Dacie wiarę, że to już sześćdziesiąty odcinek naszego programu? A sześćdziesiona oznacza jedno: będziemy donosić… o najważniejszych wydarzeniach w branży SEO. Zaczynamy!
Październikowe aktualizacje wdrożone
Co łączy October Core Update, October Spam Update i rządy PiSu? Wszystkie właśnie się skończyły. Najintensywniejsze wahania pozycji miały miejsce między 9 a 10 października, potem sytuacja względnie się unormowała. Wygląda na to, że największymi przegranymi aktualizacji ponownie okazali się spamerzy i serwisy wrzucające hurtem treści tworzone przez AI.
Źródła:
https://www.seroundtable.com/google-october-2023-broad-core-update-done-36245.html
https://www.seroundtable.com/google-october-2023-spam-update-done-36248.html
Google-Extended nie blokuje SGE
W ostatnim odcinku wspominaliśmy o robocie Google-Extended. Blokując go, mieliśmy blokować wykorzystywanie naszych treści przez AI. Okazuje się, że blokada nie działa na Search Generative Experience, czyli nową, testową wyszukiwarkę, która generuje odpowiedzi przy użyciu sztucznej inteligencji. Jeśli jesteśmy widoczni w Google, to nie mamy nic do gadania i nasza strona będzie się pojawiała w wynikach generowanych przez SGE, czy tego chcemy, czy nie.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-sge-extended-robots-directive-36182.html
Jaki znak w meta title wkurza Google?
Firma Zyppy SEO sprawdziła ponad 80 tysięcy meta tagów title. I wychodzi na to, że aż 61% z nich Google wyświetla w wynikach wyszukiwania pod zmienioną postacią. Jeśli tytuł naszej strony ma ponad 70 znaków ze spacjami, to na 99% zostanie nadpisany. W takiej sytuacji zamiast ustawionej przez nas treści pojawi się tylko część tytułu albo treść nagłówka H1 na stronie. Jeśli chcemy tego uniknąć, musimy celować w 51, maksymalnie 60 znaków.
Badanie pokazało jeszcze jedną ciekawą rzecz: Google ma uczulenie na separator w formie pionowej kreski. Aż 42% tytułów, które z niego korzysta, zostaje zmienione. Dla porównania, meta title z myślnikami są przerabiane dwa razy rzadziej. Czyli pionowa kreska – zła. Pozioma – dobra. Doradzamy podmiankę, tym bardziej, że według Semrusha taka zmiana separatora, choć niepozorna, może doprowadzić do wzrostu klikalności nawet o 9%.
Źródło:
https://zyppy.com/seo/title-tags/google-title-rewrite-study/
Koniec grupowania wyników
Gdzieś wcięło wcięcia. Google zrezygnowało z grupowania ze sobą wyników z tej samej domeny. Teraz widoczne na tę samą frazę dwa adresy z jednej witryny zajmują osobne miejsca na liście wyników. Google tłumaczy, że po rezygnacji z klasycznej paginacji stron wyników funkcja nie miała już sensu.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-removed-indented-results-36205.html
RIP wyniki rozszerzone wydarzeń
Wyniki rozszerzone wydarzeń znikają z wyszukiwarki. Do tej pory pojawiały się one pod stronami kin, teatrów, klubów czy stadionów; wyświetlając termin kolejnego koncertu albo meczu. Ale to już przeszłość. Do tej pory myśleliśmy, że to jakiś bug po stronie Google, ale firma 24 października w czasie konferencji w Zurychu potwierdziła usunięcie takich wyników z wyszukiwarki.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-stop-showing-even-rich-results-36240.html
Pixar w Bingu
Google ogłosiło, że Search Generative Experience potrafi od teraz generować obrazy, ale Microsoft i tak jest znowu górą. A to za sprawą kreatora obrazów w Bingu, który pozwala tworzyć grafiki w stylu animacji Pixara. Internet dosłownie oszalał na punkcie tej funkcji, a sieć zalały wygenerowane przez AI obrazy.
Źródło:
https://blog.google/products/search/google-search-generative-ai-october-update/
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!