Zapytaj o ofertę
Internet vs AI
3 min. czytania

Internet vs AI

Google majstruje przy nazwach witryn, a my mamy kolejnego robota do zablokowania.

Zmiany w nazwach witryn

Google zaktualizowało działanie nazw witryn. Największą nowością jest dodanie wsparcia wartości „alternateName”. Możemy wpisać tam jakąś inną, dodatkową nazwę naszej strony. Google skorzysta z niej, jeśli z jakiegoś powodu nie będzie w stanie wyświetlić pierwszej nazwy, zdefiniowanej pod wartością “name”.

To taki plan B. Ale Google ma też plac C. Powiedzmy, że wyszukiwarka nie wyświetla ani nazwy preferowanej, ani tej alternatywnej. Bo obie są na przykład za długie, albo niewystarczająco unikalne. Średnio prawdopodobne, ale możliwe. W takiej sytuacji Google radzi, aby w miejscu na nazwę witryny wpisać nazwę domeny lub subdomeny. Rozwiązanie typu jako-tako, ale przynajmniej powinno działać.

Źródła:
https://developers.google.com/search/blog/2023/07/sitenames?hl=pl

Dokumentacja GPTbota

Firma OpenAI, którą na pewno kojarzycie z Chata GPT, opublikowała dokumentację swojego robota internetowego. Robot nazywa się GPTBot i od teraz możemy śledzić, czy nie crawluje on przypadkiem naszych stron. Możemy też zablokować mu do nich dostęp. Jeśli nie chcemy, żeby nasze treści były używane do ulepszania przyszłych modeli AI, możemy to zrobić poprzez plik robots.txt.

Źródło:
https://platform.openai.com/docs/gptbot

Google banuje opinie made by AI

Google zapowiedziało aktualizację zasad dotyczących ocen produktów w Merchant Center. Z końcem sierpnia zakazane zostanie dodawanie opinii generowanych przez aplikacje oparte na sztucznej inteligencji. Każda tego typu treść o produkcie powinna być oznaczana w pliku danych za pomocą atrybutu .

Źródło:
https://support.google.com/merchants/answer/13791493

Tekst w Google Grafika

Pod zdjęciami w Google Grafika pojawiły się krótkie teksty. To kolejna zmiana, jeśli chodzi o sposób prezentowania grafik przez Google. Na samym początku wyświetlały się same grafiki, potem pojawiły się pod nimi favicony i nazwy stron, a teraz doszły do tego wszystkiego jeszcze krótkie teksty. A to na pewno nie koniec zmian. Także pozostaje czekać, co jeszcze wymyśli Google.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-images-site-name-favicon-page-title-35833.html

Filmy w Search Generative Experience

Search Generative Experience, nowa, testowa wyszukiwarka Google, wzbogaciła się o kolejną funkcję. Otóż AI do swoich odpowiedzi zaczęła dołączać filmy. Sztuczna inteligencja nie generuje zupełnie nowych materiałów wideo, po prostu osadza filmy, które znalazła w sieci, a które jej zdaniem mogą nam jakoś pomóc. Bo na przykład pokazująpozycję w jodze, o którą akurat pytamy.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-generative-experience-video-answers-35809.html

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
    26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
    Jeśli szukasz twardych danych i mocnych argumentów przemawiających za inwestycją SEO, to dobrze trafiłeś. Zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze korzyści wynikające z danych.
    Mała firma w świecie SEO – przewodnik
    Mała firma w świecie SEO – przewodnik
    Prowadzisz małą firmę i pracujesz nad udoskonaleniem swojej strony internetowej? Poczuj się wielką rybą w wielkim stawie, wykorzystując techniki SEO.
    Content marketing a SEO
    Content marketing a SEO
    Czym jest content marketing? Jak wpływa na SEO? Jak tworzyć wartościowe treści? W tym artykule dowiesz się wszystkiego o skutecznym contencie!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.