Google majstruje przy nazwach witryn, a my mamy kolejnego robota do zablokowania.
Zmiany w nazwach witryn
Google zaktualizowało działanie nazw witryn. Największą nowością jest dodanie wsparcia wartości „alternateName”. Możemy wpisać tam jakąś inną, dodatkową nazwę naszej strony. Google skorzysta z niej, jeśli z jakiegoś powodu nie będzie w stanie wyświetlić pierwszej nazwy, zdefiniowanej pod wartością “name”.
To taki plan B. Ale Google ma też plac C. Powiedzmy, że wyszukiwarka nie wyświetla ani nazwy preferowanej, ani tej alternatywnej. Bo obie są na przykład za długie, albo niewystarczająco unikalne. Średnio prawdopodobne, ale możliwe. W takiej sytuacji Google radzi, aby w miejscu na nazwę witryny wpisać nazwę domeny lub subdomeny. Rozwiązanie typu jako-tako, ale przynajmniej powinno działać.
Źródła:
https://developers.google.com/search/blog/2023/07/sitenames?hl=pl
Dokumentacja GPTbota
Firma OpenAI, którą na pewno kojarzycie z Chata GPT, opublikowała dokumentację swojego robota internetowego. Robot nazywa się GPTBot i od teraz możemy śledzić, czy nie crawluje on przypadkiem naszych stron. Możemy też zablokować mu do nich dostęp. Jeśli nie chcemy, żeby nasze treści były używane do ulepszania przyszłych modeli AI, możemy to zrobić poprzez plik robots.txt.
Źródło:
https://platform.openai.com/docs/gptbot
Google banuje opinie made by AI
Google zapowiedziało aktualizację zasad dotyczących ocen produktów w Merchant Center. Z końcem sierpnia zakazane zostanie dodawanie opinii generowanych przez aplikacje oparte na sztucznej inteligencji. Każda tego typu treść o produkcie powinna być oznaczana w pliku danych za pomocą atrybutu .
Źródło:
https://support.google.com/merchants/answer/13791493
Tekst w Google Grafika
Pod zdjęciami w Google Grafika pojawiły się krótkie teksty. To kolejna zmiana, jeśli chodzi o sposób prezentowania grafik przez Google. Na samym początku wyświetlały się same grafiki, potem pojawiły się pod nimi favicony i nazwy stron, a teraz doszły do tego wszystkiego jeszcze krótkie teksty. A to na pewno nie koniec zmian. Także pozostaje czekać, co jeszcze wymyśli Google.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-images-site-name-favicon-page-title-35833.html
Filmy w Search Generative Experience
Search Generative Experience, nowa, testowa wyszukiwarka Google, wzbogaciła się o kolejną funkcję. Otóż AI do swoich odpowiedzi zaczęła dołączać filmy. Sztuczna inteligencja nie generuje zupełnie nowych materiałów wideo, po prostu osadza filmy, które znalazła w sieci, a które jej zdaniem mogą nam jakoś pomóc. Bo na przykład pokazująpozycję w jodze, o którą akurat pytamy.
Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-generative-experience-video-answers-35809.html
Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.
Do usłyszenia!