Zapytaj o ofertę

Nowa funkcja w Google Lens

Nowa funkcja w Google Lens

W dzisiejszej odsłonie SEO Newsów powiemy sobie o zmianie wytycznych dla webmasterów, testach nowych snippetów i praktycznym zastosowaniu Multisearch, nowej funkcji w usłudze Google Lens.

Treści generowane przez AI niezgodne z wytycznymi

Google zaktualizowało wskazówki dla webmasterów, dodając, że automatycznie generowana treść jest niezgodna z wytycznymi w sytuacji, gdy “służy do manipulowania rankingami wyszukiwania”. Wcześniej na czarnej liście zakazanych przez Google technik znajdowały się wszystkie automatycznie wygenerowane treści, teraz w sumie tylko te, których celem jest mącenie w rankingach.

Czy to coś zmienia? No właśnie niekoniecznie. Już od kilku lat Google przestrzegało w tym szczegółowym dokumencie przed praktykami, mającymi na celu manipulowanie rankingami wyszukiwania, a nie pomoc użytkownikom. Teraz zapis ten po prostu awansował na pierwszą pozycję szczegółowych zasad.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-automatically-generated-content-against-guidelines-when-intended-to-manipulate-search-rankings-33243.html

Testy w SERP-ach

Google testuje nie jedną, ale aż dwie duże zmiany w snipettach! Pierwsza nazywa się “From the web”. O co dokładnie chodzi? Google wyświetla krótkie fragmenty z dwóch lub trzech różnych stron, odsyłając do każdego z tych źródeł osobno. Co więcej, Google uwzględnia przy tym również favicon witryny.

Druga zmiana to odmiana testu wyróżnionego fragmentu. Google prezentuje urywek tekstu ze strony, a następnie wyświetla nagłówek Inne witryny mówią, pod którym grupuje… no inne witryny. Na razie to tylko testy, więc ciężko powiedzieć czy i kiedy funkcje te staną się stałym elementem serp-ów.

Źródło:

https://searchengineland.com/google-featured-snnippet-test-from-the-web-other-sites-say-383702

Nowa funkcja w Google Lens

Jednoczesne szukanie za pomocą tekstu i obrazu? Teraz to możliwe.

Google przedstawiło Multisearch, nową funkcję w usłudze Google Lens. Multisearch umożliwia znalezienie tego, czego szukamy, choć w bardziej eklektyczny sposób. Najpierw robimy zdjęcie albo przesyłamy zapisany obraz, a następnie używamy tekstu, aby zawęzić wyszukiwanie według koloru, marki albo atrybutu wizualnego.

Jak to wygląda w praktyce? Możemy na przykład zrobić zdjęcie koszuli, która nam się podoba, ale dopisać “zielona”, żeby znaleźć ją w innym kolorze. Albo pstrykamy fotkę jednej z naszych roślin i wpisujemy „podlewanie”, dzięki czemu Google podpowie nam, jak często powinniśmy to robić.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-multisearch/444987/

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym są pliki cookies na stronie internetowej i po co się je stosuje?
    Czym są pliki cookies na stronie internetowej i po co się je stosuje?
    Przeglądając zasoby e-sklepu, niejednokrotnie spotkałeś się z “ciasteczkami”. Ich zadaniem jest zadbanie o to, aby odwiedzana przez Ciebie strona działała […]
    Porzucone koszyki – z czego wynikają i jak sobie z nimi radzić?
    Porzucone koszyki – z czego wynikają i jak sobie z nimi radzić?
    Porzucone koszyki to problem każdego sklepu internetowego. Jak sobie z nim radzić? dlaczego klienci nie finalizują transakcji? Dowiesz się podczas lektury!
    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
    Czy wciąż popularne jest budowanie zaplecza SEO?
    Tworzenie zaplecza SEO wspiera stronę, która ma być widoczna w Google. Czy jest to proste i czy każdy może prowadzić takie zaplecze – sprawdź!

    Rozpocznij

    od bezpłatnej
    konsultacji SEO

    Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

    • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
    • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
    • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
    • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Chcesz poznać
      ofertę?
      Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
      Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
      Wysyłanie
      Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
      Rozpocznij chat
      Zamów rozmowę