Pozycjonowanie W艂oc艂awek

Bezp艂atny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zam贸w bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO z naszym doradc膮.

    W艂oc艂awek to miasto, kt贸re po艂o偶one jest w 艣rodkowej cz臋艣ci Polski, dlatego spotyka si臋 tu wiele w臋z艂贸w komunikacyjnych. To te偶 jedno z najstarszych miast kraju, w kt贸rym znajduje si臋 a偶 70 obiekt贸w zarejestrowanych jako zabytki. Nie brak tu r贸wnie偶 obiekt贸w infrastruktury sportowej, religijnej czy kulturalnej. Centralna pozycja W艂oc艂awka powoduje, 偶e stanowi on 艣wietn膮 baz臋 wypadow膮 do wielu innych, wi臋kszych miast, a sam W艂oc艂awek oferuje bogat膮 ofert臋 noclegow膮 i rozrywkow膮. Do wyboru tury艣ci maj膮 a偶 2 hotele czterogwiazdkowe, 5 hoteli trzygwiazdkowych i wiele innych, mniejszych obiekt贸w tego typu, dzia艂aj膮cych na zasadach hosteli czy pensjonat贸w.

    Spory wyb贸r w sektorze us艂ug (np. w turystyce czy gastronomii), ale tak偶e w innych obszarach powoduje, 偶e przedsi臋biorcom jest niezwykle trudno przebi膰 si臋 przez 艣cian臋 konkurencji i dotrze膰 ze swoim przekazem do wi臋kszego grona. Reklamy w lokalnych gazetach czy stacjach radiowych nie wystarcz膮 鈥 bardzo wa偶ne s膮 tak偶e dzia艂ania prowadzone w sieci. W艂a艣nie dlatego, je艣li chodzi o pozycjonowanie W艂oc艂awek jest terenem wymagaj膮cym szczeg贸lnej uwagi i okre艣lonego planu dzia艂ania.

    Pozycjonowanie lokalne we W艂oc艂awku

    Pozycjonowanie lokalne we W艂oc艂awku

    Internet mo偶na opisa膰 jak ogromn膮 baz臋 danych, kt贸ra stale ro艣nie. Dla stron firmowych czy tych dotycz膮cych marki osobistej wa偶ne s膮 reklamy (np. w mediach spo艂eczno艣ciowych), jednak najwa偶niejsza jest pozycja w samej wyszukiwarce Google. Tylko w ci膮gu jednego miesi膮ca liczba wyszuka艅 wynosi od 40 do 60 miliard贸w (wed艂ug danych z 2017 roku). To oznacza, 偶e u偶ytkownicy szukaj膮 w Internecie dos艂ownie wszystkiego, w tym te偶 rozwi膮za艅 codziennych problem贸w. Twoja firma z pewno艣ci膮 jest w stanie pom贸c im w niekt贸rych z codziennych sytuacji lub zaoferowa膰 produkt, kt贸ry zaspokoi ich potrzeby. Problem polega na tym, 偶e je艣li nie zadbasz o pozycjonowanie witryny we W艂oc艂awku (czy w jakimkolwiek mie艣cie, gdzie dzia艂asz), u偶ytkownicy po prostu Ci臋 nie znajd膮. Albo 鈥 scenariusz jeszcze bardziej prawdopodobny 鈥 znajd膮 us艂ugi konkurencji, kt贸ra zadba艂a o pozycjonowanie i jako pierwsza wyskoczy艂a na ich ekranie.

    Pozycjonowanie we W艂oc艂awku 鈥 dlaczego pozycja strony jest tak wa偶na?

    Pozycjonowanie we W艂oc艂awku 鈥 dlaczego pozycja strony jest tak wa偶na?

    Jak wspomniano wy偶ej, W艂oc艂awek to miejsce rozwoju wielu biznes贸w, co z jednej strony daje du偶e mo偶liwo艣ci zysk贸w, ale te偶 ogromn膮 presj臋 ze strony konkurencji. Chc膮c zbudowa膰 sta艂e grono klient贸w i przyspieszy膰 pozyskiwanie nowych, we W艂oc艂awku pozycjonowanie strony jest podstaw膮. Jednak dlaczego w艂a艣ciwie wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest tak istotna?

    Rozwi艅

    Wyobra藕 sobie, 偶e sam jeste艣 osob膮, kt贸ra w艂a艣nie pierwszy raz przyjecha艂a do W艂oc艂awka i chcesz np. znale藕膰 restauracj臋, by zje艣膰 w niej obiad. Nie znasz nikogo z miasta i nie masz 偶adnych rekomendacji ze strony znajomych, wi臋c pozostaje Ci wpisa膰 odpowiednie has艂o w wyszukiwark臋: restauracja W艂oc艂awek lub np. dobry obiad we W艂oc艂awku. Google szybko poka偶e Ci propozycje restauracji i wska偶e je na mapce. Prawdopodobnie przejrzysz pierwsze trzy, mo偶e pi臋膰 propozycji, i wybierzesz co艣 spo艣r贸d nich 鈥 zw艂aszcza, gdy zale偶y Ci na czasie. Tak samo b臋d膮 dzia艂a膰 Twoi klienci! W艂a艣nie dlatego w miastach takich jak W艂oc艂awek pozycjonowanie jest wa偶ne. Je艣li Twoja firma nie zajmie wy偶szych pozycji w Google, ma艂o kto w og贸le na ni膮 zajrzy.

    Dodatkowo, wysoka pozycja w wyszukiwarce 艣wiadczy tak偶e o dobrym marketingu firmy. Taka firma wie, jak dotrze膰 do klienta i inwestuje w swoj膮 widoczno艣膰 w sieci. Dla wielu konsument贸w to sygna艂, 偶e firma powa偶nie podchodzi do swojego biznesu i jej us艂ugi b臋d膮 sta膰 na wysokim poziomie.

    Pozycjonowanie samemu 鈥 czy to w og贸le mo偶liwe?

    Pozycjonowanie samemu 鈥 czy to w og贸le mo偶liwe?

    Odpowiadaj膮c na pytanie z nag艂贸wka: teoretycznie tak. Je艣li chcesz postawi膰 na np. pozycjonowanie lokalne we W艂oc艂awku, mo偶esz oczywi艣cie spr贸bowa膰 swoich si艂. Licz si臋 jednak z ryzykiem, jakie niesie za sob膮 taka sytuacja:

    Pozycjonowanie samodzielne to ryzyko chaosu

    Je艣li nie jeste艣 profesjonalist膮, trudno b臋dzie Ci z marszu przygotowa膰 ca艂膮 strategi臋 pozycjonowania strony, a tym bardziej sukcesywnie j膮 wdra偶a膰. Tymczasem dzia艂anie bez planu to kr贸tka droga do tego, by w pozycjonowanie wkrad艂 si臋 chaos, kt贸ry z pewno艣ci膮 nie poprawi pozycji Twojej strony w wyszukiwarce.

    Rozwi艅

    Pozycjonowanie samodzielne to masa czasu

    Pozycjonowanie to bardzo z艂o偶ona kwestia (tak偶e wtedy, gdy mamy na my艣li tylko pozycjonowanie we W艂oc艂awku czy w obr臋bie innego, pojedynczego miasta). SEO to po pierwsze kwestie techniczne, si臋gaj膮ce nawet kodu strony lub szybko艣ci jej 艂adowania, po drugie za艣 kwestie contentowe, a wi臋c tre艣ci, kt贸re na stronie mog膮 znale藕膰 odbiorcy. Nawet w profesjonalnych agencjach zadania dotycz膮ce pozycjonowania s膮 dzielone na poszczeg贸lnych pracownik贸w, specjalizuj膮cych si臋 np. wy艂膮cznie w pisaniu tekst贸w. Musisz odpowiedzie膰 sobie na pytanie: czy b臋dziesz w stanie wzi膮膰 na swoje barki dzia艂ania wszystkich tych os贸b i wykona膰 je na odpowiednim poziomie?

