Spory wybór w sektorze usług (np. w turystyce czy gastronomii), ale także w innych obszarach powoduje, że przedsiębiorcom niezwykle trudno przebić się przez ścianę konkurencji i dotrzeć ze swoim przekazem do większego grona. Kampanie reklamowe w lokalnych gazetach czy stacjach radiowych nie wystarczą – bardzo ważne są także działania prowadzone w sieci pod kątem wyszukiwarek. Właśnie dlatego w przypadku usługi pozycjonowania stron Włocławek jest terenem wymagającym szczególnej uwagi i określonego planu działania.
Źródło: nowakowskimarcin1 / pixabay.com
Użytkownicy szukają w Internecie dosłownie wszystkiego, w tym też rozwiązań problemów dnia codziennego. Twoja firma z pewnością jest w stanie pomóc im w niektórych z sytuacji lub zaoferować produkt, który zaspokoi ich potrzeby. Problem polega na tym, że jeśli nie zadbasz o pozycjonowanie stron np. we Włocławku, użytkownicy po prostu Cię nie znajdą. Albo – scenariusz jeszcze bardziej prawdopodobny – znajdą usługi konkurencji, która zadbała o pozycjonowanie i jako pierwsza wyskoczyła na ich ekranie.
Włocławek to miejsce rozwoju wielu biznesów, co z jednej strony daje duże możliwości zysków, a z drugiej wywiera ogromną presję ze strony konkurencji. Chcąc zbudować stałe grono klientów i przyspieszyć pozyskiwanie nowych, pozycjonowanie stron Włocławek jest podstawą.
Wysoka pozycja w wyszukiwarce świadczy o tym, że marketing internetowy firmy stoi na dobrym poziomie. Taka firma wie, jak dotrzeć do klienta i inwestuje w swoją widoczność w sieci. Dla wielu konsumentów to sygnał, że poważnie podchodzi do swojego biznesu i jej usługi będą godne zaufania.
Jeśli nie jesteś profesjonalistą, trudno będzie Ci z marszu przygotować całą strategię pozycjonowania strony, a tym bardziej sukcesywnie ją wdrażać. Tymczasem działanie bez planu to krótka droga do tego, by w pozycjonowanie stron na Włocławek wkradł się chaos, który z pewnością nie poprawi pozycji Twojej strony internetowej w wyszukiwarce.
SEO, a dokładnie Search Engine Optimization, to po pierwsze kwestie techniczne, sięgające nawet kodu strony lub szybkości jej ładowania, po drugie zaś content marketing, a więc treści, które na stronie mogą znaleźć odbiorcy. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: czy będziesz w stanie wziąć na swoje barki te działania i wykonać je na odpowiednim poziomie?
Osobną kwestią są częste zmiany algorytmu i wytycznych ze strony Google. Profesjonalni pozycjonerzy stale trzymają rękę na pulsie i reagują od razu, gdy pojawi się nowa aktualizacja. Jeśli nie jesteś w tej dziedzinie ekspertem, warto powierzyć te obowiązki firmie SEO.
Źródło: DiggityMarketing / pixabay.com
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wpływa na: zwiększenie ruchu na stronie; dużo lepszą konwersję (to wszystkie pożądane przez Ciebie aktywności ze strony klienta – sprzedaż, wypełnienie formularza kontaktowego, wysłanie zapytania dot. oferty itp.); wzrost świadomości konsumenckiej; zbudowanie wizerunku eksperta (lokalne pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko aspekty techniczne, ale także content marketing, czyli jakościowe treści, które pojawią się na Twojej stronie. Artykuły blogowe czy poradniki, które pomogą czytelnikom rozwiązać problem, zbudują Twoją pozycję jako specjalisty).
UX (User Experience) to podejście, które za główną i najważniejszą perspektywę bierze doświadczenia użytkownika. O tym, że strona WWW jest (lub nie jest) przyjazna odbiorcy, decyduje wiele drobnych kwestii składających się na generalny odbiór witryny. Może to być np.: intuicyjność strony (odpowiednie przyporządkowanie artykułów do konkretnych kategorii oraz same nazwy tych kategorii); atrakcyjny design; szybkość ładowania (jeśli czas będzie się wydłużał, klient może się zirytować i wybrać inną firmę).
Pozycjonowanie stron z uwzględnieniem elementów UX może być świetnym remedium na porzucane koszyki zakupowe, z którymi zmaga się wiele działających w sieci przedsiębiorców z Włocławka.
Skoro masz już stronę WWW, oczywistym jest, że nie robisz jej dla siebie – musisz zatem dołożyć starań, by dotarło do niej jak największe grono potencjalnych klientów. Działalności, które wyjątkowo potrzebują pozycjonowania, to: sklepy online; usługi lokalne; strony internetowe typu landing page ( prosta strona docelowa, bez podstron czy zakładek); strona-wizytówka firmy w Google Maps.
Źródło: rupixen / pixabay.com
Frazę kluczową (lub samo słowo kluczowe) bezwzględnie powinieneś zawrzeć w treściach na swojej stronie. Są one dokładnym odbiciem tego, co klient wpisuje w wyszukiwarkę, poszukując konkretnych usług czy produktów.
W procesie pozycjonowania wyróżnić można wiele rodzajów fraz. Podział może zależeć od ich długości, zawartości, a nawet użytego w nich języka (eksperckiego bądź bardziej ogólnego). Jednym z podstawowych podziałów jest podział na frazy krótkie, ogólne – składające się z 1-2 słów – oraz frazy long tail z tzw. długim ogonem, które są bardziej precyzyjne i dłuższe (3 i więcej słów).
Frazy ogólne są ważne i nie warto z nich rezygnować, jednak to frazy z długim ogonem cieszą się najczęściej lepszą konwersją.
Freelancer to tzw. wolny strzelec, czyli osoba, która może pracować bez stałej umowy z wieloma klientami. Są to głównie konkretne zadania, do wykonania których zobowiązuje się taka osoba. Agencja SEO natomiast to firma zajmująca się konkretnie pozycjonowaniem stron internetowych. Taka organizacja ma zwykle dość rozbudowaną strukturę, od pozycjonerów zajmujących się aspektami technicznymi, przez analityków, aż po specjalistów od content marketingu.
Zarówno freelancer, jak i agencja mogą prowadzić skuteczne pozycjonowanie stron internetowych i osiągać w tym sukcesy. Różnica może być odczuwalna w zakresie tempa oraz sposobu działania. To od charakteru Twojej działalności zależy, które z rozwiązań będzie dla niej korzystniejsze. Na pewno warto wziąć pod uwagę, że: w agencji praca rozkłada się równomiernie na wiele osób, a nawet na całe działy; freelancer natomiast musi sobie radzić samodzielnie z każdym aspektem pozycjonowania; współpraca z freelancerem może być nieco bardziej elastyczna, niż ta z agencją, ponieważ to on decyduje o poszczególnych działaniach na stronie WWW; gdy jeden z pracowników w agencji zachoruje, szybko można znaleźć za niego zastępstwo – freelancer nie ma tego komfortu; freelancer nie ma szans np. na krytyczną ocenę swojej pracy ze strony reszty zespołu czy pomocną wskazówkę.
Zwróć szczególną uwagę na: doświadczenie poparte liczbami (specjaliści znają specyfikę różnych branż, są na bieżąco z tym, jak działają algorytmy wyszukiwarki i wiedzą, w jaki sposób rozwiązać poszczególne problemy z witryną. Przed rozpoczęciem współpracy możesz poprosić o statystyki, które zaprezentują konkretne efekty działań pozycjonerskich danej firmy); elastyczność (specjaliści powinni być mistrzami researchu oraz brać pod uwagę budżet, którym dysponujesz); opinie i rekomendacje (warto przeczytać, co piszą w Internecie inni użytkownicy, jeśli chodzi o lokalne pozycjonowanie).
Źródło: Campaign Creators / unsplash.com
W świecie SEO istnieje kilka modeli rozliczania, wśród nich te bardziej i mniej korzystne: rozliczenie abonamentowe (comiesięczna kwota, z której część inwestowana jest w działania pozycjonerskie, a część przypada samej agencji); rozliczenie za efekt; rozliczenie za pracę (przedsiębiorca otrzymuje gwarancję wykonania pewnych prac, które w efekcie mają zwiększyć widoczność strony); rozliczenie za godzinę; rozliczenie hybrydowe (łączy w sobie różne modele rozliczeń, które zależą od indywidualnych umów między firmą a agencją SEO Włocławek).
Elementy, które umowa powinna zawierać, to: czas obowiązywania umowy (zwróć szczególną uwagę na okres wypowiedzenia. Będzie dla Ciebie istotny zwłaszcza wtedy, gdy nie będziesz zadowolony z pracy zajmującej się lokalnym SEO); zasady rozliczenia; sposób raportowania wyników (jak często je otrzymasz, czego będą dotyczyć i w jakiej formie będą dla Ciebie dostępne); czas na uwagi względem działań; kary umowne.
Pamiętaj, że jeśli będziesz mieć dodatkowe wątpliwości lub któryś z zapisów będzie dla Ciebie niejasny, zawsze warto poprosić o stosowną interpretację prawnika.
Działania pozycjonerskie dotyczą podjęcia działań w obrębie sieci, dlatego nie ma żadnych przeszkód, by także komunikacja z Tobą odbywała się w 100% online na terenie całej Polski.
Jedną z podstawowych umiejętności pozycjonera jest odpowiedni research oraz korzystanie z narzędzi, które dostarczają masy cennych informacji. Dla doświadczonej osoby nie ma zatem znaczenia, czy chodzi o pozycjonowanie Włocławek czy np. pozycjonowanie w Warszawie lub Poznaniu.
Witrynę internetową można pozycjonować nie tylko lokalnie czy na terenie całego kraju, ale również w obrębie innych państw. Mowa wtedy o tzw. pozycjonowaniu zagranicznym. Jeśli przedsiębiorca poszukuje możliwości pozycjonowania we Włocławku, może zainteresować się pozycjonowaniem stron zagranicznych pod warunkiem, że jego firma planuje otworzyć się na nowy rynek.
Pozycjonowanie zagraniczne ma dokładnie taki sam cel, jak to przeprowadzane na terenie Polski. Chodzi o to, by Twoja strona wyświetliła się wysoko w rankingu Google, gdy klient wpisze powiązane z nią słowa kluczowe. Warto zwrócić uwagę na: odpowiednią domenę; kwestie kulturowe oraz adekwatne treści.
Audyt SEO polega na sprawdzeniu aktualnej „kondycji” strony. Dzięki temu Ty otrzymujesz wskazówki i raport mówiący o tym, jakie kwestie w obrębie witryny wymagają poprawek, a agencja ma szansę zaoferować Ci odpowiednio dopasowane działania.
Podczas audytu sprawdzane są m.in.: obecna pozycja (widoczność) strony w wyszukiwarce Google; struktura witryny i jej nawigacja; odpowiednio skonstruowane i sformatowane treści; adresy URL; szybkość ładowania witryny; działania konkurencji w danej branży.
Audyt SEO przyda się, gdy: tworzona jest nowa strona internetowa; następują duże zmiany na stronie; strona otrzymała kary od Google; występują problematyczne symptomy (np. statystyki lecą w dół i obserwujesz nagły spadek ruchu na stronie bądź inne odchylenia od normy).
Audyt może być bardzo pomocny także w kwestii oszacowania potrzebnego budżetu.
Na ostateczną cenę pozycjonowania wpływ ma wiele czynników, np.: aktualny stan witryny (istotne są zarówno kwestie techniczne, jak i związane z treściami na stronie); rozmiar strony (im większa, tym większych inwestycji wymaga); rodzaj strony; twoja branża i konkurencyjność; rynek docelowy; historia Twojej domeny (jak długo istnieje witryna i czy w przeszłości nie otrzymała żadnych kar ze strony wyszukiwarki); ustalony zakres prac (np. to, na ile słów kluczowych będzie pozycjonowana Twoja witryna lub ilość jakościowych treści, które trzeba będzie stworzyć).
Skuteczne pozycjonowanie lokalne Twojej witryny jest procesem złożonym. Na jego przebieg i skuteczność ma wpływ wiele czynników, spośród których tylko część zależna jest od działań pozycjonera.
Pierwsze efekty dla procesu, jakim jest pozycjonowanie Włocławek, są widoczne po co najmniej 3 miesiącach – mowa tu np. o wzroście ruchu organicznego. Na zajęcie czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania w przypadku pozycjonowania stron we Włocławku trzeba zwykle poczekać dłużej – nawet ponad 9-12 miesięcy w przypadku bardziej popularnych słów kluczowych.
Na szybkość widocznych efektów wpływ mogą mieć: aktualna pozycja i widoczność strony w wyszukiwarce; budżet, którym dysponujesz; ewentualne kary od wyszukiwarki; zasięg pozycjonowania; jakość świadczonych przez agencję SEO usług; branża (konkurencja).
Po ustaleniu strategii można podjąć szereg kolejnych działań, takich jak: optymalizacja strony (dostosowanie jej kodu i treści do aktualnych wytycznych ze strony Google); treści na stronie (powinny uwzględniać kluczowe frazy SEO, być unikalne i odpowiednio sformatowane); link building (wszystkie linki, które prowadzą do Twojej witryny. Mogą być umieszczone na zewnętrznych stronach lub wewnątrz danej strony); dbanie o responsywność (optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych).
Źródło: Glenn Carstens-Peters / unsplash.com
Działania SEO dzielą się na: on-page (optymalizacja czasu ładowania witryny, poprawki w samym kodzie strony czy adresach URL oraz zadbanie o odpowiednie formatowanie obecnych na niej treści); off-page (budowanie profilu linkowego witryny, aktywność w mediach społecznościowych, dbanie o wizytówki online).
Dopiero połączenie obu typów działań przyniesie równomierne i realne skutki, dlatego nie warto zaniedbywać żadnego z nich. Aby mieć pełen obraz sytuacji i na bieżąco monitorować postępy pozycjonowania Twojej witryny, dobrze zaglądać do statystyk.
W przypadku aktualizacji czy uzupełniania takiej wizytówki musisz pamiętać o: aktualnych danych kontaktowych; godzinach otwarcia firmy; estetycznych zdjęciach siedziby/lokalu; opiniach klientów.
Mowa o takich działaniach, jak: zbyt duże nasycenie tekstów za pomocą słów kluczowych; nieuczciwe zdobywanie linków; działania, które podchodzą pod SPAM (np. wklejanie linków na forach do tego nieprzeznaczonych lub tworzenie nieprawdziwych opinii).
Oczywiście – warto pozycjonować lokalnie! Jeśli nie zadbasz o pozycjonowanie swojej strony we Włocławku, nie będziesz w stanie wyprzedzić konkurencji, rozwinąć firmy bądź też wreszcie zwiększyć swoich zysków. Tymczasem lepiej wypozycjonowane strony pojawiać się będą na każde zapytanie, które kierować będą potencjalni klienci.
Na pozycjonowanie strony internetowej we Włocławku powinien zdecydować się każdy przedsiębiorca, który reklamuje się w sieci, a który nie chce, by jego działania trafiały w pustkę. Jeśli więc zależy Ci na zwiększonym ruchu na stronie, zmniejszeniu liczby porzuconych koszyków czy po prostu zwielokrotnieniu wyników sprzedażowych, lokalne pozycjonowanie stron jest tym, w co warto zainwestować.
Koszty pozycjonowania stron we Włocławku zależne są od wielu czynników. Na cenę tego procesu wpływa między innymi konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych czy aktualna pozycja witryny w Google. Aby uzyskać dokładną wycenę, warto skonsultować się z wybraną agencją SEO.
Mimo że pozycjonowanie lokalne na Włocławek jest nieco mniej czasochłonne niż standardowe SEO, na efekty również trzeba nieco poczekać. Jako że przeprowadzenie dokładnych badań i zastosowanie poszczególnych technik SEO jest dość wymagające, pierwsze wyniki pojawiają się z reguły dopiero po kilku miesiącach.
Pozycjonowanie we Włocławku gwarantuje szereg istotnych korzyści, dzięki którym firma może nieustannie się rozwijać. Ponadto dość opłacalnym przedsięwzięciem, dlatego każda marka z Włocławka powinna się nią zainteresować.
Pozycjonowanie na Włocławek to świetna inwestycja, która zapewnia szereg istotnych dla rozwoju marki korzyści. Zaliczyć do nich można: lepszą widoczność w Google, satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe, większy ruch w witrynie i wzmożone zaufanie grupy docelowych odbiorców.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.