Zapytaj o ofertę
Rel canonical czy noindex?

Rel canonical czy noindex?

2 min. czytania

Co było przyczyną ostatnich problemów Google z indeksowaniem? Dlaczego Page Speed Insights wygląda inaczej? I w jaki sposób najlepiej blokować widoczność strony w wynikach wyszukiwania? Tego wszystkiego dowiecie się w jubileuszowej, dziesiątej już odsłonie naszych SEO Newsów!

Google potwierdza problemy z indeksowaniem

W ostatnim czasie mogliśmy zauważyć, że ​​Googlebot radykalnie ograniczył indeksowanie witryn na całym świecie. John Mueller przyznał, że takie problemy rzeczywiście miały miejsce od 11 do 17 listopada, ale Google już sobie z nimi poradził. Dodał również, że problem dotyczył crawlowania cachów AMP.

Źródła:
https://searchengineland.com/google-had-a-crawling-issues-that-impacted-some-sites-376418
https://www.seroundtable.com/google-confirmed-crawling-bug-32479.html

Zmiana interfejsu PSI, GSC i Senuto

Google już kilka tygodni temu zapowiadało zmianę interfejsu Page Speed Insights. Teraz zmiany te zostały wdrożone. Oprócz tego otrzymaliśmy również zmieniony wygląd Google Search Console. Nowy design ma zdaniem Google zwiększyć przejrzystość, ale póki co budzi raczej skrajne emocje.

Nowy design zaprezentowało nam także Senuto, które przy okazji odświeżenia interfejsu wprowadziło kilka przydatnych ficzerów, m.in. wyróżnienie słów kluczowych z brandem oraz bez brandu.

Źródła:
https://searchengineland.com/google-search-console-rolls-out-new-design-376324
https://searchengineland.com/google-rolling-out-the-new-in-pagespeed-insights-376066

Rel canonical czy noindex?

John Mueller odpowiedział na pytanie, w jaki sposób lepiej blokować widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Otóż zależy to głównie od naszych intencji.

Jeśli naprawdę chcemy, aby dana podstrona nie była wyświetlana w wynikach wyszukiwania, należy użyć noindex. Jeżeli jednak sytuacja dotyczy stron, które są niejako duplikatami i zależy nam na tym, aby użytkownik trafiał z wyników wyszukiwania na jedną stronę, która jest ważniejsza od pozostałych, powinniśmy użyć rel canonical.

Ostateczny efekt będzie pewnie taki sam: nie zostaną one wyświetlone w wynikach wyszukiwania, ale przy noindex mamy większe prawdopodobieństwo, że strona nie zostanie zaindeksowana.

Co ciekawe, John Mueller stwierdził, że czasami warto użyć zarówno noindex, jak i rel canonical. Jako przykład podał sytuację, gdzie linki zewnętrzne kierują do zablokowanej noindexem podstrony, której nie chcemy indeksować, a jednocześnie jesteśmy w stanie wskazać dla niej adres kanoniczny.

Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/when-to-use-rel-canonical-or-noindex-or-both/427522/

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Dlaczego CTR spada, a tekst warto pogrubiać?
    Odc. 9
    Dlaczego CTR spada, a tekst warto pogrubiać?
    Dzisiejszą odsłonę SEO Newsów zaczynamy tradycyjną wiadomością o kolejnej aktualizacji Google, a kończymy wynikami badań, które potwierdzają to, czego wszyscy […]
    Google My Business zostanie zamknięte
    Odc. 8
    Google My Business zostanie zamknięte
    Siemanko! Posiadasz na swojej stronie reklamy, które zasłaniają cały ekran? Jeśli tak, to mamy dla Ciebie złą wiadomość… Ale hej! […]
    Pingwin degraduje domeny, Google walczy ze spamem
    Odc. 7
    Pingwin degraduje domeny, Google walczy ze spamem
    Czy pingwinów należy się bać? Tak, jeśli są w stanie zdegradować naszą domenę. Jakie praktyki mogą wkurzyć algorytm, który swoją […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.