Pozycjonowanie Toruń

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Toruń jest miejscem o niezwykle bogatej historii. To jedno z najstarszych polskich miast, dzięki czemu od wielu wieków jest kluczowym ośrodkiem gospodarczym nie tylko dla regionu Kujaw i Pomorza, lecz także całego kraju. Jest to również jedna z dwóch stolic województwa kujawsko-pomorskiego – część urzędów znajduje się właśnie w Toruniu, podczas gdy siedzibą pozostałych placówek administracyjnych jest Bydgoszcz. W połączeniu z dogodną lokalizacją wszystko to sprawia, że Toruń stanowi świetne miejsce dla większych i mniejszych firm. Miasto to zdecydowanie dominuje na mapie województwa kujawsko-pomorskiego pod względem liczby przedsiębiorstw, jak również nowych inwestycji. Nie brakuje także licznych niewielkich działalności z przeróżnych branż, zajmujących się zarówno dostarczaniem niezbędnych usług czy produktów, jak i oferowaniem rozrywki.

    Sukces na rynku zależy od wielu czynników – jednym z najważniejszych jest reklama, której skuteczność często decyduje o dotarciu do nowych klientów. Aktualnie kluczową rolę odgrywa tutaj pozycjonowanie lokalne – Toruń to miasto, w którym działa wiele jednoosobowych działalności gospodarczych, które muszą zwrócić szczególną uwagę na tę kwestię. Rozwijanie własnego biznesu wymaga wszechstronności, by móc skutecznie zarządzać wszystkimi aspektami działania przedsiębiorstwa. Zdecydowanie warto zatem skorzystać z profesjonalnego wsparcia, jakie może zapewnić firma oferująca pozycjonowanie lokalne w Toruniu.

    SEO i pozycjonowanie

    SEO i pozycjonowanie

    Szukając sposobów na sprawne pozycjonowanie lokalne w Toruniu, często możemy natknąć się na skrót SEO. Termin ten pochodzi od słów Search Engine Optimization, które można przetłumaczyć jako „optymalizacja dla wyszukiwarek”. Jest to zbiór narzędzi i technik, które wpływają na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania – z tego powodu często stosowanym określeniem jest także „pozycjonowanie”. Część osób uważa te dwa terminy za tożsame, jednak najczęściej uznaje się, że SEO dotyczy działań związanych wyłącznie ze stroną internetową, podczas gdy pozycjonowanie obejmuje również inne działania wpływające na pozycję witryny.

    Rozwiń

    Na SEO składa się ogromna liczba czynników: od słów kluczowych, poprzez jakość treści na stronie, aż po wygląd i wygodę korzystania z witryny. Internet stanowi obecnie główną drogę docierania do klientów, przez co przedsiębiorstwa bez odpowiedniej prezencji w sieci mają znacznie mniejsze szanse, by odnieść sukces. W efekcie SEO jest niezwykle istotną częścią marketingu – zwłaszcza wtedy, gdy jest stosowane wraz z pozycjonowaniem lokalnym.

    Dlaczego pozycjonowanie lokalne w Toruniu jest tak istotne?

    Dlaczego pozycjonowanie lokalne w Toruniu jest tak istotne?

    Większość klientów, szukając konkretnych usług, zwraca uwagę na lokalizację firmy, która je oferuje. Źródłem wiedzy na temat dostępnych opcji najczęściej jest wyszukiwarka – wśród nich od lat dominuje Google, odpowiadając za ponad 90% wyszukiwań w sieci. Wobec tego przedsiębiorstwa, szczególnie działające lokalnie, muszą zadbać o odpowiednią pozycję na liście wyników. Decyduje o niej szereg algorytmów stosowanych przez Google w automatyczny sposób podczas indeksowania stron. Co ciekawe, amerykański gigant technologiczny rzadko dzieli się z internautami dokładnym opisem zmian, jednak specjaliści od pozycjonowania lokalnego w Toruniu i innych technik SEO szybko zauważają ich efekt. Szacuje się, że rocznie Google dokonuje kilkuset modyfikacji w swoich algorytmach – większość z nich to drobne poprawki zwiększające ich skuteczność w dostarczaniu odpowiednich wyników użytkownikom. Najważniejsze aktualizacje przeważnie otrzymują nazwy najczęściej pochodzące od nazw zwierząt. Dzięki temu łatwiej jest określić zmiany dotyczące konkretnego obszaru parametrów dotyczących wyszukiwania oraz pozycjonowania.

    Rozwiń

    Pod względem pozycjonowania lokalnego w Toruniu, jak również w innych miastach, największe znaczenie mają obecnie dwa algorytmy – Google Pigeon (Gołąb) oraz Google Possum (Opos).

    Algorytm Google Pigeon

    Ta niezwykle istotna zmiana została wprowadzona w 2014 roku, a jej zadaniem było zwiększenie wagi danych o lokalizacji przedsiębiorstw podczas przygotowywania wyników wyszukiwania. To aktualizacja, która wprowadziła między innymi funkcję wyświetlania mapy z zaznaczonymi punktami po wpisaniu frazy, która może dotyczyć konkretnej usługi, sklepu czy produktu. Jak Gołąb wpłynął na pozycjonowanie lokalne w Toruniu? Najwięcej zyskały przedsiębiorstwa, których strony internetowe skupiały się na opisywaniu swoich usług pod kątem stosunkowo niewielkiego obszaru geograficznego, na przykład miasta, dzielnicy czy nawet ulicy. W efekcie lokalny biznes może sprawniej konkurować z większymi firmami o krajowym zasięgu – o ile jest w stanie dostosować treść swojej strony.

