Zapytaj o ofertę
Nowa funkcja w Google Lens

Nowa funkcja w Google Lens

3 min. czytania

W dzisiejszej odsłonie SEO Newsów powiemy sobie o zmianie wytycznych dla webmasterów, testach nowych snippetów i praktycznym zastosowaniu Multisearch, nowej funkcji w usłudze Google Lens.

Treści generowane przez AI niezgodne z wytycznymi

Google zaktualizowało wskazówki dla webmasterów, dodając, że automatycznie generowana treść jest niezgodna z wytycznymi w sytuacji, gdy “służy do manipulowania rankingami wyszukiwania”. Wcześniej na czarnej liście zakazanych przez Google technik znajdowały się wszystkie automatycznie wygenerowane treści, teraz w sumie tylko te, których celem jest mącenie w rankingach.

Czy to coś zmienia? No właśnie niekoniecznie. Już od kilku lat Google przestrzegało w tym szczegółowym dokumencie przed praktykami, mającymi na celu manipulowanie rankingami wyszukiwania, a nie pomoc użytkownikom. Teraz zapis ten po prostu awansował na pierwszą pozycję szczegółowych zasad.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-automatically-generated-content-against-guidelines-when-intended-to-manipulate-search-rankings-33243.html

Testy w SERP-ach

Google testuje nie jedną, ale aż dwie duże zmiany w snipettach! Pierwsza nazywa się “From the web”. O co dokładnie chodzi? Google wyświetla krótkie fragmenty z dwóch lub trzech różnych stron, odsyłając do każdego z tych źródeł osobno. Co więcej, Google uwzględnia przy tym również favicon witryny.

Druga zmiana to odmiana testu wyróżnionego fragmentu. Google prezentuje urywek tekstu ze strony, a następnie wyświetla nagłówek Inne witryny mówią, pod którym grupuje… no inne witryny. Na razie to tylko testy, więc ciężko powiedzieć czy i kiedy funkcje te staną się stałym elementem serp-ów.

Źródło:

https://searchengineland.com/google-featured-snnippet-test-from-the-web-other-sites-say-383702

Nowa funkcja w Google Lens

Jednoczesne szukanie za pomocą tekstu i obrazu? Teraz to możliwe.

Google przedstawiło Multisearch, nową funkcję w usłudze Google Lens. Multisearch umożliwia znalezienie tego, czego szukamy, choć w bardziej eklektyczny sposób. Najpierw robimy zdjęcie albo przesyłamy zapisany obraz, a następnie używamy tekstu, aby zawęzić wyszukiwanie według koloru, marki albo atrybutu wizualnego.

Jak to wygląda w praktyce? Możemy na przykład zrobić zdjęcie koszuli, która nam się podoba, ale dopisać “zielona”, żeby znaleźć ją w innym kolorze. Albo pstrykamy fotkę jednej z naszych roślin i wpisujemy „podlewanie”, dzięki czemu Google podpowie nam, jak często powinniśmy to robić.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-multisearch/444987/

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Google dba o balans
    Odc. 23
    Google dba o balans
    W dzisiejszej odsłonie SEO Newsów dowiecie się, jakie nowe ficzery wprowadził Google, a co dla równowagi postanowił skasować. Zapraszamy do […]
    To koniec GA, jakie znamy
    Odc. 22
    To koniec GA, jakie znamy
    W życiu pewne są tylko 3 rzeczy, a jedną z nich są update’y Google. I dlatego to właśnie nimi zaczniemy […]
    Jak branża SEO wspiera Ukrainę?
    Odc. 21
    Jak branża SEO wspiera Ukrainę?
    Dzisiaj poważniej niż zwykle, bo będziemy mówić o inwazji Rosji na Ukrainę i o tym, jak na ten akt agresji […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.