Trzy słowa: Helpful. Content. Update.
Helpful Content Update vol. 3
14 września wystartowała kolejna, trzecia już aktualizacja systemu rankingowego Helpful Content. Tym razem z ulepszonym klasyfikatorem. Co to dla nas wszystkich oznacza, czas pokaże, ale wskazówką mogą być zmiany, jakie Google wprowadziło w dokumentacji poświęconej przydatnym treściom.
Do tej pory Google zapewniało, że promuje oryginalne i przydatne treści tworzone przez ludzi i dla ludzi. Przez ludzi – tych dwóch słów nie znajdziemy już w dokumentacji. Zmiana kosmetyczna, ale dająca do myślenia. Google najwyraźniej oficjalnie zaczyna akceptować teksty tworzone przez AI – oczywiście jeśli są wartościowe.
No dobra, ale jak tworzyć i rozpoznawać wartościowy content? Tutaj również nieco się pozmieniało. Wcześniej za wartościowe Google uznawało treści pisane przez ekspertów. Według nowych wytycznych wartościowa jest natomiast treść przez eksperta napisana LUB SPRAWDZONA. Czyli sztuczna inteligencja może odwalić całą robotę, ale ktoś musi jeszcze zerknąć na gotowy tekst.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/september-2023-google-helpful-content-update-rolling-out-36047.html
Aktualizacja wielojęzykowego wyszukiwania
Google potwierdziło aktualizację mechanizmów wyszukiwania w kilku językach. Czyli teraz wyszukiwarka powinna, przynajmniej teoretycznie, lepiej rozumieć w jakim języku wyników od niej oczekujemy. Powiedzmy, że jesteśmy na zagranicznych wakacjach. Dzięki nowej aktualizacji powinniśmy łatwo znaleźć odpowiedź po polsku – mimo zagranicznego IP i obcojęzycznych ustawień wyszukiwarki. Geolokalizacja nie ma znaczenia, liczy się intencja zapytania.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-language-matching-systems-36013.html
Zewnętrze opinie w Google Moja Firma
Pamiętacie, że Google wyświetlało kiedyś przy wizytówkach opinie pochodzące z innych stron? Pewnie nie, bo firma zrezygnowała z tego 12 lat temu. Ale stara miłość nie rdzewieje i Google ponownie testuje takie rozwiązanie, choć póki co wyłącznie zagranicą i na profilach hoteli. Co ciekawe, informacja o źródle danej opinii pojawiła się również na polskich wizytówkach, ale póki co nie udało nam się trafić na recenzję spoza Google.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-maps-local-third-party-reviews-36039.html
Młodzież googluje na TikToku
Według ostatnich badań aż 51% przedstawicielek Generacji Z woli szukać informacji za pomocą TikToka niż Google. “Zetki” zwyczajnie preferują wyniki w formie wideo. Co ciekawe, 65% badanych uważa, że TikTok zapewnia bardziej przydatne i lepiej dopasowane odpowiedzi.
Google ma zatem spory problem. Tym bardziej, że TikTok zaczął wyświetlać nad swoimi filmikami wyniki z Wikipedii. Póki co tylko przy niektórych zapytaniach o osoby, miejsca lub wydarzenia, ale w końcu od czegoś trzeba zacząć.
Źródło:
https://searchengineland.com/gen-z-tiktok-google-search-survey-431345
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!