Zapytaj o ofertę
Co daje Google najwięcej kasy z reklam?

Co daje Google najwięcej kasy z reklam?

3 min. czytania

Dziś zdradzimy Wam, jakie frazy przynoszą Google najwięcej hajsu z reklam i jaki nowy atrybut pojawił się w Google Moja Firma. Ale najpierw – kolejna aktualizacja.

November 2023 Core Update

Ani chwili spokoju. Ledwie skończył się October 2023 Core Update, a tu 2 listopada Google wystartowało z wdrażaniem November 2023 Core Update. Choć nazwy obu aktualizacji brzmią niemal identycznie, to dotyczą zupełnie innych systemów rankingowych. Tym razem mocno oberwały serwisy stawiające na parasite SEO, ale chyba jeszcze za wcześnie na jakieś konkretniejsze wnioski.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-november-2023-core-update-super-volatile-36334.html

Nowy atrybut w Google Moja Firma

Od teraz na profilu Google Moja Firma możemy zaznaczyć, że prowadzimy niewielkich rozmiarów biznes. Takie oznaczenie ma pomagać w pozyskiwaniu klientów, którzy chcą wspierać małych przedsiębiorców. Nowy atrybut możemy ustawić nie tylko na wizytówce, ale również w Merchant Center, choć jeszcze nie u nas – oznaczenie jest póki co dostępne wyłącznie dla amerykańskich przedsiębiorców.

Źródło:
https://blog.google/products/shopping/google-merchant-new-features-holiday/

https://www.seroundtable.com/google-business-profiles-small-business-attribute-36311.html

Desktop z Perspektywami

Filtr perspektyw zawitał w końcu na komputery. Na urządzeniach mobilnych funkcja jest już dostępna od czerwca tego roku, kwestią czasu było zatem aż wyląduje na pecetach. No i jest, choć póki co tylko testowo. Dla przypomnienia perspektywy to słowa kluczowe, które wyświetlają się przy niektórych frazach tuż pod paskiem wyszukiwania, pomagając doprecyzować nasze zapytanie. Czyli jeśli na przykład wpisujemy “jak zerwać?”, to wyświetlają nam się słowa: zaręczyny, alkohol albo paznokieć.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-perspectives-search-filter-desktop-36285.html

Jakie frazy przynoszą Google najwięcej hajsu?

Trwający aktualnie proces antymonopolowy przeciwko Google to źródło wielu arcyciekawych informacji. Tym razem dzięki Departamentowi Sprawiedliwości USA dowiedzieliśmy się, na jakich zapytaniach Google trzepie najwięcej hajsu z reklam. Wśród odtajnionych dokumentów znalazła się bowiem lista 20 najbardziej lukratywnych zapytań reklamowych. Kwoty zostały co prawda utajnione, a sama lista pochodzi z września 2018 roku i dotyczy wyłącznie Stanów, ale nie ma co wybrzydzać, lepsze to niż nic.

Dwie pierwsze pozycje na liście zajął iPhone 8. To akurat nie dziwi, miał wtedy swoją premierę. Spójrzmy więc dalej. Na kolejnych pozycjach znalazły się frazy ubezpieczenie auta, ubezpieczenie samochodu i tanie loty. W ogóle aż 5 z 20 haseł dotyczy ubezpieczeń, jednak najliczniejszą grupę stanowią nazwy konkretnych usług oraz firm, jak np. Uber. I jeśli mamy strzelać, to dzisiaj wygląda to raczej podobnie. Jeśli coś się zmieniło, to pewnie tylko numerek przy modelu iPhona.

Przy okazji na jaw wyszła ciekawa statystyka. Otóż tylko co piąte zapytanie generuje przychód dla Google. Czyli aż do 80 proc. wyszukiwań nie udaje się dopasować żadnego słowa kluczowego wymaganego przez reklamodawców.

Źródło:
https://www.theverge.com/2023/11/1/23941766/google-antitrust-trial-search-queries-ad-money

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Zrób Pixara w wyszukiwarce
    Odc. 60
    Zrób Pixara w wyszukiwarce
    Dacie wiarę, że to już sześćdziesiąty odcinek naszego programu? A sześćdziesiona oznacza jedno: będziemy donosić… o najważniejszych wydarzeniach w branży […]
    Sąd ujawnia tajemnicę algorytmu Google
    Odc. 59
    Sąd ujawnia tajemnicę algorytmu Google
    Co działo się ostatnio w świecie algorytmów? Nie aż tyle co na polskim youtubie, ale też jest o czym gadać. […]
    Googlowanie jest dla boomerów?
    Odc. 58
    Googlowanie jest dla boomerów?
    Trzy słowa: Helpful. Content. Update. Helpful Content Update vol. 3 14 września wystartowała kolejna, trzecia już aktualizacja systemu rankingowego Helpful […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.