Pozycjonowanie Warszawa

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Pozycjonowanie stron www w Warszawie i optymalizacja w internecie to dwie kwestie, obok których nie można przejść obojętnie. Każda strona internetowa, blog, wizytówka Google czy sklep online mają swoje miejsce w wirtualnej przestrzeni. Na to, jaką pozycję w wynikach wyszukiwania zajmie dana witryna, wpływa wiele czynników. Warto wiedzieć, że wyszukiwarka internetowa działa nieco inaczej niż użytkownik sieci. Internauci zwykle szukają stron, które są przejrzyste, mają ładną grafikę, są opatrzone licznymi zdjęciami i wyczerpującymi opisami, te które przedstawiają usługi znajdujące się relatywnie blisko nich, a także oczywiście strony, które są w wysokich wynikach wyszukiwania.

    Aby zdobyć jak najwyższą pozycję w rankingu Google, niezbędne jest skuteczne pozycjonowanie, które pomoże zdobyć więcej klientów – i tutaj “wkracza do gry” agencja seo. Pozycjonowanie lokalne w Warszawie nie jest łatwe ze względu na bardzo dużą liczbę dostępnych usług. Aby więc przebić się na rodzimym rynku i zwiększyć widoczność twojej strony niezbędna jest optymalizacja strony www. To właśnie to wszystko powoduje skuteczne pozycjonowanie stron na Warszawę. Wracając do nieco innego działania wyszukiwarki, na myśl przychodzą algorytmy i robot Google, których zadaniem jest przeczesywanie stron internetowych i wyłapywanie elementów znajdujących się na liście wyszukiwarki, które powinny zawierać przeglądane witryny. Ich obecność lub brak sprawiają jednocześnie, że niektóre strony www czy sklepy online znajdują się w rankingu wyżej niż inne. Jedną z kluczowych kwestii jest także pozycjonowanie strony internetowej na Warszawę i inne duże miasta, co jest elementem lokalnego pozycjonowania usług preferowanego przez użytkowników i algorytmy Google w organicznych wynikach wyszukiwania.

    Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową lokalnie?

    Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową lokalnie?

    Pozycjonowanie strony na Warszawę jest korzystne nie tylko ze względu na algorytmy Google, ale także pozwala na łatwiejsze docieranie do klientów zainteresowanych naszymi produktami czy usługami. Algorytmem Google, który rozpoczął premiowanie stron pozycjonowanych lokalnie, jest Opos. Specjaliści przyznają, że od czasu jego wprowadzenia wyniki wyszukiwania są dokładniej dopasowywane do lokalizacji, w której znajdujemy się w danej chwili. To dzięki temu algorytmowi skuteczne pozycjonowanie strony na rynki lokalne jest takie ważne. Pozycjonowanie strony internetowej na Warszawę sprawdzi się w przypadku takich działalności jak np. sklep stacjonarny, salon urody, warsztat samochodowy czy pracownia szewska. Trudno wyobrazić sobie, że b osoby pochodzące z drugiego końca Polski, a nawet miasta oddalonego o 50 czy 100 kilometrów jechały specjalnie do usługodawcy, który pozycjonuje stronę w Warszawie. Obecnie praktycznie każde urządzenie, z którego korzystamy, ma wbudowany GPS lub sami wyszukując frazy, wpisujemy odpowiednią lokalizację, np. „weterynarz Łódź”. Zwykle tego typu usług szukamy jak najbliżej siebie. Chcemy skorzystać z usługi jak najszybciej, zaoszczędzić paliwo lub skorzystać z oferty fachowca, który działa lokalnie i zdecydowanie lepiej wie, jak daną usługę wykonać, np. zna lokalnych podwykonawców, dostawców lub teren, na którym działa. Dlatego, jeśli działamy w Warszawie to powinniśmy jak najszybciej skupić się na pozycjonowaniu lokalnym. To właśnie tam, w naturalnych wynikach wyszukiwania, są nasi potencjalni klienci, którzy szukają firm z Warszawy, i to właśnie tam mierzymy się z lokalną konkurencją.

    Pozycjonowanie strony www w Warszawie

    Pozycjonowanie strony www w Warszawie

    Pozycjonując stronę w Warszawie, mamy zdecydowanie większe szanse na to, że klient będzie zainteresowany dojazdem do nas i skorzystaniem z usługi. Trudno wyobrazić sobie osobę, która przemierzy kilkugodzinną drogę do weterynarza, gdy ma do czynienia z nagłym przypadkiem. Nikt też nie wybierze się do salonu fryzjerskiego oddalonego o 100 kilometrów. Takie usługi byłyby zdecydowanie droższe – należałoby zapłacić za zużyte paliwo czy wykorzystany bilet na dojazd.

    Rozwiń

    Jeśli w naszym mieście nie ma wyszukiwanej usługi, to wyszukiwarka Google pokaże tę, która znajduje się najbliżej. Najczęściej na pozycjonowanej stronie www w Warszawie znajdują się dokładne wskazówki dojazdu, oznaczenia na mapach, a nawet odnośniki do aplikacji, w której można sprawdzić, ile zajmie nam dojazd we wskazane miejsce. To bardzo wygodne rozwiązanie dla zmotoryzowanych osób, którym zależy na szybszej realizacji usługi i łatwym dojeździe, szczególnie w dużych miastach takich jak stolica, ale nie tylko. Stanie w korkach czy skomplikowany dojazd może skutecznie zniechęcić każdego klienta. Wieloletnie doświadczenie właścicieli wielu biznesów w całej Polsce to potwierdza.

    Może się też zdarzyć, że będziemy potrzebowali usługi w miejscu, w którym aktualnie się znajdujemy poza miastem zamieszkania. Gdy na przykład jesteśmy w trasie, daleko od domu i nasz samochód ulegnie awarii, będziemy szukali miejscowego mechanika. Nie będziemy mogli skorzystać z numeru do zaprzyjaźnionego warsztatu samochodowego, bo za bardzo się od niego oddaliliśmy. Wtedy jedynym rozwiązaniem jest skorzystanie z lokalnego wyszukiwania. To kolejny powód, dla którego warto pozycjonować stronę w Warszawie – dokładne wskazówki dojazdu i bliskość usługi pomoże w pozyskaniu klientów, którzy szybko do nas dojadą i w drugą stronę – u których równie szybko znajdzie się usługodawca.

    Algorytm Opos - jak działa?

    Algorytm Opos - jak działa?

    Kolejnym aspektem, który warto wziąć pod uwagę, jest funkcjonowanie algorytmu wyszukiwarki o nazwie Opos. Do niedawna jeśli nie wpisaliśmy w wyszukiwarkę miejsca usługi, wyskakiwały wysoko pozycjonowane witryny w Warszawie, jednak niekonieczne przedstawiające usługi znajdujące się blisko nas. Od momentu aktywacji algorytmu wiele się w tej kwestii zmieniło i obecnie premiowane są usługi jak najbardziej dopasowane. Znajdujące się nieopodal nas, pod podaną daną lokalizacją, tyczy się to każdej branż. Algorytm Opos został wprowadzony we wrześniu 2016 roku, mając na celu uzależnienie wyników wyszukiwań od aktualnej, fizycznej lokalizacji użytkownika. Od tego czasu pozycjonowanie w Warszawie ma jeszcze większy sens, gdyż stolica to miasto, w którym mieszka najwięcej osób, ale także wiele codziennie w nim bywa – wynajmuje mieszkania, przyjeżdża w celach turystycznych i szuka usług na miejscu. Algorytm Opos pomógł firmom, które promują się lokalnie, zmienił witryny znajdujące się w najwyższych pozycjach wyszukiwania TOP3, a także wpłynął na wyniki, które otrzymujemy w Google Maps i na wizytówkach. Jak widać, już od ponad 5 lat pozycjonowanie lokalne jest mocno wspierane przez algorytm Google dzięki czemu na strony internetowe trafia wartościowy ruch – takie działanie pomogą twojej stronie poprawić wyniki.

    Skuteczne pozycjonowanie www

    Skuteczne pozycjonowanie www

    Pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie nie należy do najłatwiejszych, dlatego warto znać kilka kluczowych elementów, które pozwolą na skuteczne poprawienie widoczności witryny w najwyższych wynikach – fachowo nazywa się to audyt strony. Audyt powinien zostać zlecony agencji seo lub zawodowemu pozycjonerowi. W jego wyniku otrzymamy szczegółowe informacje odnośnie strony www, np.:

    Jakie elementy strony warto zbadać?

    Jakie elementy strony warto zbadać?

    Linki URL

    Są również elementy, które sami możemy zbadać. Należą do nich chociażby linki URL. Aby dokładnie je przejrzeć, warto pobrać całą listę linków zamieszczonych na naszej witrynie. Linki na stronie powinny być krótkie, pozbawione cyfr oraz dodatkowych znaków. Im prościej zbudowane linki, które będą w swojej strukturze zawierały słowa kluczowe, tym lepiej. Pozycjonowanie i optymalizacja w Warszawie będą łatwiejsze, jeśli zadbamy o przejrzystość linków na własnej stronie.

    Rozwiń

    Responsywność witryny

    Kolejnym sprawdzianem, jaki możemy przeprowadzić na pozycjonowanej stronie internetowej w Warszawie, jest test reponsywności. Responsywność to dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych. Gdy przygotowujemy stronę przeznaczoną pod urządzenia mobilne, możemy usunąć niektóre jej części i przekształcić menu, np. w dobrze znanego hamburgera, aby łatwiej było kliknąć w poszczególne zakładki serwisu. Strony, które nie są responsywne, są spychane przez algorytmy wyszukiwania, bo obecnie częściej korzystamy z wyszukiwarek internetowych na telefonach komórkowych i tabletach niż urządzeniach stacjonarnych.

    Responsywność można bardzo łatwo sprawdzić samemu. W tym celu należy kliknąć ikonę zmniejszenia okna wyszukiwarki i dodatkowo samodzielnie zacząć je zmniejszać tak, aby zaczęło przypominać wielkość okna wyświetlanego w tablecie czy telefonie komórkowym. Jeśli strona dopasowała się do mniejszego formatu, poszczególne ikony uszeregowały się w pionie, nie ma dwóch linijek do przesuwania strony, a menu zastąpił hamburger, oznacza to, że nasza strona jest responsywna.

    Optymalizacja witryny i treści

    Po otrzymaniu wyniku audytu i na bazie własnych obserwacji warto wprowadzić w życie optymalizację. Z pewnością należy zająć się redukcją wagi strony, ograniczyć ilość przekierowań, popracować nad ilością tekstu i innymi elementami.

    Ważnym elementem skutecznego pozycjonowania lokalnego w Warszawie jest rewizja elementów znajdujących się na stronie. Pod lupę należy wziąć nie tylko tekst, ale także zdjęcia, filmy, grafiki. Elementy graficzne powinny być odpowiednio podpisane, np. „salon Euforia w Warszawie”, „nasz gabinet w Warszawie”, „dekoracja wykonana dla klienta w Warszawie”. Każde zdjęcie powinno być także podpisane atrybutem ALT, który stanowi niewidoczną warstwę obrazu. Tam również można umieścić lokalizację sklepu czy usługi. Kluczowym elementem są jednak treści zawarte na stronie. Do każdego istotnego słowa kluczowego warto dołączyć lokalizację, np. „strzyżenie psów w Warszawie”, „groomer Warszawa”, „kąpanie psów Warszawa”. Praktycznie do każdego słowa kluczowego umieszczonego na stronie można dołączyć nazwę miasta, w którym świadczone są usługi. Warto jednak zadbać o to, by frazy były naturalnie wplecione w tekst. To właśnie wtedy mamy szansę na długofalowe korzyści w podniesieniu widoczności strony internetowej, co oczywiście prowadzi do nowych potencjalnych klientów.