    Osobn膮 kwesti膮 s膮 cz臋ste zmiany algorytmu i wytycznych ze strony Google. Profesjonalni pozycjonerzy stale trzymaj膮 r臋k臋 na pulsie i reaguj膮 od razu, gdy pojawi si臋 nowa aktualizacja. Je艣li nie jeste艣 w tej dziedzinie ekspertem, warto powierzy膰 te obowi膮zki agencji SEO. W ten spos贸b Twoja strona zyska wy偶sze pozycje w wyszukiwarce, a Ty b臋dziesz m贸g艂 skupi膰 si臋 na rozwoju firmy.

    Pozycjonowanie samodzielne to ryzyko negatywnych konsekwencji

    Musisz pami臋ta膰, 偶e nie wszystkie Twoje dzia艂ania musz膮 spodoba膰 si臋 tak偶e do艣膰 kapry艣nym robotom Google鈥檃. Tak偶e pozycjonowanie lokalne we W艂oc艂awku musi dostosowa膰 si臋 do ci膮g艂ych zmian wyszukiwarkowego giganta. Nieznajomo艣膰 pewnych zasad zdecydowanie mo偶e zaszkodzi膰 pozycjonowaniu Twojej strony, w najgorszym przypadku skutkuj膮c na艂o偶eniem na ni膮 filtra czy nawet bana. Obie te kary oznaczaj膮 jedno: bardzo ograniczon膮 (lub niemal 偶adn膮) widoczno艣膰 w sieci, kt贸ra szybko prze艂o偶y si臋 na spadek klient贸w i zysk贸w w firmie.

    Pozycjonowanie strony we W艂oc艂awku 鈥 jakich efekt贸w mo偶esz si臋 spodziewa膰?

    Pozycjonowanie strony we W艂oc艂awku 鈥 jakich efekt贸w mo偶esz si臋 spodziewa膰?

    Wiesz ju偶, 偶e W艂oc艂awek to miasto do艣膰 trudne pod wzgl臋dem konkurencji, a dzi臋ki pozycjonowaniu klienci 艂atwiej odnajd膮 Twoj膮 firm臋 w sieci. Na co dok艂adnie wp艂ywa wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania?

    Rozwi艅
    • zwi臋kszenie ruchu na stronie 鈥 cho膰 ruch na stronie nie r贸wna si臋 automatycznie sprzeda偶y Twoich produkt贸w, to z ca艂膮 pewno艣ci膮 zwi臋ksza on szanse na konwersj臋 ze strony klienta. Dodatkowo, dzi臋ki ruchowi na stronie dowiesz si臋 wi臋cej o zachowaniach konsument贸w, co pozwoli Ci usprawni膰 kolejne dzia艂ania marketingowe, ulepszy膰 lejek sprzeda偶owy i sam膮 witryn臋.
    • du偶o lepsza konwersja 鈥 wy偶ej zosta艂a wspomniana konwersja. Co dok艂adnie oznacza? To wszystkie po偶膮dane przez Ciebie aktywno艣ci ze strony klienta. Najcz臋stsz膮 z nich jest, oczywi艣cie, sprzeda偶, jednak mo偶e by膰 ich wi臋cej: wype艂nienie formularza kontaktowego, wys艂anie zapytania dot. oferty czy wreszcie zapisanie si臋 na newsletter lub webinar.
    • wzrost 艣wiadomo艣ci konsumenckiej 鈥 nawet, je艣li klient nie zdecyduje si臋 od razu na skorzystanie z Twoich us艂ug, widz膮c cz臋sto nazw臋 czy logo Twojej firmy, pod艣wiadomie nabierze do niej zaufania. Gdy przyjdzie moment zakupu, taka osoba 鈥 maj膮c do wyboru Twoj膮 firm臋, kt贸rej nazw臋 ju偶 kojarzy, oraz firm臋 kompletnie mu nieznan膮 鈥 instynktownie zdecyduje si臋 w艂a艣nie na Twoj膮.
    • zbudowanie wizerunku eksperta 鈥 pozycjonowanie to nie tylko aspekty techniczne, ale tak偶e jako艣ciowe tre艣ci, kt贸re pojawi膮 si臋 na Twojej stronie. S膮 one wa偶ne zw艂aszcza, gdy mowa o pozycjonowaniu we W艂oc艂awku lub innych miastach, w kt贸rych rynek jest mocno nasycony. Artyku艂y blogowe czy poradniki, kt贸re pomog膮 czytelnikom rozwi膮za膰 jaki艣 problem, zbuduj膮 Twoj膮 pozycj臋 jako eksperta, co w d艂u偶szej perspektywie tak偶e prze艂o偶y si臋 pozytywnie na wzrost zysk贸w i renom臋 samej marki czy produktu.

    Pozycjonowanie UX 鈥 zadbaj o stron臋 przyjazn膮 dla u偶ytkownika!

    Pozycjonowanie UX 鈥 zadbaj o stron臋 przyjazn膮 dla u偶ytkownika!

    UX (User Experience) to podej艣cie, kt贸re za g艂贸wn膮 i najwa偶niejsz膮 perspektyw臋 bierze do艣wiadczenia u偶ytkownika. W pozycjonowaniu i tworzeniu stron internetowych trudno jest zapomnie膰 o UX, skoro to w艂a艣nie u偶ytkownicy b臋d膮 z nich korzysta膰, zatem tak偶e w przypadku pozycjonowania lokalnego we W艂oc艂awku nie mo偶na pomin膮膰 tego elementu. Co decyduje o tym, 偶e strona jest (lub nie jest) przyjazna dla u偶ytkownika? Tak naprawd臋 wiele drobnych kwestii, kt贸re sk艂adaj膮 si臋 na generalny odbi贸r witryny. Mo偶e to by膰 np.:

    Rozwi艅
    • intuicyjno艣膰 strony 鈥 to szalenie wa偶ne, by klient czu艂 si臋 na stronie dobrze i wiedzia艂, w kt贸rym miejscu znajdzie potrzebne mu informacje. Na intuicyjno艣膰 strony np. w przypadku sklepu online ogromny wp艂yw ma odpowiednie przyporz膮dkowanie artyku艂贸w do konkretnych kategorii oraz same nazwy tych kategorii. O wiele 艂atwiej b臋dzie znale藕膰 krem do twarzy przechodz膮c do w臋偶szej podkategorii 鈥瀔remy鈥, ni偶 przeszukuj膮c ogromn膮 kategori臋 鈥瀔osmetyki鈥, w kt贸rej znajdzie si臋 te偶 mn贸stwo innych produkt贸w.
    • atrakcyjny design 鈥 wydawa艂oby si臋, 偶e wygl膮d strony to tylko kwestia estetyczna, jednak nic bardziej mylnego! Nieodpowiedni design (np. u偶ycie s艂abej jako艣ci grafik, nieadekwatnych zdj臋膰 czy nieczytelnych font贸w) mo偶e spowodowa膰 frustracj臋 u偶ytkownika w trakcie korzystania ze strony. Je艣li np. b臋dzie musia艂 odczytywa膰 ma艂y, s艂abo widoczny napis, prawdopodobnie szybciej po prostu zrezygnuje z Twoich us艂ug i da zarobi膰 Twojej konkurencji.
    • szybko艣膰 艂adowania 鈥 to, ile czasu u偶ytkownik b臋dzie musia艂 czeka膰 na za艂adowanie si臋 poszczeg贸lnych element贸w, mo偶e bezpo艣rednio rzutowa膰 na jego decyzj臋 zakupow膮. Je艣li czas b臋dzie si臋 wyd艂u偶a艂, klient mo偶e si臋 zirytowa膰 (lub nawet pomy艣le膰, 偶e strona nie dzia艂a) i ponownie wybra膰 inn膮 firm臋, kt贸ra b臋dzie oferowa膰 podobny zakres us艂ug.

