Zapytaj o ofertę
Googlowanie jest dla boomerów?

Googlowanie jest dla boomerów?

3 min. czytania

Trzy słowa: Helpful. Content. Update.

Helpful Content Update vol. 3

14 września wystartowała kolejna, trzecia już aktualizacja systemu rankingowego Helpful Content. Tym razem z ulepszonym klasyfikatorem. Co to dla nas wszystkich oznacza, czas pokaże, ale wskazówką mogą być zmiany, jakie Google wprowadziło w dokumentacji poświęconej przydatnym treściom.

Do tej pory Google zapewniało, że promuje oryginalne i przydatne treści tworzone przez ludzi i dla ludzi. Przez ludzi – tych dwóch słów nie znajdziemy już w dokumentacji. Zmiana kosmetyczna, ale dająca do myślenia. Google najwyraźniej oficjalnie zaczyna akceptować teksty tworzone przez AI – oczywiście jeśli są wartościowe.

No dobra, ale jak tworzyć i rozpoznawać wartościowy content? Tutaj również nieco się pozmieniało. Wcześniej za wartościowe Google uznawało treści pisane przez ekspertów. Według nowych wytycznych wartościowa jest natomiast treść przez eksperta napisana LUB SPRAWDZONA. Czyli sztuczna inteligencja może odwalić całą robotę, ale ktoś musi jeszcze zerknąć na gotowy tekst.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/september-2023-google-helpful-content-update-rolling-out-36047.html

Aktualizacja wielojęzykowego wyszukiwania

Google potwierdziło aktualizację mechanizmów wyszukiwania w kilku językach. Czyli teraz wyszukiwarka powinna, przynajmniej teoretycznie, lepiej rozumieć w jakim języku wyników od niej oczekujemy. Powiedzmy, że jesteśmy na zagranicznych wakacjach. Dzięki nowej aktualizacji powinniśmy łatwo znaleźć odpowiedź po polsku – mimo zagranicznego IP i obcojęzycznych ustawień wyszukiwarki. Geolokalizacja nie ma znaczenia, liczy się intencja zapytania.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-language-matching-systems-36013.html

Zewnętrze opinie w Google Moja Firma

Pamiętacie, że Google wyświetlało kiedyś przy wizytówkach opinie pochodzące z innych stron? Pewnie nie, bo firma zrezygnowała z tego 12 lat temu. Ale stara miłość nie rdzewieje i Google ponownie testuje takie rozwiązanie, choć póki co wyłącznie zagranicą i na profilach hoteli. Co ciekawe, informacja o źródle danej opinii pojawiła się również na polskich wizytówkach, ale póki co nie udało nam się trafić na recenzję spoza Google.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-maps-local-third-party-reviews-36039.html

Młodzież googluje na TikToku

Według ostatnich badań aż 51% przedstawicielek Generacji Z woli szukać informacji za pomocą TikToka niż Google. “Zetki” zwyczajnie preferują wyniki w formie wideo. Co ciekawe, 65% badanych uważa, że TikTok zapewnia bardziej przydatne i lepiej dopasowane odpowiedzi.

Google ma zatem spory problem. Tym bardziej, że TikTok zaczął wyświetlać nad swoimi filmikami wyniki z Wikipedii. Póki co tylko przy niektórych zapytaniach o osoby, miejsca lub wydarzenia, ale w końcu od czegoś trzeba zacząć.

Źródło:
https://searchengineland.com/gen-z-tiktok-google-search-survey-431345

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Czystki w wynikach rozszerzonych
    Odc. 57
    Czystki w wynikach rozszerzonych
    Dziś powiemy, co zniknęło z wyszukiwarki, co nie powinno zniknąć z Waszej strony i dlaczego dobre SEO to czasem za […]
    Internet vs AI
    Odc. 56
    Internet vs AI
    Google majstruje przy nazwach witryn, a my mamy kolejnego robota do zablokowania. Zmiany w nazwach witryn Google zaktualizowało działanie nazw […]
    Robots.txt nie daje już rady
    Odc. 55
    Robots.txt nie daje już rady
    W dzisiejszych SEO Newsach robots.txt odchodzi do lamusa, a Elon psuje widoczność Twittera. Robots.txt przegrywa z AI Google ogłosiło na […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.