Zapytaj o ofertę
8 najlepszych darmowych rozszerzeń Chrome dla SEO
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • 8 najlepszych darmowych rozszerzeń Chrome dla SEO

8 najlepszych darmowych rozszerzeń Chrome dla SEO

6 min. czytania

Wyszukiwarka Chrome jest najczęstszym rozwiązaniem wśród właścicieli witryn i specjalistów SEO. Poza tym, że jest wyszukiwarką domyślną, pozwala także na intuicyjne działanie w biznesie sieciowym. Istotnym elementem są jej dodatkowe rozszerzenia, które znacząco wpływają na ułatwienie oraz usprawnienie pracy. Dzięki darmowym rozszerzeniom Chrome specjaliści SEO oraz założyciele serwisów mogą liczyć na efektywniejsze działania. Właśnie dlatego przygotowaliśmy zbiór najlepszych darmowych rozszerzeń, dzięki którym Twoja praca będzie bardziej płynna i przyniesie lepsze rezultaty.

1. LinkClump

LinkClump to rozszerzenie pozwalające na szybkie kopiowanie adresów URL wraz z tytułami stron. Praktycznie jednym kliknięciem jesteśmy w stanie kopiować wszystkie adresy z menu strony, co pozwoli nam na dużą oszczędność czasu. W szczególności sprawdzi się przy zadaniach takich jak: tworzenie metadanych, mapowanie drzewa witryny, mapowanie przekierowań.

Rozszerzenie LinkClump

Jak to działa?

Aby skopiować wszystkie adresy URL z menu, w pierwszej kolejności należy w opcjach narzędzia skonfigurować odpowiednią kombinację klawiszy. Dalej, krok po kroku, należy wyczyścić CSS z wyświetlanej strony za pomocą wtyczki WEB Deweloper opisanej niżej, krok ten ułatwia nam kopiowanie. Pozostaje nam tylko użycie ustalonej kombinacji klawiszy i zaznaczenie adresów z menu. Skopiowane adresy można wkleić do arkusza. Oszczędza to kilka godzin pracy.

2. SEO META in One Click

To intuicyjne i potężne narzędzie, dzięki któremu możesz wykonać podstawowy audyt strony www, jak również na bieżąco sprawdzać miękkie parametry optymalizacyjne na stronie. SEO META in One Click pokaże Ci, takie elementy jak: ilość i treść nagłówków Hx, meta dane strony, opisy alternatywne. Dodatkowo w tym narzędziu uzyskasz wgląd w to, jak będzie prezentowała się Twoja strona udostępniona w mediach społecznościowych.

Jak to Działa?

Użycie wtyczki jest bardzo proste i szybkie. Aby zbadać stronę, wystarczy wybrać narzędzie z paska przeglądarki, a wynik wyświetli się od razu. W związku z tym jest to jedno z ulubionych rozszerzeń Chroma dla SEO.

Wygląd wtyczki SEO in One Click

3. Robots Exclusion Checker

Optymalizacja Crawl Budget oraz zablokowanie przed robotem stron o wątpliwym kontencie to zmora każdego specjalisty SEO. Robots Excusion Chcecker to jedna z tych wtyczek, która pozwala na szybkie sprawdzenie, czy i w jaki sposób strona jest blokowana przed robotami. Wtyczka Robots Exclusion Checker przydatna jest podczas optymalizacji Crawl Budget, jak również wykrywaniu problemów z indeksacją serwisu.

W narzędziu zobaczymy takie opcje jak:

  1. Blokowanie adresów URL przez plik robots.txt. Narzędzie pokaże nam wynik wraz z dyrektywą blokującą, co jest ogromnym plusem.
  2. Wykluczenie z indeksu adresów URL poprzez Meta Robots. Co ważne ta wtyczka pokaże nam pełną informację nawet w momencie, w którym dla danej podstrony dane Meta Robots zostaną zdefiniowane podwójnie.
  3. Wykluczenie z indeksu podstron z użyciem X-robots Tag.
  4. Oznaczenie strony linkami kanonicznymi tzw. Canonicalami, które wskazują botom, która podstrona zawiera oryginalną treść.

Jak to działa?

Rozszerzenie Chrom działa bardzo szybko i sprawnie. Nie musimy czekać, aż wynik się załaduje. Narzędzie to zbiera informacje podczas ładowania się strony i od razu nam je udostępnia.

Wygląd wtyczki Robots Exclusion Checker

4. Wappalyzer

Wapallyzer to zdecydowanie dobry wybór rozszerzenia chrome dla SEO. Narzędzie to pozwala jednym kliknięciem sprawdzenie aplikacji oraz systemu CMS, frameworka witryny. Wtyczka chrome odkrywa przed nami, z jakich technologii został stworzony program, z jakiego języka programowania korzysta, jak również pozwala wykryć analitykę oraz narzędzia marketingowe na stronie www. Z tej wtyczki dowiesz się również, czy klient ma zainstalowanego Google Analiticsa, Pixela, HotJara itp.

Jak to działa?

Podobnie jak większość wtyczek chrome dla SEO Wapallyzer działa podczas ładowania witryny, a na informację zwrotną nie musimy czekać.

5. Google Tag Assistant Legacy

Google Tag Assistant pomaga zweryfikować, czy tagi narzędzi takich jak Google Analytics, Google Tag Manager są poprawnie osadzone na witrynie. Wystarczy odświeżyć stronę, a wtyczka do Chrome poinformuje Cię, które tagi działają prawidłowo. W przypadku błędów również je zauważy i zasugeruje optymalizację. Co więcej, dzięki tej wtyczce dowiesz się, czy np. kod Google Analytics nie jest osadzony kilkukrotnie w witrynie, co często jest przyczyną nieprawidłowego zliczania konwersji e-commerce.

Jak to działa?

Aby skorzystać z funkcjonalności wtyczki, należy użyć record button i odświeżyć stronę www. Wtedy zarejestrowany zostanie typowy ruch użytkowników do i przez Twoją witrynę, a wszystkie uruchomione Tagi zostaną zarejestrowane.

Wygląd wtyczki Google Tag Assistant Legacy

6. Web Developer

Web Deweloper to potężne narzędzie dedykowane dla Web Deweloperów, SEO-wców oraz marketingowców i projektantów stron www. Wtyczka ta pozwala na dowolne edytowanie kodu witryny. Jak możemy wykorzystać tę wtyczkę w SEO? Chociażby do zbadania tego, jak wygląda strona www po wyłączeniu JS-a, lub możemy z niej skorzystać, aby ułatwić sobie kopiowanie linków menu z użyciem wtyczki Linkclump.

Jak to działa?

Web Deweloper to wtyczka, którą możemy dodać do paska narzędzi wyszukiwarki Chrome. Aby użyć wtyczki, należy uruchomić ją kliknięciem i skorzystać z mnogości jej funkcji.

Wygląd wtyczki Web Developer

7. Detailed SEO Extentions

Wtyczka Detailed SEO Extentions została stworzona do ułatwienia codziennej pracy pełnoetatowym ekspertom SEO. Pozwala ona na zaoszczędzenie sporej ilości czasu. Daje wgląd w podstawowe aspekty miękkiej optymalizacji on-site. Pozwala na sprawdzenie metadanych, ilości oraz jakości nagłówków na podstronach, jak również atrybutów alt obrazów i wiele innych. To z pewnością jedna z najlepszych wtyczek Chrome dla SEO.

Jak to działa?

Użycie wtyczki nie wymaga od nas skomplikowanych kroków. Aby wykonać uproszczony audyt SEO na stronie wystarczy wybrać narzędzie z paska przeglądarki. Wynik analizy pojawią się odrazu.

Wygląd wtyczki Detailed SEO Extentions

8. NoFollow

Rozszerzenie chrome NoFollow usprawnia nam prace wykrywając linki z atrybutem nofollow, UGC oraz sponsored na witrynie. Szczególnie ważne jest ona podczas optymalizacji Crawl Budget. Wtyczka wykrywa i wskazuje nam linki z odpowiednimi atrybutami, dzięki czemu nie musimy już szukać ich w kodzie witryny.

Wygląd rozszerzenia NoFollow

Podsumowanie

Działania związane z tematyką SEO / pozycjonowania można uznać za dość skomplikowane. To przede wszystkim dziedzina wielowymiarowa, do której powinno się podchodzić szczegółowo. Wiele czynników wpływa na osiągane wyniki, które prezentują nam liczne analizy. Nic więc dziwnego, że specjaliści SEO oraz twórcy serwisów starają się jak najbardziej ułatwić swoją pracę. Co więcej, sprawić, że będzie ona jeszcze bardziej efektywna. Darmowe wtyczki Chrome pomagają ograniczyć część manualnych działań, oszczędzając przy tym mnóstwo czasu. Dzięki temu można skupić się na innych zadaniach, które są w stanie dodatkowo podnosić standardy prowadzonej witryny. Warto być na bieżąco i korzystać z dodatków dostępnych na rynku. Szczególnie jeśli są one darmowe i pozwalają jedynie zyskać. Nie tylko czas, ale przede wszystkim wyniki!

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 13
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Błąd 403 – jak naprawić? Co oznacza?
    Błąd 403 – jak naprawić? Co oznacza?
    Pojawienie się błędu 403 na Twojej stronie może mieć wiele przyczyn. Powinieneś jak najszybciej rozwiązać ten problem!
    Off-site SEO – poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania poza stroną
    Off-site SEO – poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania poza stroną
    Wpływ na pozycję Twojej strony internetowej w rankingach mają również aktywności prowadzone poza witryną. O tym, jakie są to działania, dowiesz się z naszego artykułu.
    Cele SMART w SEO
    Cele SMART w SEO
    W złożonym procesie pozycjonowania stron, dużą rolę odgrywa ustalenie celów SMART. O tym, jak je tworzyć w strategii SEO, dowiesz się z naszego artykułu.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.