Zapytaj o ofertę

Google robi porządki w tagach

Google robi porządki w tagach

Dziś dowiecie się, jakie tagi map witryn przestaną być wspierane przez Google, która popularna wśród seowców strona została niesłusznie usunięta z wyników wyszukiwania i co zrobić, żeby Google nie ingerowało w linki z tytułami. Zaczynamy!

Google porządkuje tagi rozszerzeń map witryn

Google przyjrzało się rozszerzeniom map witryn. Wnioski? Część używanych w sitemapach tagów i atrybutów nie ma już racji bytu, więc wsparcie dla nich zostanie wkrótce oficjalnie wycofane.

Już 6 sierpnia Google przestanie obsługiwać niektóre tagi rozszerzeń wideo i graficznych. W przypadku wideo za przestarzałe zostały uznane takie tagi i atrybuty jak: caption, geo_location, title czy license. Większe porządki dotkną sitemap z obrazami, gdzie pożegnamy aż sześć różnych tagów.

Póki co nie musimy spieszyć się z kasowaniem wycofywanych tagów i atrybutów – nie zostaniemy za nie ukarani, choć w przyszłości Search Console może wyświetlić nam jakieś ostrzeżenie na ich temat.

Źródło:

https://developers.google.com/search/blog/2022/05/spring-cleaning-sitemap-extensions

Aktualizacja wytycznych dotyczących linków z tytułami

Nie lubicie, gdy Google zmienia Wam tytuły w wynikach wyszukiwania? No to koniecznie zajrzyjcie do Centrum wyszukiwarki Google, gdzie aktualizacji doczekała się podstrona o Kontroli nad linkami z tytułami.

Jak utrzymać ustawiony tytuł? Zasadniczo wystarczy, że będziemy przestrzegać siedmiu zasad, którymi podzieliło się z nami Google. A więc pokolei: upewnij się, że każda strona ma znacznik tytułu. Zadbaj o to, aby tekst w <title> był zwięzły i na temat. Unikaj upychania tam słów kluczowych. Nie powtarzaj tych samych tekstów na wszystkich stronach. Zachowaj umiar z frazami brandingowymi. Wyraźnie określ najważniejszy na stronie nagłówek. I last but not least: używaj poprawnie pliku Robots.txt, aby przypadkiem nie zabronić wyszukiwarkom indeksowania Twoich stron.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-shows-how-to-control-titles-in-search-results/449866/

MOZ usunięte z wyników wyszukiwania

Kojarzycie MOZ? Pewnie tak, bo to jedno z najpopularniejszych narzędzi wspierających analizy i kampanie SEO.

4 maja strona MOZ została nagle usunięta z indeksu Google. Witryna spadła z rowerka po tym, gdy ktoś zgłosił ją za naruszenie praw autorskich. Konkretnie chodziło o nielegalne rozpowszechnianie aplikacji Dr. Driving. Był tylko jeden problem: nic takiego nie miało miejsca. Po nagłośnieniu sprawy witryna została przywrócona w ciągu 12 godzin, ale niesmak pozostał.

Dlaczego o tym wspominamy? Bo to niestety kolejna sytuacja, gdy ktoś nadużywa DMCA, aby usunąć czyjąś stronę z wyników wyszukiwania Google. Tym razem trafiło na dużą, szanowaną markę, dzięki czemu cała sprawa doczekała się szybkiego happy endu, ale mniejsze firmy mogą nie mieć tyle szczęścia.

Źródło:

https://searchengineland.com/dmca-request-removes-moz-from-google-search-index-384943

https://www.seroundtable.com/moz-back-google-search-fraudulent-dmca-33367.html

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest techniczne SEO?
    Co to jest techniczne SEO?
    Aby uzyskać widoczność w Google, musisz zadbać o techniczną strukturę swojej strony. W tym artykule dowiesz się, na co zwrócić wówczas uwagę!
    Google Search Console – poradnik krok po kroku. Do czego służy GSC?
    Google Search Console – poradnik krok po kroku. Do czego służy GSC?
    Dzięki GSC możesz na bieżąco monitorować stan swojej witryny, jej skuteczność i wszystkie zmiany, które na niej zachodzą. Zobacz, jak w prosty sposób ujarzmić to narzędzie.
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
    Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO
    Istnieje tyle metod, które wpływają na pozycjonowanie Twojej witryny, że możesz nie wiedzieć, którą powinieneś wybrać… Jednak my znamy na to odpowiedź!

    Rozpocznij

    od bezpłatnej
    konsultacji SEO

    Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

    • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
    • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
    • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
    • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
      Wysyłanie
      Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę