Zapytaj o ofertę
Olanie wytycznych Google polepsza widoczność wizytówki
3 min. czytania

Olanie wytycznych Google polepsza widoczność wizytówki

Sezon wakacyjny wystartował, ale my nie zwalniamy. Dziś powiemy między innymi o zmianach w Search Console i dlaczego nie zawsze warto stosować się do zaleceń Google.

Gwałtowne zmiany w wynikach wyszukiwania

Od kilku tygodni wykresy widoczności szaleją, a pozycje skaczą. Wahania dotyczą zarówno wyników mobilnych, jak i tych desktopowych, choć w Europie zmienność w wynikach jest i tak nieco mniej odczuwalna niż w Stanach. Google póki co nie komentuje sprawy, ale nam to wygląda na drugi Helpful Content Update.

Źródło:
https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-volatility-exploding-today-35604.html

Aktualizacje w GSC

W Search Console sporo się pozmieniało.

Google zaktualizowało między innymi raport indeksowania wideo. Od teraz zamiast jednego, dość ogólnikowo brzmiącego błędu o treści „Nie udało się nam znaleźć na tej stronie dobrze widocznego filmu”, mogą nam się wyświetlić aż trzy różne komunikaty: „Film poza widocznym obszarem”, “Film jest za mały” albo “Film jest za wysoki”. No i fajnie, od razu wiadomo, co nie działa, więc rozwiązywanie problemów z indeksowaniem wideo na pewno stanie się prostsze.

Ale to nie jedyna zmiana w Search Console. W raporcie Core Web Vitals pojawił się nowy wskaźnik: Interaction to next paint. W skrócie INT. Tak dla przypomnienia, jest to wskaźnik responsywności stron, który w marcu zastąpi wykorzystywany do tej pory FID: First Input Delay. Skorzystać z niego możemy już teraz, choć pod jednym warunkiem: musimy posiadać wystarczającą ilość danych o ruchu i widoczności do wygenerowania raportu CWV.

Źródło:
https://developers.google.com/search/blog/2023/06/video-indexing-specific-issues?hl=pl

https://developers.google.com/search/blog/2023/05/introducing-inp?hl=pl

Uproszczenie zgłaszania spamu

Google odświeżyło sposób zgłaszania spamu i naruszeń w wynikach wyszukiwania. Od teraz donosy możemy wysyłać za pomocą nowego formularza dostępnego w Search Console. Cała procedura została przy okazji uproszczona. Po prostu podajemy adres podejrzanej stronki, wybieramy jeden z sześciu powodów zgłoszenia, zaznaczamy co konkretnie nam podpadło i to w zasadzie tyle. Jeśli chcemy, możemy jeszcze dodać jakieś szczegóły, ale nie musimy. Potem wszystko już w rękach Google.

Źródło:
https://search.google.com/search-console/report-spam

Zawsze dodawaj adres do wizytówki

A na koniec krótkie case study.

Agencja SterlingSky sprawdziła, co dzieje się z widocznością wizytówki Google Moja Firma po usunięciu z niej adresu. Wnioski? Po ukryciu adresu widoczność wizytówek klientów agencji drastycznie spadła, a telefony przestały dzwonić. Sytuacja wróciła do normy dopiero w kolejnym miesiącu po przywróceniu adresów.

Dlaczego o tym wspominamy? Bo Google oficjalnie zaleca, aby nie uzupełniać pola adresu, jeśli nie obsługujemy pod tym adresem klientów. W zamian każe podać obszar działalności. Super rada, tylko jak widać, grozi to utratą potencjalnych leadów. Dlatego radzimy nie słuchać Google i zawsze dodawać adres, nawet jeśli tak naprawdę nie działamy stacjonarnie i dojeżdżamy do swoich klientów.

Źródło:
https://www.sterlingsky.ca/hiding-address-google-business-ranking/

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Sprawdź, czym jest growth hacking
    Sprawdź, czym jest growth hacking
    Czy marketing musi wiązać się z dużymi nakładami środków na reklamę oraz długim czasem oczekiwania na efekty? Niekoniecznie! Poznaj growth hacking, czyli metodę, która pozwala na uzyskanie szybkiego zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa.
    Wszystko, co musisz wiedzieć o narzędziu Moz
    Wszystko, co musisz wiedzieć o narzędziu Moz
    Chcąc uzyskać najlepsze wyniki, warto korzystać z różnych narzędzi. Moz Page Rank wpłynie na poprawę pozycjonowania Twojej strony. Czytaj dalej - to ważne!
    Jak usunąć wizytówkę Google?
    Jak usunąć wizytówkę Google?
    Usuwanie wizytówki firmy w Google wymaga spełnienia określonych procedur. Poznaj różne metody. Dlaczego przedsiębiorcy się na to decydują? Sprawdźmy.
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.