Pozycjonowanie sklepu Magento

DARMOWA KONSULTACJA SEO

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Oprogramowanie Magento zajmuje obecnie drugie miejsce na podium, jeśli chodzi o najlepsze platformy dla sklepów internetowych. Wyprzedza je tylko światowy lider, czyli WordPress. Bogata funkcjonalność oraz możliwość rozszerzenia platformy o wiele dodatków sprawiają, że firmy działające na rynku e-commerce mogą profesjonalnie zarządzać procesami sprzedaży i oferować klientom współpracę na najwyższym poziomie. Trzeba jednak pamiętać, że przygotowanie sprawnie działającego sklepu na Magento to nie wszystko. Istotnym elementem całej układanki jest pozycjonowanie.

    Bez dostosowania witryny internetowej do algorytmów wyszukiwarki właściciel sklepu nie może liczyć na dużą widoczność w sieci. Niestety wielu przedsiębiorców o tym zapomina i pomija proces pozycjonowania oraz optymalizacji sklepu na Magento (skrypt Magento), co jest ogromnym błędem. Jeśli chcesz dotrzeć do dużej grupy odbiorców, zwiększyć świadomość marki oraz wpłynąć na wyniki sprzedażowe i tym samym zwiększenie przychodów sklepu, nie możesz pomijać tego kroku. Sprawdź, czym dokładnie jest ta popularna platforma oraz co warto wiedzieć o CMS Magento.

    Czym jest platforma Magento commerce?

    Skrypt Magento – rozbudowana platforma sprzedażowa

    Co to jest platforma Magento?

    Magento to oprogramowanie, które pozwala na prowadzenie sprzedaży internetowej. Ta platforma e-commerce obecnie jest drugim najczęściej wybieranym oprogramowaniem do działalności e-commerce na świecie. Wiele znanych i światowych przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż internetową, korzystając właśnie z platformy Magento.

    Oprogramowanie to pozwala na wszystko, co jest potrzebne do sprawnego funkcjonowania twojego sklepu oraz nawiązywania dobrych relacji z klientami. Podstawowe funkcje oraz wiele dodatków umożliwiają umieszczanie w sklepie internetowym wielu produktów, opisów i zdjęć, a także pozwalają skonfigurować metody płatności oraz wspomagają pozycjonowanie.

    Oczywiście opisane wyżej przykłady to tylko niewielka część tego, co może zaoferować właścicielom sklepów internetowych Magento Commerce. Wiele osób uważa ją za najbardziej rozbudowaną platformę sprzedażową, która oferuje wiele zaawansowanych funkcji i pozwala świadczyć usługi w sektorze e-commerce na najwyższym poziomie.

    Dostępne wersje Magento Commerce

    Platforma Magento jest obecnie dostępna w trzech wersjach: bezpłatna (Magento open source), płatna oraz płatna i utrzymywana na serwerach Magento. Najpopularniejsza jest wersja bezpłatna, działająca na podstawie otwartego oprogramowania, które pozwala na dowolne modyfikacje kodu strony, co ma duże znaczenie przy optymalizacji sklepu.

    Wersja działająca na podstawie oprogramowania Magento open source zawiera wszystkie podstawowe funkcje niezbędne do prowadzenia sprzedaży internetowej, jednak bez problemu można rozszerzyć platformę o dodatkowe, bardziej zaawansowane funkcje. Właściciele sklepów mogą korzystać zarówno z darmowych, jak i płatnych dodatków, które pozwalają rozbudować platformę, zwiększyć jej atrakcyjność z punktu widzenia klientów, a także skutecznie pozycjonować Magento.

    Trzeba jednak pamiętać, że pomimo tego, iż oprogramowanie jest darmowe, to koszty wdrożenia tej wersji platformy i tak się pojawią (np. hosting, domena).

    Oprogramowanie dla średnich i dużych firm

    Ze względu na liczne rozszerzenia i ogromne możliwości rozwoju oprogramowanie skrypt Magento doskonale sprawdzi się w przypadku średnich i dużych firm. Właśnie tym różni się ono np. od wtyczki WooCommerce do WP, która również jest darmowa, ale nie daje aż tylu możliwości.

    Dzięki integracjom z podmiotami ważnymi w środowisku e-commerce oprogramowanie Magento w płatnej wersji pozwala również na prowadzenie sprzedaży hurtowej w modelu B2B. Właśnie dlatego wiele przedsiębiorstw, które planują w przyszłości się rozwijać i działać na dużą skalę decyduje się na to oprogramowanie.

    Platforma pozwala zarządzać ogromną liczbą produktów, a do tego wspiera działania SEO, dzięki czemu pozycjonowanie sklepu jest skuteczniejsze. A wysoka pozycja w wyszukiwarce Google jest kluczowym aspektem, zarówno w przypadku małych firm, jak i ogromnych, światowych przedsiębiorstw.

    Zalety i wady platformy Magento

    Największe zalety platformy Magento to ogromne możliwości rozwoju działalności; wiele dodatków, które sprawiają, że sklep staje się jeszcze bardziej profesjonalny; możliwość integracji z wieloma oddzielnymi podmiotami oraz wsparcie dla działań SEO, co ma ogromny wpływ na pozycjonowanie sklepu e-commerce.

    Niestety platforma ta – tak jak i każda inna – ma też kilka wad. Jedną z nich są duże wymagania względem serwera. Liczne rozszerzenia i zaawansowane funkcje platformy Magento wymagają więcej niż platformy o prostszej strukturze. Problem pojawia się, zwłaszcza gdy sklep zawiera dużą liczbę produktów. Dlatego tak ważne jest umieszczenie go na serwerze o dobrych parametrach.

    Oprócz tego wadą jest też mało intuicyjny panel zarządzania. Osoba, która nie ma odpowiedniej wiedzy, będzie miała trudność z niektórymi czynnościami. Mowa tutaj zarówno o zarządzaniu platformą, jak i działaniach związanych z pozycjonowaniem stron Magento.

    Czy warto pozycjonować sklep na Magento?

    Co daje pozycjonowanie sklepu na platformie Magento?

     Zalety pozycjonowania Magento

    Każdego roku liczba użytkowników internetu rośnie, dlatego jest to najlepsze miejsce na promowanie swoich usług i pozyskiwanie klientów. Dziś firma, która nie posiada własnej strony internetowej, będzie miała bardzo małe szanse na to, aby wyróżnić się wśród konkurencji. Dlatego tak wiele przedsiębiorstw rozszerza swoją działalność o sektor e-commerce.

    A co ma to wspólnego z pozycjonowaniem sklepu Magento? Otóż samo założenie strony, sklepu czy jakiejkolwiek innej witryny internetowej, którą ktoś ma odwiedzać, nie wystarczy. Trzeba dać odbiorcom znać o swoim istnieniu – właśnie za pomocą pozycjonowania i optymalizacji.

    Warto wiedzieć, że większość internautów korzysta wyłącznie z pierwszej strony wyników wyszukiwania. Jeśli Twój sklep się tam nie pojawi, musisz liczyć się z małą liczbą odwiedzin, a co za tym idzie – małą liczbą konwersji.

    Dlatego zdecydowanie warto pozycjonować sklep na platformie Magento. Pomaga to zwiększyć widoczność w sieci i wzrost zaufania użytkowników, a tym samym – świadomość marki w umysłach konsumentów, a także generować większe zyski.

    Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie na Magento?

    Na początku warto zastanowić się, czy każdy sklep internetowy musi być pozycjonowany. Oczywiście nie każdy. Ale czy pozycjonowanie pomaga zwiększyć widoczność w sieci i wspomaga działania marketingowe? Jak najbardziej. Nie inaczej jest w przypadku Pozycjonowanie sklepu opartego na Magento wygląda dokładnie tak samo. Sprawi, że witryna zyska lepszą pozycję w wynikach organicznych, dzięki czemu więcej klientów będzie mogło do niej dotrzeć.

    Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie sklepu na platformie Magento? Jeśli sklep internetowy jest dopracowany pod kątem wyglądu i użyteczności dla odwiedzających, ale liczba wyświetleń witryny jest bardzo niska, to jest to dobry moment, aby zacząć działania związane z pozycjonowaniem Magento.

    Niestety ani oferowanie wysokiej jakości produktów, ani atrakcyjna strona internetowa nie przyniosą korzyści, jeśli internauci nie będą wiedzieć o istnieniu firmy. Dlatego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to podstawa.

    Pozycjonowanie czy Google AdWords – co wybrać?

    Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania może zapewnić pozycjonowanie sklepu internetowego Magento lub płatne reklamy Google, czyli tak zwane Google AdWords. Co będzie lepszym wyborem?

    Przede wszystkim warto wiedzieć, czym różnią się od siebie te rozwiązania. Działania, które wykonuje pozycjoner lub agencja SEO w ramach pozycjonowania, dotyczącą wyników organicznych w wyszukiwarce. Wyniki organiczne to wszystko to, co nie jest płatnym linkiem od Google. Natomiast reklamy Google oznaczone są napisem „Reklama” i pojawiają się na samej górze lub na samym dole strony. Aby to osiągnąć, trzeba uruchomić kampanię, która jest płatna.

    Płatne linki Google AdWords to rozwiązanie, które daje niemal błyskawiczne efekty. W przypadku pozycjonowania na Magento na pierwsze efekty trzeba czekać kilka miesięcy, ale są one długofalowe. Warto też wspomnieć, że wiele użytkowników internetu omija linki oznaczone napisem „Reklama” i chętniej korzysta z wyników organicznych.

    Dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, które rozwiązanie będzie lepsze. Dobór strategii zależy od celów, jakie chce osiągnąć właściciel witryny, a także od grupy docelowej.

    Pozycjonowanie – najtańszy sposób na marketing?

    Wiele osób uważa, że pozycjonowanie sklepów internetowych to najtańszy sposób na promocję w sieci i pozyskiwanie klientów. To dlatego, że działania pozycjonera czy agencji SEO dają efekt w postaci wyższej pozycji w wynikach organicznych, dzięki czemu więcej osób może trafić do sklepu. A to daje większe szanse na dużą liczbę konwersji i dokonanych transakcji.

    Nie można jednak zapominać, że za pracę specjalisty w dziedzinie pozycjonowania i optymalizacji trzeba zapłacić. Koszty będą różniły się w zależności od aktualnego stanu witryny oraz celów, jakie chce osiągnąć firma.

    Jak rozpocząć pozycjonowanie Magento?

    Określenie budżetu na pozycjonowanie sklepu

    Przed rozpoczęciem pozycjonowania sklepu internetowego Magento warto określić budżet, jaki możesz przeznaczyć na te działania. To pomoże zawęzić poszukiwania odpowiedniego pozycjonera czy agencji SEO. Dodatkowo będziesz wiedział, na jakie usługi możesz sobie pozwolić i jakie strategie wprowadzić.

    Wdrażanie niektórych działań jest bardziej pracochłonne, a także wymaga więcej czasu, dlatego koszty wynajęcia specjalisty od pozycjonowania będą większe. Określenie budżetu może być zatem pomocne w doborze konkretnych strategii.

    Warto też pamiętać, że pozycjonowanie sklepu Magento to długofalowy proces, na który składa się wiele czynników. Wykonywanie jednorazowo jednej czy nawet kilku czynności może nie przynieść zadowalających efektów, dlatego konieczne będzie modyfikowanie strategii i regularne dokonywanie zmian. A im więcej pracy będzie musiał wykonać pozycjoner czy agencja SEO, tym większe będą koszty współpracy.

    Wybór pozycjonera lub agencji SEO

    Kluczowy jest również wybór odpowiedniego pozycjonera lub agencji SEO. Pamiętaj, że im bardziej doświadczony specjalista, tym lepszych efektów możesz się spodziewać. Jeśli pozycjonowania i optymalizacji sklepu na Magento podejmie się osoba, która nie ma odpowiedniej wiedzy, efekt działań może być niezadowalający.

    I nie chodzi tutaj wyłącznie o to, że sklep internetowy nie zyska lepszej pozycji. W najgorszym wypadku działania niedoświadczonego pozycjonera mogą przyczynić się do spadku pozycji, a nawet nałożenia kary przez wyszukiwarkę.

    Dlatego przy wyborze należy zwrócić uwagę na to, czy dany pozycjoner ma specjalistyczną wiedzę, umiejętności i doświadczenie oraz czy nie stosuje działań niedozwolonych przez wyszukiwarkę. Jeśli jest taka możliwość, warto zapoznać się z poprzednimi projektami pozycjonera.

    To pomoże w pewnym stopniu rozwiać wątpliwości i tym samym – powierzyć pozycjonowanie sklepu na Magento w dobre ręce.

    Czy można samodzielnie pozycjonować sklep Magento?

    Tak naprawdę działań wykonywanych w ramach pozycjonowania może podjąć się każdy. Jednak nie każdy zrobi to dobrze. Ze względu na zaawansowaną strukturę i wiele funkcji platformy, pozycjonowanie sklepów internetowych nie należy do łatwych zadań.

    Potrzebna jest odpowiednia wiedza, doświadczenie, umiejętności, narzędzia oraz oczywiście czas. Warto też mieć na uwadze, że bardzo łatwo popełnić błąd, którego konsekwencje będą odczuwalne przez długi czas. Osoba niedoświadczona może nieświadomie zrobić coś, co jest zakazane przez Google. Działania niezgodne z polityką wyszukiwarki nazywane są Black Hat SEO. Niektóre z zakazanych czynności przynoszą szybkie efekty w postaci wzrostu pozycji witryny, jednak karą za ich stosowanie może być np. filtr algorytmiczny.

    Dlatego zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest powierzenie pozycjonowania ekspertom, którzy zajmują się pozycjonowaniem na co dzień i wiedzą, jakich technik należy unikać.

    Określenie potrzeb oraz celów, jakie ma osiągnąć pozycjonowanie sklepu na Magento

    Pozycjonowanie Magento warto też rozpocząć od sprecyzowania celów. Oczywiście wszystkie działania pozycjonera czy agencji SEO mają przede wszystkim zwiększyć widoczność sklepu WWW w sieci, jednak mogą mieć one dodatkowo inne cele.

    Niektóre sklepy internetowe znajdują się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google i generują wyświetlenia, jednak współczynnik konwersji jest bardzo niski. To oznacza, że użytkownicy odwiedzają daną witrynę, ale nie wykonują na niej żadnych działań i szybko ją opuszczają.

    Może to świadczyć o tym, że strona sklepu nie jest atrakcyjna dla internautów, nie odpowiada na ich potrzeby lub nie zachęca odpowiednio do podejmowania działań. W takiej sytuacji warto skupić się na optymalizacji sklepu Magento, czyli działaniach na stronie.

    Oczywiście jest to tylko przykład, a cele, jakie ma osiągnąć sklep, mogą być różne, dlatego przed wprowadzeniem jakiejkolwiek strategii warto się nad nimi zastanowić.

    Pozycjonowanie Magento krok po kroku

    Pozycjonowanie sklepu Magento krok po kroku

    Krok 1: Audyt SEO i UX oraz sprawdzenie konkurencji

    Zarówno pozycjonowanie Magento, jak i każdej innej witryny należy zacząć od przeprowadzenia audytów SEO i UX oraz przeanalizowania strony konkurencji. Do tego potrzebne będą specjalne narzędzia. Z audytów powinien zostać sporządzony raport opisujący wszystkie błędy obecne na stronie, a także zawierający porady i zalecenia.

    Analiza konkurencji pozwala natomiast sprawdzić, jakie działania przyniosły efekty i czy obrana strategia w danej branży się sprawdza, czy też nie. Dzięki temu można sporządzić plan pozycjonowania sklepu na Magento.

    Krok 2: Naprawienie istniejących błędów

    Raporty z audytów wykażą wszystkie błędy, które nie pozwalają witrynie sklepu zyskać wysokiej pozycji. Dlatego kolejnym krokiem jest wyeliminowanie ich. Błędem, który bardzo często się powtarza i skutecznie utrudnia pozycjonowanie stron Magento, jest tzw. kanibalizacji słów kluczowych, czyli pozycjonowanie kilku podstron na te samy frazy.

    W takiej sytuacji wyszukiwarka będzie sama wybierała, którą podstronę wyświetlać na dane zapytanie internauty, a często może być to niezgodne z założeniami właściciela sklepu.

    Krok 3: Dobór fraz kluczowych

    Dobór odpowiednich fraz kluczowych to jeden z najważniejszych kroków całego pozycjonowania sklepów Magento. To dzięki nim internauci będą mogli trafić na daną witrynę po wpisaniu w wyszukiwarce swojego zapytania czy frazy.

    Ich dobór powinien być dogłębnie przeanalizowany i przemyślany. Ważne jest to, aby były to frazy, które użytkownicy internetu często wpisują w wyszukiwarce, a jednocześnie nie mogą być zbyt ogólne i konkurencyjne. Tutaj ważny jest balans.

    Należy też pamiętać, że wybrane słowa kluczowe muszą dotyczyć tego, co rzeczywiście znajduje się na stronie.

    Krok 4: Optymalizacja strony pod kątem technicznym

    Elementem pozycjonowania są również działania w zakresie optymalizacji Magento. Chodzi tutaj m.in. o prosty kod HTML, szybkość ładowania strony oraz to, czy bez problemu można ją wyświetlać na urządzeniach takich jak tablet i telefon.

    Sklep internetowy zoptymalizowany pod kątem technicznym będzie nie tylko atrakcyjniejszy dla użytkowników, ale również bardziej przyjazny dla algorytmu Google, ponieważ wyszukiwarka chętniej promuje witryny, które nie stwarzają problemów.

    Krok 5: Optymalizacja strony pod kątem atrakcyjności dla użytkownika

    Niezależnie od obranych strategii pozycjonowania stron Magento trzeba pamiętać, że witryna ma być dostosowana nie tylko do algorytmów wyszukiwarki, ale również do odwiedzających. Tutaj pomocne będą wyniki ze wspomnianego wcześniej audytu UX, który sprawdza wrażenia internautów.

    Strona musi być dla nich przede wszystkim użyteczna i atrakcyjna pod względem wizualnym, a także musi odpowiadać na ich potrzebny, mieć przejrzystą strukturę i ułatwiać poruszanie się po sklepie.

    Krok 6: Optymalizacja treści

    Treści w sklepie internetowym to przede wszystkim opisy produktów i kategorii, jednak niezwykle skuteczne jest też prowadzenia bloga.

    Optymalizacja treści w sklepie Magento to m.in. nasycenie tekstów frazami kluczowymi, odpowiednie formatowanie treści, prawidłowe rozmieszczenie nagłówków.

    Teksty w sklepie internetowym muszą być unikalne, a także zawierać informacje użyteczne dla odbiorców. Powielanie opisów czy tworzenie niedbałych treści i upychanie w nich wielu fraz kluczowych przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego.

    Krok 7: Linkowanie

    Ważnym krokiem w całym procesie pozycjonowania jest linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. To pierwsze polega na umieszczaniu w tekstach na stronie odnośników do produktów czy kategorii (np. na blogu).

    Linkowanie zewnętrzne to natomiast umieszczanie linków do sklepu WWW na innych stronach. Można to zrobić np. poprzez publikowanie artykułów sponsorowanych na niezależnych portalach.

    Krok 8: Monitorowanie postępów

    Cały proces pozycjonowania i optymalizacji sklepu na Magento powinien być stale monitorowany. Dzięki temu pozycjoner będzie wiedział, czy wdrażane działania przynoszą efekty, i w razie potrzeby dokona odpowiednich zmian.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu Magento?

    Od czego zależy czas pozycjonowania?

    Każdemu właścicielowi sklepu czy innej witryny internetowej z pewnością zależy na tym, aby efekty działań pozycjonera lub agencji SEO pojawiły się jak najszybciej. Niestety pozycjonowanie to długi proces i nie można oczekiwać, że po kilku dniach sklep pojawi się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania.

    Czasem na efekty trzeba czekać przez bardzo długi czas, zwłaszcza w niektórych okolicznościach. Od czego zatem zależy to, ile trwa pozycjonowanie sklepu?

    Przede wszystkim od tego, w jakim stanie aktualnie jest strona twojego sklepu i jaką ma historię. Zazwyczaj witryny, które obecne są w internecie przez długi czas, łatwiej jest pozycjonować, jednak istnieją pewne wyjątki. Jeśli wcześniej ktoś zajmował się pozycjonowaniem, ale zrobił to nieumiejętnie i sprawił, że na stronie pojawiły się duże błędy, to cały proces się przedłuży, ponieważ pozycjoner będzie musiał poświęcić dużo czasu na usuwanie istniejących błędów.

    Oprócz obecnej sytuacji strony ważne jest również to, czy w przeszłości nie zostały na nią nałożone kary od wyszukiwarki, za stosowanie niedozwolonych działań. Pozycjonowanie będzie trwało dłużej, jeśli witryna otrzymała karę np. w postaci filtra algorytmicznego.

    Kolejnym czynnikiem, który wpływa na czas trwania pozycjonowania sklepu internetowego Magento, jest konkurencyjność branży. W przypadku niszowych branż proces będzie krótszy, a efekty pojawią się szybciej. Jednak gdy pozycjonowany jest sklep działający w popularnej branży, trzeba uzbroić się w większą cierpliwość.

    Nie można również zapominać o tym, że inne firmy prawdopodobnie też dbają o pozycjonowanie. Dlatego wiele zależy od działań konkurencji. Im lepsze strategie stosują inne przedsiębiorstwa, tym walka o pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania będzie trudniejsza i bardziej czasochłonna.

    Średni czas pozycjonowania Magento

    Jak widać, wiele różnych czynników decyduje o tym, ile trwa pozycjonowanie sklepów. Zazwyczaj jednak efekty działań pozycjonera zauważyć można po 3-6 miesiącach. Oczywiście warunkiem jest to, że pozycjonowanie będzie przeprowadzone prawidłowo.

    Warto też wiedzieć, że wyszukiwarka Google kilka razy w roku aktualizuje swój algorytm, przez co zmieniają się wymagania co do witryn. Z tego względu pozycja sklepu może się zmienić z dnia na dzień i nie będzie to absolutnie wina źle przeprowadzonych działań związanych z pozycjonowaniem stron Magento.

    Aktualizacje Google powodują, że czynności, które do tej pory przynosiły efekty, przestaną być skuteczne. Dlatego tak ważne jest śledzenie nowości, jakie wprowadza wyszukiwarka.

    Doświadczony pozycjoner to podstawa

    Jeśli chcesz przyspieszyć proces pozycjonowania, powierz to zadanie ekspertowi. Oczywiście nawet najbardziej doświadczony pozycjoner nie będzie w stanie sprawić, że efekty pojawią się po tygodniu, ale prawidłowo wprowadzane działania i strategie skrócą czas oczekiwania na efekty tak bardzo, jak to tylko możliwe.

    Dlatego dobry pozycjoner czy agencja SEO to podstawa, zwłaszcza w przypadku tak wymagającego zadania, jakim jest pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na Magento. Pomimo tego, że platforma oferuje wiele dodatków, które wspierają działania SEO, i tak trzeba wykazać się dużą wiedzą i doświadczeniem.

    Warto też wspomnieć, że profesjonalne agencje SEO na bieżąco monitorują aktualizacje algorytmu Google, które mogą zmienić pozycję strony z dnia na dzień. Specjaliści korzystają z narzędzi, które ułatwiają podążanie za zmianami, dzięki czemu mogą szybko zmodyfikować strategię i dostosować się do nowych wymagań wyszukiwarki.

    Optymalizacja SEO Magento

    Pozycjonowanie i optymalizacja Magento

    Optymalizacja Magento, czyli element procesu pozycjonowania

    Optymalizacja Magento to tylko jeden – bardzo istotny – element całego procesu pozycjonowania. Z tego względu, że celem zarówno pozycjonowania, jak i optymalizacji jest przede wszystkim zwiększenie widoczności witryny w sieci, pojęcia te często są mylone. Warto jednak wiedzieć, jakie są między nimi różnice.

    Pozycjonowanie to złożony proces, na który składa się głównie linkowanie, promowanie sklepu WWW na portalach społecznościowych (np. Facebook, Instagram, LinkedIn) oraz oczywiście optymalizacja pod kątem SEO. Działania te można zatem podzielić na off-site (poza stroną) i on-site (na stronie). Do działań w obrębie strony zalicza się właśnie optymalizacja sklepu Magento.

    Należy pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie wymaga połączenia wszystkich elementów w jedną całość. Tylko takie działanie przyniesie efekty w postaci wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego mimo tego, że optymalizacja dla wyszukiwarek to tylko jeden z elementów pozycjonowania stron Magento, nie można jej pomijać.

    Na czym polega optymalizacja sklepu Magento

    Optymalizacja pod kątem SEO to działania, które mają dostosować witrynę do algorytmów wyszukiwarki. Jednak nie można zapominać, że wyszukiwarka Google promuje strony internetowe, które są atrakcyjne z punktu widzenia użytkownika. Dlatego do optymalizacji zalicza się wszystkie działania na stronie, które bezpośrednio wpływają na widoczność sklepu oraz te, których zadaniem jest uatrakcyjnienie witryny dla internautów.

    Zaliczyć można do nich m.in. wcześniej wspomniane czynności w zakresie optymalizacji technicznej Magento, czyli uproszczenie kodu HTML, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, zadbanie o przyjazne adresy URL czy przyspieszenie działania strony. Warto zadbać również o mapę strony, czyli odpowiednie rozmieszczenie podstron produktowych, kategorii, ich nazw oraz adresów.

    W przypadku pozycjonowania sklepu na Magento ma to szczególne znaczenie, ponieważ sklepy działające na podstawie tego oprogramowania są zazwyczaj rozbudowane i zawierają wiele produktów oraz kategorii. Nieodpowiednie ich pogrupowanie lub co gorsza, umieszczenie wszystkich produktów na jednej podstronie nie tylko nie spodoba się wyszukiwarce, ale również będzie nieatrakcyjne dla potencjalnych klientów.

    Treści – najważniejszy aspekt optymalizacji

    Wyżej wspomniane czynności są bardzo ważne dla całego procesu pozycjonowania, jednak kluczową rolę dla SEO odgrywają treści. W sklepie online są to przede wszystkim opisy produktów oraz kategorii, ale wiele firm decyduje się dodatkowo na prowadzenie bloga. To wszystko sprawia, że możliwe jest umieszczenie na stronie sklepu większej ilości fraz kluczowych.

    Optymalizacja dla wyszukiwarek polega zatem na tworzeniu treści, nasycaniu ich słowami kluczowymi, ale także na odpowiednim formatowaniu tekstu i rozmieszczeniu nagłówków. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej trafią na stronę sklepu po wpisaniu w wyszukiwarce interesujących ich zagadnień. Prowadzenie bloga ma dodatkowo jeszcze jedną zaletę. Google „lubi” strony, na których stale coś się dzieje i przybywa treści. Dlatego regularne publikowanie artykułów będzie pomocnym narzędziem w walce o wysoką pozycję w wynikach organicznych.

    Największe błędy w optymalizacji sklepu internetowego

    Jednym z największych błędów w optymalizacji lub ogólnie pozycjonowaniu Magento jest umieszczanie zbyt dużej liczby fraz kluczowych, czyli tzw. Keyword Stuffing. Takie działanie niestety nie wpływa dobrze na pozycję strony, a nawet może przynieść odwrotny efekt i sprawić, że Google nałoży na sklep karę.

    Innym błędem jest również powielanie opisów (np. do kilku produktów, które różnią się tylko kolorem) lub kopiowanie tych, pochodzących od producenta. Oba te działania są ogromnym błędem i nie wpłyną dobrze na pozycjonowanie. Treści muszą być unikalne.

    Jak pozycjonować Magento?

    Pozycjonowanie sklepu na Magento – jak to zrobić?

    Samodzielne pozycjonowanie

    Pozycjonowanie stron Magento to proces skomplikowany i czasochłonny. Dlatego najlepiej powierzyć to zadanie ekspertom. Jednak niektórzy właściciele sklepów WWW mimo wszystko decydują się zrobić to samodzielnie. W takiej sytuacji trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

    Przede wszystkim nie należy stosować technik, których nie jest się pewnym. Można powiedzieć, że pozycjonowanie i optymalizacja sklepu Magento to temat bardzo „wrażliwy”. Łatwo popełnić błąd, który będzie wpływał na pozycję witryny przez długi czas.

    Dlatego przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań należy dobrze poznać temat. Bardzo ważne jest też to, aby korzystać jedynie ze sprawdzonych źródeł informacji, co jest kolejnym utrudnieniem dla początkującego pozycjonera. Obecnie w sieci znaleźć można mnóstwo fałszywych informacji. Osobie początkującej trudno będzie zweryfikować, co jest prawdą, a co nie.

    Certyfikat SSL – dlaczego jest tak ważny?

    Certyfikat SSL to protokół sieciowy, który wpływa na bezpieczeństwo połączeń internetowych. Strony, które mają certyfikat SSL, mogą zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo przy przesyłaniu poufnych informacji. W sklepie WWW ma on ogromne znaczenie, ponieważ dokonując transakcji, klienci podają swoje dane osobowe, a także numery kart kredytowych.

    Czy certyfikat SSL wpływa na pozycjonowanie? Okazuje się, że tak. Przede wszystkim strony bez certyfikatu nie będą wiarygodne dla użytkowników. Może zdarzyć się tak, że potencjalny klient zrezygnuje z zakupu, gdy zorientuje się, że jego dane nie będą bezpieczne.

    Internauci bardzo łatwo mogą rozpoznać, która witryna zapewnia bezpieczeństwo, ponieważ strona z certyfikatem SSL będzie oznaczona symbolem zamkniętej kłódki w pasku zadań przeglądarki, a jej adres będzie miał przedrostek „https://”. A jak wiadomo, wyszukiwarka promuje użyteczne strony, które odpowiadają na potrzeby internautów.

    Jednak to nie wszystko. Certyfikat SSL może też bezpośrednio wpłynąć na pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na Magento, ponieważ Google na pierwsze miejsca w wynikach organicznych wybiera witryny bezpieczne i wiarygodne.

    White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli co robić, a czego nie robić

    Wszystkie opisane wcześniej działania są dozwolone przez wyszukiwarkę Google i bez obaw można je stosować. Jest to tzw. White Hat SEO. Niestety wiele osób, którym zależy na błyskawicznych efektach, stosuje techniki niezgodne z polityką wyszukiwarki, czyli tzw. Black Hat SEO.

    Takie działania zazwyczaj dają oczekiwany efekt, czyli pomagają wypromować witrynę i zyskać wysoką pozycję w wynikach organicznych, jednak nie trwa to długo. Google bardzo surowo traktuje strony, na których zauważy podejrzane działania. Zazwyczaj kończy się to zmniejszeniem widoczności witryny i nałożeniem filtra algorytmicznego.

    Dlatego warto pamiętać, aby przy pozycjonowaniu Magento absolutnie nie stosować Black Hat SEO. To takich działań zaliczyć można m.in. upychanie słów kluczowych (Keyword Stuffing), ukryte przekierowania, ukrywanie tekstu na stronie, maskowanie oraz ukrywanie linków w tekście.

    Content marketing

    Obecnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania nowych klientów w sieci jest content marketing, który wiąże się pozycjonowaniem sklepu WWW Magento. Najczęściej występuje on w postaci wspomnianego wcześniej bloga firmowego.

    Regularne publikowanie treści nie tylko bezpośrednio wpływa na pozycję strony, ale również pozwala budować profesjonalny wizerunek marki. Firma, która wyjaśnia klientom ważne zagadnienia, pomaga im dokonać wyboru i dostarcza rzetelne informacje, będzie lepiej postrzegana.

    Content marketing i skuteczne pozycjonowanie Magento to kwestie, które doskonale razem działają. Oprócz tego, że witryna staje coraz bardziej rozbudowa (co jest przyjazne dla algorytmu wyszukiwarki), jest doskonałym sposobem na pozycjonowanie sklepu na różne frazy kluczowe.

    Efekty pozycjonowania sklepu Magento

    Korzyści pozycjonowania na platformie Magento

    Sklep wartościowy dla wyszukiwarki

    Celem zarówno optymalizacji, jak i całego procesu pozycjonowania stron Magento jest dostosowanie witryny do algorytmów Google. Wszystkie czynności, jakie wykonuje pozycjoner, mają zwiększyć jej wartość dla wyszukiwarki oraz dla użytkowników internetu. A gdy witryna jest wartościowa, Google będzie chciało wyświetlać ją na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

    I właśnie wysoka pozycja jest głównym celem pozycjonowania, i niesie ze sobą wiele innych korzyści. Jednak nie jest to jedyny cel, do jakiego dążą firmy czy właściciele sklepów WWW.

    Tak naprawdę efekty działań pozycjonera czy agencji SEO mogą być różne. Wszystko zależy od potrzeb osoby zlecającej pozycjonowanie sklepu internetowego Magento. Inne potrzeby to wdrażanie innych działań i strategii, a wdrażanie innych działań i strategii to inne efekty.

    Niektórym sklepom zależy jedynie na wyższej pozycji witryny, innym na zwiększeniu współczynnika konwersji, a jeszcze innym na poprawieniu wizerunku marki.

    Nowi klienci, większa sprzedaż

    Sklep, który wyświetla się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, będzie docierał do większej liczby odbiorców, ponieważ internauci korzystają zazwyczaj tylko z pierwszej strony wyników wyszukiwania. Dlatego efektem pozycjonowania Magento jest pozyskiwanie nowych klientów, a co za tym idzie – zwiększenie sprzedaży i generowanie lepszych zysków.

    Oczywiście pod warunkiem, że strona będzie nie tylko widoczna na wysokiej pozycji, ale również użyteczna dla użytkowników. Jeśli internauci będą odwiedzać sklep, ale nie będą wykonywali żadnych akcji (kupowali produktów, wypełniali formularza, zapisywali się do newslettera) to znaczy, że problem leży w optymalizacji sklepu, czyli tym, co dzieje się bezpośrednio na stronie.

    Jeśli jednak doświadczony pozycjoner połączy wszystkie elementy pozycjonowania w jedną całość i zadba o to, aby strona była nie tylko SEO-friendly, ale równie user-friendly, to można spodziewać się efektu w postaci większych zysków, co jest jednym z najbardziej pożądanych efektów przez przedsiębiorców, niezależnie od branży.

    Pozycjonowanie na frazy long tail

    Pozycjonowanie na frazy long tail, czyli tzw. frazy długiego ogona jest często używanym elementem działań SEO. Frazy te są bardziej rozbudowane od zwykłych słów kluczowych, dlatego też bardziej precyzyjne i unikalne. Mają szczególne znaczenie w przypadku pozycjonowania sklepów WWW, ponieważ pozycjonowanie strony na frazy long tail pozwala dotrzeć do osób, które znajdują się na samym końcu lejka sprzedażowego, czyli tych przekonanych do zakupu.

    Dlatego efektem pozycjonowania na Magento na frazy long tail jest dotarcie do potencjalnych klientów, którzy, trafiając na dany sklep, prawdopodobnie dokonają zakupu. Oprócz tego taka strategia pozwala odpowiadać na pytania internatów, zwłaszcza jeśli frazy long tail znajdują się w artykułach na blogu.

    Warto też wspomnieć, że pozycjonowanie stron Magento na frazy z długiego ogona daje szybszy efekt, a pozycja witryny jest bardziej stabilna. To dlatego, że takie frazy są mniej konkurencyjne – im mniej witryn walczy o pozycje, tym większa szansa na sukces.

    Pozycjonowanie a wizerunek marki

    Efektem pozycjonowania Magento jest również większa świadomość marki wśród konsumentów oraz polepszenie jej wizerunku. Dzieje się tak z kilku powodów. Przede wszystkim, gdy strona wyświetla się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, internauci uważają ją za wartościową – w końcu z jakiegoś powodu się tam znalazła.

    Sklepy internetowe na wysokich pozycjach cieszą się zatem renomą i postrzegane są jako profesjonalne, co pozwala budować zaufanie i sprawia, że wygrywają one z konkurencją.

    Jednak to nie wszystko. Pozycjonowanie pozwala budować profesjonalny wizerunek marki również poprzez artykuły na blogu. Optymalizacja SEO na frazy kluczowe, które wyszukują potencjalni klienci, aby znaleźć odpowiedź na dane pytania, pozwala zbudować wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

    Pozycjonowanie Magento – wyzwania

    Trudności w pozycjonowaniu sklepu Magento

    Modyfikacja skryptu

    Jednym z największych wyzwań pozycjonowania stron Magento jest modyfikacja skryptu. Z tego względu, że jest on znacznie bardziej skomplikowany i rozbudowany niż kody innych sklepów (PrestaShop, WooCommerce), jakiekolwiek zmiany wymagają od pozycjonera dużej wiedzy i umiejętności. Samodzielnie pozycjonowanie strony (bez pomocy agencji SEO czy pozycjonera) może okazać się bardzo trudne lub wręcz niemożliwe.

    Dlatego do pozycjonowania Magento zdecydowanie lepiej jest nawiązać współpracę ze specjalistą. Niestety tutaj czeka na właściciela sklepu kolejne wyzwanie, ponieważ koszty współpracy mogą być większe niż w przypadku pozycjonowania sklepów opartych na innym oprogramowaniu. Im więcej pracy będzie musiał włożyć pozycjoner w optymalizację Magento Commerce związaną z modyfikacją skryptu, tym usługa może być droższa.

    Aktualizacje Google

    Większość internautów korzysta obecnie z wyszukiwarki Google, dlatego pozycjonerzy dostosowują witryny głównie do niej. Z tego względu wiele problemów mogą stwarzać również wspomniane wcześniej aktualizacje algorytmu Google. Pozycjonowanie sklepu Magento opiera się przede wszystkim na dostosowaniu witryny do wyszukiwarki. Jednak jeśli wymagania mogą zmienić się z dnia na dzień, to bardzo łatwo o nagły spadek strony na znacznie niższą pozycję.

    A takie aktualizacje, a tym samym zmiany wymagań co do sklepów internetowych odbywają się kilka razy w roku. Jeśli osoba zajmująca się pozycjonowaniem Magento nie będzie na bieżąco ich monitorować, bardzo prawdopodobne, że wpłyną one na pozycje strony. Tutaj pomocne mogą okazać się profesjonalne narzędzia SEO, które pomagają sprawdzić, czy pozycja danej witryny została naruszona przez zmiany, jakie wprowadziła wyszukiwarka Google.

    Działania konkurencji

    Na efekty pozycjonowania wpływają również działania konkurencyjnych firm. Należy pamiętać, że o pierwszą pozycję w wynikach organicznych stara się jednocześnie mnóstwo firm. Dlatego działania nawet najbardziej doświadczonego pozycjonera niekiedy mogą nie przynieść wymarzonych efektów.

    Szczególnym wyzwaniem może być pozycjonowanie sklepów na bardzo konkurencyjne frazy kluczowe, czyli takie, których internauci bardzo często używają do wyszukiwania interesujących ich produktów czy tematów, i takie, na które pozycjonuje się wiele witryn.

    Warto regularnie przeprowadzać audyt SEO, który sprawdza działania konkurencji. Dzięki temu można zobaczyć, jakie strategie stosują sklepy znajdujące się na wysokich pozycjach.

    Szybkość ładowania strony

    Jedną z największych zalet sklepu działającego w oprogramowaniu Magento są ogromne możliwości rozwojowe. Sklep można rozbudować na wiele sposobów i zrobić z niego platformę doskonałą nawet do prowadzenia sprzedaży hurtowej. Jednak największa zaleta okazuje się również jednym z wyzwań pozycjonowania stron Magento.

    Im bardziej rozbudowany sklep, tym trudniej zoptymalizować go pod kątem technicznym. Tysiące, a nawet dziesiątki tysięcy dostępnych produktów mogą sprawić, że strona sklepu będzie ładowała się bardzo wolno. A to skutecznie zniechęca internautów do korzystania z takiej witryny. Jeśli odbiorca musi czekać na wczytanie zawartości strony więcej niż 3-5 sekund, to prawdopodobnie opuści taką witrynę i przejdzie do konkurencji.

    Tworzenie skutecznych opisów produktów

    Jednym z największych i najczęstszych błędów popełnianych podczas optymalizacji sklepu Magneto jest tworzenie niepoprawnych opisów produktów. Osoby zajmujące się ich pisaniem dostosowują je głównie do wyszukiwarki, czyli umieszczają w nich wiele f

    raz kluczowych. Tymczasem powinny być one tworzone tak, aby były również atrakcyjne i wartościowe dla odbiorców.

    Wyzwaniem w pozycjonowaniu Magento jest zatem stworzenie opisów, które będą zarówno SEO-friendly, jak i user-friendly. Oznacza to, że muszą być nasycone frazami kluczowymi, ale też zawierać informacje ważne z punktu widzenia klienta oraz być napisane językiem korzyści.

    Wybór dodatków do Magento

    Jak wybierać dodatki do sklepu Magento?

    Sklep Magento można rozszerzyć o wiele różnych dodatków, zarówno darmowych, jak i płatnych. Niektóre moduły będą wspierać pozycjonowanie stron Magento, inne pomogą usprawnić działania platformy, a jeszcze inne będą przydatne podczas prowadzenia działań marketingowych.

    Wybór dodatków zależy od wielu różnych czynników. Trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim potrzeby sklepu oraz cele, jakie chce osiągnąć firma, ale ważne jest również to, w jakiej branży działa sklep internetowy. Inne dodatki mogą być potrzebne w przypadku hurtowej sprzedaży artykułów budowlanych, a inne w przypadku np. sprzedaży małej ilości ręcznie wytwarzanej biżuterii.

    Oczywiście istnieją również takie moduły, które sprawdzą się w każdym sklepie i w każdej branży, jednak warto przed wyborem dodatków dokładnie określić swoje potrzeby. Dzięki temu można uniknąć sytuacji, że platforma zostanie zbyt obciążona dodatkowymi modułami, co mogłoby niekorzystnie wpłynąć na pozycjonowanie.

    Dodatki wspierające pozycjonowanie Magento

    Platformę można zaopatrzyć w wiele dodatków, które bezpośrednio wpływają na pozycjonowanie stron Magento. Jedną z nich jest MageWorx SEO Suite Ultimate. Rozszerzenie to pomaga głównie w przystosowaniu witryny do wyszukiwarki. Funkcje, jakie spełnia wtyczka to m.in.: uproszczenie kodu HTML, optymalizacja meta tagów, identyfikacja duplikowanej treści czy linkowanie wewnętrzne.

    Oprócz MageWorx SEO Suite Ultimate użytkownicy platformy mają do wyboru również takie moduły jak: ReloadSEO, Free Magento SEO Extension czy Advanced SEO. Każdy z nich wspiera pozycjonowanie stron Magento. Niektóre robią to skuteczniej niż pozostałe, dlatego warto dobrze przemyśleć wybór i zastanowić się nad słabymi stronami sklepu.

    Dodatki usprawniające działanie sklepu

    Pozycjonowanie sklepu Magento odgrywa kluczową rolę w pozyskiwaniu klientów, jednak ważne jest też to, aby sklep był atrakcyjny dla klientów pod kątem użyteczności, a także sprawnie działał z punktu widzenia właściciela czy pracowników. Chodzi o to, żeby wszystkie działania można było przeprowadzić wygodnie i szybko.

    Tutaj pomocne będą przede wszystkim wszelkie wtyczki, które pozwalają na konfiguracje systemów płatności. Magento pozwala na integracje ze znanymi i sprawdzonymi systemami takimi jak np. Payu, Dotpay czy Paypal. Dzięki temu klienci mogą liczyć na bezpieczną transakcję, co jest bardzo ważne w sklepach internetowych.

    Dodatki wspierające działania marketingowe

    Skuteczne pozycjonowanie Magento to doskonały pomysł na promowanie marki w sieci, jednak sposobów na marketing jest znacznie więcej. Dlatego też istnieje wiele dodatków, które skutecznie wspierają działania marketingowe i pomagają w tworzeniu kampanii w social mediach, czy innych strategii marketingowych, dopasowanych do danej branży i grupy odbiorców.

    Przykładem może być darmowy moduł Blog Extension, który pozwala na tworzenie opisów kategorii oraz artykułów na blogu, a także na dodawanie komentarzy i opinii klientów, co dodatkowo wspiera pozycjonowanie (strona zyskuje unikalne treści, co jest korzystne z punktu widzenia SEO).

    O czym trzeba pamiętać, dobierając moduły?

    Dodatki wspierające pozycjonowanie stron Magento czy usprawniające działanie sklepu są niewątpliwie pomocne, jednak warto je ostrożnie dobierać. Właściciele niektórych sklepów WWW starają się za wszelką cenę ulepszyć witrynę, przez co decydują się na wiele dodatków.

    Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie moduły są ze sobą kompatybilne, a korzystanie z nich równocześnie może nie tylko nie przynieść zamierzonego efektu, ale również zaburzyć sprawne działanie sklepu, a nawet spowodować, że pojawią się problemy z jego funkcjonowaniem.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 16
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.