Praktyki SEO: White Hat SEO

Praktyki SEO: White Hat SEO

RODNAE Productions/pexels.com

Internet już w swoich początkach, w latach 90. XX wieku, cechował się wysokim poziomem konkurencji. Możliwości, jakie obecnie stoją przed właścicielami stron, są wręcz nieskończone. Jednak każdemu zależy na tym, aby pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. W końcu tworzymy treści po to, by ktoś mógł z nich skorzystać.

Z pomocą więc przychodzi SEO (Search Engine Optimization), czyli proces optymalizacji strony pod działanie wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, Yahoo! czy Bing. Techniki SEO bazują na znajomości algorytmów oraz działań robotów wyszukiwarek, pod które przygotowywana jest strona. Celem jest zyskanie widoczności w sieci.

Jak to jednak zwykle bywa, istnieją dwie możliwe drogi podejmowanych działań. Pierwszą jest White Hat SEO, drugą zaś – droga na skróty – Black Hat SEO. W pierwszej części tego artykułu dowiesz się, czym jest technika białego kapelusza oraz jakie działania podejmować, aby sobie nie zaszkodzić.

Tajemnica Białego Kapelusza

White Hat SEO to działania optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, które mają na celu poprawienie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Są one oznaką działania zgodnie z określonymi zasadami oraz wytycznymi wyszukiwarek. Jest to długi proces, ale pozwalający na osiągnięcie trwałych wyników oraz zyskanie zaufania użytkowników w sieci.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Ranking wyników Google

Pozycjonowanie polega na nakierowywaniu ruchu na daną stronę. Jednak wyszukiwarki cały czas rozwijają swoje możliwości pod kątem user experience, stąd nowe aktualizacje algorytmów. Wszystkie te zmiany sprawiają, że pozycjonowanie nie jest prostym zadaniem. Należy więc wiedzieć, czym są właściwie algorytmy oraz na co zwracają uwagę, aby strona mogła znaleźć się w indeksie Google.

Czynniki rankingowe

Na wstępie należy zaznaczyć, że jedynie Google zna dokładną liczbę czynników oraz ich specyfikację. Jednak przez lata rozwoju marketingu oraz IT udało się ustalić te najważniejsze. Zostały one podzielone na czynniki on-site (czyli w obrębie struktury samej strony) oraz off-site (poza nią, w całej sieci internetowej). Możemy więc wyróżnić te podstawowe, takie jak:

  • słowa kluczowe,
  • tytuły i nagłówki,
  • meta tagi: tag title, meta description,
  • atrybuty ALT,
  • wysokiej jakości treść,
  • multimedia,
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • prędkość ładowania strony,
  • mobilność i responsywność,
  • certyfikat bezpieczeństwa SSL,
  • plik robots.txt,
  • mapa witryny,
  • geologalizacja,
  • wiek i historia domeny.

Algorytmy

Każda próba przechytrzenia wyszukiwarki skończy się prędzej czy później fiaskiem. Oznacza to, że manipulacja wynikami absolutnie nie wchodzi w grę. Czym dokładnie są algorytmy Google? To wszelkie systemy nakierowane na ocenę danego zagadnienia zgodnie z wcześniej ustalonymi wytycznymi. Do najważniejszych możemy zaliczyć:

  1. Algorytm Panda – walczy ze stronami, na których znajdują się niskiej jakości treści, zdublowany content oraz upychane słowa kluczowe.
  2. Algorytm Pingwin – zwraca uwagę na spam oraz manipulacje linkami.
  3. Algorytm Koliber – pomaga w dopasowywaniu wyników wyszukiwania do zapytań użytkowników.
  4. Algorytm Gołąb – zajmuje się wynikami lokalnymi.
  5. Algorytm Pirat – obniża miejsce rankingowe stronom, które dopuściły się nadużycia praw autorskich.
  6. Page Rank – klasyfikuje strony internetowe w oparciu o badanie linków zewnętrznych.
  7. Above the Fold – obniża miejsce rankingowe stronom, które w przestrzeni ponad Below the Fold nadużywają reklam.
  8. Mobilność – podnosi pozycje rankingowe stronom, które dostosowują się do mniejszych rozdzielczości ekranów/
  9. Core Web Vitals – zajmuje się oceną prędkości strony internetowej.

Jak widzisz, jest to jedynie niewielki fragment wiedzy, którą możesz posiąść. Jest ona jednak niebywale cenna dla pozycjonerów. Wszystkie techniki White Hat SEO działają więc zgodnie z duchem opisanych algorytmów. Dzięki dalekosiężnej strategii jesteś w stanie z nimi współpracować, aby osiągnąć sukces, nie brudząc sobie rąk.

Właściwe praktyki SEO

Na czym się skupić, działając w duchu White Hat SEO? Znasz już czynniki rankingowe oraz algorytmy, które rządzą wyszukiwarką Google. Teraz czas na praktyczne wskazówki.

Słowa kluczowe

Słowa ogólne, long tail, frazy brandowe, regionalne i pytania – musisz stworzyć bazę słów i zastanowić się, czego szukają potencjalni odbiorcy. Unikaj pojedynczych wyrazów, ich pozycjonowanie wymaga większych nakładów finansowych, a mimo to generują niski CTR i słabą konwersję. Wykonaj analizę rynku oraz konkurencji, a następnie znajdź własne oryginalne słowa.

Nagłówki

Jednym z podstawowych elementów optymalizacji witryny są nagłówki od H1 do H6, które wpływają na klikalność strony. Ustal za ich pomocą hierarchię informacji, które publikujesz. Dodatkowym wsparciem jest umieszczenie w ich strukturze słów i fraz kluczowych. Pilnuj w tym przypadku liczby znaków (zaleca się długość pomiędzy 20 a 70 znaków, włącznie ze spacjami i znakami interpunkcyjnymi).

Treść

Najważniejszy jest content. Pod żadnym pozorem nie kopiuj istniejących już treści. Google od razu oceni to działanie jako spam. Twórz więc autorskie, oryginalne teksty, które zainteresują Twoich odbiorców. Bądź merytoryczny, posługuj się odpowiednim językiem, zadbaj również o gramatykę.

Meta tagi

Są one pomocą dla robotów wyszukiwarek podczas procesu indeksowania. Dwa najważniejsze na sam początek to: tag tytułowy (nie dłuższy niż 60–70 znaków) ustalający pozycję w rankingu wyszukiwania oraz meta description (mający długość między 150 a 170 znaków) informujący o zawartości strony.

Adres URL

Stwórz przyjazny adres witryny, który będzie łatwy do zapamiętania. Im krótszy, tym lepszy. Pamiętaj, aby nie stosować polskich znaków, spacji, wielkich liter, cyfr – utrudniają one odbiór adresu. Warto również zadbać o certyfikat bezpieczeństwa SSL.

Linkowanie zewnętrzne

Zadbaj o to, aby Twoja witryna pojawiała się w innych miejscach w sieci. Im większy autorytet strony, tym stabilniejszy wizerunek. Zadbaj więc o odpowiednią kampanię w social mediach, na blogach, forach i grupach. Nie oszukuj, wymieniając się linkami bądź je kupując! Unikaj również spamowania.

Podsumowanie

Praktyk SEO i technik pozycjonowania jest znacznie więcej. Jednak te, które dziś poznałeś, mają swoje odbicie w negatywnych praktykach, czyli Black Hat SEO. Niezależnie od tego, na które działania się zdecydujesz, najważniejsze jest, abyś zrozumiał działanie algorytmów oraz wyszukiwarek. Świadomość decyzji pozwoli uniknąć potencjalnych filtrów i banów, o których dowiesz się w drugiej części tekstu. Działaj zgodnie z zasadami fair play i buduj swoją wiarygodność w sieci.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Na czym ono polega?

    Czym jest pozycjonowanie stron internetowych? Na czym ono polega?

    Zastanawiasz się, o co chodzi z tym całym pozycjonowaniem i dlaczego niektóre strony wyświetlają się wyżej od innych? Jeśli tak, zapraszamy Cię na solidny zastrzyk pozycjonerskiej wiedzy!
    Jak odpowiednio dobrać słowa kluczowe pod pozycjonowanie?

    Jak odpowiednio dobrać słowa kluczowe pod pozycjonowanie?

    Dobór odpowiednich słów kluczowych to podstawowy krok w optymalizacji strony pod SEO. Dzięki temu na Twojej witrynie znajdą się frazy, które są wyszukiwane przez internautów.
    Poznaj rodzaje linków zwrotnych i dowiedz się, jak rozpoznać mocne linki!

    Poznaj rodzaje linków zwrotnych i dowiedz się, jak rozpoznać mocne linki!

    W tym artykule postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej backlinkom oraz ich rodzajom. Pokażemy Ci, które z nich są pomocne. Czytaj dalej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.