Zapytaj o ofertę
Co to Google FLAN?

Co to Google FLAN?

2 min. czytania

Tegoroczna zima zaskoczyła drogowców. Ale czy coś w ubiegłym tygodniu zaskoczyło seowców? Tego dowiecie się jak zawsze z naszych SEO Newsów. Zapraszamy do czytania i oglądania!

Jak długo zostawiać przekierowania 301?

Jak długo należy utrzymywać przekierowania 301, żeby migracja strony została rozpoznana jako trwała zmiana? Zdaniem Google musimy to robić przez przynajmniej rok. W przypadku krótszego okresu istnieje ryzyko, że przeniesienie witryny zostanie uznane przez wyszukiwarkę za tymczasowe rozwiązanie.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com/google-keep-301-redirects-in-place-for-a-year/428998/#close

Jak działa Google FLAN?

Google zaprezentowało Finetuned Language, w skrócie FLAN. Jest to model, który ma za zadanie rozwiązywać problemy z przetwarzaniem języka naturalnego w sposób, który można zastosować do wielu zadań. Kluczową rolę odgrywa tu nauka zero-shot, czyli technika uczenia maszynowego, służąca do rozwiązywania zadań, które zawierają wcześniej niewidziane zmienne, poprzez wykorzystanie tego, czego już się nauczyły algorytmy. Dzięki temu uczenie się nowych rzeczy nie wymaga dużej ilości danych.

Nie wszystkie patenty czy publikacje są ostatecznie wykorzystywane w Google Search, także tak naprawdę nie wiemy, czy FLAN zostanie kiedykolwiek użyty, ale póki co na tle innych modeli uczenia się wypada on bardzo obiecująco.

Źródła:

https://ai.googleblog.com/2021/10/introducing-flan-more-generalizable.html

https://www.searchenginejournal.com/flan-google-research-finds-better-machine-learning/428732/

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Zmiany w recenzjach produktów
    Odc. 11
    Zmiany w recenzjach produktów
    Michał w świątecznej czapce? To musi oznaczać jedno: mikołajkowe wydanie SEO Newsów! Co prawda nie mamy dla Was żadnych prezentów, […]
    Rel canonical czy noindex?
    Odc. 10
    Rel canonical czy noindex?
    Co było przyczyną ostatnich problemów Google z indeksowaniem? Dlaczego Page Speed Insights wygląda inaczej? I w jaki sposób najlepiej blokować […]
    Dlaczego CTR spada, a tekst warto pogrubiać?
    Odc. 9
    Dlaczego CTR spada, a tekst warto pogrubiać?
    Dzisiejszą odsłonę SEO Newsów zaczynamy tradycyjną wiadomością o kolejnej aktualizacji Google, a kończymy wynikami badań, które potwierdzają to, czego wszyscy […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.