Pozycjonowanie stron w Szczecinie to jedna z najlepszych strategii marketingowych, na jaką może zdecydować się firma świadcząca swoje usługi właśnie w tym mieście. Promowanie marki lokalnie pomaga docierać do osób znajdujących się w pobliżu firmy, przez co istnieje większa szansa na to, że potencjalni klienci staną się klientami. Taka reklama pomaga precyzyjnie docierać do odbiorców oraz zwiększać rozpoznawalność marki w określonym mieście.
Pozycjonowanie stron internetowych Szczecin zalicza się do tzw. pozycjonowania lokalnego, czyli zwiększenia widoczności witryny na słowa kluczowe nawiązujące do konkretnego miasta lub innego regionu. W tym przypadku miastem, z którym ma być związana strona, będzie oczywiście Szczecin. Działania SEO mają na celu dotarcie do osób, które mogą być zainteresowane usługami w danej lokalizacji. Oznacza to, że grupa odbiorców jest znacznie węższa.
Pozycjonowanie Szczecin czy pod inny region kosztuje znacznie mniej niż pozycjonowanie ogólnopolskie. Oprócz tego jest również łatwiejsze i trwa krócej. To wszystko ze względu na mniejszą konkurencję.
Ważne jest docieranie wyłącznie do osób, które mogą być zainteresowane usługami lub produktami danej firmy. Lokalne pozycjonowanie stron to sposób na zawężenie grupy odbiorców, a tym samym – zwiększenie prawdopodobieństwa, że staną się oni klientami. Dzięki kierowaniu reklamy do mniejszej grupy można też korzystniej wykorzystać budżet przeznaczony na działania SEO Szczecin.
Jest to złożony proces, który wykonuje się przez długi czas. Działania obejmują czynności na stronie internetowej, ale także poza nią. Te w obrębie witryny to inaczej optymalizacja, do której zalicza się m.in.: nasycenie treści frazami kluczowymi zawierającymi nazwę miasta, naprawienie wszystkich błędów technicznych, modyfikacja kodu, a także przystosowanie witryny do wymagań odbiorców. Natomiast najważniejsze działania poza stroną to utworzenie wirtualnej wizytówki firmy oraz pozyskiwanie linków zewnętrznych. Cały proces pozycjonowania pod Szczecin powinien być dokładnie przemyślany i zaplanowany. Nie mogą być to przypadkowe działania.
Tego typu usługą nie powinny interesować się firmy niedziałające w tym rejonie lub świadczące usługi w całym kraju. Taka strategia będzie za to doskonałym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw, które świadczą swoje usługi na miejscu i chcą docierać jedynie do odbiorców lokalnych.
Pozycjonowanie stron Szczecin to rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć widoczność na frazy lokalne. Warto wspomnieć, że obecnie niemal połowa użytkowników Internetu posługuje się w wyszukiwarce frazami nawiązującymi do konkretnego regionu. Oznacza to, że taka strategia jest niezwykle skuteczna.
Marketing internetowy w ogólnym ujęciu powinien stać się obiektem zainteresowania również firm, które nie działają jeszcze na dużą skalę, ale w przyszłości planują podbić rynek krajowy, a nawet globalny. Jeśli marka nie jest dobrze znana, prawdopodobnie nie jest jeszcze rozwinięta na tyle, aby mogła pozwolić sobie na wysokie koszty kampanii reklamowych czy właśnie pozycjonowania. W takiej sytuacji kierowanie promocji do wszystkich mogłoby skończyć się niepowodzeniem.
Lepszym rozwiązaniem jest stopniowe rozwijanie firmy i zwiększanie świadomości wśród konsumentów małymi krokami. Usługę pozycjonowania poleca się zatem przedsiębiorstwom dopiero rozpoczynającym swoją działalność w Szczecinie, chcącym wyjść w przyszłości poza rynek regionalny. Działanie w ten sposób nie wiąże się z tak dużym ryzykiem, jak inwestowanie ogromnych pieniędzy w reklamę na szeroką skalę.
Podczas usługi pozycjonowania lokalnego specjalista SEO oraz właściciel witryny walczą jedynie z firmami świadczącymi usługi w tej samej lokalizacji. Dzięki temu cennik pozycjonowania jest bardziej korzystny, sam proces trwa krócej, a także nie trzeba długo czekać na pojawienie się efektów. Nie oznacza to jednak, że o konkurencyjnych firmach można zapomnieć. Nawet w przypadku usługi, jaką jest pozycjonowanie lokalne, trzeba dobrze przeanalizować rynek i zbadać konkurencje oraz jej działania. Dzięki temu będzie można określić, jakie działania są potrzebne, z jakimi firmami trzeba będzie konkurować, jakie frazy kluczowe są skuteczne, a także – czego nie robić. Z tego względu analiza rynku nie polega na badaniu wyłącznie firm z wysokich pozycji, ale również tych mniej widocznych w sieci. Są to ważne techniki pozycjonowania pod Szczecin oraz oczywiście pod wszystkie inne miasta i regiony.
Warto sprawdzić obecne na rynku trendy oraz to, co najbardziej przyciąga klientów. Następnie konieczne jest sprawdzenie stron internetowych konkurencyjnych firm. Można to zrobić za pomocą specjalnych narzędzi SEO. Niektóre z nich są płatne, inne darmowe, jednak ważne jest to, aby odpowiednio z nich korzystać.
Przede wszystkim to, jakie słowa kluczowe wykorzystują. To na nich opiera się pozycjonowanie stron Szczecin, dlatego są jednym z najważniejszych elementów. Dzięki nim potencjalni klienci będą mogli docierać do danej strony. Trzeba zatem przeanalizować, jakich fraz używają firmy znajdujące się na najwyższych pozycjach w rankingu Google, a także to, jaki ruch generują poszczególne słowa. Lokalne frazy składają się oczywiście z nazwy miasta lub regionu, ale również z innych słów określających to, czego szuka internauta.
Oprócz tego u konkurencji warto sprawdzić również jakość tekstów SEO, rodzaj komunikacji, rozwiązania dotyczące wrażeń użytkowników, strukturę strony internetowej, sposób umieszczania linków, a także inne rozwiązania i strategie.
Trzeba również sprawdzić własną stronę. Dzięki temu można dowiedzieć się, w jakim stopniu witryna jest przystosowana do wymagań wyszukiwarki oraz do potrzeb odwiedzających, a następnie, na podstawie wyników, dobrać odpowiednią strategię i działania SEO.
Profesjonalny audyt SEO swoim zakresem obejmuje czynniki zewnętrzne, takie jak linki, które prowadzą do danej witryny oraz działalność w social mediach. Oprócz tego dokładna analiza bada również rozwiązania content marketingowe, czyli ilość i jakość treści na stronie. Po przeprowadzeniu badań oraz przeanalizowaniu całej strony za pomocą specjalnych narzędzi przychodzi czas na sporządzenie raportu, który będzie opisywał zarówno mocne, jak i słabe strony witryny.
Często zdarza się tak, że właściciel strony nie jest świadomy błędów, jakie na niej występują. Przez to działania związane z pozycjonowaniem nie przynoszą żadnych efektów, ponieważ witryna zawiera błędy, które uniemożliwiają jej dopasowanie się i pojawienie w wynikach wyszukiwania Google. Przeprowadzenie audytu SEO jest zatem podstawą do dalszych działań.
Po przeprowadzeniu audytu nadchodzi czas na naprawienie wszystkich błędów, jakie zawiera strona internetowa. Błędy, jakie najczęściej występują w serwisach internetowych, to: niewłaściwa optymalizacja kodu HTML, wiele błędów 404, nieprawidłowo wdrożona mapa strony, źle dobrane frazy, brak odpowiedniej treści SEO oraz inne błędy techniczne uniemożliwiające robotom wyszukiwarki indeksowanie witryny.
Audyt SEO trwa zazwyczaj 2-3 dni, jeśli jest to prosta strona internetowa z kilkoma czy kilkunastoma podstronami. Znacznie dłużej, nawet dla agencji SEO, proces ten będzie trwał w przypadku rozbudowanych sklepów internetowych.
Równie ważne jest dbanie o wrażenia użytkownika, czyli UX (z j. ang. User Experience). Audyt UX sprawdza witrynę pod kątem wrażeń i potrzeb odwiedzających, a także określa, w jakim stopniu sprzyja ona realizacji określonych celów. Strona internetowa musi być m.in. estetyczna, wygodna, przejrzysta i szybko się ładować. Warto w tym miejscu wspomnieć o współczynniku konwersji. To działania wykonywane na stronie, będące reakcją na wdrożone strategie. Konwersją może być wypełnienie ankiety, zapisanie się do newslettera czy wysłanie zapytania do firmy. Audyt UX sprawdza, czy rozwiązania na stronie sprzyjają wykonywaniu pożądanych przez firmę akcji.
Kluczowe frazy związane z procesem, jakim jest pozycjonowanie stron Szczecin, składają się z nazwy miasta oraz słów określających to, co znajduje się na danej podstronie. Pozycjoner musi wziąć pod uwagę ich popularność, konkurencyjność, a także dopasowanie do grupy docelowej. Popularność, jaką zyskują dane frazy, można w pewnym stopniu sprawdzić za pomocą obserwacji oraz własnych zachowań. Oprócz tego Google oferuje kilka darmowych opcji, które pozwalają zbadać atrakcyjność hasła i liczbę jego wyszukiwań w wyszukiwarce.
Słowa i frazy kluczowe są łącznikiem pomiędzy tym, czego szukają internauci, a tym, co oferuje dana witryna. Dzięki nim rzesze nowych klientów mogą dotrzeć do oferty firmy. Dlatego można powiedzieć, że to właśnie na nich opiera się cały proces związany z pozycjonowaniem Szczecin.
Trzeba jednak uważać, aby nie doprowadzić do kanibalizacji fraz kluczowych, czyli sytuacji, gdy na jedną z nich wyświetla się kilka podstron. Taki stan rzeczy oznacza, że wyszukiwarka Google nie wie, jaką podstronę ma wyświetlać dla danych fraz, dlatego będzie wyświetlała je na przemian.
Powinny znajdować się one nie tylko w tekstach, ale również w nagłówkach, adresach URL, meta tagach oraz innych danych strukturalnych witryny. Pamiętaj jednak, że nienaturalne umieszczanie kluczowych słów wszędzie tam, gdzie się da, nie jest dobrym rozwiązaniem. Jest to technika niezgodna z polityką wyszukiwarki Google, dlatego korzystanie z niej będzie miało konsekwencje w postaci kary nałożonej automatycznie przez Google lub ręcznie przez pracowników. Konsekwencją otrzymania kary jest duży spadek pozycji w wyszukiwarce Google.
Niestety nie można jednoznacznie określić, jaka ilość słów kluczy będzie odpowiednia. Wiele zależy przede wszystkim od długości tekstów.
Jak zostało wspomniane wcześniej, skuteczne pozycjonowanie Szczecin to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Jednym z nich są działania on-site, czyli optymalizacja strony. Pierwszym krokiem optymalizacji jest naprawianie błędów, jakie wykażą audyty SEO oraz UX, o czym była mowa wcześniej. Następnie pozycjoner wdraża działania rekomendowane przez wyniki z przeprowadzonych audytów.
Czynności związane z pozycjonowaniem w Szczecinie pozwolą przypisać witrynę do konkretnego miasta, między innymi w celu pozyskania lokalnych, nowych klientów. Ważnym elementem jest umieszczenie w obrębie witryny danych teleadresowych firmy. Trzeba pamiętać, że wszystkie te informacje muszą być jednakowe w każdym miejscu w sieci.
Co Google bierze pod uwagę, podczas wartościowania stron internetowych? Takich czynników jest aktualnie ponad 200, niestety większość z nich jest tajemnicą. Usługa związana z pozycjonowaniem Szczecin to dopasowanie strony do wszystkich znanych wymagań wyszukiwarki.
Pierwszą kwestią, która będzie decydowała o pozycji strony, jest nasycenie treści odpowiednimi frazami kluczowymi. Kolejna to nagłówki H1-H3, w których również należy umieszczać efektywne frazy. Nagłówek najwyższego rzędu, czyli H1, powinien znajdować się tylko raz na każdej podstronie i mówić czytelnikowi o tym, co na niej znajdzie. Pozostałe nagłówki można wykorzystywać kilkukrotnie.
Oprócz tego istotną rolę odgrywają takie czynności, jak: uproszczenie kodu HTML, ustawienie przyjaznych adresów URL, utworzenie prawidłowych meta danych, sprawdzenie poprawności pliku robots.txt oraz sitemap.xml, optymalizacja zdjęć i grafik, stworzenie mobilnej wersji witryny, sprawdzenie szybkości ładowania zawartości oraz zakupienie i wdrożenie certyfikatu SSL.
W obrębie strony powinny znaleźć się również odnośniki do kolejnych podstron. Takie działanie nazywane jest linkowaniem wewnętrznym i ma wiele zalet, dlatego nie należy go pomijać przy pozycjonowaniu. Linkowanie wewnętrzne pomaga w nawigacji strony, a także definiuje strukturę danej witryny. Linki powinny być naturalne i kierować do podstrony, która prawdopodobnie zainteresuje czytelnika znajdującego się aktualnie w miejscu umieszczenia odnośnika.
Im więcej warunków wyszukiwarki zostanie spełnionych, tym większe szanse, aby adres strony WWW zyskał pierwszą pozycję w rankingu oraz zwiększył się ruch na stronie.
Do działań związanych z pozycjonowaniem pod Szczecin zalicza się też czynności wykonywane poza stroną, czyli off-site. Aby Google kojarzyło firmę z daną lokalizacją, konieczne jest utworzenie wirtualnej wizytówki. Do tego potrzebne będzie specjalne narzędzie, czyli Google Moja Firma. Odpowiednie wypełnienie profilu firmy danymi, takimi jak adres, nazwa, numer telefonu czy adres e-mail, sprawi, że wizytówka będzie wyświetlała się nie tylko na nazwę firmy, ale również na adres lub słowa związane ze zdjęciami dodanymi do Google Moja Firma.
Oprócz tego jest to również doskonałe miejsce na opinie internautów. Wirtualna wizytówka pozwala na dodawanie komentarzy na temat firmy, jakości jej usług i współpracy, a także wszystkich innych, ważnych aspektów.
Wysoka średnia ocen zwiększa szansę na to, że wyszukiwarka Google będzie wyświetlała taką stronę na wysokiej pozycji. Z tego względu warto zachęcać klientów do dzielenia się opiniami, a także dbać o to, aby ich wrażenia były pozytywne. Ważne jest również reagowanie na komentarze, zarówno na te negatywne, jak i pozytywne. Dzięki temu internauci będą widzieli, że firma dba o swoich klientów i zwraca uwagę na ich potrzeby.
Oprócz wirtualnej wizytówki istnieje jeszcze kilka innych działań off-site. Istotne jest przede wszystkim pozyskiwanie linków zewnętrznych, czyli tzw. link building. Im więcej stron mówi o danej witrynie, tym bardziej wartościowa jest ona dla botów wyszukiwarki. Jednak ilość to nie wszystko, od 2012 roku liczy się przede wszystkim jakość odnośników. Muszą pochodzić z wartościowych serwisów, które tematycznie podobne są do pozycjonowanej strony. Powinny pojawiać się stopniowo. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka mogłaby uznać to za działanie niezgodne z regulaminem.
Pozycjonowanie stron Szczecin może być też związane z promowaniem firmy w social mediach oraz udzielaniem się na forach branżowych.
Często na stronach internetowych można spotkać się z treściami, które są obfite w słowa kluczowe, jednak nie przedstawiają żadnej wartości, ani nie przekonują odbiorców do współpracy. Wydawać by się mogło, że obecność wielu słów kluczowych wpłynie dobrze na pozycję strony, jednak w rzeczywistości tak to nie wygląda. W pozycjonowaniu pod Szczecin ważne jest oczywiście nasycenie treści frazami związanymi z lokalizacją, jednak muszą być one wartościowe.
Tekst powinien znajdować się na stronie głównej, która będzie prezentowała firmę. Musi zawierać nagłówek H1 przedstawiający to, co czytelnik znajdzie na stronie. Nie może zabraknąć w nim frazy kluczowej. Treść powinna być czytelna, dobrze sformatowana, podzielona na mniejsze sekcje, zawierać różnego rodzaju wyróżnienia oraz odpowiednie frazy.
Oprócz tego strona powinna zawierać sekcję opisującą firmę i zawierającą dane teleadresowe. Tekst na tej podstronie musi być równie wartościowy, co teksty na stronie głównej i podstronie z opisem oferty.
Najczęściej stosowaną i najskuteczniejszą metodą, jeśli chodzi o content marketing, jest prowadzenie bloga firmowego. Strony, które regularnie publikują treści, mają znacznie większe szanse na dużą widoczność w sieci. Z tego względu blog powinien być elementem każdej usługi pozycjonowania.
Oczywiście ich głównym zadaniem jest pomoc w uzyskaniu wysokiej pozycji w Google, nie tylko lokalnie, ale również, jeśli chodzi o widoczność strony Twojej firmy w całej Polsce. Treści to doskonałe miejsce na frazy istotne dla pozycjonowania w mieście Szczecin, jednak to nie wszystko. Zachęcają one odbiorców do pozostania na stronie na dłużej. Oprócz tego prezentują markę i pozwalają wykreować profesjonalny wizerunek, zwłaszcza eksperckie artykuły na blogu firmowym.
Wbrew pozorom cena pozycjonowania stron pod Szczecin lub inne miasto jest stosunkowo niska w porównaniu do wielu innych strategii marketingowych. Przy stałym budżecie można zbudować dużą widoczność w sieci na długi czas.
Pozycjonowanie lokalne jest tańsze niż pozycjonowanie globalne. Mniejszy zasięg reklamy oznacza znacznie mniejsze koszty, a w przypadku niektórych branż może przynieść nawet lepsze korzyści.
Oczywiście nie można dokładnie określić kwoty, jaką firma będzie musiała przeznaczyć na pozycjonowanie lokalne w Szczecinie. Wszystko zależy od popularności branży; ilości słów kluczowych, na które chce się pozycjonować firma; wielkości witryny, a także od wymagań właściciela.
W obecnych czasach Internet to miejsce, w którym można załatwić większość spraw życia codziennego. Dlatego liczba internautów wciąż rośnie. To właśnie w sieci konsumenci poszukują interesujących ich usług i produktów. Jeśli firma nie da o sobie znać właśnie tam, to jej szanse na pozyskiwanie klientów będą niewielkie.
Jeśli w Szczecinie znajduje się tylko kilka firm, które działają w danej branży, to pierwsze efekty widać znacznie szybciej. Wiele zależy też od wykorzystywanych słów kluczowych.
Oprócz tego na czas trwania wpływa również aktualny stan witryny oraz jej historia. Strony, które przez długi czas są obecne w sieci, a do tego ktoś już wcześniej starał się o wysoką pozycję i wykonywał określone działania, mają większą szansę na to, aby w krótkim czasie znaleźć się na lepszej pozycji.
Czas wydłuży się, jeśli w przeszłości witryna została ukarana przez wyszukiwarkę. Może się tak zdarzyć, gdy pozycjoner stosuje techniki niezgodne z polityką Google. Jest to tzw. Black Hat SEO, a należą do niego m.in.: keyword stuffing, ukrywanie tekstu, korzystanie z programów spamujących oraz maskowanie treści.
Istotne są również aktualizacje algorytmów wyszukiwarki. Google kilka razy w roku wprowadza zmiany w swoich wymaganiach dla witryn internetowych, aby oferować internautom tylko użyteczne i bezpieczne strony. Przez aktualizacje wyszukiwarki strona może błyskawicznie zmienić swoją pozycję i nie będzie miało to nic wspólnego z działaniami pozycjonera.
Dobrze zaplanowana strategia, wdrażana pod czujnym okiem wykwalifikowanego specjalisty SEO, powinna sprawić, że efekty pojawią się po kilku miesiącach. Warto jednak pamiętać, że pierwsza pozycja w rankingu Google nie oznacza, że automatycznie zaczną pojawiać się zapytania od klientów. Takiej gwarancji nie może udzielić nawet najlepsza agencja SEO, od wielu lat trudniąca się marketingiem internetowym.
Tak naprawdę miejsce w TOP10 Google samo w sobie nie jest korzyścią, a jedynie środkiem do osiągnięcia głównego celu, czyli pozyskania klienta i zwiększenia zysków. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania w tym pomaga, ponieważ większość internautów, przeszukując sieć, korzysta wyłącznie z pierwszej listy wyników. Witryny, które nie wyświetlają się w pierwszej dziesiątce, mają marne szanse na dotarcie do potencjalnych klientów. Dlatego głównym efektem SEO Szczecin jest większa widoczność w sieci i docieranie do grupy docelowej, a także dobra znajomość zagadnienia, jakim są algorytmy Google.
Oprócz tego optymalizacja i pozycjonowanie stron Szczecin pomagają wpłynąć na wzrost konwersji. Prawidłowo wykonane działania na stronie sprawią, że zawartość każdej podstrony będzie zachęcała do wykonania konkretnej akcji np. zapisanie się na listę odbiorców newslettera czy udostępnienie artykułu blogowego w social mediach. Te czynności może nie wpływają bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży, ale pozwalają zbierać dane kontaktowe do osób, które w przyszłości mogą być zainteresowane ofertą firmy.
Proces nazywany pozycjonowaniem pozwala również budować wizerunek eksperta i zwiększać świadomość marki wśród lokalnych odbiorców. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, że użytkownicy nabierają większego zaufania do firmy, przez co chętniej korzystają z jej usług. Pozwala to zatem budować renomę na lokalnym rynku.
Pozycjonowanie strony WWW Szczecin ma zatem wiele korzyści, jednak wszystkie prowadzą do zwiększenia sprzedaży, a tym samym – do generowania większych zysków, co jest głównym celem wszystkich działań marketingowych.
Pozycjonowanie stron w Szczecinie to proces, którego koszty uwarunkowane są wieloma zmiennymi. Na cenę wpływa między innymi konkurencyjność branży czy wykorzystywane techniki optymalizacyjne i narzędzia marketingowe. Aby więc uzyskać dokładną wycenę, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.
Pozycjonowanie lokalne na Szczecin jest nieco mniej wymagające niż standardowe SEO. Niemniej jednak przeprowadzenie dokładnych badań, wybór właściwych metod oraz opracowanie skutecznej strategii to zabiegi, na których efekty trzeba czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy.
Pozycjonowanie w Szczecinie gwarantuje szereg istotnych dla rozwoju biznesu korzyści. Umiejętnie wdrożone techniki SEO są ponadto bardzo rentowne, dlatego ich zastosowanie rozważyć powinien każdy współczesny przedsiębiorca.
Pozycjonowanie na Szczecin niesie za sobą szereg korzyści. Zaliczyć do nich można między innymi większą widoczność na liście wyników wyszukiwania, lepsze wyniki sprzedażowe, zwiększone zaufanie do marki oraz nieustanny rozwój biznesu skutkujący dynamicznym wzrostem konwersji.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.