Zapytaj o ofertę
Aktualizacja algorytmu i filmy widmo

Aktualizacja algorytmu i filmy widmo

3 min. czytania

Co tym razem przygotowało dla nas Google? Dzisiejszy przegląd newsów zaczniemy niestety wiadomością, która żadnego seowca raczej nie ucieszy. Na szczęście kolejne informacje są mniej dramatyczne.

May Core Update

Od poprzedniego core update’u minęło już całe sześć miesięcy, czas zatem ponownie wywrócić wszystko do góry nogami. 25 maja ruszyła kolejna aktualizacja algorytmu Google. Roll-out ma potrwać ok. dwóch tygodni. Wszystkich zainteresowanych Google odsyła do wytycznych z 2019 roku. Bo algorytm może się zmieniać, ale wytyczne pozostają takie same.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-may-2022-broad-core-algorithm-update/451783/

Google pokazuje miniaturki wideo w SERP-ach bez osadzania wideo na stronie?

A teraz ciekawostka z Twittera. Google może pokazać miniaturkę filmu ze strony, którego na tej stronie… nie ma. Samowolka Google? Nie do końca. W zamieszczonym przez Crystal Carter przykładzie tag OG video z filmem znajduje się w kodzie źródłowym. Problem w tym, że materiał nie jest widoczny na samej stronie, więc użytkownik nie może go odtworzyć. Crystal zamieściła również link do filmu na YouTube z wyróżnionym obrazem z filmu – ale ponownie, nie można go obejrzeć na stronie.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-video-thumbnails-without-embedding-video-33443.html

Google doradza w sprawie JavaScript

Google znowu podzielił się z nami wskazówkami, tym razem dotyczącymi JavaScriptu. Co robić, żeby przypodobać się wyszukiwarce?

1. Unikaj rozprzestrzeniania się plików JavaScript

Liczba plików JavaScript może być zbyt duża, jeśli nie zachowasz ostrożności, zwłaszcza w sytuacji, gdy każdy element UI znajduje się w osobnym pliku.

2. Unikaj nadmiernych wyszukiwań DNS dla plików JavaScript

Może to spowolnić pierwszą wizytę użytkownika na Twojej stronie.

3. Wyeliminuj nieefektywny JavaScript

Spowalnia strony internetowe i pogarsza wrażenia użytkowników.

4. Wyeliminuj nieużywany JavaScript

Nieużywany JavaScript również jest nieefektywny, ale Google twierdzi, że ten problem jest na tyle powszechny, że sam się ujawnia.

5. Skompresuj pliki JavaScript

Przeglądarka musi poświęcić więcej czasu procesora na dekompresję zawartości pliku, ale kompresja jest ogólnie korzystna.

6. Ustaw odpowiedni czas buforowania dla kodu JavaScript

Sprawdź, czy Twoje pliki JavaScript są zwracane z odpowiednimi nagłówkami czasu wygaśnięcia pamięci podręcznej. Pomaga to przeglądarkom uniknąć nadmiernego sprawdzania, czy pliki JavaScript w ich pamięci podręcznej są nieaktualne, co poprawia wydajność.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/6-javascript-optimization-tips-from-google/451021/

Skuteczność w Google Search Console pokazują teraz Q&A Education Rich Results

Wiemy już, że Google obsługuje dane strukturalne Quiz jako edukacyjne pytania i odpowiedzi. Po wdrożeniu tego rozwiązania pojawiają się one też w raportach wyników wyszukiwania w Google Search Console.

Google twierdzi, że możemy używać danych strukturalnych Quiz, aby pomagać uczniom łatwiej znajdować strony z pytaniami edukacyjnymi. Co więcej (cyt.): „Dodanie danych strukturalnych sprawia, że treści mogą pojawić się w karuzeli pytań i odpowiedzi dla edukacji w wynikach wyszukiwania Google, Asystenta Google i Google Lens”.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-search-console-performance-reports-education-q-a-rich-results-33437.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Google robi porządki w tagach
    Odc. 25
    Google robi porządki w tagach
    Dziś dowiecie się, jakie tagi map witryn przestaną być wspierane przez Google, która popularna wśród seowców strona została niesłusznie usunięta […]
    Nowa funkcja w Google Lens
    Odc. 24
    Nowa funkcja w Google Lens
    W dzisiejszej odsłonie SEO Newsów powiemy sobie o zmianie wytycznych dla webmasterów, testach nowych snippetów i praktycznym zastosowaniu Multisearch, nowej […]
    Google dba o balans
    Odc. 23
    Google dba o balans
    W dzisiejszej odsłonie SEO Newsów dowiecie się, jakie nowe ficzery wprowadził Google, a co dla równowagi postanowił skasować. Zapraszamy do […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.