela sklepu.

    Krok 3: Dob贸r fraz kluczowych

    Dob贸r odpowiednich fraz kluczowych to jeden z najwa偶niejszych krok贸w ca艂ego pozycjonowania sklepu internetowego Magento. To dzi臋ki nim internauci b臋d膮 mogli trafi膰 na dan膮 witryn臋 po wpisaniu w wyszukiwarce swojego zapytania czy frazy.

    Ich dob贸r powinien by膰 dog艂臋bnie przeanalizowany i przemy艣lany. Wa偶ne jest to, aby by艂y to frazy, kt贸re u偶ytkownicy internetu cz臋sto wpisuj膮 w wyszukiwarce, a jednocze艣nie nie mog膮 by膰 zbyt og贸lne i konkurencyjne. Tutaj wa偶ny jest balans.

    Nale偶y te偶 pami臋ta膰, 偶e wybrane s艂owa kluczowe musz膮 dotyczy膰 tego, co rzeczywi艣cie znajduje si臋 na stronie.

    Krok 4: Optymalizacja strony pod k膮tem technicznym

    Elementem pozycjonowania Magento jest r贸wnie偶 optymalizacja strony pod k膮tem technicznym. Chodzi tutaj m.in. o prosty kod HTML, szybko艣膰 艂adowania strony oraz to, czy bez problemu mo偶na j膮 wy艣wietla膰 na urz膮dzeniach takich jak tablet i telefon.

    Sklep internetowy zoptymalizowany pod k膮tem technicznym b臋dzie nie tylko atrakcyjniejszy dla u偶ytkownik贸w, ale r贸wnie偶 bardziej przyjazny dla algorytmu Google, poniewa偶 wyszukiwarka ch臋tniej promuje witryny, kt贸re nie stwarzaj膮 problem贸w.

    Krok 5: Optymalizacja strony pod k膮tem atrakcyjno艣ci dla u偶ytkownika

    Niezale偶nie od obranych strategi pozycjonowania stron Magento trzeba pami臋ta膰, 偶e witryna ma by膰 dostosowana nie tylko do algorytm贸w wyszukiwarki, ale r贸wnie偶 do odwiedzaj膮cych. Tutaj pomocne b臋d膮 wyniki ze wspomnianego wcze艣niej audytu UX, kt贸ry sprawdza wra偶enia internaut贸w.

    Strona musi by膰 dla nich przede wszystkim u偶yteczna i atrakcyjna pod wzgl臋dem wizualnym, a tak偶e musi odpowiada膰 na ich potrzebny, mie膰 przejrzyst膮 struktur臋 i u艂atwia膰 poruszanie si臋 po sklepie.

    Krok 6: Optymalizacja tre艣ci

    Tre艣ci w sklepie internetowym to przede wszystkim opisy produkt贸w i kategorii, jednak niezwykle skuteczne jest te偶 prowadzenia bloga.

    Optymalizacja tre艣ci w sklepie Magento to m.in. nasycenie tekst贸w frazami kluczowymi, odpowiednie formatowanie tre艣ci, prawid艂owe rozmieszczenie nag艂贸wk贸w.

    Teksty w sklepie internetowym musz膮 by膰 unikalne, a tak偶e zawiera膰 informacje u偶yteczne dla odbiorc贸w. Powielanie opis贸w czy tworzenie niedba艂ych tre艣ci i upychanie w nich wielu fraz kluczowych przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego.

    Krok 7: Linkowanie

    Wa偶nym krokiem w ca艂ym procesie pozycjonowania Magento jest linkowanie wewn臋trzne i zewn臋trzne. To pierwsze polega na umieszczaniu w tekstach na stronie odno艣nik贸w do produkt贸w czy kategorii (np. na blogu).

    Linkowanie zewn臋trze to natomiast umieszczanie link贸w do sklepu internetowego na innych stronach. Mo偶na to zrobi膰 np. poprzez publikowanie artyku艂贸w sponsorowanych na niezale偶nych portalach.

    Krok 8: Monitorowanie post臋p贸w

    Ca艂y proces pozycjonowania i optymalizacji sklepu Magento powinien by膰 stale monitorowany. Dzi臋ki temu pozycjoner b臋dzie wiedzia艂, czy wdra偶ane dzia艂ania przynosz膮 efekty, i w razie potrzeby dokona odpowiednich zmian.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu Magento?

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu Magento?

    Od czego zale偶y czas pozycjonowania sklepu?

    Ka偶demu w艂a艣cicielowi sklepu czy innej witryny internetowej z pewno艣ci膮 zale偶y na tym, aby efekty dzia艂a艅 pozycjonera lub agencji SEO pojawi艂y si臋 jak najszybciej. Niestety pozycjonowanie Magento to d艂ugi proces i nie mo偶na oczekiwa膰, 偶e po kilku dniach sklep pojawi si臋 na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania.

    Rozwi艅

    Czasem na efekty trzeba czeka膰 przez bardzo d艂ugi czas, zw艂aszcza w niekt贸rych okoliczno艣ciach. Od czego zatem zale偶y to, ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego Magento?

    Przede wszystkim od tego, w jakim stanie aktualnie jest strona sklepu i jak膮 ma histori臋. Zazwyczaj witryny, kt贸re obecne s膮 w internecie przez d艂ugi czas, 艂atwiej jest pozycjonowa膰, jednak istniej膮 pewne wyj膮tki. Je艣li wcze艣niej kto艣 zajmowa艂 si臋 pozycjonowaniem, ale zrobi艂 to nieumiej臋tnie i sprawi艂, 偶e na stronie pojawi艂y si臋 du偶e b艂臋dy, to ca艂y proces si臋 przed艂u偶y, poniewa偶 pozycjoner b臋dzie musia艂 po艣wi臋ci膰 du偶o czasu na usuwanie istniej膮cych b艂臋d贸w.

    Opr贸cz obecnej sytuacji strony wa偶ne jest r贸wnie偶 to, czy w przesz艂o艣ci nie zosta艂y na ni膮 na艂o偶one kary od wyszukiwarki, za stosowanie niedozwolonych dzia艂a艅. Pozycjonowanie Magento b臋dzie trwa艂o d艂u偶ej, je艣li witryna otrzyma艂a kar臋 np. w postaci filtra algorytmicznego.

    Kolejnym czynnikiem, kt贸ry wp艂ywa na czas trwania pozycjonowania sklepu internetowego Magento, jest konkurencyjno艣膰 bran偶y. W przypadku niszowych bran偶 proces b臋dzie kr贸tszy, a efekty pojawi膮 si臋 szybciej. Jednak gdy pozycjonowany jest sklep dzia艂aj膮cy w popularnej bran偶y, trzeba uzbroi膰 si臋 w wi臋ksz膮 cierpliwo艣膰.

    Nie mo偶na r贸wnie偶 zapomina膰 o tym, 偶e inne firmy prawdopodobnie te偶 dbaj膮 o pozycjonowanie. Dlatego wiele zale偶y od dzia艂a艅 konkurencji. Im lepsze strategie stosuj膮 inne przedsi臋biorstwa, tym walka o pierwsz膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania b臋dzie trudniejsza i bardziej czasoch艂onna.

    艢redni czas pozycjonowania Magento

    Jak wida膰, wiele r贸偶nych czynnik贸w decyduje o tym, ile b臋dzie trwa艂o pozycjonowanie Magento. Zazwyczaj jednak efekty dzia艂a艅 pozycjonera zauwa偶y膰 mo偶na po 3-6 miesi膮cach. Oczywi艣cie warunkiem jest to, 偶e pozycjonowanie b臋dzie przeprowadzone prawid艂owo.

    Warto te偶 wiedzie膰, 偶e wyszukiwarka Google kilka razy w roku aktualizuje sw贸j algorytm, przez co zmieniaj膮 si臋 wymagania co do witryn. Z tego wzgl臋du pozycja sklepu internetowego mo偶e si臋 zmieni膰 z dnia na dzie艅 i nie b臋dzie to absolutnie wina 藕le przeprowadzonych dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem stron Magento.

    Aktualizacje Google powoduj膮, 偶e czynno艣ci, kt贸re do tej pory przynosi艂y efekty, przestan膮 by膰 skuteczne. Dlatego tak wa偶ne jest 艣ledzenie nowo艣ci, jakie wprowadza wyszukiwarka.

    Do艣wiadczony pozycjoner to podstawa

    Je艣li chcesz przyspieszy膰 proces pozycjonowania Magento, powierz to zadanie ekspertowi. Oczywi艣cie nawet najbardziej do艣wiadczony pozycjoner nie b臋dzie w stanie sprawi膰, 偶e efekty pojawi膮 si臋 po tygodniu, ale prawid艂owo wprowadzane dzia艂ania i strategie skr贸c膮 czas oczekiwania na efekty tak bardzo, jak to tylko mo偶liwe.

    Dlatego dobry pozycjoner czy agencja SEO to podstawa, zw艂aszcza w przypadku tak wymagaj膮cego zadania, jakim jest pozycjonowanie sklepu Magento. Pomimo tego, 偶e platforma oferuje wiele dodatk贸w, kt贸re wspieraj膮 dzia艂ania SEO, i tak trzeba wykaza膰 si臋 du偶膮 wiedz膮 i do艣wiadczeniem.

    Warto te偶 wspomnie膰, 偶e profesjonalne agencje SEO na bie偶膮co monitoruj膮 aktualizacje algorytmu Google, kt贸re mog膮 zmieni膰 pozycj臋 strony z dnia na dzie艅. Specjali艣ci korzystaj膮 z narz臋dzi, kt贸re u艂atwiaj膮 pod膮偶anie za zmianami, dzi臋ki czemu mog膮 szybko zmodyfikowa膰 strategie i dostosowa膰 si臋 do nowych wymaga艅 wyszukiwarki.