    Pami臋taj te偶, 偶e pozycjonowanie strony internetowej z uwzgl臋dnieniem element贸w UX mo偶e by膰 艣wietnym remedium na porzucane koszyki zakupowe, z kt贸rymi zmaga si臋 wiele dzia艂aj膮cych w sieci przedsi臋biorc贸w z W艂oc艂awka. Je艣li ca艂y proces zakupowy b臋dzie przebiega膰 sprawnie, klient nie b臋dzie mia艂 powodu, by rezygnowa膰 z zakupu.

    Dla jakich dzia艂alno艣ci we W艂oc艂awku pozycjonowanie jest szczeg贸lnie wa偶ne?

    Dla jakich dzia艂alno艣ci we W艂oc艂awku pozycjonowanie jest szczeg贸lnie wa偶ne?

    Pozycjonowanie strony firmy we W艂oc艂awku jest wa偶ne w zasadzie dla ka偶dego biznesu, kt贸ry postanowi艂 reklamowa膰 si臋 w Internecie. Skoro masz ju偶 stron臋 www, oczywistym jest, 偶e nie robisz jej dla siebie 鈥 musisz zatem do艂o偶y膰 stara艅, by dotar艂o do niej jak najwi臋ksze grono potencjalnych klient贸w. Istniej膮 jednak dzia艂alno艣ci, kt贸re wyj膮tkowo potrzebuj膮 pozycjonowania. S膮 to:

    Rozwi艅
    1. Sklepy online 鈥 nie ma dobrze funkcjonuj膮cej firmy z bran偶y e-commerce bez skutecznego pozycjonowania. Je艣li, prowadz膮c sklep sieciowy, zrezygnujesz z dzia艂a艅 SEO, to tak samo, jak gdyby艣 celowo otworzy艂 sklep w ma艂ej, ciemnej uliczce, a jego witryny zabi艂 deskami.
    2. Us艂ugi lokalne 鈥 pozycjonowanie jest istotne tak偶e dla firm dzia艂aj膮cych wy艂膮cznie lokalnie, w tym przypadku tylko na terenie W艂oc艂awka. Ma ono ogromne znaczenie np. dla bran偶y gastronomicznej. Osoba, kt贸ra szuka miejsca na lunch we W艂oc艂awku, nastawiona jest na szybk膮 realizacj臋 swojej potrzeby i z du偶ym prawdopodobie艅stwem zdecyduje si臋 na jedn膮 z pierwszych propozycji, jakie zaoferuje jej wyszukiwarka.
    3. Strony typu landing page 鈥 landing page to prosta strona docelowa, bez podstron czy zak艂adek, kt贸ra ma zwykle jeden, dok艂adnie okre艣lony cel (np. sk艂onienie klienta do wype艂nienia formularza kontaktowego b膮d藕 zapisanie si臋 na kurs), kt贸rego spe艂nienie nie b臋dzie mo偶liwe bez odpowiedniego ruchu na stronie.
    4. Strona-wizyt贸wka firmy 鈥 to ma艂o rozbudowana strona, kt贸ra zawiera podstawowe informacje dotycz膮ce Twojej dzia艂alno艣ci, takie jak np. zakres us艂ug, flagowe produkty czy dane kontaktowe. Warto, by by艂a ona odpowiednio wypozycjonowana, poniewa偶 taka witryna mocno rzutuje na wizerunek ca艂ej firmy.

    Rodzaje fraz kluczowych. Na jakie frazy warto pozycjonowa膰 stron臋?

    Rodzaje fraz kluczowych. Na jakie frazy warto pozycjonowa膰 stron臋?

    Fraza kluczowa (lub samo s艂owo kluczowe) to s艂owa, kt贸re bezwzgl臋dnie powiniene艣 zawrze膰 w tre艣ciach na swojej stronie. S膮 one dok艂adnym odbiciem tego, co klient wpisuje w wyszukiwark臋, poszukuj膮c konkretnych us艂ug czy produkt贸w. Oczywi艣cie, bez odpowiednich narz臋dzi, takie 鈥瀦gadywanie鈥 kluczowych fraz by艂oby podobne do wr贸偶enia z fus贸w. Na szcz臋艣cie pozycjonerzy korzystaj膮 z program贸w, kt贸re wskazuj膮 im, czego i jak cz臋sto szukaj膮 klienci w poszczeg贸lnych bran偶ach czy lokalizacjach.

    Rozwi艅

    W pozycjonowaniu stron internetowych wyr贸偶ni膰 mo偶na wiele rodzaj贸w fraz. Podzia艂 mo偶e zale偶e膰 od ich d艂ugo艣ci, zawarto艣ci, a nawet u偶ytego w nich j臋zyka (eksperckiego b膮d藕 bardziej og贸lnego). Jednym z podstawowych podzia艂贸w jest podzia艂 na frazy kr贸tkie, og贸lne 鈥 sk艂adaj膮ce si臋 z 1-2 s艂贸w 鈥 oraz frazy long tail z tzw. d艂ugim ogonem, kt贸re s膮 bardziej precyzyjne i d艂u偶sze (3 i wi臋cej s艂贸w).

    W przypadku pozycjonowania strony we W艂oc艂awku r贸偶nic臋 mi臋dzy nimi mo偶na wyja艣ni膰 na prostym przyk艂adzie:

    • sukienka damska to fraza og贸lna,
    • czerwona sukienka damska W艂oc艂awek to fraza z d艂ugim ogonem.

    Frazy og贸lne s膮 wa偶ne i nie warto z nich rezygnowa膰, jednak to frazy z d艂ugim ogonem ciesz膮 si臋 najcz臋艣ciej lepsz膮 konwersj膮. Klient, kt贸ry szuka konkretnego przedmiotu (w tym przypadku czerwonej, damskiej sukienki, do kupienia na terenie W艂oc艂awka), jest zwykle bardziej zdecydowany na zakup. Gdy zatem znajdzie to, czego szuka, nie b臋dzie si臋 zbyt d艂ugo waha艂. Warto wykorzysta膰 ich potencja艂 i da膰 si臋 znale藕膰 w sieci!

    Profesjonalne pozycjonowanie strony: freelancer czy agencja SEO?

    Profesjonalne pozycjonowanie strony: freelancer czy agencja SEO?

    Pozycjonowanie we W艂oc艂awku jest istotne, ale niemniej wa偶ne jest to, kto si臋 nim zajmie. Je艣li zdecydujesz si臋 na profesjonalne dzia艂ania, masz do wyboru dwie g艂贸wne opcje: freelancera oraz agencj臋 SEO.

    Rozwi艅

    Freelancer i agencja SEO 鈥 definicje

    Na sam pocz膮tek warto kr贸tko przybli偶y膰 definicje freelancera i agencji SEO.

    Freelancer to tzw. wolny strzelec, czyli osoba, kt贸ra mo偶e pracowa膰 bez sta艂ej umowy z wieloma klientami. S膮 to g艂贸wnie konkretne zadania do wykonania kt贸rych zobowi膮zuje si臋 taka osoba. Freelancerami bardzo cz臋sto s膮 ci, kt贸rzy wykonuj膮 zawody artystyczne i wymagaj膮ce kreatywno艣ci, np. fotografowie, dziennikarze czy copywriterzy.

    Agencja SEO natomiast to firma zajmuj膮ca si臋 konkretnie pozycjonowaniem stron internetowych. Taka organizacja ma zwykle do艣膰 rozbudowan膮 struktur臋, od pozycjoner贸w zajmuj膮cych si臋 technikaliami, przez analityk贸w, a偶 po specjalist贸w od content marketingu.

    Czym freelancer r贸偶ni si臋 od agencji SEO?

    Zar贸wno freelancer, jak i agencja SEO, mog膮 skutecznie pozycjonowa膰 Twoj膮 stron臋 i osi膮ga膰 w tym sukcesy. R贸偶nica mo偶e by膰 odczuwalna w zakresie tempa oraz sposobu dzia艂ania. To od charakteru Twojego oraz Twojej firmy zale偶y, kt贸re z rozwi膮za艅 b臋dzie dla Ciebie korzystniejsze. Na pewno warto wzi膮膰 pod uwag臋, 偶e:

    • w agencji SEO praca rozk艂ada si臋 r贸wnomiernie na wiele os贸b, a nawet na ca艂e dzia艂y; freelancer natomiast musi sobie radzi膰 samodzielnie z ka偶dym aspektem pozycjonowania;
    • wsp贸艂praca z freelancerem mo偶e by膰 nieco bardziej elastyczna, ni偶 ta z agencj膮, poniewa偶 to on sam decyduje o poszczeg贸lnych dzia艂aniach i nie ma nad sob膮 偶adnego zwierzchnika;
    • gdy jeden z pracownik贸w w agencji SEO zachoruje, szybko mo偶na znale藕膰 za niego zast臋pstwo 鈥 freelancer nie ma tego komfortu, dlatego w takiej sytuacji mo偶e si臋 zdarzy膰, 偶e b臋dziesz musia艂 po prostu zaczeka膰, a偶 wr贸ci do pe艂ni si艂;
    • niezale偶nie od tego, jak utalentowany by艂by freelancer, wci膮偶 dzia艂a on sam 鈥 nie ma wi臋c szans np. na krytyczn膮 ocen臋 swojej pracy ze strony reszty zespo艂u czy pomocn膮 wskaz贸wk臋.

    Jak wybra膰 dobr膮 agencj臋 SEO we W艂oc艂awku?

    Jak wybra膰 dobr膮 agencj臋 SEO we W艂oc艂awku?

    Wyb贸r odpowiedniej agencji SEO to kluczowy moment, je艣li chodzi o marketing sieciowy Twojej firmy. To w ko艅cu od tych os贸b w du偶ej mierze zale偶e膰 b臋d膮 Twoje zyski i dalszy rozw贸j biznesu. Je艣li dobrze wykonaj膮 swoj膮 prac臋, liczba Twoich zadowolonych klient贸w znacznie si臋 zwi臋kszy, a Twoja marka zbuduje odpowiedni膮 reputacj臋.

    To, jak膮 agencj臋 wybierzesz, mo偶e by膰 podyktowane r贸偶nymi czynnikami. Sprawd藕, na co zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋:

    Rozwi艅
      1. Do艣wiadczenie poparte liczbami

    Pozycjonowanie we W艂oc艂awku i generalnie w miastach, w kt贸rych istnieje wiele lokalnych biznes贸w, warto odda膰 w r臋ce profesjonalist贸w. To oni znaj膮 specyfik臋 r贸偶nych bran偶, s膮 na bie偶膮co z algorytmem wyszukiwarki i wiedz膮, w jaki spos贸b rozwi膮za膰 poszczeg贸lne problemy z witryn膮.

    Rzecz jasna, lata istnienia agencji na rynku nie musz膮 jeszcze 艣wiadczy膰 o jej skuteczno艣ci, dlatego przed rozpocz臋ciem wsp贸艂pracy mo偶esz poprosi膰 o statystyki, kt贸re zaprezentuj膮 konkretne efekty dzia艂a艅 pozycjonerskich danej firmy.

      1. Elastyczno艣膰

    To ogromnie wa偶na cecha! Dobra agencja pozycjonerska nie b臋dzie dzia艂a艂a schematycznie i zawsze dopasuje strategi臋 do charakterystyki Twojej bran偶y czy samego produktu, kt贸ry sprzedajesz. Tacy specjali艣ci powinni by膰 te偶 mistrzami researchu i 鈥 jeszcze przed przyst膮pieniem do dzia艂ania 鈥 odpowiednio zbada膰 rynek i Twoj膮 konkurencj臋.

    Istotne jest, by wybrana przez Ciebie agencja bra艂a pod uwag臋 tak偶e bud偶et, kt贸rym dysponujesz i zaproponowa艂a Ci rozwi膮zania szyte na miar臋.

    1. Opinie i rekomendacje

    Nie bez powodu marketing szeptany wci膮偶 jest jedn膮 z bardziej wiarygodnych form reklamy. Przed rozpocz臋ciem wsp贸艂pracy warto przeczyta膰, co pisz膮 w Internecie inni u偶ytkownicy, je艣li chodzi o pozycjonowanie we W艂oc艂awku.

    Nie bierz, oczywi艣cie, ka偶dej opinii za pewnik. Pami臋taj, 偶e w ich przypadku znasz tylko jednostronn膮 narracj臋 konfliktu. Nie wszystkiemu winna jest agencja 鈥 przykry komentarz mo偶e wynika膰 r贸wnie偶 ze z艂ych intencji klienta czy z艂o艣liwo艣ci nieuczciwej konkurencji. Warto jednak przejrze膰 og贸lne oceny agencji i sprawdzi膰, czy w艣r贸d nich nie pojawia si臋 nagminnie co艣, co budzi Twoje szczeg贸lne w膮tpliwo艣ci.

    Co ustali膰 przed podpisaniem umowy?

    Pozycjonowanie jest procesem p艂ynnym, na kt贸ry wp艂ywa wiele czynnik贸w, dlatego nikt nie b臋dzie w stanie zagwarantowa膰 Ci np. osi膮gni臋cia okre艣lonej pozycji strony w wyszukiwarce (np. 偶e pozycjonowanie strony we W艂oc艂awku pomo偶e Ci osi膮gn膮膰 pierwsz膮 pozycj臋 w przeci膮gu miesi膮ca). Istnieje jednak kilka og贸lnych kwestii, kt贸re warto ustali膰 z agencj膮 lub po prostu o nie zapyta膰. Te kwestie to na pewno:

    1. Spos贸b rozliczania

    To podstawowa kwestia! W 艣wiecie SEO istnieje kilka modeli rozliczania, w艣r贸d nich te bardziej i mniej korzystne:

