Zapytaj o ofertę
Google robi porządki w tagach

Google robi porządki w tagach

3 min. czytania

Dziś dowiecie się, jakie tagi map witryn przestaną być wspierane przez Google, która popularna wśród seowców strona została niesłusznie usunięta z wyników wyszukiwania i co zrobić, żeby Google nie ingerowało w linki z tytułami. Zaczynamy!

Google porządkuje tagi rozszerzeń map witryn

Google przyjrzało się rozszerzeniom map witryn. Wnioski? Część używanych w sitemapach tagów i atrybutów nie ma już racji bytu, więc wsparcie dla nich zostanie wkrótce oficjalnie wycofane.

Już 6 sierpnia Google przestanie obsługiwać niektóre tagi rozszerzeń wideo i graficznych. W przypadku wideo za przestarzałe zostały uznane takie tagi i atrybuty jak: caption, geo_location, title czy license. Większe porządki dotkną sitemap z obrazami, gdzie pożegnamy aż sześć różnych tagów.

Póki co nie musimy spieszyć się z kasowaniem wycofywanych tagów i atrybutów – nie zostaniemy za nie ukarani, choć w przyszłości Search Console może wyświetlić nam jakieś ostrzeżenie na ich temat.

Źródło:

https://developers.google.com/search/blog/2022/05/spring-cleaning-sitemap-extensions

Aktualizacja wytycznych dotyczących linków z tytułami

Nie lubicie, gdy Google zmienia Wam tytuły w wynikach wyszukiwania? No to koniecznie zajrzyjcie do Centrum wyszukiwarki Google, gdzie aktualizacji doczekała się podstrona o Kontroli nad linkami z tytułami.

Jak utrzymać ustawiony tytuł? Zasadniczo wystarczy, że będziemy przestrzegać siedmiu zasad, którymi podzieliło się z nami Google. A więc pokolei: upewnij się, że każda strona ma znacznik tytułu. Zadbaj o to, aby tekst w <title> był zwięzły i na temat. Unikaj upychania tam słów kluczowych. Nie powtarzaj tych samych tekstów na wszystkich stronach. Zachowaj umiar z frazami brandingowymi. Wyraźnie określ najważniejszy na stronie nagłówek. I last but not least: używaj poprawnie pliku Robots.txt, aby przypadkiem nie zabronić wyszukiwarkom indeksowania Twoich stron.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-shows-how-to-control-titles-in-search-results/449866/

MOZ usunięte z wyników wyszukiwania

Kojarzycie MOZ? Pewnie tak, bo to jedno z najpopularniejszych narzędzi wspierających analizy i kampanie SEO.

4 maja strona MOZ została nagle usunięta z indeksu Google. Witryna spadła z rowerka po tym, gdy ktoś zgłosił ją za naruszenie praw autorskich. Konkretnie chodziło o nielegalne rozpowszechnianie aplikacji Dr. Driving. Był tylko jeden problem: nic takiego nie miało miejsca. Po nagłośnieniu sprawy witryna została przywrócona w ciągu 12 godzin, ale niesmak pozostał.

Dlaczego o tym wspominamy? Bo to niestety kolejna sytuacja, gdy ktoś nadużywa DMCA, aby usunąć czyjąś stronę z wyników wyszukiwania Google. Tym razem trafiło na dużą, szanowaną markę, dzięki czemu cała sprawa doczekała się szybkiego happy endu, ale mniejsze firmy mogą nie mieć tyle szczęścia.

Źródło:

https://searchengineland.com/dmca-request-removes-moz-from-google-search-index-384943

https://www.seroundtable.com/moz-back-google-search-fraudulent-dmca-33367.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Nowa funkcja w Google Lens
    Odc. 24
    Nowa funkcja w Google Lens
    W dzisiejszej odsłonie SEO Newsów powiemy sobie o zmianie wytycznych dla webmasterów, testach nowych snippetów i praktycznym zastosowaniu Multisearch, nowej […]
    Google dba o balans
    Odc. 23
    Google dba o balans
    W dzisiejszej odsłonie SEO Newsów dowiecie się, jakie nowe ficzery wprowadził Google, a co dla równowagi postanowił skasować. Zapraszamy do […]
    To koniec GA, jakie znamy
    Odc. 22
    To koniec GA, jakie znamy
    W życiu pewne są tylko 3 rzeczy, a jedną z nich są update’y Google. I dlatego to właśnie nimi zaczniemy […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.