Co tym razem przygotowało dla nas Google? Dzisiejszy przegląd newsów zaczniemy niestety wiadomością, która żadnego seowca raczej nie ucieszy. Na szczęście kolejne informacje są mniej dramatyczne.
May Core Update
Od poprzedniego core update’u minęło już całe sześć miesięcy, czas zatem ponownie wywrócić wszystko do góry nogami. 25 maja ruszyła kolejna aktualizacja algorytmu Google. Roll-out ma potrwać ok. dwóch tygodni. Wszystkich zainteresowanych Google odsyła do wytycznych z 2019 roku. Bo algorytm może się zmieniać, ale wytyczne pozostają takie same.
Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-may-2022-broad-core-algorithm-update/451783/
Google pokazuje miniaturki wideo w SERP-ach bez osadzania wideo na stronie?
A teraz ciekawostka z Twittera. Google może pokazać miniaturkę filmu ze strony, którego na tej stronie… nie ma. Samowolka Google? Nie do końca. W zamieszczonym przez Crystal Carter przykładzie tag OG video z filmem znajduje się w kodzie źródłowym. Problem w tym, że materiał nie jest widoczny na samej stronie, więc użytkownik nie może go odtworzyć. Crystal zamieściła również link do filmu na YouTube z wyróżnionym obrazem z filmu – ale ponownie, nie można go obejrzeć na stronie.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-video-thumbnails-without-embedding-video-33443.html
Google doradza w sprawie JavaScript
Google znowu podzielił się z nami wskazówkami, tym razem dotyczącymi JavaScriptu. Co robić, żeby przypodobać się wyszukiwarce?
1. Unikaj rozprzestrzeniania się plików JavaScript
Liczba plików JavaScript może być zbyt duża, jeśli nie zachowasz ostrożności, zwłaszcza w sytuacji, gdy każdy element UI znajduje się w osobnym pliku.
2. Unikaj nadmiernych wyszukiwań DNS dla plików JavaScript
Może to spowolnić pierwszą wizytę użytkownika na Twojej stronie.
3. Wyeliminuj nieefektywny JavaScript
Spowalnia strony internetowe i pogarsza wrażenia użytkowników.
4. Wyeliminuj nieużywany JavaScript
Nieużywany JavaScript również jest nieefektywny, ale Google twierdzi, że ten problem jest na tyle powszechny, że sam się ujawnia.
5. Skompresuj pliki JavaScript
Przeglądarka musi poświęcić więcej czasu procesora na dekompresję zawartości pliku, ale kompresja jest ogólnie korzystna.
6. Ustaw odpowiedni czas buforowania dla kodu JavaScript
Sprawdź, czy Twoje pliki JavaScript są zwracane z odpowiednimi nagłówkami czasu wygaśnięcia pamięci podręcznej. Pomaga to przeglądarkom uniknąć nadmiernego sprawdzania, czy pliki JavaScript w ich pamięci podręcznej są nieaktualne, co poprawia wydajność.
Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/6-javascript-optimization-tips-from-google/451021/
Skuteczność w Google Search Console pokazują teraz Q&A Education Rich Results
Wiemy już, że Google obsługuje dane strukturalne Quiz jako edukacyjne pytania i odpowiedzi. Po wdrożeniu tego rozwiązania pojawiają się one też w raportach wyników wyszukiwania w Google Search Console.
Google twierdzi, że możemy używać danych strukturalnych Quiz, aby pomagać uczniom łatwiej znajdować strony z pytaniami edukacyjnymi. Co więcej (cyt.): „Dodanie danych strukturalnych sprawia, że treści mogą pojawić się w karuzeli pytań i odpowiedzi dla edukacji w wynikach wyszukiwania Google, Asystenta Google i Google Lens”.
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!