Zapytaj o ofertę
Czystki w wynikach rozszerzonych

Czystki w wynikach rozszerzonych

2 min. czytania

Dziś powiemy, co zniknęło z wyszukiwarki, co nie powinno zniknąć z Waszej strony i dlaczego dobre SEO to czasem za mało.

FAQ i HowTo znikają z wyszukiwarki

Google znów miesza w sposobie wyświetlania wyników wyszukiwania. Tym razem zmiany dotyczą dwóch typów rozszerzeń: najczęściej zadawanych pytań i instrukcji. Albo jak to mówią za oceanem: FAQów i HowTo.

Od tego miesiąca wyniki z elementami rozszerzonymi typu FAQ mają wyświetlać się tylko w przypadku znanych, wiarygodnych witryn instytucji państwowych i organizacji zdrowia publicznego. Z kolei wyniki rozszerzone o instrukcje całkowicie znikają z wyników mobilnych. Od teraz zobaczymy je wyłącznie na pecetach. Zmiany objęły wszystkie języki i zdaniem Google mają “zapewniać bardziej przejrzysty i spójny proces wyszukiwania”.

Źródła:
https://developers.google.com/search/blog/2023/08/howto-faq-changes?hl=pl

Nie kasuj starego contentu!

Danny Sullivan z Google przypomniał na Twitterze, żeby pod żadnym pozorem nie usuwać ze stron starych treści. Nawet jeśli mocno Was to kusi, bo możecie w ten sposób popsuć sobie pozycjonowanie. Zdaniem Danny’ego wyszukiwarka nie dyskryminuje ze względu na wiek i w jej oczach nawet starszy content potrafi być użyteczny. Także pod żadnym pozorem niczego nie kasujcie. Jeśli koniecznie chcecie zrobić coś ze starymi tekstami na stronie, możecie je zawsze po prostu nieco zaktualizować.

Źródło:
https://twitter.com/searchliaison/status/1689018769782476800

Samo SEO to za mało

Dlaczego strona z dobrym SEO nie wbija na pierwsze pozycje? I to pomimo niewielkiej konkurencji? Właśnie takie pytanie zadano ostatnio Johnowi Muellerowi z Google. Jego odpowiedź? Zdaniem naszego ulubionego eksperta zadbanie wyłącznie o aspekty techniczne to za mało, aby odnieść sukces – potrzebne są jeszcze działania promocyjne.

John posłużył się przykładem książki. Ta może mieć ładną okładkę, ciekawą tematykę i zdania o idealnej długości bez literówek, ale to nie uczyni z niej automatycznie bestselleru. Tak samo restauracja: sama czysta kuchnia i świeże składniki nie zagwarantują nam tłumu klientów. Jasne, znacznie przybliżą nas do sukcesu, ale prawdziwy sukces, w gastronomii, literaturze czy właśnie w SEO, wymaga o wiele więcej niż odhaczenia kilku rzeczy z listy.

Źródło:
https://www.searchenginejournal.com/google-on-why-a-site-does-not-rank/494128/#close

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    SEO Newsy
    Zobacz inne odcinki
    Internet vs AI
    Odc. 56
    Internet vs AI
    Google majstruje przy nazwach witryn, a my mamy kolejnego robota do zablokowania. Zmiany w nazwach witryn Google zaktualizowało działanie nazw […]
    Robots.txt nie daje już rady
    Odc. 55
    Robots.txt nie daje już rady
    W dzisiejszych SEO Newsach robots.txt odchodzi do lamusa, a Elon psuje widoczność Twittera. Robots.txt przegrywa z AI Google ogłosiło na […]
    Olanie wytycznych Google polepsza widoczność wizytówki
    Odc. 54
    Olanie wytycznych Google polepsza widoczność wizytówki
    Sezon wakacyjny wystartował, ale my nie zwalniamy. Dziś powiemy między innymi o zmianach w Search Console i dlaczego nie zawsze […]
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.