Często zadawane są pytania dotyczące SEO typu: Czy warto skorzystać z SEO? Dlaczego SEO jest lepsze od innych form marketingu? W jaki sposób SEO może wpłynąć na liczbę klientów?
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest najlepszą dostępną formą marketingu internetowego, gdyż zwiększają popularność Twojej marki i korzystnie wpływa na osiągane przez nią wyniki. Nie ma żadnych narzędzi marketingowych, które działają lepiej niż SEO. Jeśli spojrzysz na tradycyjne reklamy, takie jak radio, prasa, telewizja czy ulotki, z pewnością zauważysz, że ich celem jest dotarcie z ofertą do jak największej liczby osób w nadziei, że ktoś potrzebuje Twoich usług. Oczywiście, istnieje wiele form wezwania do działania i elementów, które pozwolą przekonać ludzi, że warto skorzystać Twoich usług, ale w niezwykle niełatwym i konkurencyjnym obszarze reklamowym o wiele trudniej jest to zrobić. Niektóre branże nigdy nie rezygnują z tradycyjnej reklamy, i wciąż będą korzystać z tego typu form w nadziei na zaskakujące wyniki. Jednakże, dla większości lokalnych, małych i średnich firm SEO jest obecnie najbardziej opłacalną formą marketingu.
Dzięki SEO jesteś w stanie poznać swoje dokładne wyniki i ustalić, co działa najlepiej, a co wymaga poprawy. Możesz również podzielić swoich odbiorców na pewne grupy, dla których będziesz mógł dostosować konkretne treści. Jeśli na przykład masz stronę docelową która oferuje pomoc marketingową dla danych firm internetowych, musisz wziąć pod uwagę, że niewiele osób będzie szukać wszystkich informacji na ten temat jednocześnie. Musisz więc dostosować swoją kampanię w oparciu o ruch skierowany na konkretne wyniki wyszukiwania i odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu możesz mieć kontrolę nad tym, jakie wiadomości są dostarczane do danych konsumentów podczas wyświetlania wyników wyszukiwań. To samo dotyczy blogów. Musisz strategicznie rozmieszczać odpowiednie słowa kluczowe, aby mogły one korzystnie wpływać na generowany przez Twoje treści ruch w witrynie. Twoim celem jest, aby potencjalni konsumenci, którzy szukają odpowiedzi na swoje pytania, zobaczyli Twojego bloga, zapoznali się z jego treścią, a następnie stali się Twoimi stałymi odbiorcami. Dzięki temu możesz dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów i poprawić osiągane przez Twoją markę wyniki.
SEO to działania, których efekty bardzo łatwo jest zmierzyć. Jedynym narzędziem, które można jeszcze łatwiej monitorować, jest marketing pay per click wykorzystujący Bing Adcenter lub Google Ads. Wykorzystując odpowiednie techniki SEO, możesz dołączyć wezwanie do działania na swojej stronie internetowej, formularze kontaktowe, liczne przekierowania i wartościowe linki, których analiza pokaże Ci, ile osób odwiedza Twoją stronę internetową, ile osób wypełnia określone formularze oraz ile osób wykorzystuje podane przez Ciebie dane kontaktowe.
Wiesz już z pewnością, dlaczego SEO jest najlepszym narzędziem marketingowym. Musisz jednak wiedzieć, że istnieją pewne niedociągnięcia związane z optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek. Pierwszym z nich jest to, że warunkiem sukcesu jest liczba osób, które każdego miesiąca szukają Twoich usług lub produktów. Nie ma konkretnego sposobu na zwiększenie popytu na wyszukiwanie Twoich słowa kluczowe, więc może to być pewnego rodzaju utrudnieniem. Dlatego też SEO jest bardzo analityczne. Jeśli 100 osób miesięcznie wyszukuje frazy, które umieszczasz w swoich treściach, możesz spodziewać się uzyskania maksymalnie 100 potencjalnych klientów i zysków z tym związanych. Nie da się zwiększyć tej liczby. Drugą wadą jest to, że nikt nie może kontrolować Google, Bing ani Yahoo. Bez względu na to, jak wykwalifikowana i doświadczona jest Twoja agencja SEO, nie ma ona wpływu na algorytmy wyszukiwania Google, a tym bardziej ich nie kontroluje. Specjaliści w zakresie optymalizacji mogą jedynie spróbować wpłynąć na ranking Twoich stron pod kątem danych słów kluczowych.
Istnieje ponad 200 czynników, które wchodzą w skład algorytmu Google. Niektóre znaczą więcej, inne mniej. Nie da się więc zagwarantować sukcesu, można mu jednak znacznie pomóc, wykorzystując odpowiednie metody i strategie SEO. Z pomocą doświadczonej agencji jesteś w stanie znacznie zwiększyć popularność swojej marki poprzez poprawę jej pozycjonowania w wyszukiwarce. Oczywiście zależy to również od konkurencyjności konkretnej frazy. Jeśli słowo kluczowe ma wartość 100 zł za kliknięcie, jego konkurencyjność jest znacznie większa i musisz mieć świadomość tego, że inne firmy również wiedzą, co to SEO i będą chciały tę wiedzę wykorzystać. Z racji tego te słowa kluczowe znacznie trudniej wykorzystać na korzyść pozycji strony w wyszukiwarce.
Mimo że istnieją pewne niedociągnięcia i wiele błędów, które można popełnić po drodze, SEO jest obecnie najlepszą formą marketingu internetowego, która przynosi najwięcej korzyści na wielu obszarach. Żadna inna technika nie jest w stanie zapewnić tak dużego zwrotu z inwestycji w kampanię, która jest konsekwentnie prowadzona przez cały czas jej trwania. Trudno się więc dziwić, że wydatki związane z prowadzeniem działań optymalizacyjnych wzrastają każdego dnia. Każdy twórca strony ma bowiem świadomość tego, jak potężnym narzędziem jest SEO i chce dołożyć wszelkich starań, aby maksymalnie wykorzystać możliwości tej strategii marketingowej.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.