    Opos, czyli Google Possum

    Google Possum to aktualizacja, która pojawiła się w 2016 roku; jej zakres w sporym stopniu przypomina cele algorytmu Pigeon. Z perspektywy użytkownika główną zmianą był fakt, że wyniki zaczęły uwzględniać lokalizację urządzenia nawet wtedy, gdy wyszukiwana fraza nie zawierała nazwy miasta bądź innego obszaru. Jest to w pewnym sensie odpowiedź Google na przenoszenie się ruchu internetowego z komputerów stacjonarnych na sprzęty przenośne, które zazwyczaj korzystają z funkcji geolokalizacji. W efekcie wprowadzenia tej aktualizacji użytkownik z Torunia dostanie zupełnie inne odpowiedzi po wpisaniu na przykład frazy „hydraulik” niż użytkownik z Warszawy – obaj otrzymają wyniki dostosowane do ich lokalizacji. Odpowiednio przygotowana wizytówka Google w parze z używaniem dobrze dopasowanych fraz zawierających lokalizację to skuteczny sposób, by zyskać na zmianach wprowadzonych przez algorytm Google Possum.

    Nie zwlekaj z pozycjonowaniem

    Nie zwlekaj z pozycjonowaniem

    Gołąb i Opos to zaledwie dwie z licznych aktualizacji, które zostały wprowadzone w algorytmach wyszukiwarki Google. Warto zwrócić uwagę, że obydwie z nich pojawiły się dość niedawno, a co więcej – w krótkim odstępie czasowym od siebie. Sposób, w jaki użytkownicy korzystają z internetu, stale ewoluuje, pociągając za sobą zmiany w działaniu wyszukiwarek, a tym samym pojawianie się coraz to nowszych technik optymalizacji stron pod kątem wyszukiwania. Zdecydowanie warto być na bieżąco i jak najszybciej reagować na aktualizacje algorytmów Google. W ten sposób można sprawnie wykorzystać dostępne techniki pozycjonowania lokalnego w Toruniu, by znacznie zwiększyć liczbę konwersji i nowych klientów.

    Rozwiń

    Nie jest to jednak łatwe zadanie – użytkownicy najczęściej zwracają uwagę tylko na pierwsze kilka wyników, co sprawia, że walka o topowe pozycje jest trudna; ponadto konkurencja również prawdopodobnie jest świadoma znaczenia pozycjonowania stron w Toruniu. Należy zatem działać bardzo szybko, a najlepiej skorzystać przy tym ze specjalistycznego wsparcia.

    Korzyści z pozycjonowania lokalnego

    Korzyści z pozycjonowania lokalnego

    Choć pozycjonowanie lokalne w Toruniu to temat, który interesuje głównie osoby prowadzące własną działalność, korzystają na nim nie tylko firmy, lecz także klienci mieszkający w danym miejscu. Google stara się dostosować swoje algorytmy w taki sposób, by użytkownicy mogli sprawniej znaleźć dane usługi lub produkty – ten efekt naturalnie łączy się z większym zyskiem dla przedsiębiorstw. W jaki sposób pozycjonowanie lokalne w Toruniu daje korzyści firmom i klientom?

    Rozwiń

    Zwiększenie liczby klientów, którzy faktycznie skorzystają z oferty danego przedsiębiorstwa po odwiedzeniu strony

    Lokalne pozycjonowanie to szczególny wybór w przypadku branż, które skupiają się na stacjonarnym świadczeniu usług. Mogą to być między innymi różnego rodzaju warsztaty, salony kosmetyczne czy specjalistyczne sklepy. Klienci najczęściej preferują korzystanie z tego typu serwisów lokalnie, zwłaszcza w sytuacji, gdy transport do innego miasta byłby nieopłacalny. Pozycjonowanie lokalne w Toruniu umożliwia użytkownikom wyszukiwarek znalezienie firm, które spełnią ich oczekiwania bez potrzeby udawania się do punktu znacznie oddalonego od miejsca zamieszkania. Mogą skorzystać na tym między innymi przedsiębiorstwa, które świadczą unikatowe bądź bardzo specyficzne usługi – dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu mogą łatwo zająć kluczową pozycję w danym regionie. Jest to jednak równie ważne dla firm w branżach, w których panuje spora konkurencja. Przykładem mogą być salony fryzjerskie – w większości miast znajdziemy ich dziesiątki. Klienci będą jednak bardziej skłonni udać się do pobliskiego salonu, jednak w pierwszej kolejności muszą wiedzieć o jego istnieniu, wobec czego pozycjonowanie lokalne zyskuje ogromne znaczenie.

    Wsparcie od przedsiębiorcy, który zna lokalny rynek

    Lokalne firmy najczęściej utrzymują kontakty z innymi podmiotami działającymi na danym obszarze, na przykład z różnego rodzaju hurtowniami. Klient może skorzystać z wiedzy i rozeznania miejscowego przedsiębiorstwa, które dysponuje odpowiednią znajomością specyfiki danego rynku. Przekłada się to na większe zaufanie klienta do firmy, co prowadzi do zwiększenia zadowolenia z usług, jak również poprawy wizerunku i umocnienia pozycji danego przedsiębiorstwa.

    Oszczędność czasu i pieniędzy

    Odpowiednio krótki czas wykonania zlecenia to istotna kwestia zarówno dla klientów, jak i firm. Spore znaczenie mają tutaj nie tylko dostępne terminy, lecz także czas dojazdu i odległość od placówki przedsiębiorstwa. Jest to szczególnie ważne w dużych miastach, gdzie konieczność pokonania nawet kilku dodatkowych kilometrów może sprawić, że czas wykonania usługi znacznie się wydłuży. Pozycjonowanie lokalne w Toruniu pozwala klientom szybko określić, która firma znajduje się najbliżej, a co za tym idzie – zaoszczędzić sporo czasu. Przekłada się to także na zyski finansowe dla usługodawcy, między innymi poprzez ograniczenie kosztów dojazdu czy amortyzacji pojazdów bądź sprzętu.

    Jak skutecznie pozycjonować stronę?

    Jak skutecznie pozycjonować stronę?

    Pozycjonowanie lokalne w Toruniu, tak samo jak SEO oraz inne techniki związane z dbaniem o jak najwyższe miejsce strony w wynikach wyszukiwania, to ciągły proces, który wymaga dużego zaangażowania. W grę wchodzą nie tylko zmiany w algorytmach Google, lecz także działania konkurencji, zmiany preferencji klientów czy ogólny rozwój sytuacji rynkowej. Szacuje się, że aktywnie działających firm w Polsce jest już ponad dwa miliony, a w samym Toruniu zarejestrowanych jest ponad 15 tysięcy działalności gospodarczych. To imponujące liczby, które stale rosną – wyróżnienie się na rynku staje się coraz trudniejsze. Warto zatem poznać najważniejsze zasady i metody, które pozwolą skutecznie pozycjonować stronę WWW.

    Rozwiń

    Odpowiednie słowa kluczowe

    Choć obecnie inne elementy algorytmów Google zyskują większe znaczenie niż słowa kluczowe, odpowiednio dobrane frazy wciąż są jednym z najważniejszych czynników dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Liczy się przede wszystkim zachowanie pewnej równowagi. Słowa kluczowe nie mogą być zbyt proste, ponieważ wówczas mają znikomy wpływ na pozycjonowanie, ani zbyt niszowe, gdyż w takiej sytuacji niewielu użytkowników wyszuka odpowiednią frazę. Równie istotne jest ich zagęszczenie – również w tym przypadku balans jest podstawą. W szczególności warto podkreślić, że Google ogranicza widoczność stron, które „spamują” słowami kluczowymi. Jak wymyślić odpowiednie frazy? W tym celu możemy skorzystać z licznych serwisów lub firm, które pomogą nam określić, jakie terminy będą mieć największą skuteczność.

    Zadbaj o zawartość strony

    Dobrym sposobem, aby witryna uplasowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, jest regularne zamieszczanie na niej ciekawej zawartości. Dzięki temu klienci będą bardziej zainteresowani naszą ofertą, a dodatkowo możemy w naturalny sposób pokryć kolejne frazy kluczowe. Artykuły publikowane na stronie powinny przede wszystkim mieć odpowiednią strukturę i długość. Najczęściej podaje się, że optimum wynosi 3–5 tysięcy znaków, jednak dłuższe lub krótsze teksty również mogą przynieść realne korzyści. W parze z tą wartością idzie również liczba słów kluczowych, która powinna być dostosowana do długości samego artykułu. Należy pamiętać, że format treści zależy również od tego, co chcemy zamieścić na stronie – zupełnie inaczej wyglądać będzie post blogowy, a inaczej opis produktu. Aby pozycjonowanie lokalne w Toruniu dało optymalny efekt, warto także pamiętać o tym, by wszystkie informacje na stronie były aktualne.

    Linki, tagi i inne elementy SEO

    Wyszukiwarki biorą pod uwagę nie tylko samą zawartość strony, lecz także jej strukturę. Z tego powodu istotne jest między innymi odpowiednie linkowanie do innych części naszej witryny, jak również uporządkowanie informacji czytanych podczas indeksowania. Znaczenie mają tutaj między innymi takie kwestie jak tagi HTML, dostosowanie strony do innych rozdzielczości, a nawet szybkość ładowania. Dla sklepów szczególnie istotne są tak zwane dane strukturalne, które obejmują na przykład cenę produktu czy średnią z ocen użytkowników – odpowiednio sformatowane wartości pojawią się bezpośrednio przy wyniku wyszukiwania, od razu dostarczając klientowi kluczowe informacje.

    UX, czyli User Experience

    Odpowiednia zawartość i frazy to nie wszystko. Nawet najbardziej informacyjna strona może zniechęcić klientów, jeśli korzystanie z niej będzie po prostu niewygodne. Algorytmy Google od pewnego czasu zwracają uwagę na to, czy treści na stronie są zrozumiałe i prezentowane w przejrzysty sposób. Przede wszystkim należy zadbać, by użytkownik otrzymał interesującą go informację od razu po otwarciu strony; dodatkowo witryna powinna być prosta w nawigacji.

    Bądź na bieżąco

    Algorytmy Google są nieustannie aktualizowane; ciągle zmieniają się także gusta klientów oraz specyfika rynku. Techniki, które pozwoliły na sprawne pozycjonowanie lokalne w Toruniu kilka lat temu, teraz mogą nie mieć już niemal żadnego efektu. Z tego względu bardzo ważne jest, by reagować na wszelkie zmiany i stale monitorować pozycję strony, liczbę wyświetleń i inne parametry. Nie wszystkie zmiany dotyczące pozycjonowania będą od razu widoczne, jednak bieżące dane z pewnością pomogą określić, czy aktualnie stosowane techniki faktycznie dają wymierny zysk. Podobnie jak w przypadku wyboru słów kluczowych, możemy tutaj skorzystać z wielu narzędzi dających wgląd w wyniki strony.

    Audyt strony

    Zlecenie profesjonalnego audytu strony to świetny sposób, by szybko zidentyfikować problemy z witryną i pozycjonowaniem. Do pobieżnego sprawdzenia wystarczą nam darmowe narzędzia czy wsparcie współpracowników, a nawet własna analiza, jednak ciężko w ten sposób uzyskać kompletny obraz działania strony. Zarówno samo pozycjonowanie lokalne stron w Toruniu, jak i pozycjonowanie jako całość, to niezwykle skomplikowane obszary – zdecydowanie warto zaczerpnąć wiedzy u firm, które oferują kompleksowe sprawdzenie witryny.

    Nie działaj sam – skorzystaj z agencji SEO

    Pozycjonowanie to skomplikowany i czasochłonny proces, który wymaga niemałej wiedzy i rozeznania w aktualnym działaniu algorytmów. Niewielu przedsiębiorców ma czas i zasoby, by skutecznie zająć się tym tematem na własną rękę. Dlatego świetnym sposobem na zadbanie o odpowiednią pozycję strony będzie powierzenie tego zadania odpowiedniej firmie zajmującej się pozycjonowaniem i SEO. Zakres usług może się różnić pomiędzy poszczególnymi agencjami, wobec czego warto w pierwszej kolejności ustalić dokładne zasady współpracy.

    Jak podejść do pozycjonowania lokalnego w Toruniu, by efekt był jak najlepszy?

    Jak podejść do pozycjonowania lokalnego w Toruniu, by efekt był jak najlepszy?

    W pierwszej kolejności warto określić, czy prowadzona przez nas działalność faktycznie zyska na pozycjonowaniu strony w Toruniu. Tego typu techniki są korzyścią przede wszystkim dla firm, które skupiają się na świadczeniu usług na niewielkim, określonym obszarze. Są to zatem przedsiębiorstwa z branż takich jak budownictwo, gastronomia, fryzjerstwo, kosmetyka czy mechanika samochodowa; odpowiednim kandydatem są również między innymi kwiaciarnie oraz placówki specjalistyczne. W przypadku takich usług klienci przykładają sporą wagę właśnie do odległości od punktu, który je świadczy, wobec czego warto skupić się na wypromowaniu swojego biznesu w ten sposób.

    Rozwiń

    Określenie celu oraz aktualnej pozycji

    Punktem wyjścia do optymalizacji strony pod kątem pozycjonowania lokalnego w Toruniu powinna być ocena, jak wygląda aktualna sytuacja firmy. Dotyczy się to zarówno samej witryny, jak i przedsiębiorstwa jako całości. Równie ważną kwestią jest sprawdzenie, jak radzi sobie konkurencja – w szczególności firmy, które pojawiają się jako pierwsze w wynikach wyszukiwania. Taka analiza pozwoli dostosować plan działania, a także określić, jakie działania należy podjąć, by poprawić pozycję firmy.

    Kolejny krok to rozplanowanie budżetu – profesjonalne usługi SEO mogą być sporym wydatkiem, jednak często jest to inwestycja, która się zwraca. Musimy przy tym pamiętać, by postawić na zaufanego i doświadczonego partnera, który będzie w stanie wykorzystać swoją wiedzę w celu zapewnienia skutecznego pozycjonowania lokalnego w Toruniu. Dodatkowo należy zaznaczyć, że SEO i pozycjonowanie to ciągły proces – warto zatem skupić się przede wszystkim na długoterminowych korzyściach.

    Dla niektórych firm dążenie do trafienia do klientów z okolicy miasta może mieć lepszy efekt niż samo pozycjonowanie lokalne w Toruniu. Mieszkańcy pobliskich miejscowości mogą nie mieć dostępu do potrzebnych im usług w swoim miejscu zamieszkania, jednak często chętnie skorzystają ze wsparcia firmy znajdującej się w mieście. Warto zatem określić także, czy chcemy skupić się na usługach w samym Toruniu, czy na przykład również w promieniu kilku lub kilkunastu kilometrów od miasta.

    Wizytówka w panelu Google Moja Firma

    Narzędzie Google Moja Firma jest podstawowym źródłem informacji, które pojawiają się przy wynikach wyszukiwania dotyczących danego przedsiębiorstwa. Serwis jest darmowy, a za jego pomocą możemy przygotować tak zwaną wizytówkę firmy. Jest ona uwzględniana podczas wyszukiwania nawet w przypadku, gdy nasze przedsiębiorstwo nie ma własnej strony internetowej. Obowiązkową informacją przy tworzeniu profilu firmy jest podanie adresu i danych kontaktowych – dzięki temu klienci z konkretnego regionu będą mogli łatwo zlokalizować daną działalność. To z kolei przekłada się na zwiększenie wiarygodności danego biznesu, jak również ułatwienie skorzystania z oferty. Dodatkowo użytkownicy Google mogą publikować swoje opinie na temat poszczególnych firm – wysoka ocena to kluczowe wsparcie dla pozycjonowania lokalnego w Toruniu.

    Katalogi firm

    Google Moja Firma nie jest jedynym miejscem, w którym powinny znaleźć się dane o naszej działalności. Warto zadbać również o obecność w katalogach firm, szczególnie dotyczących danej branży lub regionu. Aby takie działania odniosły realny efekt, konieczne jest zachowanie poprawności danych w każdym miejscu – szczególnie tak zwanej wizytówki NAP, czyli Name, Address, Phone (nazwa firmy, adres oraz telefon kontaktowy). W przeciwnym wypadku algorytmy wyszukiwarki mogą uznać nasze przedsiębiorstwo za mało wiarygodne, obniżając jego priorytet w wynikach wyszukiwania.

    Optymalizacja treści strony pod kątem pozycjonowania lokalnego

    Dane o firmie i jej lokalizacji powinny znaleźć się nie tylko w jej wizytówce w serwisie Google Moja Firma, lecz także na stronie internetowej. To dobre miejsce, by skorzystać z fraz, które mogą być często wyszukiwane przez użytkowników, takich jak na przykład „mechanik Toruń”. Warto pamiętać o najważniejszych zasadach dotyczących SEO i zoptymalizować stronę pod kątem wyników wyszukiwania.

    Działania zewnętrzne

    Ważną kwestią dla pozycjonowania lokalnego w Toruniu są również tak zwane działania off-site, czyli zależne od treści, które nie znajdują się na naszej stronie. Kluczowe znaczenie mają tutaj linki zewnętrzne – w tym przypadku największy efekt będą mieć odnośniki ze stron, które również dotyczą danego regionu. Mogą to być na przykład witryny toruńskich serwisów informacyjnych czy portali branżowych zajmujących się właśnie tym miastem. Dobrym sposobem jest także aktywne uczestnictwo w dyskusjach dotyczących tematów z danej branży, na przykład na forach internetowych, jednak należy pamiętać, aby treści były organiczne i merytoryczne – w przeciwnym wypadku mogą zostać uznane za reklamę lub spam.

    Opinie klientów

    Dla wielu potencjalnych klientów opinie osób, które wcześniej skorzystały z usług danej firmy, są kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji. Wizytówka Google Moja Firma pozwala na przejrzyste prezentowanie ocen, dzięki którym liczba zainteresowanych klientów może znacznie wzrosnąć, podobnie jak pozycja strony. Aby otrzymać jak najwięcej opinii od klientów, można między innymi spytać osobiście o oceny po zakupie produktu lub wykonaniu usługi bądź przesłać wiadomość e-mail z zapytaniem. W przypadku, gdy ocena będzie negatywna, bardzo dobrym ruchem będzie odniesienie się do problemów w odpowiedzi – to świetny sposób, by podkreślić profesjonalizm firmy.

    Frazy long tail

    Tak zwane „długie ogony” to rozbudowane frazy, które często mają formę konkretnego zapytania – na przykład „gdzie jest najbliższa otwarta restauracja na Chełmińskim Przedmieściu”. Tego typu hasła zazwyczaj są przesyłane przez użytkowników, którzy korzystają z wyszukiwania głosowego. W takiej sytuacji liczy się szybka i konkretna odpowiedź – warto zatem zadbać, by strona zawierała jak najwięcej przydatnych i precyzyjnych informacji. Ponadto wyspecjalizowane frazy pomogą nam w lepszy sposób dotrzeć do klienta niż proste hasła.

    Pozycjonowanie lokalne a pozycjonowanie krajowe – zalety i wady

    Pozycjonowanie lokalne a pozycjonowanie krajowe – zalety i wady

    Obydwa warianty pozycjonowania wymagają nieco innego podejścia, jako że zakładają inne cele, a tym samym są skierowane do innych firm. Niekiedy zdarza się jednak, że dane przedsiębiorstwo chce trafić zarówno do lokalnego klienta, jak i osób z pozostałych części kraju. W takiej sytuacji można skorzystać z obydwóch rozwiązań, jednak w pierwszej kolejności zdecydowanie warto poznać plusy i minusy każdego z nich.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie lokalne

    Zalety

    • Skupienie się na realnych klientach, którzy często są blisko podjęcia decyzji o zakupie produktu lub skorzystaniu z usługi
    • Niższy koszt
    • Wysoki współczynnik konwersji
    • Zazwyczaj mniejsza konkurencja niż w przypadku pozycjonowania ogólnego
    • Wyniki są widoczne szybciej

    Wady

    • Mniejsza grupa odbiorców
    • Zaufanie do firmy jest budowane tylko w danym regionie

    Pozycjonowanie ogólne (krajowe)

    Zalety

    • Szeroka grupa potencjalnych klientów
    • Renoma firmy i świadomość o marce rośnie w skali całego kraju
    • Więcej wizyt na stronie

    Wady

    • Wysokie koszty
    • W większości branż konkurencja jest znacznie większa
    • Potencjalnie niski współczynnik konwersji

    Przed podjęciem ostatecznej decyzji należy wziąć pod uwagę kwestie takie jak obszar świadczenia usług, możliwość oferowania usług lub produktów online oraz dostępne środki. Dodatkowo warto zastanowić się nad tym, czy możemy połączyć działalność lokalną z krajową – na przykład poprzez sprzedawanie części samochodowych wysyłkowo i oferowanie napraw na miejscu. Co więcej, część firm może skorzystać również z pozycjonowania zagranicznego, gdy docelowe rynki obejmują także inne kraje. W tym przypadku konieczne będzie przygotowanie treści w innym języku i dostosowanie strony pod odpowiednią wersję wyszukiwarki, jednak ogólne zasady pozostają bez zmian.

    Usługi online a pozycjonowanie lokalne. Czy warto pozycjonować sklep internetowy?

    Usługi online a pozycjonowanie lokalne. Czy warto pozycjonować sklep internetowy?

    Choć pozycjonowanie lokalne w Toruniu to propozycja przede wszystkim dla firm świadczących usługi na miejscu, warto zastanowić się także nad podjęciem tego typu działań w przypadku działalności innego typu. Może to być na przykład sklep internetowy, który prowadzi sprzedaż wysyłkową. W tym przypadku pozycjonowanie ogólne może wydawać się lepszym wyborem. Warto jednak zauważyć, że wiąże się to z większymi kosztami – dobrym pomysłem będzie zatem rozpoczęcie od działań lokalnych.

    Rozwiń

    Jedną z korzyści, która przemawia za pozycjonowaniem lokalnym sklepu online, jest szybkość realizacji zamówienia. Krótsza trasa to oczywiście krótszy czas dojazdu, z kolei odbiór osobisty pozwoli klientom odebrać towar nawet tuż po zakupie przez internet. Jeżeli dysponujemy odpowiednią placówką, możemy dodatkowo skorzystać na tym, że osoby korzystające z naszej oferty mogą zapoznać się z towarami na żywo. Kolejnym plusem jest możliwość wygodnego i sprawnego zwrotu przez lokalnych klientów.

    Po osiągnięciu sukcesu z pozycjonowaniem lokalnym sklepu internetowego lub innej działalności, która funkcjonuje w podobny sposób, możemy znacznie skuteczniej wykorzystać techniki pozycjonowania ogólnego. Wyszukiwarka będzie już mieć informacje, że sprawnie działamy na danym obszarze, a sama firma może zyskać sporo ocen i klientów, co przekłada się na większe powodzenie przy pozycjonowaniu na cały kraj.

    Po jakim czasie można zauważyć korzyści z pozycjonowania lokalnego w Toruniu?

    Po jakim czasie można zauważyć korzyści z pozycjonowania lokalnego w Toruniu?

    Pozycjonowanie lokalne w Toruniu, podobnie jak optymalizacja SEO i inne aspekty pozycjonowania, nie jest pojedynczym działaniem, a ciągłym procesem. Niezwykle ciężko jest określić konkretne ramy czasowe, po których zobaczymy realne efekty z poprawnie prowadzonego pozycjonowania. Najczęściej jednak uznaje się, że ocena korzyści powinna nastąpić co najmniej po roku – zdecydowanie nie powinniśmy spodziewać się rezultatów w pierwszych dwóch czy trzech miesiącach. W pewnych sytuacjach udaje się „wskoczyć” na pierwszą stronę wyników wyszukiwania już po pierwszym kwartale. Istnieje jednak wiele czynników, które mogą pozytywnie lub negatywnie wpłynąć na szybkość uzyskania efektów pozycjonowania.

    Rozwiń

    Specyfika danej branży

    Każdy sektor rynku ma nieco inne wymagania – dotyczy to do zarówno klientów, jak i algorytmów Google. W pewnych branżach konkurencja jest bardzo mała, dzięki czemu możemy zaobserwować pierwsze efekty po stosunkowo krótkim czasie. Niektóre z kolei mogą być zdominowane przez kilka wielkich firm, które bardzo ciężko będzie „wygryźć” z topowych pozycji w wynikach, lub obejmować sporą liczbę przedsiębiorstw walczących o klienta.

    Popularność strony

    Wartości dotyczące danej witryny w wynikach wyszukiwania są aktualizowane w momencie, gdy boty Google odwiedzą stronę. Częstotliwość ich wizyt jest z kolei zależna od tego, jak wiele osób korzysta z danego serwisu. Kolejnym czynnikiem, który wpływa na zainteresowanie ze strony Google, jest liczba linków prowadzących do naszej strony.

    Przygotowanie strony

    Ogromne znaczenie mają tutaj zdolności osób, które odpowiadają za pozycjonowanie naszej strony. Przede wszystkim warto pamiętać, że pozycjonowanie lokalne w Toruniu stawia zupełnie inne wyzwanie niż pozycjonowanie ogólne. Agencja SEO lub pozycjoner musi zatem uwzględnić wszystkie czynniki, które mają wpływ na dotarcie do klienta, jak również sposób działania konkretnego przedsiębiorstwa.

    Stosowanie się do zmian w algorytmach Google

    Google wprowadza każdego roku setki zmian w swoich algorytmach. Walka o topową pozycję wymaga zatem również sprawnej reakcji na kolejne aktualizacje, by móc jak najlepiej wykorzystać nowe funkcje, a także zmienić części witryny, które po zmianach mogą mieć negatywny wpływ na jej pozycję.

    Dodatkowo warto mieć na uwadze, że Google zawzięcie walczy z nieuczciwymi praktykami, które mają na celu szybsze wypromowanie strony. W wielu przypadkach działania wbrew zasadom Google mogą skończyć się całkowitym usunięciem witryny z wyników wyszukiwania. Dlatego warto stawiać jedynie na współpracę z agencjami, które w odpowiedni sposób podchodzą do kwestii pozycjonowania, z uwzględnieniem obowiązujących zasad.

    Jedną z kolejnych metod trafienia do klienta oferowanych przez Google jest system Google Ads (do 2018 AdWords). Jest to usługa, która za określoną opłatą pozwala wyświetlić krótkie reklamy danej firmy po wyszukaniu konkretnych fraz. Główną korzyścią jest fakt, że promowane strony pojawiają się na samej górze wyników – jeszcze przed właściwymi stronami. Warto zaznaczyć, że płacimy w tym przypadku tylko wtedy, gdy użytkownik faktycznie kliknie link do naszej witryny. To sprawia, że Google Ads może być opłacalnym i skutecznym narzędziem dla firm, które jeszcze nie mają wyrobionej pozycji w wynikach wyszukiwania. Oprócz prostych reklam tekstowych dostępne są również reklamy graficzne do umieszczania na stronach. Nie jest to jednak rozwiązanie bez wad – należy mieć na uwadze, że po zakończeniu kampanii ruch na stronie może wrócić do normy. Co więcej, wysokość opłat jest bardzo różna i zależy od branży – możemy spotkać się ze stawkami w wysokości od kilku groszy za kliknięcie aż po kilkadziesiąt złotych.

    Rozwiń

    Jak Google Ads ma się do pozycjonowania lokalnego w Toruniu? Jedną z dostępnych opcji jest wybór konkretnej lokalizacji, w której ma się wyświetlać reklama. Możemy określić na przykład miasto lub promień wokół pewnego punktu, jak również kilka lokalizacji jednocześnie. Warto jednak pamiętać, że odpowiednio przygotowane pozycjonowanie lokalne strony w Toruniu będzie mieć lepszy długotrwały efekt niż jednorazowa kampania Google Ads.

    Jak pozycjonować stronę na różne lokalizacje?

    Jak pozycjonować stronę na różne lokalizacje?

    Firmy, które chcą prowadzić swoją działalność w różnych miejscach, mogą skorzystać nie tylko z pozycjonowania lokalnego w Toruniu, lecz także analogicznych usług z uwzględnieniem innych miast. To odpowiedni wybór na przykład dla sieci sklepów czy przedsiębiorstw, które mają oddziały w różnych lokalizacjach. W tym przypadku nie jest konieczne tworzenie osobnych stron dla każdego punktu. Pod względem samej witryny wystarczy wyodrębnienie tak zwanych stron docelowych (landing page) dla każdej z lokalizacji, uwzględniając przy tym odpowiednie frazy kluczowe (z dostosowaną lokalizacją) i inne techniki SEO. Co więcej, warto przygotować wizytówkę firmy w różnych wersjach przeznaczonych dla osobnych oddziałów.

    Pozycjonowanie lokalne w Toruniu – frazy z miastem czy dzielnicą?

    Pozycjonowanie lokalne w Toruniu – frazy z miastem czy dzielnicą?

    Choć Toruń jest kluczowym punktem na mapie województwa kujawsko-pomorskiego, liczba jego mieszkańców jest mniejsza niż w przypadku kilkunastu innych miast w Polsce. Miasto Kopernika zamieszkuje obecnie około 200 tysięcy osób, co plasuje je na 15. miejscu w kraju. Czy warto w takiej sytuacji skupić się na frazach dotyczących konkretnej dzielnicy, czy lepszym wyborem będzie pozycjonowanie lokalne w Toruniu jako całości miasta? W tym przypadku wiele zależy od tego, jak działa nasze przedsiębiorstwo i w jakim obszarze faktycznie chcemy świadczyć usługi. Frazy takie jak „kosmetyczka Rubinkowo” czy „pizzeria Skarpa” mogą mieć zupełnie inny efekt niż na przykład „mechanik Toruń”. Należy wziąć pod uwagę zarówno nasze możliwości, jak i preferencje klientów w danej branży.

    Usługi SEO dostępne w Toruniu

    Usługi SEO dostępne w Toruniu

    Ogromną zaletą działań związanych z SEO i pozycjonowaniem jest fakt, że celując w pozycjonowanie lokalne w Toruniu, możemy skorzystać ze wsparcia od firm z praktycznie dowolnego miejsca w Polsce. Nie stanowi zatem żadnego problemu, by nawiązać współpracę z agencją mającą siedzibę w Poznaniu czy Warszawie. Mamy więc dość szeroki wybór – warto w takiej sytuacji dowiedzieć się, jakie usługi powinny być oferowane przez firmę tego rodzaju.

    Rozwiń
    • Audyt SEO – to czynność, która powinna stanowić punkt wyjścia do wszystkich kolejnych etapów pozycjonowania strony. Odpowiednio przeprowadzony audyt pozwoli stwierdzić, czy treści mają odpowiednią jakość, czy kod HTML i struktura witryny są poprawne, czy linkowanie jest wykonane w skuteczny sposób, a także zwrócić uwagę na specyfikę branży. Dogłębna analiza z uwzględnieniem poczynań konkurencji oraz preferencji klientów pozwoli określić, jakie działania należy podjąć, by zająć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Często już na tym etapie można sprecyzować konkretne słowa kluczowe oraz sposoby na poprawę odbioru strony przez klientów.
    • Optymalizacja SEO – aby pozycjonowanie lokalne w Toruniu dało jak najwięcej korzyści, wnioski z audytu należy przekształcić w konkretny plan działań skupionych na optymalizacji. Akcje tego typu dotyczą przede wszystkim samej strony – jej zawartości, treści, prezentacji i struktury. To proces, który może obejmować między innymi dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, przygotowanie nowych treści, poprawę nagłówków czy wymianę grafik. Pod względem pozycjonowania lokalnego spore znaczenie ma dopasowanie fraz do danego regionu.
    • Badania UX – treść nie jest jedyną rzeczą, którą algorytmy Google biorą pod uwagę przy wyliczaniu pozycji strony. Coraz większe znaczenie ma sposób, w jaki użytkownik przeprowadza interakcje z witryną. Aby zwiększyć szansę, że odwiedziny potencjalnego klienta skończą się skorzystaniem z naszych usług, warto zadbać o to, by strona była przejrzysta, wygodna i responsywna. Profesjonalne agencje SEO często oferują również usługi z zakresu optymalizacji pod kątem UX.
    • Pozycjonowanie lokalne – kluczowe w tym przypadku jest zrozumienie różnic pomiędzy pozycjonowaniem ogólnym a lokalnym. Wsparcie firmy zajmującej się SEO powinno obejmować kwestie takie jak optymalizacja strony pod kątem wyników lokalnych, jak i zadbanie o obecność firmy w odpowiednich katalogach oraz poprawne informacje w Google Moja Firma i Mapach Google.
    • Wsparcie w stworzeniu wizytówki Google Moja Firma – jest to niemal konieczność dla lokalnych przedsiębiorców. Odpowiednio skonfigurowany profil pozwoli klientom dotrzeć do naszych usług, a do tego zwiększy pozycję strony lub wizytówki firmy w wynikach wyszukiwania.
    • Wsparcie przy korzystaniu z Google Ads – przygotowanie skutecznej kampanii wymaga odpowiedniego rozeznania i wiedzy. Podobnie jak pozycjonowanie, jest to właściwie również stały proces, który wymaga bieżącego reagowania na zmieniającą się sytuację. Z tego względu warto postawić na profesjonalne wsparcie.

    Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne w Toruniu?

    Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne w Toruniu?

    Koszty współpracy z agencją SEO mogą być bardzo różne w zależności od licznych czynników. Z tego względu najczęściej proponuje się indywidualną wycenę na podstawie następujących parametrów:

    Rozwiń
    • Oczekiwane cele – jest to kwestia, która w dużej mierze decyduje zakres współpracy. Jeżeli interesuje nas drobny zbiór słów kluczowych, opłata będzie znacznie niższa niż w przypadku dużej liczby fraz o sporym zasięgu. Należy jednak liczyć się również z tym, że mniejszy zakres pozycjonowania wiąże się z niższą liczbą potencjalnych klientów.
    • Ramy czasowe – jeżeli zależy nam na jak najszybszych wynikach, musimy być gotowi na wyższe opłaty. Warto przy tym pamiętać, że pozycjonowanie lokalne w Toruniu to długi proces, a efekty często są widoczne dopiero po kilku miesiącach nawet w sytuacji, gdy wszystkie działania zostaną wykonane poprawnie.
    • Profil działalności – każda branża funkcjonuje nieco inaczej. W niektórych sektorach rynku konkurencja jest niezwykle zażarta, podczas gdy w innych sytuacja może być bardzo spokojna. Przekłada się to również na walkę o pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. Pozycjonowanie lokalne strony w Toruniu dla firm z wymagających branż może kosztować nieco więcej.

    Jak wybrać odpowiednią firmę do optymalizacji SEO i pozycjonowania?

    Jak wybrać odpowiednią firmę do optymalizacji SEO i pozycjonowania?

    Podobnie jak samo pozycjonowanie, wybór właściwego partnera zajmującego się SEO to skomplikowana kwestia. Aby liczyć na skuteczną współpracę, należy rozważyć szereg różnorodnych czynników, które zadecydują o tym, jakie zyski możemy osiągnąć poprzez wprowadzenie pozycjonowania lokalnego w Toruniu.

    Rozwiń
      1. Dopasowanie do potrzeb konkretnej firmy

    Każda firma, każda branża i każda grupa docelowa ma własne, unikatowe oczekiwania. Pełen potencjał pozycjonowania lokalnego w Toruniu można wykorzystać jedynie wtedy, gdy zaplanowane działania będą uwzględniać wszystkie z tych aspektów. Przed rozpoczęciem współpracy warto zapytać o ofertę dostosowaną do naszego biznesu – zdecydowaną zaletą będzie opcja bezpłatnej, indywidualnej konsultacji. Początkowe rozmowy z agencją SEO powinny zakończyć się sformułowaniem konkretnego planu wraz z przewidywanym kosztorysem.

      1. Doświadczenie i portfolio

    Zdecydowanym atutem firmy zajmującej się pozycjonowaniem będzie dysponowanie obszernym doświadczeniem w tym zakresie. Szczególnie warto zwrócić uwagę na przedsiębiorstwa, które funkcjonują na tym rynku od dłuższego czasu – to znak, że są w stanie dostosować się do nieustannych zmian dotyczących SEO i pozycjonowania. Warto również zapytać o dotychczasowe współprace i ich efekty, szczególnie jeśli dotyczyły one właśnie pozycjonowania lokalnego w Toruniu.

      1. Pozycjonowanie lokalne nie wymaga lokalnej agencji SEO

    Ze względu na fakt, że SEO oraz pozycjonowanie to terminy dotyczące w zasadzie wyłącznie działań online, możemy skorzystać z usług agencji mającej siedzibę w dowolnym miejscu. Jeżeli preferujemy bezpośredni, osobisty kontakt, można rozejrzeć się za agencją, która ma oddział w naszym mieście, jednak nie jest to konieczne. W wielu przypadkach może okazać się, że firma z siedzibą w innym mieście będzie w stanie zapewnić lepszą jakość usług, a jedyną różnicą będzie forma bieżącego kontaktu.

    1. Gdzie szukać opinii?

    Część agencji umieszcza oceny od klientów na własnej stronie, jednak warto rozejrzeć się za opiniami również w innych miejscach. Jednym z nich może być chociażby portal Google Moja Firma. Oprócz samej wartości ocen należy zwrócić uwagę także na odpowiedź na ewentualną krytykę, jak również sposób kontaktu z klientami.

    Jak podpisać umowę z agencją SEO, by zapewnić zadowalającą współpracę?

    Po znalezieniu odpowiedniej firmy, która będzie w stanie sprostać naszym oczekiwaniom względem pozycjonowania lokalnego w Toruniu, można przejść do kontaktu z agencją i ewentualnego podpisania umowy. Pierwszym krokiem jest precyzyjne określenie własnych oczekiwań – warto zadbać, by początkowy e-mail lub telefon zawierał jak najwięcej istotnych informacji dotyczących danego biznesu lub strony. Kluczową rolę w całym procesie odgrywa dostępny budżet, który może zadecydować o tym, z jakich usług będziemy w stanie skorzystać. Często jednym z pierwszych działań będzie udostępnienie agencji informacji potrzebnych do korzystania z serwisów Google Analytics i Google Search Console – to narzędzia, które pozwalają zidentyfikować sporo problemów z widocznością strony w wyszukiwaniu.

    W trakcie przygotowywania współpracy należy określić przede wszystkim wszystkie szczegóły dotyczące finansów, jak również raportowania postępów oraz efektów współpracy. Dobrym pomysłem będzie przedstawienie konkretnych, mierzalnych celów. Istotne jest również wskazanie osoby kontaktowej dla każdej ze stron.

    Umowa dotycząca usług pozycjonowania lokalnego w Toruniu powinna uwzględniać kwestie takie jak:

    • terminy i zasady rozliczenia,
    • forma informowania o zmianach i postępach,
    • okres wypowiedzenia,
    • kary umowne,
    • prawa autorskie,
    • przepisy związane z RODO.

    Jak rozliczać się z agencją SEO?

    Istnieje kilka różnych sposobów rozliczania się z agencją SEO – za pozycjonowanie lokalne w Toruniu możemy płacić między innymi w postaci rozliczenia za pozycje w wynikach wyszukiwania, w formie stałego abonamentu, na bazie ruchu na stronie lub jako procent od sprzedaży (dotyczy tylko sklepów). Dodatkowo umowa może zawierać zapisy o premiach za konkretne efekty.

    Rozliczenie na podstawie stałego abonamentu opiera się na ustalonej stawce, która jest przekazywana agencji w każdym miesiącu. Jest to prosty, stosowany od lat model, który stale utrzymuje sporą popularność.

    Płatność za ruch na stronie niesie za sobą pewne ryzyka, co sprawia, że raczej nie jest rekomendowaną opcją. Należy mieć na uwadze, że ruch na stronie może być łatwo zmanipulowany, by rezultaty wydawały się lepsze niż w rzeczywistości.

    Często możemy spotkać się również z połączeniem systemu ryczałtowego z dodatkową płatnością za efekt. Tego typu umowa najczęściej obejmuje stosunkowo niewielki abonament oraz określone wyniki, których osiągnięcie zakończy się bonusową zapłatą. Jest to dosyć sprawiedliwy model, który najczęściej jest w stanie zadowolić obie strony.

    Wycofanie się ze współpracy

    Jednym z najważniejszych elementów umowy z agencją SEO są zasady dotyczące zakończenia współpracy. Warto określić je w klarowny i precyzyjny sposób, tak aby żadna ze stron nie mogła nadużywać tej opcji. Najczęściej okres wypowiedzenia wynosi jeden miesiąc.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie