Zapytaj o ofertę
Cicha śmierć Pandy
3 min. czytania

Cicha śmierć Pandy

Wąs w listopadzie – wiecie co to oznacza. Movember. Badajcie się panowie, nie ma wstydu. A teraz do wiadomości.

RIP Panda

Wiceprezes Google poinformował, że algorytmu panda już z nami nie ma. I to od 2012 roku. Na przestrzeni lat Panda została po cichu „wchłonięta” przez większy algorytm rankingowy i zastąpiona nowym, nazwanym na cześć ostronosa.

Google zmienia terminologię

Google opublikowało przewodnik po swoich systemach rankingowych. Z dokumentu możemy dowiedzieć się, z jakich algorytmów obecnie korzysta wyszukiwarka, a które zostały już wycofane lub, podobnie jak Panda, stały się częścią innych systemów. Systemów, bo Google postanowiło zwracać większą uwagę na terminologię i zastąpić “aktualizację” słówkiem system, będącym ich zdaniem bardziej na miejscu.

Lista systemów, z których korzysta obecnie Google, jest długa, więc wyświetlimy ją na ekranie.

  • BERT
  • Systemy informacji kryzysowych
  • Systemy deduplikacji
  • System domen o dopasowaniu ścisłym
  • Systemy aktualności
  • System przydatnych treści
  • Systemy analizy linków i PageRank
  • Systemy wiadomości lokalnych
  • MUM
  • Dopasowywanie neuronowe
  • Systemy treści oryginalnych
  • Systemy przesuwania w dół na podstawie usunięć
  • System jakości strony
  • System decydujący o pozycji fragmentu w rankingu
  • System opinii o produktach
  • RankBrain
  • Systemy rzetelnych informacji
  • System różnorodności witryn
  • Systemy wykrywania spamu.

Systemy, które już nie działają lub dołączono je do innych algorytmów, to z kolei:

  • Koliber
  • System rankingowy dostosowany do komórek
  • System szybkości strony
  • System Panda
  • System Pingwin
  • System bezpiecznych witryn

Źródło:
https://developers.google.com/search/docs/appearance/ranking-systems-guide

https://www.seroundtable.com/google-update-systems-ranking-noted-34451.htm

Nowe funkcje wyszukiwania lokalnego

Doczekaliśmy się! Nowe funkcje wyszukiwania lokalnego Google są już wreszcie dostępne. Google kazało nam trochę czekać, ale w końcu wprowadziło zapowiadane na początku roku lokalne funkcje wyszukiwania – w tym możliwość wyszukiwania okolicy za pomocą aparatu w telefonie. Póki co jest to jednak możliwe tylko w Los Angeles, Nowym Jorku, Paryżu, San Francisco, Tokio i Londynie.

Poza tym zyskaliśmy możliwość szukania restauracji serwujących konkretne dania. Właściciele samochodów elektrycznych łatwiej znajdą stacje szybkiego ładowania, a niepełnosprawni – miejsca, które da się odwiedzić na wózku. Ostatnia funkcja była dostępna już wcześniej, teraz jednak rozszerzono jej działanie na cały świat.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/googles-new-local-search-features-are-finally-here/471663/

Linkowanie wewnętrzne musi mieć sens

A na koniec John Mueller. Nasz ulubiony ekspert wypowiedział się na temat linkowania między treściami na stronie. Otóż warto to robić, ale tylko, gdy jest to rzeczywiście uzasadnione i wynika z kontekstu samych treści. Jasne, możemy linkować na siłę, ale taka taktyka tylko zdezorientuje naszych użytkowników i wyszukiwarkę, a tego nie chcemy.

Źródło:

https://www.seroundtable.com/google-cross-linking-words-content-34421.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Rich snippets, czyli jak wyróżnić się w Google
    Rich snippets, czyli jak wyróżnić się w Google
    Rich snippets przynoszą Twojej stronie internetowej wiele korzyści, mimo że nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym. Warto wiedzieć o tym nieco więcej!
    Wyszukiwanie obrazem Google
    Wyszukiwanie obrazem Google
    Na czym polega wyszukiwanie obrazem w Google? Jak korzystać z tej opcji? Kiedy jest przydatna? Odpowiedzi znajdziesz w niniejszym artykule!
    Certyfikat SSL – czym jest i czy ma wpływ na SEO?
    Certyfikat SSL – czym jest i czy ma wpływ na SEO?
    Zastanawiasz się, co to jest certyfikat SSL i czy warto wdrożyć go na stronę internetową? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, dlaczego jest on kluczowy dla SEO i jakie korzyści wynikają z jego posiadania.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.