    • rozliczenie abonamentowe 鈥 czyli comiesi臋czna kwota, z kt贸rej cz臋艣膰 inwestowana jest w dzia艂ania pozycjonerskie (np. tworzenie tre艣ci lub pozyskiwanie link贸w), a cz臋艣膰 przypada samej agencji. Z pewno艣ci膮 zalet膮 takiego rozwi膮zania jest sta艂y koszt, kt贸ry mo偶na z g贸ry oszacowa膰 i kt贸ry Ci臋 nie zaskoczy. Z drugiej jednak strony, taki model to spore ryzyko 鈥 nierzetelna agencja mo偶e pobiera膰 op艂aty za pozycjonowanie Twojej strony we W艂oc艂awku i nie wywi膮zywa膰 si臋 nale偶ycie ze swoich obowi膮zk贸w. Liczy si臋 wi臋c zaufanie.
    • rozliczenie za efekt 鈥 to bardzo konkretna propozycja i wiele firm decyduje si臋 w艂a艣nie na ni膮: w ko艅cu chodzi w艂a艣nie o te efekty (wygenerowanie wi臋kszego ruchu na stronie, zwi臋kszenie konwersji itd.). Bywa jednak, 偶e koszt uzyskania np. okre艣lonej pozycji w przypadku pozycjonowania we W艂oc艂awku b臋dzie bardzo wysoki, dlatego przed podpisaniem takiej umowy sprawd藕 dok艂adnie agencyjne stawki. Dodatkowo, niekt贸rymi danymi (mimo zabezpiecze艅) 艂atwo jest manipulowa膰, zatem nie jest to rozwi膮zanie idealne.
    • rozliczenie za prac臋 鈥 mocno innowacyjne rozwi膮zanie, obecnie bardzo popularne na zachodnich rynkach i poma艂u wkraczaj膮ce tak偶e do Polski. W tym modelu przedsi臋biorca otrzymuje gwarancj臋 wykonania pewnych prac, kt贸re w efekcie maj膮 zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 witryny, co skutecznie niweluje mo偶liwo艣膰 nieuczciwych dzia艂a艅.
    • rozliczenie za godzin臋 鈥 jest niewiele agencji, kt贸re oferuj膮 taki model, jednak istniej膮. W przypadku stawki godzinowej trudno jednak okre艣li膰, jakie poszczeg贸lne czynno艣ci zajmowa艂y pozycjonera w danym przedziale czasu, co mo偶e budzi膰 w膮tpliwo艣ci zw艂aszcza u os贸b, kt贸re na SEO zwyczajnie si臋 nie znaj膮.
    • rozliczenie hybrydowe 鈥 艂膮czy w sobie r贸偶ne modele rozlicze艅, kt贸re zale偶膮 od indywidualnych um贸w mi臋dzy firm膮 a agencj膮 SEO. Mo偶e by膰 to np. ustalona miesi臋czna kwota (abonament) po艂膮czona z op艂atami za konkretne, zrealizowane cele pozycjonerskie. Takie rozwi膮zanie mo偶e by膰 ciekawym kompromisem dla tych, kt贸rzy ceni膮 sobie elastyczno艣膰.

    Umowa na us艂ugi SEO. Co musi zawiera膰, a czego nie powinna?

    Gdy wybierzesz ju偶 agencj臋, kt贸ra spe艂nia Twoje wst臋pne oczekiwania, podpisujesz z ni膮 umow臋. To wa偶ny dokument, bo to na jego podstawie mo偶esz egzekwowa膰 wykonanie okre艣lonych dzia艂a艅 w ramach pozycjonowania we W艂oc艂awku lub dochodzi膰 swoich praw, gdyby kt贸ry艣 z zapis贸w nie by艂 realizowany.

    Elementy, kt贸re umowa powinna zawiera膰 to:

    • czas obowi膮zywania umowy 鈥 to, jak d艂ugo b臋dzie trwa膰 umowa, zale偶y od konkretnej agencji. Nie ma tu z艂ego b膮d藕 dobrego wyboru: licz膮 si臋 przede wszystkim potrzeby Twojej firmy. Niezale偶nie od d艂ugo艣ci trwania umowy, zwr贸膰 jednak szczeg贸ln膮 uwag臋 na okres wypowiedzenia. B臋dzie on dla Ciebie istotny zw艂aszcza wtedy, gdy nie b臋dziesz zadowolony z pracy danej agencji SEO;
    • zasady rozliczenia 鈥 tak偶e one powinny by膰 jasno okre艣lone w umowie. Zasady rozliczenia (om贸wione dok艂adniej w tym fragmencie tekstu) s膮 艣ci艣le powi膮zane z op艂atami, jakie b臋dziesz musia艂 uiszcza膰. Niedom贸wienia w tej kwestii mog膮 niestety doprowadzi膰 do pr贸b wy艂udzenia od Ciebie wi臋kszej kwoty, ni偶 jest to zasadne lub innych spor贸w na tym tle;
    • spos贸b raportowania wynik贸w 鈥 raporty dotycz膮ce SEO s膮 wa偶ne, poniewa偶 pozwalaj膮 Ci na wgl膮d w statystyki, ocen臋 efekt贸w dzia艂a艅 i ich jako艣ci. Upewnij si臋, 偶e w umowie okre艣lono, jak cz臋sto je otrzymasz, czego b臋d膮 dotyczy膰 i w jakiej formie b臋d膮 dla Ciebie dost臋pne;
    • czas na uwagi wzgl臋dem dzia艂a艅 鈥 przed podpisaniem umowy sprawd藕, czy okre艣lono czas, w jakim mo偶esz si臋 odnie艣膰 np. do otrzymanego raportu. Gdy minie ustalony okres, nie b臋dziesz ju偶 mia艂 mo偶liwo艣ci „reklamacji us艂ug”, dlatego zapis ten jest istotny;
    • kary umowne 鈥 sprawd藕 tak偶e, czy (i jaka) kara obowi膮zuje Ci臋, gdy zdecydujesz si臋 na przedwczesn膮 rezygnacj臋 z us艂ug danej agencji. To normalna praktyka, stosowana te偶 przez inne firmy w zupe艂nie innych bran偶ach. Ka偶dy chce si臋 zabezpieczy膰, agencja SEO nie nale偶y tu do wyj膮tk贸w.

    Pami臋taj, 偶e je艣li b臋dziesz mie膰 dodatkowe w膮tpliwo艣ci lub kt贸ry艣 z zapis贸w b臋dzie dla Ciebie niejasny, zawsze warto poprosi膰 o stosown膮 interpretacj臋 prawnika.

    Czy agencja SEO musi by膰 w tym samym mie艣cie, w kt贸rym dzia艂a firma?

    Czy agencja SEO musi by膰 w tym samym mie艣cie, w kt贸rym dzia艂a firma?

    Niekt贸rzy przedsi臋biorcy zastanawiaj膮 si臋, czy agencja pozycjonerska musi by膰 鈥瀗a miejscu鈥. Oczywi艣cie, 偶e nie! Dzia艂ania pozycjonerskie to praca wykonywana wy艂膮cznie w obr臋bie sieci, dlatego nie ma 偶adnych przeszk贸d, by tak偶e komunikacja z Tob膮 odbywa艂a si臋 w 100% online. Je艣li wi臋c chodzi o pozycjonowanie W艂oc艂awek mo偶e le偶e膰 dziesi膮tki, a nawet setki kilometr贸w od miejscowo艣ci, w kt贸rej znajduje si臋 siedziba wybranej agencji SEO.

    Rozwi艅

    W艣r贸d cz臋艣ci os贸b mo偶e pojawi膰 si臋 te偶 obawa o znajomo艣膰 lokalnego rynku. Pami臋ta膰 jednak trzeba, 偶e jedn膮 z podstawowych umiej臋tno艣ci pozycjonera jest odpowiedni research oraz korzystanie z narz臋dzi, kt贸re dostarczaj膮 masy cennych informacji. Dla do艣wiadczonej osoby w agencji SEO nie ma zatem znaczenia, czy chodzi o pozycjonowanie we W艂oc艂awku czy np. pozycjonowanie w Warszawie lub Poznaniu. Je艣li b臋dzie potrzebowa艂 informacji, b臋dzie te偶 wiedzia艂, jak je znale藕膰.

    Pozycjonowanie zagraniczne 鈥 czy ma sens w przypadku mniejszych miast?

    Pozycjonowanie zagraniczne 鈥 czy ma sens w przypadku mniejszych miast?

    Witryn臋 internetow膮 mo偶na pozycjonowa膰 nie tylko lokalnie czy na terenie ca艂ego kraju, ale r贸wnie偶 w obr臋bie innych pa艅stw. Mowa wtedy o tzw. pozycjonowaniu zagranicznym. Je艣li zatem przedsi臋biorca poszukuje mo偶liwo艣ci pozycjonowania we W艂oc艂awku, czy mo偶e zainteresowa膰 si臋 pozycjonowaniem zagranicznym?

    Rozwi艅

    Tak, jednak pod warunkiem, 偶e jego firma planuje otworzy膰 si臋 na nowy rynek. Wa偶ne jest, by jeszcze przed podj臋ciem takiej decyzji, odpowiednio zbada膰 rynek docelowy, potrzeby tamtejszych konsument贸w oraz konkurencyjno艣膰 danej us艂ugi lub produktu. Gdy zapotrzebowanie np. na dany artyku艂 rzeczywi艣cie istnieje, jednak lokalne firmy go nie produkuj膮 (albo oferuj膮 o wiele wy偶sze ceny), warto spr贸bowa膰 zawojowa膰 艣wiat!

    Na czym polega pozycjonowanie zagraniczne i o czym trzeba pami臋ta膰?

    Ju偶 samo pozycjonowanie lokalne we W艂oc艂awku mo偶e by膰 nie lada wyzwaniem. Nie mo偶na wi臋c si臋 dziwi膰, 偶e pozycjonowanie zagraniczne jest po prostu鈥 jeszcze trudniejsze! Pod uwag臋 wzi膮膰 trzeba ogrom czynnik贸w, kt贸re decydowa膰 b臋d膮 o skuteczno艣ci dzia艂a艅 pozycjonerskich.

    Pozycjonowanie zagraniczne ma dok艂adnie taki sam cel, jak to na terenie Polski. Chodzi o to, by Twoja strona wy艣wietli艂a si臋 w wyszukiwarce, gdy klient wpisze powi膮zane z ni膮 s艂owa kluczowe. Na co trzeba zwr贸ci膰 uwag臋?

    • odpowiednia domena 鈥 je艣li na powa偶nie rozwa偶asz rozw贸j firmy np. na rynku hiszpa艅skim, warto zaopatrzy膰 si臋 tak偶e w adekwatn膮 dla tego kraju domen臋 (w przypadku hiszpanii b臋dzie to domena .es);
    • kwestie kulturowe 鈥 wiele zagadnie艅 czy emocji jest uniwersalnych, jednak istniej膮 te偶 r贸偶nice kulturowe, kt贸re mog膮 spowodowa膰, 偶e np. co艣, co bawi nas w Polsce, w innym kraju zostanie odebrane negatywnie;
    • adekwatne tre艣ci 鈥 content na stronie powinien zosta膰 bezwzgl臋dnie dopasowany pod obcoj臋zycznego odbiorc臋. Najlepszym wyj艣ciem jest stworzenie tre艣ci od nowa b膮d藕 zlecenie t艂umaczenia obecnych tekst贸w profesjonalnemu t艂umaczowi.

    Audyt SEO. Czym jest i komu jest potrzebny?

    Audyt SEO. Czym jest i komu jest potrzebny?

    Wiele agencji pozycjonowania ma w swojej ofercie bezp艂atny audyt SEO. Polega on na sprawdzeniu aktualnej 鈥瀔ondycji鈥 strony. Dzi臋ki temu Ty otrzymujesz wskaz贸wki, jakie kwestie wymagaj膮 poprawek, a agencja ma szans臋 zaoferowa膰 Ci odpowiednio dopasowane dzia艂ania.

    Jako, 偶e pozycjonowanie we W艂oc艂awku wi膮偶e si臋 z konieczno艣ci膮 wyprzedzenia ca艂kiem sporej konkurencji, audyt mo偶e by膰 艣wietnym punktem wyj艣cia do zaplanowania ca艂ej strategii SEO.

    Rozwi艅

    Podczas audytu sprawdzane s膮 m.in.:

    • obecna pozycja (widoczno艣膰) strony w wyszukiwarce,
    • struktura witryny i jej nawigacja,
    • odpowiednio skonstruowane i sformatowane tre艣ci,
    • adresy URL (zw艂aszcza brak duplikat贸w i odpowiednie przekierowania),
    • szybko艣膰 艂adowania witryny,
    • dzia艂ania konkurencji w danej bran偶y.

    Ko艅cowym wynikiem audytu SEO powinien by膰 raport (np. w formie dokumentu PDF), w kt贸rym nie tylko wskazane zostan膮 mocne i s艂abe strony Twojej www, ale te偶 najlepsza mo偶liwa do zrealizowania strategia.

    Kiedy warto zdecydowa膰 si臋 na audyt SEO?

    Na audyt SEO, oczywi艣cie, mo偶esz zdecydowa膰 si臋 zawsze. S膮 jednak momenty, w kt贸rych przyda Ci si臋 szczeg贸lnie:

    • tworzenie nowej strony internetowej 鈥 to idealny moment na to, by nada膰 pracom odpowiedniego toru. Najlepiej zdecydowa膰 si臋 na audyt jeszcze w trakcie tworzenia strony i zastosowa膰 si臋 do wskaz贸wek pozycjonera. To dzi臋ki temu Twoje pozycjonowanie na terenie W艂oc艂awka b臋dzie skuteczne od samego pocz膮tku. Stworzenie strony od A do Z samodzielnie i zwr贸cenie si臋 do specjalist贸w po fakcie mo偶e sprawi膰, 偶e w procesie budowania strony zostan膮 pope艂nione kardynalne b艂臋dy, kt贸re potem trzeba b臋dzie odkr臋ca膰,
    • du偶e zmiany na stronie 鈥 np. przenoszenie strony na nowy serwer czy rozbudowa jej struktury. Ten moment 鈥瀝emontu鈥 witryny warto wykorzysta膰 na konsultacj臋 z agencj膮 SEO i usprawnienie tych element贸w, kt贸re nie do ko艅ca poprawnie,
    • kary od Google 鈥 niekt贸re nieumiej臋tne dzia艂ania mog膮 poskutkowa膰 na艂o偶eniem kary przez wyszukiwark臋 (filtr lub ban). W takim przypadku samodzielne pr贸by pozbycia si臋 kar mog膮 skutkowa膰 jeszcze wi臋kszym zamieszaniem, dlatego warto poprosi膰 o pomoc profesjonaln膮 firm臋,
    • problematyczne symptomy 鈥 je艣li Twoje statystyki lec膮 w d贸艂 i obserwujesz nag艂y spadek ruchu na stronie b膮d藕 inne odchylenia od normy, koniecznie sprawd藕, co do powiedzenia na ten temat b臋dzie mia艂 pozycjoner. Po audycie b臋dzie w stanie wskaza膰 Ci, jakie s膮 prawdopodobne przyczyny Twoich problem贸w i potencjalne rozwi膮zania co do pozycjonowania strony we W艂oc艂awku.

    Warto doda膰, 偶e audyt SEO mo偶e by膰 bardzo pomocny tak偶e w kwestii oszacowania potrzebnego bud偶etu.

    Ile kosztuje pozycjonowanie?

    Ile kosztuje pozycjonowanie?

    Niestety, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Gdyby zapyta膰 kogo艣 ile kosztuj膮 buty, zapytana osoba pewnie odpowiedzia艂aby: to zale偶y (od marki, materia艂贸w, sklepu). Podobnie jest w przypadku pozycjonowania, i to nie tylko pozycjonowania strony we W艂oc艂awku, ale tak naprawd臋 w ka偶dej innej lokalizacji.

    Rozwi艅

    Od czego zale偶y cena pozycjonowania?

    Na ostateczn膮 cen臋 pozycjonowania wp艂yw ma wiele czynnik贸w, jak np.:

    • aktualny stan witryny 鈥 czyli wszystko to, co mo偶e sprawdzi膰 dobrze wykonany audyt. Istotne s膮 zar贸wno kwestie techniczne (szybko艣膰 艂adowania strony, odpowiednie przekierowania, brak duplikat贸w), jak i te zwi膮zane z tre艣ciami na stronie (powinny by膰 unikalne, warto艣ciowe i nasycone odpowiednimi s艂owami kluczowymi). W skr贸cie chodzi o to, jak wiele jest do poprawy w kwestii pozycjonowania we W艂oc艂awku, poniewa偶 przek艂ada si臋 to bezpo艣rednio na to, jakie prace b臋dzie musia艂 wykona膰 pozycjoner;
    • rozmiar strony 鈥 im wi臋ksza witryna, tym wi臋kszych inwestycji wymaga. Sporych nak艂ad贸w wymagaj膮 np. du偶e sklepy internetowe o szerokim asortymencie, a mniejszych proste strony docelowe (np. landing page).
    • rodzaj strony 鈥 znaczenie ma tak偶e rodzaj strony. W zupe艂nie inny spos贸b pozycjonuje si臋 stron臋 sklepu online, a inaczej bloga czy stron臋 typowo us艂ugow膮.
    • Twoja bran偶a i konkurencyjno艣膰 鈥 s艂owa kluczowe, na kt贸re si臋 pozycjonujesz, s膮 tu… kluczowe! Im wi臋cej firm ich u偶ywa, tym trudniejsza i d艂u偶sza b臋dzie droga na sam szczyt;
    • rynek docelowy 鈥 to kolejny wa偶ny element, maj膮cy wp艂yw na cen臋. Je艣li zdecydujesz si臋 np. na pozycjonowanie strony we W艂oc艂awku, kt贸re b臋dzie mia艂o charakter bardziej lokalny, b臋dzie ono z pewno艣ci膮 ta艅sze ni偶 pozycjonowanie zagraniczne na obcy rynek (np. hiszpa艅ski, niemiecki czy brytyjski);
    • historia Twojej domeny 鈥 wa偶ne jest nie tylko to, jak d艂ugo istnieje witryna (a im d艂u偶ej, tym lepiej oceniana jest przez algorytm), ale tak偶e to, czy w przesz艂o艣ci nie otrzyma艂a 偶adnych kar ze strony wyszukiwarki;
    • ustalony zakres prac 鈥 czyli np. to, na ile fraz b臋dzie pozycjonowana Twoja witryna lub ilo艣膰 jako艣ciowych tre艣ci, kt贸re trzeba b臋dzie stworzy膰. Zakres prac b臋dzie te偶 艣ci艣le zale偶a艂 od bud偶etu, kt贸rym w danej chwili dysponujesz.

    Jakimi dzia艂aniami mo偶na pozycjonowa膰 lokalnie we W艂oc艂awku?

    Jakimi dzia艂aniami mo偶na pozycjonowa膰 lokalnie we W艂oc艂awku?

    Aby zwi臋kszy膰 ruch na Twojej stronie, podnie艣膰 jej pozycj臋 w wyszukiwarce i pozytywnie wp艂yn膮膰 na poziom konwersji nale偶y bezwzgl臋dnie zacz膮膰 od okre艣lenia indywidualnej strategii. Tylko dzi臋ki takiemu planowi dzia艂ania b臋d膮 skoordynowane, konsekwentne i prowadz膮ce prosto do konkretnego celu. Po ustaleniu strategii mo偶na podj膮膰 szereg kolejnych dzia艂a艅, takich jak:

    Rozwi艅
    • optymalizacja strony 鈥 a wi臋c dostosowanie jej kodu i tre艣ci do aktualnych wytycznych ze strony Google. Warto przy tym pami臋ta膰, 偶e algorytm stale si臋 zmienia, dlatego optymalizacja nie jest dzia艂aniem jednorazowym, a sta艂ym ulepszaniem, zmienianiem i poprawianiem element贸w witryny. Pozycjonowanie strony we W艂oc艂awku nie jest tu 偶adnym wyj膮tkiem.
    • tre艣ci na stronie 鈥 przed nimi stoi wiele wymaga艅. Powinny one uwzgl臋dnia膰 kluczowe frazy SEO, by膰 unikalne, odpowiednio sformatowane (czyli zawiera膰 nag艂贸wki, pogrubienia czy wypunktowania) i warto艣ciowe, a wi臋c edukuj膮ce odbiorc臋 lub pomagajace mu w rozwi膮zaniu konkretnego problemu. W艂a艣nie st膮d tak du偶a popularno艣膰 wpis贸w poradnikowych i list w stylu 5 najlepszych sposob贸w na鈥
    • link building 鈥 czyli tworzenie tzw. profilu linkowego. Profil linkowy to wszystkie linki, kt贸re prowadz膮 do Twojej strony. Mog膮 by膰 umieszczone na zewn臋trznych stronach (np. Twoich partner贸w biznesowych) lub wewn膮trz Twojej witryny (np. linkowanie z jednej kategorii do drugiej).
    • dbanie o responsywno艣膰 鈥 to po prostu optymalizacja strony pod k膮tem urz膮dze艅 mobilnych (przede wszystkim smartfon贸w), z kt贸rych korzysta coraz wi臋cej u偶ytkownik贸w. Je艣li chcesz, by stali klienci powracali do Twojej firmy, a nowi ch臋tnie korzystali z jej us艂ug, musisz zadba膰 o to, by witryna wygl膮da艂a estetycznie w ka偶dym formacie.

    SEO to dzia艂ania nie tylko na Twojej witrynie

    SEO to dzia艂ania nie tylko na Twojej witrynie

    Zgadza si臋. Dzia艂ania pozycjonerskie mog膮 odbywa膰 si臋 zar贸wno w obr臋bie Twojej strony, jak i poza ni膮, a je艣li chodzi o profesjonalne pozycjonowanie W艂oc艂awek nie nale偶y tu do wyj膮tk贸w!

    Rozwi艅

    Dzia艂ania SEO dziel膮 si臋 wi臋c na:

    • Dzia艂ania on-page 鈥 czyli te dzia艂ania, kt贸re maj膮 miejsce na Twojej stronie. To bardziej oczywisty aspekt pozycjonowania we W艂oc艂awku, a na jego poczet zaliczy膰 mo偶na np. optymalizacj臋 czasu 艂adowania witryny, poprawki w samym kodzie strony czy zadbanie o odpowiednie formatowanie obecnych na niej tre艣ci.
    • Dzia艂ania off-page 鈥 a wi臋c te dzia艂ania, kt贸re 鈥 cho膰 wp艂ywaj膮 pozytywnie na pozycjonowanie Twojej www 鈥 dziej膮 si臋 poza ni膮. To przede wszystkim budowanie profilu linkowego witryny (z pomoc膮 np. eksperckich artyku艂贸w zamieszczanych na innych stronach), ale te偶 aktywno艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych, dbanie o wizyt贸wki online (z Google Moja Firma na czele) czy regularnie prowadzony fanpage marki.
    • Dopiero po艂膮czenie obu typ贸w dzia艂a艅 przyniesie r贸wnomierne i realne skutki, dlatego nie warto zaniedbywa膰 偶adnego z nich i pami臋ta膰, 偶e zar贸wno dzia艂ania on-page, jak i off-page, musz膮 zosta膰 uwzgl臋dnione w strategii pozycjonerskiej.

      Aby mie膰 pe艂en obraz sytuacji i na bie偶膮co monitorowa膰 post臋py pozycjonowania Twojej witryny, dobrze zagl膮da膰 do statystyk 鈥 przeczucia czasem si臋 sprawdzaj膮, jednak nic nie zast膮pi twardych danych liczbowych i to na nich przede wszystkim powiniene艣 polega膰.

      Google Moja Firma 鈥 zadbaj o swoj膮 wizyt贸wk臋!

      Du偶膮 rol臋 w pozycjonowaniu Twojej strony we W艂oc艂awku mo偶e te偶 odegra膰 wizyt贸wka Google Moja Firma, zw艂aszcza kiedy chodzi o reklam臋 us艂ug lokalnych. To z niej u偶ytkownik najszybciej uzyska najwa偶niejsze informacje dotycz膮ce Twojej firmy. Je艣li podasz mu je jak na tacy, skorzysta z Twojej oferty i nie b臋dzie ju偶 poszukiwa艂 rozwi膮za艅 u konkurencji.

      W przypadku aktualizacji czy uzupe艂niania takiej wizyt贸wki musisz pami臋ta膰 o:

      • aktualnych danych kontaktowych 鈥 mowa tu nie tylko o adresie firmy, ale tak偶e o numerze kontaktowym czy mailu;
      • godzinach otwarcia firmy 鈥 nikt nie b臋dzie ryzykowa艂 podr贸偶y do Twojej firmy, je艣li nie jest pewien, czy nie zastanie zamkni臋tych drzwi. Zadbaj o uzupe艂nienie tej informacji na ka偶dy dzie艅 (z uwzgl臋dnieniem sob贸t i niedziel) i pami臋taj o aktualizacjach dot. dni ustawowo wolnych od pracy;
      • estetycznych zdj臋ciach siedziby/lokalu 鈥 to one zach臋c膮 klienta do odwiedzenia Twojej firmy i dadz膮 mu jasny obraz tego, czego mo偶e si臋 spodziewa膰. Dodatkowo, zdj臋cia z zewn膮trz budynku mog膮 pom贸c klientowi w dotarciu na miejsce (zw艂aszcza, gdy wej艣cie nie jest oczywiste, np. jest dost臋pne tylko od tylnej cz臋艣ci budynku);
      • opinie klient贸w 鈥 wszelkie rekomendacje tak偶e wp艂ywaj膮 na og贸lny wygl膮d Twojej wizyt贸wki. Nie wstyd藕 si臋 prosi膰 o polecenia zadowolonych klient贸w firmy, zw艂aszcza je艣li ju偶 po raz kolejny korzystaj膮 z Twoich us艂ug. Mi艂膮 praktyk膮 jest tak偶e odpisywanie na pozostawione opinie, zar贸wno te mi艂e, jak i mniej przychylne. W przypadku tych drugich odpowied藕 daje Ci mo偶liwo艣膰 obrony i wyja艣nienia sytuacji. Pozostawienie negatywnego komentarza bez odzewu mo偶e wzbudzi膰 niepok贸j ze strony os贸b, kt贸re jeszcze nie wsp贸艂pracowa艂y z Twoj膮 firm膮.

      Black hat SEO, czyli gro藕ne pozycjonowanie w czarnym kapeluszu

      Jak w wielu zawodach i miejscach, tak偶e w pozycjonowaniu stron we W艂oc艂awku istniej膮 nieetyczne, nieuczciwe praktyki, kt贸re nie tylko zwyczajnie 藕le 艣wiadcz膮 o agencji SEO, ale te偶 mog膮 zosta膰 ukarane przez wyszukiwark臋 Google. O jakich dzia艂aniach mowa?

      • zbyt du偶e nasycenie tekst贸w frazami kluczowymi 鈥 cho膰 frazy kluczowe s膮 wa偶ne, to jednak w tym przypadku co za du偶o, to niezdrowo. Zbyt cz臋ste ich u偶ywanie algorytm Google mo偶e potraktowa膰 jako nienaturalne, a sam膮 tre艣膰 jako ma艂o warto艣ciow膮;
      • nieuczciwe zdobywanie link贸w 鈥 to chocia偶by tworzenie ca艂ych serwis贸w z ca艂膮 mas膮 link贸w, kt贸re maj膮 funkcjonowa膰 jako swego rodzaju zaplecza, a tak naprawd臋 s膮 jak internetowe cmentarzyska;
      • dzia艂ania, kt贸re podchodz膮 pod SPAM 鈥 mo偶e by膰 to np. wklejanie link贸w na forach nieprzeznaczonych do tego lub tworzenie nieprawdziwych opinii fikcyjnych klient贸w.

      Czy warto pozycjonowa膰 stron臋 we W艂oc艂awku?

      Oczywi艣cie! Je艣li nie zadbasz o pozycjonowanie strony we W艂oc艂awku nie b臋dziesz w stanie wyprzedzi膰 swojej konkurencji, rozwin膮膰 firmy czy wreszcie zwi臋kszy膰 swoich zysk贸w. Tymczasem lepiej wypozycjonowane strony pojawia膰 si臋 b臋d膮 na ka偶de zapytanie klient贸w, kt贸rzy potencjalnie mogli by膰 Twoi.

      Mo偶esz mie膰 pi臋kn膮 stron臋 internetow膮, stworzon膮 przez 艣wietnych informatyk贸w czy grafik贸w, jednak bez pozycjonowanie nikt na ni膮 nie zajrzy. A przecie偶 nadrz臋dnym celem dzia艂a艅 sieciowych powinno by膰 przyci膮gni臋cie i zatrzymanie klienta, a nast臋pnie zach臋cenie go do podj臋cia po偶膮danego dzia艂ania (niezale偶nie od tego, czy chodzi o zakup produktu, wype艂nienie formularza, zapis na newsletter czy oferowany przez Ciebie kurs online).

      Im szybciej zaczniesz budowa膰 wizerunek swojej marki, tym lepiej. Pami臋taj te偶, 偶e 鈥 tak偶e w obr臋bie Twojej strony 鈥 d艂ugotrwa艂e, jako艣ciowe i konsekwentne dzia艂ania s膮 du偶o lepiej odbierane przez algorytm Google, a co za tym idzie, witryna proponowana jest na wy偶szych pozycjach wynik贸w wyszukiwania.

      Na pozycjonowanie strony we W艂oc艂awku powinien zdecydowa膰 si臋 ka偶dy przedsi臋biorca, kt贸ry reklamuje si臋 w sieci (czy s膮 jeszcze tacy, kt贸rzy w og贸le tego nie robi膮?), a kt贸ry nie chce, by jego dzia艂ania trafia艂y w pustk臋. Je艣li wi臋c zale偶y Ci na zwi臋kszonym ruchu na stronie, zmniejszeniu liczby porzuconych koszyk贸w czy po prostu zwielokrotnieniu wynik贸w sprzeda偶owych, pozycjonowanie we W艂oc艂awku jest tym, w co warto zainwestowa膰.

    Oce艅 tekst

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezp艂atny audyt

      Powiedz nam jaki zakres us艂ug Ci臋 interesuje,
      a skontaktujemy si臋 w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Je偶eli chcia艂by艣 do艂膮czy膰 do naszego zesp贸艂u, ale masz w膮tpliwo艣ci - skontaktuj si臋 z nami.
        Wype艂nij formularz kontaktowy: