Dziś zdradzimy Wam, jakie frazy przynoszą Google najwięcej hajsu z reklam i jaki nowy atrybut pojawił się w Google Moja Firma. Ale najpierw – kolejna aktualizacja.
November 2023 Core Update
Ani chwili spokoju. Ledwie skończył się October 2023 Core Update, a tu 2 listopada Google wystartowało z wdrażaniem November 2023 Core Update. Choć nazwy obu aktualizacji brzmią niemal identycznie, to dotyczą zupełnie innych systemów rankingowych. Tym razem mocno oberwały serwisy stawiające na parasite SEO, ale chyba jeszcze za wcześnie na jakieś konkretniejsze wnioski.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-november-2023-core-update-super-volatile-36334.html
Nowy atrybut w Google Moja Firma
Od teraz na profilu Google Moja Firma możemy zaznaczyć, że prowadzimy niewielkich rozmiarów biznes. Takie oznaczenie ma pomagać w pozyskiwaniu klientów, którzy chcą wspierać małych przedsiębiorców. Nowy atrybut możemy ustawić nie tylko na wizytówce, ale również w Merchant Center, choć jeszcze nie u nas – oznaczenie jest póki co dostępne wyłącznie dla amerykańskich przedsiębiorców.
Źródło:
https://blog.google/products/shopping/google-merchant-new-features-holiday/
https://www.seroundtable.com/google-business-profiles-small-business-attribute-36311.html
Desktop z Perspektywami
Filtr perspektyw zawitał w końcu na komputery. Na urządzeniach mobilnych funkcja jest już dostępna od czerwca tego roku, kwestią czasu było zatem aż wyląduje na pecetach. No i jest, choć póki co tylko testowo. Dla przypomnienia perspektywy to słowa kluczowe, które wyświetlają się przy niektórych frazach tuż pod paskiem wyszukiwania, pomagając doprecyzować nasze zapytanie. Czyli jeśli na przykład wpisujemy “jak zerwać?”, to wyświetlają nam się słowa: zaręczyny, alkohol albo paznokieć.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-perspectives-search-filter-desktop-36285.html
Jakie frazy przynoszą Google najwięcej hajsu?
Trwający aktualnie proces antymonopolowy przeciwko Google to źródło wielu arcyciekawych informacji. Tym razem dzięki Departamentowi Sprawiedliwości USA dowiedzieliśmy się, na jakich zapytaniach Google trzepie najwięcej hajsu z reklam. Wśród odtajnionych dokumentów znalazła się bowiem lista 20 najbardziej lukratywnych zapytań reklamowych. Kwoty zostały co prawda utajnione, a sama lista pochodzi z września 2018 roku i dotyczy wyłącznie Stanów, ale nie ma co wybrzydzać, lepsze to niż nic.
Dwie pierwsze pozycje na liście zajął iPhone 8. To akurat nie dziwi, miał wtedy swoją premierę. Spójrzmy więc dalej. Na kolejnych pozycjach znalazły się frazy ubezpieczenie auta, ubezpieczenie samochodu i tanie loty. W ogóle aż 5 z 20 haseł dotyczy ubezpieczeń, jednak najliczniejszą grupę stanowią nazwy konkretnych usług oraz firm, jak np. Uber. I jeśli mamy strzelać, to dzisiaj wygląda to raczej podobnie. Jeśli coś się zmieniło, to pewnie tylko numerek przy modelu iPhona.
Przy okazji na jaw wyszła ciekawa statystyka. Otóż tylko co piąte zapytanie generuje przychód dla Google. Czyli aż do 80 proc. wyszukiwań nie udaje się dopasować żadnego słowa kluczowego wymaganego przez reklamodawców.
Źródło:
https://www.theverge.com/2023/11/1/23941766/google-antitrust-trial-search-queries-ad-money
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!