DARMOWY AUDYT SEO

Praktyki SEO: White Hat SEO

6 min czytania
Praktyki SEO: White Hat SEO
Kategoria Pozycjonowanie

Internet już w swoich początkach, w latach 90. XX wieku, cechował się wysokim poziomem konkurencji. Możliwości, jakie obecnie stoją przed właścicielami stron, są wręcz nieskończone. Jednak każdemu zależy na tym, aby pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. W końcu tworzymy treści po to, by ktoś mógł z nich skorzystać.

Z pomocą więc przychodzi SEO (Search Engine Optimization), czyli optymalizacja i pozycjonowanie strony pod działanie wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, Yahoo! czy Bing. Techniki SEO bazują na znajomości algorytmów oraz działań robotów wyszukiwarek, pod które przygotowywana jest witryna. Ma to doprowadzić do zwiększenia widoczności strony w Internecie.

Jak to jednak zwykle bywa, istnieją dwie możliwe drogi podejmowanych działań. Pierwszą jest White Hat SEO, drugą zaś – droga na skróty – Black Hat SEO. W pierwszej części tego artykułu dowiesz się, czym jest technika Białego Kapelusza oraz jakie działania podejmować, aby sobie nie zaszkodzić.

Spis treści:

Tajemnica Białego Kapelusza

Definicja White Hat SEO mówi, że są to działania optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, które mają na celu poprawienie pozycji wśród organicznych wyników wyszukiwania. Są one oznaką działania zgodnie z określonymi zasadami Google oraz wytycznymi wyszukiwarki. Jest to długi proces, ale pozwalający na osiągnięcie trwałych wyników oraz zyskanie zaufania użytkowników w sieci.

Sprawdź: Automatyzacja marketingu, czyli łatwy system zwiększania sprzedaży

Ranking wyników Google

Pozycjonowanie polega na nakierowywaniu ruchu na daną stronę. Jednak wyszukiwarki cały czas rozwijają swoje możliwości pod kątem User Experience, stąd nowe aktualizacje algorytmów. Wszystkie te zmiany sprawiają, że działania White Hat SEO w obrębie pozycjonowanej witryny nie są proste. Należy więc wiedzieć, czym są właściwie algorytmy oraz na co zwracają uwagę, aby strona mogła znaleźć się w indeksie Google.

Czynniki rankingowe

Na wstępie należy zaznaczyć, że jedynie Google zna dokładną liczbę czynników oraz ich specyfikację. Jednak przez lata rozwoju marketingu oraz IT udało się ustalić te najważniejsze. Zostały one podzielone na czynniki White Hat SEO on-site (czyli w obrębie struktury samej strony) oraz off-site (poza nią, w całej sieci internetowej). Możemy więc wyróżnić te podstawowe, takie jak:

  • słowa kluczowe,
  • tytuły i nagłówki,
  • meta tagi: tag title, meta description,
  • atrybuty ALT,
  • wysokiej jakości treść,
  • multimedia,
  • naturalne linki: linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • prędkość ładowania strony,
  • mobilność i responsywność,
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL,
  • plik robots.txt,
  • mapa witryny,
  • geologalizacja,
  • wiek i historia domeny.

Algorytmy

Każda próba przechytrzenia wyszukiwarki (Black Hat SEO) skończy się prędzej czy później fiaskiem. Wraz z próbą manipulacji wynikami wyszukiwania można narazić się na dotkliwe kary. Czym dokładnie są algorytmy Google? To wszelkie systemy nakierowane na ocenę danego zagadnienia zgodne z wytycznymi Google. Do najważniejszych możemy zaliczyć:

  1. Algorytm Panda – walczy ze stronami, na których znajdują się niskiej jakości treści, zdublowany content oraz upychane słowa kluczowe (keyword stuffing).
  2. Algorytm Pingwin – zwraca uwagę na spam oraz manipulacje linkami.
  3. Algorytm Koliber – pomaga w dopasowywaniu wyników wyszukiwania do zapytań użytkowników.
  4. Algorytm Gołąb – zajmuje się wynikami lokalnymi.
  5. Algorytm Pirat – obniża miejsce rankingowe stronom, które dopuściły się nadużycia praw autorskich.
  6. Page Rank – klasyfikuje strony internetowe na bazie systemów wymiany linków oraz badanie linków zewnętrznych.
  7. Above the Fold – obniża miejsce rankingowe stronom, które w przestrzeni ponad Below the Fold nadużywają reklam.
  8. Mobilność – podnosi pozycje rankingowe stronom, które dostosowują się do mniejszych rozdzielczości ekranów.
  9. Core Web Vitals – zajmuje się oceną prędkości strony internetowej.

