W dzisiejszej odsłonie SEO Newsów dowiecie się, jakie nowe ficzery wprowadził Google, a co dla równowagi postanowił skasować. Zapraszamy do lektury!
Na ostatnim hangoucie John Mueller został zapytany o kwestię thin contentu. Co sprawia, że dana witryna uznawana jest przez Google za stronę o niskiej wartości? Otóż problem pojawia się w momencie, gdy słabe treści występują na całej witrynie, a nie tylko na pojedynczych podstronach.
Przy okazji John wskazał, że seowcy przywiązują za dużą uwagę do ilości znaków na stronie, starając się w ten sposób wyprzedzić konkurencję.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-thin-content-issues-33202.html
John Mueller potwierdził, że stare adresy URL, które zostały przekierowane, powinny być tymczasowo przechowywane w sitemapie. Jak długo? Zdaniem Johna od miesiąca do trzech, ale nie dłużej niż pół roku.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-old-redirected-urls-sitemaps-files-temporarily-33172.html
Google Search Console zaktualizowało raport danych strukturalnych, aby dostarczał więcej informacji o nieprawidłowych znacznikach.
Jak to wygląda w praktyce? Używając np. znacznika recenzji, ale pomijając imię i nazwisko autora, powodujemy wystąpienie błędu. Do tej pory w raporcie danych strukturalnych wyświetlany był komunikat o następującej treści: Missing field “name”. Teraz ten sam błąd będzie brzmiał następująco: Missing field „name” (in „author”).
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/google-search-console-updates-structured-data-report/443744/#close
Skoro Google Search Console coś dodało, to dla równowagi musi też coś skasować. Już 26 kwietnia wyłączone zostanie narzędzie Parametry URL. Google uznało, że nie jest ono dłużej potrzebne, bo przez lata wyszukiwarka stała się dużo lepsza w odgadywaniu, które parametry są przydatne, a które bezużyteczne. Do tego stopnia, że tylko 1% parametrów określonych obecnie w narzędziu Parametry URL przydaje im się przy indeksowaniu.
Źródło:https://www.seroundtable.com/google-to-kill-url-parameter-tool-on-april-26th-33159.html
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.