Pozycjonowanie stron WWW w Warszawie i optymalizacja w Internecie to dwie kwestie, obok których nie można przejść obojętnie. Każda strona internetowa, blog, wizytówka Google czy sklep online mają swoje miejsce w wirtualnej przestrzeni. Na to, jaką pozycję w wynikach wyszukiwania zajmie dana witryna, wpływa wiele czynników.
Aby zdobyć jak najwyższą pozycję w rankingu Google, niezbędne jest skuteczne pozycjonowanie, które pomoże zdobyć więcej klientów. pozycjonowanie lokalne stron w Warszawie nie jest łatwe ze względu na bardzo dużą liczbę dostępnych usług. Aby więc przebić się na rodzimym rynku, niezbędna jest optymalizacja strony WWW, a także skuteczne pozycjonowanie stron na Warszawę.
Pozycjonowanie strony na Warszawę jest korzystne ze względu na algorytmy Google, pozwala też na łatwiejsze docieranie do klientów zainteresowanych naszymi produktami czy usługami. Algorytmem Google, który rozpoczął premiowanie stron pozycjonowanych lokalnie, jest Opos. Specjaliści przyznają, że od czasu jego wprowadzenia wyniki wyszukiwania są dokładniej dopasowywane do lokalizacji, w której znajdujemy się w danej chwili. Pozycjonowanie strony internetowej na Warszawę sprawdzi się w przypadku takich działalności, jak: sklep stacjonarny, salon urody, warsztat samochodowy czy pracownia szewska.
Obecnie praktycznie każde urządzenie, z którego korzystamy, ma wbudowany GPS lub sami wyszukując frazy, wpisujemy odpowiednią lokalizację, np. „weterynarz Łódź”. Zwykle tego typu usług szukamy jak najbliżej siebie. Dlatego, jeśli działamy w Warszawie, to powinniśmy jak najszybciej skupić się na pozycjonowaniu lokalnym Warszawa.
Pozycjonując stronę w Warszawie dla Twojej firmy, masz zdecydowanie większe szanse na to, że klient będzie zainteresowany dojazdem na miejsce i skorzystaniem z usługi. Trudno wyobrazić sobie osobę, która przemierzy kilkugodzinną drogę do weterynarza, gdy ma do czynienia z nagłym przypadkiem.
Jeśli w naszym mieście nie ma wyszukiwanej usługi, to wyszukiwarka Google pokaże tę, która znajduje się najbliżej. Najczęściej na pozycjonowanej stronie WWW w Warszawie znajdują się dokładne wskazówki dojazdu, oznaczenia na mapach, a nawet odnośniki do aplikacji, w której można sprawdzić, ile zajmie nam dojazd we wskazane miejsce.
Może się też zdarzyć, że będziemy potrzebowali usługi w miejscu, w którym aktualnie się znajdujemy poza miastem zamieszkania. To kolejny powód, dla którego warto pozycjonować stronę w Warszawie – dokładne wskazówki dojazdu i bliskość usługi pomoże w pozyskaniu klientów, którzy szybko do nas dojadą i w drugą stronę – u których równie szybko znajdzie się usługodawca.
Kolejnym aspektem, który warto wziąć pod uwagę, kiedy skupiamy się na pozycjonowaniu stron, jest funkcjonowanie algorytmu wyszukiwarki o nazwie Opos. Został wprowadzony we wrześniu 2016 roku, mając na celu uzależnienie wyników wyszukiwań od aktualnej, fizycznej lokalizacji użytkownika.
Od tego czasu pozycjonowanie w Warszawie ma jeszcze większy sens, gdyż stolica to miasto, w którym mieszka najwięcej osób, ale także wiele codziennie w nim bywa. Algorytm Opos pomógł firmom, które promują się lokalnie, zmienił witryny znajdujące się w najwyższych pozycjach wyszukiwania TOP3, a także wpłynął na wyniki, które otrzymujemy w Gogole Maps i na wizytówkach.
W pierwszym kroku warto dokładniej przyjrzeć się stronie i wykonać jej audyt. Ten zaś powinien zostać zlecony agencji SEO lub zawodowemu pozycjonerowi. W jego wyniku otrzymasz szczegółowe informacje odnośnie strony Twojej firmy, np.:
Poniżej podaliśmy listę czynników, które warto poddać audytowi.
Linki na stronie powinny być krótkie, pozbawione cyfr oraz dodatkowych znaków. Im prościej zbudowane, zawierające w swojej strukturze słowa kluczowe, tym lepiej.
Na pozycjonowanej stronie internetowej w Warszawie możemy przeprowadzić test responsywności, czyli dostosowania witryny do urządzeń mobilnych. Możemy usunąć niektóre jej części i przekształcić menu. Strony, które nie są responsywne, są spychane przez algorytmy wyszukiwania.
Po otrzymaniu wyniku audytu warto wprowadzić w życie optymalizację. Z pewnością należy zająć się redukcją wagi strony, ograniczyć ilość przekierowań, popracować nad ilością tekstu i innymi elementami. Ważna jest również odpowiednio przeprowadzona analiza słów kluczowych.
Ważnym elementem skutecznego pozycjonowania lokalnego w Warszawie jest rewizja elementów znajdujących się na stronie – tekst, zdjęcia, filmy, grafiki. Każde zdjęcie powinno być podpisane atrybutem ALT, który stanowi niewidzialną warstwę obrazu. Kluczowym elementem są jednak treści zawarte na stronie. Do każdego istotnego słowa kluczowego warto dołączyć lokalizację. Warto jednak zadbać o to, by frazy były naturalnie wplecione w tekst – algorytm Google równie dobrze może obniżyć naszą pozycję, jeśli wykryje próbę nieuczciwych działań.
Można także popracować nad tworzeniem tzw. long taili. To zdecydowanie dłuższe frazy niż te jedno- czy dwuwyrazowe. Wskazane jest, aby rozwijać frazy pod long tail, czyli wprowadzać pozycjonowanie szerokie. Dzięki temu użytkownik dotrze do usługodawcy, który świadczy interesującą go usługę. Dodatkowo mamy pewność, że klienci przychodzący na naszą stronę są wstępnie wyselekcjonowani.
Kolejnym ważnym elementem podczas pozycjonowania strony internetowej lub sklepów internetowych w Warszawie w organicznych wynikach wyszukiwania jest umieszczenie danych dotyczących lokalizacji. Pomaga to użytkownikom i wspiera lokalne pozycjonowanie Warszawa. Podobnie jest z mapami, które mogą zostać zaciągnięte z Google Maps. Witryny składające się z tradycyjnych zakładek najczęściej zawierają podstronę „Kontakt”, w której oprócz formularza, telefonu czy maila kontaktowego znajduje się dokładny adres z mapą.
Warto również korzystać z zewnętrznych możliwości pozycjonowania lokalnego w Warszawie. Wśród nich mogą znaleźć się np. wizytówki oraz panoramy firm, w których umieścimy informacje kontaktowe i dojazdowe. Konieczna jest odpowiednia optymalizacja wizytówki Google. Warto zadbać o kilka jej elementów:
Kolejnym elementem, który składa się na proces mający na celu skuteczne pozycjonowanie Warszawa, jest zadbanie o opinie od użytkowników. Pozytywne głosy są zawsze mile widziane. Warto odpisywać na każdą ocenę i dopytywać o przyczyny negatywnych opinii.
Częścią prac obejmujących pozycjonowanie stron Warszawa są te wchodzące w skład pozycjonowania lokalnego i wykonywane bezpośrednio na stronie internetowej czy wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie może odbywać się na kilku frontach, np.:
Mimo że sklepy internetowe mają zwykle zasięg na całą Polskę i nie tylko, to zdarza się, że chcemy pozycjonować sklep w Warszawie lokalnie, aby dotrzeć do klientów znajdujących się jak najbliżej. Wiele osób preferuje tę formę, aby najpierw zobaczyć produkt, sprawdzić, czy działa i dopiero sfinalizować zakup.
Jeśli chcemy pozycjonować lokalnie sklep internetowy w Warszawie i w związku z tym zawalczyć z lokalną konkurencją, warto najpierw rozejrzeć się, co oferuje konkurencja (na jakie słowa kluczowe się pozycjonuje, jakie ma ceny produktów). Dobry research to podstawa nie tylko w czasie kiedy za cel obierzemy pozycjonowanie lokalne Warszawa.
Warto również sprawdzić, jak reklamuje się konkurencja, jakie kanały przekazu wykorzystuje. W zależności, jak określimy grupę docelową i na podstawie profilowania konkretnych person marketingowych dowiemy się, w jakich miejscach warto się pojawić, aby zauważył nas potencjalny klient w danej lokalizacji.
Warto się pozycjonować lokalnie w Warszawie ze względu na:
Algorytmy się zmieniają, podobnie z aktualizacjami i wytycznymi Google. Dlatego, rozpoczynając pozycjonowanie stron Warszawa, należy zrobić początkową, dużą optymalizację opartą o profesjonalny audyt.
Po optymalizacji następuje pozycjonowanie, które powinno trwać tak długo, jak długo zamierzamy prowadzić swoją działalność. Wszyscy specjaliści przyznają, że pozycjonowanie stron Warszawa praktycznie nigdy się nie kończy. Jeśli choć na chwilę wypadniemy z obiegu, może pokonać nas silniejsza konkurencja, dlatego nie warto zastanawiać się, jak długo będzie trwało pozycjonowanie stron Warszawa, ale czy znajdziemy w swoim budżecie miesięczną, stałą kwotę, za którą będziemy mogli realizować działania.
Nie możemy spodziewać się, że po miesiącu, dwóch czy trzech od rozpoczęcia działań od razu zaobserwujemy wysoki wzrost w odwiedzinach strony, napływie nowych klientów czy osiągniemy wysokie pozycje. Jeśli chodzi o pozycjonowanie Warszawa, to zdecydowanie powinniśmy nastawić się na długofalowe działania i efekty dopiero po pół roku czy roku od rozpoczęcia prac.
Każda agencja, która obieca efekty w niedługim czasie, raczej mija się z prawdą lub stosuje nieuczciwe praktyki, które mogą podnieść stronę w wyszukiwarce, ale ostatecznie kończą się przykrymi konsekwencjami, w tym nawet zbanowaniem strony.
Dlatego, jeśli decydujemy się na pozycjonowanie Warszawa, to przygotujmy wspólnie z pracownikami branży SEO plan, według którego będziemy działać, aby zwołać nowych klientów. Jeśli starania nie będą przynosiły efektów, wówczas możemy pomyśleć o zmianach w strategii.
Jeśli działania nie przynoszą skutków nawet mimo naszej cierpliwości, to lepiej je zmienić niż tkwić w miejscu. Poza tym nasza konkurencja także nie śpi i pracuje na swoją dobrą pozycję w wyszukiwarce. Najlepiej więc jak najszybciej rozpocząć działania pozycjonujące, aby prześcignąć firmy posiadającymi wysokie pozycje.
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych Warszawa należy rozpocząć od optymalizacji, którą poprzedza kompleksowy audyt SEO. A co kryje się pod pojęciem optymalizacja? To wszystkie działania, które trzeba będzie wykonać, aby strona internetowa lepiej się pozycjonowała i była bardziej „przyjazna” dla wyszukiwarki Google – jej algorytmów, robotów i aktualizacji. Istnieje wiele możliwości, aby wspomóc skuteczne pozycjonowanie stron lokalnie w Warszawie, a więc zyskać wielu klientów z sąsiedztwa.
Przede wszystkim należy zadbać o poprawność kodu HTML naszej strony (bez żadnych błędów i niepotrzebnych dodatków). Następnie warto zająć się linkami obecnymi na stronie. Najlepiej, żeby były jak najkrótsze i zawierały słowa kluczowe, na które chcemy się pozycjonować.
W linku oczywiście może znajdować się nasza lokalizacja. Wszystkie zdjęcia znajdujące się na stronie również powinny być podpisywane słowami kluczowymi z lokalizacją.
Należy także pamiętać o wszystkich treściach znajdujących się na stronie. Warto nasycić je odpowiednią ilością słów kluczowych. Niezbędne jest także tworzenie dłuższych long tail, aby wpasować się w wymogi wyszukiwarki Google. Znany jest algorytm Google BERT (Bidirectional Encoder Representation from Transformers), który wyłapuje frazy long tail i promuje strony, na których się znajdują. Ponadto absolutnie nie można kopiować treści z innych witryn. Konieczna jest więc absolutna unikatowość.
Pozycjonowanie sklepów oraz pozycjonowanie stron Warszawa warto rozpocząć od pełnej optymalizacji. Powinna zawierać takie elementy, jak:
Optymalizacja sklepu i późniejsze pozycjonowanie stron internetowych to proces, który jest długotrwały, dlatego należy wykazać się cierpliwością. W sklepie internetowym ciągle pojawiają się nowe produkty, kategorie, producenci czy wpisy blogowe, nad którymi trzeba nieustannie pracować, między innymi pod kątem słów kluczowych. Wysiłek, który zostanie włożony w optymalizację i pozycjonowanie sklepu internetowego w Warszawie, z pewnością po pewnym czasie przyniesie oczekiwane korzyści.
Jeśli interesuje nas pozycjonowanie strony w Warszawie lub pozycjonowanie sklepu w Warszawie czy wizytówki Google, to usługi SEO w Warszawie są jednymi z najlepiej rozwiniętych w Polsce. Warto też wiedzieć, czym jest SEO. Bardzo często mylone jest z pozycjonowaniem nawet przez osoby związane z tą branżą.
Każda licząca się na rynku agencja marketingowa posiada swoich specjalistów od SEO i pozycjonowania, którzy są na bieżąco z aktualnymi trendami w wyszukiwarce. Większość z nich oprócz samego SEO proponuje także kontynuację działań poprzez pozycjonowanie stron w Warszawie. Są w stanie też przygotować skuteczny, długofalowy plan efektywnego pozycjonowania oraz wspomóc proces pozycjonowania stron internetowych i pozyskiwać klientów.
Pozycjonowaniem sklepu lub strony WWW w Warszawie powinna zająć się agencja SEO, w której zespole znajdują się doświadczeni specjaliści SEO. Jak wybrać tę najlepszą, która poprawi widoczność Twojej strony? Warto kierować się przy tym kilkoma wytycznymi:
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.