Jak widzisz, jest to jedynie niewielki fragment wiedzy, którą możesz posiąść. Jest ona jednak niebywale cenna i pomocna, jeśli chodzi o działania pozycjonerów. Wszystkie techniki White Hat SEO działają więc zgodnie z duchem opisanych algorytmów i zgodnie z wytycznymi Google. Dzięki dalekosiężnej strategii jesteś w stanie z nimi współpracować, aby osiągnąć sukces, nie brudząc sobie rąk.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Właściwe praktyki SEO

Na czym się skupić, działając w duchu White Hat SEO? Znasz już czynniki rankingowe oraz algorytmy, które rządzą wyszukiwarką Google. Teraz czas na praktyczne wskazówki.

Słowa kluczowe

Słowa ogólne, long tail, frazy brandowe, regionalne i pytania – musisz stworzyć bazę słów i zastanowić się, czego szukają potencjalni odbiorcy, otwierając wyszukiwarkę Google (w duchu White Hat SEO). Unikaj pojedynczych wyrazów, ich pozycjonowanie wymaga większych nakładów finansowych, a mimo to generują niski CTR i słabą konwersję. Wykonaj analizę rynku oraz konkurencji, a następnie znajdź własne oryginalne słowa.

Nagłówki

Jednym z podstawowych elementów White Hat SEO i działań mających na celu optymalizację witryny są nagłówki od H1 do H6, które wpływają na klikalność strony. Ustal za ich pomocą hierarchię informacji, które publikujesz. Dodatkowym wsparciem jest umieszczenie w ich strukturze słów i fraz kluczowych. Pilnuj w tym przypadku liczby znaków (zaleca się długość pomiędzy 20 a 70 znaków, włącznie ze spacjami i znakami interpunkcyjnymi).

Treść

Najważniejszy jest content. Pod żadnym pozorem nie kopiuj istniejących już treści. Google od razu oceni to jako spamowanie. Twórz więc autorskie, oryginalne teksty, które zainteresują Twoich odbiorców. Bądź merytoryczny, posługuj się odpowiednim językiem, zadbaj również o gramatykę. Działania mające na celu ukrywanie treści również nie są wskazane (Black Hat SEO).

Meta tagi

Są one pomocą dla robotów wyszukiwarek podczas procesu indeksowania. Dwa najważniejsze na sam początek to: tag tytułowy (nie dłuższy niż 60–70 znaków) ustalający pozycję w rankingu w organicznych wynikach wyszukiwania oraz meta description (mający długość między 150 a 170 znaków) informujący o zawartości strony internetowej.

Adres URL

Stwórz przyjazny adres witryny, który będzie łatwy do zapamiętania. Im krótszy, tym lepszy. Pamiętaj, aby nie stosować polskich znaków, spacji, wielkich liter, cyfr – utrudniają one odbiór adresu. Warto również zadbać o certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Linkowanie zewnętrzne

Zadbaj o to, aby Twoja witryna pojawiała się w innych miejscach w sieci. Im większy autorytet strony, tym stabilniejszy wizerunek. Zadbaj więc o odpowiednią kampanię w social mediach, na blogach, forach i grupach. Nie oszukuj, wymieniając się linkami bądź je kupując! Unikaj również spamowania.

Sprawdź: Czy działania SXO powinny być dopasowane do wieku odbiorców?

Podsumowanie

Dobre praktyki SEO i techniki pozycjonowania, czyli White Hat SEO, to znacznie większa grupa. Jednak te, które dziś poznałeś, mają swoje odbicie w negatywnych praktykach, czyli Black Hat SEO. Niezależnie od tego, na które działania w obrębie witryny się zdecydujesz, najważniejsze jest, abyś zrozumiał działanie algorytmów oraz wyszukiwarek. Świadomość decyzji pozwoli uniknąć potencjalnych filtrów i banów (co może prowadzić do całkowitego usunięcia witryny), o których dowiesz się w drugiej części tekstu. Działaj zgodnie z zasadami fair play i buduj swoją wiarygodność w sieci.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 14

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest sezonowość i jak ma się do sklepów internetowych?
Czym jest sezonowość i jak ma się do sklepów internetowych?
Sezonowość to słowo, które na trwałe przyległo do niektórych biznesów, również tych internetowych. Jak ją wykorzystać i na niej zarabiać?
Co to jest tag?
Co to jest tag?
Czy wiesz, czym jest tag oraz jaką rolę odgrywa w treściach, które spotykasz? Jeżeli nie, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem!
Wiosenne porządki? Sprawdź, jak odświeżyć swoją witrynę!
Wiosenne porządki? Sprawdź, jak odświeżyć swoją witrynę!
Opracowanie nowej strategii optymalizacyjnej, a może odświeżenie istniejących już treści? Sprawdź, co jest bardziej skuteczne! Dajemy cenne wskazówki.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę