Zapytaj o ofertę
Sąd ujawnia tajemnicę algorytmu Google

Sąd ujawnia tajemnicę algorytmu Google

3 min. czytania

Co działo się ostatnio w świecie algorytmów? Nie aż tyle co na polskim youtubie, ale też jest o czym gadać. Zaczynamy.

Koniec Helpful Content Update

Skończyła się z końcem września. I nie mówimy tutaj o karierze Krzysztofa Gonciarza, ale o aktualizacji Helpful Content Update. Wdrożenie aktualizacji zajęło Google dokładnie trzynaście dni i zakończyło się 28 września.

Kurz zdążył już nieco opaść, czas na wnioski. Wygląda na to, że najmocniej oberwały strony z treściami pisanymi pod algorytm oraz serwisy będące narzędziami online, czyli rozmaite konwertery i kalkulatory. Spadki zaliczyły też portale i blogi podróżnicze, serwisy agregujące informacje z innych stron oraz portale o tematyce lifestylowej. Chodzi głównie o strony poświęcone rozwojowi osobistemu, numerologii czy horoskopom. Oczywiście zdaniem internetowych wróżbitów spadki były do przewidzenia.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-september-2023-helpful-content-update-done-rolling-out-36127.html

Nowy crawler blokuje Barda

Google wypuściło nowego crawlera. Nazywa się Google-Extended i odpowiada za pobieranie treści do Barda i Vertex AI. Jeśli nie chcemy, aby nasze teksty były wykorzystywane przez sztuczną inteligencję, to możemy zawsze zablokować Google-Extended w pliku robots.txt.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-extended-crawler-ai-bard-36130.html

TikTok wyświetla wyniki z Google

W poprzednim odcinku wspominaliśmy o tym, że TikTok zaczął wyświetlać w swojej wyszukiwarce linki do Wikipedii. Teraz platforma testuje podobne rozwiązanie, ale z linkami odsyłającymi do Google. Czy Google zapłaciło za możliwość znalezienia się w najpopularniejszej aplikacji na świecie? Tego nie wiemy, choć mamy pewne podejrzenia. Póki co TikTok jedynie potwierdził, że rzeczywiście eksperymentuje z integracją zewnętrznych serwisów.

Źródło:
https://www.businessinsider.com/tiktok-google-test-new-search-partnership-2023-9?IR=T

Kliknięcia są czynnikiem rankingowym

Piekło zamarzło: ktoś z Google w końcu potwierdził, że kliknięcia są czynnikiem rankingowym.

W Stanach ruszył ostatnio proces przeciwko Google. Firma została oskarżona przez Departament Sprawiedliwości o stosowanie praktyk monopolistycznych. I to właśnie w trakcie jednego z przesłuchań Eric Lehman, specjalista ds. jakości wyszukiwania i rankingów, zeznał, że firma używa danych o kliknięciach do ustalania pozycji stron w wynikach wyszukiwania.

Lehman przyznał, że wszyscy w Google wiedzą o wykorzystywaniu współczynnika kliknięć w wyszukiwaniu, ale firma kazała pracownikom milczeć na ten temat i nigdzie tej informacji oficjalnie nie potwierdzać. A dlaczego? Bo jeszcze wredni seowcy wykorzystają to do manipulowania rezultatami.

Źródło:
https://cyrekdigital.com/pl/blog/czy-google-uzywa-klikniec-jako-czynnika-rankingowego/

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Googlowanie jest dla boomerów?
    Odc. 58
    Googlowanie jest dla boomerów?
    Trzy słowa: Helpful. Content. Update. Helpful Content Update vol. 3 14 września wystartowała kolejna, trzecia już aktualizacja systemu rankingowego Helpful […]
    Czystki w wynikach rozszerzonych
    Odc. 57
    Czystki w wynikach rozszerzonych
    Dziś powiemy, co zniknęło z wyszukiwarki, co nie powinno zniknąć z Waszej strony i dlaczego dobre SEO to czasem za […]
    Internet vs AI
    Odc. 56
    Internet vs AI
    Google majstruje przy nazwach witryn, a my mamy kolejnego robota do zablokowania. Zmiany w nazwach witryn Google zaktualizowało działanie nazw […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.