Pozycjonowanie Szczecin

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Pozycjonowanie Szczecin, czyli zwiększanie widoczności witryny internetowej w Szczecinie to jedna z najlepszych strategii marketingowych, na jaką może zdecydować się firma, świadczą swoje usługi właśnie w tym mieście. Promowanie marki lokalnie pomaga docierać do osób znajdujących się w pobliżu firmy, przez co istnieje większa szansa na to, że potencjalni klienci staną się klientami. Taka reklama pomaga precyzyjniej docierać do odbiorców oraz zwiększać rozpoznawalność marki w określonym mieście.

    Wysokie miejsce w rankingu na lokalne frazy kluczowe to coraz częściej wykorzystywany rodzaj pozycjonowania. Szczecin jest trzecim co do wielkości miastem w Polsce, dlatego firmy zdobywające klientów właśnie w tym otoczeniu również muszą liczyć się ze sporą konkurencją. Oczywiście znacznie mniejszą niż w przypadku przedsiębiorstw, które działają w całym kraju, jednak mimo to, nie można zaniedbywać rywali. Zwiększanie widoczności w sieci jest koniecznością nie tylko w przypadku sklepów internetowych. Na czym polega pozycjonowanie pod Szczecin? Czym jest pozycjonowanie lokalne? Co jest najważniejsze w tej strategii? Jakich efektów możesz się spodziewać? Tego wszystkiego dowiesz się poniżej.

    Pozycjonowanie Szczecin – co to jest i na czym polega?

    Pozycjonowanie Szczecin – co to jest i na czym polega?

    Pozycjonowanie Szczecin zalicza się do tzw. pozycjonowania lokalnego, czyli zwiększenia widoczności witryny na słowa kluczowe nawiązujące do konkretnego miasta lub innego regionu. W tym przypadku miastem, z którym ma być związana strona, będzie oczywiście Szczecin. Działania SEO mają na celu dotarcie do osób, które mogą być zainteresowane usługami w danej lokalizacji. Oznacza to, że grupa odbiorców jest znacznie węższa.

    Rozwiń

    Dlaczego przedsiębiorcy decydują się na taką strategię i zmniejszają zasięg swojej reklamy? Odpowiedź jest bardzo prosta: dla przedsiębiorstw, które świadczą swoje usługi w konkretnej lokalizacji, jest to bardziej opłacalne. Pozycjonowanie pod Szczecin czy inny region kosztuje znacznie mniej niż zwiększanie widoczności na rynku krajowym lub międzynarodowym. Oprócz tego jest również łatwiejsze i trwa krócej. To wszystko ze względu na mniejszą konkurencję. Firma nie walczy o wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarki z hydraulikami, fryzjerami, lekarzami czy mechanikami z całego kraju, tylko z tymi, którzy również działają w tym mieście i którzy też inwestują w usługę pozycjonowania pod Szczecin. To znacznie ułatwia cały proces.

    Reklamowanie swoich usług czy produktów mniejszej grupie odbiorców może wydawać się mniej korzystne niż promocja na szeroką skalę. Jednak trzeba zastanowić się, czy warto reklamować usługę komuś, kto najprawdopodobniej nigdy z niej nie skorzysta, ze względu na nieodpowiednią lokalizację. Sklep z ubraniami, który nie prowadzi sprzedaży internetowej, a oferuje swoje produkty wyłącznie stacjonarnie, nie powinien przeznaczać środków na reklamę kierowaną do osób mieszkających kilkaset kilometrów dalej. Takie osoby z pewnością nie będą zainteresowane ofertą. Nie dotyczy to jedynie sklepów, a również wszystkich innych przedsiębiorstw, których działalność polega na świadczeniu usług lokalnie. Dlatego tak ważne jest docieranie wyłącznie do osób, które mogą być zainteresowane usługami lub produktami danej firmy. Pozycjonowanie w Szczecinie to sposób na zawężenie grupy odbiorców, ale tym samym – zwiększenie prawdopodobieństwa, że staną się oni klientami. Dzięki kierowaniu reklamy do mniejszej grupy można też korzystniej wykorzystać budżet przeznaczony na działania SEO.

    A jak właściwie wygląda pozycjonowanie w mieście Szczecin? Jest to złożony proces, który wykonuje się przez długi czas. Działania obejmują czynności wykonywane na stronie internetowej, ale także poza nią. Czynności w obrębie witryny to inaczej optymalizacja, do której zalicza się m.in. nasycenie treści frazami kluczowymi zawierającymi nazwę miasta, naprawienie wszystkich błędów technicznych, modyfikację kodu, a także przystosowanie witryny do wymagań odbiorców. Natomiast najważniejsze działania poza stroną, które mają wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, to utworzenie wirtualnej wizytówki firmy oraz pozyskiwanie linków zewnętrznych. Cały proces pozycjonowania pod Szczecin powinien być dokładnie przemyślany i zaplanowany. Nie mogą być to przypadkowe działania. Przygotowanie strategii SEO odbywa się na podstawie analizy rynku i konkurencji oraz audytów SEO i UX, które wykonuje agencja.

    Czy agencja lub pozycjoner musi prowadzić swoją działalność w Szczecinie, aby pozycjonować stronę na to miasto? Niekoniecznie. Dobry specjalista będzie wiedział, jak dopasować strategię do danej grupy odbiorców, niezależnie od lokalizacji. Przewagą agencji ze Szczecina może być jedynie dobra znajomość lokalnego rynku, co jest istotne podczas planowania strategii. Jednak nie oznacza to, że osoba niepochodząca z tego miasta, nie będzie miała odpowiedniej wiedzy. Pozycjonowanie pod Szczecin może być w takim przypadku równie skuteczne. Wszystko zależy od wiedzy, umiejętności i doświadczenia specjalisty.

    Pozycjonowanie Szczecin – dla kogo?

    Pozycjonowanie Szczecin –  dla kogo?

    Czy usługa „pozycjonowanie Szczecin” jest dla każdego? Zdecydowanie nie. Jasne jest, że nie powinny się nią interesować firmy niedziałające w tym rejonie lub świadczące usługi w całym kraju. Taka strategia będzie za to doskonałym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw, które świadczą swoje usługi na miejscu i chcą docierać jedynie do odbiorców lokalnych. W takiej sytuacje pozycjonowanie ogólne nie musi, a nawet nie powinno być stosowane. Firmy, które świadczą usługi na gruncie regionalnym, nie muszą kierować swojej reklamy do osób mieszkających w zupełnie innym miejscu na mapie.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie Szczecin to rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć widoczność na frazy lokalne. Warto wspomnieć, że obecnie niemal połowa użytkowników internetu posługuje się w wyszukiwarce frazami nawiązującymi do konkretnego regionu. Oznacza to, że taka strategia jest niezwykle skuteczna. Co więcej, nie dotyczy to jedynie biznesów usługowych, takich jak fryzjerzy, mechanicy, restauracje, kwiaciarnie czy elektrycy, ale również wspomnianych wcześniej sklepów stacjonarnych. Oczywiście czasami zdarza się tak, że sklep stacjonarny czy biznes usługowy (np. fizjoterapeuta) cieszy się renomą i popularnością w całym kraju, jednak są to pojedyncze przypadki. Małe, lokalne firmy pozyskują klientów głównie w swoim otoczeniu. To dlatego pozycjonowanie pod Szczecin, czyli lokalne, jest tak istotne. Takim biznesom przyniesie to zdecydowanie więcej korzyści niż wykorzystywanie fraz ogólnych, i to znacznie mniejszym kosztem.

    Oprócz tego takim rozwiązaniem powinny zainteresować się również firmy, które nie działają jeszcze na dużą skalę, ale w przyszłości planują podbić rynek krajowy, a nawet globalny. Jeśli marka nie jest dobrze znana, prawdopodobnie nie jest jeszcze rozwinięta na tyle, aby mogła pozwolić sobie na wysokie koszty kampanii reklamowych czy właśnie pozycjonowania. W takiej sytuacji kierowanie promocji do wszystkich mogłoby skończyć się niepowodzeniem. Pozycjonowanie na frazy ogólne to walka z ogromną konkurencją. Trzeba liczyć się z tym, że pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania to coś, do czego dąży niemal każda firma. Konkurowanie z tysiącami czy nawet setkami tysięcy innych firm wiąże się z dużymi kosztami i długim czasem oczekiwania. Warto też pamiętać, że nie ma gwarancji, iż wprowadzane przez pozycjonera działania okażą się skuteczne i pomogą zwiększyć zyski.

    Dlatego lepszym rozwiązaniem jest stopniowe rozwijanie firmy i zwiększanie świadomości wśród konsumentów małymi krokami. Usługa „pozycjonowanie Szczecin” będzie zatem doskonałą opcją dla przedsiębiorstw, które dopiero rozpoczynają swoją działalność, oferując usługi właśnie w tym mieście, jednak nie chcą poprzestać na rynku regionalnym. Dzięki temu mniejszym kosztem będą one mogły zbudować silną pozycję oraz świadomość marki wśród klientów lokalnych i stopniowo podbijać coraz to szerszy obszar. Co więcej, działanie w ten sposób nie wiąże się z tak dużym ryzykiem, jak inwestowanie ogromnych pieniędzy w reklamę na szeroką skalę. W przypadku pozycjonowania pod Szczecin, nawet jeśli coś pójdzie nie tak, straty finansowe nie będą tak odczuwalne.

    Zwiększanie widoczności w sieci za pomocą fraz lokalnych jest zatem dobrym rozwiązaniem przede wszystkim dla małych i średnich firm, świadczących usługi lub oferujących produkty lokalnie; ale też dla przedsiębiorstw, które planują docierać w przyszłości do klientów z całego kraju lub nawet świata, jednak nie mają jeszcze silnej i stabilnej pozycji na rynku lokalnym. Właściciele takich działalności powinni poważnie przemyśleć o skorzystaniu z usługi „pozycjonowanie Szczecin”.

    Pozycjonowanie Szczecin – badanie rynku lokalnego

    Pozycjonowanie Szczecin – badanie rynku lokalnego

    Pozycjonując stronę pod Szczecin specjalista SEO oraz właściciel witryny walczą jedynie z firmami świadczącymi usługi w tej samej lokalizacji. Dzięki temu koszty procesu są znacznie mniejsze, trwa on krócej, a także nie trzeba czekać długo na pojawienie się efektów. Nie oznacza to jednak, że o konkurencyjnych firmach można zapomnieć. Nawet w przypadku pozycjonowania lokalnego trzeba dobrze przeanalizować rynek i zbadać konkurencje oraz jej działania. Dzięki temu będzie można określić, jakie działania są potrzebne, z jakimi firmami trzeba będzie konkurować, jakie słowa kluczowe są skuteczne, a także czego nie robić. Z tego względu analiza rynku nie polega na badaniu wyłącznie firm z wysokich pozycji, ale również tych mniej widocznych w sieci. Jest to ważny element całego procesu pozycjonowania pod Szczecin oraz oczywiście pod wszystkie inne miasta i regiony.

    Rozwiń

    Warto sprawdzić obecne na rynku trendy, to co popularne oraz to, co najbardziej przyciąga klientów. Następnie konieczne jest sprawdzenie stron internetowych konkurencyjnych firm. Można to zrobić za pomocą specjalnych narzędzi SEO. Niektóre z nich są płatne, inne darmowe, jednak ważne jest to, aby odpowiednio z nich korzystać. Dlatego usługę „pozycjonowanie Szczecin” zdecydowanie lepiej zlecić specjalistom SEO, którzy na co dzień korzystają z profesjonalnych narzędzi, dzięki czemu wiedzą jak interpretować wyniki, aby wyciągnąć z nich pomocne wnioski.

    Co warto sprawdzić u konkurencji? Przede wszystkim to, jakich słów kluczowych używa. To na nich opiera się cały proces pozycjonowania, dlatego są jednym z najważniejszych elementów. Dzięki nim potencjalni klienci będą mogli docierać do danej strony. Trzeba zatem przeanalizować, jakich fraz używają firmy znajdujące się na najwyższych pozycjach w rankingu Google, a także to, jaki ruch generują poszczególne słowa. Lokalne frazy kluczowe składają się oczywiście z nazwy miasta lub regionu (w tym przypadku Szczecin), ale również z innych słów określających to, czego szuka internauta. Frazą kluczową może być np. „korepetycje z matematyki Szczecin”. Takie słowa może wpisywać w wyszukiwarce osoba poszukująca korepetycji z matematyki na terenie Szczecina, jednak równie dobrze może ona wpisywać zupełnie inne frazy, w poszukiwaniu tych samych odpowiedzi. Dlatego wybór słów kluczowych do pozycjonowania w Szczecinie nie może być przypadkowy.

    Oprócz tego u konkurencji warto sprawdzić również jakość tekstów SEO, rodzaj komunikacji, rozwiązania dotyczące wrażeń użytkowników, strukturę strony internetowej, sposób umieszczania linków, a także inne rozwiązania i strategie. Sprawdzenie wszystkich tych aspektów zarówno u firm z wysokich, jak i niskich pozycji pozwoli stworzyć najskuteczniejszą strategię pozycjonowania, która doprowadzi witrynę na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, a także zwiększy współczynnik konwersji i przyczyni się do zwiększenia ilości zapytań od potencjalnych klientów.

    Pozycjonowanie Szczecin – audyt SEO i UX

    Pozycjonowanie Szczecin – audyt SEO i UX

    Sprawdzenie rynku i rozwiązań, jakie na swoich stronach stosuje konkurencja, jest ważne, jednak trzeba również sprawdzić własną stronę. Dzięki temu można dowiedzieć się, w jakim stopniu witryna jest przystosowana do wymagań wyszukiwarki oraz do potrzeb odwiedzających, a następnie na podstawie wyników dobrać odpowiednią strategię i działania SEO. Dlatego stałym elementem pozycjonowania pod Szczecin powinny być audyty SEO oraz UX, dzięki którym można dogłębnie przeanalizować stronę.

    Rozwiń

    Audyt SEO bada nie tylko czynniki wewnętrzne, takie jak optymalizacja strony, słowa kluczowe, szybkość ładowania czy responsywność. Swoim zakresem obejmuje on również czynniki zewnętrzne, takie jak linki, które prowadzą do danej witryny oraz działalność w social mediach. Oprócz tego audyt SEO bada również rozwiązania content marketingowe, czyli ilość i jakość treści na stronie. Po przeprowadzeniu badań i przeanalizowaniu całej strony za pomocą specjalnych narzędzi przychodzi czas na sporządzenie raportu, który będzie opisywał zarówno mocne, jak i słabe strony witryny. Dzięki temu specjalista SEO będzie wiedział, które elementy należy poprawić, a których nie zmieniać, oraz jaką strategię pozycjonowania w mieście Szczecin wybrać. Często zdarza się tak, że właściciel strony nie jest świadomy błędów, jakie na niej występują. Przez to działania związane z pozycjonowaniem nie przynoszą żadnych efektów, ponieważ witryna zawiera błędy, które uniemożliwiają jej dopasowanie się do wyszukiwarki. Audyt SEO jest zatem podstawą do dalszych działań; bez niego wprowadzanie kolejnych etapów byłoby niemożliwe.

    Oczywiście po przeprowadzeniu audytu, sporządzeniu raportu i przeanalizowaniu wyników nadchodzi czas na naprawienie wszystkich błędów, jakie zawiera strona internetowa. Błędy, jakie najczęściej występują w serwisach internetowych to: niewłaściwa optymalizacja kodu HTML, wiele błędów 404, nieprawidłowo wdrożona mapa strony, źle dobrane frazy kluczowe, brak odpowiedniej treści SEO oraz inne błędy techniczne uniemożliwiające robotom wyszukiwarki indeksowanie witryny. Aby przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie pod Szczecin, wszystkie te problemy powinny zostać wyeliminowane. Przeprowadzenie audytu SEO trwa zazwyczaj 2-3 dni, jeśli jest to prosta strona internetowa z kilkoma czy kilkunastoma podstronami. Znacznie dłużej proces ten będzie trwał w przypadku rozbudowanych sklepów internetowych.

    A co z drugim wymienionym audytem? Czym jest UX? Pamiętaj, że pozycjonowanie pod Szczecin nie polega wyłącznie na dopasowaniu witryny do czynników rankingowych i umieszczenia w treści słów kluczowych zawierających nazwę miasta. Równie ważne jest dbanie o wrażenia użytkownika, czyli właśnie UX (z j.ang. User Experience). Audyt UX sprawdza witrynę pod kątem wrażeń i potrzeb odwiedzających, a także określa, w jakim stopniu sprzyja ona realizacji określonych celów. Strona internetowa musi być m.in. estetyczna, wygodna, przejrzysta i szybko się ładować. Warto w tym miejscu wspomnieć o współczynniku konwersji, który jest ważnym zagadnieniem nie tylko w całym procesie pozycjonowania pod Szczecin, ale oczywiście również w przypadku każdego innego. Konwersja to działania wykonywane na stronie, które są reakcją na wdrożone strategie. Konwersją może być wypełnienie ankiety, zapisanie się do newslettera czy wysłanie zapytania do firmy. Audyt UX sprawdza, czy rozwiązania na stronie sprzyjają wykonywaniu pożądanych przez firmę akcji. W tym przypadku również sporządzany jest raport, na którego podstawie wprowadza się odpowiednie zmiany.

    Jak dobrać frazy kluczowe dla pozycjonowania pod Szczecin?

    Jak dobrać frazy kluczowe dla pozycjonowania pod Szczecin?

    Frazy kluczowe dla pozycjonowania Szczecin, czyli lokalnego, składają się z nazwy miasta oraz słów określających to, co znajduje się na danej podstronie. Jeśli zakład fryzjerski chce pozycjonować podstronę, na której znajduje się opis oferty, może użyć frazy „fryzjer Szczecin”. Oczywiście jest to tylko przykład; dobór fraz kluczowych musi być dogłębnie przeanalizowany. Pozycjoner musi wziąć pod uwagę popularność słów kluczowych, konkurencyjność, a także dopasowanie do grupy docelowej. Popularność fraz kluczowych można w pewnym stopniu sprawdzić za pomocą obserwacji oraz własnych zachowań. Zastanów się, jakie frazy wpisywałbyś w wyszukiwarce, gdybyś szukał tego, co oferuje Twoja firma. Oprócz tego możesz sprawdzić też podpowiedzi Google. Jednak aby szczegółowo przeanalizować skuteczność fraz kluczowych, konieczne będzie skorzystanie ze specjalnych narzędzi. Google oferuje kilka darmowych narzędzi, które pozwalają zbadać atrakcyjność hasła i liczbę jego wyszukiwań w wyszukiwarce.

    Rozwiń

    Słowa i frazy kluczowe są łącznikiem pomiędzy tym, czego szukają internauci, a tym, co oferuje dana witryna. Dzięki nim potencjalni klienci mogą dotrzeć do oferty firmy. Dlatego można powiedzieć, że to właśnie na nich opiera się cały proces pozycjonowania Szczecin. Szczegółowe zbadanie i przeanalizowanie rynku, a także potrzeb oraz zachowań internautów pomoże dobrać frazy, które będą generowały największy ruch. Oczywiście do pozycjonowania strony można wykorzystać wiele fraz; wtedy szansa na sukces jest jeszcze większa. Trzeba jednak uważać, aby nie doprowadzić do kanibalizacji słów kluczowych, czyli sytuacji, gdy na jedną frazę wyświetla się kilka podstron. Taki stan rzeczy oznacza, że wyszukiwarka Google nie wie, jaką podstronę ma wyświetlać dla danych słów kluczowych, dlatego będzie wyświetlała je na przemian. Nie jest to korzystna sytuacja dla właściciela witryny, ponieważ ze względu na złą interpretację intencji, wyszukiwarka może wyświetlać inną podstronę, niż chciałby właściciel witryny. Kanibalizacja słów kluczowych nie jest zatem korzystnym zjawiskiem w przypadku pozycjonowania w Szczecinie.

    Gdzie umieszczać frazy kluczowe? Powinny się one znajdować nie tylko w tekstach, ale również w nagłówkach, adresach URL, meta tagach oraz innych danych strukturalnych witryny. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku więcej nie oznacza lepiej. Nienaturalne umieszczanie słów kluczowych wszędzie tam, gdzie się da, nie jest dobrym rozwiązaniem. Jest to technika niezgodna z polityką wyszukiwarki Google, dlatego korzystanie z niej będzie miało konsekwencje w postaci kary nałożonej automatycznie przez Google lub ręcznie przez pracowników. Konsekwencją otrzymania kary jest duży spadek pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego nie warto przesadzać z liczbą fraz kluczowych podczas pozycjonowania pod Szczecin. Niestety nie można jednoznacznie określić, jaka ilość słów kluczowych będzie odpowiednia. Wiele zależy przede wszystkim od długości tekstów. Oprócz tego warto pamiętać, że nienaturalne upychanie słów kluczowych źle wpłynie również na odbiór strony przez użytkowników. Treści będą zniekształcone i nieatrakcyjne, przez co odbiorca nie będzie miał ochoty się z nimi zapoznawać. To może negatywnie wpłynąć bezpośrednio na pozycję strony (ze względu na wysoki współczynnik odrzuceń) lub po prostu na liczbę zapytań od klientów. Osoba zainteresowaną ofertą danej firmy może bardzo szybko zmienić zdanie po zapoznaniu się z nieatrakcyjną treścią na stronie, co wiąże się po prostu z utratą klienta.

    Pozycjonowanie Szczecin – optymalizacja strony internetowej

    Pozycjonowanie Szczecin – optymalizacja strony internetowej

    Jak zostało wspomniane wcześniej, pozycjonowanie w Szczecinie to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Jednym z najobszerniejszych z nich są działania on-site, czyli optymalizacja strony. Bez tego inne elementy nie przyniosłyby żadnych rezultatów. Pierwszym krokiem optymalizacji jest naprawianie błędów, jakie wykażą audyty SEO oraz UX, o czym była mowa wcześniej. Następnie pozycjoner wdraża działania rekomendowane przez wyniki z przeprowadzonych audytów.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie w Szczecinie to przede wszystkim wykonanie czynności, które pozwolą przypisać witrynę do konkretnego miasta. Wyszukiwarka musi wiedzieć komu wyświetlać stronę. Dlatego ważnym elementem jest umieszczenie w obrębie witryny danych teleadresowych firmy. Trzeba pamiętać, że wszystkie te informacje muszą być jednakowe w każdym miejscu w sieci. W przeciwnym wypadku boty wyszukiwarki miałyby problem z przypisaniem firmy do prawidłowej lokalizacji. Oprócz tego konieczne jest także dopasowanie witryny do czynników rankingowych wyszukiwarki. W Polsce najwięcej użytkowników internetu korzysta z Google, dlatego to właśnie na tej wyszukiwarce w największym stopniu skupiają się pozycjonerzy. Co Google bierze pod uwagę, podczas wartościowania stron internetowych? Takich czynników jest aktualnie ponad 200, niestety większość z nich jest tajemnicą. Usługa „pozycjonowanie Szczecin” to dopasowanie strony do wszystkich znanych wymagań wyszukiwarki.

    Pierwszą kwestią, która będzie decydowała o pozycji strony, jest nasycenie treści odpowiednimi frazami kluczowymi. Ważne jest to, aby wykorzystane słowa odzwierciedlały to, co rzeczywiście znajduje się na stronie. Kolejna kwestia to nagłówki H1-H3, w których również należy umieszczać frazy kluczowe. Nagłówek najwyższego rzędu, czyli H1 powinien znajdować się tylko raz na każdej podstronie i mówić czytelnikowi o tym, co na niej znajdzie. Pozostałe nagłówki można wykorzystywać kilkukrotnie, np. do dzielenia tekstu na sekcje. Jest to bardzo ważne z punktu widzenia odbiorcy tekstu. Podzielenie treści na mniejsze części sprawi, że czytelnik bez problemu będzie mógł dotrzeć do interesujących go informacji. Pamiętaj, że dbałość o wrażenia użytkownika to ważny element procesu pozycjonowania pod miasto Szczecin.

    Oprócz tego istotną rolę odgrywają takie czynności jak: uproszczenie kodu HTML, ustawienie przyjaznych adresów URL, utworzenie prawidłowych meta danych, sprawdzenie poprawności pliku robots.txt oraz sitemap.xml, optymalizacja zdjęć i grafik, stworzenie mobilnej wersji witryny, sprawdzenie szybkości ładowania zawartości oraz zakupienie i wdrożenie certyfikatu SSL. W obrębie strony powinny znaleźć się również odnośniki do kolejnych podstron. Takie działanie nazywane jest linkowaniem wewnętrznym i ma wiele zalet, dlatego nie należy go pomijać w procesie pozycjonowania w Szczecinie. Linkowanie wewnętrzne pomaga w nawigacji strony, a także definiuje strukturę danej witryny. Dzięki takiej strategii boty wyszukiwarki mogą łatwiej indeksować stronę, a użytkownicy wygodniej się po niej poruszać. Jest to również sposób na zatrzymanie odbiorców dłużej w obrębie witryny. Jednak umieszczanie odnośników do kolejnych podstron musi być dobrze zaplanowane. Linki wewnętrzne powinny być naturalne i kierować do podstrony, która prawdopodobnie zainteresuje czytelnika znajdującego się aktualnie w miejscu umieszczenia odnośnika.

    Wymienione aspekty to tylko część wszystkich czynników rankingowych Google. Podczas pozycjonowania pod miasto Szczecin ważnych jest wiele innych elementów, które niestety nie są znane. Dlatego konieczne jest zadbanie o wszystkie aspekty, które nie są tajemnicą. Im więcej warunków wyszukiwarki zostanie spełnionych, tym większe szanse na pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie Szczecin – działania poza stroną

    Pozycjonowanie Szczecin – działania poza stroną

    Do działań związanych z pozycjonowaniem pod Szczecin zalicza się też czynności wykonywane poza stroną, czyli off-site. Aby Google kojarzyło firmę z daną lokalizacją, konieczne jest utworzenie wirtualnej wizytówki. Do tego potrzebne będzie specjalne narzędzie, czyli Google Moja Firma. Utworzenia wizytówki w tym narzędziu to jedna z najważniejszych czynności w przypadku pozycjonowania strony lokalnie. Odpowiednie wypełnienie profilu firmy danymi takimi jak adres, nazwa, numer telefonu czy adres e-mail sprawi, że wizytówka będzie wyświetlała się nie tylko na nazwę firmy, ale również na adres lub słowa związane ze zdjęciami dodanymi do Google Moja Firma. Narzędzie to sprawia, że boty wyszukiwarki w łatwy sposób mogą powiązać firmę z daną lokalizacją, ale także bezpośrednio zwiększa widoczność witryny w sieci oraz dostarcza potencjalnym klientom ważne informacje o firmie. Jednak narzędzie Google Moja firma nie tylko wspomaga proces pozycjonowania pod Szczecin. Za jego pomocą można również przeglądać statystyki istotne z punktu widzenia SEO.

    Rozwiń

    A oprócz tego, jest to również doskonałe miejsce na opinie internautów. Wirtualna wizytówka pozwala na dodawanie komentarzy na temat firmy, jakości jej usług i współpracy, a także wszystkich innych ważnych aspektów. Wysoka średnia ocen zwiększa szansę na to, że wyszukiwarka Google będzie wyświetlała taką stronę na wysokiej pozycji. Z tego względu warto zachęcać klientów do dzielenia się opiniami, a także dbać o to, aby ich wrażenia były pozytywne. Opinie innych internautów są bardzo ważne nie tylko w przypadku pozycjonowania w Szczecinie – mogą wpłynąć na decyzje potencjalnego klienta. Jeśli firma będzie cieszyła się dobrymi opiniami, inni chętniej będą decydowali się na skorzystanie z jej usług. Ważne jest również reagowanie na komentarze, zarówno na te negatywne, jak i te pozytywne. Dzięki temu internauci będą widzieli, że firma dba o swoich klientów i zwraca uwagę na ich potrzeby.

