Zapytaj o ofertę
Lekarze będą niepotrzebni?

Lekarze będą niepotrzebni?

3 min. czytania

W dzisiejszym odcinku poruszymy tematy lotnicze i medyczne, będzie coś dla influencerów i coś nie dla Polaków. Ale najpierw – duże zmiany w wyszukiwarce.

Google bardziej personalne i z notatkami

Google planuje mocno podkręcić personalizację wyników wyszukiwania. Według zapowiedzi wyszukiwarka ma dużo chętniej podsuwać nam publikacje z ulubionych stron. Im częściej wchodzimy na jakąś stronkę, tym częściej będzie się ona pojawiała w naszych wynikach. Coachom pewnie pękną serduszka, bo przestaniemy opuszczać strefę komfortu.

Ale to nie koniec nowości. Google przedstawiło również Notatki, czyli publiczne komentarze do wyników wyszukiwania. Jeśli mamy jakieś uwagi albo przemyślenia na temat danego wyniku, to możemy się nimi podzielić z innymi internautami. Możemy też poczytać ich notatki. Oczywiście wszystkie komentarze muszą być “wartościowe”, co przed publikacją weryfikuje Google.

Brzmi ciekawie, ale jest to póki co funkcja eksperymentalna, dostępna wyłącznie w ramach Search Labs.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-personalized-36387.html

SGE nie dla Polaków

Search Generative Experience stało się szerzej dostępne.

Aż 120 kolejnych krajów zyskało dostęp do bety nowej, eksperymentalnej wyszukiwarki Google. Niestety Polska musi póki co obejść się smakiem. Do bety nie załapał się żaden kraj z Unii Europejskiej, więc chodzi pewnie o jakieś kwestie prawne, bo wyszukiwarkę mogą testować między innymi mieszkańcy Hondurasu, Erytrei czy Eswatini. Przy okazji Google ogłosiło, że SGE obsługuje cztery nowe języki: Hiszpański, Portugalski, Koreański i Indonezyjski.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-sge-expands-adds-features-36349.html

Zapytaj lekarza z wyszukiwarki

Google eksperymentuje przy zapytaniach medycznych. W przypadku niektórych pytań zdrowotnych, dajmy na to o cukrzycę, w Stanach zamiast sekcji People Also Ask wyświetla się teraz sekcja o nazwie Ask A Doctor. Działa podobnie, ale odpowiedzi do wszystkich pytań pochodzą z jednego, zaufanego źródła.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-ask-a-doctor-36417.html

Nie umieszczaj cen lotów w tytułach

W dokumentacji poświęconej metodom tworzenia skutecznych linków z tytułami pojawił się nowy akapit, tym razem o cenach biletów lotniczych. Google stanowczo odradza umieszczanie ich w tytułach stron. Czemu? No bo ceny lotów są jak poglądy polityków: potrafią się błyskawicznie zmieniać. Potem łowcy okazji czują się oszukani, bo kliknęli, a tu kwota na stronie jest wyższa od tej w tytule linku.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-flight-price-title-36391.html

https://developers.google.com/search/docs/appearance/title-link?hl=pl#flight-pages

Google wyświetla liczbę followersów

Google zaczęło wyświetlać liczbę followersów w wynikach, tuż pod nazwą strony. I teraz kiedy kogoś googlujemy, od razu widzimy, ile osób obserwuje jego profil na danej platformie. Instagram, Facebook, TikTok, Twitter, sorka X, YouTube, LinkedIn, Twitch; działa to z kontami na wszystkich najważniejszych serwisach społecznościowych, choć póki co wyłącznie na anglojęzycznej wersji wyszukiwarki.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/follower-count-google-snippets-36425.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Co daje Google najwięcej kasy z reklam?
    Odc. 61
    Co daje Google najwięcej kasy z reklam?
    Dziś zdradzimy Wam, jakie frazy przynoszą Google najwięcej hajsu z reklam i jaki nowy atrybut pojawił się w Google Moja […]
    Zrób Pixara w wyszukiwarce
    Odc. 60
    Zrób Pixara w wyszukiwarce
    Dacie wiarę, że to już sześćdziesiąty odcinek naszego programu? A sześćdziesiona oznacza jedno: będziemy donosić… o najważniejszych wydarzeniach w branży […]
    Sąd ujawnia tajemnicę algorytmu Google
    Odc. 59
    Sąd ujawnia tajemnicę algorytmu Google
    Co działo się ostatnio w świecie algorytmów? Nie aż tyle co na polskim youtubie, ale też jest o czym gadać. […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.