    Optymalizacja SEO Magento

    Optymalizacja SEO Magento

    Optymalizacja, czyli element procesu pozycjonowania

    Optymalizacja sklepu Magento to tylko jeden 鈥 bardzo istotny 鈥 element ca艂ego procesu pozycjonowania. Z tego wzgl臋du, 偶e celem zar贸wno pozycjonowania, jak i optymalizacji jest przede wszystkim zwi臋kszenie widoczno艣ci witryny w sieci, poj臋cia te cz臋sto s膮 mylone. Warto jednak wiedzie膰, jakie s膮 mi臋dzy nimi r贸偶nice.

    Rozwi艅

    Pozycjonowanie to z艂o偶ony proces, na kt贸ry sk艂ada si臋 g艂贸wnie linkowanie, promowanie sklepu internetowego na portalach spo艂eczno艣ciowych (np. Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz oczywi艣cie optymalizacja SEO. Dzia艂ania te mo偶na zatem podzieli膰 na off-site (poza stron膮) i on-site (na stronie). Do dzia艂a艅 w obr臋bie strony zalicza si臋 w艂a艣nie optymalizacja sklepu Magento.

    Nale偶y pami臋ta膰, 偶e skuteczne pozycjonowanie wymaga po艂膮czenia wszystkich element贸w w jedn膮 ca艂o艣膰. Tylko takie dzia艂anie przyniesie efekty w postaci wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego mimo tego, 偶e optymalizacja to tylko jeden z element贸w pozycjonowania Magento, nie mo偶na jej pomija膰.

    Na czym polega optymalizacja sklepu Magento

    Optymalizacja SEO to dzia艂ania, kt贸re maj膮 dostosowa膰 witryn臋 do algorytm贸w wyszukiwarki. Jednak nie mo偶na zapomina膰, 偶e wyszukiwarka Google promuje strony, kt贸re s膮 atrakcyjne z punktu widzenia u偶ytkownika. Dlatego do optymalizacji sklepu Magento zalicza si臋 wszystkie dzia艂ania na stronie, kt贸re bezpo艣rednio wp艂ywaj膮 na widoczno艣膰 sklepu oraz te, kt贸rych zadaniem jest uatrakcyjnienie witryny dla internaut贸w.

    Zaliczy膰 mo偶na do nich m.in. wcze艣niej wspomniane czynno艣ci optymalizuj膮ce stron臋 pod k膮tem technicznym, czyli uproszczenie kodu HTML, dostosowanie witryny do urz膮dze艅 mobilnych, ustawienie przyjaznych adres贸w URL czy przyspieszenie dzia艂ania strony. Bardzo wa偶na jest r贸wnie偶 mapa sklepu, czyli odpowiednie rozmieszczenie podstron, kategorii, ich nazw oraz adres贸w.

    W przypadku pozycjonowania Magento ma to szczeg贸lne znaczenie, poniewa偶 sklepy dzia艂aj膮ce na podstawie tego oprogramowania s膮 zazwyczaj rozbudowane i zawieraj膮 wiele produkt贸w oraz kategorii. Nieodpowiednie ich pogrupowanie lub co gorsza, umieszczenie wszystkich produkt贸w na jednej podstronie nie tylko nie spodoba si臋 wyszukiwarce, ale r贸wnie偶 b臋dzie nieatrakcyjne dla potencjalnych klient贸w.

    Tre艣ci 鈥 najwa偶niejszy aspekt optymalizacji

    Wy偶ej wspomniane czynno艣ci s膮 bardzo wa偶ne dla ca艂ego procesu pozycjonowania sklepu Magento, jednak kluczow膮 rol臋 dla SEO odgrywaj膮 tre艣ci. W sklepie internetowym s膮 to przede wszystkim opisy produkt贸w oraz kategorii, ale wiele firm decyduje si臋 dodatkowo na prowadzenie bloga. To wszystko sprawia, 偶e mo偶liwe jest umieszczenie na stronie sklepu wi臋kszej ilo艣ci fraz kluczowych.

    Optymalizacja SEO sklepu Magento polega zatem na tworzeniu tre艣ci, nasycaniu ich s艂owami kluczowymi, ale tak偶e na odpowiednim formatowaniu tekstu i rozmieszczeniu nag艂贸wk贸w. Dzi臋ki temu potencjalni klienci 艂atwiej trafi膮 na stron臋 sklepu po wpisaniu w wyszukiwarce interesuj膮cych ich zagadnie艅. Prowadzenie bloga ma dodatkowo jeszcze jedn膮 zalet臋. Google 鈥瀕ubi鈥 strony, na kt贸rych stale co艣 si臋 dzieje i przybywa tre艣ci. Dlatego regularne publikowanie artyku艂贸w b臋dzie pomocnym narz臋dziem w walce o wysok膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania.

    Najwi臋ksze b艂臋dy w optymalizacji sklepu internetowego

    Jednym z najwi臋kszych b艂臋d贸w w optymalizacji lub og贸lnie pozycjonowaniu Magento jest umieszczanie zbyt du偶ej liczby fraz kluczowych, czyli tzw. Keyword Stuffing. Takie dzia艂anie niestety nie wp艂ywa dobrze na pozycj臋 strony, a nawet mo偶e przynie艣膰 odwrotny efekt i sprawi膰, 偶e Google na艂o偶y na sklep kar臋.

    Innym b艂臋dem jest r贸wnie偶 powielanie opis贸w (np. do kilku produkt贸w, kt贸re r贸偶ni膮 si臋 tylko kolorem) lub kopiowanie tych, pochodz膮cych od producenta. Oba te dzia艂ania s膮 ogromnym b艂臋dem i nie wp艂yn膮 dobrze na pozycjonowanie sklepu Magento. Tre艣ci musz膮 by膰 unikalne.

    Jak pozycjonowa膰 Magento?

    Jak pozycjonowa膰 Magento?

    Samodzielne pozycjonowanie sklepu Magento

    Pozycjonowanie stron Magento to proces skomplikowany i czasoch艂onny. Dlatego najlepiej powierzy膰 to zadanie ekspertom. Jednak niekt贸rzy w艂a艣ciciele sklep贸w internetowych mimo wszystko decyduj膮 si臋 zrobi膰 to samodzielnie. W takiej sytuacji trzeba pami臋ta膰 o kilku wa偶nych kwestiach.

    Rozwi艅

    Przede wszystkim nie nale偶y stosowa膰 technik, kt贸rych nie jest si臋 pewnym. Mo偶na powiedzie膰, 偶e pozycjonowanie i optymalizacja sklepu Magento to temat bardzo 鈥瀢ra偶liwy鈥. 艁atwo pope艂ni膰 b艂膮d, kt贸ry b臋dzie wp艂ywa艂 na pozycj臋 witryny przez d艂ugi czas.

    Dlatego przed przyst膮pieniem do jakichkolwiek dzia艂a艅 nale偶y dobrze pozna膰 temat. Bardzo wa偶ne jest te偶 to, aby korzysta膰 jedynie ze sprawdzonych 藕r贸de艂 informacji, co jest kolejnym utrudnieniem dla pocz膮tkuj膮cego pozycjonera. Obecnie w sieci znale藕膰 mo偶na mn贸stwo fa艂szywych informacji. Osobie pocz膮tkuj膮cej trudno b臋dzie zweryfikowa膰, co jest prawd膮, a co nie.

    Certyfikat SSL 鈥 dlaczego jest tak wa偶ny?

    Certyfikat SSL to protok贸艂 sieciowy, kt贸ry wp艂ywa na bezpiecze艅stwo po艂膮cze艅 internetowych. Strony, kt贸re maj膮 certyfikat SSL, mog膮 zapewni膰 u偶ytkownikom bezpiecze艅stwo przy przesy艂aniu poufnych informacji. W sklepie internetowym ma on ogromne znaczenie, poniewa偶 dokonuj膮c transakcji, klienci podaj膮 swoje dane osobowe, a tak偶e numery kart kredytowych.

    Czy certyfikat SSL wp艂ywa na pozycjonowanie Magento? Okazuje si臋, 偶e tak. Przede wszystkim strony bez certyfikatu nie b臋d膮 wiarygodne dla u偶ytkownik贸w. Mo偶e zdarzy膰 si臋 tak, 偶e potencjalny klient zrezygnuje z zakupu, gdy zorientuje si臋, 偶e jego dane nie b臋d膮 bezpieczne.

    Internauci bardzo 艂atwo mog膮 rozpozna膰, kt贸ra witryna zapewnia bezpiecze艅stwo, poniewa偶 strona z certyfikatem SSL b臋dzie oznaczona symbolem zamkni臋tej k艂贸dki w pasku zada艅 przegl膮darki, a jej adres b臋dzie mia艂 przedrostek 鈥瀐ttps://鈥. A jak wiadomo, wyszukiwarka promuje u偶yteczne strony, kt贸re odpowiadaj膮 na potrzeby internaut贸w.

    Jednak to nie wszystko. Certyfikat SSL mo偶e te偶 bezpo艣rednio wp艂yn膮膰 na pozycjonowanie sklepu Magento, poniewa偶 Google na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania wybiera witryny bezpieczne i wiarygodne.

    White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli co robi膰, a czego nie robi膰

    Wszystkie opisane wcze艣niej dzia艂ania s膮 dozwolone przez wyszukiwark臋 Google i bez obaw mo偶na je stosowa膰. Jest to tzw. White Hat SEO. Niestety wiele os贸b, kt贸rym zale偶y na b艂yskawicznych efektach, stosuje techniki niezgodne z polityk膮 wyszukiwarki, czyli tzw. Black Hat SEO.

    Takie dzia艂ania zazwyczaj daj膮 oczekiwany efekt, czyli pomagaj膮 wypromowa膰 witryn臋 i zyska膰 wysok膮 pozycj臋 w wynikach organicznych, jednak nie trwa to d艂ugo. Google bardzo surowo traktuje strony, na kt贸rych zauwa偶y podejrzane dzia艂ania. Zazwyczaj ko艅czy si臋 to zmniejszeniem widoczno艣ci witryny i na艂o偶eniem filtra algorytmicznego.

    Dlatego warto pami臋ta膰, aby przy pozycjonowaniu Magento absolutnie nie stosowa膰 Black Hat SEO. To takich dzia艂a艅 zaliczy膰 mo偶na m.in. upychanie s艂贸w kluczowych (Keyword Stuffing), ukryte przekierowania, ukrywanie tekstu na stronie, maskowanie oraz ukrywanie link贸w w tek艣cie.

    Content marketing

    Obecnie jednym z najskuteczniejszych narz臋dzi do pozyskiwania nowych klient贸w w sieci jest content marketing, kt贸ry wi膮偶e si臋 pozycjonowaniem sklepu internetowego Magento. Najcz臋艣ciej wyst臋puje on w postaci wspomnianego wcze艣niej bloga firmowego.

    Regularne publikowanie tre艣ci nie tylko bezpo艣rednio wp艂ywa na pozycj臋 strony, ale r贸wnie偶 pozwala budowa膰 profesjonalny wizerunek marki. Firma, kt贸ra wyja艣nia klientom wa偶ne zagadnienia, pomaga im dokona膰 wyboru i dostarcza rzetelne informacje, b臋dzie lepiej postrzegana.

    Content marketing i pozycjonowanie Magento to kwestie, kt贸re doskonale razem dzia艂aj膮. Opr贸cz tego, 偶e witryna staje coraz bardziej rozbudowa (co jest przyjazne dla algorytmu wyszukiwarki), jest doskona艂ym sposobem na pozycjonowanie sklepu na r贸偶ne frazy kluczowe.

    Efekty pozycjonowania sklepu Magento

    Efekty pozycjonowania sklepu Magento

    Sklep warto艣ciowy dla wyszukiwarki

    Celem zar贸wno optymalizacji, jak i ca艂ego procesu pozycjonowania stron Magento jest dostosowanie witryny do algorytm贸w Google. Wszystkie czynno艣ci, jakie wykonuje pozycjoner, maj膮 zwi臋kszy膰 jej warto艣膰 dla wyszukiwarki oraz dla u偶ytkownik贸w internetu. A gdy witryna jest warto艣ciowa, Google b臋dzie chcia艂o wy艣wietla膰 j膮 na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

    Rozwi艅

    I w艂a艣nie wysoka pozycja jest g艂贸wnym celem pozycjonowania Magento, i niesie ze sob膮 wiele innych korzy艣ci. Jednak nie jest to jedyny cel, do jakiego d膮偶膮 firmy czy w艂a艣ciciele sklep贸w internetowych.

    Tak naprawd臋 efekty dzia艂a艅 pozycjonera czy agencji SEO mog膮 by膰 r贸偶ne. Wszystko zale偶y od potrzeb osoby zlecaj膮cej pozycjonowanie sklepu internetowego Magento. Inne potrzeby to wdra偶anie innych dzia艂a艅 i strategii, a wdra偶anie innych dzia艂a艅 i strategii to inne efekty.

    Niekt贸rym sklepom zale偶y jedynie na wy偶szej pozycji witryny, innym na zwi臋kszeniu wsp贸艂czynnika konwersji, a jeszcze innym na poprawieniu wizerunku marki.

    Nowi klienci, wi臋ksza sprzeda偶

    Sklep, kt贸ry wy艣wietla si臋 na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, b臋dzie dociera艂 do wi臋kszej liczby odbiorc贸w, poniewa偶 internauci korzystaj膮 zazwyczaj tylko z pierwszej strony wynik贸w wyszukiwania. Dlatego efektem pozycjonowania Magento jest pozyskiwanie nowych klient贸w, a co za tym idzie 鈥 zwi臋kszenie sprzeda偶y i generowanie lepszych zysk贸w.

    Oczywi艣cie pod warunkiem, 偶e strona b臋dzie nie tylko widoczna na wysokiej pozycji, ale r贸wnie偶 u偶yteczna dla u偶ytkownik贸w. Je艣li internauci b臋d膮 odwiedza膰 sklep, ale nie b臋d膮 wykonywali 偶adnych akcji (kupowali produkt贸w, wype艂niali formularza, zapisywali si臋 do newslettera) to znaczy, 偶e problem le偶y w optymalizacji sklepu Magento, czyli tym, co dzieje si臋 bezpo艣rednio na stronie.

    Je艣li jednak do艣wiadczony pozycjoner po艂膮czy wszystkie elementy pozycjonowania w jedn膮 ca艂o艣膰 i zadba o to, aby strona by艂a nie tylko SEO-friendly, ale r贸wnie user-friendly, to mo偶na spodziewa膰 si臋 efektu w postaci wi臋kszych zysk贸w, co jest jednym z najbardziej po偶膮danych efekt贸w przez przedsi臋biorc贸w, niezale偶nie od bran偶y.

    Pozycjonowanie na frazy long tail

    Pozycjonowanie na frazy long tail, czyli tzw. frazy d艂ugiego ogona jest cz臋sto u偶ywanym elementem dzia艂a艅 SEO. Frazy te s膮 bardziej rozbudowane od zwyk艂ych s艂贸w kluczowych, dlatego te偶 bardziej precyzyjne i unikalne. Maj膮 szczeg贸lne znaczenie w przypadku pozycjonowania sklep贸w internetowych, poniewa偶 pozycjonowanie witryny na frazy long tail pozwala dotrze膰 do os贸b, kt贸re znajduj膮 si臋 na samym ko艅cu lejka sprzeda偶owego, czyli tych przekonanych do zakupu.

    Dlatego efektem pozycjonowania Magento na frazy long tail jest dotarcie do potencjalnych klient贸w, kt贸rzy, trafiaj膮c na dany sklep, prawdopodobnie dokonaj膮 zakupu. Opr贸cz tego taka strategia pozwala odpowiada膰 na pytania internat贸w, zw艂aszcza je艣li frazy long tail znajduj膮 si臋 w artyku艂ach na blogu.

    Warto te偶 wspomnie膰, 偶e pozycjonowanie stron Magento na frazy z d艂ugiego ogona daje szybszy efekt, a pozycja witryny jest bardziej stabilna. To dlatego, 偶e takie frazy s膮 mniej konkurencyjne 鈥 im mniej witryn walczy o pozycje, tym wi臋ksza szansa na sukces.

    Pozycjonowanie a wizerunek marki

    Efektem pozycjonowania Magento jest r贸wnie偶 wi臋ksza 艣wiadomo艣膰 marki w艣r贸d konsument贸w oraz polepszenie jej wizerunku. Dzieje si臋 tak z kilku powod贸w. Przede wszystkim, gdy strona wy艣wietla si臋 na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, internauci uwa偶aj膮 j膮 za warto艣ciow膮 鈥 w ko艅cu z jakiego艣 powodu si臋 tam znalaz艂a.

    Sklepy internetowe na wysokich pozycjach ciesz膮 si臋 zatem renom膮 i postrzegane s膮 jako profesjonalne, co pozwala budowa膰 zaufanie i sprawia, 偶e wygrywaj膮 one z konkurencj膮.

    Jednak to nie wszystko. Pozycjonowanie Magento pozwala budowa膰 profesjonalny wizerunek marki r贸wnie偶 poprzez artyku艂y na blogu. Optymalizacja SEO na frazy kluczowe, kt贸re wyszukuj膮 potencjalni klienci, aby znale藕膰 odpowied藕 na dane pytania, pozwala zbudowa膰 wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

    Pozycjonowanie Magento 鈥 wyzwania

    Pozycjonowanie Magento 鈥 wyzwania

    Modyfikacja skryptu

    Jednym z najwi臋kszych wyzwa艅 pozycjonowania stron Magento jest modyfikacja skryptu. Z tego wzgl臋du, 偶e jest on znacznie bardziej skomplikowany i rozbudowany ni偶 kody innych sklep贸w (PrestaShop, WooCommerce), jakiekolwiek zmiany wymagaj膮 od pozycjonera du偶ej wiedzy i umiej臋tno艣ci. Samodzielnie pozycjonowanie (bez pomocy agencji SEO czy pozycjonera) mo偶e okaza膰 si臋 bardzo trudne lub wr臋cz niemo偶liwe.

    Rozwi艅

    Dlatego do pozycjonowania Magento zdecydowanie lepiej jest nawi膮za膰 wsp贸艂prac臋 ze specjalist膮. Niestety tutaj czeka na w艂a艣ciciela sklepu kolejne wyzwanie, poniewa偶 koszty wsp贸艂pracy mog膮 by膰 wi臋ksze ni偶 w przypadku pozycjonowania sklep贸w opartych na innym oprogramowaniu. Im wi臋cej pracy b臋dzie musia艂 w艂o偶y膰 pozycjoner w optymalizacj臋 sklepu Magento zwi膮zan膮 z modyfikacj膮 skryptu, tym us艂uga mo偶e by膰 dro偶sza.

    Aktualizacje Google

    Wi臋kszo艣膰 internaut贸w korzysta obecnie z wyszukiwarki Google, dlatego pozycjonerzy dostosowuj膮 witryny g艂贸wnie do niej. Z tego wzgl臋du wiele problem贸w mog膮 stwarza膰 r贸wnie偶 wspomniane wcze艣niej aktualizacje algorytmu Google. Pozycjonowanie sklepu Magento opiera si臋 przede wszystkim na dostosowaniu witryny do wyszukiwarki. Jednak je艣li wymagania mog膮 zmieni膰 si臋 z dnia na dzie艅, to bardzo 艂atwo o nag艂y spadek strony na znacznie ni偶sz膮 pozycj臋.

    A takie aktualizacje, a tym samym zmiany wymaga艅 co do sklep贸w internetowych odbywaj膮 si臋 kilka razy w roku. Je艣li osoba zajmuj膮ca si臋 pozycjonowaniem Magento nie b臋dzie na bie偶膮co ich monitorowa膰, bardzo prawdopodobne, 偶e wp艂yn膮 one na pozycje strony. Tutaj pomocne mog膮 okaza膰 si臋 profesjonalne narz臋dzia SEO, kt贸re pomagaj膮 sprawdzi膰, czy pozycja danej witryny zosta艂a naruszona przez zmiany, jakie wprowadzi艂a wyszukiwarka Google.

    Dzia艂ania konkurencji

    Na efekty pozycjonowania sklepu internetowego Magento wp艂ywaj膮 r贸wnie偶 dzia艂ania konkurencyjnych firm. Nale偶y pami臋ta膰, 偶e o pierwsz膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania stara si臋 jednocze艣nie mn贸stwo firm. Dlatego dzia艂ania nawet najbardziej do艣wiadczonego pozycjonera niekiedy mog膮 nie przynie艣膰 wymarzonych efekt贸w.

    Szczeg贸lnym wyzwaniem mo偶e by膰 pozycjonowanie Magento na bardzo konkurencyjne frazy kluczowe, czyli takie, kt贸rych internauci bardzo cz臋sto u偶ywaj膮 do wyszukiwania interesuj膮cych ich produkt贸w czy temat贸w, i takie, na kt贸re pozycjonuje si臋 wiele witryn.

    Warto regularnie przeprowadza膰 audyt SEO, kt贸ry sprawdza dzia艂ania konkurencji. Dzi臋ki temu mo偶na zobaczy膰, jakie strategie stosuj膮 sklepy znajduj膮ce si臋 na wysokich pozycjach.

    Szybko艣膰 艂adowania strony

    Jedn膮 z najwi臋kszych zalet sklepu dzia艂aj膮cego w oprogramowaniu Magento s膮 ogromne mo偶liwo艣ci rozwojowe. Sklep mo偶na rozbudowa膰 na wiele sposob贸w i zrobi膰 z niego platform臋 doskona艂膮 nawet do prowadzenia sprzeda偶y hurtowej. Jednak najwi臋ksza zaleta okazuje si臋 r贸wnie偶 jednym z wyzwa艅 pozycjonowania stron Magento.

    Im bardziej rozbudowany sklep, tym trudniej zoptymalizowa膰 go pod k膮tem technicznym. Tysi膮ce, a nawet dziesi膮tki tysi臋cy dost臋pnych produkt贸w mog膮 sprawi膰, 偶e strona sklepu b臋dzie 艂adowa艂a si臋 bardzo wolno. A to skutecznie zniech臋ca internaut贸w do korzystania z takiej witryny. Je艣li odbiorca musi czeka膰 na wczytanie zawarto艣ci strony wi臋cej ni偶 3-5 sekund, to prawdopodobnie opu艣ci tak膮 witryn臋 i przejdzie do konkurencji.

    Skuteczne opisy produkt贸w

    Jednym z najwi臋kszych i najcz臋stszych b艂臋d贸w pope艂nianych podczas optymalizacji sklepu Magneto jest tworzenie niepoprawnych opis贸w produkt贸w. Osoby zajmuj膮ce si臋 ich pisaniem dostosowuj膮 je g艂贸wnie do wyszukiwarki, czyli umieszczaj膮 w nich wiele fraz kluczowych. Tymczasem powinny by膰 one tworzone tak, aby by艂y r贸wnie偶 atrakcyjne i warto艣ciowe dla odbiorc贸w.

    Wyzwaniem w pozycjonowaniu Magento jest zatem stworzenie opis贸w, kt贸re b臋d膮 zar贸wno SEO-friendly, jak i user-friendly. Oznacza to, 偶e musz膮 by膰 nasycone frazami kluczowymi, ale te偶 zawiera膰 informacje wa偶ne z punktu widzenia klienta oraz by膰 napisane j臋zykiem korzy艣ci.

    Wyb贸r dodatk贸w do Magento

    Wyb贸r dodatk贸w do Magento

    Jak wybiera膰 dodatki do sklepu Magento?

    Sklep Magento mo偶na rozszerzy膰 o wiele r贸偶nych dodatk贸w, zar贸wno darmowych, jak i p艂atnych. Niekt贸re modu艂y b臋d膮 wspiera膰 pozycjonowanie stron Magento, inne pomog膮 usprawni膰 dzia艂ania platformy, a jeszcze inne b臋d膮 przydatne podczas prowadzenia dzia艂a艅 marketingowych.

    Rozwi艅

    Wyb贸r dodatk贸w zale偶y od wielu r贸偶nych czynnik贸w. Trzeba wzi膮膰 pod uwag臋 przede wszystkim potrzeby sklepu oraz cele, jakie chce osi膮gn膮膰 firma, ale wa偶ne jest r贸wnie偶 to, w jakiej bran偶y dzia艂a sklep internetowy. Inne dodatki mog膮 by膰 potrzebne w przypadku hurtowej sprzeda偶y artyku艂贸w budowlanych, a inne w przypadku np. sprzeda偶y ma艂ej ilo艣ci r臋cznie wytwarzanej bi偶uterii.

    Oczywi艣cie istniej膮 r贸wnie偶 takie modu艂y, kt贸re sprawdz膮 si臋 w ka偶dym sklepie i w ka偶dej bran偶y, jednak warto przed wyborem dodatk贸w dok艂adnie okre艣li膰 swoje potrzeby. Dzi臋ki temu mo偶na unikn膮膰 sytuacji, 偶e platforma zostanie zbyt obci膮偶ona dodatkowymi modu艂ami, co mog艂oby niekorzystnie wp艂yn膮膰 na pozycjonowanie Magento.

    Dodatki wspieraj膮ce pozycjonowanie Magento

    Platform臋 mo偶na zaopatrzy膰 w wiele dodatk贸w, kt贸re bezpo艣rednio wp艂ywaj膮 na pozycjonowanie stron Magento. Jedn膮 z nich jest MageWorx SEO Suite Ultimate. Rozszerzenie to pomaga g艂贸wnie w przystosowaniu witryny do wyszukiwarki. Funkcje, jakie spe艂nia wtyczka to m.in.: uproszczenie kodu HTML, optymalizacja meta tag贸w, identyfikacja duplikowanej tre艣ci czy linkowanie wewn臋trzne.

    Opr贸cz MageWorx SEO Suite Ultimate u偶ytkownicy platformy maj膮 do wyboru r贸wnie偶 takie modu艂y jak: ReloadSEO, Free Magento SEO Extension czy Advanced SEO. Ka偶dy z nich wspiera pozycjonowanie Magento. Niekt贸re robi膮 to skuteczniej ni偶 pozosta艂e, dlatego warto dobrze przemy艣le膰 wyb贸r i zastanowi膰 si臋 nad s艂abymi stronami sklepu.

    Dodatki usprawniaj膮ce dzia艂anie sklepu

    Pozycjonowanie sklepu Magento odgrywa kluczow膮 rol臋 w pozyskiwaniu klient贸w, jednak wa偶ne jest te偶 to, aby sklep by艂 atrakcyjny dla klient贸w pod k膮tem u偶yteczno艣ci, a tak偶e sprawnie dzia艂a艂 z punktu widzenia w艂a艣ciciela czy pracownik贸w. Chodzi o to, 偶eby wszystkie dzia艂ania mo偶na by艂o przeprowadzi膰 wygodnie i szybko.

    Tutaj pomocne b臋d膮 przede wszystkim wszelkie wtyczki, kt贸re pozwalaj膮 na konfiguracje system贸w p艂atno艣ci. Magento pozwala na integracje ze znanymi i sprawdzonymi systemami takimi jak np. Payu, Dotpay czy Paypal. Dzi臋ki temu klienci mog膮 liczy膰 na bezpieczn膮 transakcj臋, co jest bardzo wa偶ne w sklepie internetowym.

    Dodatki wspieraj膮ce dzia艂ania marketingowe

    Pozycjonowanie Magento to doskona艂y pomys艂 na promowanie marki w sieci, jednak sposob贸w na marketing jest znaczniej wi臋cej. Dlatego te偶 istnieje wiele dodatk贸w, kt贸re skutecznie wspieraj膮 dzia艂ania marketingowe i pomagaj膮 w tworzeniu kampanii w social mediach, czy innych strategii marketingowych, dopasowanych do danej bran偶y i grupy odbiorc贸w.

    Przyk艂adem mo偶e by膰 darmowy modu艂 Blog Extension, kt贸ry pozwala na tworzenie opis贸w kategorii oraz artyku艂贸w na blogu, a tak偶e na dodawanie komentarzy i opinii klient贸w, co dodatkowo wspiera pozycjonowanie Magento (strona zyskuje unikalne tre艣ci, co jest korzystne z punktu widzenia SEO).

    O czym trzeba pami臋ta膰, dobieraj膮c modu艂y?

    Dodatki wspieraj膮ce pozycjonowanie stron Magento czy usprawniaj膮ce dzia艂anie sklepu s膮 niew膮tpliwie pomocne, jednak warto je ostro偶nie dobiera膰. W艂a艣ciciele niekt贸rych sklep贸w internetowych staraj膮 si臋 za wszelk膮 cen臋 ulepszy膰 witryn臋, przez co decyduj膮 si臋 na wiele dodatk贸w.

    Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e nie wszystkie modu艂y s膮 ze sob膮 kompatybilne, a korzystanie z nich r贸wnocze艣nie mo偶e nie tylko nie przynie艣膰 zamierzonego efektu, ale r贸wnie偶 zaburzy膰 sprawne dzia艂anie sklepu, a nawet spowodowa膰, 偶e pojawi膮 si臋 problemy z jego funkcjonowaniem.

    Oce艅 tekst
    艢rednia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezp艂atny audyt

      Powiedz nam jaki zakres us艂ug Ci臋 interesuje,
      a skontaktujemy si臋 w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Je偶eli chcia艂by艣 do艂膮czy膰 do naszego zesp贸艂u, ale masz w膮tpliwo艣ci - skontaktuj si臋 z nami.
        Wype艂nij formularz kontaktowy: