Zapytaj o ofertę
Android doniesie o zrzucie ekranu
4 min. czytania

Android doniesie o zrzucie ekranu

Google masowo kasuje konta na Gmailu, Android walczy z anonimowymi zrzutami ekranu, a Semstorm pokazuje gigantyczne wzrosty widoczności, choć tak naprawdę nic nie wzrosło. Ale zacznijmy od końca.

Koniec aktualizacji

November Core Update w końcu za nami. Wdrożenie aktualizacji zajęło aż 26 dni, bo wiadomo – z takimi rzeczami to trzeba na spokojnie. Co ciekawe, pozycjami najbardziej bujało na samym początku aktualizacji i tuż po jej zakończeniu. Ale to ostatnie może być efektem November Reviews Update, bo to jeszcze trwa. No chyba że Google zaczęło już kombinować z jakąś grudniową aktualizacją pod choinkę, bo polskie wyniki notują rekordową zmienność.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-november-2023-core-update-done-36462.html

Wielkie kasowanie kont na Gmailu

Google kasuje konta na Gmailu. Ale spokojnie: tylko te nieaktywne.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Google od pierwszego grudnia ruszyło z wielkimi czystkami. Do wirtualnej niszczarki trafiły konta, na które od przynajmniej dwóch lat nikt się nie logował. Chodzi o kwestie bezpieczeństwa: takie zapomniane konta często padają łupem hakerów, którzy wykorzystują je potem do różnych oszustw.

Jeśli zapomnieliście o swoim koncie, to jeszcze nie wszystko stracone, bo Google idzie falami. Na pierwszy ogień poszły konta nigdy nieużywane, na te z danymi dopiero przyjdzie pora. Także jeśli chcecie je ocalić, radzimy się jak najszybciej zalogować. Póki co Google nie zamierza natomiast kasować kont, które zamieściły jakieś materiały na YouTube lub są podpięte do aktywnej usługi.

Źródło:
https://android.com.pl/tech/663379-konta-google-usuwanie-jak-zabezpieczyc/

Zrzuty ekranu przestaną być anonimowe

Nawet zrzut ekranu nie jest dzisiaj anonimowy. Przynajmniej na telefonach z Androidem.

Do tej pory o tym, że ktoś zrobił nam screenshota, informowały tylko niektóre aplikacje, np. Snapchat. Teraz funkcja ta pojawi się w większej liczbie komunikatorów i aplikacji. A to dlatego, że będzie dużo łatwiejsza do wprowadzenia, Google postanowiło bowiem wdrożyć nowy interfejs API do wykrywania zrzutów bezpośrednio w systemie Android 14. Także jeśli robicie zrzut ekranu, to liczcie się z tym, że komuś może wyskoczyć o tym powiadomienie.

Źródło:
https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/internet/android-bedzie-informowal-o-zrzutach-ekranu-ta-zmiana-nie-wszystkim-sie-spodoba/tcbt286

Nowe dane strukturalne dla organizacji

Google rozszerzyło wsparcie danych strukturalnych dotyczących firm i organizacji. Do tej pory obsługiwane były tylko dwa znaczniki: logo i URL. Teraz możemy zdefiniować też takie elementy, jak nazwa, pełna nazwa prawna, adres, kontakt czy NIP. Google ma z nich korzystać między innymi przy generowaniu tzw. Paneli Wiedzy.

Źródło:
https://developers.google.com/search/blog/2023/11/introducing-organization-markup?hl=pl

Zmiany w wynikach wideo

4 grudnia Google zapowiedziało zmiany na karcie “wideo”. Od teraz mają się tam wyświetlać tylko strony, na których film jest główną treścią, ich najważniejszym elementem. Dlatego jeśli chcecie dalej pojawiać się z filmami w wyszukiwarce, to pamiętajcie, żeby umieszczać je w sekcji above the fold.

Źródło:
https://developers.google.com/search/blog/2023/12/video-is-the-main-content

https://www.seroundtable.com/google-expands-video-guidelines-change-to-video-mode-results-36498.html

Semstorm powiększa bazę słów kluczowych

Semstorma nie trzeba nikomu chyba przedstawiać. Jedna z najpopularniejszych polskich platform SEO/SEM, zwiększyła ostatnio swoją bazę słów kluczowych. I to konkretnie, bo z 26 do ponad 34 milionów fraz. Dokładniej mówiąc: 34 milionów 256 tysięcy 784 słów kluczowych.

Nowa baza jest ustawiona domyślnie, więc jeśli korzystacie z SEMSTORMA lub jego API, to na bank zobaczyliście na swoim wykresie nagły wzrost widoczności. Oczywiście nie miał on żadnego związku z pozycjonowaniem i był jedynie efektem rozszerzenia bazy, ale hej, wzrosty to wzrosty, nie ma co wybrzydzać.

Źródło:
https://www.semstorm.com/pl/blog/news/nowosci-na-10-urodziny-semstorm-przeglad-listopadowych-zmian

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Mała firma w świecie SEO – przewodnik
    Mała firma w świecie SEO – przewodnik
    Prowadzisz małą firmę i pracujesz nad udoskonaleniem swojej strony internetowej? Poczuj się wielką rybą w wielkim stawie, wykorzystując techniki SEO.
    Korzyści ze współpracy z brokerem kurierskim
    Korzyści ze współpracy z brokerem kurierskim
    Kim jest broker kurierski? Czytaj dalej i dowiedz się, jakie są korzyści ze współpracy z brokerem.
    LTV marketing
    LTV marketing
    Wartość klientów jest bardzo istotna w marketingu – aby ją ocenić, wykorzystuje się wskaźnik LTV. Warto wiedzieć, jakich informacji dostarcza ten parametr i w jaki sposób można go zwiększyć.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.