    Nie warto sztucznie umieszczać lokalizacji na stronie – algorytm Google równie dobrze może obniżyć naszą pozycję, jeśli wykryje próbę nieuczciwych działań. Mimo że mamy do czynienia z systemem, to został on zbudowany tak, by służyć użytkownikom, o czym zawsze powinniśmy pamiętać. Dlatego każde działanie na ich niekorzyść, jak np. wprowadzanie w błąd może skutkować spadkiem strony w rankingu.

    Rozbudowane frazy kluczowe

    Można także popracować nad tworzeniem tzw. long taili. To zdecydowanie dłuższe frazy niż te jedno- czy dwuwyrazowe. Long tail nie jest nowym trendem, jednak wielu właścicieli stron internetowych chce pozycjonować się w Warszawie na jak najkrótsze, topowe frazy. Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że przebicie się wśród dużej konkurencji o ugruntowanej pozycji na rynku może być bardzo trudne. Dlatego wskazane jest, aby rozwijać frazy pod long tail, czyli pozycjonowanie szerokie. Pozycjonowanie w Warszawie można rozszerzyć z fraz typu „kwiaciarnia w Warszawie” do „kwiaciarnia z kwiatami ciętymi i kwiatami w doniczkach w Warszawie” albo „kwiaciarnia z kwiatami egzotycznymi w Warszawie” lub „kwiaciarnia z kwiatami na ślub”, „dekorowanie kwiatami sal i kościołów w Warszawie”. Long tail niesie ze sobą kilka zalet. Nie dość, że użytkownik dociera do usługodawcy, który świadczy usługę, która go interesuje, to jeszcze dodatkowo mamy pewność, że klienci przychodzący na naszą stronę są wstępnie wyselekcjonowani i możemy bardziej skupić się na tych osobach, które są już prawie zdecydowane na skorzystanie z naszej usługi. To znalezienie się o krok dalej w lejku sprzedażowym niż na samym jego początku, gdzie użytkownik dopiero zastanawia się, jakiej usługi potrzebuje.

    Pozycjonowanie lokalne

    Kolejnym ważnym elementem podczas pozycjonowania strony internetowej lub sklepu w Warszawie jest umieszczenie wszystkich danych dotyczących lokalizacji. W przypadku stron w stylu one-page dane kontaktowe zwykle znajdują się na końcu. Zamieszczenie lokalizacji pomaga nie tylko użytkownikom, ale także wspiera lokalne pozycjonowanie. Podobnie jest z mapami, które mogą zostać zaciągnięte z Google Maps. Dzięki odnośnikowi klient będzie mógł sprawdzić, jak długo zajmie mu dojazd w wyznaczone miejsce oraz czy po drodze są korki lub kontrola prędkości. Wiele osób przed wyjazdem sprawdza również, czy w pobliżu znajduje się parking lub przystanek autobusowy lub tramwajowy. Im więcej danych lokalizacyjnych, tym lepiej. Witryny składające się z tradycyjnych zakładek najczęściej zawierają podstronę „Kontakt”, w której oprócz formularza, telefonu czy maila kontaktowego znajduje się dokładny adres z mapą.

    Dodatkowe opcje pozycjonowania lokalnego

    Warto również korzystać z zewnętrznych możliwości pozycjonowania lokalnego w Warszawie. Wśród nich mogą znaleźć się np. wizytówki i panoramy firm, w których umieścimy informacje kontaktowe i dojazdowe. Obecnie konieczne jest posiadanie wizytówki Google. Wizytówki Google często znajdują się nad wynikami organicznymi prowadzącymi do pozostałych witryn www. Pod kątem pozycjonowania lokalnego warto zadbać o kilka elementów wizytówki Google:

    • umieścić lokalizację w nazwie wizytówki, np. renowacja mebli Warszawa,
    • zamieścić dokładne dane adresowe,
    • wykorzystać maksymalną ilość miejsca przeznaczoną na opis wizytówki, umieścić w nim słowa kluczowe z dołączoną lokalizacją. Oznaczyć lokalizację pinezką w mapach Google, aby ułatwić klientom dojazd w wybrane na miejsce.

    Kolejnym elementem jest zadbanie o opinie od użytkowników – na to wskazują doświadczeni specjaliści z całej Polski. Dobrze jest prosić każdego klienta o pozostawienie opinii. Oczywiście pozytywne głosy są zawsze mile widziane, jednak mogą zdarzyć się także gorsze oceny z przykrymi uwagami. Warto odpisywać na każdą ocenę i dopytywać o przyczyny negatywnych opinii. Rozbudowane wizytówki są znacznie bardziej promowane w lokalnych wynikach wyszukiwania niż te nieaktywne Jest to logiczna sytuacja, sami jako klienci często cenimy indywidualne podejście do nas jako klienta, i doceniamy wdrożenie odpowednich działań jak rekompensata by nam pomóc.

    Pozycjonowanie stron Warszawa

    Pozycjonowanie stron Warszawa

    Częścią prac obejmujących pozycjonowanie strony w Warszawie są te wchodzące w skład pozycjonowania lokalnego i wykonywane bezpośrednio na stronie internetowej czy wyszukiwarce Google – to właśnie tutaj często swoje działania wykonuje dedykowany specjalista seo. Niezbędnym elementem są działania off-page, czyli pozycjonowanie zewnętrzne – bez tego trudno o skuteczne pozycjonowanie lokalne. Pozycjonowanie to może odbywać się na kilku frontach, np. poprzez:

    Rozwiń
    • kampanię szeptaną na forach dyskusyjnych – chociaż może wydawać się, że fora dyskusyjne to relikt przeszłości, to jednak wciąż toczą się tam emocjonujące dyskusje. Warto więc dołączyć do lokalnych forów czy grup i również tam zacząć promować swoje usługi. Firmę można polecać poprzez zamieszczenie jej nazwy, bezpośredniego linku czy anchora, koniecznie z dołączoną lokalizacją. Robot Google przeglądając różne strony i napotykając link do Twojej strony, połączy go z frazą kluczową z lokalizacją. To wspomoże skuteczne pozycjonowanie sklepów i stron internetowych w Warszawie i innych miastach.
    • aktywność w social media – praktycznie każdy z nas posiada konto na jednym z portali społecznościowych. Nawet osoby, które niewiele korzystają z internetu, chcą być w kontakcie ze swoimi znajomymi, czy być na bieżąco z interesującymi ich informacjami. To również doskonałe miejsce do promowania swoich usług i wspierania lokalnego pozycjonowania. Jeśli chcesz prowadzić pozycjonowanie sklepu w Warszawie, warto założyć dedykowany fanpage, na którym będziesz zamieszczać informacje o swojej działalności. Do polubienia fanpage można zaprosić znajomych, wyszukać swoich dotychczasowych klientów. Można też docierać do nowych odbiorców, prowadząc kampanie reklamowe na portalach społecznościowych.
    • content marketing na portalach – content marketing to jedna z obecnie najszybciej rozwijających się i najbardziej docenianych form pozycjonowania. Content marketing niesie ze sobą wiele zalet dla użytkowników. Premiuje oryginalne i wartościowe treści, które odpowiadają na zapytania internautów. Jeśli chcesz zająć się pozycjonowaniem lokalnym na Warszawę, to najpierw powinieneś poszukać portali powiązanych ze stolicą. Mogą to być portale informacyjne zawierające wszystkie informacje z Warszawy, portale tematyczne lub skupiające warszawskich usługodawców. Gdy już znajdziesz taki portal i sprawdzisz ceny proponowane za publikację (takie publikacje dobrze jest niekiedy zlecać agencji marketingowej, która ma już ustalone niższe ceny z portalami wydawców), to należy przygotować odpowiedni tekst. Powinny się w nim znaleźć liczne słowa kluczowe z dołączoną lokalizacją sklepu czy usługi oraz link prowadzący do strony, sklepu online, wizytówki Google i fanpage na Facebooku. Dzięki pozyskaniu wartościowego linka, zwiększonemu ruchowi na stronie i dopasowaniu Twojej działalności do tematyki serwisu przyciągniesz większą liczbę zainteresowanych klientów, a także wpłyniesz na lepsze pozycjonowanie lokalne.
    • link building – pod link buildingiem kryje się kilka pojęć. Polega on na pozyskiwaniu wartościowych linków z różnych źródeł. Im więcej linków prowadzi do danej witryny, tym większą wartość zyskuje ona w oczach robota Google. Linki można pozyskiwać z różnych miejsc – forów dyskusyjnych, portali internetowych, social mediów, katalogów firm i innych.
    • analiza – wszystkie działania, jakie wykonujemy podczas pozycjonowania na Warszawę, powinny podlegać analizie. Warto wykonywać teksty i sprawdzać, które rozwiązanie daje lepsze wyniki. Warto obserwować ruch na stronie i miejsca, z których użytkownicy trafiają na naszą witrynę. Bardzo pomocne w analizie jest narzędzie Google Analytics, które dostarcza wielu informacji na temat ruchu na stronie. Warto również pokazać stronę internetową po zmianach rodzinie i znajomym. To oni jako przeciętni użytkownicy internetu, a być może również znajdujący się w grupie docelowej, będą w stanie ocenić walory estetyczne i użytkowe witryny.

    Jak pozycjonować lokalny sklep internetowy?

    Jak pozycjonować lokalny sklep internetowy?

    Mimo że sklepy internetowe mają zwykle zasięg na całą Polskę i nie tylko, to zdarza się, że chcemy pozycjonować sklep w Warszawie lokalnie, aby móc dotrzeć do klientów znajdujących się jak najbliżej. Często dzieje się tak w przypadku sklepów sprzedających produkty spożywcze czy np. kwiaty, które w transporcie mogłyby ulec zniszczeniu. Wiele osób również szuka najbliższego sklepu internetowego, aby zamówić produkt i odebrać go osobiście. Takie rozwiązanie sprawdza się w przypadku ubrań, które są wartościowe i chcemy je najpierw przymierzyć jak np. buty, suknia ślubna czy garnitur albo biżuteria. Wiele osób preferuje tę formę, aby móc najpierw zobaczyć produkt, sprawdzić, czy działa i dopiero sfinalizować zakup. Jeśli sklep mieści się w obrębie naszego miasta i chcemy rozpocząć pozycjonowanie w Warszawie, to będziemy mogli także zaoszczędzić na wysyłce i umożliwić klientom samodzielnie odebranie towaru – takie działanie może doskonale ułatwić nam pozyskiwać klientów w swojej najbliższej okolicy i nie tylko. To jest właśnie to co jest wyjątkowe w pozycjonowaniu stron w każdej branży – odpowiednie działania pozwalają nam na nie tylko wysokie pozycje w naturalnych wyników wyszukiwania, lecz również np. poprzez marketing szeptany poprawę widoczność i rozpoznawalności naszego biznesu lokalnie np. w mieście warszawa.

    Analiza konkurencji

    Analiza konkurencji

    Jeśli chcemy pozycjonować lokalnie sklep internetowy, warto najpierw rozejrzeć się, co oferuje konkurencja. Niezbędne jest przejrzenie stron konkurencji, zobaczenie, na jakie słowa kluczowe się pozycjonuje, zorientowanie się w cenach oferowanych produktów. Dobry research to podstawa. Warto wykonać analizę SWOT naszej konkurencji. Poznać ich mocne i słabe strony, a także potencjalne możliwości i zagrożenia, jakie dla nas wynikają z obecności innych, podobnych firm na rodzimym rynku. Warto również sprawdzić jak reklamuje się konkurencja, jakie kanały przekazu wykorzystuje. Być może konkurencyjny sklep posiada jedynie witrynę www, a nie ma żadnego profilu w social media, i tutaj pojawia się szansa. Warto wykorzystać każde medium, oczywiście na podstawie analizy naszej grupy docelowej. W zależności, jak określimy grupę docelową i na podstawie profilowania konkretnych person marketingowych dowiemy się, w jakich miejscach warto się pojawić. Być może duża społeczność naszych potencjalnych klientów skupia się wokół lokalnego serwisu informacyjnego lub popularnego dla danej dzielnicy fanpage. Wówczas można nawiązać kontakt z administratorami i zapytać o możliwość reklamowania się w tych miejscach.

    Czy warto pozycjonować się lokalnie w Google?

    Czy warto pozycjonować się lokalnie w Google?

    Oczywiście, że warto się pozycjonować lokalnie. Niesie to ze sobą co najmniej kilka wymiernych zalet, zarówno dla przedsiębiorcy jak i dla klienta:

    Rozwiń
    • znajomość lokalnego rynku – kolejnym ważnym aspektem jest znajomość specyfiki lokalnego rynku, jego mieszkańców, a nawet dosłownie terenu. Zdecydowanie korzystniejsze jest wybranie architekta, który adaptuje dom do działki, gdzie zna specyfikę danego terenu niż wybór specjalisty oddalonego o wiele kilometrów, który dopiero przybywając na miejsce, będzie w stanie ocenić położenie nieruchomości, jakość podłoża, umiejscowienie względem stron świata itd. Co więcej specjalista, który działa lokalnie, ma także więcej znajomości, wie gdzie znajdują się konkretne instytucje i jest w stanie zrealizować nasze zamówienie lepiej i szybciej, a niekiedy także pomóc w przypadku trudności.
    • szybszy dojazd – bardzo ważnym aspektem podczas pozycjonowania strony www w Warszawie jest możliwość szybkiego dojazdu do klienta i dojazdu klienta do miejsca docelowego. To bardzo ważny aspekt szczególnie w nagłych wypadkach np. konieczności udania się do lekarza. Każdy, kto znalazł się w kryzysowej sytuacji, wie, jak ważny jest czas w tego typu przypadkach. Szybki dojazd do miejsca docelowego to dla wielu klientów zaleta, dzięki której zdecydują się nawet na droższą usługę, ale z szybką możliwością dojazdu.
    • mniejsze koszty dojazdu/transportu – za szybszym i krótszym dojazdem kryje się również większa oszczędność na transporcie. I może to obejmować zarówno benzynę jak i ropę, ale także koszty wygenerowane przy zamówieniu taksówki czy zakupie biletów na komunikację miejską. Każdy z nas lubi oszczędności i podobnie jest z klientami. Fachowiec, który ma mniejszą odległość do klienta, również policzy sobie mniej za dojazd, niż ten, który przyjedzie z odległej dzielnicy czy nawet innego miasta.
    • większe zaufanie – firma, która znajduje się w pobliżu, budzi zwykle również większe zaufanie. Często zdarza się, że klient mógł wielokrotnie przechodzić obok pozycjonowanego sklepu w Warszawie, ale do tej pory nie miał potrzeby skorzystania z jego usług. Niedalekie położenie sklepu czy firmy od miejsca zamieszkania wzbudza zaufanie. Dodatkowo klient może obejrzeć na stronie lub wizytówce siedzibę firmy, przekonać się, że ta lokalizacja jest autentyczna. Przejrzenie zdjęć i opinii klientów jeszcze bardziej utwierdzi go w przekonaniu, że jest to lokalna firma, której warto zaufać.
    • szybsze docieranie do klientów – firmy, które znajdują się najbliżej użytkownika, który wpisał w wyszukiwarkę poszukiwaną frazę, pojawiają się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Warto zgarnąć to miejsce, ponieważ jeżeli nie będziemy widoczni w najbliższej okolicy, to nasze miejsce szybko zajmie konkurencja. Klienci wówczas zapamiętają markę, która pojawiła się zamiast nas i bardzo prawdopodobne, że będą dalej ją polecać i korzystać z jej usług, a my, mimo że funkcjonujemy w tym miejscu od wielu lat, to dla klienta będziemy nową firmą, która prawdopodobnie szybko nie zdobędzie jego zaufania.
    • promowanie przez algorytm Google firm pozycjonujących się lokalnie – jak wspominaliśmy wcześniej, pojawił się algorytm Opos, który od 1 września 2016 roku premiuje firmy pozycjonujące się lokalnie. Oczywiście nadal funkcjonują inne algorytmy, które kierują się odmiennymi czynnikami, jeśli jednak popracujemy nad kompleksowym pozycjonowaniem i optymalizacją i włączymy do tego lokalne pozycjonowanie sklepu w Warszawie, to zdobędziemy dodatkowe punkty, które z pewnością przyczynią się do lepszej pozycji naszej strony w rankingu.
    • konkurowanie z innymi, lokalnymi firmami – gdy pozycjonujemy się lokalnie, w większości konkurujemy z najbliższą nam konkurencją. Dzięki temu lepiej znamy swojego przeciwnika. Zwykle wiemy zdecydowanie więcej o firmach działających blisko nas niż tych znacznie oddalonych. Łatwiej jest również śledzić zmiany, jakich dokonuje konkurencja. Jeśli obniżyła ceny, możemy zrobić to samo, jeśli ma więcej opinii np. na wizytówce Google, możemy poszukać, w jaki sposób skłania swoich klientów do pozostawienia opinii. Możemy przeanalizować dużą część działań i wyciągnąć wartościowe wnioski.
    • lokalny patriotyzm – wiele osób woli wspierać lokalnych przedsiębiorców i dlatego wybiera usługi firm czy ofertę sklepów znajdujących się w najbliższym otoczeniu. To tzw. lokalny patriotyzm, który coraz częściej promowany jest także w prasie i telewizji. Klienci, którzy korzystają z usług lokalnych, przyczyniają się do rozwoju biznesu, dodatkowych usług, dzięki czemu w przyszłości będą mogli korzystać z jeszcze lepszych rozwiązań i szerszej oferty. Na tym powinno zależeć każdemu mieszkańcowi swojej małej ojczyzny.

    Ile trwa pozycjonowanie lokalne i optymalizacja?

    Ile trwa pozycjonowanie lokalne i optymalizacja?

    To pytanie, które często zadają sobie klienci agencji marketingowych, bo specjaliści znają odpowiedź, która dla wielu osób może nie być satysfakcjonująca. Optymalizacja szczególnie na początku jest jednorazowa, jedynie później należy ją co jakiś czas powtarzać, aby być na bieżąco. Algorytmy się zmieniają, podobnie z aktualizacjami i wytycznymi Google. Dlatego zwykle rozpoczynając pozycjonowanie stron w Warszawie, należy zrobić początkową, dużą optymalizację opartą o profesjonalny audyt. Później po optymalizacji następuje pozycjonowanie, które tak naprawdę powinno trwać tak długo, jak długo zamierzamy prowadzić swoją działalność. Wszyscy specjaliści przyznają, że pozycjonowanie praktycznie nigdy się nie kończy. Warto zdać sobie sprawę z tego, że internet to nieustannie działający organizm, w obrębie którego zachodzi wiele zmian. Jeśli choć na chwilę wypadniemy z obiegu, może pokonać nas silniejsza konkurencja, dlatego nie warto zastanawiać się, jak długo będzie trwało pozycjonowanie, ale czy znajdziemy w swoim budżecie miesięczną, stałą kwotę, za którą będziemy mogli realizować działania.

    Rozwiń

    Cierpliwość i konsekwencja kluczem do sukcesu

    Podobnie jest z oczekiwanymi wynikami. Nie możemy spodziewać się, że po miesiącu, dwóch czy trzech od rozpoczęcia działań od razu zaobserwujemy wysoki wzrost odwiedzalności strony, liczby składanych zamówień czy telefonów w sprawie oferty. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to zdecydowanie powinniśmy nastawić się na długofalowe działania i efekty dopiero po pół roku czy roku od rozpoczęcia pozycjonowania.

    Optymalizacja z dala od nieuczciwych praktyk

    Optymalizacja z dala od nieuczciwych praktyk

    Każda agencja, która obieca efekty w niedługim czasie, raczej mija się z prawdą, lub stosuje nieuczciwe praktyki, które mogą podnieść stronę w wyszukiwarce, ale ostatecznie kończą się przykrymi konsekwencjami, w tym nawet zbanowaniem strony. Strona, która zostanie negatywnie oceniona przez Google pod kątem wiarygodności, musi później bardzo długo pracować na „odrobienie strat”. Niekiedy jest to nawet niemożliwe i wówczas należy liczyć się nawet z faktem konieczności zakupu nowej domeny i odcięcia się od poprzedniej nazwy, co dopiero może nieść ze sobą liczne straty, konieczność rebrandingu całej marki i wysokie koszty. Dlatego, jeśli decydujemy się na pozycjonowanie, to przygotujmy wspólnie z pracownikami agencji marketingowej plan, według którego będziemy działać. Możemy w nim również zamieścić cele oraz kamienie milowe, które będziemy chcieli osiągnąć. Jeśli starania nie będą przynosiły efektów, wówczas możemy pomyśleć o zmianach w strategii.

    Rozwiń

    Jeśli działania nie przynoszą skutków nawet mimo naszej cierpliwości, to lepiej je zmienić niż tkwić w miejscu. Nie możemy także zapominać, że w czasie gdy my działamy bądź nie, nasza konkurencja także nie śpi i pracuje na swoją dobrą pozycję w wyszukiwarce. Dlatego najlepiej jest jak najszybciej rozpocząć działania pozycjonujące, aby prześcignąć firmy, które dopiero zaczynają i móc konkurować z tymi o ugruntowanej pozycji.

    Optymalizacja pod lokalne pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie

    Pozycjonowanie strony w Warszawie należy rozpocząć od kompleksowej optymalizacji. A co kryje się pod tym pojęciem? To wszystkie działania, które trzeba będzie wykonać, aby strona internetowa lepiej się pozycjonowała i była bardziej „przyjazna” dla wyszukiwarki Google – jej algorytmów, robotów i aktualizacji. Już na etapie wykonywania optymalizacji warto pamiętać o tym, że będziemy chcieli skupić się na lokalnym pozycjonowaniu. Już nawet zakładając stronę i myśląc o domenie, można w niej umieścić lokalizację, np. miasto Warszawę. Jeśli jednak nie pomyśleliśmy o tym na tym etapie to jeszcze nic straconego. Istnieje wiele możliwości, aby móc skutecznie pozycjonować się lokalnie w Warszawie i zyskać wielu klientów z sąsiedztwa.

    Na co zwrócić uwagę przy optymalizacji?

    Na co zwrócić uwagę przy optymalizacji?

    Przede wszystkim należy zadbać o poprawność kody HTML naszej strony. Wyszukiwarka premiuje strony, które mają czysty kod, bez żadnych błędów i niepotrzebnych dodatków. Następnie warto zająć się linkami, które znajdują się na stronie. Najlepiej, żeby były jak najkrótsze i zawierały słowo kluczowe, na które chcemy się pozycjonować. Powtórzenia w linkach, cyfry, czy zbędne słowa powinny być z nich usunięte. Link ma być prosty i najlepiej, żeby zawierał słowo kluczowe opisujące podstronę, do której prowadzi. W linku oczywiście może znajdować się nasza lokalizacja. Wszystkie zdjęcia znajdujące się na stronie również powinny być podpisywane słowami kluczowymi z lokalizacją. Warto również zbadać czy umieszczone na stronie zdjęcia są dobrej jakości, a jednocześnie nie zajmują zbyt wiele miejsca, co tylko obciąży stronę internetową.

    Rozwiń

    Oczywiście należy także pamiętać o wszystkich treściach znajdujących się na stronie. Niezbędna jest ich rewizja, aby pozycjonowanie strony www w Warszawie było skuteczne. Warto nasycić treści słowami kluczowymi opracowanymi razem z pozycjonerem. Niezbędne jest także tworzenie dłuższych long tail, aby wpasować się w wymogi wyszukiwarki Google. Znany jest algorytm Google BERT (Bidirectional Encoder Representation from Transformers), który wyłapuje frazy long tail i promuje strony, na których się znajdują. Ponadto absolutnie nie można kopiować treści z innych witryn. Google bardzo nie lubi powielania i bardzo szybko jest w stanie ustalić, na której ze stron dany tekst pojawił się wcześniej. Konieczna jest więc absolutna unikatowość.

    Sklep internetowy Warszawa - pełna optymalizacja

    Sklep internetowy Warszawa - pełna optymalizacja

    Pozycjonowanie sklepu w Warszawie warto rozpocząć od pełnej optymalizacji. To pierwszy krok, aby móc zdobyć większą ilość klientów. Sklep internetowy, który znajduje się wyżej w wyszukiwarce, wzbudza większe zaufanie użytkowników, dociera do większej grupy internautów, a także notuje większe zyski. Optymalizacja powinna zawierać takie elementy jak:

    Rozwiń
    • przeprowadzenie audytu i analizy UX,
    • praca nad kodem i linkami sklepu online,
    • rozbudowanie i rewizja opublikowanych treści,
    • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
    • wtyczki do mediów społecznościowych,
    • osadzenie na sprawnej platformie sprzedażowej,
    • optymalizacja zdjęć i grafik.
    • szybki czas ładowania,
    • bezpieczne płatności,
    • testowanie strony.

    Zanim przystąpimy do optymalizacji niezbędne jest wykonanie fachowego audytu, który podpowie, jakie elementy wymagają poprawy. Podobnie jest z testami użyteczności, które także dobrze jest wykonać na początek. Optymalizacja poprzedzona dogłębną analizą pozwoli skupić się na najistotniejszych elementach pozycjonowanego sklepu w Warszawie. Optymalizacja sklepu i późniejsze pozycjonowanie to proces, który jest długotrwały, dlatego należy wykazać się cierpliwością. W sklepie internetowym ciągle pojawiają się nowe produkty, kategorie, producenci czy wpisy blogowe, nad którymi trzeba nieustannie pracować. Wysiłek, który zostanie włożony w optymalizację i pozycjonowanie sklepu internetowego w Warszawie, z pewnością po pewnym czasie przyniesie oczekiwane korzyści. Konkurencja nie śpi, dlatego warto rozpocząć działania jak najszybciej.

    Jakie usługi SEO oferowane są w Warszawie?

    Jakie usługi SEO oferowane są w Warszawie?

    Jeśli interesuje nas pozycjonowanie strony w Warszawie lub pozycjonowanie sklepu w Warszawie czy wizytówki Google, to usługi SEO w Warszawie są jednymi z najlepiej rozwiniętych usług tego typu w Polsce. Agencje marketingowe i wolni strzelcy oferują praktycznie cały wachlarz rozwiązań i możliwości. Aby jednak dobrze wiedzieć, jakie działania mogą być zrealizowane, warto dokładniej wiedzieć, czym jest SEO, a czym nie jest. SEO bardzo często mylone jest z pozycjonowaniem nawet przez osoby związane z tą branżą. Istnieją jednak zdecydowane różnice między tymi 2 zagadnieniami.

    Rozwiń
    • SEO – to w głównej mierze działania, które na pewnym etapie się kończą i przechodzą w pozycjonowanie, stając się jego składowym elementem. SEO to optymalizacja treści na stronie i optymalizacja struktury oraz kodu strony. Jak więc widać SEO to działania, które odbywają się bezpośrednio na stronie (on-site). Algorytmy Google lubią zmiany i nowości, dlatego dobrze jest od czasu do czasu zmieniać opisy produktów czy usług, a także rozwijać stronę np. przy pomocy bloga.
    • Pozycjonowanie – pozycjonowanie to nieco szerszy proces, który trwa zdecydowanie dłużej. Przyjmuje się, że nie warto rozpoczynać tego etapu, jeśli najpierw kompleksowo nie zajmiemy się SEO. W skład pozycjonowania wchodzą różne działania w tym SEO, content marketingu, link building i analityka internetowa. Uznaje się, że pozycjonowanie praktycznie nigdy się nie kończy, bo zawsze warto pisać wartościowe artykuły na temat swojej działalności czy pozyskiwać linki z zaufanych źródeł.

    Wszystkie z wymienionych usług SEO w Warszawie oferowane są przez największe i najlepsze agencje marketingowe w stolicy. Każda licząca się na rynku agencja marketingowa posiada swoich specjalistów od SEO i pozycjonowania, którzy są na bieżąco z aktualnymi trendami w wyszukiwarce. Większość z nich oprócz samego SEO proponuje także kontynuację działań poprzez pozycjonowanie. Warto zastanowić się nad nawiązaniem dłuższej współpracy, szczególnie jeśli będziemy zadowoleni z dotychczasowych działań. Osoby, które wgryzły się w temat naszej działalności podczas realizacji SEO, będą mogły szybciej działać i przygotować skuteczny i długofalowy plan efektywnego pozycjonowania.

    Jaką firmę SEO w Warszawie wybrać?

    Jaką firmę SEO w Warszawie wybrać?

    Pozycjonowanie sklepu lub strony www w Warszawie warto powierzyć dobrym specjalistom. Usługi SEO w Warszawie oferuje wiele firm, które mogą pochwalić się wieloma sukcesami i dobrymi opiniami klientów. A jak wybrać tą najlepszą – tą która wie jak działać w obszarze “Pozycjonowanie Warszawa” bądź bardziej ogólnie “pozycjonowanie stron internetowych”? Warto kierować się przy tym kilkoma wytycznymi:

    Rozwiń
    • wysoka pozycja w rankingu – firma, która prowadzi działalność z zakresu usług SEO w Warszawie, sama powinna mieć jedną z wyższych pozycji w rankingu. Oczywiście nie musimy wybierać stron dodatkowo promowanych płatnie. Warto skupić się na wynikach nieopłaconych, położonych nieco niżej. Warte uwagi są z pewnością agencje pojawiające się w TOP10 wyników. Nie jest to jednak bezwzględny wymóg, bo równie dobrze można przypomnieć sobie starą maksymę mówiącą, iż: „Szewc w dziurawych butach chodzi”. Niekiedy najlepsze agencje mogą mieć nieco niedopracowaną stronę z racji braku czasu lub tak dużej ilości klientów co sprawia, że nie potrzebują bardzo wysokiej pozycji w Google, aby wciąż mieć nowe zlecenia.
    • schludna, estetyczna strona www – brak czasu nie może jednak sprawić, że witryna dobrej agencji świadczącej usługi SEO w Warszawie będzie zaniedbana. Strona www jest wizytówką każdej firmy, dlatego trudno może być zaufać firmie, która sama nie dba o swoją witrynę. Strona powinna być schludna, przejrzysta, a także zawierać wszystkie najważniejsze informacje, w tym zakres świadczonych usług, dotychczasowe osiągnięcia i kontakt. Strona powinna wyglądać nowocześnie i być dostosowana do urządzeń mobilnych, aby móc później tego samego wymagać w zakresie zleconej usługi.
    • wiele możliwości kontaktu, w tym numery komórkowe – na stronie internetowej fachowej agencji marketingowej powinny znaleźć się różne możliwości kontaktu. Coraz więcej agencji stawia jednak tylko formularz jako formę kontaktu z klientami. Nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ wciąż więcej osób preferuje kontakt telefoniczny niż obszerne opisywanie swojej sprawy. Im więcej możliwości kontaktu z firmą tym lepiej.
    • możliwość umówienia spotkania – każda firma SEO w Warszawie i nie tylko powinna oferować możliwość spotkania, na którym zostaną omówione wszystkie zagadnienia interesujące klienta. Obecnie jest coraz więcej możliwości spotkania, nie musi odbywać się ono face to face, zamiast tego można umówić się chociażby na spotkanie online za pośrednictwem Skype. Kontakt telefoniczny czy mailowy nigdy nie zastąpi spotkania, na którym będziemy mogli poznać naszego rozmówcę. Na spotkaniu osoby delegowane przez agencję powinny wykazywać się przygotowaniem merytorycznym, a także podstawową wiedzą na temat Twojej firmy. Jeśli już prowadziłeś wstępne rozmowy z wybraną agencją, to jej pracownicy powinni przygotować już nieco konkretniejsze rozwiązania na podstawie analizy Twojej strony i omówić możliwości jakie firma jest w stanie zaoferować. Nieprzygotowanie osób, z którymi rozmawiasz, może świadczyć o lekceważącym stosunku do Ciebie i Twojego zlecenia.
    • dobre recenzje klientów – podczas wyboru firmy SEO z Warszawy warto sugerować się opiniami zadowolonych i niezadowolonych klientów. Większość firm umieszcza dobre oceny swoich klientów na stronie internetowej. Warto jednak nieco bardziej zagłębić się w temat i poszukać opinii dostępnych szerzej w internecie np. na portalach z opiniami, na fanpage marki czy wizytówce Google. Jeśli wszystkie opinie i referencje układają się w spójną całość, to wówczas można być nieco bliżej wyboru konkretnej agencji i i powierzyć jej pozycjonowanie stron
    • sukcesy poparte autentycznymi danymi – oprócz pozytywnych opinii warto poprosić agencję o przedstawienie case study lub danych statystycznych popierających deklarowane sukcesy. Nic nie przemawia lepiej do wyobraźni jak liczby, które potwierdzą lepsze wyniki dotychczasowych klientów realizujących pozycjonowanie razem z agencją marketingową z, którą chcemy współpracować. Dostępne jest na rynku na tyle dużo narzędzi, że działania pozycjonerskie powinny być łatwe do pokazania a dobra agencja seo powinna wiedzieć jak je pokazać.
    • możliwość przygotowania indywidualnej oferty – rozmawiając z handlowcem czy innym przedstawicielem firmy SEO z Warszawy w dobrym tonie jest zaproponowanie przygotowania wstępnej, spersonalizowanej oferty. Oczywiście trudno, aby zawierała one bardzo szczegółowe informacje, jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, aby analityk agencji wykonał wstępny audyt witryny czy zaproponował słowa kluczowe, które przydadzą się podczas pozycjonowania w wyszukiwarce google.
    • dedykowany opiekun – jeśli decydujemy się na usługę SEO w Warszawie, to warto wiedzieć, z kim będziemy mieli kontakt, aby móc śledzić postępy lub kontaktować się w razie pytań i wątpliwości.
    • doświadczenie – zawsze powinniśmy zapytać o doświadczenie agencji marketingowej w kampaniach SEO. Nawet jeśli jesteśmy pierwszym klientem w tym zakresie, to z pewnością pracownicy, którzy będą odpowiedzialni za realizowane zadania, powinni mieć już za sobą udane kampanie SEO.
    • cena relatywna do jakości – poszukując agencji, warto pytać o cenę usługi. Zależy ona od wielu czynników, jednak powinniśmy otrzymać chociaż widełki cenowe, dostosowane do zakresu działań. Warto porównać te oferty i wybrać zakres cenowy jaki nas satysfakcjonuje. Należy być czujnym zarówno w przypadku zbyt wygórowanych, jak i niskich oczekiwań. Odrzucając skrajności, można będzie wyłonić najbardziej adekwatną cenę za pozycjonowanie SEO w Warszawie.
    • dobry kontakt – jeśli nie możemy dodzwonić się do osób odpowiedzialnych za nasz projekt, nikt sam z siebie nie kontaktuje się z nami i zapada przedłużająca się cisza, to powinna zapalić się nam czerwona lampka. Dobra agencja dba o swoich klientów i stara się pozostać z nimi w kontakcie.
    • przejrzyste zasady – już na samym początku warto ustalić zasady dotyczące kontaktu, przesyłania materiałów, raportowania działań czy rozliczania się na usługę. Jeśli jakieś elementy nie są dla Ciebie jasne, to od razu powinieneś o nie zapytać i wyjaśnić wszystko już na samym początku.
    • wzajemne zrozumienie i dobry „flow” – trudno na samym początku określić, czy uda Ci się złapać wspólny język i wzajemne porozumienie z agencją SEO, jednak już po pierwszym spotkaniu czy telefonie da się wyczuć czy odbieracie na podobnych falach. To bardzo ważne, także w trudnych sytuacjach, gdy obie strony będą musiały wykazać się wzajemnym zrozumieniem i szacunkiem.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie