Dziś powiemy, co zniknęło z wyszukiwarki, co nie powinno zniknąć z Waszej strony i dlaczego dobre SEO to czasem za mało.
FAQ i HowTo znikają z wyszukiwarki
Google znów miesza w sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania. Tym razem zmiany dotyczą dwóch typów rozszerzeń: najczęściej zadawanych pytań i instrukcji. Albo jak to mówią za oceanem: FAQów i HowTo.
Od tego miesiąca wyniki z elementami rozszerzonymi typu FAQ mają wyświetlać się tylko w przypadku znanych, wiarygodnych witryn instytucji państwowych i organizacji zdrowia publicznego. Z kolei wyniki rozszerzone o instrukcje całkowicie znikają z wyników mobilnych. Od teraz zobaczymy je wyłącznie na pecetach. Zmiany objęły wszystkie języki i zdaniem Google mają “zapewniać bardziej przejrzysty i spójny proces wyszukiwania”.
Źródła:
https://developers.google.com/search/blog/2023/08/howto-faq-changes?hl=pl
Nie kasuj starego contentu!
Danny Sullivan z Google przypomniał na Twitterze, żeby pod żadnym pozorem nie usuwać ze stron starych treści. Nawet jeśli mocno Was to kusi, bo możecie w ten sposób popsuć sobie pozycjonowanie. Zdaniem Danny’ego wyszukiwarka nie dyskryminuje ze względu na wiek i w jej oczach nawet starszy content potrafi być użyteczny. Także pod żadnym pozorem niczego nie kasujcie. Jeśli koniecznie chcecie zrobić coś ze starymi tekstami na stronie, możecie je zawsze po prostu nieco zaktualizować.
Źródło:
https://twitter.com/searchliaison/status/1689018769782476800
Samo SEO to za mało
Dlaczego strona z dobrym SEO nie wbija na pierwsze pozycje? I to pomimo niewielkiej konkurencji? Właśnie takie pytanie zadano ostatnio Johnowi Muellerowi z Google. Jego odpowiedź? Zdaniem naszego ulubionego eksperta zadbanie wyłącznie o aspekty techniczne to za mało, aby odnieść sukces – potrzebne są jeszcze działania promocyjne.
John posłużył się przykładem książki. Ta może mieć ładną okładkę, ciekawą tematykę i zdania o idealnej długości bez literówek, ale to nie uczyni z niej automatycznie bestselleru. Tak samo restauracja: sama czysta kuchnia i świeże składniki nie zagwarantują nam tłumu klientów. Jasne, znacznie przybliżą nas do sukcesu, ale prawdziwy sukces, w gastronomii, literaturze czy właśnie w SEO, wymaga o wiele więcej niż odhaczenia kilku rzeczy z listy.
Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-on-why-a-site-does-not-rank/494128/#close
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!