Sukces firm z Torunia na rynku zależy od wielu czynników – jednym z najważniejszych jest marketing internetowy. Aktualnie kluczową rolę odgrywa tutaj SEO lokalne – w Toruniu istnieje wiele jednoosobowych działalności gospodarczych, które muszą zwrócić szczególną uwagę na tę kwestię. Zdecydowanie warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia doświadczonych pozycjonerów, jakie może zapewnić agencja SEO oferująca pozycjonowanie Toruń.
Szukając sposobów na sprawne pozycjonowanie stron, często możemy natknąć się na skrót SEO. Termin ten pochodzi od słów Search Engine Optimization, które można przetłumaczyć jako „optymalizacja dla wyszukiwarek”. Jest to zbiór narzędzi i technik, które wpływają pozytywnie na pozycjonowanie.
Źródłem wiedzy na temat dostępnych opcji najczęściej jest wyszukiwarka – wśród nich od lat dominuje Google, odpowiadając za ponad 90% wyszukiwań w sieci. Wobec tego adres strony WWW przedsiębiorstwa, szczególnie działającego lokalnie, musi zadbać o odpowiednią pozycję na liście wyników. Decyduje o niej szereg algorytmów stosowanych przez Google w automatyczny sposób podczas indeksowania stron.
Zmiana ta została wprowadzona w 2014 roku, a jej zadaniem było zwiększenie wagi danych o lokalizacji przedsiębiorstw podczas przygotowywania wyników wyszukiwania. To aktualizacja, która wprowadziła między innymi funkcję wyświetlania mapy z zaznaczonymi punktami po wpisaniu frazy.
Aktualizacja Google Possum pojawiła się w 2016 roku. Wyniki zaczęły uwzględniać lokalizację urządzenia nawet wtedy, gdy wyszukiwane słowa kluczowe nie zawierały nazwy miasta bądź innego obszaru. Jest to w pewnym sensie odpowiedź Google na przenoszenie się ruchu internetowego z komputerów stacjonarnych na sprzęty przenośne, które zazwyczaj korzystają z funkcji geolokalizacji.
Sposób, w jaki użytkownicy korzystają z Internetu, stale ewoluuje, pociągając za sobą zmiany w działaniu wyszukiwarek, a tym samym pojawianie się coraz to nowszych technik optymalizacji stron pod kątem wyszukiwania. Zdecydowanie warto być na bieżąco i jak najszybciej reagować na aktualizacje algorytmów Google.
Najlepiej skorzystać przy tym ze specjalistycznego wsparcia.
Pozycjonowanie lokalne to szczególny wybór w przypadku branż, które skupiają się na stacjonarnym świadczeniu usług. Dzięki niemu użytkownicy wyszukiwarek mogą znaleźć firmy spełniające ich oczekiwania bez potrzeby udawania się do punktu znacznie oddalonego od miejsca zamieszkania. W ten sposób możesz łatwo zająć kluczową pozycję w danym regionie.
Odpowiednio krótki czas wykonania zlecenia to istotna kwestia zarówno dla klientów, jak i firm. Spore znaczenie mają tutaj nie tylko dostępne terminy, lecz także czas dojazdu i odległość od placówki przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie lokalne Toruń pozwala klientom szybko określić, która firma znajduje się najbliżej, a co za tym idzie – zaoszczędzić sporo czasu.
Pozycjonowanie to ciągły proces, który wymaga dużego zaangażowania. W grę wchodzą nie tylko zmiany w algorytmach Google, lecz także działania „przeciwników”, zmiany preferencji klientów czy ogólny rozwój sytuacji rynkowej.
Warto poznać najważniejsze zasady i metody, które pozwolą skutecznie pozycjonować stronę WWW w Toruniu.
Słowa kluczowe nie mogą być zbyt proste, ponieważ wówczas mają znikomy wpływ na pozycjonowanie, ani zbyt niszowe, gdyż w takiej sytuacji niewielu użytkowników wyszuka odpowiednią frazę. Równie istotne jest ich zagęszczenie.
Content marketing, czyli m.in. artykuły publikowane na stronie, powinny mieć odpowiednią strukturę i długość. Najczęściej podaje się, że optimum wynosi 3-5 tysięcy znaków. W parze z taką wartością idzie również liczba słów kluczowych, dostosowana do długości samego artykułu. Warto także pamiętać, by wszystkie informacje na stronie były aktualne.
Linkowanie do innych części naszej witryny to link building. Istotne jest również uporządkowanie informacji czytanych podczas indeksowania. Znaczenie mają takie kwestie, jak tagi HTML czy meta description, dostosowanie strony do innych rozdzielczości, a nawet szybkość ładowania.
Skuteczne pozycjonowanie stron w Toruniu to również wrażenia użytkownika. Algorytmy Google od pewnego czasu zwracają uwagę na to, czy treści na stronie są zrozumiałe i prezentowane w przejrzysty sposób.
Bardzo ważne jest, by reagować na wszelkie zmiany i stale monitorować pozycję strony, liczbę wyświetleń, a także konkurencyjność branży. Bieżące dane pomogą określić, czy aktualnie stosowane techniki faktycznie dają wymierny zysk.
Profesjonalny audyt SEO to świetny sposób, by szybko zidentyfikować problemy z witryną i pozycjonowaniem. Do pobieżnego sprawdzenia wystarczą nam darmowe narzędzia, a nawet własna analiza, jednak zdecydowanie warto zaczerpnąć wiedzy u firm oferujących kompleksowe sprawdzenie strony internetowej.
W pierwszej kolejności warto określić, czy prowadzona przez nas działalność faktycznie zyska na procesie, jakim jest pozycjonowanie Toruń. Tego typu techniki są korzyścią przede wszystkim dla tych firm z Torunia, które skupiają się na świadczeniu usług na niewielkim, określonym obszarze.
Klienci przykładają sporą wagę do odległości od punktu, który je świadczy, wobec czego warto skupić się na wypromowaniu swojego biznesu i tym samym strony internetowej w ten sposób.
Dotyczy to zarówno samej witryny, jak i przedsiębiorstwa jako całości. Równie ważną kwestią jest sprawdzenie, jak radzi sobie konkurencja. Taka analiza pozwoli dostosować plan działania.
Kolejny krok to rozplanowanie budżetu – profesjonalne usługi, które świadczy agencja SEO, mogą być sporym wydatkiem, jednak często jest to opłacalna inwestycja.
Należy też określić, czy chcemy skupić się na usługach w samym Toruniu, czy również w promieniu kilku lub kilkunastu kilometrów od miasta.
Serwis jest darmowy, a za jego pomocą możemy przygotować tak zwaną wizytówkę firmy. Należy uzupełnić ją o wszelkie informacje. To przekłada się na zwiększenie wiarygodności danego biznesu, jak również ułatwienie skorzystania z Twojej oferty.
Zajmując się pozycjonowaniem stron, warto zadbać również o obecność w katalogach firm, szczególnie dotyczących danej branży lub regionu. Konieczne jest zachowanie poprawności danych w każdym miejscu – szczególnie wizytówki NAP, czyli Name, Address, Phone.
Dane o firmie i jej lokalizacji powinny znaleźć także na stronie internetowej. To dobre miejsce, by skorzystać z fraz, które mogą być często wyszukiwane przez użytkowników. Warto pamiętać o najważniejszych zasadach dotyczących SEO i zoptymalizować stronę internetową pod kątem wyników wyszukiwania.
W działaniach off-site, czyli zależnych od treści, znaczenie mają linki zewnętrzne – w tym przypadku największy efekt będą mieć odnośniki ze stron, które również dotyczą danego regionu. Dobrym sposobem jest także aktywne uczestnictwo w dyskusjach dotyczących tematów z danej branży.
Wizytówka Google Moja Firma pozwala na przejrzyste prezentowanie ocen, dzięki którym liczba zainteresowanych klientów może znacznie wzrosnąć, podobnie jak pozycja strony internetowej. W przypadku, gdy ocena będzie negatywna, bardzo dobrym ruchem będzie odniesienie się do problemów w odpowiedzi.
Tak zwane „długie ogony” to wybrane słowa kluczowe, które często mają formę konkretnego zapytania. Zazwyczaj są przesyłane przez użytkowników korzystających z wyszukiwania głosowego. W takiej sytuacji liczy się szybka i konkretna odpowiedź – warto zatem zadbać o to, czy strona wyświetla jak najwięcej przydatnych i precyzyjnych informacji.
Do zalet można zaliczyć: skupienie się na realnych klientach, którzy często są blisko podjęcia decyzji o zakupie produktu lub skorzystaniu z usługi; niższy koszt; wysoki współczynnik konwersji; zazwyczaj mniejsza konkurencja niż w przypadku pozycjonowania ogólnego; szybciej widoczne wyniki.
Natomiast wadami są: mniejsza grupa odbiorców oraz zaufanie do firmy budowane tylko w danym regionie.
Pozytywnymi stronami są: szeroka grupa potencjalnych klientów; renoma firmy i świadomość o marce na skalę całego kraju; więcej wizyt na stronie. Negatywnymi zaś: wysokie koszty; znacznie większa konkurencja i potencjalnie niski współczynnik konwersji.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji należy wziąć pod uwagę takie kwestie, jak obszar świadczenia usług, możliwość oferowania usług lub produktów online oraz dostępne środki.
Pozycjonowanie sklepów internetowych wiąże się z większymi kosztami – dobrym pomysłem będzie zatem rozpoczęcie od działań lokalnych.
Jedną z korzyści, która za tym przemawia, jest szybkość realizacji zamówienia. Krótsza trasa to oczywiście krótszy czas dojazdu, z kolei odbiór osobisty pozwoli klientom odebrać towar nawet tuż po zakupie przez Internet. Kolejnym plusem jest możliwość wygodnego i sprawnego zwrotu przez lokalnych klientów.
Po osiągnięciu sukcesu z pozycjonowaniem lokalnym dla sklepów internetowych w Toruniu możemy znacznie skuteczniej wykorzystać techniki pozycjonowania ogólnego w wynikach wyszukiwania Google.
Najczęściej uznaje się, że ocena korzyści powinna nastąpić co najmniej po roku od zmian wprowadzonych na stronie.
W pewnych branżach konkurencja jest bardzo mała, dzięki czemu możemy zaobserwować pierwsze efekty po stosunkowo krótkim czasie. Niektóre z kolei mogą być zdominowane przez kilka wielkich firm, które bardzo ciężko będzie „wygryźć” z topowych pozycji w wynikach.
Wartości dotyczące danej witryny w wyszukiwarce są aktualizowane w momencie, gdy boty Google odwiedzą stronę. Częstotliwość ich wizyt jest z kolei zależna od tego, jak wiele osób korzysta z danego serwisu. Kolejnym czynnikiem, który wpływa na zainteresowanie ze strony Google, jest liczba linków prowadzących do naszej strony.
Google wprowadza każdego roku setki zmian w swoich algorytmach. Walka o topową pozycję wymaga zatem również sprawnej reakcji na kolejne aktualizacje.
Dodatkowo warto mieć na uwadze, że Google zawzięcie walczy z nieuczciwymi praktykami, które mają na celu szybsze wypromowanie strony. W wielu przypadkach działania wbrew zasadom Google mogą skończyć się całkowitym usunięciem witryny z wyników wyszukiwania.
Jedną z kolejnych metod trafienia do klienta oferowanych przez Google jest system Google Ads (do 2018 AdWords). Jest to usługa, która za określoną opłatą pozwala wyświetlić krótkie reklamy danej firmy po wyszukaniu konkretnych fraz. Płacimy w tym przypadku tylko wtedy, gdy użytkownik faktycznie kliknie link do naszej witryny.
Oprócz prostych reklam tekstowych dostępne są również reklamy graficzne do umieszczania na stronach. Należy mieć na uwadze, że po zakończeniu kampanii ruch na stronie może wrócić do normy.
W tym przypadku nie jest konieczne tworzenie osobnych stron dla każdego punktu. Pod względem samej witryny wystarczy wyodrębnienie tak zwanych stron docelowych (landing page) dla każdej z lokalizacji, uwzględniając przy tym odpowiednie frazy kluczowe i inne techniki SEO.
Audyt SEO – odpowiednio przeprowadzony pozwoli stwierdzić, czy treści mają odpowiednią jakość, kod HTML i struktura witryny są poprawne, linkowanie jest wykonane w skuteczny sposób, a także zwrócić uwagę na specyfikę branży.
Aby pozycjonowanie stron Toruń dało jak najwięcej korzyści, wnioski z audytu należy przekształcić w konkretny plan działań skupionych na optymalizacji. To proces, który może obejmować m.in. dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, przygotowanie nowych treści, poprawę nagłówków czy wymianę grafik.
Coraz większe znaczenie ma sposób, w jaki użytkownik przeprowadza interakcje z witryną. Warto zadbać o to, by strona była przejrzysta, wygodna i responsywna.
Niemal koniecznością dla lokalnych przedsiębiorców jest stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Odpowiednio skonfigurowany profil pozwoli klientom dotrzeć do naszych usług, a do tego zwiększy pozycję strony lub wizytówki firmy w wynikach wyszukiwania.
Agencja SEO może również pomóc przy korzystaniu z Google Ads – to bowiem proces, który wymaga bieżącego reagowania na zmieniającą się sytuację.
Najczęściej proponuje się indywidualną wycenę na podstawie pewnych parametrów: aktualny stan strony; oczekiwane cele; ramy czasowe (jeżeli zależy nam na jak najszybszych wynikach, musimy być gotowi na wyższe opłaty; profil działalności (np. wskaźnik, ile kosztuje pozycjonowanie stron Toruń dla firm z wymagających branż, może być nieco wyższy).
Należy rozważyć szereg różnorodnych czynników. Pierwszym jest dopasowanie do potrzeb konkretnej firmy. Drugi czynnik to doświadczenie i portfolio (warto zwrócić uwagę na przedsiębiorstwa, które funkcjonują na tym rynku od dłuższego czasu). Ponadto możemy skorzystać z usług agencji mającej siedzibę w dowolnym miejscu. Należy rozejrzeć się za opiniami np. w Google Moja Firma, by wspomóc się w podjęciu decyzji.
Pierwszym krokiem jest precyzyjne określenie własnych oczekiwań. Kluczową rolę w całym procesie odgrywa dostępny budżet, który może zadecydować o tym, z jakich usług będziemy w stanie skorzystać.
Umowa dotycząca usług pozycjonowania lokalnego w Toruniu powinna uwzględniać: terminy i zasady rozliczenia; formę informowania o zmianach i postępach; okres wypowiedzenia; kary umowne; prawa autorskie; przepisy związane z RODO.
Istnieje kilka różnych sposobów rozliczania się z agencją SEO: w formie stałego abonamentu, na bazie ruchu na stronie lub jako procent od sprzedaży. Często możemy spotkać się również z połączeniem systemu ryczałtowego z dodatkową płatnością za efekt.
Pozycjonowanie w Toruniu to proces, którego koszty zależne są od wielu czynników, takich jak: konkurencyjność branży, zamierzone cele, aktualna pozycja strony w wyszukiwarce czy trudność słów kluczowych. Aby więc uzyskać dokładną wycenę, należy skonsultować się z wybraną agencją SEO.
Pozycjonowanie w Toruniu to dość wymagający proces. Przeprowadzenie dokładnych badań, opracowanie skutecznego planu działania oraz wdrożenie efektywnych technik optymalizacyjnych to zabiegi, na których efekty czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy.
Toruń to dość duże miasto, w którym nie brakuje osób zainteresowanych ofertą danej marki. Warto więc wykorzystać potencjał digital marketingu, stosując pozycjonowanie stron na Toruń. Dzięki technikom SEO możliwe jest bowiem zwiększenie sprzedaży i nieustanny rozwój biznesu, na czym bez wątpienia zależy każdemu przedsiębiorcy.
Istnieje wiele korzyści wynikających z umiejętnie prowadzonego pozycjonowania na Toruń. Zaliczyć do nich można między innymi: wzrost konwersji, większy ruch w witrynie, lepszą widoczność w wyszukiwarce, wzmożone zaufanie grupy docelowej oraz rozszerzoną świadomość marki.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.