    Oprócz wirtualnej wizytówki istnieje jeszcze kilka innych działań off-site. Istotne jest przede wszystkim pozyskiwanie linków zewnętrznych, czyli tzw. linkbuilding. Jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google, dlatego nie można go pomijać w procesie pozycjonowania pod Szczecin. Wyszukiwarka faworyzuje te witryny, do których prowadzi wiele wartościowych linków z innych serwisów. Im więcej stron mówi o danej witrynie, tym bardziej wartościowa jest ona dla botów wyszukiwarki. Jednak ilość to nie wszystko, od 2012 roku liczy się przede wszystkim jakość odnośników. Muszą pochodzić z wartościowych serwisów, które tematycznie podobne są do pozycjonowanej strony. Ważne jest również odpowiednie zaplanowanie strategii linkowania. Nowe odnośniki powinny pojawiać się stopniowo. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka mogłaby uznać to za działanie niezgodne z regulaminem.

    Co jeszcze można zrobić oprócz założenia wirtualnej wizytówki w Google Moja Firma oraz utworzenia solidnego profilu linkowego? Dodatkowym działaniem pozycjonowania pod miasto Szczecin może być też promowanie firmy w social mediach oraz udzielanie się na forach branżowych. Z portalu Facebook korzysta obecnie ok. 3 mld osób. Jest to zatem doskonałe miejsce na promowanie swoich usług, zwłaszcza że serwis ten umożliwia tworzenie kampanii reklamowych i kierowanie ich do określonej grupy odbiorców.

    Pozycjonowanie Szczecin – jak tworzyć treści SEO?

    Pozycjonowanie Szczecin – jak tworzyć treści SEO?

    Tworzenie treści na stronę internetową to niełatwe zadanie. Nie dość, że muszą one generować wartościowych ruch, to jeszcze powinny być napisane tak, aby zachęcały czytelników do skorzystania z oferty firmy. Połączenie SEO i wrażeń użytkownika nigdy nie jest łatwe, jednak nie należy wybierać jednego kosztem drugiego. Często na stronach internetowych można spotkać się z treściami, które zawierają wiele słów kluczowych, jednak nie przedstawiają żadnej wartości merytorycznej ani nie przekonują odbiorców do współpracy. Wydawać by się mogło, że obecność wielu słów kluczowych wpłynie dobrze na pozycję strony, jednak w rzeczywistości tak to nie wygląda, o czym była mowa już wcześniej. W pozycjonowaniu pod Szczecin ważne jest oczywiście nasycenie treści frazami związanymi z lokalizacją, jednak teksty muszą być wartościowe. Najlepszym sposobem jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEO, która we współpracy z copywriterami zajmie się stworzeniem wysokiej jakości treści SEO.

    Rozwiń

    Jak właściwie powinno wyglądać rozplanowanie treści na stronie internetowej? Możliwości jest sporo. Tekst powinien znajdować się oczywiście na stronie głównej, która będzie prezentowała firmę. Musi on zawierać nagłówek H1, przedstawiający to, co czytelnik znajdzie na stronie, a także zawierający frazy kluczowe. Treść powinna być czytelna, dobrze sformatowana, podzielona na mniejsze sekcje oraz zawierać różnego rodzaju wyróżnienia (wypunktowania, pogrubienia najważniejszych elementów). W treści również powinny znaleźć się odpowiednie frazy kluczowe.

    Oprócz tego strona powinna zawierać sekcję opisującą firmę i zawierającą dane teleadresowe. W przypadku pozycjonowania pod Szczecin czy inne miasto lub region jest to niezwykle istotne. Tekst na tej podstronie musi być równie wartościowy, co teksty na stronie głównej i podstronie z opisem oferty. Dobrym rozwiązaniem będzie też utworzenie podstrony zawierającej najczęściej zadawane pytania, a także poradniki. Jednak najczęściej stosowaną i najskuteczniejszą metodą content marketingową jest prowadzenie bloga firmowego. Strony, które regularnie publikują treści, mają znacznie większe szanse na dużą widoczność w sieci. Z tego względu blog powinien być elementem każdej usługi „pozycjonowanie Szczecin”. Jednak, aby treści te spełniały swoje zadanie, muszą być unikalne, ciekawe i bogate merytorycznie. Na początku warto poznać potrzeby grupy docelowej i sprawdzić, czego najczęściej poszukują w sieci potencjalni klienci, a następnie poruszać interesujące ich tematy. W tym pomogą przeprowadzone wcześniej badania rynku lokalnego.

    W tekstach na stronie internetowej ważny też sposób komunikacji z czytelnikami. Wiele zależy od branży, w jakiej działa firma. Inaczej należy porozumiewać się z nastolatkami, a inaczej z osobami w podeszłym wieku.

    Jaka jest rola tekstów na stronie internetowej? Oczywiście ich głównym zadaniem jest pomoc w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Treści to doskonałe miejsce na frazy kluczowe istotne dla pozycjonowania w mieście Szczecin, jednak to nie wszystko. Wyszukiwarka Google preferuje witryny, które są wartościowe dla użytkownika i stale rozbudowywane, a do tego zwraca uwagę na współczynnik odrzuceń. Jeśli użytkownik odwiedzi stronę, ale szybko z niej zrezygnuje, Google uzna ją za bezwartościową i nie będzie chciał polecać jej innym. Wartościowe treści zachęcają odbiorców do pozostania na stronie na dłużej. Oprócz tego teksty prezentują markę i pozwalają wykreować profesjonalny wizerunek, zwłaszcza eksperckie artykuły na blogu firmowym.

    Czy pozycjonowanie pod Szczecin się opłaca?

    Czy pozycjonowanie pod Szczecin się opłaca?

    Przedsiębiorcy zarządzającymi małymi, lokalnymi firmami często są negatywnie nastawieni do pozycjonowania stron. Argumentami, które najczęściej wykorzystują, są: zbyt wysokie koszty oraz mały zasięg reklamy. Prawdą jest, że współpraca z agencją SEO to duży wydatek, jednak warto porównać to do innych form reklamowania biznesu. Wbrew pozorom pozycjonowanie pod Szczecin lub inne miasto jest najtańszą strategią marketingową. Przy stałym budżecie można zbudować dużą widoczność w sieci na długi czas. Rozsądne zaplanowanie całego procesu, określenie budżetu, który nie będzie narażał firmy na duże straty oraz zachowanie ciągłości działań sprawią, że inwestycja nie tylko się zwróci, ale pomoże generować jeszcze większe zyski. Właśnie to jest największą zaletą tej strategii marketingowej – przy stałym budżecie efekty będą bez przerwy rosły.

    Rozwiń

    Drugi argument, czyli mniejszy zasięg reklamy to również fakt, ale znów może się to okazać najlepszym rozwiązaniem w porównaniu do innych. W przypadku pozycjonowania w Szczecinie strona będzie docierała do mieszkańców tego miasta, a nie do całego kraju. Jednak czy jest to wada? Absolutnie nie. Przede wszystkim docieranie do wszystkich nigdy nie daje gwarancji, że zwiększą się obroty firmy. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest kierowanie reklamy do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane ofertą. Pozycjonowanie lokalne jest najlepszą strategią dla małych i średnich firm, które świadczą swoje usługi tylko w Szczecinie.

    Warto jednak wspomnieć, że pod kątem pozycjonowania Szczecin jest dość trudnym miastem. Pod względem powierzchni zajmuje on trzecie miejsce w Polsce, dlatego też trzeba liczyć się ze sporą liczbą konkurencyjnych firm. Jednak wciąż jest to znacznie mniejsza liczba niż w przypadku konkurowania z całym krajem. Dlatego pozycjonowanie lokalne jest tańsze niż pozycjonowanie globalne. Mniejszy zasięg reklamy oznacza znacznie mniejsze koszty, a w przypadku niektórych branż może przynieść nawet lepsze korzyści. Oczywiście nie można dokładnie określić kwoty, jaką firma będzie musiała przeznaczyć na pozycjonowanie w Szczecinie. Wszystko zależy od popularności branży; ilości fraz kluczowych, na które chce się pozycjonować firma; wielkości witryny, a także od wymagań właściciela witryny. Zdobycie pierwszego miejsca w rankingu Google na najbardziej konkurencyjne frazy kluczowe to spore wyzwanie. Aby uzyskać taki efekt, trzeba poświęcić sporo czasu na analizę rynku i konkurencji, dobór odpowiednich słów kluczowych, przygotowanie wartościowej treści, a do tego stale monitorować sytuację i odpowiednio reagować. Pozycjoner będzie musiał włożyć w proces dużo pracy, aby uzyskać taki efekt, dlatego w takim przypadku usługa „pozycjonowanie Szczecin” będzie znacznie droższa. Zupełnie inaczej będzie to wyglądało, gdy strona zajmuje już dość dobre miejsce na liście wyników wyszukiwania, jednak jej właściciel chciałby poprawić współczynnik konwersji. W takim przypadku strategia będzie zaplanowana nieco inaczej, dlatego też koszty będą inne.

    Niezależnie od tego, jakich efektów oczekuje właściciel witryny, pozycjonowanie jest niezbędne do tego, aby zwiększyć swoją widoczność w sieci i mieć szanse na rywalizację z konkurencją. W obecnych czasach internet to miejsce, w którym można załatwić większość spraw życia codziennego. Dlatego liczba internautów wciąż rośnie. To właśnie w sieci konsumenci poszukują interesujących ich usług i produktów. Jeśli firma nie da o sobie znać właśnie tam, to jej szanse na pozyskiwanie klientów będą niewielkie.

    Pozycjonowanie Szczecin – jak długo trzeba czekać na efekty?

    Pozycjonowanie Szczecin – jak długo trzeba czekać na efekty?

    Czynniki, które decydują od tym, jak długo będzie trwało pozycjonowanie w Szczecinie, wyglądają podobnie do czynników, które wpływają na cenę usługi. Największe znacznie ma jednak branża. Jeśli jest popularna, uzyskanie pierwszej pozycji będzie trudniejsze i potrwa dłużej. Im więcej stron walczy o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania, tym więcej czasu trzeba będzie poświecić na proces. Jeśli w Szczecinie znajduje się tylko kilka firm, które działają w danej branży, to oczywiście efektów można spodziewać się znacznie szybciej. Wiele zależy też od wykorzystywanych słów kluczowych. Pozycjonowanie w Szczecinie na frazy, których szuka niewiele osób, bardzo szybko przyniesie efekty, jednak nie będzie to zbyt skuteczne. Co z tego, że strona będzie wyświetlała się na wysokiej pozycji, jeśli nikt do niej nie trafi. Natomiast w przypadku bardzo popularnych słów kluczowych, które charakteryzują się wysoką liczbą wyszukiwań, pozycjonowanie będzie trwało dłużej, ale będzie skuteczniejsze.

    Rozwiń

    Oprócz tego na czas trwania pozycjonowania pod Szczecin wpływa również aktualny stan witryny oraz jej historia. Strony, które przez długi czas są obecne w sieci, a do tego ktoś już wcześniej starał się o wysoką pozycję i wykonywał działania SEO, mają większą szansę na to, aby w krótkim czasie znaleźć się na lepszej pozycji. Jednak jeśli strona została dopiero założona, czas ten znacznie się wydłuży. Tak samo będzie, gdy witryna zawiera sporo błędów. Im więcej elementów do naprawy lub zmiany, tym dłużej potrwa pozycjonowanie i tym dłużej trzeba będzie czekać na efekty. Czas wydłuży się również, jeśli w przeszłości witryna została ukarana przez wyszukiwarkę. Może się tak zdarzyć, gdy pozycjoner stosuje techniki niezgodne z polityką Google. Jest to tzw. Black Hat SEO, a należą do niego m.in.: keyword stuffing, ukrywanie tekstu, korzystanie z programów spamujących oraz maskowanie treści. Niektóre z tych technik mogą przyspieszyć pozycjonowanie pod Szczecin, jednak stosowanie ich jest nieetyczne i z pewnością będzie miało konsekwencje w postaci filtru algorytmicznego lub ręcznie nałożonej kary od pracowników Google.

    Co jeszcze wpływa na czas trwania pozycjonowania? Istotne są również aktualizacje algorytmów wyszukiwarki. Google kilka razy w roku wprowadza zmiany w swoich wymaganiach dla witryn internetowych, aby móc oferować internautom tylko użyteczne i bezpieczne strony. Przez aktualizacje wyszukiwarki strona może błyskawicznie zmienić swoją pozycję i nie będzie miało to nic wspólnego z działaniami pozycjonera. Obecnie uważa się, że Google wprowadza coraz więcej zmian z myślą o użytkowniku. Dlatego coraz większe znacznie ma UX strony. Niestety nie można dokładnie przewidzieć zmian, jakie wprowadzi wyszukiwarka, przez co też nie da się określić dokładnego czasu trwania procesu pozycjonowania w Szczecinie oraz czasu nadejścia pierwszych efektów. Może to być kilka lub kilkanaście miesięcy. Jednak dobrze zaplanowana strategia, wdrażana pod czujnym okiem wykwalifikowanego specjalisty SEO powinna sprawić, że efekty pojawią się raczej po kilku miesiącach. Warto jednak pamiętać, że pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania nie oznacza, że automatycznie zaczną pojawiać się zapytania od klientów. Takiej gwarancji nie może udzielić nawet najlepsza agencja SEO.

    Często popełnianym błędem jest zaprzestania wszystkich działań, zaraz po osiągnięciu wymarzonego celu. Pamiętaj, że pozycjonowanie pod Szczecin czy inne miasto lub też pozycjonowanie ogólne należy wykonywać nieustannie. Nie jest to jednorazowa czynność, tylko długotrwały proces, który nie ma daty końcowej.

    Pozycjonowanie Szczecin – jakich efektów można się spodziewać? Co daje pozycjonowanie?

    Pozycjonowanie Szczecin – jakich efektów można się spodziewać? Co daje pozycjonowanie?

    Jak widzisz, pozycjonowanie w Szczecinie to jedna z najlepszych i najtańszych strategii pozyskiwania klientów dla małych i średnich biznesów, które świadczą swoje usługi na gruncie regionalnym. Ale co właściwie daje pozycjonowanie? Jakich efektów można się spodziewać po współpracy z agencją SEO? Według definicji pozycjonowanie to szereg działań, które mają zwiększyć widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli doprowadzić ją na jak najwyższą pozycję w rankingu wyszukiwarki. Do tego dąży każda firma, ale czy na pewno tylko o to chodzi? Tak naprawdę miejsce w TOP10 Google samo w sobie nie jest korzyścią, a jedynie środkiem do osiągnięcia głównego celu, czyli pozyskania klienta i zwiększenia zysków. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania w tym pomaga, ponieważ większość internautów przeszukując sieć, korzysta wyłącznie z pierwszej listy wyników. Witryny, które nie wyświetlają się w pierwszej dziesiątce, mają marne szanse na dotarcie do potencjalnych klientów. Dlatego głównym efektem pozycjonowania w mieście Szczecin jest większa widoczność w sieci i docieranie do grupy docelowej.

    Rozwiń

    Oprócz tego pozycjonowanie, a właściwie optymalizacja strony pomaga zwiększyć współczynnik konwersji. Prawidłowo wykonane działa na stronie sprawią, że zawartość każdej podstrony będzie zachęcała do wykonania konkretnej akcji. W sklepach internetowych najbardziej pożądaną akcją jest dokonanie zakupu. A jakie akcje internauci mogą wykonywać na zwykłej stronie WWW, która prezentuje ofertę firmy? Możliwości jest wiele. Przykładowo strona może zachęcać do wysłania wiadomości i poproszenia o więcej szczegółów oferty. Oprócz tego konwersja to również wypełnienie ankiety, pobranie darmowego e-booka, zapisanie się na listę odbiorców newslettera czy udostępnienie artykułu blogowego w social mediach. Te czynności może nie wpływają bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży, ale pozwalają zbierać dane kontaktowe do osób, które w przyszłości mogą być zainteresowane ofertą firmy.

    Pozycjonowanie w Szczecinie pozwala również budować wizerunek eksperta i zwiększać świadomość marki wśród lokalnych odbiorców. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, że użytkownicy nabierają większego zaufania do firmy, przez co chętniej korzystają z jej usług. Pozwala to zatem budować renomę na lokalnym rynku. Za budowanie pozytywnego wizerunku firmy odpowiedzialna jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, ale też profesjonalne artykuły na blogu oraz wysokiej jakości strona internetowa. Podczas wykonywania usługi „pozycjonowanie Szczecin” specjaliści od SEO nie tylko nasycają treść frazami kluczowymi czy budują sieć linków. Wiele zmian wprowadzanych jest na stronie, dlatego staje się ona bardziej profesjonalna, użyteczna i do tego estetyczna. Klienci na pewno docenią wysoką jakość witryny internetowej, która jest wizytówką firmy. Jeśli będzie wykonana niedbale, odbiorcy skojarzą to z niską jakością oferowanych usług.

    Pozycjonowanie w mieście Szczecin ma zatem wiele korzyści, jednak wszystkie prowadzą do zwiększenia sprzedaży, a tym samym – do generowania większych zysków, co jest głównym celem wszystkich działań marketingowych.

    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Jeżeli chciałbyś dołączyć do naszego zespółu, ale masz wątpliwości - skontaktuj się z nami.
        Wypełnij formularz kontaktowy: