Zapytaj o ofertę
Czystki w wynikach rozszerzonych
2 min. czytania

Czystki w wynikach rozszerzonych

Dziś powiemy, co zniknęło z wyszukiwarki, co nie powinno zniknąć z Waszej strony i dlaczego dobre SEO to czasem za mało.

FAQ i HowTo znikają z wyszukiwarki

Google znów miesza w sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania. Tym razem zmiany dotyczą dwóch typów rozszerzeń: najczęściej zadawanych pytań i instrukcji. Albo jak to mówią za oceanem: FAQów i HowTo.

Od tego miesiąca wyniki z elementami rozszerzonymi typu FAQ mają wyświetlać się tylko w przypadku znanych, wiarygodnych witryn instytucji państwowych i organizacji zdrowia publicznego. Z kolei wyniki rozszerzone o instrukcje całkowicie znikają z wyników mobilnych. Od teraz zobaczymy je wyłącznie na pecetach. Zmiany objęły wszystkie języki i zdaniem Google mają “zapewniać bardziej przejrzysty i spójny proces wyszukiwania”.

Źródła:
https://developers.google.com/search/blog/2023/08/howto-faq-changes?hl=pl

Nie kasuj starego contentu!

Danny Sullivan z Google przypomniał na Twitterze, żeby pod żadnym pozorem nie usuwać ze stron starych treści. Nawet jeśli mocno Was to kusi, bo możecie w ten sposób popsuć sobie pozycjonowanie. Zdaniem Danny’ego wyszukiwarka nie dyskryminuje ze względu na wiek i w jej oczach nawet starszy content potrafi być użyteczny. Także pod żadnym pozorem niczego nie kasujcie. Jeśli koniecznie chcecie zrobić coś ze starymi tekstami na stronie, możecie je zawsze po prostu nieco zaktualizować.

Źródło:
https://twitter.com/searchliaison/status/1689018769782476800

Samo SEO to za mało

Dlaczego strona z dobrym SEO nie wbija na pierwsze pozycje? I to pomimo niewielkiej konkurencji? Właśnie takie pytanie zadano ostatnio Johnowi Muellerowi z Google. Jego odpowiedź? Zdaniem naszego ulubionego eksperta zadbanie wyłącznie o aspekty techniczne to za mało, aby odnieść sukces – potrzebne są jeszcze działania promocyjne.

John posłużył się przykładem książki. Ta może mieć ładną okładkę, ciekawą tematykę i zdania o idealnej długości bez literówek, ale to nie uczyni z niej automatycznie bestselleru. Tak samo restauracja: sama czysta kuchnia i świeże składniki nie zagwarantują nam tłumu klientów. Jasne, znacznie przybliżą nas do sukcesu, ale prawdziwy sukces, w gastronomii, literaturze czy właśnie w SEO, wymaga o wiele więcej niż odhaczenia kilku rzeczy z listy.

Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-on-why-a-site-does-not-rank/494128/#close

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Nowy cykl bezpłatnych webinarów dla właścicieli e-commerce
    Nowy cykl bezpłatnych webinarów dla właścicieli e-commerce
    Obecnie rozwój branży e-commerce to w dużej mierze zasługa małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią około 99 proc. wszystkich firm […]
    Globalizacja a SEO – pozycjonowanie globalne
    Globalizacja a SEO – pozycjonowanie globalne
    Prowadzisz stronę internetową i chcesz przenieść się na arenę międzynarodową? Wykorzystaj w tym celu strategie pozycjonowania zagranicznego (globalne SEO).
    Jak wycenić domenę?
    Jak wycenić domenę?
    Dobra domena może okazać się źródłem zysków na lata. Zobacz, jak oszacować wartość adresu internetowego, aby nie przepłacić lub nie sprzedać zbyt tanio!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.